Iron Maiden V
Hmmm, voor het Sonisphere festival in Polen op 16 juni zijn nu vier acts bekendgemaakt, namelijk Metallica, Slayer, Anthrax en Mastodon. Geen Iron Maiden (voorlopig). Dus het is momenteel erg onduidelijk of Maiden alleen op de Engelse versie van Sonisphere zal spelen of ook in andere landen. Stel dat Maiden met de vier genoemde bands op het Nederlandse Sonisphere festival zou spelen, en gooi er voor het gemak Megadeth nog bij. Dan heb je toch wel een zeer sterke line-up.
Maar goed, dat zal wel niet gebeuren.

Ik geloof het wel ja. Als Mojo slim is, dan doen ze nu in Nederland ook een tweedaags festival, in Biddinghuizen bijvoorbeeld, met Maiden en Metallica als headliners. Daarmee zouden ze de concurrentie met Graspop kunnen aangaan (als Metallica daar niet speelt), zodat Sonisphere de plek van Dynamo/Fields Of Rock kan overnemen.Took schreef:alleen op de engelse zou goed kunnen. vorig jaar was het daar toch ook 2 dagen, en in de rest maar 1 ?
-
Wie zegt dat ze het nieuwe album dan al klaar hebben? Misschien doen ze net als Metallica in het verleden een korte "escape from the studio festivaltour", brengen ze daarna pas het album uit en doen ze dan weer een gewone toernee.Iron Maiden schreef:Daarnaast doet Maiden toch altijd een uitgebreide tour na een nieuw album en niet wat losse festivallen?
Edit: Volgens wat posters op het Metallica forum zal Metallica alleen op het Engelse Sonisphere festival en een aantal nieuwe Sonisphere festivals in Oost- en Zuid-Europa spelen, maar is Maiden wellicht de headliner van een aantal Sonisphere festivals in West-Europa (al wordt daarbij momenteel geen Nederlandse datum genoemd). Nou ja, afwachten maar of de persconferenties van Sonisphere en Iron Maiden vanavond duidelijkheid geven.
-
-
Dus wel, want het nieuwe album komt waarschijnlijk pas in 2011 uit:Iron Maiden schreef:Inderdaad, een 'escape fom the studio festivaltour' is niet iets typisch Maidens.
Nieuwe Iron Maiden cd wellicht pas in 2011
Iron Maiden drummer Nicko McBrain laat weten dat de band over een paar weken eindelijk de studio induikt om een nieuwe plaat op te nemen. Tot dusver hebben ze pas een stuk of acht songs geschreven. Vermoedelijk moet de band tijdens de opnames daarom met nog een paar extra nummers op de proppen komen. Het materiaal verschilt enigszins van eerdere albums. Iron Maiden zal dit keer zijn tijd nemen met het tijdschema van de opnames. De nieuwe cd komt volgens McBrain daarom waarschijnlijk pas in 2011 uit. In de zomer zal Maiden wel op een paar Europese festivals te zien zijn, zoals Wacken en het Engelse Sonisphere. Er zijn nog geen concerten in de Benelux bevestigd, al ligt een optreden op het Graspop festival voor de hand.
-
- Rebellion666
Dat het niet hetzelfde klinkt.Iron Maiden schreef:Toch is het niet typisch Maiden. Ik vind het eigenlijk een beetje verrassend.Had toch wel verwacht/gehoopt dat het album voor de aankomende tour in de winkels zou liggen. Wat zal men trouwens bedoelen met 'het materiaal verschilt enigszins van eerdere albums'?
sabaton is mijn favoriete epic metal band
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Ik hoop vurig op een compacte plaat met echte krakers. Niet dat langdradige gedoe van de vorige plaat. Ik houd best van lange epics, maar de vorige plaat was teveel van het goede. Nee, dan liever een plaat als No Prayer for The Dying (na het pretentieuze Seventh Son) Effectief, compact, rauwer en scheurend. Maar ik zal er wel naast zitten.
Zolang het maar niet betekent dat ze een dubbelcd gaan opnemen tot de nok toe gevuld met nummers van 19 minuten.
En verder, wat Rebellion666 zegt, Bruce mag ook wel weer eens een leuke soloplaat opnemen. De laatste was sowieso al beter dan de laatste twee platen van Maiden.
Zolang het maar niet betekent dat ze een dubbelcd gaan opnemen tot de nok toe gevuld met nummers van 19 minuten.
En verder, wat Rebellion666 zegt, Bruce mag ook wel weer eens een leuke soloplaat opnemen. De laatste was sowieso al beter dan de laatste twee platen van Maiden.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Wow, ik dacht altijd dat André Verhuysen (Aardschok) de enige persoon ter wereld was die No Prayer For The Dying een grote verbetering vond ten opzichte van Seventh Son Of A Seventh Son, maar blijkbaar zijn er tenminste twee personen met die mening.Jeroen schreef:Nee, dan liever een plaat als No Prayer for The Dying (na het pretentieuze Seventh Son) Effectief, compact, rauwer en scheurend. Maar ik zal er wel naast zitten.

Dan heb ik toch veel liever een A Matter Of Life And Death, deel twee dan een No Prayer For The Dying, deel twee. Al geef ik toe dat de lengte van de songs op het laatste album wel wat overdreven was. Het mooiste zou zijn als ze terugkeren naar een afgewogen mix van een paar korte en medium knallers en een paar superlange en supergoede epics, zoals in de hoogtijdagen. Maar goed, als een band al zolang bestaat dan kun je eigenlijk niet verwachten dat ze hun beste werk nog eens evenaren.
Seventh Son was/is een fantastisch album, daar kan No Prayer niet tegenop. Toch vind ik No Prayer een uitstekende plaat en heb ik nooit begrepen waarom dat zo'n 'ongeliefd' album is. Op een enkel nummer na, staan er alleen maar uitstekende nummers op, vol energie en spelvreugde.
Maar ondanks dat ik A Matter of Life and Death een prima plaat vond, vind ik inderdaad dat ze het 'epische' en 'progressieve' nu wel ver genoeg doorgedreven hebben en mogen ze inderdaad wel met een meer compacte plaat komen. Een of twee epics mogen natuurlijk wel.
Maar ondanks dat ik A Matter of Life and Death een prima plaat vond, vind ik inderdaad dat ze het 'epische' en 'progressieve' nu wel ver genoeg doorgedreven hebben en mogen ze inderdaad wel met een meer compacte plaat komen. Een of twee epics mogen natuurlijk wel.
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
- Jeroen
- Contacteer:
Het is niet dat ik Seventh Son slecht vind, maar ik kon grappig genoeg meer met de effectieve aanpak van de opvolger. Al die keyboards, vage refreintjes (het titelnummer van Seventh Son heeft wel een erg ongeïnspireerd refrein, ondanks dat het muzikaal een gaaf nummer is) en de vreemde productie maken het voor mij geen superplaat. Met uitzondering van Infinite Dreams, wat ik dan weer één van de beste Maiden composities vind.
Laat ik het iets anders zeggen, ik hoop meer op een stap terug zoals Maiden die toen maakte. Meer een terugkeer naar de sound van albums als Killers, Number of the Beast en Piece of Mind. Die nummers hebben nog altijd veel meer impact dan elk willekeurig nummer van A Matter of Life and Death, vind ik. Ik bedoel er dus niet zozeer mee dat men maar weer in die uitgeklede stijl moet gaan spelen van No Prayer for The Dying (ook daar kon nog wel wat verbeterd worden), maar men mag best een stapje terug doen qua complexiteit en lengte, omdat het in veel gevallen niet echt functioneel is. Daarnaast mogen ze die ellenlange basgitaarintro's ook per direct afschaffen. Bovendien komt Bruce (zoals hij op zijn soloplaten bewijst) ook stukken beter tot z'n recht in hardere meer rechttoe-rechtaan songs. Het is dus niet dat de band dan maar moet terugkeren naar de oude sound, maar het mag allemaal wel wat compacter. Ik zie niet in wat er progressief is aan de muziek van de laatste twee platen, want ik ken geen band die zo conservatief vasthoudt aan z'n eigen sound. En zo hoort het ook, natuurlijk. Dan liever een Brave New World deel 2, een plaat die wel volstond met prachtige melodielijnen, geweldige solo's en echte songs die bleven hangen. Als je me nu vraagt hoe Lord of Light klonk, dan moet ik het antwoord schuldig blijven, ondanks vele luisterbeurten.
We gaan het meemaken, wat het ook wordt, ik schaf het toch wel aan, zo'n fanboy ben ik wel.
Laat ik het iets anders zeggen, ik hoop meer op een stap terug zoals Maiden die toen maakte. Meer een terugkeer naar de sound van albums als Killers, Number of the Beast en Piece of Mind. Die nummers hebben nog altijd veel meer impact dan elk willekeurig nummer van A Matter of Life and Death, vind ik. Ik bedoel er dus niet zozeer mee dat men maar weer in die uitgeklede stijl moet gaan spelen van No Prayer for The Dying (ook daar kon nog wel wat verbeterd worden), maar men mag best een stapje terug doen qua complexiteit en lengte, omdat het in veel gevallen niet echt functioneel is. Daarnaast mogen ze die ellenlange basgitaarintro's ook per direct afschaffen. Bovendien komt Bruce (zoals hij op zijn soloplaten bewijst) ook stukken beter tot z'n recht in hardere meer rechttoe-rechtaan songs. Het is dus niet dat de band dan maar moet terugkeren naar de oude sound, maar het mag allemaal wel wat compacter. Ik zie niet in wat er progressief is aan de muziek van de laatste twee platen, want ik ken geen band die zo conservatief vasthoudt aan z'n eigen sound. En zo hoort het ook, natuurlijk. Dan liever een Brave New World deel 2, een plaat die wel volstond met prachtige melodielijnen, geweldige solo's en echte songs die bleven hangen. Als je me nu vraagt hoe Lord of Light klonk, dan moet ik het antwoord schuldig blijven, ondanks vele luisterbeurten.
We gaan het meemaken, wat het ook wordt, ik schaf het toch wel aan, zo'n fanboy ben ik wel.
Grappig dat je nou juist één van de weinige écht goede stukken van de hele plaat, namelijk de eerste twee minuten van dat nummer, niet meer weetJeroen schreef:Als je me nu vraagt hoe Lord of Light klonk, dan moet ik het antwoord schuldig blijven, ondanks vele luisterbeurten.

And if you're not down with that, we've got two words for ya...
-
Ik hoop ook dat ze teruggaan naar de sound van de eerste albums, want dat waren echt wel de betere. Alleen ben ik bang dat ze dat niet gaan doen en dat het album in het verlengde van AMOLAD komt te liggen. Niet dat ik dat een slecht album vind, integendeel, maar Seventh Son en Somewhere in Time zijn toch echt wel de krakers.
- innuendo
- Lult over cdtjes
Ik zou ook veel liever zien dat Martin Birch de productie weer op zich zou nemen. Verschrikkelijk zonde dat die man met pensioen gegaan is. En uiteindelijk komt die oude tijd niet meer terug. Helaas maar waar. Kan ook niet zeggen dat AMOLAD slecht is, maar de verleiding om die uit de kast te trekken is stukken kleiner dan een van de eerste 6-7 albums.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
- KoenM
- Contacteer:
Ik hoop dat Iron Maiden me eindeiljk weer eens kan verrassen met een nieuwe plaat. De laatste plaat die ik echt goed vond was Brave New World.
Overigens naar aanleiding van dit topic nog eens Infinite Dreams opgezet. Maiden al véél te lang niet geluisterd. Blijft geniale muziek die je bíjna niet kunt kapot draaien.
Overigens naar aanleiding van dit topic nog eens Infinite Dreams opgezet. Maiden al véél te lang niet geluisterd. Blijft geniale muziek die je bíjna niet kunt kapot draaien.
- Rebellion666
Nee hoor, ik behoor ook tot dat selecte groepje. Ik vond Maiden tijdens 7th Son een verschrikkelijke uitgebluste indruk maakte. En dan dat vlakke haast schelle geluid op dat album met die vervelende synthesizers, niet om aan te horen! Meeste songs zijn oké maar dan wel de live versies.Gilbert schreef:[..]
Wow, ik dacht altijd dat André Verhuysen (Aardschok) de enige persoon ter wereld was die No Prayer For The Dying een grote verbetering vond ten opzichte van Seventh Son Of A Seventh Son,
Ik heb No Prayer altijd een ondergewaardeerd pareltje gevonden met prachtige nummers als Run Silent Run Deep, Mother Russia, Tailgunner en Public Enemy Nr 1. Zeker de eerste 2 ontstijgen het niveau van 7th Son. Ik weet het, het is misschien heiligschennis maar deze mening is mij al 20 jaar toegedaan en die zal ben ik bang niet meer veranderen.
Ik vrees het ergste voor je...Jeroen schreef:Ik hoop vurig op een compacte plaat met echte krakers.
Ik ben er bang voor...Jeroen schreef:
'In the land of the pigs, the butcher is king.'
Alsof A Matter Of Life And Death de zoveelste cd op rij was met haast alleen maar lange, epische nummers. De cd daarvoor (Dance Of Death) was wel een compacte plaat met het grootste deel aan kortere nummers en een paar epics.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]
- Jeroen
- Contacteer:
Ja, maar die plaat was zo rampzalig geproduceerd, dat het niet aankwam. Wat een blubberbende was dat zeg. De laatste plaat die een goede straightforward sound kende met de juiste galm op de solo's (zodat ze knalden en niet weggemoffeld klonken) was Brave New World. Daar waren ook niet alle lange nummers even boeiend, maar ik heb Maiden sinds die plaat ook geen korte krakers als The Wicker Man, The Mercenary en The Fallen Angel horen schrijven. Goed, Rainmaker was aardig wat dat betreft en Gates of Tomorrow was ook een lekker scheurnummer.
Maar wat doet Maiden dan, die neemt één van hun vetste riffs op (Montsegur) en voegt er dan vervolgens zo'n uitgekauwd en ontzettend kazig folkmelodietje aan toe, zodat de hele compositie als een plumppuding in elkaar zakt. Wat een afknapper was dat.
Eigenlijk heeft Maiden maar twee nummers opgenomen na BNW die in mijn ogen het predikaat klassieker verdienen. Dat zijn Paschendale (luister de Audio dvd-versie, echt een enorm verschil) en Journeyman, omdat het eens wat anders was. Gaaf gezongen ook.
Wat Kevin Shirley betreft, het is een degelijke producer, maar Harris mag af en toe wat meer uit handen geven. We weten allemaal nog hoe doods zijn producties van The X Factor en Virtual XI klonken (ook al zijn dat best goede albums, vooral The X Factor, die is met recht donker en proggy te noemen). Als ik dan zie op die dvd dat Steve het wel okay vond dat er gekraak van één van de apparaten op de mix van Dance of Death te horen was en dat het daarom zo belabberd klinkt, dan krab ik mezelf toch even achter de oren.
Ik blijf een grote fan van Maiden, maar even over het algemeen gezien en vooral met oog op de reacties bij de laatste twee tours (vooral het verschil daartussen en de kritische geluiden bij de AMOLAD tour), dan zal de band toch ook inzien dat niemand (inclusief bepaalde bandleden, anders zou Bruce geen stevige compacte platen opnemen) zit te wachten op veel te lang uitgesponnen nummers ingeleid door dat basturbeerwerk.
Maar wat doet Maiden dan, die neemt één van hun vetste riffs op (Montsegur) en voegt er dan vervolgens zo'n uitgekauwd en ontzettend kazig folkmelodietje aan toe, zodat de hele compositie als een plumppuding in elkaar zakt. Wat een afknapper was dat.
Eigenlijk heeft Maiden maar twee nummers opgenomen na BNW die in mijn ogen het predikaat klassieker verdienen. Dat zijn Paschendale (luister de Audio dvd-versie, echt een enorm verschil) en Journeyman, omdat het eens wat anders was. Gaaf gezongen ook.
Wat Kevin Shirley betreft, het is een degelijke producer, maar Harris mag af en toe wat meer uit handen geven. We weten allemaal nog hoe doods zijn producties van The X Factor en Virtual XI klonken (ook al zijn dat best goede albums, vooral The X Factor, die is met recht donker en proggy te noemen). Als ik dan zie op die dvd dat Steve het wel okay vond dat er gekraak van één van de apparaten op de mix van Dance of Death te horen was en dat het daarom zo belabberd klinkt, dan krab ik mezelf toch even achter de oren.
Ik blijf een grote fan van Maiden, maar even over het algemeen gezien en vooral met oog op de reacties bij de laatste twee tours (vooral het verschil daartussen en de kritische geluiden bij de AMOLAD tour), dan zal de band toch ook inzien dat niemand (inclusief bepaalde bandleden, anders zou Bruce geen stevige compacte platen opnemen) zit te wachten op veel te lang uitgesponnen nummers ingeleid door dat basturbeerwerk.
A Matter Of Life And Death vind ik de beste Maiden release sinds tijden. Ik luister er nog steeds met plezier naar. Van mij mogen ze nog wel zoiets dergelijks maken.
Sowieso vind ik Maiden erg genietbaar sinds Brave New World. Destijds in Den Bosch heb ik genoten van de integrale uitvoering van AMOLAD. Weer eens wat anders dan dat eeuwige Run To The Hills ofzo.
Sowieso vind ik Maiden erg genietbaar sinds Brave New World. Destijds in Den Bosch heb ik genoten van de integrale uitvoering van AMOLAD. Weer eens wat anders dan dat eeuwige Run To The Hills ofzo.
Heb jij gezegd dat ik een lul was...?
- Jeroen
- Contacteer:
Dan zou je ook kunnen zeggen dat ze eens wat andere nummers afstoffen. Die band heeft zo'n gigantische discografie. Ik zou graag epics als To Tame a Land en Alexander the Great nog een keer live zien en horen, maar nee, altijd weer dezelfde klassiekers. Kunnen ze het niet meer aan? Wie zal het zeggen.
Ik vond het toen ook goed hoor, in Den Bosch, de nummers gingen er wel wat meer door leven en op zich roept het respect op om je hele nieuwe cd te spelen. Maar over het algemeen vind ik het een vrij saaie plaat waarop de band een uitgebluste indruk achterlaat. Afgezien van wat toffe momenten hier en daar hangt het vooral aan elkaar door allerlei tempowisselingen die er niet horen. Maar goed, wie ben ik om de mighty Maiden daarop te wijzen. Maar hopen mag altijd natuurlijk
Ik vond het toen ook goed hoor, in Den Bosch, de nummers gingen er wel wat meer door leven en op zich roept het respect op om je hele nieuwe cd te spelen. Maar over het algemeen vind ik het een vrij saaie plaat waarop de band een uitgebluste indruk achterlaat. Afgezien van wat toffe momenten hier en daar hangt het vooral aan elkaar door allerlei tempowisselingen die er niet horen. Maar goed, wie ben ik om de mighty Maiden daarop te wijzen. Maar hopen mag altijd natuurlijk

- KoenM
- Contacteer:
Ik geef je gelijk, maar ik denk dat zo'n band er niet aan ontsnapt om elke keer weer dezelfde nrs te spelen (Run to the hills, The trooper, Number of the beast, Hallowed be thy name, etc.). Er zijn namelijk elke keer dat Maiden optreedt weer een gigantische hoop mensen aanwezig die de band voor het eerst zien. En die verwachten die klassiekers.Jeroen schreef:Dan zou je ook kunnen zeggen dat ze eens wat andere nummers afstoffen. Die band heeft zo'n gigantische discografie. Ik zou graag epics als To Tame a Land en Alexander the Great nog een keer live zien en horen, maar nee, altijd weer dezelfde klassiekers. Kunnen ze het niet meer aan? Wie zal het zeggen.
-
Dat is waar. Maar dan zouden ze een balans kunnen zoeken door een aantal vaste klassiekers te spelen, maar ook een paar verrassingen in de setlist te stoppen.
@ Jeroen. Maiden heeft nog wel meer krakers afgeleverd de laatste albums, dan alleen 'Paschendale' en 'Journeyman'. 'For the Greater Good of God' is ook een echte kraker, in mijn ogen, samen met 'Brighter Than a Thousand Suns'.
Ik denk niet dat reëel is om nummers te verwachten die de echte klassiekers overtreffen. Ik denk dat die tijd is geweest. Aan de andere kant vraag ik me af of het eerlijk is om alle nummers en albums van de laatste 10 jaar te vergelijken met de Early Years. Dat waren echt de hoogtij jaren en ik denk dat niemand een nieuw album beter gaat vinden dan de jaren '80 albums. Dat neemt niet weg dat wat ze uitbrengen gewoon echt goed is. Alleen het heeft niet de 'magie' van de jaren '80.
@ Jeroen. Maiden heeft nog wel meer krakers afgeleverd de laatste albums, dan alleen 'Paschendale' en 'Journeyman'. 'For the Greater Good of God' is ook een echte kraker, in mijn ogen, samen met 'Brighter Than a Thousand Suns'.
Ik denk niet dat reëel is om nummers te verwachten die de echte klassiekers overtreffen. Ik denk dat die tijd is geweest. Aan de andere kant vraag ik me af of het eerlijk is om alle nummers en albums van de laatste 10 jaar te vergelijken met de Early Years. Dat waren echt de hoogtij jaren en ik denk dat niemand een nieuw album beter gaat vinden dan de jaren '80 albums. Dat neemt niet weg dat wat ze uitbrengen gewoon echt goed is. Alleen het heeft niet de 'magie' van de jaren '80.
- RadiumAngel
Iron Maiden was in 1993 de eerste metal band die ik luisterde en jaren waren ze mijn nummer 1. De laatste 2 albums vind ik jammer genoeg zo slecht (vooral Dance Of Death, waar ik Paschendale zelfs niet meer dan oke vind) dat ik het eigenlijk helemaal niet erg vind als de nieuwe cd "pas" in 2011 uitkomt.

- Rebellion666
For The Greater Good Of God is een prima nummer maar kijk eens naar een stuk opbouw van dat nummer (sorry het is irritant, ik weet het).
Please tell me now what life is
Please tell me now what love is
Well tell me now what war is
Again tell me what life is
For the greater good of God
Zo kan ik ook wel tig epics schrijven! En hier maakt Maiden zich bijna ieder album schuldig aan. Kan het niet een paar zinnetjes korter heer Harris?
Zo kan ik ook wel tig epics schrijven! En hier maakt Maiden zich bijna ieder album schuldig aan. Kan het niet een paar zinnetjes korter heer Harris?
- Jeroen
- Contacteer:
Jup, precies wat ik bedoel. Een behoorlijk Harris euvel hoor. Dan kunnen we nog wel wat teksten erbij pakken. Zoals het refrein van die andere klassieker:
Out of the darkness brighter than a thousand suns
Dan kom je toch duidelijk inspiratie tekort.
Ik vraag verder ook niet van die band om hun geluid maar weer terug te brengen naar het begin, maar een band moet natuurlijk nooit de insteek hebben: we kunnen onze klassiekers niet meer overtreffen. Als het goed is zijn ze als muzikanten (vooral de gitaristen) alleen maar beter geworden, dus dat zou dan ook te horen moeten zijn. Maar de nummers klinken als de bandleden, als voortslepende oude mannen. Tijd voor een schop onder de kont zoals Janick die na Seventh Son uitdeelde.
Dan kom je toch duidelijk inspiratie tekort.
Ik vraag verder ook niet van die band om hun geluid maar weer terug te brengen naar het begin, maar een band moet natuurlijk nooit de insteek hebben: we kunnen onze klassiekers niet meer overtreffen. Als het goed is zijn ze als muzikanten (vooral de gitaristen) alleen maar beter geworden, dus dat zou dan ook te horen moeten zijn. Maar de nummers klinken als de bandleden, als voortslepende oude mannen. Tijd voor een schop onder de kont zoals Janick die na Seventh Son uitdeelde.
- KoenM
- Contacteer:
Out of the silent planet, out of the silent planet we are
A brave new world, in a brave new world
In a brave new world, a brave new world
- Jeroen
- Contacteer:
hehe ja, precies.
Seventh Son of a Seventh Son
Don't you think I'm a savior
Don't you think I can save you
Don't you think I can save your life (maal 66)
We're blood brothers
We're blood brothers
We're blood brothers
We're blood brothers
Caught somewhere in time
Caught somewhere in time
Caught somewhere in time
Je hebt gelijk Took, het is niet iets van gisteren, maar het is wel toegenomen.
Don't you think I can save you
Don't you think I can save your life (maal 66)
We're blood brothers
We're blood brothers
We're blood brothers
We're blood brothers
Caught somewhere in time
Caught somewhere in time
Caught somewhere in time
Je hebt gelijk Took, het is niet iets van gisteren, maar het is wel toegenomen.
-
- Jeroen
- Contacteer:
Als de nummers vet zijn niet en als het een hoger doel treft ook niet. Maar in combinatie met de gezapige muzikale uitvoeringen op het laatste album, dan erger ik me er kapot aan. Gelukkig gebeurt het minder als Bruce de teksten schrijft.
No More Lies
No More Lies
No More Lies
No More Lies
No More Lies
No More Lies
No More Lies
No More Lies
No More Lies
No More Lies
No More Lies
No More Lies
Die storende herhaling dateert m.i. toch voornamelijk van Virtual XI en verder. Als je van elk nummer structureel de laatste 2 minuten afhaalt, was dat echt een goed album geweest. Jammer genoeg hebben ze dat niet gedaan.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan
- Jeroen
- Contacteer:
Eens, nu vind ik vooral Futureal (ondanks het refrein) The Clansman en The Educated Fool sterk en stiekem ook Como Estais Amigos.
Maar wat betreft Don't look to the eyes of stranger en The Angel and the gambler, daar hadden wel vijf minuten vanaf gekund.
Maar wat betreft Don't look to the eyes of stranger en The Angel and the gambler, daar hadden wel vijf minuten vanaf gekund.
- Rebellion666
Sla je de spijker op z'n kop. Dat denk ik namelijk ook.Crises schreef:Die storende herhaling dateert m.i. toch voornamelijk van Virtual XI en verder. Als je van elk nummer structureel de laatste 2 minuten afhaalt, was dat echt een goed album geweest. Jammer genoeg hebben ze dat niet gedaan.
Inderdaad ook een redelijk kansloze tekst.Took schreef:overigens
I'm running free yeah!
I'm running free
I'm running free yeah!
I'm running free
etc.
Kansloze tekst of niet, wel een erg lekker nummer.
Daarbij vind ik de nieuwe albums (dus Brave New World en verder) ook erg genietbaar en vind ik A Matter Of Life And Death de beste van die platen tot nu toe. Nummers als the Longest day, For the Greater Good of God en the Legacy vind ik toch zeer genietbaar en erg goed.
Het herhalen hoeft niet per se minder als het maar niet storend is, zo kan ik het bij een nr als I'm running free wel hebben, maar vind ik No More Lies wel erg saai worden.
Maar goed Dance of Death heeft dan ook weer nummers als Paschendale en het titelnummer.
Ik ben wel benieuwd welke richting ze nu opgaan dan en hopelijk redden ze het eind van het jaar, ik had me namelijk al verheugt op een nieuwe plaat.
Daarbij vind ik de nieuwe albums (dus Brave New World en verder) ook erg genietbaar en vind ik A Matter Of Life And Death de beste van die platen tot nu toe. Nummers als the Longest day, For the Greater Good of God en the Legacy vind ik toch zeer genietbaar en erg goed.
Het herhalen hoeft niet per se minder als het maar niet storend is, zo kan ik het bij een nr als I'm running free wel hebben, maar vind ik No More Lies wel erg saai worden.
Maar goed Dance of Death heeft dan ook weer nummers als Paschendale en het titelnummer.
Ik ben wel benieuwd welke richting ze nu opgaan dan en hopelijk redden ze het eind van het jaar, ik had me namelijk al verheugt op een nieuwe plaat.
Vandaag Killers weer eens aangezet blijft geniaal.
Trotse vader sinds 25/02/10.
Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light
Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light
- Dragonforce
Inderdaad, hij heeft het immers twee jaar geleden al belooft.Rebellion666 schreef:Ach, geeft Bruce Dickinson de tijd om eens een ouderwetse knaller van een solo-album de markt op te slingeren!
Iron Maiden heeft inderdaad wel veel herhalende teksten, maar het hangt nogal af van hoe het in het nummer verwerkt zit hoe dat overkomt op mij.
Op de eerste platen heb ik er stukken minder last van dan als de nieuwere platen op zet.
It's the end of time