Wacken 2010

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
zwarte krijser
Berichten: 3392
Lid geworden op: do mei 13, 2004 2:37 am
Locatie: Eindhoven

Re: Wacken 2010

Bericht door zwarte krijser » za aug 14, 2010 2:07 pm

r1Co schreef:
Lennert schreef:De boxen werden kapot gemaakt omdat er de hele nacht teringherrie gedraaid werd? Goeie actie me dunkt.
anders kom je eerst even vragen of de muziek wat zachter mag? niemand heeft geklaagd bij ons en er kwamen zelf gedurende de nacht meer mensen bij zitten die het alleen maar vet vonden. flinke jonge hoor stiekem boxen door snijden als er niemand kijkt (iedereen was naar slayer), anders komt ie het even doen als iedereen erbij staat...
Het risico is dan wel aanwezig dat je NEIN zegt en provocerend gaat lopen doen. In dat geval verliest men de optie om er ooit nog stiekem iets aan te kunnen gaan doen, omdat je dan natuurlijk wel een zeer sterk vermoeden hebben waar t allemaal vandaan kwam. Dus ik snap 't wel.
Ik vind het ook niet laf ofzo. Zelf heb ik iig nooit de behoefte om een 'eergevoel' op te houden tegenover mensen die zich als een mongool gedragen, beetje het untermenschen idee he!

Voor de duidelijkheid: zelf hou ik me dan weer niet met zulk soort zaken bezig omdat ik me daarvoor er toch steeds net niet genoeg aan stoor.

Gebruikersavatar
Sannemoth
Berichten: 11
Lid geworden op: ma aug 16, 2010 10:39 pm
Locatie: Zwolle

Re: Wacken 2010

Bericht door Sannemoth » di aug 17, 2010 8:34 pm

Wij zijn dinsdagnacht aangekomen, en hebben meteen onze kaartjes ingeruild voor bandjes; ideaal omdat je niet eens hoefde te wachten. Woensdag hebben we heerlijk ontbeten; namelijk slagroomtaart. Donderdag hebben we mijn verjaardag gevierd, hoe ideaal: Iron Maiden op je kinderfeestje! :) Volgend jaar ben ik weer jarig op Wacken, ideaal. Wacken was echt goed geregeld, maar het sanitair verliet te wensen over. Ik denk niet dat ze het sanitair ooit beter gaan regelen gezien de afgelopen jaren, maar dit is zeker een festival om te blijven komen.
With oden by my side

bloeding
Berichten: 1508
Lid geworden op: vr jan 21, 2005 11:12 am
Locatie: elburg

Re: Wacken 2010

Bericht door bloeding » di aug 17, 2010 8:52 pm

Sannemoth schreef:Wij zijn dinsdagnacht aangekomen, en hebben meteen onze kaartjes ingeruild voor bandjes; ideaal omdat je niet eens hoefde te wachten. Woensdag hebben we heerlijk ontbeten; namelijk slagroomtaart. Donderdag hebben we mijn verjaardag gevierd, hoe ideaal: Iron Maiden op je kinderfeestje! :) Volgend jaar ben ik weer jarig op Wacken, ideaal. Wacken was echt goed geregeld, maar het sanitair verliet te wensen over. Ik denk niet dat ze het sanitair ooit beter gaan regelen gezien de afgelopen jaren, maar dit is zeker een festival om te blijven komen.

jij hier! zeg ga je eens netjes braaf voorstellen in het voorstel topic :P
www.portall.net
www.myspace.com/portall

Gebruikersavatar
Sannemoth
Berichten: 11
Lid geworden op: ma aug 16, 2010 10:39 pm
Locatie: Zwolle

Re: Wacken 2010

Bericht door Sannemoth » di aug 17, 2010 9:00 pm

Nou, omdat je het zo lief vraagt dan :P
With oden by my side

Gebruikersavatar
r1Co
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 4:13 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Re: Wacken 2010

Bericht door r1Co » wo aug 18, 2010 11:42 am

als je de sanitaire voorzieningen op wacken vergelijkt met een willekeurig NL festival dan loopt wacken toch zwaar voor hoor. misschien had je net pech met het uitgekozen moment, of wens je net zo schoon als thuis te zitten, maar ik heb zelf in ieder geval al 6 jaar niets groots te klagen over het sanitair

Gebruikersavatar
metallicattim
Berichten: 300
Lid geworden op: do jun 10, 2004 5:37 pm
Locatie: Kerkrade
Contacteer:

Re: Wacken 2010

Bericht door metallicattim » vr aug 20, 2010 9:18 am

Dear visitors,

This years ban of Circle Pits and Walls of Death lead to discussions in our blogs. We´d like to explain the situation and ask you for your thoughts:

As everybody already knows there are several security meetings each day during the festival. Beneath the organizers themselves the head of town clerk´s office, Mr. Gerhard Tolksdorf, the police, rescue services, red cross and security are involved. During these meetings the security situation is checked permanently. This year most of the involved parties decided to ban Circle Pits and Walls of Death because of security reasons and the high risk of injury. This is not a decision the organizers can decide on their own.

Since W:O:A´s beginning it is a festival from fans for fans. And your voice counts because you make the festival to what it is.

In october 2010 there will be the first security meetings regarding the situation in 2011. And of course we want to bring-in the thoughts and wishes of our festival visitors.

That´s why there will be a survey uploaded in the near future regarding this subject. We´d like to ask you to take part so we can have an overview of what our visitors thoughts are. Then we will try to bring forward your arguments in these meetings. That´s why it will last some days until the survey will be online because it´s not only a question of yes or no. To have a well-based discussion we have to have arguments in these security meetings and therefore the survey has to be detailled.

Furthermore we´d like to ask you to take part at the discussions in our forum. The more arguments we get the better. F.e.: “No one will be involved in a wall of death or circle pit that doesn´t want to be involved because they do not start promptly”, or “I want them to be banned because I don´t have the possibility to watch the concert from a certain place because I have to move all the times for avoiding circle pits or walls of death. “

We´re looking forward to get an immense feedback.
Yours,

Wacken - organisers
Ik ben eigenlijk wel HEEL nieuwsgierig wat dan nu de aantallen van gewonden door circle pits/ wall of death zijn van vorig jaar en van dit jaar?!?!? Heeft het zin gehad?!? Misschien maar eens een net mailtje sturen naar de organisatie.
I've lost
all my beliefs
to a world
of hypocrisy

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8428
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Wacken 2010

Bericht door Joris » vr aug 20, 2010 11:04 am

Erg goed dat ze input van de klanten willen !!!

Gewonden bij circle pits kan ik me zo slecht voorstellen. Als er iets is (in vergelijking met mosh pits en walls of death) wat soft is, dan is het wel een circle pit. Die paar keer dat ik erin terecht kwam, was het niets meer dan een snelle polonaise (schraal achter elkaar aan rondjes rennen).
Het enige iritante aan de pits dit jaar, was de gigantische stofwolk die het opleverde.

Zelf ben ik niet (meer) zo van de pits, maar als mensen erin gaan, gaan ze om los te gaan, en begrijpen (hoop ik) dat ze risico lopen op een blauw oog of bloedneus. Maar daar kies je dan zelf voor. Dus verbieden? Vind ik wat overdreven.

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Wacken 2010

Bericht door Satyr » vr aug 20, 2010 11:27 am

I want them to be banned because I don´t have the possibility to watch the concert from a certain place because I have to move all the times for avoiding circle pits or walls of death.
Op zich is dit een goed punt, maar met een reguliere pit heb je dit probleem ook.

Ik zorg er voor dat ik ergens links van het midden sta en dan zo ver mogelijk naar voren. Mensenmassa's schuiven altijd op naar rechts namelijk en zo kom je vanzelf richting het midden en je ontloopt de pit.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8428
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Wacken 2010

Bericht door Joris » vr aug 20, 2010 11:42 am

Ik vind het juist heel relaxed om aan de rand, achter de pit te staan (van het podium gezien). In feite heb je dan niemand meer voor je staan en je ziet het optreden super-goed. Je moet dan op de koop toenemen dat je af en toe iemand tegen je aangeduwd krijgt. Maar verder sta ik daar altijd behoorlijk relaxed. Daarbij heb je daar ook minder last van crowdsurfers, omdat die vaker om de pit heen geleid worden. En degene die wel over je heen komen zie je mooi in het midden van de pit neerstorten, wat weer erg grappig is.

Gebruikersavatar
metallicattim
Berichten: 300
Lid geworden op: do jun 10, 2004 5:37 pm
Locatie: Kerkrade
Contacteer:

Re: Wacken 2010

Bericht door metallicattim » vr aug 20, 2010 10:03 pm

Joris schreef:Ik vind het juist heel relaxed om aan de rand, achter de pit te staan (van het podium gezien). In feite heb je dan niemand meer voor je staan en je ziet het optreden super-goed. Je moet dan op de koop toenemen dat je af en toe iemand tegen je aangeduwd krijgt. Maar verder sta ik daar altijd behoorlijk relaxed. Daarbij heb je daar ook minder last van crowdsurfers, omdat die vaker om de pit heen geleid worden. En degene die wel over je heen komen zie je mooi in het midden van de pit neerstorten, wat weer erg grappig is.
Haha dat laatste is wel de grootste pluspunt inderdaad! Van mij mogen ze die crowdsurfers wel verbannen net zoals in NL! Ik vind die veel gevaarlijker dan moshpits, want daar doe je vrijwillig aan mee! Zo'n crowdsurfer valt gewoon uit het "niets" opeens in je nek, vaak met voeten voorop... DAT verpest nogal het plezier bij een optreden niet de circle pits!
I've lost
all my beliefs
to a world
of hypocrisy

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Wacken 2010

Bericht door Satyr » vr aug 20, 2010 10:13 pm

Ik heb op Wacken nog ruzie gehad met een of andere Spanjool, die bij elk crowdsurfend meisje zo nodig tussen haar benen moest zitten en vervolgens een high five bij zijn maat ging scoren. Vond het raar dat ik daar wat van zei, 'want die meisjes willen dat allemaal'.

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Re: Wacken 2010

Bericht door Cranial » za aug 21, 2010 5:20 pm

Satyr schreef:Ik heb op Wacken nog ruzie gehad met een of andere Spanjool, die bij elk crowdsurfend meisje zo nodig tussen haar benen moest zitten en vervolgens een high five bij zijn maat ging scoren. Vond het raar dat ik daar wat van zei, 'want die meisjes willen dat allemaal'.
even nuanceren dan maar, dat is ergens waar... voordat de pissige reacties vliegen.. dat bedoel ik zo:
als meisje weet je dat als je gaat crowdsurfen dat het betastingsgevaar zeer hoog is, want je kan ''ermee wegkomen'' is een groot publiek.
en de meeste vrouwen die dat doen vinden het over het algemeen niet zo'n groot probleem.
dat neemt echter niet weg dat het gewoon fucking fout is om mee te beginnen.
tof dat je er toch wat van zegt :wink:
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
zwarte krijser
Berichten: 3392
Lid geworden op: do mei 13, 2004 2:37 am
Locatie: Eindhoven

Re: Wacken 2010

Bericht door zwarte krijser » zo aug 22, 2010 2:07 pm

Tikje sneu is 't wel, maar die high five maakt het wat mij betreft weer goed. Heerlijk kinderachtig :)

Gebruikersavatar
EricMaiden
Berichten: 2121
Lid geworden op: ma sep 21, 2009 12:43 pm
Locatie: Zwolle

Re: Wacken 2010

Bericht door EricMaiden » zo aug 22, 2010 2:37 pm

high-fives zijn echt de beste!
Op graspop ook iedereen vragen om een high-five, HEER-LIJK hoe de mensen dan kijken :P

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Wacken 2010

Bericht door Woutjinho » ma aug 23, 2010 12:05 pm

alleen slayer even meegepikt, tering wat een drukte

Plaats reactie