Black Metal Topic

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
NIBDEM

Bericht door NIBDEM » zo aug 22, 2004 6:21 pm

Ik heb de naam Loits nog niet voorbij horen komen in dit topic.... 'k heb er een 7" en album van en ben behoorlijk onder de indruk van de muziek die deze band uit Estland maakt. Heerelijk deinzende Black metal gemengd met folk elementen

Samoht Slegov

Bericht door Samoht Slegov » zo aug 22, 2004 7:38 pm

Ik heb sinds kort Nattens Madrigal van Ulver...
Allememaggies wat een ongeloofelijk heerschend album

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » zo aug 22, 2004 7:48 pm

NIBDEM schreef:Ik heb de naam Loits nog niet voorbij horen komen in dit topic.... 'k heb er een 7" en album van en ben behoorlijk onder de indruk van de muziek die deze band uit Estland maakt. Heerelijk deinzende Black metal gemengd met folk elementen
Ik ken ze alleen van Legion Estland, wat best een gaaf schijfje is. De zang doet me een beetje aan Abbath denken, als ik het me goed herinner.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » ma aug 23, 2004 11:23 am

Heeft iemand hier al de laatste van Armagedda (Ond Spiritism) gehoord? En zo ja, hoe is die?

puist

Bericht door puist » ma aug 23, 2004 11:27 am

telluriet schreef:Heeft iemand hier al de laatste van Armagedda (Ond Spiritism) gehoord? En zo ja, hoe is die?
Het beste album van ze. De stijl die te horen was op de vorige 2 albums hebben ze overboord gegooid. Deze heeft plaats gemaakt voor een langzamere variant welke wat depressiever overkomt. Zeer goede productie. Een goed album al zeg ik het zelf. Aanrader
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » ma aug 23, 2004 11:31 am

Ah, klinkt wel goed dus. Ik zal 't eens uitchecken.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma aug 23, 2004 12:19 pm

puist schreef:[..]
Het beste album van ze. De stijl die te horen was op de vorige 2 albums hebben ze overboord gegooid. Deze heeft plaats gemaakt voor een langzamere variant welke wat depressiever overkomt. Zeer goede productie. Een goed album al zeg ik het zelf. Aanrader
Ik vond hem niet zo geweldig eigenlijk. Maar dat lag meer aan mij dan aan de band. Mij is het allemaal iets te traag en statig. Het had van mij wel iets agressiever en gestoorder gemogen.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Svenson

Bericht door Svenson » ma aug 23, 2004 12:34 pm

Draconian schreef:[..]

Ik ken ze alleen van Legion Estland, wat best een gaaf schijfje is. De zang doet me een beetje aan Abbath denken, als ik het me goed herinner.
Zouden wij het niet nog eens hebben over A new race....?
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » ma aug 23, 2004 12:39 pm

Ik had de Black Metal Endsieg I EP gedownload, met tracks van S.V.E.S.T., Katharsis, Warloghe en Black Witchery.

S.V.E.S.T. is de enige waar ik nog nooit van had gehoord, maar dat klinkt erg goed. Eens kijken of de heren wellicht een CD uit hebben ofzo.

puist

Bericht door puist » ma aug 23, 2004 12:45 pm

telluriet schreef:Ik had de Black Metal Endsieg I EP gedownload, met tracks van S.V.E.S.T., Katharsis, Warloghe en Black Witchery.

S.V.E.S.T. is de enige waar ik nog nooit van had gehoord, maar dat klinkt erg goed. Eens kijken of de heren wellicht een CD uit hebben ofzo.
Volgens mij hebben ze alleen wat op vinyl uitgebracht. Ik heb de lp Urfaust. Goed album
Heavy Metal! Just my way

De Demoon

Bericht door De Demoon » ma aug 23, 2004 1:02 pm

SVEST is een goede band, heb een split met Azaxul (ex-Moonblood) van ze. Dit is overigens wel gebaseerd op 1 nummer.

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » ma aug 23, 2004 2:10 pm

Gr. Dracula schreef:nog niet nadrukkenlijk vermeld in deze topic - Kampfar.
Deze band is zeker weten niet de enige in het genre. Wat kan men mij verder aanbevelen?
Tot dusver heb ik alleen de tip gekregen om Langs Galg en Rad van Fluisterwoud te nekken.

Iemand wellicht nog wat anders in de aanbieding???
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » ma aug 23, 2004 2:31 pm

Svenson schreef:[..]

Ja? :?

Othrys

Bericht door Othrys » ma aug 23, 2004 7:32 pm

NIBDEM schreef:Ik heb de naam Loits nog niet voorbij horen komen in dit topic.... 'k heb er een 7" en album van en ben behoorlijk onder de indruk van de muziek die deze band uit Estland maakt. Heerelijk deinzende Black metal gemengd met folk elementen
Ken er twee nummers van, deed me nogal denken aan Tulus. Het ene nummer bevatte trouwens een riff die regelrecht uit Lost Wisdom van Burzum gejat is.
The True North, Strong and Free

iscariah

Bericht door iscariah » ma aug 23, 2004 7:34 pm

Wat vind men hier van Antaeus ?

De Principii Evangelikum is een heerschende up-tempo black metal cd die je helemaal doormidden kraakt, deze franse gedrochten presteren hier een cd'tje waar de black metalscene trots op kan zijn.

Ook de videoclip van Blood War III heerscht, dezelfde Cut Your Flesh And Worship Satan/We Hope You die houding zoals de band zelf heeft.

Othrys

Bericht door Othrys » ma aug 23, 2004 7:46 pm

Ik ken alleen Cut your flesh and worship Satan. Een aardig album, maar niets wereldschokkends imo.

ruben somewhere online

Bericht door ruben somewhere online » ma aug 23, 2004 7:52 pm

Svenson schreef:[..]

Je bedoelt het nieuwe album van Ad Hominem? Heb alleen Planet ZOG van ze en dat is een behoorlijke felle black metal plaat. Hoe is die nieuwe vergeleken met Planet ZOG?
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » ma aug 23, 2004 7:58 pm

Beter, veel beter.

Othrys

Bericht door Othrys » ma aug 23, 2004 8:00 pm

Dat is jouw mening.

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » ma aug 23, 2004 8:05 pm

Dat heb je goed gezien :P

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma aug 23, 2004 8:06 pm

Gr. Dracula schreef:[..]

Tot dusver heb ik alleen de tip gekregen om Langs Galg en Rad van Fluisterwoud te nekken.

Iemand wellicht nog wat anders in de aanbieding???
Ik kan me eigenlijk maar weinig bands bedenken die op Kampfar lijken. Bandjes als Windir liggen een beetje in dat straatje. Misschien zou je de nieuwe Cirith gorgor eens moeten proberen. Dat heeft alleen meer weg van Thy Primordial. Maar ik weet dat je dat ook wel gaaf vindt.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma aug 23, 2004 8:07 pm

iscariah schreef:Wat vind men hier van Antaeus ?

De Principii Evangelikum is een heerschende up-tempo black metal cd die je helemaal doormidden kraakt, deze franse gedrochten presteren hier een cd'tje waar de black metalscene trots op kan zijn.

Ook de videoclip van Blood War III heerscht, dezelfde Cut Your Flesh And Worship Satan/We Hope You die houding zoals de band zelf heeft.
Geef mij Cut your flesh maar. Veel rauwer en agressiever. De Principii evangelikum vond ik daarna een beetje mak. Een tegenvallertje.

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » ma aug 23, 2004 8:09 pm

XnegativeX schreef:[..]

Ik kan me eigenlijk maar weinig bands bedenken die op Kampfar lijken. Bandjes als Windir liggen een beetje in dat straatje. Misschien zou je de nieuwe Cirith gorgor eens moeten proberen. Dat heeft alleen meer weg van Thy Primordial. Maar ik weet dat je dat ook wel gaaf vindt.
En als je dan toch bezig bent, luister je ook maar eens Blackdoor Miracle van Ragnarok. Eveneens een heerlijk fel schijfje dat bij liefhebbers van Thy Primordial en Cirith Gorgor wel in smaak zal vallen.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma aug 23, 2004 8:09 pm

Ik zit op dit moment Increased damnation van Aura noir te luisteren. Heerlijk agressieve black metal met een thrashy inslag. Weet iemand toevallig of de rest van het Aura noir werk te vergelijken valt met deze cd? En zijn er nog meer bands die dit soort herrie produceren?

ruben somewhere online

Bericht door ruben somewhere online » ma aug 23, 2004 8:10 pm

Zijn er ook mensen bekend met de Canadese band Operation Winter Mist? Hebben recentelijk een nieuwe album uit, genaamd Winter Warfare II. Iemand al naar geluisterd?
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » ma aug 23, 2004 8:20 pm

XnegativeX schreef:Ik zit op dit moment Increased damnation van Aura noir te luisteren. Heerlijk agressieve black metal met een thrashy inslag. Weet iemand toevallig of de rest van het Aura noir werk te vergelijken valt met deze cd? En zijn er nog meer bands die dit soort herrie produceren?
Hmm, ik ken Aura Noir niet, maar voor thrashy black metal moet je Impiety misschien eens proberen?

goatworshipper

Bericht door goatworshipper » ma aug 23, 2004 8:24 pm

impiety?? vind ik niet echt, dat klinkt meer richting angelcorpse
alcohol in my veins...

goatworshipper

Bericht door goatworshipper » ma aug 23, 2004 8:26 pm

XnegativeX schreef:Ik zit op dit moment Increased damnation van Aura noir te luisteren. Heerlijk agressieve black metal met een thrashy inslag. Weet iemand toevallig of de rest van het Aura noir werk te vergelijken valt met deze cd? En zijn er nog meer bands die dit soort herrie produceren?
ik zal eerst die cd eens aanschaffen, ik zie namelijk dat ie hier voor €5 staat, dan weet ik meer.
alcohol in my veins...

puist

Bericht door puist » ma aug 23, 2004 8:36 pm

Volgens mij produceert Nocturnal Breed ongeveer dezelfde soort herrie
Heavy Metal! Just my way

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma aug 23, 2004 8:58 pm

goatworshipper schreef:[..]

ik zal eerst die cd eens aanschaffen, ik zie namelijk dat ie hier voor €5 staat, dan weet ik meer.
Welke cd?

En Impiety is meer snelle death metal. Lijkt totaal niet op Aura noir. Aura noir is meer een thrashy versie van Darkthrone.

Nocturnal breed zit inderdaad in hetzelfde straatje. Daar heb ik wel eens wat losse nummers van gehoord. Binnenkort toch maar eens wat meer van gaan beluisteren.

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » di aug 24, 2004 12:44 am

XnegativeX schreef:[..]

Bandjes als Windir liggen een beetje in dat straatje. Misschien zou je de nieuwe Cirith gorgor eens moeten proberen. Dat heeft alleen meer weg van Thy Primordial.
Windir had ik idd ook al bedacht. Niet al te vergelijkbaar weliswaar, maar ook overeenkomsten zijn aanwezig. Gave shit ook.
Trouwens, nu je het over "bandjes als Windir" hebt wil ik natuurlijk ook meerdere namen zien :!: . Ik ben nl niet zo thuis in dit genre en kom zelf gauw vast te zitten. Verlulling maakt dus schuld 8) !

Wat Cirith Gorgor betreft, daarvan ken en heb ik alleen Unveiling the Essence. Daarna ben ik die band een beetje uit het oog verloren. En hoewel Unveiling the Essence een GR-bekorende blackmetal plaat is, smaakt `ie niet bepaald naar datgene wat ik van Thy Primordial ken.

Daar vandaan geredeneerd ruik in hun recente koers en die luft bevalt mij wel. Wordt gecheckt.

Indien je de beide CG-albums kent ( of iemand anders wellicht?) zie ik gaarne een goede vergelijking tegemoet.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

NecroNoud

Bericht door NecroNoud » di aug 24, 2004 12:51 am

Ik heb zelf nog alleen de "Dreams Like Deserts" mcd, hield eerst helemaal niet zo van die blackthrash, maar de laatste tijd luiste ik er graag naar. Lekker opgefokt en agressief.
Vooral het 2de nummer van die cd is vet, titel weet ik niet (staat in een erg onduidelijk lettertype op het hoesje).

Ik ga zeker Nocturnal Breed ook nog eens checken.

NecroNoud

Bericht door NecroNoud » di aug 24, 2004 1:00 am

Wat Cirith Gorgor betreft, daarvan ken en heb ik alleen Unveiling the Essence. Daarna ben ik die band een beetje uit het oog verloren. En hoewel Unveiling the Essence een GR-bekorende blackmetal plaat is, smaakt `ie niet bepaald naar datgene wat ik van Thy Primordial ken.

Daar vandaan geredeneerd ruik in hun recente koers en die luft bevalt mij wel. Wordt gecheckt.

Indien je de beide CG-albums kent ( of iemand anders wellicht?) zie ik gaarne een goede vergelijking tegemoet.
Het eerste album "Onwards to the Spectral Defile" bevat snelle melodische (/melancholische) Black Metal. Ik kan het niet echt vergelijken met andere Black Metalbands. Het heeft van alles wat, koude Immortal-achtige riffs, extreme Marduk snelheid etc etc.
Voor "Unveiling the Essence" geldt eigenlijk hetzelfde, maar deze vind ik persoonlijk wat minder dan de eerste (komt vooral door het drumgeluid, wat ik bij de laatste cd ook niet "je van het" vindt trouwens).
De laatste CD "Firestorms Apocalypse" heeft wat meer weg van de Zweedse Black Metal sound. Een beetje in de richting van Setherial/Dark Funeral maar dan een flinke scheut Enthroned.

Shit, het klikt bijna als een recept.

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » di aug 24, 2004 2:37 am

NecroNoud schreef:[..]

Ik heb zelf nog alleen de "Dreams Like Deserts" mcd, hield eerst helemaal niet zo van die blackthrash, maar de laatste tijd luiste ik er graag naar. Lekker opgefokt en agressief.
Vooral het 2de nummer van die cd is vet, titel weet ik niet (staat in een erg onduidelijk lettertype op het hoesje).

Ik ga zeker Nocturnal Breed ook nog eens checken.
Ik luister vrij weinig Black met Thrash invloeden, Zarathustra schijnt in de buurt te komen. Het album Dogma Antichrist uit 1997 (?) vond ik erg gaaf, maar had mijns inziens 0.0 Thrashy invloeden. Het had gewoon een rauw geluid, was snel, en bevatte diepe lange krijsen. Het deed zelfs een beetje Noors aan.
Toen laatst de 'nieuwe' (2003 geloof ik) cd Perpetual Black Force op m'n deurmat viel en in m'n cd-speler belandde was ik toch (aangenaam) verrast. Met een veel voller, aggressiever* en beter geluid was hier een totaal andere Zarathustra. Deze Duitse band klonk eerst nog vrij standaard doch goed, maar had nu een geheel eigen geluid met een bijna perfecte productie.
* het vorige album was ook op een manier erg agressief, maar meet op de standaard Black Metal-manier, deze schijf bevatte meer de opzwepende aggressiviteit die men bij Thrash vindt.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » di aug 24, 2004 2:39 am

Windir had ik idd ook al bedacht. Niet al te vergelijkbaar weliswaar, maar ook overeenkomsten zijn aanwezig. Gave shit ook.
Trouwens, nu je het over "bandjes als Windir" hebt wil ik natuurlijk ook meerdere namen zien :!: . Ik ben nl niet zo thuis in dit genre en kom zelf gauw vast te zitten. Verlulling maakt dus schuld 8) !
Windir is een vrij speciale band die met vrij weinig te vergelijken is. Ik zie overigens ook niet erg veel overeenkomsten met Kampfar. Het snelle en rossende eraan, dat misschien. De Noorse sfeer waar we het gister over hadden? Zou dat het zijn? Ik weet het niet, maar ik leg het beiden nog eens onder de loep.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » di aug 24, 2004 2:42 am

Over Ad Hominem:

Kan iemand mij nu nog de concrete verschillen tussen Planet ZOG en A New Race...uitleggen? Men zegt de laatste beter te vinden, maar waarop is dat precies gebaseerd? Ik hoop in ieder geval dat de productie er wel een beetje op vooruit is gegaan? Ik vond Planet ZOG een gaaf album, laat ik dat voorop stellen. Met nummers als Soldiers Of Wotan, die een pakkende (ietwat clichéë) riff bevat, en natuurlijk de cleane zang ne driekwart van het nummer. Zulk soort kleine dingetjes laten mij de kanttekening 'dertien in een dozijn band' achterwege laten. De rest van de nummers zijn ook zeker niet slecht, alleen jammer dat hij niet zoveel gave passages toepast, wat mijns inziens de muziek altijd heel erg siert.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » di aug 24, 2004 2:51 am

Over Graveland:

Vandaag vrijwel heel het oeuvre van dit/deze geweldige project/band weer geluisterd, en wat zijn het toch vrijwel stuk voor stuk meesterwerken. Met wat mindere albums als In The Glare Of Burning Churches en Carpathian Wolves (die beiden nog niet eens slecht zijn), maar ook met topalbums als Following The Voice Of Blood en Immortal Pride. Vooral de zware gitaren die tot op The Fire Of Awakening nog te horen zijn maken voor mij Graveland een topband. Jammer is, echter, dat ik de sample van de nieuwe (Dawn Of Iron Blades, uit in september) geen zwaar gitaargeluid meer kon ontdekken. Dat heeft Darken echter wel gecompenseerd met meer 'toevoegingen' die op andere albums achterwege werden gelaten. Of het hele album is zoals de sample weet ik uiteraard niet, maar dat zou een hoop 'tierelantijntjes' betekenen, in de vorm van een koor, extra instrumenten, etc.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » di aug 24, 2004 2:57 am

Over Hekel:

Iemand bekend met de Nederlandse formatie 'Hekel'? Slechts 1 demo uitgebracht in '99, Doodskou genaamd, die ik een paar maanden geleden eindelijk op tape vond. Geweldige meeslepende mid-temp Black Metal met een prima productie. Het typische simplistische drumwerk en de lange diepe krijsen maken het een ontzettend boeiend geheel. De gitaar speelt lichtjes op de achtergrond. De echte sfeermaker is toch wel de zanger. Slechts 4 nummers, en misschien een kwartiertje speeltijd, doch de moeite waard!

Overigens wist de drummer me te vertellen onlangs weer de oefenruimte is ingedoken met Hekel. Wel met een bijna totaal andere line-up. Ik geloof dat de bassist weg is, en hij en de gitarist nog de enige overgebleven leden zijn van de oude band. Ja, ook de zanger is vervangen, en dat is erg jammer. De wat langzamere variant van Varg Vikernes deed het bij mij erg goed. De nieuwe zanger zit niet in andere bands geloof ik. De drummer en andere bandleden echter wel, wat de reden van het stilleggen geweest is. Nummers als 'Waar De Wind Fluistert In De Nacht, Luister Ik' gaan waarschijnlijk ge re-released worden op het nieuwe album (wat echt nog wel even op zich laat wachten), maar er komen ook een groot aantal nieuwe nummers op.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Pluto

Bericht door Pluto » di aug 24, 2004 3:01 am

'Waar De Wind Fluistert In De Nacht, Luister Ik'
De titel klinkt als een nummer van Frank Boeien. Maar ik ben benieuwd. Nooit van deze band gehoord.
[url=http://www.last.fm/user/Pluto/?chartstyle=Sinsanity][img]http://imagegen.last.fm/Sinsanity/recenttracks/4/Pluto.gif[/img][/url]

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » di aug 24, 2004 3:04 am

Over Leviathan:

Godver Nuberus, jij was toch degene die het over de VS-variant van Leviathan had? Ik heb The Tenth Sub Level Of Suicide maar eens een luisterbeurt gegeven, en dat klinkt erg gestoord. Ondanks het feit dat ik bij depressieve Black Metal meer aan iets als bovenstaande denk, of door Doom beïnvloede zooi als Nortt is dit ook niet iets om vrolijk van te worden! Vooral de techinische gitaarpartijen en de snelle drums maken deze band aantrekkelijk, instrumentaal gezien. Vocaal is het natuurlijk allemaal perfect. Wat op het eerste gezicht cliché lijkt, blijkt later toch redelijk ziek te zijn. Gelukkig is het niet op het hele album hetzelfde, wat het nog gaver maakt. Sommige nummers rammelen (vooral qua drumwerk) een beetje, en dan doel ik met name op Sardoniscorn wat ik een kleine uitschieter naar beneden vind, vooral het begin. Het rustige middenstuk is prachtig, ook qua drums. Prima album verder, dat zeker!
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

nuberus

Bericht door nuberus » di aug 24, 2004 9:28 am

Robgoroth schreef:Over Leviathan:

Godver Nuberus, jij was toch degene die het over de VS-variant van Leviathan had? Ik heb The Tenth Sub Level Of Suicide maar eens een luisterbeurt gegeven, en dat klinkt erg gestoord. Ondanks het feit dat ik bij depressieve Black Metal meer aan iets als bovenstaande denk, of door Doom beïnvloede zooi als Nortt is dit ook niet iets om vrolijk van te worden! Vooral de techinische gitaarpartijen en de snelle drums maken deze band aantrekkelijk, instrumentaal gezien. Vocaal is het natuurlijk allemaal perfect. Wat op het eerste gezicht cliché lijkt, blijkt later toch redelijk ziek te zijn. Gelukkig is het niet op het hele album hetzelfde, wat het nog gaver maakt. Sommige nummers rammelen (vooral qua drumwerk) een beetje, en dan doel ik met name op Sardoniscorn wat ik een kleine uitschieter naar beneden vind, vooral het begin. Het rustige middenstuk is prachtig, ook qua drums. Prima album verder, dat zeker!
Wrest drumt niet m.b.v. een drumstel, maar met een soort pads. Ergo, geen drumstel, maar ook geen drumcomputer. Het maakt het geheel bij tijd en wijle erg "druk" en overweldigend, maar ook de rustige stukjes zijn idd goed. Het is iig weer black metal dat gemaakt is op een originele manier, het klinkt als geen ander. Het lijkt vaak wel of ie werkelijk alle bm smaken op een geniale wijze tot eigen nummers kan smeden, met een resultaat dat niet allen uniek is, maar ook gestoord en bovenal fascinerend.

O.a. ik, volgens mij ook Xnegative? Als je Leviathan goed vind, kan ik je zeker Draugar aanraden. Het is in dezelfde geest gemaakt, zei het iets minder "druk" en met meer vervreemde stukken erin. Het doet me op de een of andere manier een beetje denken aan Opus IV van Abigor. Diezelfde sfeer qua tegendraadse stukken en geluiden.
En de man zal heersen.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di aug 24, 2004 12:21 pm

Klopt, ik heb het er ook over gehad. Persoonlijk vind ik Tentacles of whorror nog 6x beter dan The Tenth sublevel of suicide. Die kent meer afwisseling qua snelheid en sferen. Het ene moment bloed agressief, dan weer ziekelijk traag of depressief. En nog redelijk vernieuwend ook.

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » di aug 24, 2004 12:45 pm

XnegativeX schreef:Klopt, ik heb het er ook over gehad. Persoonlijk vind ik Tentacles of whorror nog 6x beter dan The Tenth sublevel of suicide. Die kent meer afwisseling qua snelheid en sferen. Het ene moment bloed agressief, dan weer ziekelijk traag of depressief. En nog redelijk vernieuwend ook.
Mooi, dat is hetgeen ik vaak zoek in Black Metal. Veelal zie je bands die op een album 50 minuten lang continu doorbeuken, zoals Genocide Kommando, maar dat word ik snel zat. Ik ben benieuwd naar dit album, want het klinkt erg goed!
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

NIBDEM

Bericht door NIBDEM » di aug 24, 2004 1:18 pm

check van Leviathan ook de dubbel-cd verrater (bevat oud materiaal) en de split met Crebain eens; beide zijn ook zeer de moeite waard!

nuberus

Bericht door nuberus » di aug 24, 2004 1:32 pm

NIBDEM schreef:check van Leviathan ook de dubbel-cd verrater (bevat oud materiaal) en de split met Crebain eens; beide zijn ook zeer de moeite waard!
Ah, heb je 'm binnen? Het materiaal van Wrest op zijn deel met de split met Crebain is al beter dan op 10th sublevel....Crebain's deel is wat minder, op een nummer na. Ik moet de split met Juvenes nog....

Reclame.......m'n review op: http://www.vampire-magazine.com/reviews ... =leviathan
En de man zal heersen.

nuberus

Bericht door nuberus » di aug 24, 2004 1:34 pm

de lpversie van Tentacles of Whorror zou toch een dezer dagen binnen moeten komen...
En de man zal heersen.

Knevelaer

Bericht door Knevelaer » di aug 24, 2004 1:37 pm

XnegativeX schreef:Klopt, ik heb het er ook over gehad. Persoonlijk vind ik Tentacles of whorror nog 6x beter dan The Tenth sublevel of suicide. Die kent meer afwisseling qua snelheid en sferen. Het ene moment bloed agressief, dan weer ziekelijk traag of depressief. En nog redelijk vernieuwend ook.
Mee eens

Er is trouwens weer nieuws van het Windir front:
Valfars older brother Vegard Bakken will be joining Windir at the last show 3th of September at Rockefeller in Oslo. Vegard wants to honour his brothers memory by doing some of the singing this evening. Cosmocrator will also be joining Windir again and do some of the clean vocals.

The last Windir album will be released 3th of September and can be bought at Rockefeller the same evening. You will also have the opportunity to buy merchandise.

If you have not purchased tickets yet, you can do that by visiting www.billettservice.no

The last Windir album, "Valfar, ein Windir", will contain the following tracklist:

Disc 1

1.Stri *
2.Stridsmann *
3.Dans På Stemmehaugen **
4.The Profound Power **
5.Dauden (Performed by: Enslaved)
6.Ending (Performed by: Finntroll)
7.Mørkets Fyrste (Performed by: E-Head)
8.Destroy (Performed by: Notodden All Stars)
9.Likbør (Performed by: Weh)
10.Svartasmeden og Lunnamyrstrollet ***
11.Blodssvik ***

*- New Recordings
** - Re - Recordings
*** - Live from Rosendal Scene, Trondheim - 27.09.2003

Disc 2

1.Soge II – Framkomsten
2.Krigaren Si Gravferd
3.Sognariket Sine Krigarar
4.Byrjing
5.Arntor, Ein Windir
6.Saknet
7.1184
8.Journey To The End
9.Martyrium
10.Fagning
11.On The Mountain of Goats
12.Sòknardalr

Tracks 1, 2 - From Sognariket (1994)
3, 12 – From Sòknardalr (1997)
4, 5, 6 – From Arntor (1999)
7, 8 - From 1184 (2001)
9, 10, 11 – From Likferd (2003)
10.Svartasmeden og Lunnamyrstrollet ***

zeer benieuwd naar de live versie daarvan! Dit is naar mijn mening het beste windir nummer! Ik vraag me trouwens af of de broer van valfar dezelfde geweldige strot heeft. En die Finntroll cover lijkt me ook wel grappig om eens te horen
Terug van weg geweest

Forseti's Justice

Bericht door Forseti's Justice » di aug 24, 2004 2:42 pm

verdraaid, dat is ook mijn windirale lievelingsliedje

Othrys

Bericht door Othrys » di aug 24, 2004 7:04 pm

Soknardarl maar weer eens opzetten. Ik was bijna vergeten hoe hard Summoning ook weer heerschte trouwens. Vandaag Stronghold maar weer eens opgezet en het is genieten als vanouds. En dat is nog hun minste album naar mijn mening.

CALIBANaan
Contacteer:

Bericht door CALIBANaan » di aug 24, 2004 7:11 pm

kan iemand even vertalen of t nou al uitverkocht is of niet?
Gelegenheids Satanist

Gesloten