Van die band heb ik Springtime Depression, wel gaaf spul.Sturmblast schreef:Ik zit nu Forgotten Tomb te luisteren, wat is dit toch heerlijk koude, kille Black!!!!!
Heerlijk toch, op het ene moment doomy en dan snel.
Zal eens kijken.nuberus schreef:The Ruins of Beverast - Unlock the Shrine!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Moét je gaan horen. Ik heb er flink de schijt van dat ik het nu pas te horen krijg. Die plaat zou zo maar Leviathan - Tentacles of Whorror van zn plekkie kunnen rossen. Niet zo heel vaak dat ik van die grootse dingen hoor. Weet ook nog niet hoe ik de muziek moet omschrijven, maar dit barst gewoon uit zijn voegen van donkere emoties. Depressief zou ik het iig niet noemen. Eerder majesteus, vol grandeur, maar wel koud, donker, haatvol, tikkie symfonisch zelfs, controle over de chaos aan de oppervlakte, ambient stukjes zoals een Leviathan.
En dat voor een band nét over de grens...Aken, Duitsland. Ik zie de toekomst van black metal gerust komen.
Like i said before, tell me fucking more!nuberus schreef:iemand dit al gehoord: Ad Hominem / Funeral Winds / Eternity / Leviathan - 4-Way-Split EP
Dat klinkt zeer veelbelovend, want die Leviathan is ook in mijn optiek heel erg goed! Ik zal morgen slsk eens aanslingeren.nuberus schreef:The Ruins of Beverast - Unlock the Shrine!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Moét je gaan horen. Ik heb er flink de schijt van dat ik het nu pas te horen krijg. Die plaat zou zo maar Leviathan - Tentacles of Whorror van zn plekkie kunnen rossen. Niet zo heel vaak dat ik van die grootse dingen hoor. Weet ook nog niet hoe ik de muziek moet omschrijven, maar dit barst gewoon uit zijn voegen van donkere emoties. Depressief zou ik het iig niet noemen. Eerder majesteus, vol grandeur, maar wel koud, donker, haatvol, tikkie symfonisch zelfs, controle over de chaos aan de oppervlakte, ambient stukjes zoals een Leviathan.
En dat voor een band nét over de grens...Aken, Duitsland. Ik zie de toekomst van black metal gerust komen.
Waar vind je die shit toch? Want ik vind gewoon he-le-maal niks op Soulseek.Meltdown schreef:Dat Ruins Of Beverast is inderdaad gaaf zeg!
Constante mix van snelle blackstukken, ambient, zieke vocalen en zware distortion. Beetje moeilijk te omschrijven, maar een vergelijking met Leviathan gaat wel op. Klinkt erg goed.
*Slingert DC aan*nuberus schreef:The Ruins of Beverast - Unlock the Shrine!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
DIRECT CONNECT!!!!XnegativeX schreef:[..]
Waar vind je die shit toch? Want ik vind gewoon he-le-maal niks op Soulseek.
Dat wist ik jaren geleden ook al. Alleen heb ik niet de computer om even meer dan 5 gig te sharen. En ik ben sowieso wat voorzichtig geworden met sharen.Draconian schreef:[..]
DIRECT CONNECT!!!!
Ik heb het al vaker gezegd...DC heerscht soulkrieg dr finaal uit.
Net een paar nummer geluisterd, en dit klinkt inderdaad érg gaaf en sfeervol. Bedankt voor de goede tipnuberus schreef:The Ruins of Beverast - Unlock the Shrine!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Een heel sterke ep, naar mijn mening de beste ep van 2004.Meltdown schreef:Nachtmystium - Eulogy IV begint bij mij per luisterbeurt te groeien.
Eerst vond ik deze ietwat vreemde rock/blackmetal combinatie maar niks, nu kan ik er steeds meer de originaliteit van inzien. Het wordt behoorlijk sfeervol, vooral het titelnummer heeft echt een aparte klank door die melodische en haast solo achtige gitaarpartijen erdoorheen. Een soort Hells Angels goes Black Metal, dat lijkt me de beste samenvatting. Gaaf!
Op de site van Vampire Magazine was de recensie niet echt positief, neem aan dat de review niet van jou was, hehe. Gisteren het hele album gedownload, jaja, na één luisterbeurt bevalt hij mij al behoorlijk goed, maar te vroeg om nog te kunnen oordelen of hij wel of niet beter is dan Tentacles of Whorror van Leviathan.nuberus schreef:The Ruins of Beverast - Unlock the Shrine!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja, vind het een behoorlijk goed album, maar vind Eulogy IV een ietsie pietsie beter, scheelt heel weinig.XnegativeX schreef:Ik heb Demise in bestelling staan. Dat is toch een full-length?
Is die qua kwaliteit nog een beetje te vergelijken met Eulogy?
dat is waar, maar die moet je maar negeren. Voor de rest is dit de sterkste ep van het jaar idd. En een maatje beter dan Demise, qua aanpak. En kant B is met You Get Nothing allicht wat simpeler, maar toont wel Azentrius zijn veelzijdigheid.ruben somewhere online schreef:[..]
Een heel sterke ep, naar mijn mening de beste ep van 2004.
Jammer genoeg halen de covers op het einde de kwaliteit naar beneden.
Nee...die review is niet van mij. Als ik het eerder had geweten, had ik 'm zelf graag gedaan. Persoonlijk vind ik het er ook een beetje op lijken, dat ie het halverwege de nummers voor gezien hield.ruben somewhere online schreef:[..]
Op de site van Vampire Magazine was de recensie niet echt positief, neem aan dat de review niet van jou was, hehe. Gisteren het hele album gedownload, jaja, na één luisterbeurt bevalt hij mij al behoorlijk goed, maar te vroeg om nog te kunnen oordelen of hij wel of niet beter is dan Tentacles of Whorror van Leviathan.
Idd, eigenlijk is Summer Decapitation Ritual het laatste echt goede nummer. Vind Between Bronze Walls het beste nummer van het album, gevolgd door The Clockhand's Groaning Circles en Euphoria When The Bombs Fell. Het begin van Euphoria... is vooral gaaf, de steeds sneller klinkende drums, met name de manier waarop het is gedaan. Between Bronze Walls heeft de meeste sfeer, vooral aan het einde qua drum patronen.nuberus schreef:[..]Persoonlijk vind ik het er ook een beetje op lijken, dat ie het halverwege de nummers voor gezien hield.
Als ik die review zo lees dan is het allemaal "depressive" en mid-tempo. Wat ik zo goed vind aan Tentacles of whorror is juist dat hij ook een tandjes sneller durft te spelen. Zonder de sfeer te verliezen.nuberus schreef:[..]
Nee...die review is niet van mij. Als ik het eerder had geweten, had ik 'm zelf graag gedaan. Persoonlijk vind ik het er ook een beetje op lijken, dat ie het halverwege de nummers voor gezien hield.
En of ie beter is dan Leviathan, wordt een persoonlijke keus. Qua intensiteit en originaliteit geven ze elkaar geen duimbreed toe, maar de ene stijl spreekt je nét ff beter aan de ander. Edoch, een verrot goede verassing zo vlak tegen het eind van 2004.
The Mine! niet te vergeten. Maar ik bedoelde dat ie alle nummers maar tot de halverwege heeft gehoord, omdat ie Summer.... het enige uptempo nummer noemt. En dat klopt gewoon niet. Voor de rest staat er geen slecht nummer op.ruben somewhere online schreef:[..]
Idd, eigenlijk is Summer Decapitation Ritual het laatste echt goede nummer. Vind Between Bronze Walls het beste nummer van het album, gevolgd door The Clockhand's Groaning Circles en Euphoria When The Bombs Fell. Het begin van Euphoria... is vooral gaaf, de steeds sneller klinkende drums, met name de manier waarop het is gedaan. Between Bronze Walls heeft de meeste sfeer, vooral aan het einde qua drum patronen.
XnegativeX schreef:[..]
Als ik die review zo lees dan is het allemaal "depressive" en mid-tempo. Wat ik zo goed vind aan Tentacles of whorror is juist dat hij ook een tandjes sneller durft te spelen. Zonder de sfeer te verliezen.
Eulogy IV dus wel. Hij doet op dat album iets nieuws en dat pakt zeer goed uit bovenop zijn toch al niet misselijke aanpak der dingen. Dat wil niet zeggen dat Demise minder is, maar Eulogy IV spreekt me nét ff meer aan.NIBDEM schreef:[..]
Demise is absoluut beter als Eulogy IV; er zijn maar weinig albums die tegen demise opkunnen!
Ik vind hun demo toch het gaafst. En dit zeg ik niet omdat ik zo "true" over wil komen.Sturmblast schreef:maar Nexus Polaris overtreft nog steeds alles.