Black Metal Topic

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
iscariah

Bericht door iscariah » za dec 18, 2004 8:08 pm

Sturmblast schreef:Ik zit nu Forgotten Tomb te luisteren, wat is dit toch heerlijk koude, kille Black!!!!!
Van die band heb ik Springtime Depression, wel gaaf spul.
Heerlijk toch, op het ene moment doomy en dan snel.

Sturmblast

Bericht door Sturmblast » za dec 18, 2004 8:09 pm

iscariah schreef:[..]
Van die band heb ik Springtime Depression, wel gaaf spul.
Heerlijk toch, op het ene moment doomy en dan snel.

zeker wel.
I,ve got a fever, and the only perscription is more cowbell!
[img]http://www.thebleedingsun.com/pics/mdb_banner.jpg[/img]

iscariah

Bericht door iscariah » za dec 18, 2004 8:15 pm

Hier heb ik me al veel over uitgeweid: Ajattara.
Ik blijf het een gave mid-tempo black band vinden (met redelijk veel keyboards in).
Een heerlijk koude sfeer en een vergelijking met een band als Khold kan doorgaan hoewel ik Ajattara gaver en boeiender vind.
Hierbij oordeel ik op de cd Kuolema, de nieuwe en de eerste cd 'Itse' heb ik niet maar ik haal ze toch in huis want de band maakt toch geen grote stijlveranderingen.
Alhoewel op het nummer dat ik van de nieuwe cd 'Thyiyys' heb gehoord, het betreft het nummer Katumuksen Kyinen Koura, beduidend minder keyboards hoorde.

nuberus

Bericht door nuberus » za dec 18, 2004 8:18 pm

The Ruins of Beverast - Unlock the Shrine!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Moét je gaan horen. Ik heb er flink de schijt van dat ik het nu pas te horen krijg. Die plaat zou zo maar Leviathan - Tentacles of Whorror van zn plekkie kunnen rossen. Niet zo heel vaak dat ik van die grootse dingen hoor. Weet ook nog niet hoe ik de muziek moet omschrijven, maar dit barst gewoon uit zijn voegen van donkere emoties. Depressief zou ik het iig niet noemen. Eerder majesteus, vol grandeur, maar wel koud, donker, haatvol, tikkie symfonisch zelfs, controle over de chaos aan de oppervlakte, ambient stukjes zoals een Leviathan.

En dat voor een band nét over de grens...Aken, Duitsland. Ik zie de toekomst van black metal gerust komen.
En de man zal heersen.

iscariah

Bericht door iscariah » za dec 18, 2004 8:22 pm

Wow, dat klinkt wel zeer gaaf, zeker omdat die Leviathan 1 van mijn favoriete cd's van dit jaar is, dus dit moet ik eens goed beluisteren, The Ruins Of Beverast (blijft naam herhalen zodat ik het niet vergeet).

ruben somewhere online

Bericht door ruben somewhere online » za dec 18, 2004 8:22 pm

nuberus schreef:The Ruins of Beverast - Unlock the Shrine!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Moét je gaan horen. Ik heb er flink de schijt van dat ik het nu pas te horen krijg. Die plaat zou zo maar Leviathan - Tentacles of Whorror van zn plekkie kunnen rossen. Niet zo heel vaak dat ik van die grootse dingen hoor. Weet ook nog niet hoe ik de muziek moet omschrijven, maar dit barst gewoon uit zijn voegen van donkere emoties. Depressief zou ik het iig niet noemen. Eerder majesteus, vol grandeur, maar wel koud, donker, haatvol, tikkie symfonisch zelfs, controle over de chaos aan de oppervlakte, ambient stukjes zoals een Leviathan.

En dat voor een band nét over de grens...Aken, Duitsland. Ik zie de toekomst van black metal gerust komen.
Zal eens kijken.

nuberus schreef:iemand dit al gehoord: Ad Hominem / Funeral Winds / Eternity / Leviathan - 4-Way-Split EP
Like i said before, tell me fucking more!
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Meltdown

Bericht door Meltdown » zo dec 19, 2004 12:53 am

nuberus schreef:The Ruins of Beverast - Unlock the Shrine!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dat klinkt zeer veelbelovend, want die Leviathan is ook in mijn optiek heel erg goed! Ik zal morgen slsk eens aanslingeren.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

TELEPETHERION
Contacteer:

Bericht door TELEPETHERION » zo dec 19, 2004 1:13 am

Dat klinkt inderdaad veelbelovend, de omschrijving spreekt mij èrg aan, eens kijken of er wat op soulseek te vinden is.
"Drinking your own blood is the paradigm of recycling"
- Gary Busey

Poggwyd
Contacteer:

Bericht door Poggwyd » zo dec 19, 2004 3:19 am

iscariah schreef:Hier heb ik me al veel over uitgeweid: Ajattara.
Kom nou... een band die fucking Ajattara heet.... dat moet wel kut beyond kut zijn....
Hoegaarden or die!

NecroNoud

Bericht door NecroNoud » zo dec 19, 2004 1:29 pm

Poggwyd schreef:[..]

Kom nou... een band die fucking Ajattara heet.... dat moet wel kut beyond kut zijn....
Klinkt alsof het uit de oosterse keuken komt.

nuberus

Bericht door nuberus » zo dec 19, 2004 2:59 pm

TELEPETHERION schreef:Dat klinkt inderdaad veelbelovend, de omschrijving spreekt mij èrg aan, eens kijken of er wat op soulseek te vinden is.
Euphoria When the Bombs Fell en Summer Decapitation Ritual moet je dan maar ns opzoeken.
En de man zal heersen.

xeper

Bericht door xeper » zo dec 19, 2004 3:00 pm

NecroNoud schreef:[..]

Klinkt alsof het uit de oosterse keuken komt.
babi pangang!
[img]http://home.wanadoo.nl/federicogs/manowar/manowar.gif[/img]
Pitten op Priest is gay.

BESTAAT NIET MEER.

Meltdown

Bericht door Meltdown » zo dec 19, 2004 3:06 pm

Dat Ruins Of Beverast is inderdaad gaaf zeg!
Constante mix van snelle blackstukken, ambient, zieke vocalen en zware distortion. Beetje moeilijk te omschrijven, maar een vergelijking met Leviathan gaat wel op. Klinkt erg goed. :D

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo dec 19, 2004 3:11 pm

Meltdown schreef:Dat Ruins Of Beverast is inderdaad gaaf zeg!
Constante mix van snelle blackstukken, ambient, zieke vocalen en zware distortion. Beetje moeilijk te omschrijven, maar een vergelijking met Leviathan gaat wel op. Klinkt erg goed. :D
Waar vind je die shit toch? Want ik vind gewoon he-le-maal niks op Soulseek.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » zo dec 19, 2004 3:11 pm

*Slingert DC aan*

Gaaf, uit Aken, dat is net een kwartiertje hiervan daan. Als het gaaf is maar eens kijken of de heren ook optreden in de buurt.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » zo dec 19, 2004 3:12 pm

XnegativeX schreef:[..]

DIRECT CONNECT!!!!

Ik heb het al vaker gezegd...DC heerscht soulkrieg dr finaal uit.

ruben somewhere online

Bericht door ruben somewhere online » zo dec 19, 2004 3:14 pm

Draconian schreef:[..]

DIRECT CONNECT!!!!

Welke hub mijn waarde?

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo dec 19, 2004 3:16 pm

Draconian schreef:[..]

DIRECT CONNECT!!!!

Dat wist ik jaren geleden ook al. Alleen heb ik niet de computer om even meer dan 5 gig te sharen. En ik ben sowieso wat voorzichtig geworden met sharen.
Daarom had ik gehoopt dat Soulseek een, al dan niet magere, vervanger zou kunnen zijn.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » zo dec 19, 2004 3:22 pm

ruben somewhere online schreef:[..]

Welke hub mijn waarde?
maniacs.no-ip.info:455

moet je wel voor geregistreerd zijn geloof ik.

Meltdown

Bericht door Meltdown » zo dec 19, 2004 3:39 pm

Soulseek. Bij mij wel, tenminste.
Of zoek daar anders even in de map van de user Scathain. Die heeft 'm.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo dec 19, 2004 3:43 pm

Ah, bedankt.
Vaag dat ik in het normale search window helemaal niks vind dan.

Meltdown

Bericht door Meltdown » zo dec 19, 2004 3:44 pm

Je mag 'm natuurlijk ook van mij neerladen (Trollhorn), maar ik heb 'm zelf ook nog niet compleet.

TELEPETHERION
Contacteer:

Bericht door TELEPETHERION » zo dec 19, 2004 3:46 pm

nuberus schreef:[..]

Euphoria When the Bombs Fell en Summer Decapitation Ritual moet je dan maar ns opzoeken.
Zozo das een brok in mn keel, waar zitten de komma's :P
Nee, ik zoek het wel uit, thanks!
"Drinking your own blood is the paradigm of recycling"
- Gary Busey

Meltdown

Bericht door Meltdown » zo dec 19, 2004 3:46 pm

Ik vond 'm trouwens wel in de search optie. Maar inderdaad, dat ding is nogal vaag.
Gebeurd mij ook vaak zat dat ik iets wél vind in een usermap, maar niet via de search.

Ben

Bericht door Ben » zo dec 19, 2004 6:56 pm

Heb laats een cd gekocht van Leviathan uit Zweden dat is ook wel een lekker cdtje.
http://www.phlebotomizedmetal.com/
Avant-garde Death/Doom Metal

http://www.facadedoom.com
Doom/Death Metal

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » zo dec 19, 2004 8:00 pm

לֹא אעבוד

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » ma dec 20, 2004 7:36 am

Net een paar nummer geluisterd, en dit klinkt inderdaad érg gaaf en sfeervol. Bedankt voor de goede tip ;)

Ik heb het al eens gezegd, maar liefhebbers van Leviathan vinden het Australische Striborg misschien ook wel gaaf. Uitermate rauw en vaak vrij eentonig, maar wél bijzonder sfeervol. Met name Spiritual Catharsis is een klein meesterwerkje. Via THR is alweer een nieuwe tape uit, het tiende album inmiddels alweer, genaamd Mysterious Semblance. Nu maar wachten tot ik deze binnen krijg.

Meltdown

Bericht door Meltdown » ma dec 20, 2004 6:38 pm

Nachtmystium - Eulogy IV begint bij mij per luisterbeurt te groeien.
Eerst vond ik deze ietwat vreemde rock/blackmetal combinatie maar niks, nu kan ik er steeds meer de originaliteit van inzien. Het wordt behoorlijk sfeervol, vooral het titelnummer heeft echt een aparte klank door die melodische en haast solo achtige gitaarpartijen erdoorheen. Een soort Hells Angels goes Black Metal, dat lijkt me de beste samenvatting. Gaaf!

ruben somewhere online

Bericht door ruben somewhere online » ma dec 20, 2004 6:42 pm

Meltdown schreef:Nachtmystium - Eulogy IV begint bij mij per luisterbeurt te groeien.
Eerst vond ik deze ietwat vreemde rock/blackmetal combinatie maar niks, nu kan ik er steeds meer de originaliteit van inzien. Het wordt behoorlijk sfeervol, vooral het titelnummer heeft echt een aparte klank door die melodische en haast solo achtige gitaarpartijen erdoorheen. Een soort Hells Angels goes Black Metal, dat lijkt me de beste samenvatting. Gaaf!
Een heel sterke ep, naar mijn mening de beste ep van 2004.
Jammer genoeg halen de covers op het einde de kwaliteit naar beneden.

Meltdown

Bericht door Meltdown » ma dec 20, 2004 6:47 pm

Eens, die sla ik meestal maar over.
Kant A is sowieso veruit de sterkste. The Wound Which Cannot Heal is nog een erg goed nummer, maar daarna komt het (vergeleken bij de voorgaande nummers) veel te simplistische You Get Nothing, met die covers in het kielzog. Maar verder een erg genietbaar plaatje.

ruben somewhere online

Bericht door ruben somewhere online » ma dec 20, 2004 6:47 pm

Op de site van Vampire Magazine was de recensie niet echt positief, neem aan dat de review niet van jou was, hehe. Gisteren het hele album gedownload, jaja, na één luisterbeurt bevalt hij mij al behoorlijk goed, maar te vroeg om nog te kunnen oordelen of hij wel of niet beter is dan Tentacles of Whorror van Leviathan.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma dec 20, 2004 6:49 pm

Ik heb Demise in bestelling staan. Dat is toch een full-length?
Is die qua kwaliteit nog een beetje te vergelijken met Eulogy?

ruben somewhere online

Bericht door ruben somewhere online » ma dec 20, 2004 6:51 pm

XnegativeX schreef:Ik heb Demise in bestelling staan. Dat is toch een full-length?
Is die qua kwaliteit nog een beetje te vergelijken met Eulogy?
Ja, vind het een behoorlijk goed album, maar vind Eulogy IV een ietsie pietsie beter, scheelt heel weinig.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma dec 20, 2004 6:59 pm

Mooi. Good enough for me.

nuberus

Bericht door nuberus » ma dec 20, 2004 8:02 pm

Een heel sterke ep, naar mijn mening de beste ep van 2004.
Jammer genoeg halen de covers op het einde de kwaliteit naar beneden.
dat is waar, maar die moet je maar negeren. Voor de rest is dit de sterkste ep van het jaar idd. En een maatje beter dan Demise, qua aanpak. En kant B is met You Get Nothing allicht wat simpeler, maar toont wel Azentrius zijn veelzijdigheid.
En de man zal heersen.

nuberus

Bericht door nuberus » ma dec 20, 2004 8:09 pm

Op de site van Vampire Magazine was de recensie niet echt positief, neem aan dat de review niet van jou was, hehe. Gisteren het hele album gedownload, jaja, na één luisterbeurt bevalt hij mij al behoorlijk goed, maar te vroeg om nog te kunnen oordelen of hij wel of niet beter is dan Tentacles of Whorror van Leviathan.
Nee...die review is niet van mij. Als ik het eerder had geweten, had ik 'm zelf graag gedaan. Persoonlijk vind ik het er ook een beetje op lijken, dat ie het halverwege de nummers voor gezien hield.

En of ie beter is dan Leviathan, wordt een persoonlijke keus. Qua intensiteit en originaliteit geven ze elkaar geen duimbreed toe, maar de ene stijl spreekt je nét ff beter aan de ander. Edoch, een verrot goede verassing zo vlak tegen het eind van 2004.
En de man zal heersen.

nuberus

Bericht door nuberus » ma dec 20, 2004 8:11 pm

XnegativeX schreef:Mooi. Good enough for me.
je kunt ze alletwee blindelings aanschaffen. Heerschende black metal die wel degelijk progressief is, maar dan zonder een drastische poespas.
En de man zal heersen.

ruben somewhere online

Bericht door ruben somewhere online » ma dec 20, 2004 8:16 pm

nuberus schreef:[..]Persoonlijk vind ik het er ook een beetje op lijken, dat ie het halverwege de nummers voor gezien hield.
Idd, eigenlijk is Summer Decapitation Ritual het laatste echt goede nummer. Vind Between Bronze Walls het beste nummer van het album, gevolgd door The Clockhand's Groaning Circles en Euphoria When The Bombs Fell. Het begin van Euphoria... is vooral gaaf, de steeds sneller klinkende drums, met name de manier waarop het is gedaan. Between Bronze Walls heeft de meeste sfeer, vooral aan het einde qua drum patronen.
Laatst gewijzigd door ruben somewhere online op ma dec 20, 2004 8:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma dec 20, 2004 8:19 pm

nuberus schreef:[..]

Nee...die review is niet van mij. Als ik het eerder had geweten, had ik 'm zelf graag gedaan. Persoonlijk vind ik het er ook een beetje op lijken, dat ie het halverwege de nummers voor gezien hield.

En of ie beter is dan Leviathan, wordt een persoonlijke keus. Qua intensiteit en originaliteit geven ze elkaar geen duimbreed toe, maar de ene stijl spreekt je nét ff beter aan de ander. Edoch, een verrot goede verassing zo vlak tegen het eind van 2004.
Als ik die review zo lees dan is het allemaal "depressive" en mid-tempo. Wat ik zo goed vind aan Tentacles of whorror is juist dat hij ook een tandjes sneller durft te spelen. Zonder de sfeer te verliezen.

iscariah

Bericht door iscariah » ma dec 20, 2004 8:24 pm

dubbelpost
Laatst gewijzigd door iscariah op ma dec 20, 2004 8:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

iscariah

Bericht door iscariah » ma dec 20, 2004 8:24 pm

Castle Of Thorns uit Belgie heerscht godverdomme !!!
Heerlijke Symphonische Black Metal, maar toch met stukjes die vaak aan Stormblast van Dimmu doen denken en soms met een riffje waarbij je denkt mhh, Satyricon.
Mensen check de demo Into The Maelstrom uit.
Alsof het niet genoeg is: een nummer zoals Into the Maelstrom of a Phantasmagorial Moondance duurt 20 minuten. :shock:

Is wel een gaaf nummer, op het ene moment up-tempo black en dan pauzeert men even met een keyboardstukje.
Luisteren !!!!
Staan trouwens maar drie nummers op de demo hoor:
1. Into the Maelstrom of a Phantasmagorial Moondance
2. The nocturnal smell of mist
3. Walking an endless path

Gaaf demo'tje.

nuberus

Bericht door nuberus » ma dec 20, 2004 8:28 pm

Idd, eigenlijk is Summer Decapitation Ritual het laatste echt goede nummer. Vind Between Bronze Walls het beste nummer van het album, gevolgd door The Clockhand's Groaning Circles en Euphoria When The Bombs Fell. Het begin van Euphoria... is vooral gaaf, de steeds sneller klinkende drums, met name de manier waarop het is gedaan. Between Bronze Walls heeft de meeste sfeer, vooral aan het einde qua drum patronen.
The Mine! niet te vergeten. Maar ik bedoelde dat ie alle nummers maar tot de halverwege heeft gehoord, omdat ie Summer.... het enige uptempo nummer noemt. En dat klopt gewoon niet. Voor de rest staat er geen slecht nummer op.
En de man zal heersen.

nuberus

Bericht door nuberus » ma dec 20, 2004 8:35 pm

Als ik die review zo lees dan is het allemaal "depressive" en mid-tempo. Wat ik zo goed vind aan Tentacles of whorror is juist dat hij ook een tandjes sneller durft te spelen. Zonder de sfeer te verliezen.

Die review is ruk.

The Ruins of Beverast kan ik echt niet depressief noemen i.i.g.
Koud, pikzwart, tikkie symphonisch en experimenteel, schijnbare chaos, maar tegelijk hoor je ook klassieke black metal stukken. Daarnaast beginnen de meeste nummers midtempo met hier en daar wat ambient en sample stukken. Maar dit voedt de nummers juist qua geniale opbouw. Neem nou zo'n Euforia when the bombs fell (op het laatst hoor je een juichende menigte!) of Summer Decapitation Ritual (met op de helft een stuk dat enigzins lijkt op oude Satyricon, maar deze riffs heerschen waarlijk nóg harder).

Dit heerschap heeft heel goed begrepen wat je met black metal kunt doen t.b.v. vernieuwing, zonder als een pisnicht over te komen. Indrukwekkende release hoor....bijvoorbeeld zo'n Satyr he....die pist in zijn broek bij het horen van deze schijf. Dit begint waar hij is opgehouden zo blijkt.

En als je het mij vraagt is deze band gefundenes Fressen voor jou. Voor mij sowieso.
En de man zal heersen.

NIBDEM

Bericht door NIBDEM » ma dec 20, 2004 10:38 pm

Ja, vind het een behoorlijk goed album, maar vind Eulogy IV een ietsie pietsie beter, scheelt heel weinig.
Demise is absoluut beter als Eulogy IV; er zijn maar weinig albums die tegen demise opkunnen!

nuberus

Bericht door nuberus » di dec 21, 2004 10:21 am

NIBDEM schreef:[..]

Demise is absoluut beter als Eulogy IV; er zijn maar weinig albums die tegen demise opkunnen!
Eulogy IV dus wel. Hij doet op dat album iets nieuws en dat pakt zeer goed uit bovenop zijn toch al niet misselijke aanpak der dingen. Dat wil niet zeggen dat Demise minder is, maar Eulogy IV spreekt me nét ff meer aan.
En de man zal heersen.

Sturmblast

Bericht door Sturmblast » di dec 21, 2004 6:58 pm

Times Before the Light is een heerlijk stukje muziek van The Kovenant, heb ,t nu opstaan.

Vooral de sferische toetsenpartijen doen ,t em.

ruben somewhere online

Bericht door ruben somewhere online » di dec 21, 2004 7:04 pm

Qua sfeer vind ik Eulogy IV met name beter dan Demise.

Sturmblast

Bericht door Sturmblast » di dec 21, 2004 7:14 pm

maar Nexus Polaris overtreft nog steeds alles.

NecroNoud

Bericht door NecroNoud » di dec 21, 2004 9:35 pm

Sturmblast schreef:maar Nexus Polaris overtreft nog steeds alles.
Ik vind hun demo toch het gaafst. En dit zeg ik niet omdat ik zo "true" over wil komen.
Ik heb die "In times before the light" ooit geluisterd maar dat was volgensmij een re-release waar housebeats doorheen gemixt waren. Is dit op de originele ook zo?

Meltdown

Bericht door Meltdown » di dec 21, 2004 9:50 pm

Nee.

Gesloten