Blind Guardian

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25601
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma sep 11, 2006 5:02 pm

Joris schreef:ik had echt liever die versie zonder extra cd met interviews gehad, maar die was nergens meer te vinden. Weer zo'n ding dat niet fatsoenlijk in het cd rek past....
Haha, daar heb ik persoonlijk met mijn kast geen problemen mee, maar ik kan het me voorstellen. Ach, ik vind het ook niet zo bijzonder, maar het was dezelfde prijs als de normale. Ik vind iets extra's dan toch wel leuk.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Sandr
Berichten: 17928
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 5:21 pm
Locatie: Ootmarsum/Wageningen
Contacteer:

Bericht door Sandr » ma sep 11, 2006 5:50 pm

Heidewolf schreef:Wie heeft hier al die versie met die leren box? Is het echt leuk omdat ding te hebben? Want ik heb 'm wel besteld, maar moet nog geld overmaken. Nu twijfel ik een beetje omdat ik opeens een zooi studie boeken moet kopen. Het feit dat er 'maar' 1000 zijn is ook wel gaaf opizch.
de extra's zijn gaaf, maar het gaat ook om het idee van exclusiviteit
overigens is die box inmiddels uitverkocht, dus ik weet niet of ze hem apart hebben gelegd
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Bericht door Heidewolf » di sep 12, 2006 5:07 pm

Sandr schreef:[..]
de extra's zijn gaaf, maar het gaat ook om het idee van exclusiviteit
overigens is die box inmiddels uitverkocht, dus ik weet niet of ze hem apart hebben gelegd
dat neem ik aan van wel. ik heb voor vooruit betalen gekozen. dan kunnen ze die box toch niet zomaar wegdoen? er staat in de mail dat ik binnen 4 weken moet betalen en die zijn nog niet voorbij


ik doe het trouwens gewoon. kan nog veel geld waard worden :D
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Deadhead
Berichten: 990
Lid geworden op: za apr 08, 2006 6:22 pm
Locatie: Het hol van flutol

Bericht door Deadhead » di sep 12, 2006 8:33 pm

hm, daarvoor zou ik hem niet echt kopen :?
[img]http://www.vampire-magazine.com/images/bands/opt/sacred_reich__logo_mw275_mh80.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8426
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » di sep 12, 2006 9:24 pm

Lennert from hell schreef:[..]


Haha, daar heb ik persoonlijk met mijn kast geen problemen mee, maar ik kan het me voorstellen. Ach, ik vind het ook niet zo bijzonder, maar het was dezelfde prijs als de normale. Ik vind iets extra's dan toch wel leuk.

mja, als ze naast elkaar hadden gestaan, en idd beide even duur waren geweest, dan had ik nog de digipack gepakt hoor. Toch is het iritant dat het er niet fatsoenlijk in past.

Het probleem is: ik heb ooit eens een goed mooi cd-rek gekregen, en omdat ik niet allemaal verschillende dingen wilde, heb ik later 2 bijgekocht. Nu kan ik bijna niet meer terug. Waren nl. toch dingen van 30 a 40 euro per stuk.

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » wo sep 13, 2006 5:25 pm

Ik heb het album (gedwongen) 2 maal geluisterd en het kan me gewoon niet bekoren. Veels te druk en veels te opgeleukt met bijzaken. En dan die zang he, doffe ellende weer.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » wo sep 13, 2006 9:39 pm

Die punten die je noemt vind ik op 'A Twist In The Myth' gigantisch meevallen in verhouding met 'A Night At The Opera'.

Ik vind de nummers van het nieuwe album vergeleken met zijn voorganger veel simpeler, pakkender en gestroomlijnder.

Daarbij moet wel gezegd worden dat ik 'ANATO' toch prefereer vanwege nummers als 'Precious Jerusalem', 'Battlefield', 'Under The Ice' en (vooral) 'The Soulforged'.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » wo sep 13, 2006 9:42 pm

Rebellion666 schreef:Ik heb het album (gedwongen) 2 maal geluisterd en het kan me gewoon niet bekoren. Veels te druk en veels te opgeleukt met bijzaken. En dan die zang he, doffe ellende weer.
Dat had ik met ANATO maar met dit album vind ik het tot dusver goed meevallen :)
It's the end of time

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25601
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo sep 13, 2006 9:46 pm

Ik vind de nummers ook vele malen minder druk dan op ANATO, daarnaast vind ik het feit dat ze de boel zo compact gehouden hebben ook wel lekker. 5:48 als langste tijd valt erg mee.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » wo sep 13, 2006 9:48 pm

Van mij hadden ze er nog wel een lekkere lange epic op mogen zetten, dat geeft zo'n album toch net wat meer de nodige diepgang, wat de nieuwe Maiden en Virgin Steele wel hebben.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25601
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo sep 13, 2006 9:51 pm

De nieuwe VS is 1 en al epic :P
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » wo sep 13, 2006 9:53 pm

Lennert from hell schreef:De nieuwe VS is 1 en al epic :P
:D

Ik heb liever geen epic dan een matige epic, en ik heb 't gevoel dat als er een epic op dit album had gestaan dat het een matige was geweest.
It's the end of time

Berserker90
Berichten: 4
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 8:17 pm
Locatie: Veldhoven

Bericht door Berserker90 » ma sep 18, 2006 8:23 pm

In vergelijking tot One night at the opera vind ik de nieuwe wat minder, niet slecht maar gewoon wat minder
WODAN HEERSCHT

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25323
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma sep 18, 2006 8:29 pm

A Night of the Opera was een sterk album ja.
Ik heb de nieuwe nog niet gehoord, maar dat zal nog wel gebeuren.
Nooit wat van gekocht, vind het live geweldig, op plaat verveelt het me snel.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Sandr
Berichten: 17928
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 5:21 pm
Locatie: Ootmarsum/Wageningen
Contacteer:

Bericht door Sandr » ma sep 18, 2006 8:33 pm

hij wordt met elke draaibeurt nog steeds beter, beste nummers vind ik tot op heden Otherland, Turn the Page, Carry the Blessed home en The Edge
Straight through the Mirror en Lionheart vind ik tot nu toe nog niet al te bijzonder
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25601
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma sep 18, 2006 11:18 pm

Ik kan het niet laten :P:

This Will Never End 7/10
Otherland 9/10
Turn The Page 10/10
Fly 8/10
Carry The Blessed Home 8/10
Another Stranger Me 10/10
Straight Through The Mirror 7/10
Lionheart 8/10
Skalds And Shadows 7/10
The Edge 8/10
The New Order 8/10
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » ma sep 18, 2006 11:24 pm

This Will Never End 9/10
Otherland 8/10
Turn The Page 8/10
Fly 8/10
Carry The Blessed Home 6/10
Another Stranger Me 7/10
Straight Throught The Mirror 9/10
Lionheart 9/10
Skalds And Shadows 7/10
The Edge 8/10
The New Order 8/10

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25601
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di sep 19, 2006 9:29 pm

Verdorie, het lijkt erop dat iedereen in mijn omgeving een andere mening over de releases van 2006 heeft dan ik. Ik vind maiden en blind guardian geniaal, de rest vind het allemaal maar matig, terwijl ik met Queensryche ook al niet hoef aan te komen. Ach, in ieder geval zijn we het over Virgin Steele eens dat dat gaaf is geworden.

Waarom valt dit album zoveel mensen toch tegen? ANATO was voor velen te vol, dit album is dat in mijn opinie toch zeker niet
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
scorpion
Berichten: 1627
Lid geworden op: do jul 27, 2006 6:26 pm
Locatie: Doetinchem

Bericht door scorpion » di sep 19, 2006 9:35 pm

ik vind persoonlijk het nieuwe blind guardian album helemaal niet tegenvallen.. vooral de productie is super en de nummers steken gewoon goed in elkaar

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di sep 19, 2006 9:41 pm

Ik vind het nieuwe album echt zoooo goed. Ik moest even wennen (zoals bij elk BG album) maar gisteren draaide ik hem in m'n auto en toen viel het kwartje. Kippenvel tot aan het dak mensen! Nou ja, ik ben dan ook een grote fan van deze band. En bij mij kunnen ze weinig fout doen maar dit nieuwe album is echt weer geweldig.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
arnibes
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo feb 06, 2005 10:27 pm
Locatie: 6 meter onder zee niveau
Contacteer:

Bericht door arnibes » di sep 19, 2006 9:41 pm

Na 2 luisterbeurten vind ik dit toch maar een lastig pakketje. The Edge, Another Stranger Me, Fly en Otherland zijn me nu bij gebleven.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » di sep 19, 2006 9:49 pm

2006 is werkelijk een topjaar qua muziek voor mij (je zou qua goeie releases van topbands bijna van een herhaling van een jaar als 1988 kunnen spreken als je het mij vraagt):

Zeer degelijke albums van artiesten van Blind Guardian, Iron Maiden, Virgin Steele, Queensryche Metal Church en Jon Oliva's Pain (Savatage), allemaal bands die in mijn top tien van favoriete bands staan (Blind Guardian bovenaan gevolgd door Iron Maiden, Queensryche een goeie derde)

'Visions From Eden' is voor mij de beste plaat van 2006 - in de eerste instantie sloeg hij niet zo goed in als bijvoorbeeld 'A Twist In The Myth', maar naar paar zeer gecontreerde luisterbeurten (bij maneschijn) moest ik toch wel concluderen dat dit album een topper is! VS overtreft ruimschoots de kwaliteit van de vorige plaats 'Atreus pt. 2.'

'A Twist In The Myth' was de plaat waarop ik dit jaar zat te wachten: en hij sloeg er goed in; direkt erg catchy, verfrissend, origineel en progressief. De nummers zijn een stuk simpeler en pakkender dat veel nummers op 'A Night At The Opera', wat ik zowel een voor- als een nadeel vind. De richting die Blind Guardian op die plaat is ingeslagen, die progessieve, erg complexe en zeer bombastische stijl sprak me erg aan. Het nieuwe album mist dat een beetje en er zitten geen echte uitschieters tussen zoals 'Mirror Mirror', 'Into The Storm', 'Time Stands Still', 'The Soulforged', 'Lost In The Twilight Hall', etc, zo'n soort nummer mis ik een beetje. 'This Will Never End', 'Straight To The Mirror' en 'Otherland' proberen dat soort nummers te benaderen, maar halen het niveau niet.

'A Matter Of Life And Death' bewijst dat Iron Maiden het nog steeds kan. Daarnaast laat het album Iron Maiden van een iets andere kant zien; het album is qua nummers en geluid behoorlijk origineel met vergeleken met het vorig werk. Vooral 'The Pilgrim' en de laatste drie epics doen het bij mij erg goed en overtreffen het niveau van alles sinds 'Seventh Son'. Maar de rest van de nummers op AMOLAD missen de 'catchy' factor, de snelheid, galloperende riffs etc. op het album naar een heel hoog niveau te tillen. 'Dance of Death' had dit soort nummers wel, daarom vind ik het erg moeilijk te zeggen of ik het nieuwe album beter vind dan zijn voorganger.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di sep 19, 2006 9:53 pm

Visions from Eden vind ik een beetje slap. Het zit allemaal wel goed in elkaar hoor maar d'r zit geen rauw randje aan. Het beukt niet. Zelfs niet af en toe. Daarom doet het mij niet zo heel veel.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25601
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di sep 19, 2006 10:07 pm

Mmm, ik hoor tussen de regels vooral in de tekst genoeg rauwheid eigenlijk, maar dat ligt meer aan de lyrics dan aan de muziek.

Tja, ik hoor Virgin Steele liever groots en bombastisch dan rauw, blind guardian geldt inmiddels sinds ANATO hetzelfde voor
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di sep 19, 2006 10:54 pm

Maar Blind guardian is toch wel een heel stuk heavier dan Virgin steel.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25601
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di sep 19, 2006 11:37 pm

SteelE. Ik vergelijk de bands ook liever niet met elkaar, behalve dat ze beiden in het heavy/power hoekje vallen. Virgin Steele heeft voor mij een veel poetischer karakter die ontaard in een prachtige melancholische sfeer, terwijl ik bij Blind Guardian eerder heil zoek in melodieuze euforische melodietjes.

Overigens kan ik wel enigszins begrijpen dat de productie je niet veel doet, maar ik kan je verzekeren dat Virgin Steele live qua heaviness zeker niet onderdoet voor Blind Guardian
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » wo sep 20, 2006 10:06 am

Niemand reageert in het VS topic, maar hier blijkt toch dat er meerdere mensen zijn die VOE aangeschaft hebben.

VS is zeker heavy genoeg, maar daar draait het niet om. Blind Guardian begon dan ook als Speed Metal, Virgin Steele begon meer als Hard Rock.
It's the end of time

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo sep 20, 2006 10:09 am

*zucht* Het gaat hier om de productie vriend. Niet hoe hard ze op hun gitaren rammen. De productie van de nieuwe VS is gewoon veel te mak.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » wo sep 20, 2006 10:25 am

XnegativeX schreef:*zucht* Het gaat hier om de productie vriend. Niet hoe hard ze op hun gitaren rammen. De productie van de nieuwe VS is gewoon veel te mak.
Vond je de productie op de vorige albums dan wel goed?
It's the end of time

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo sep 20, 2006 10:30 am

Nee.
Ik ben nooit een grote VS fan geweest. Ik vind hun muziek wel goed maar de uitvoering is gewoon te soft. Het kabelt allemaal teveel. Er zitten geen lekker heavy stukken in.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25601
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo sep 27, 2006 12:17 am

30 september is het voor mij zo ver in Antwerpen, en ik vind dat ze met Fly en Another Stranger me zeker twee erg gave nummers hebben gekozen, This Wil Never End hadden ze van mij mogen ruilen voor Otherland of Turn The Page.

Wie gaan er nu nog naar Antwerpen, ik hoor niemand daarover?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Deadhead
Berichten: 990
Lid geworden op: za apr 08, 2006 6:22 pm
Locatie: Het hol van flutol

Bericht door Deadhead » wo sep 27, 2006 7:55 am

Ik ga daar ook naartoe, hopelijk spelen ze Straight To The Mirror
[img]http://www.vampire-magazine.com/images/bands/opt/sacred_reich__logo_mw275_mh80.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Methilde
Berichten: 3967
Lid geworden op: zo jun 06, 2004 5:35 pm
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Methilde » di okt 24, 2006 4:31 pm

Weer zo'n geniale band die ik nooit genoeg heb bestudeerd. Ik kende het eigenlijk eerder van Demons And Wizards. Potver wat klinkt "A Twist In The Myth" lekker!

Gebruikersavatar
Deadhead
Berichten: 990
Lid geworden op: za apr 08, 2006 6:22 pm
Locatie: Het hol van flutol

Bericht door Deadhead » di okt 24, 2006 5:32 pm

Inderdaad, top album!
[img]http://www.vampire-magazine.com/images/bands/opt/sacred_reich__logo_mw275_mh80.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Methilde
Berichten: 3967
Lid geworden op: zo jun 06, 2004 5:35 pm
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Methilde » di okt 24, 2006 9:03 pm

Draai m nu voor de vierde keer achtereen. Als dit geen verslaving wordt...

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25601
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma mei 07, 2007 2:31 pm

Zo, ik kon de 'Another Stranger Me' (mijn favoriete nummer van A Twist In The Myth) niet laten liggen. Het nieuwe nummer All The King's Horses is een waar episch pareltje en alleen hierom al de aanschaf waard. Het andere bonusnummer 'Dream A Little Dream Of Me' is grappig in de stijl zoals Barbara Ann en Mr. Sandman grappig waren, alleen dan muzikaal gezien een stuk interessanter. De demo versies van Lionheart en The Edge zijn zeer interessant, vooral de zangpartijen zijn nog een stuk anders. Het geheel klinkt ook een stuk elektronischer, iets wat wonderbaarlijk genoeg nog goed klinkt ook.

En A Twist In The Myth blijft nog steeds 1 van mijn favoriete Blind Guardian albums.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » ma mei 07, 2007 2:37 pm

Lennert schreef:
En A Twist In The Myth blijft nog steeds 1 van mijn favoriete Blind Guardian albums.
+ 1. Vooral door 'This Will Never End', 'Another Stranger Me', 'Straight Through The Mirror', 'Lionheart', 'The Edge' en 'The New Order', heerlijke goed in het gehoor liggende nummers die oude Blind Guardian elementen met hele nieuwe stukken combineren.

Mijn enige kritiekpunt is de zang van Hansi. Zijn nieuwe koor-achtige zangstijl is goed, maar hij mocht het wel wat meer afwisselen met zijn oude, lagere, agressieve zangstijl. De uithalen op 'This Will Never End' zijn dan natuurlijk wel weer gaaf en redelijk ongewoon voor meneer Kursch.

Gebruikersavatar
Sandr
Berichten: 17928
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 5:21 pm
Locatie: Ootmarsum/Wageningen
Contacteer:

Bericht door Sandr » ma mei 07, 2007 7:09 pm

ik had helemaal gemist dat er een EP van Another Stranger Me uit ging komen, die moet ik toch eigenlijk wel hebben (alleen al om de collectie compleet te houden)
nu A Twist in the Myth alweer een tijdje uit is kan ik wel mijn definitieve mening erover geven
muzikaal en tekstueel zit het op hetzelfde niveau als zijn voorgangers (NIME en ANATO), alleen wist de band op die albums steeds duidelijk een andere en nieuwe invalshoek te kiezen dan op de voorgangers en dat mis ik wel een beetje op ATITM
of anders gezegd; de individuele nummers zijn goed tot zeer goed, de totaalbeleving is toch iets minder bijzonder
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » wo jul 04, 2007 10:22 am

Virgin heeft in samenwerking met de band - Blind Guardian - de albums van Majesty t/m Nightfall In Middle-Earth geremasterd en geremixed (Tales From The Twilight World is echter alleen geremasterd), inclusief Tokyo Tales en The Forgotten Tales. Heeft één van jullie toevallig één van deze remasters aangeschaft en bevallen ze een beetje? Mijn BG-collectie is op Batallions Of Fear en Somewhere Far Beyond na namelijk nog niet compleet en ik zat te denken om van die albums de geremasterde versie te kopen - als ze de moeite waard zijn qua geluidverbetering, etc. (ik ga in de eerste plaats voor een betere productie dan een origineel exemplaar met verzamelwaarde - muziek is er voor mij namelijk in de eerste plaats om te luisteren en dan wil ik wel de versie met de beste luisterkwaliteit in handen hebben).

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25601
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo jul 11, 2007 5:40 pm

Ja, ik heb ze nu eindelijk zien liggen en wil in ieder geval Tales From The Twilight World, Battalions Of Fear en Follow The Blind wel in die versies hebben voor de bonustracks (en het feit dat ik dan ook lyrics heb)

Alleen Harvest Of Sorrow als bonustrack op Nightfall In Middle Earth kwam enigszins raar op me over, maar goed.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Stormphoenix
Berichten: 231
Lid geworden op: di mar 28, 2006 9:38 am
Locatie: Alphen, waar de Romeinen geslacht werden door de Oude Goden

Bericht door Stormphoenix » wo jul 11, 2007 6:32 pm

Blind Guardian heerscht gewoon punt uit :)

En het gaat (vooral na Graspop) toch wel erg kriebelen om me eens te verdiepen in dit genre :D
For the Great Day of Wrath is coming, and who shall be able to stand?

Gebruikersavatar
Sandr
Berichten: 17928
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 5:21 pm
Locatie: Ootmarsum/Wageningen
Contacteer:

Bericht door Sandr » wo jul 11, 2007 7:40 pm

Lennert schreef:Ja, ik heb ze nu eindelijk zien liggen en wil in ieder geval Tales From The Twilight World, Battalions Of Fear en Follow The Blind wel in die versies hebben voor de bonustracks (en het feit dat ik dan ook lyrics heb)

Alleen Harvest Of Sorrow als bonustrack op Nightfall In Middle Earth kwam enigszins raar op me over, maar goed.
Harvest of Sorrow was min of meer een left-over van de NIME-opnames, dus op zich is het niet zo vreemd
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » za nov 03, 2007 3:05 pm

*schop*

Wat is eigenlijk een goede cd om mee te beginnen?
Ik wil deze band graag leren kennen en aangezien de feestdagen er weer aan komen dacht ik goh leuk voor op een verlanglijstje.

Maar aangezien ze zoveel cd's hebben..
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
arnibes
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo feb 06, 2005 10:27 pm
Locatie: 6 meter onder zee niveau
Contacteer:

Bericht door arnibes » za nov 03, 2007 3:15 pm

Ernst-Jan schreef:*schop*

Wat is eigenlijk een goede cd om mee te beginnen?
Ik wil deze band graag leren kennen en aangezien de feestdagen er weer aan komen dacht ik goh leuk voor op een verlanglijstje.

Maar aangezien ze zoveel cd's hebben..
Jij als meer thrash liefhebber zou ik Tales From The Twilight World en imaginations from the other side aanraden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22667
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » za nov 03, 2007 5:17 pm

Ik zou beginnen met nightfall in middle earth. Voor mij nog steeds de beste plaat van Blind guardian, maar daarintegen ken ik er ook niet heel veel.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » za nov 03, 2007 5:22 pm

Ik zou voor het live-album 'Live' (hoe toepasselijk) uit 2003 gaan als eerste Blind Guardian-aanschaf. Voor mij was dit het eerste BG-album die ik gekocht heb, nadat ik een stuk of vijftien nummers van de band via Internet heb leren kennen in de vorm van mp3tjes. Het 'Live'-album bevat klassiekers van alle BG-albums t/m 'A Night at the Opera' en geeft dus een goeie weergave van de discografische geschiedenis van de band en vormt een goed uitgangspunt om later de studioalbums te verkennen.

Gebruikersavatar
Sandr
Berichten: 17928
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 5:21 pm
Locatie: Ootmarsum/Wageningen
Contacteer:

Bericht door Sandr » zo nov 04, 2007 2:45 pm

een nadeel van live-albums vind ik dat bij sommige bands er een behoorlijk groot verschil is met de studio-albums en dat vaak de sfeer/indruk die een bepaald studioalbum kenmerkt ontbreekt
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » zo nov 04, 2007 2:50 pm

Sandr schreef:een nadeel van live-albums vind ik dat bij sommige bands er een behoorlijk groot verschil is met de studio-albums en dat vaak de sfeer/indruk die een bepaald studioalbum kenmerkt ontbreekt
En Blind Guardian valt in dit geval onder 'sommige bands'?
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8426
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » zo nov 04, 2007 4:10 pm

Ik denk het wel. Op album heeft BG vaak behoorlijk veel gitaarlijnen door elkaar lopen. Live echter maar 2. Dan mis je toch een hoop. Niet dat het live slecht is overigens, maar wel redelijk anders dan op cd.
Laatst gewijzigd door Joris op zo nov 04, 2007 4:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » zo nov 04, 2007 4:13 pm

Live klinkt BG steviger; zwaarder geluid - te vergelijken met een Thrash Metalband. Op album klinkt het een stuk klinischer en complexer.

Plaats reactie