Zoals ik al zei, die combo van slepende verzompde 'moerasgitaren' en al even kil synthwerk werkt op mij erg sfeerverhogend. Darken klinkt ook geweldig en vol walging. Juíst de manier waarop de synths en vocalen in de mix staan bevalt me goed.Judas Iscariot schreef:[..]
Nee he, jij weet wel beter. Ik ben blij dat je dit toch even laat weten.
Mongool.
Over Graveland: Ik heb nog een cd van the Celtic Winter liggen, ik moet m toch maar eens aan een grondige luisterbeurt onderwerpen denk ik. Ik vind 'm vrij saai en het geluid is irritant (vooral van die orgels en de zang)voor zover ik me herrinner. Wat vind jij er zo speciaal aan Meltdown?
Als je het opzet zonder enige aandacht erop te vestigen kan het saai lijken, maar ik zou m'n ogen eens sluiten en mijn fantasie aan het werk zetten. Ik krijg hier de meest grootse medieval waanbeelden van, dat 'Black Forest' gedeelte in die songtitel vat het nog het beste samen. Dat vind ik er speciaal aan, daar houd ik van. Het is recht door zee, zonder furieus 'rossend' drumwerk, zonder welke overdreven poespas dan ook, maar wel zeer hoogstaand.
Subjectiviteit is hier aan de orde, uiteraard, want waar geldt dat niet?