Da's netjes inderdaad. Zal wel aan de post liggen dan.the true Thorko schreef:[..]
De mijne kwam met een verzegelde - persoonlijke - bedankbrief, etc. Jörg maakt zeer veel werk van zijn releases, dat schept vertrouwen.
Black Metal
- the true Thorko
- Parabellum
+ log. 597+ Alliance signed with AVANTGARDE MUSIC >>
+ log. 793 + Dark Space I and Dark Space II unlimited release
planned for Earth's northern hemisphere summer 2006
+ log. 823 + Auto-destruction of flourishing trading activities on target009 expected
+ log. 905 + Progress on Dark Space III reported
Al zullen de "trading activities" voor het origineel weinig hinder ondervinden zo vermoed ik.
+ log. 793 + Dark Space I and Dark Space II unlimited release
planned for Earth's northern hemisphere summer 2006
+ log. 823 + Auto-destruction of flourishing trading activities on target009 expected
+ log. 905 + Progress on Dark Space III reported
Al zullen de "trading activities" voor het origineel weinig hinder ondervinden zo vermoed ik.
En de man zal heersen.
- Blood&Ashes
- Blood&Ashes
Even een dialoogje tussen mij en dhr. Duxmortem uit het 'te koop'-topic hier neerzetten, dan komt er nog eens wat leven in dit topic. Wie er wat aan toe te voegen heeft, ga gerust je gang.
K. schreef:Die Armagedda en Shining zijn klote, van die Craft en Watain daareentegen snap ik nog steeds niet waarom 'ie ze wegdoet, behalve als 'ie ze op vinyl heeft.
duxmortem schreef:Omdat Watain een waardeloze kutband is natuurlijk. Net marduk, maar dan iets (en dan bedoel ik ook IETS) meer black metal. Craft is wel ok maar niets bijzonders.
Van dit soort 'nieuwe' black metal bandjes zijn eigenlijk alleen ondskapt (dodens evangelium) en funeral mist (salvation) de moeite waard (en misschien nieuwe deathspell omega als je van dat soort zooi houdt), en dan ook nog maar bij vlagen.
K. schreef:Hehe, toevallig, heb de Ondskapt en Funeral Mist CD's vorige week de deur uit gedaan, vond van Ondskapt maar 2 nummers goed en Funeral Mist deed het nét niet bij mij, raakte de gevoelige snaar niet. Zelfde met de nieuwe DSO,
Heb je Watain weleens live gezien? Stukken beter dan op CD of LP, die draai ik ook niet al te vaak moet ik zeggen maar ik zal ze niet wegdoen.
Overigens vind ik een hoop van die NED-bandjes lichtelijk overrated, dat ben ik met je eens..
Ik moet een punt maken geloof ik, maar ik kan de woorden even niet zo formuleren als ik ze in gedachten heb, dus hier is mijn punt --> .
duxmortem schreef:Nope, Watain nooit live gezien. Ik hou niet zo van dat black metal concert-sfeertje (lees: een hoop dronken mongolen op een paar vierkante meter gepropt). Maar hun albums zijn iig knap waardeloos.
Met nieuwe black metal bedoel ik trouwens niet norma evangelium diaboli maar ieder black metal album na 94/95 (behalve filosofem). Het is allemaal dezelfde waardeloze meuk. Die NED bands vind ik nou juist wel weer een verademing, maar helaas hebben die ook nog niet helemaal door hoe ze black metal moeten spelen. Tekstueel klopt het, muzikaal niet. Bij een nummer als sola fide 2 (DO) bekruipen me werkelijk plaatsvervangende schaamtegevoelens: hoe durf je zo'n nummer op een black metal plaat te zetten? Leuk dat het tekstboekje vol staat met 'diepzinnige' esoterische beschouwingen, maar de muziek blijft kut.
Feitelijk is er geen enkel black metal album meer gemaakt sinds filosofem dat echt de moeite waard is. Ondskapt en funeral mist komen mijns inziens nog het meest in de buurt, maar afgezien van een paar hoogtepunten verzanden die uiteindelijk ook in soort salade van middelmatige tot ronduit slechte black metal-riffs.
K. schreef:[..]
Ik heb Watain gezien op Tyrants Festival vorig jaar in de Baroeg. Wat sfeer betreft is dat zonder meer het beste concert waar ik ooit ben geweest, dat 'dronken mongolen' sfeertje zoals jij het omschrijft ervaarde ik daar niet of nauwelijks, zo zou het vaker moeten zijn hehe.
Van Ondskapt heb ik dan liever Draco Sit Mihi Dux, die nieuwe klinkt wat te, hoe zal ik het zeggen, 'clean'. Ik kon m'n aandacht er een paar keer bijhouden maar daarna begon het te vervelen. Met Funeral Mist idem dito, ik hou niet zo van die sound. Heb die CD een jaar of 2 gehad, sporadisch gedraaid in de hoop dat plots het kwartje zou vallen maar nee hoor. Misschien dat ik 'm ooit nog eens op de kop tik om nog eens te proberen.
Dat er geen fatsoenlijk album meer is uitgebracht na '94 / '95 ben ik niet echt met je eens hehe, wie een beetje om zich heen kijkt komt wel dingen tegen die echt wel de moeite waard zijn, vreemd genoeg dat dat vaak ook de bands zijn waar niet iedereen zich op aftrekt bij wijze van spreken hehe. Waarschijnlijk een kwestie van smaak, maar dit zijn (even snel) naar mijn mening erg goede post-'95 albums:
Altar of Perversion - From Dead Temples (Towards The Ast'ral Path)
S.V.E.S.T. - Urfaust
Kriegsmaschine - Altered States Of Divinity
Peste Noire - Macabre Transcendance demo
Diapsiquir - L.S.D.
Forgotten Woods - The Curse Of Mankind
Dödfödd - Besvärjelse För Omvänd Rekreation demo
Warloghe - Womb Of Pestilence
- XnegativeX
- Contacteer:
Daar moet je doorheen zien te luisteren. Teminste, dat heeft bij mij geholpen, toen ik 'm de eerste paar keer hoorde dacht ik precies wat jij dacht. Nu draai ik de CD een paar keer per week, binnenkort komt de LP in huis.XnegativeX schreef:Die S.V.E.S.T. heeft erg veel potentie maar wordt door de enorme kut productie vakkundig om zeep geholpen.
Misschien moet je het demo-materiaal van S.V.E.S.T. ook eens proberen, en dan vooral de "Death To Macrocosm" demo, dat klinkt wat anders dan 'Urfaust'.
- XnegativeX
- Contacteer:
Tsja, ik kan duidelijk horen dat het allemaal enorm goed in elkaar zit.
Maar die productie mag op hun, eventuele, volgende album toch echt stukken beter. Wel rauw, maar niet zo vreselijk slecht. Dat ontneemt mij gewoon het luister plezier.
Maar die productie mag op hun, eventuele, volgende album toch echt stukken beter. Wel rauw, maar niet zo vreselijk slecht. Dat ontneemt mij gewoon het luister plezier.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Hehe ok, maar ik zou je toch aanraden om die CD niet te verkopen of wat dan ook, wie weet vallen op een goeie dag alle stukjes op hun plaats.XnegativeX schreef:Tsja, ik kan duidelijk horen dat het allemaal enorm goed in elkaar zit.
Ik heb het eerste nummer van de "Death To Macrocosm" demo even op RapidShare gezet. Ook een stoffige productie, maar wel wat anders. Luister eens:
http://rapidshare.de/files/21960282/01_ ... r.mp3.html
Laatst gewijzigd door K. op do jun 01, 2006 8:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- XnegativeX
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
Klinkt inderdaad lang niet slecht. S.V.E.S.T. geeft z'n geheimen niet prijs in 1 oppervlakkige luisterbeurt maar de productie klinkt al wel wat beter.
Grappig dat hun demo opnames beter klinken dan hun full-length.
Grappig dat hun demo opnames beter klinken dan hun full-length.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- the true Thorko
- XnegativeX
- Contacteer:
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
vind ze ook erg gaaf, elke plaat heeft wel wat leuks te bieden.
Maar ik blijf zweren bij die ouwe rammelige opnames, dat heeft gewoon zo'n ziekelijke charme, ik heb geen idee waarom ik dat vind.
Maar ik blijf zweren bij die ouwe rammelige opnames, dat heeft gewoon zo'n ziekelijke charme, ik heb geen idee waarom ik dat vind.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
- the true Thorko
- the true Thorko
@ Thorko
Is er nog ander goed en verkrijgbaar materiaal van ze (hem)?
Ik heb toch zo'n hekel aan gelimiteerd-tot-3-kopieen-spul.
Is er nog ander goed en verkrijgbaar materiaal van ze (hem)?
Laatst gewijzigd door Zorya op do jun 01, 2006 9:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
From their torment springs its delight.
- the true Thorko
Een aantal demo-tapes en misschien een EP'tje, maar verder zul je weinig Z'B'T-materiaal vinden.Zorya schreef:Is er nog ander goed en verkrijgbaar materiaal van ze (hem)?
I'm not sick... I'm evil!
Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.
Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.
- the true Thorko
- XnegativeX
- Contacteer: