Black Metal Deel ?²

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » di jan 24, 2006 8:09 pm

V. schreef:Ik zit nu voor het eerst Grand Belial's Key - Kosherat te luisteren maar ik weet nog niet wat ik ervan moet vinden. Instrumentaal gezien is het gewoon een lekker GBK album. Maar ik heb het idee dat hij niet de kracht en de agressie van zijn voorgangers heeft. Dit heeft misschien te maken met de nieuwe zanger. Deze vind ik wat 'terughoudend' overkomen.
Iemand hier al een mening over dit album?
Puike plaat. Punt.
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
V.
Berichten: 1023
Lid geworden op: di dec 27, 2005 7:37 pm
Locatie: Eurabië

Bericht door V. » di jan 24, 2006 10:33 pm

Weet iemand hier of 'Hiver Noir' het aanschaffen waard is?

En die GBK is weer een lekkere plaat ja. De nieuwe zanger is heel even wennen maar instrumentaal is ie heel lekker. Misschien nog wel beter en pakkender dab zijn voorgangers.
[quote="KoenM"][..]


Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » wo jan 25, 2006 8:25 pm

Net het album Le Dernier Pardon van Epheles gedownload. Heerschend album zeg.

Er staan een aantal samples op hun site: http://www.epheles.com/

Gebruikersavatar
V.
Berichten: 1023
Lid geworden op: di dec 27, 2005 7:37 pm
Locatie: Eurabië

Bericht door V. » wo jan 25, 2006 10:27 pm

Blood&Ashes schreef:Net het album Le Dernier Pardon van Epheles gedownload. Heerschend album zeg.

Er staan een aantal samples op hun site: http://www.epheles.com/
Is dit spul ook ergens te bestellen?
[quote="KoenM"][..]


Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » wo jan 25, 2006 10:32 pm

V. schreef:Is dit spul ook ergens te bestellen?
Ik ga er van uit van niet. Volgens m-a is het album nooit uit gebracht, omdat het label er mee gestopt zou zijn. Er komt echter wel een nieuw album aan.

Gebruikersavatar
V.
Berichten: 1023
Lid geworden op: di dec 27, 2005 7:37 pm
Locatie: Eurabië

Bericht door V. » wo jan 25, 2006 10:38 pm

Blood&Ashes schreef:[..]


Ik ga er van uit van niet. Volgens m-a is het album nooit uit gebracht, omdat het label er mee gestopt zou zijn. Er komt echter wel een nieuw album aan.
Ik las net op de site dat er dit jaar een CD uitkomt via Koklav records, nog nooit van gehoord. En dat ze bezig zijn met nieuw materiaal.
[quote="KoenM"][..]


Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » wo jan 25, 2006 10:49 pm

Blood&Ashes schreef:Net het album Le Dernier Pardon van Epheles gedownload. Heerschend album zeg.

Er staan een aantal samples op hun site: http://www.epheles.com/
dit klinkt helemaal niet verkeerd, erg goed eigenlijk.

Gebruikersavatar
Poggwyd
Berichten: 7087
Lid geworden op: di dec 18, 2001 9:29 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Poggwyd » wo jan 25, 2006 11:35 pm

V. schreef: Dit heeft misschien te maken met de nieuwe zanger. Deze vind ik wat 'terughoudend' overkomen.
Richard is toch die 'nieuwe' zanger tegenwoordig? Of is die ook al weer vertrokken?

Die had een grote smoel genoeg iig.
Hoegaarden or die!

Gebruikersavatar
Summoner
Berichten: 592
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 10:28 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Summoner » do jan 26, 2006 6:50 pm

Lucifugum uit Oekraïne. Met leden van Nokturnal Mortum. Ik heb alleen "Na Kryuchya Da V Klochya". Een beetje gezapig af en toe met die prominente keyboards, maar er staan een aantal sterke nummers op dat album. Wie kent andere platen van deze band en zij die de moeite waard? Ze hebben nogal een omvangrijke discografie.

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » ma jan 30, 2006 3:47 pm

Ik ben wat Striborg aan het luisteren (de laatste twee albums), maar ik vind er niet veel aan. Heeft hij nog oudere albums die wel die moeite waard zijn? Zo ja, welke?

Gebruikersavatar
Johannes de Dopeste
Berichten: 819
Lid geworden op: do jul 14, 2005 1:08 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Johannes de Dopeste » ma jan 30, 2006 8:52 pm

Summoner schreef:Lucifugum uit Oekraïne. Met leden van Nokturnal Mortum. Ik heb alleen "Na Kryuchya Da V Klochya". Een beetje gezapig af en toe met die prominente keyboards, maar er staan een aantal sterke nummers op dat album. Wie kent andere platen van deze band en zij die de moeite waard? Ze hebben nogal een omvangrijke discografie.
Ik heb het album Instinct Prevelance (1997), toen ik het voor het eerst draaide kwam Mayhem als vergelijkingsmateriaal in me op. Nu, dat was slechts in het begin. Leuke blackmetal met hier en daar een volksinstrumentje of keyboard. Zeker de moeite waard.
[img]http://i72.photobucket.com/albums/i191/jeweett/satans1.gif[/img]

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » ma jan 30, 2006 9:02 pm

Summoner schreef:Lucifugum uit Oekraïne. Met leden van Nokturnal Mortum. Ik heb alleen "Na Kryuchya Da V Klochya". Een beetje gezapig af en toe met die prominente keyboards, maar er staan een aantal sterke nummers op dat album. Wie kent andere platen van deze band en zij die de moeite waard? Ze hebben nogal een omvangrijke discografie.
Ik zou je Sociopath: Philosophy: Cynicism aanraden. Zie hier mijn recensie:
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=1270

edit: een vrij magere review nu ik hem terug lees, maar het geeft hopelijk een beeld...

Blood&Ashes schreef:Ik ben wat Striborg aan het luisteren (de laatste twee albums), maar ik vind er niet veel aan. Heeft hij nog oudere albums die wel die moeite waard zijn? Zo ja, welke?
Ik betwijfel of het oude materiaal dan wat voor jou is, maar als je wat meer ervan wil luisteren, zou ik je Mysterious Semblance en Spiritual Catharsis aanraden.

Wat oude reviews van mij:

Striborg - Spiritual Catharsis

Afbeelding

Tracklist:

Grief and Trepidation
Within the Depths of Darkness and Sorrow
Beneath the Fields of Rapacious Blood
Glorification of Mother Nature
Spiritual Catharsis
The Haunted Gum Trees
Misanthropic Necroforest
Dicksonia Antarctica
The Radiance of Hate Emanating from Within
Black Metal is the Forest Calling...
Eternal Blackness Surrounds the Bushland

Ze zijn er nog: diepverborgen, ongepolijste black metal-parels! Dit Striborg is hier een perfect voorbeeld van. In de tien jaar dat deze band, een eenmansproject van Sin Nanna, bestaat, zagen in totaal maarliefst negen albums (al dan niet in de vorm van een demo) het levenslicht, maar zelfs in de underground lijken maar heel weinig mensen bekend met Striborg. Érg zonde, want samen met Leviathan (de Amerikaanse) en Paysage d'Hiver weet Striborg als een van de weinige bands de luisteraar mee te slepen en te doordrenken met haat en afkeer. Wie toegankelijke muziek zoekt, kan beter in een zo groot mogelijke bocht om Spiritual Catharsis heen lopen. Productioneel gezien lijkt Sin Nanna alleen van het absoluut noodzakelijke gebruik te willen maken. De sound is dan ook uiterst 'minimaal', maar is onontbeerlijk voor de sfeer die dit album uitstraalt. De combinatie tussen lange, slepende nummers, angstaanjagende keyboardpartijen (die echter zeker geen stempel op het geluid duwen en alleen gebruikt worden als ze ook echt iets toevoegen) en bizarre intermezzo's (denk ter vergelijking aan Tentacles of Whorror van Leviathan) werkt bijzonder effectief en in de juiste ambiance zal dit album dan ook menigmaal kippenvel weten te veroorzaken. Dit is pure misantropie, één brok haat, dat rechtstreeks uit de diepste geïsoleerde bossen van Tasmanië lijkt te komen. Een groeialbum wellicht, en zeker geen cd voor een warme zomermiddag, maar in de juiste setting een meesterwerk van koude emoties.

Striborg - Mysterious Semblance

Afbeelding

Tracklist:

A Sour, Pale, Ghostly Dawn
Mysterious Emblance of Spectral Trees
Dark Storm Brooding/Lightning in the South
Looming Black Apparition
The Ghostly Pallid Hand of Fear
As Sad as a Cemetary in the Winter Darkness

In hetzelfde jaar dat het geweldige Spiritual Catharsis van dit obscure Australische eenmansproject verschijnt ook alweer dit tiende album, getiteld Mysterious Semblance. Waar Spiritual Catharsis nog als cd verscheen, moeten we het ditmaal in eerste instantie met een (professionele) tape-release (via Total Holocaust Records) doen. De sound is ditmaal iets minder ziek en experimenteel uitgevallen, hoewel er nog altijd een bijzonder smerige, negatieve aura over dit album hangt. De huiveringwekkende ambient-opener A Sour, Pale, Ghostly Dawn (een titel die de sfeer van het nummer overigens perfect weergeeft) zet wat dat betreft al meteen de toon. De nummers op Mysterious Semblance zijn sowieso monotoner uitgevallen en moeten het meer hebben van zorgvuldig opgebouwde sfeerimpressies dan van techniek en songwriterschap, maar dat werkt. Vooral het twintig minuten durende Mysterious Semblance of Spectral Trees laat Striborg op haar best horen: zieke, kille riffs, mysterieuze, dreigende keyboardpartijen en een huiveringwekkend klinkende echo die voor zang doorgaat. Het tempo ligt meestal vrij laag, wat de sfeer ten goede komt, en waardoor de snelle stukken ook echt indruk maken. Productioneel gezien is Mysterious Semblance een typisch Striborg-product: de productie is bijzonder primitief (en analoog), maar doeltreffend. Verwacht dus zeker geen technische hoogstandjes of glad geproduceerde nummers, maar kille, bevreemdende, primitieve black metal die slechts voor een kleine groep is weggelegd.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Summoner
Berichten: 592
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 10:28 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Summoner » di jan 31, 2006 12:10 am

Johannes de Dopeste schreef: Ik heb het album Instinct Prevelance (1997), toen ik het voor het eerst draaide kwam Mayhem als vergelijkingsmateriaal in me op. Nu, dat was slechts in het begin. Leuke blackmetal met hier en daar een volksinstrumentje of keyboard. Zeker de moeite waard.
Ah, ik zie dat dat het debuutalbum is.
Draconian schreef: Ik zou je Sociopath: Philosophy: Cynicism aanraden. Zie hier mijn recensie:
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=1270

edit: een vrij magere review nu ik hem terug lees, maar het geeft hopelijk een beeld...
Thanks, dat lijkt me ook wel een geschikte plaat. Hij is nu ook op cd uitgebracht.

Ik heb die "Na Kryuchya Da V Klochya" in 2002 gerecenseerd, de schrijfstijl vervult me ook niet bepaald met trots als ik dat teruglees.

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » di jan 31, 2006 9:35 am

Draconian schreef:Ik betwijfel of het oude materiaal dan wat voor jou is, maar als je wat meer ervan wil luisteren, zou ik je Mysterious Semblance en Spiritual Catharsis aanraden.
Ik zal ze eens luisteren. Bedankt voor de tip!

HardRockHippie
Berichten: 16
Lid geworden op: di jan 31, 2006 9:16 am

Bericht door HardRockHippie » di jan 31, 2006 10:48 am

Heel veel mensen zeggen dat Children of Bodom Black metal is, maar het is nog altijd Power metal.. Door de harsh vocals enzo en veel keyboard en gitaar denken veel luitjes dat..
Ik zeg het maar ff :P

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8441
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Bericht door AmnesJAn » di jan 31, 2006 10:49 am

:lol::lol::lol:
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » di jan 31, 2006 10:49 am

Asjeblieft niet weer dat gelul onder welk subgenre CoB valt...
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » di jan 31, 2006 11:50 am

HardRockHippie schreef:Heel veel mensen zeggen dat Children of Bodom Black metal is, maar het is nog altijd Power metal.. Door de harsh vocals enzo en veel keyboard en gitaar denken veel luitjes dat..
Ik zeg het maar ff :P
Dat is heel verstandig van je.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » di jan 31, 2006 12:13 pm

Opa Fusion's eerste (en ws laatste) serieuze post in t blekkie topic:

http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic. ... highlight= check it out!
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » di jan 31, 2006 2:13 pm

Ga beschuiten eten.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » di jan 31, 2006 2:18 pm

Meltdown schreef:Ga beschuiten eten.
`Was er maar iemand op deze wereld die ooit met jou een beschuitje zou willen eten.
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Krijst
Berichten: 5164
Lid geworden op: di jan 18, 2005 6:17 pm

Bericht door Krijst » di jan 31, 2006 3:38 pm

Fusion schreef: Opa Fusion's eerste (en ws laatste) serieuze post in t blekkie topic:

http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic. ... highlight= check it out!
Fusion schreef: `Was er maar iemand op deze wereld die ooit met jou een beschuitje zou willen eten.

En direct nog een serieuze post er overheen!
Dit beloofd nog wat!
Welkom in het BM-topic, Fusion!




(HET topic ja!)
The Frog in the Face of god
[img]http://i19.photobucket.com/albums/b194/Krijst/ban.gif[/img]
Het mutileren van de genitaliën, zoals in Australië voorkomt, is een eerbetoon aan de penis van de kangoeroe. [Uit: “dus jij denkt dat je een mens bent?”]

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » di jan 31, 2006 3:39 pm

Dankjewel beste Krijst.
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » di jan 31, 2006 3:45 pm

Zo.
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24886
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » za feb 04, 2006 11:22 am

wellicht bij iedereen al bekend

"Fuck The Universe" van Craft is een erg goed schijfje geworden
Afbeelding

blijf er maar naar luisteren, doet me beetje denken aan 1349 meets watain
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Bericht door nightwing » za feb 04, 2006 12:05 pm

oke nu moet iemand mij toch eens uit leggen wat er zo geniaal is aan Covenant (The Kovenant) Want godverdomme wat een schijtmuziek.
www.last.fm/user/robenroll

Sater
Berichten: 1010
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 6:43 pm

Bericht door Sater » za feb 04, 2006 12:27 pm

Heb je alle releases gehoord?

Animatronic swingt als een tiet!
Nexus Polaris vind ik iets te gladjes.
In Times is in de originele versie een beetje saai, maar de hernieuwde is wel vet.
SETI vind ik ook niet zo. Kabbelt een beetje te veel voort.
Dictius Te Necare

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Bericht door nightwing » za feb 04, 2006 12:53 pm

van beiden wat nummers gehoord. En dat onwerk van The Kovenant ook.
www.last.fm/user/robenroll

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24886
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » za feb 04, 2006 1:17 pm

de eerste twee van covenant zijn zeer goede blackmetalschijfjes met veel melodie

klassiekers in het genre

het latere werk vind ik beetje saai, uitgezond animatronic, zeer goed schijfje

live zijn ze tegenwoordig erg slecht, en gewoon het uitelijk van de heren steekt me ook beetje tegen
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Bericht door Scream filled Silence » za feb 04, 2006 1:28 pm

Heb zelf Nexus Polaris gehad van Covenant, het kon mij absoluut niet bekoren. Het heeft mij niet kunnen boeien, erg saai en vervelend. Daarom dat ik hem maar verkocht heb.
[url]www.hopsandbarley.nl[/url]

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » za feb 04, 2006 5:03 pm

Nexus Polaris was gewoon een betere versie van Dimmu Borgir met wat andere invloeden in de lyrics. Als melodieuze BM je niet aanstaat, moet je Covenant ook niet luisteren.
Animatronic was een gaaf plaatje, SETI is ronduit saai. Ben wel benieuwd naar de nieuwe plaat The Dreaming Spires met als nieuwe drummer Küth van Ram-Zet!
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11742
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » za feb 04, 2006 5:13 pm

In times before the light is een heerlijk symphonische BM-plaat. Daarna stopt het wat mij betreft. NP kan nog, maar wat erna komt, neen.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » za feb 04, 2006 6:00 pm

Ook In Times Before the Light vind ik geen ruk aan. Ik had hem toen ie net uit was en van meet af aan vond ik het een fantasieloos en standaard kutalbum. Alleen het nummer Night Of The Blackwinds kon me nog enigszins bekoren.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
samson
zonder Gert
Berichten: 3363
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:02 pm

Bericht door samson » zo feb 05, 2006 6:51 pm

Ik heb nu al een paar dagen Blasphemy Is My Throne van Pest in mijn Cd speler zitte. Absloluut een aanrader.
I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. It's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor … and surviving

Gebruikersavatar
V
Berichten: 296
Lid geworden op: wo dec 14, 2005 5:50 pm
Locatie: Leiden

Bericht door V » zo feb 05, 2006 7:54 pm

Dagdag,

Ik wil graag een aantal ultieme aanraders op black metalvlak. Ik heb de scene nooit echt geweldig gevolgd, maar de laatste jaren eigenlijk helemaal niet meer. Na dit forum doorgespit te hebben kom ik op het volgende uit:

1349 - Beyond the apocalypse
Blood Storm - Pestilence from the dragonstar
Graupel - Auf alten wegen
Judas Iscariot - Heaven in flames
S.V.E.S.T. - Urfaust

Deze cd's ga ik maar eens bestellen bij Displeased denk ik. Maar hebben jullie nog meer echte aanraders? Het liefst snelle, kille black.

De gevestigde orde ken ik wel (daarmee doel ik op Darkthrone, Marduk, Satyricon, et cetera) dus die hoeven jullie niet te noemen.

Alvast bedankt.
[img]http://img112.imageshack.us/img112/9819/denirobanner1co.gif[/img]

Gebruikersavatar
Omina Mortis
Berichten: 678
Lid geworden op: di dec 09, 2003 1:59 pm
Locatie: Het mortuarium

Bericht door Omina Mortis » zo feb 05, 2006 8:08 pm

Als 1349 kun je misschien beter Liberation nemen, die is rauwer. Zelf vind ik Beyond the Apocalypse het best. Van Judas Iscariot prefereer ik (in tegenstelling tot veel anderen) Distant in Solitary Night, vanwege de sfeer. Blood Storm, nooit van gehoord. Misschien kun je beter voor een band als Deathspell Omega kiezen als je die niet kent.

Maar dat is niet zo rauw. Tsjuder dan.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo feb 05, 2006 8:14 pm

Ga Averse sefira luisteren dwazen! :curse:
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24886
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » zo feb 05, 2006 8:25 pm

V schreef:Dagdag,

Ik wil graag een aantal ultieme aanraders op black metalvlak. Ik heb de scene nooit echt geweldig gevolgd, maar de laatste jaren eigenlijk helemaal niet meer. Na dit forum doorgespit te hebben kom ik op het volgende uit:

1349 - Beyond the apocalypse
Blood Storm - Pestilence from the dragonstar
Graupel - Auf alten wegen
Judas Iscariot - Heaven in flames
S.V.E.S.T. - Urfaust

Deze cd's ga ik maar eens bestellen bij Displeased denk ik. Maar hebben jullie nog meer echte aanraders? Het liefst snelle, kille black.

De gevestigde orde ken ik wel (daarmee doel ik op Darkthrone, Marduk, Satyricon, et cetera) dus die hoeven jullie niet te noemen.

Alvast bedankt.
craft-fuck the universe

zeer gaaf werkje, dat jouw wel zal liggen
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » zo feb 05, 2006 8:47 pm

Omina Mortis schreef:Misschien kun je beter voor een band als Deathspell Omega kiezen als je die niet kent.

Maar dat is niet zo rauw.
Als je dat denkt moet jij de eerste twee platen horen. En hij ook. Rauw.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
Omina Mortis
Berichten: 678
Lid geworden op: di dec 09, 2003 1:59 pm
Locatie: Het mortuarium

Bericht door Omina Mortis » zo feb 05, 2006 9:27 pm

Ja vertel daar eens over? Ik heb alleen Si Monumentum' en Kenose. Ik denk erover om Inquisitors of Satan aan te schaffen. De hele hype heb ik me niet in verdiept, hoe zijn die oudere? (Rauw ja, maar kun je er verder wat over zeggen?)

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » zo feb 05, 2006 9:29 pm

Omina Mortis schreef:Als 1349 kun je misschien beter Liberation nemen, die is rauwer. Zelf vind ik Beyond the Apocalypse het best. Van Judas Iscariot prefereer ik (in tegenstelling tot veel anderen) Distant in Solitary Night, vanwege de sfeer. Blood Storm, nooit van gehoord. Misschien kun je beter voor een band als Deathspell Omega kiezen als je die niet kent.

Maar dat is niet zo rauw. Tsjuder dan.
TIP: Neem nooit iets aan van een lulhannes die BloodStorm niet kent...
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » zo feb 05, 2006 9:33 pm

V schreef: Blood Storm - Pestilence from the dragonstar
Deze cd maakt dat je oorprut kakt en kotst.
Hij rost feller dan fel.
Kop dicht, Thorko

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » zo feb 05, 2006 10:01 pm

Meltdown schreef:[..]


Als je dat denkt moet jij de eerste twee platen horen. En hij ook. Rauw.
Hell yeah 8)


Katharsis is overigens ook zeer gaaf.

Gebruikersavatar
Lafawijn
Berichten: 904
Lid geworden op: zo aug 07, 2005 6:53 pm
Locatie: Balkbrug
Contacteer:

Bericht door Lafawijn » zo feb 05, 2006 10:42 pm

wat vinden jullie van Warloghe... ik heb onlangs de demo The Black Tower bemachtigt en ik vind het echt mega gave muziek
http://www.Lafawijn-records.tk

Gebruikersavatar
graveworm
Berichten: 2529
Lid geworden op: ma jul 25, 2005 10:10 pm

Bericht door graveworm » zo feb 05, 2006 10:45 pm

XnegativeX schreef:Ga Averse sefira luisteren dwazen! :curse:

Gebruikersavatar
V.
Berichten: 1023
Lid geworden op: di dec 27, 2005 7:37 pm
Locatie: Eurabië

Bericht door V. » zo feb 05, 2006 11:13 pm

Plaag schreef:[..]


Deze cd maakt dat je oorprut kakt en kotst.
Hij rost feller dan fel.
Deze CD besteld. Als het poep is zwaait er wat.
[quote="KoenM"][..]


Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » zo feb 05, 2006 11:32 pm

Omina Mortis schreef:Ja vertel daar eens over? Ik heb alleen Si Monumentum' en Kenose. Ik denk erover om Inquisitors of Satan aan te schaffen. De hele hype heb ik me niet in verdiept, hoe zijn die oudere? (Rauw ja, maar kun je er verder wat over zeggen?)
Anders. Erg Frans eigenlijk, overeenkomstig met dergelijke destructieve acts als Armageddon en SVEST. Chaotisch doch beheerst (wat een contradictie), met een perfect kankerrauw geluid dat zo afgrijselijk zwaar blaast dat je kamer het slagveld van een nucleaire oorlog lijkt te zijn geworden. En die ernaast ook. Met een afgeknepen schreeuw waar je nekharen van overeind gaan staan als zang. Inquisitors of Satan kun je blind aanschaffen. Of verlamd. En doof ook, maar dan blijft er weinig over naast het aparte boekje waar alle tekst behalve wat verwijzingen naar Satan en vrienden uitgefilterd is. Maar zie 'm te krijgen als je van dit soort grafherrie houdt, want het is een dijk van een plaat.

Over voorganger Infernal Battles kan ik vanuit Winamp ervaringen weinig inhoudelijks zeggen, behalve dat 'ie nóg een stuk rauwer is, zo rauw dat het lichtelijk irritant wordt door de schelle waas die overal overheen hangt en ik 'm maar niet af kan luisteren. Dus als 'ie niet gaaf is is 'ie in ieder geval kult! :lol:
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » ma feb 06, 2006 10:08 am

XnegativeX schreef:Ga Averse sefira luisteren dwazen! :curse:
Er komt binnenkort een split 7" binnen met Secrets of the Moon. Hebben die lui niet iets nieuws hedentendage?
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » ma feb 06, 2006 10:11 am

Iemand nou al 'ns The Ambience of a Dead Star, cd2 van de dubbelcd uitvoering van Carved In Stigmata Wounds, van SOTM gehoord?
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
puist
Berichten: 2688
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 9:07 pm

Bericht door puist » ma feb 06, 2006 10:15 am

nuberus schreef:Iemand nou al 'ns The Ambience of a Dead Star, cd2 van de dubbelcd uitvoering van Carved In Stigmata Wounds, van SOTM gehoord?
Ik heb het al een tijdje thuis liggen maar eigenlijk niet vaak geluisterd. Waarom? Geen idee.
Kan het me ook niet echt meer voor de geest halen. Het is in iedergeval niet slecht dat weet ik dan nog wel.
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

Gesloten