...als hedendaagse prog-hater....

ik heb hun twee cd's besproken, en ze twee keer geinterviewed door de jaren heenphobia4 schreef:iemand bekend met de nederlandse progrock formatie "dis"?? Ik zag ze laatst live en was erg onder de indruk, tweestemmige shred solos op viool en gitaar, geweldig!
Op hun site, www.disbrotherhood.nl kun je een mp3 luisteren, maar ga ze live zien want dat is flink beter!
Er staat ook nog een mp3 op hun eigen website:Vlammy schreef:Mijn post is door de back-up verloren gegaan, dus bij deze post ik het nog eens:
Een tijd geleden hoorde ik de muziek van Riverside en ik geloof niet dat deze band al in dit topic vernoemd is, terwijl ze zeker de moeite van het vermelden waard zijn.
''Their debut album "Out Of Myself" (2004) wasn't completed until later due to previous commitments for the band members, but it is now available, and it offers up a remarkable combination of metal, symphonic, and psychedelic prog. One of the best prog albums of the new millennium so far, this is a must-own for any fan of modern prog. It also serves as proof that there is, in fact, some great prog coming out of Poland. RIVERSIDE will undoubtedly go on to become one of the great modern prog bands given time, so watch out for them!''
Voor meer info en een sample, check http://www.progarchives.com/Progressive ... d=1287#mp3
Jep, ik ken ze. Klinken goed!Vlammy schreef:Mijn post is door de back-up verloren gegaan, dus bij deze post ik het nog eens:
Een tijd geleden hoorde ik de muziek van Riverside en ik geloof niet dat deze band al in dit topic vernoemd is, terwijl ze zeker de moeite van het vermelden waard zijn.
''Their debut album "Out Of Myself" (2004) wasn't completed until later due to previous commitments for the band members, but it is now available, and it offers up a remarkable combination of metal, symphonic, and psychedelic prog. One of the best prog albums of the new millennium so far, this is a must-own for any fan of modern prog. It also serves as proof that there is, in fact, some great prog coming out of Poland. RIVERSIDE will undoubtedly go on to become one of the great modern prog bands given time, so watch out for them!''
Voor meer info en een sample, check http://www.progarchives.com/Progressive ... d=1287#mp3
Ik ken het hele album. De gehele cd is inderdaad nogal rustig, er staan geloof ik maar twee nummers op die een klein beetje naar progmetal neigen. Beuken doet Out Of Myself niet, maar ik persoonlijk ben van mening dat dat ook helemaal niet hoeft. Het is gewoon prachtige, melancholische muziek.Zagato schreef:[..]@Vlammy ken jij het hele album? Want dit zijn wel erg rustige nummers (niks mis mee maar er moet ook een beetje gebeukt worden)
Thanks Vlammy,Vlammy schreef:[..]
Ik ken het hele album. De gehele cd is inderdaad nogal rustig, er staan geloof ik maar twee nummers op die een klein beetje naar progmetal neigen. Beuken doet Out Of Myself niet, maar ik persoonlijk ben van mening dat dat ook helemaal niet hoeft. Het is gewoon prachtige, melancholische muziek.
Ik heb het album gisteren voor het eerst gehoord. Het is inderdaad mooi en op sommige momenten erg intieme muziek. Er zit voldoende afwisseling in het album. Ik vind alleen de teksten niet altijd even mooi, wel een minpuntje. Hij zingt wel mooi trouwens.XnegativeX schreef:Ik zit nu de nieuwe Magellan te luisteren (heb een promo op de kop kunnen tikken) en ik begrijp niet waarom dit een tegenvaller is. Nou moet ik toegeven dat ik het oudere werk van Magellan niet door en door ken maar dit album lijkt mij een stuk samenhangender en emotioneler. En toch nogsteeds behoorlijk progressief.
http://www.magellanweb.com/explorers.htm
Voor te rippen een nadeel, maar muzikaal gezien tof. Hoe langer, hoe gaver. (meestal dan). Toch bedankt in ieder geval.XnegativeX schreef:Ik zou je d'r met alle plezier een nummertje van willen rippen maar de songs duren allemaal zo rond de 20 minuten.