Bericht
door Robgoroth » zo jun 13, 2004 4:42 pm
Ja, dat is een behoorlijk gaaf album.
De plaat gaat van start met een gave intro, waar enkel een hoorn en drums aan te pas komen. Vervolgt wordt het door een nummer die behoorlijk hard rost en beukt. Een paar minuten lang non-stop snelle Black Metal met - helaas - de zang erg op de achtergrond, waar ik niet echt fan van ben.
Im Verborgenen is een wat rustiger nummer, maar nog geen mid-temp te noemen. Heer Maldoror mag dan wel een erg goede krijser zijn, maar helaas laat hij dat niet blijken, en is z'n krijs weggemixt, en dan voornamelijk onder de erg overheersende gitaar.
Het titelnummer is een nummer die tussen de twee voorgaande nummers inzit, en zeker helemaal niet slecht te noemen is. Echter erger ik me nog steeds aan de veel te overheersende gitaar, gelukkig is Maldoror wel iets beter te horen.
Zwischenstück is een prachtig nummer, helaas van korte duur. De hoorn uit de intro is ook aan het begin van dit nummer te horen. De rest is instrumentaal, erg mooi gedaan. Ik houd altijd wel van dergelijke nummers, die even tussen het harde en brute werk door worden gegooid.
Dan komen we alweer bij het zesde nummer, 'Im zeichen Des Weltenwandels' genaamd, wat ook alweer zo'n goed nummer is. Doch weten de heren van Ewiges Reich wel een mooie balans te vormen tussen chaos en melodie. Rauwe kankerherrie is het zeker niet te noemen, en over de muziek is zeker nagedacht.
Inferno is wat sneller dan de vorigen, maar ook zeker de moeite waard, Eruit blinken doet hij niet, maar wel is duidelijk te horen wie het maakt. Mede door de onduidelijke zang is een eigen 'stijl' gecreeërd, en dus erg herkenbaar.
Het laatste nummer voor de outro Ausklang is Geschenk Des Todes, wat een goede afsluiter is. Hij is ongeveer net zo snel en bruut als zijn voorganger Inferno, en de riffs komen behoorlijk overeen.
Na al het brute beukwerk, zijn we aanbeland bij de outro. Dit is een afsluiter van formaat, een erg duister nummertje, enkel geproduceerd door een synthesizer.
Dit is zeer degelijke BM te noemen, en zeker het tussendoortje 'Zwischenstück' geeft het iets extra's. Niets te klagen betreffende deze Duitse knakkers. Het enige (wel erg grote) minpunt is, zoals meerdere malen eerder vermeld, de zang. Niet zozeer de zang zelf (integendeel), maar de manier waarop deze is verzopen in de mix.
Nu niet meer zeiken, homo.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.