Dat zal allemaal best, maar de review staat nu pas op Vampire mag. En ik had er verder nog niet eerder wat van gehoord. Dus in het kleine XnegativeX-wereldje is ie nieuw.Rascul schreef:[..]
Die is niet nieuw. Die is een half jaar oud.
Death metal II
- XnegativeX
- Contacteer:
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Om nog iets toe te voegen: Ik vind het zeer vreemd dat deze band bij Roadrunner is getekend.iscariah schreef:[..]
Ik heb hem nu ook en inderdaad zeer gaaf.
Melodische Death Metal (duidelijk Gothenburg Death beinvloed maar dit overheerst de cd niet) met soms wat electronica stukjes en ook wat vrouwelijke zang.
Maar voor mensen die beginnen te vrezen nee, het kan niet met Gothic of Dimmu vergeleken worden.
36 minuten lang duurt de nieuwe cd en hij is zeer gaaf.
De intro van I Believe In Me is zeer gaaf.
En die van Jeff gewoon vreemd.
Aanradertje voor Melodische Death Metalfans en anderen.
Dit is echt niet het type band dat Roadrunner normaal uitbrengt.
- XnegativeX
- Contacteer:
- Goregrind666
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Da`s volgens mij niet echt death maar afgezien daarvan is de band het vermelden waard. Voornamelijk wegens de live-prestaties want die handel laat moeiteloos de halve zaal stuiteren.Svenson schreef:Waarom kom ik nu pas achter het bestaan van Dew Scented? Verdomme die lui kunnen er wat van, wraaaaaah!
Overigens hebben ze nog es een keer op X-mass gestaan. Vorig jaar...of het jaar daarvoor.
Perhaps you should try the morgue
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
Naja, deathmetal met thrash invloeden dan....zo zou ik het omschrijven. Wat me echt bevalt aan die band zijn de simpele doch enorm originele overgangen tussen stukken. En dan heb ik het nog niet over de enorme hoeveelheid überriffjes, verdomme! De stem vind ik alleen niet echt gaaf, maargoed, hij is ook niet slecht.
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot
- Violent God
- Contacteer:
Dat klopt, op Wacken waren ze ook best goed. Maar om de een of andere reden (smaak?) bleven ze me niet tot het eind van het optreden boeien.Gr. Dracula schreef:[..]
Da`s volgens mij niet echt death maar afgezien daarvan is de band het vermelden waard. Voornamelijk wegens de live-prestaties want die handel laat moeiteloos de halve zaal stuiteren.
[url=http://www.theoryinpractice.cjb.net][img]http://img.photobucket.com/albums/v204/SoulGrinder/Fun%20Stuff/TheorieBanner.jpg[/img][/url]
- XnegativeX
- Contacteer:
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
aangezien er een nekkende stilte heerst binnen een waardevol mf-topic, en ik de laatste dagen zeer brutal dm ( ongestructureerde teringherrie
) buien geniet, wil ik de volgende bands met de eventuele geinteresseerden delen:
-Massmurder: afkomstig uit de Nederlanden en hebben zojuist hun eerste langspeler in vorm van Slaughtered for Snuff uit handen gegegeven. Massmurder speelt uberbrute, compromisloze DM ( hak-hak-steek-steek-sterf-sterf) en ik het zomaar het vermoeden dat deze band met de release van Slaughtered for Snuff de voortouw van de Nederlandse underground DM-scene gaat trekken. Brutus in `t kwadraat, zo kun je deze band wel een beetje zien.
http://www.massmurder.nl
-Cerebral effusion: In vergelijking met Massmurder staan deze Spaanse rakkers nog garant voor enige structuur en ritme, wat overigens wel schuil gaat achter een groot vat met bloederige, alle kanten op kruipende ingewanden. Maar omdat je de rode draad zo nu en dan wel degelijk weet op te sproren en deze band ook tempowisselingen inlast ( waardoor het toch variatie toont zonder dat de bruutheid er onder lijdt) valt Carebral Effusion wat mij bereft zelfs onder de categorie "stip".
http://www.cerebraleffusion.xrs.net/
-Enmity: wederom een brutal dm-band van het type "men neme de staafmixer ter hande, men purere de tenen, oren, ogen en darmen tot een gladde massa, vervolgens snippere men de neuzen...etc". Een welbekend geluid met welbekende teksten waar we de gehele vergane anatomie van het mensenlijk lijf kunnen treffen en de welbekende, knorrend-brakende vocalen.
Desalniettemin wel de moeite waard.
http://www.geocities.com/wjl/enmity.html
dan wil ik nog een zeer eigenaardige band aan de kaak stellen. Vomithrone is naar mijn weten een braziliaanse formatie ( geen site of andere info beschikbaar, jammergenoeg) die het brutal dm-genre wel erg ver doorvoert en er gewoonweg een schijt-/kots-/snurk-/boer- en flipherrie van maakt. Het was voor mij opzich een hele belevening om hun Hymns of Trauma te luisteren, maar na afloop ( duurde niet al te lang ook) ben ik wel tot de conclusie gekomen dat DIT m`n grenzen met betrekking tot een "muziek-defenitie" wel degelijk voorbij gaat. Het is apart, het is gedurfd en ik durf voorzichtig te stellen, zelfs niet eerder vertoond. Maar esthetisch is het (voor mij) in geen geval. Dit is iets TE veel van het goede.
Ik ben benieuwd wie deze band nog meer kent, en wat daar over het algemeen van gevonden wordt.

-Massmurder: afkomstig uit de Nederlanden en hebben zojuist hun eerste langspeler in vorm van Slaughtered for Snuff uit handen gegegeven. Massmurder speelt uberbrute, compromisloze DM ( hak-hak-steek-steek-sterf-sterf) en ik het zomaar het vermoeden dat deze band met de release van Slaughtered for Snuff de voortouw van de Nederlandse underground DM-scene gaat trekken. Brutus in `t kwadraat, zo kun je deze band wel een beetje zien.
-Cerebral effusion: In vergelijking met Massmurder staan deze Spaanse rakkers nog garant voor enige structuur en ritme, wat overigens wel schuil gaat achter een groot vat met bloederige, alle kanten op kruipende ingewanden. Maar omdat je de rode draad zo nu en dan wel degelijk weet op te sproren en deze band ook tempowisselingen inlast ( waardoor het toch variatie toont zonder dat de bruutheid er onder lijdt) valt Carebral Effusion wat mij bereft zelfs onder de categorie "stip".
http://www.cerebraleffusion.xrs.net/
-Enmity: wederom een brutal dm-band van het type "men neme de staafmixer ter hande, men purere de tenen, oren, ogen en darmen tot een gladde massa, vervolgens snippere men de neuzen...etc". Een welbekend geluid met welbekende teksten waar we de gehele vergane anatomie van het mensenlijk lijf kunnen treffen en de welbekende, knorrend-brakende vocalen.
Desalniettemin wel de moeite waard.
http://www.geocities.com/wjl/enmity.html
dan wil ik nog een zeer eigenaardige band aan de kaak stellen. Vomithrone is naar mijn weten een braziliaanse formatie ( geen site of andere info beschikbaar, jammergenoeg) die het brutal dm-genre wel erg ver doorvoert en er gewoonweg een schijt-/kots-/snurk-/boer- en flipherrie van maakt. Het was voor mij opzich een hele belevening om hun Hymns of Trauma te luisteren, maar na afloop ( duurde niet al te lang ook) ben ik wel tot de conclusie gekomen dat DIT m`n grenzen met betrekking tot een "muziek-defenitie" wel degelijk voorbij gaat. Het is apart, het is gedurfd en ik durf voorzichtig te stellen, zelfs niet eerder vertoond. Maar esthetisch is het (voor mij) in geen geval. Dit is iets TE veel van het goede.
Ik ben benieuwd wie deze band nog meer kent, en wat daar over het algemeen van gevonden wordt.
- XnegativeX
- Contacteer:
Massmurder ken ik. Lekkere rauwe, super snelle death metal. Ik snap de vergelijking met brutus wel maar Massmurder is wel een stuk smeriger en hun sound zit meer tegen de grindcore aan. Het probleem met dit soort extreme herrie is dat het al erg snel gaat vervelen. Er zijn maar weinig bands die dit soort buitennissige extremiteiten kunnen mengen met goede, boeiende songstructuren. Jammer genoeg heeft Massmurder dat nog niet helemaal onder de knie. Niet te min een lekker bandje.
Cerebral effusion ken ik niet. Maar ik zal het eens checken.
Enmity klonk in de eerste instantie wel lekker. Brute herrie in het straatje van Brodequin en Liturgy. Maar ook hier geld hetzelfde manco als waar Massmurder mee kampt. Hier misschien nog wel meer.
Vomithrone vond ik ronduit vreselijk. Deed me denken aan een hevige diarree aanval.
Cerebral effusion ken ik niet. Maar ik zal het eens checken.
Enmity klonk in de eerste instantie wel lekker. Brute herrie in het straatje van Brodequin en Liturgy. Maar ook hier geld hetzelfde manco als waar Massmurder mee kampt. Hier misschien nog wel meer.
Vomithrone vond ik ronduit vreselijk. Deed me denken aan een hevige diarree aanval.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- XnegativeX
- Contacteer:
Soul Collector uit 2000 vond ik een erg lekker death metal album. Niks speciaals maar het beukte gewoon lekker en de songs zaten goed in elkaar.
Room service viel me daarna vies tegen. Ik miste de felheid van Soul collector gewoon.
Room service viel me daarna vies tegen. Ik miste de felheid van Soul collector gewoon.
-
- XnegativeX
- Contacteer:
Wat is het dan precies dat je zoekt? Ik bedoel, jij bent toch een grote fan van goregrind? Dat vind ik ook al behoorlijk chaotische muziek. Dus ik vraag me een beetje af welke death metal jij precies chaotisch vindt.
Ik kan je in ieder geval alles van Bolt thrower en van Blood red throne alvast aanraden.
Ik kan je in ieder geval alles van Bolt thrower en van Blood red throne alvast aanraden.
- fetuskiller
- Contacteer:
-
ik?? Een paar bands ja. Bolt Thrower en blood red throne ga ik zoeken[/b]XnegativeX schreef:Wat is het dan precies dat je zoekt? Ik bedoel, jij bent toch een grote fan van goregrind? Dat vind ik ook al behoorlijk chaotische muziek. Dus ik vraag me een beetje af welke death metal jij precies chaotisch vindt.
We Make You Begging On The Streets Of London!
Matige band, dat snelheid aan te leren is weten we nu wel.nightwing schreef:Panzercrhist al aan bod geweest? lekker beukende death metal!
XnegativeX: We hadden het een tijdje terug over welke plaat van Bloodredthrone nou eigenlijk beter was, en jij koos voor affiliated with the suffering. Na die plaat nog eens 40 luisterbeurten te hebben gegeven ben ik het met je eens. GE-NI-AAL!!!!!
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot
- XnegativeX
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
- TELEPETHERION
- Contacteer:
Abscess, bah.Rascul schreef:*haalt schouders op* Stierenschijt.
Trouwens, ik vermaek me de laatste tijd het meest met echte Old School Death Metal, richting Autopsy enzo. Autopsy dus, Abscess, Murder Squad, Ribspreader, Ravenous, enz. Heerschend.
"Drinking your own blood is the paradigm of recycling"
- Gary Busey
- Gary Busey
- TELEPETHERION
- Contacteer:
- TELEPETHERION
- Contacteer:
Die gast klinkt echt zo ziek, maar ik heb mij goed geamuseerd met Blood Delirium.Rascul schreef:Ik vind Three On A Meathook en Blood Delirium eigenlijk de mindere van de drie. Veel te veel gelul en samples en te weinig echte muziek. Ik wil Chris Reifert horen verdomme!
Wel niet het beste van hun werk zoals je zegt maar ik vind ze gaaf.
Trouwens, over ziek gesproken, de nieuwe Mortician is bijna uit en natuurlijk heb ik em in al mijn ongeduld digitaal al verzorgd. Ja, hij is weer kankerbruut maar gelukkig net iets kankzinniger dan DDOH dat was. De titel (Reanimated Dead Flesh) zegt wel genoeg.
En nee, niets origineels, en wie 1 plaat van mortician al heeft hoeft em niet te kopen maar ik wilde hem toch eens horen.
En nee, niets origineels, en wie 1 plaat van mortician al heeft hoeft em niet te kopen maar ik wilde hem toch eens horen.
Makkers staakt uw wild geraas
Live-cd is ook uit.Rascul schreef:Trouwens, over ziek gesproken, de nieuwe Mortician is bijna uit en natuurlijk heb ik em in al mijn ongeduld digitaal al verzorgd. Ja, hij is weer kankerbruut maar gelukkig net iets kankzinniger dan DDOH dat was. De titel (Reanimated Dead Flesh) zegt wel genoeg.
- Violent God
- Contacteer:
Ik heb in de auto onderweg naar het eerste Metalfan Fest al eens een plaatje van Mortician gehoord, maar het spoorde me bepaald niet aan om er een cd van te gaan kopen of downloaden of wat dan ook...Rascul schreef:Trouwens, over ziek gesproken, de nieuwe Mortician is bijna uit en natuurlijk heb ik em in al mijn ongeduld digitaal al verzorgd. Ja, hij is weer kankerbruut maar gelukkig net iets kankzinniger dan DDOH dat was. De titel (Reanimated Dead Flesh) zegt wel genoeg.
Ik vond het maar smerig tegenvallen.
[url=http://www.theoryinpractice.cjb.net][img]http://img.photobucket.com/albums/v204/SoulGrinder/Fun%20Stuff/TheorieBanner.jpg[/img][/url]
- XnegativeX
- Contacteer:
Nog even een leuke, redelijk onbekende aanrader.
Het engelse Desecration. Ik zal maar aftrappen met hun discography:
Mangled Remains (Demo 1993)
Gore and Perversion (LP 1995)
Murder in Mind (LP 1998)
Stillborn Climax (7" 1998)
Murder in Mind (Live EP 1998)
Inhuman (LP 2000)
Pathway to Deviance (LP 2002)
Gore and PerVersion 2 (LP 2003 )
Raping the Corpse (7" 2003)
Process Of Decay (LP Release TBC)
Ik heb zelf Inhuman en Pathway to deviance. Beide cd's bevallen me erg goed. De muziek valt te omschrijven als Gorerotted die ineens pure death metal is gaan spelen. Snelle death metal met een hele vette groove. Hier geen super technische hoogstandjes maar pure, doelgerichte brutaliteit.
http://www.desecration.co.uk/
Het engelse Desecration. Ik zal maar aftrappen met hun discography:
Mangled Remains (Demo 1993)
Gore and Perversion (LP 1995)
Murder in Mind (LP 1998)
Stillborn Climax (7" 1998)
Murder in Mind (Live EP 1998)
Inhuman (LP 2000)
Pathway to Deviance (LP 2002)
Gore and PerVersion 2 (LP 2003 )
Raping the Corpse (7" 2003)
Process Of Decay (LP Release TBC)
Ik heb zelf Inhuman en Pathway to deviance. Beide cd's bevallen me erg goed. De muziek valt te omschrijven als Gorerotted die ineens pure death metal is gaan spelen. Snelle death metal met een hele vette groove. Hier geen super technische hoogstandjes maar pure, doelgerichte brutaliteit.
http://www.desecration.co.uk/
- fetuskiller
- Contacteer:
-
Holy, en jij meent hier nog enige vorm van structuur in terug te vinden?Gr. Dracula schreef:
We Make You Begging On The Streets Of London!
Massmurder heb ik 1 a 2 jaar geleden(?) een keer gezien, was allemaal wel leuk en aardig met een mortician covertje erbij(zombie apocalypse hoe verrassend). Maar verder had ik het na een paar nummertjes wel gezien. Dikke hak-hak deathmetal met een hoog saaiheidsgehalte!
Last call for faith or progress.
Last call for life.
Nowhere to run or hide.
...When science fails.
Last call for life.
Nowhere to run or hide.
...When science fails.
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
-
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Deze band heeft een wel degelijk patroon, alleen zijn patroon en strcuctuur wel 2 verschillende dingen. Patroon kun je zien als een geraamte, structuur als verfijning ervan.RingWorm schreef:Hmm dat is ook weer waar. Maar het is neem ik aan toch niet hun bedoeling om een nummer te schrijven dat alleen uit dezelfde ''formule'' bestaat? Rossen zonder enig patroon, dat kan elke band nog wel.
Als je Massmurder stuk voor stuk op muzikaal vlak gaat ontleden ( iets waar ik me overigens niet aan waar daar ik geen muzikant ben en dus over onvoldoende kennis beschik) zul je geheid een bepaald patroon bloot kunnen leggen.
Alleen blijft het natuurlijk een smaakkwestie of deze je wel of niet bevalt.
- XnegativeX
- Contacteer:
Nieuwe aanraders.
Het Canadese Augury. Voor mij was het ook totaal geen bekende naam maar na de review in de Aardschok werd ik toch wel benieuwd. Op de site van Galy records vond ik 2 MP3's van het nieuwe album, Concealed en die spraken me toch erg aan. Technische, melodieuse death metal vol met onverwachte wendingen en toch meer dan genoeg bruut geweld.
Drawn and quartered uit Seattle. Erg duistere death metal. Vooral door de, black metal aandoende, dissonante riffs en de ouderhuidse Black sabbath riffs hier en daar. Smerige, slepende passages worden afgewisseld met brute blast stukken.
Het Canadese Augury. Voor mij was het ook totaal geen bekende naam maar na de review in de Aardschok werd ik toch wel benieuwd. Op de site van Galy records vond ik 2 MP3's van het nieuwe album, Concealed en die spraken me toch erg aan. Technische, melodieuse death metal vol met onverwachte wendingen en toch meer dan genoeg bruut geweld.
Drawn and quartered uit Seattle. Erg duistere death metal. Vooral door de, black metal aandoende, dissonante riffs en de ouderhuidse Black sabbath riffs hier en daar. Smerige, slepende passages worden afgewisseld met brute blast stukken.
Laatst gewijzigd door XnegativeX op zo dec 12, 2004 3:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Violent God
- Contacteer:
De naam komt me bekend voor. Toch maar eens checken.XnegativeX schreef:Nieuwe aanraders.
Het is 'dissonante' riffs...XnegativeX schreef:...dessonante riffs...

- XnegativeX
- Contacteer:
- Violent God
- Contacteer:
- fetuskiller
- Contacteer:
Ik vind Massmurder wel degelijk patroon hebben. Het is alleen wel veel hetzelfde en derhalve vind ik het een vrij overbodige band. Standaard, doch kankerbrute Death Metal nummers op zn Brodequins/Disgorges/Liturgys. Veel meer valt er volgens mij niet over te zeggen, behalve dan dat ik het na 1 keer wel gehoord heb. Zelfs als brute Death Metal freak.Gr. Dracula schreef:[..]
Deze band heeft een wel degelijk patroon, alleen zijn patroon en strcuctuur wel 2 verschillende dingen. Patroon kun je zien als een geraamte, structuur als verfijning ervan.
Als je Massmurder stuk voor stuk op muzikaal vlak gaat ontleden ( iets waar ik me overigens niet aan waar daar ik geen muzikant ben en dus over onvoldoende kennis beschik) zul je geheid een bepaald patroon bloot kunnen leggen.
Alleen blijft het natuurlijk een smaakkwestie of deze je wel of niet bevalt.
Makkers staakt uw wild geraas
ik dacht laat ik maar me maar eens wat meer in de death verdiepen;Rascul schreef:Trouwens, over ziek gesproken, de nieuwe Mortician is bijna uit en natuurlijk heb ik em in al mijn ongeduld digitaal al verzorgd. Ja, hij is weer kankerbruut maar gelukkig net iets kankzinniger dan DDOH dat was. De titel (Reanimated Dead Flesh) zegt wel genoeg.
''Mortician, bruut, krankzinnig'', klonk goed.
BAH, wat een chaotisch amuzikaal gerommel
Na enkele nummers heb ik weer genoeg gehad voor de komende jaren
en nu de nieuwe cd van 4strings maar opzetten