Helloween - Keeper Of The 7 Keys III
- Rebellion666
- Rebellion666
- Rebellion666
- Rebellion666
- Eru Iluvatar
- Sandr
- Contacteer:
volgens mij is dat een typfoutEru Iluvatar schreef:Ze pleuren in de Aardschok er als score een 79 neer, maar leggen nauwelijks uit waarom het zo'n vrij lage score is, en tegendraads op die score zeggen ze wel dat 'Sascha Gerstner en Andi Deris kunnen tippen aan Kai Hansen en Michael Kiske'.
er staan in deze Aardschok trouwens nog twee ernstige fouten
Black Funeral is volgens de recensent van de laatste Dragonlord een nummer van Ancient (die hebben dat nummer toevallig ook gecoverd)
en in de live-recensie van Dream Theater schrijven ze dat James LaBrie niet kan tippen aan Roger Waters (betreft het spelen van DSOTM), terwijl verreweg de meeste nummers op die plaat gezongen zijn door Dave Gilmour (en Rick Wright)
als zichzelf respecterend muziekblad mag je toch wel over iets meer muziekkennis beschikken, zeker als het om klassiekers gaat
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]
- Rebellion666
Jaaaaaaa, daar verbaaste ik me ook over. Ach, na 25 jaar wordt men daar een beetje dement denk ikSandr schreef:[..]
en in de live-recensie van Dream Theater schrijven ze dat James LaBrie niet kan tippen aan Roger Waters (betreft het spelen van DSOTM), terwijl verreweg de meeste nummers op die plaat gezongen zijn door Dave Gilmour (en Rick Wright)
als zichzelf respecterend muziekblad mag je toch wel over iets meer muziekkennis beschikken, zeker als het om klassiekers gaat

Dat zal inderdaad een typfout zijn. Gerstner en Deris kunnen ook niet tippen aan hun voorgangers. Met alle respect maar ik denk dat de meeste die conclusie wel met mij delen.Eru Iluvatar schreef:.... en tegendraads op die score zeggen ze wel dat 'Sascha Gerstner en Andi Deris kunnen tippen aan Kai Hansen en Michael Kiske'.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'
- Eru Iluvatar
- Sandr
- Contacteer:
een typfout van de Aardschokmedewerker, niet van jouEru Iluvatar schreef:Hmmm, volgens mij is dat dus geen typfout, ik heb het vanochtend gelezen in de Aardschok, of ik moet het gigantisch verkeerd gelezen hebben, alleen kan ik me dat niet voorstellen, omdat ik nogal versteld was van deze regel en hem daarom een paar keer op nieuw gelezen heb voor de zekerheid.
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
- Eru Iluvatar
Het zou ook nog eens gewoon een leuke woordspeliung kunnen zijn. Ze kunnen wél tippen ipv niet tippen. Maar dat zal wel niet, omdat de reviewer spreekt over een logische conclusie. Beetje flauw om het daarbij te laten, want Andi & Sascha leveren verder wel weer goede prestaties.Sandr schreef:[..]
een typfout van de Aardschokmedewerker, niet van jou
Ach, deze cd zat wel in de top 10 en de nieuwe Gamma Ray lekker niet

[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]
- Rebellion666
Nope. Ik heb ook gezocht, maar ze zijn 'm blijkbaar vergeten te plaatsen. Dat was eerder dit jaar ook zo met de nieuwe Grave Digger.Rebellion666 schreef:Nu we het toch over aardschok hebben, heeft iemand de recensie kunnen ontdekken van het nieuwe album van Deep Purple? Ik heb me paars gezocht maar ik kon het lapje tekst niet ontdekken.
Wat een sukkels daaro

[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]
- Eru Iluvatar
Hmm, ja, Gamma Ray niet, dat is volgens mij zo'n band waar de Aardschok niet zo veel van moet hebben volgens mij, ze besteden meer aandacht aan Helloween (ondanks dat interview met GR vorige maand volgens mij). Iced Earth krijgt ook zeer veel aandacht van het blad, terwijl ik zo goed als nooit er wat over Blind Guardian heb gelezen, terwijl die band veel grensverleggendere albums en internationaal hoger scorende albums uitbrengt dan Iced Earth.
Dat valt wel mee, hoor. Ze krijgen naar mijn weten wel evenveel aandacht. Maar wat is aandacht? Beide bands krijgen vaak toch nooit meer dan 2 pagina's ruimte.Eru Iluvatar schreef:Hmm, ja, Gamma Ray niet, dat is volgens mij zo'n band waar de Aardschok niet zo veel van moet hebben volgens mij, ze besteden meer aandacht aan Helloween (ondanks dat interview met GR vorige maand volgens mij).
- Hellhammer
Ik ookHellhammer schreef:En kijk eens wat ik heb gevonden bij de platenzaak:
Woohoo!

Ok, ik had 'm besteld bij de Large. Maar kom ik thuis, geen pakketje, wel de nieuwe Large

- Dragonforce
Zat exemplaren bij de Plato in ZwolleDragonforce schreef:Kijk, dit is wat ik vandaag bij de winkels heb gevonden ->
Helemaal niks

En maar eentje van de nieuwe Gamma Ray. Blijkbaar is Helloween in Nederland toch een klein beetje meer populair dan Gamma Ray.
- Hellhammer
Spiritual Dictator vind ik juist wel erg lekker.Hellhammer schreef:Ik vind de nieuwe Helloween ook stukken beter dan Majestic hoor.
Majestic is goed, maar er zitten een paar nummer bij die de plaat verpesten (en dan voornamelijk de nummers die door Zimmermann zijn geschreven).
Ik ga ook voor Helloween, die prefereer ik gewoon boven Gamma Ray. Maar ze hebben beide gewoon sterke platen gemaakt. Ja, een lekker jaartje voor de powe metal-liefhebber.
- Dragonforce
Had 't dat nu geweten, was ik er wrs ook nog naar toe gegaan, had me mss uiteindelijk nog tijd bespaard ook door al die winkels door te lopen.Rene schreef:[..]
Zat exemplaren bij de Plato in Zwolle
En maar eentje van de nieuwe Gamma Ray. Blijkbaar is Helloween in Nederland toch een klein beetje meer populair dan Gamma Ray.
En mss was de nieuwe Gamma Ray wel zo populair dat er nog maar eentje over was

It's the end of time
- Hellhammer
Eigenlijk vind ik Gamma Ray even goed als Helloween, ze hebben naar mijn mening van het begin af aan alleen maar goede platen gemaakt, met waarschijnlijk Heading for Tomorrow (wat naar mijn mening de échte Keeper 3 is) en Land of the Free als hoogtepunten, ook de door veel mensen middelmatig gevonden Sigh No More en Insanity and Genius platen vind ik erg goed.
Maar Majestic klinkt gewoon anders dan de andere platen, en anders dan op de negatieve manier.
Bijvoorbeeld die nummers van Zimmermann, het gitaargeluid klinkt totaal niet Gamma Ray en het klinkt zo groove achtig.
Maar Majestic klinkt gewoon anders dan de andere platen, en anders dan op de negatieve manier.
Bijvoorbeeld die nummers van Zimmermann, het gitaargeluid klinkt totaal niet Gamma Ray en het klinkt zo groove achtig.
Ah, dan verschillen wij daarin van mening. Die groove is voor mij het pluspunt. Ze hebben in ieder geval weer een typisch Gamma Ray-album gemaakt met toch nog wat nieuwe invloeden.Hellhammer schreef:Eigenlijk vind ik Gamma Ray even goed als Helloween, ze hebben naar mijn mening van het begin af aan alleen maar goede platen gemaakt, met waarschijnlijk Heading for Tomorrow (wat naar mijn mening de échte Keeper 3 is) en Land of the Free als hoogtepunten, ook de door veel mensen middelmatig gevonden Sigh No More en Insanity and Genius platen vind ik erg goed.
Enne, dat ene exemplaar van Majestic ligt er al een aantal weken, Dragonforce

Helloween

- Dragonforce
Nu je het zegt. Ik kwam ook een winkel tegen waar Majestic ligt. En dat was ook maar 1 exemplaar.Rene schreef:[..]
Ah, dan verschillen wij daarin van mening. Die groove is voor mij het pluspunt. Ze hebben in ieder geval weer een typisch Gamma Ray-album gemaakt met toch nog wat nieuwe invloeden.
Enne, dat ene exemplaar van Majestic ligt er al een aantal weken, Dragonforce
Helloween
Helloween

Ik wou op Halloween de nieuwe Helloween draaien

It's the end of time
- ruben somewhere online
- Rebellion666
Vergeet niet dat Helloween vanwege de Keeper-albums al een ruime voorsprong had toen Gamma Ray werd opgestart. Naar later blijkt een voorsprong die niet meer in te halen was. Ik vraag me eigenlijk af of de die-hard Helloween fans van het eerste uur wel de moeite hebben genomen om Gamma Ray de aandacht te geven die het eigenlijk verdient.Rene schreef:[..]
Wat hierboven werd gezegd dat 'Heading For Tomorrow' eigenlijk de 3de Keeper had moeten zijn, daar kan ik me wel in vinden. Qua melodie en tekstueel zitten de nummers van Gamma Ray vanaf het begin gewoon beter in elkaar. Ik vind dat Hansen daarin zeker Weiki keer op keer overtreft. Dus, misschien een dooddoener, Hansen is mr. Helloween en zonder hem geen Keeper III (of Legacy, geef het beestje een naam). Maar wat ís 'The Legacy' een lekker album geworden!

'In the land of the pigs, the butcher is king.'
- Eru Iluvatar
'Terminal Earth' van de eind jaren '80 Duitse powermetalband Scanner word ook wel eens gezien door sommigen als 'Keepers 3'. Scanner zette in dezelfde tijd als Helloween en Blind Guardian een typische powermetal geluid neer op de boven genoemde plaat en hun debuutalbum 'Hypertrace'. De albums draaien helemaal rond science-fiction en het geluid van de band staat daar ook in direkte verbinding mee. Scanner heeft op zijn eerste twee platen tussen '88 en '90 een geluid neergezet die Gamma Ray later sinds 'Land of the Free' zou gebruiken. Jullie zullen vast deze band al wel kennen, maar voor de mensen waarbij dit niet het geval is: Luister de nummers van het album 'Hypertrace' op http://vibrationsofdoom.com/test/Scanner.html
- ruben somewhere online
copy 1:1Rebellion666 schreef:Maar wat ís 'The Legacy' een lekker album geworden!
Er staat voor mij geen enkele filler op, elk nummer heeft wel wat wat het nummer gaaf maakt, KFA1000Y en Occasion Avenue zijn de absolute toppers op The Legacy. Had in eerste instantie wel wat moeite met OA, beetje raar nummer, maar na een aantal keer luisteren blijkt het een geweldige meezing refrein te hebben en hoe het nummer naar een climax werkt is ook schitterend.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]
Je kan wel horen dat band extra hard aan deze cd gewerkt heeft. De nummers zijn tot in de puntjes uitgewerkt. Sascha is ook nog eens erg goed bezig, vooral in The Invisible Man. Roland wie???
- Dragonforce
Heb m vanmiddag aangeschaft, in m'n pauze ff naar de 1e cd geluisterd, helaas waren m'n oordopjes naar de kloten waardoor het allemaal niet even lekker klonk. Maar toen ik thuis kwam en CD 2 opzette met Occasion Avenue, wist ik dat ik een geweldig album in huis heb gehaald 
Ben nu voor de 2e en eigenlijk 1e keer naar CD 1 aan het luisteren, en het klinkt echt stukken beter dan vanmiddag. Heerlijk album
En zoals al eerder gezegd, elk nummer heeft wel wat 

Ben nu voor de 2e en eigenlijk 1e keer naar CD 1 aan het luisteren, en het klinkt echt stukken beter dan vanmiddag. Heerlijk album

It's the end of time
http://www.jvcmusic.co.jp/dangantv/
Tijdelijke stream naar een korte Helloween show. Een videoclip, een interview, en twee acoustische nummers (If I Could Fly en Mrs. God).
Rippen naar je harde schijf mag niet, dus daar ga ik niet aan beginnen.

Tijdelijke stream naar een korte Helloween show. Een videoclip, een interview, en twee acoustische nummers (If I Could Fly en Mrs. God).
Rippen naar je harde schijf mag niet, dus daar ga ik niet aan beginnen.

Joepie, eindelijk The Legacy ontvangen op de post! Ben ik blij dat ik 'm vrijdag al gekocht heb. Nou ja, ik kan 'm als collector's-item verkopen, incl. zweetband en foto met handtekening 

- Hellhammer
Ja, en je bent vooral gegarandeerd van spectaculaire solo-secties. Ik had nooit zo in de gaten dat er geen chemie was tussen Roland en Weiki. Maar nu hij met Sascha zijn riedeltjes speelt, is het wel duidelijk. Je kan duidelijk merken dat ze hard hebben gewerkt om samen zo goed mogelijk de vele twin-solo's te spelen. Klasse!Dragonforce schreef: Heerlijk albumEn zoals al eerder gezegd, elk nummer heeft wel wat
- Dragonforce