N.E. schreef:[..]
Moeten, dat is een apart verhaal. Aangezien wij als mietjes tegenwoordig idd niets moeten, zogenaamd.
Mietjes? Het is dat je 'wij' zegt en dus ook jezelf tot die groep rekent, maar toch.. Waar dat woord ineens vandaan komt... Kwam het op als poepen?
En nog even over die zg. spiritualiteit: ik denk, vermoed, dat je het een beetje simplistisch bekijkt, de betekenis van dat woord. Dat je er een andere betekenis aan verbindt dan die ik bedoel. Ik bedoel, in het kort, dat ik uitga van mijn eigen gedachtegangen, mijn eigen overwegingen en mijn eigen overtuigingen en hier en daar duikt er een band op, of het nou black is of death, die mooi aansluit op mijn eigen belevingswereld, wat betreft hun concepten en creaties.
Ik roep niet dat een bepaalde band "spiritueel" is. Ik zou niet durven.
Zie het ook niet als "zo spiritueel als de neten", maar herken een "zekere mate van spiritualiteit".
Het wordt een lang verhaal.
En ik zou er nog wel over ophouden..
Waar het, concluderend, op neer komt: NSBM, in welke vorm dan ook, valt op geen enkele manier te rijmen met de zaken waar ik mijn ziel en zaligheid in kwijt kan. Heel simpel. Punt.
De discussie "goed of fout" blijkt meer en meer zinloos, op dit forum, of op ieder ander forum. Het komt neer op oeverloze bekvechterij, waarvan het jammer is dat intonatie ontbreekt. Zulke debatten zijn meer geschikt om in levenden lijve te voeren, face to face, met een krat Hertog Jan als tafel tussen de gesprekspartners in.