Nile bekender dan Deicide? mooi niet, haha.Yokozuna schreef:Want anders snap ik niet, waarom met dezelfde geluidsman Nile 1 grote brei was, en Deicide erg strak klonk (terwijl Nile tegenwoordig, volgens mij, bekender is)
X-MAS METALFEST 2003 topic
Het was me mn daggie wel...hoogtepunten: Finntroll (relaxete pit, godverdomme mn gebit dwars door mn tong heen gehad, nu zit er een scheur in van onder mn tong tot bovenop), Amon Amarth(Griezelig goed geluid) , Destruction(verrassing van de dag voor mij) vreemd genoeg konden Deicide en Nile mij geen ene kont boeien, Nile vanwege het kutgeluid, Deicide vanwege de onwijze eentonigheid...
..O ja, kut dat t eten al om half 9 op was daarzo waardoor we weer eens naar de plaatselijke turk moest en daardoor een stukkie Destruction hebben gemist...
..O ja, kut dat t eten al om half 9 op was daarzo waardoor we weer eens naar de plaatselijke turk moest en daardoor een stukkie Destruction hebben gemist...
barf, Ik dacht dat ik een Avatar had ofzo...??
- Yokozuna
- Contacteer:
Mij ookAmon Amarth en Deicide hebben me toch wel het meest overtuigd.

Ja, alleen toch klonk het dubbelbass werkt vaak erg onstrak. Misschien dat het Tony zijn eigen kit niet was, ofzo, maar hij keek zelf ook nogal boosNet zoals op Wacken kon Nile me ook deze keer weer niet boeien,slechts het drumwerk was een verademing om naar te kijken.

Deicide bestaat misschien langer, maar Nile is gewoon populairder in deze dagen (verkopen). Toch kreeg Nile een blubbergeluid. Een goed geluid is echt het halve werk, een optreden valt of staat bij het geluid. Ik vond dat Nile een veel beter geluid verdiende, eigenlijk alle bands natuurlijk. En dat KAN toch ook, waarom hadden Amon Amarth, Deicide en Graveworm wel een goed geluid, en de rest een stuk minder in The Choice? Als een aantal bands een goed geluid hebben live, moet dat voor de rest ook te doen zijn.Nile bekender dan Deicide? mooi niet, haha.
Damn, als je onder andere geluidsman van beroep bent, dan kan je toch wel beter?!
mp3's: http://members.home.nl/yoko
wat een heerlijke avond gisteren!!!mijn hoogtepunten zijn toch wel Finntroll en DESTRUCTION !!!!! Oh wat was dat weer geweldig!!Nog een paar mensen van t forum gezien al weet ik niet meer wie,hehehe,had alleen maar oog voor 1 mooie man in de zaal
al met al weer een geweldige avond gehad,nu hopen dat de fotos net zo geweldig zijn.

al met al weer een geweldige avond gehad,nu hopen dat de fotos net zo geweldig zijn.
- Yokozuna
- Contacteer:
Nou, jij hebt je ook niet echt vermaakt geloof ik. Waarom geef je 30 euro uit (+ trein/etenkosten, dus totaal zeker 55euro+ denk ik) aan iets waarvan de meeste bands je niet boeien eigenlijk?Iria schreef:Finntroll was zonder meer DE band van de avond...
Amon Amarth klonk wel strak, maar kon me geen ene reet boeien.
Graveworm was wel aardig, niks bijzonders...
Dew Scented was RUK en verder heb ik niks gezien

mp3's: http://members.home.nl/yoko
- Daisycutter
- Soulcollector
- Contacteer:
[quote="saturnine"]Deicide en Nile mij geen ene kont boeien, Nile vanwege het kutgeluid, Deicide vanwege de onwijze eentonigheid...
quote]
Nile viel zeker tegen , overingens stond de dubble-bas te hard naar mijn idee..die hoorde je der flink bovenuit knallen. .
Finntroll/Amon Amarth/Destruction waren de moeite meer dan waard..
quote]
Nile viel zeker tegen , overingens stond de dubble-bas te hard naar mijn idee..die hoorde je der flink bovenuit knallen. .
Finntroll/Amon Amarth/Destruction waren de moeite meer dan waard..
- Daisycutter
- Daisycutter
- Soulcollector
- Contacteer:
- Daisycutter
- Soulcollector
- Contacteer:
- Daisycutter
- Soulcollector
- Contacteer:
bij een liedje van In Their Darkened Shrines komt bij een rustig stukje een voor dat stukje belangrijke dubbele bass partij. op cd vond ik die al waterig klinken, live deed de drummer dat stukje helemaal nietYokozuna schreef:Ja, alleen toch klonk het dubbelbass werkt vaak erg onstrak. Misschien dat het Tony zijn eigen kit niet was, ofzo, maar hij keek zelf ook nogal boos
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]
- CALIBANaan
- Contacteer:
dit was de minste metalfesxmass...die ik heb meegemaakt.
Graveworm was echt super, jammer dat ze zo popi deden....
Demonizer en Aborted waren voor mij toch echt de vetste 2 optredens....
misery index gemist, te druk.
KUTbands waren, Destruction en Fintroll
ik heb veel metalfan mensen gezien, maar niet aangesproken. dat komt 2 januari wel weer.
voor mensne die me zagen, ik liep met mn vriendinnetje klein blond meisje, ik had een CC shirt aan. klein staartje...
lekker boeiend. t was leuk gister
Graveworm was echt super, jammer dat ze zo popi deden....
Demonizer en Aborted waren voor mij toch echt de vetste 2 optredens....
misery index gemist, te druk.
KUTbands waren, Destruction en Fintroll
ik heb veel metalfan mensen gezien, maar niet aangesproken. dat komt 2 januari wel weer.
voor mensne die me zagen, ik liep met mn vriendinnetje klein blond meisje, ik had een CC shirt aan. klein staartje...
lekker boeiend. t was leuk gister
Gelegenheids Satanist
- Soulcollector
- Contacteer:
- CALIBANaan
- Contacteer:
- Soulcollector
- Contacteer:
Nou, mensen dat was me het dagje wel. Ik vond het wel geslaagd.
Ik merk dat er wat verdeeldheid is over de geluidskwaliteit van diverse bands. Ik heb een deel van de opheldering daarvoor middels een grappig toeval. [hieronder beschreven]
Ten eerste: NIET ALLE BANDS HEBBEN DEZELFDE GELUIDSMAN
Ik vond bij de eerste bands het zaalgeluid ook niet alles. Maar goed, een goede zaalmix is sowieso vrij zeldzaam.
Toen kwam Amon Amarth.. CHRISTUS, DAT was een vette mix! Het drumstel klonk zooooo mooi; ik kon wel janken van geluk!
Ik wist toen al: Dit wordt voor mij de topper van de dag. Na enige tijd was ik nog steeds zo onder de indruk van de mix, dat ik ff instinctief een blik wierp op de geluidsman van de band. Ik constateer: Een gast met een petje. Toen ze klaar waren, wilde ik nog ff tegen de geluidsman gaan zeggen dat ie het ECHT goed gedaan had, zo een drummix hoor je echt zelden! Maar ik dacht: Dit komt te slijmerig over, dus ik doe het niet.
Nou, direct daarna was het geluid weer redelijk bagger met, inderdaad een andere gast aan de knoppen van het geluid. De avond vervolgde gestaag, en desondanx was het zeker gezellig.
Toen kwamen we aan het einde; DEICIDE. Begon vrij krachtig, al moet ik toegeven dat ik dat gehijg tussendor van Glen maar gaar vind, maargoed. Na een klein half uur constateer ik weer een redelijk vet zaalgeluid. Ik kijk naar de PA mixer, staat daar godver WEER die pet-gast!!
Ik dacht: Dit kan geen toeval zijn! Ik constateer 2x een increase in geluidsvetheid, en constateer achteraf dat 1 en dezelfde gast ervoor verantwoordelijk is. Het was dus zo duidelijk hoorbaar!
Toen besloot ik: Als DEICIDE klaar is, ga ik die geluidsman een schouderklopje geven. Schijt aan de slijmheid, zo een goede geluidsman is zeldzaam, en mag ook best een compliment krijgen.
Kom ik daar achteraf aan om die geluidsman een hand te geven, wat denk je??
Blijkt het gewoon een fucking BEKENDE van me te zijn!! Een belg van net over de grens die ik jaren geleden eens heb leren kennen. Hij heeft voor mijn band ook al een aantal malen het geluid verzorgd vroeger, en toen vonden we hem ook al goed.
Nou, dat was wel even lachen. Van alle personen op de wereld, uitgerekend DIE GAST.
Hij is nu vaste geluidsman van Amon Amarth, maar gaat ook op tour met DEICIDE, PRO-PAIN en weet ik veel wat ie allemaal nog zei.
Hij heeft die dag idd alleen voor Amon en Deicide het geluid gedaan, de rest had een andere geluidsman.
Alstublieft, mijn verklaring. Het lag gewoon allemaal aan een geniale belg, die nog genialer blijkt te zijn dan ik ooit dacht.
Overigens pikte ik nog wel op van die geluidsman en eeen ander crew-lid dat ze vonden dat Glen erg slechte vocale prestaties geleverd had. Ik vond het tijdens de nummers wel meevallen. Bovendien was ik nog helemaal overdonderd door het geluid.
Ja, al met al toch geslaagd!!
Ik merk dat er wat verdeeldheid is over de geluidskwaliteit van diverse bands. Ik heb een deel van de opheldering daarvoor middels een grappig toeval. [hieronder beschreven]
Ten eerste: NIET ALLE BANDS HEBBEN DEZELFDE GELUIDSMAN
Ik vond bij de eerste bands het zaalgeluid ook niet alles. Maar goed, een goede zaalmix is sowieso vrij zeldzaam.
Toen kwam Amon Amarth.. CHRISTUS, DAT was een vette mix! Het drumstel klonk zooooo mooi; ik kon wel janken van geluk!
Ik wist toen al: Dit wordt voor mij de topper van de dag. Na enige tijd was ik nog steeds zo onder de indruk van de mix, dat ik ff instinctief een blik wierp op de geluidsman van de band. Ik constateer: Een gast met een petje. Toen ze klaar waren, wilde ik nog ff tegen de geluidsman gaan zeggen dat ie het ECHT goed gedaan had, zo een drummix hoor je echt zelden! Maar ik dacht: Dit komt te slijmerig over, dus ik doe het niet.
Nou, direct daarna was het geluid weer redelijk bagger met, inderdaad een andere gast aan de knoppen van het geluid. De avond vervolgde gestaag, en desondanx was het zeker gezellig.
Toen kwamen we aan het einde; DEICIDE. Begon vrij krachtig, al moet ik toegeven dat ik dat gehijg tussendor van Glen maar gaar vind, maargoed. Na een klein half uur constateer ik weer een redelijk vet zaalgeluid. Ik kijk naar de PA mixer, staat daar godver WEER die pet-gast!!
Ik dacht: Dit kan geen toeval zijn! Ik constateer 2x een increase in geluidsvetheid, en constateer achteraf dat 1 en dezelfde gast ervoor verantwoordelijk is. Het was dus zo duidelijk hoorbaar!
Toen besloot ik: Als DEICIDE klaar is, ga ik die geluidsman een schouderklopje geven. Schijt aan de slijmheid, zo een goede geluidsman is zeldzaam, en mag ook best een compliment krijgen.
Kom ik daar achteraf aan om die geluidsman een hand te geven, wat denk je??
Blijkt het gewoon een fucking BEKENDE van me te zijn!! Een belg van net over de grens die ik jaren geleden eens heb leren kennen. Hij heeft voor mijn band ook al een aantal malen het geluid verzorgd vroeger, en toen vonden we hem ook al goed.
Nou, dat was wel even lachen. Van alle personen op de wereld, uitgerekend DIE GAST.

Hij is nu vaste geluidsman van Amon Amarth, maar gaat ook op tour met DEICIDE, PRO-PAIN en weet ik veel wat ie allemaal nog zei.
Hij heeft die dag idd alleen voor Amon en Deicide het geluid gedaan, de rest had een andere geluidsman.
Alstublieft, mijn verklaring. Het lag gewoon allemaal aan een geniale belg, die nog genialer blijkt te zijn dan ik ooit dacht.
Overigens pikte ik nog wel op van die geluidsman en eeen ander crew-lid dat ze vonden dat Glen erg slechte vocale prestaties geleverd had. Ik vond het tijdens de nummers wel meevallen. Bovendien was ik nog helemaal overdonderd door het geluid.
Ja, al met al toch geslaagd!!

..it's all just a togetherwalk of circumstances...
ik vond het geluid van Nile btje fucked..
ik vond Scarve, Aborted, maar vooral Misery Index echt te vet!
was weer fijn avondje!
fotos:
www.picturetrail.com/metalminded
het zijn nogal kut fotos waarop weinig te zien valt.. maja..
heb ook nog 8 filmpjes, alleen me cam was niet bass bestendig
dus veel gekraak, maar wel cool opzich.
ik vond Scarve, Aborted, maar vooral Misery Index echt te vet!
was weer fijn avondje!
fotos:
www.picturetrail.com/metalminded
het zijn nogal kut fotos waarop weinig te zien valt.. maja..
heb ook nog 8 filmpjes, alleen me cam was niet bass bestendig

Fuck the system!
- Soulcollector
- Contacteer:
misschien vooraan, maar in het centrum van de zaal klonk het bij vlagen nabij perfect.Soulcollector schreef:ik vond dat de dubbele bass bij Amon Amarth teveel overheerste
Ik vond het GELUID van de basdrum ook ERG mooi. Beduidend mooier dan bij de rest, inclusief Deicide.
- Soulcollector
- Contacteer:
Er waren wel meer bands die qua zang niet echt alles waren, maar dat is ze vergeven. Het ging me toch meer om de overtuiging..
Ik vond Amon Amarth wel erg goed, sterker nog het vetst. Maar dat kwam naast de muziek dus ook door het vette geluid.
Dew-Scented en Destruction vond ik ook cool.
Graveworm was ook aardig, ondanx dat ik geen blackmetal liefhebber ben; de deathmetal invloeden gaan mooi samen met het geheel.
Finntroll, mwoa.. wel aardig, maar de toetsen waren erg slordig. En op den duur had ik het wel weer gezien.
Nile vond ik ronduit saai en eentonig.
Ik vond Amon Amarth wel erg goed, sterker nog het vetst. Maar dat kwam naast de muziek dus ook door het vette geluid.
Dew-Scented en Destruction vond ik ook cool.
Graveworm was ook aardig, ondanx dat ik geen blackmetal liefhebber ben; de deathmetal invloeden gaan mooi samen met het geheel.
Finntroll, mwoa.. wel aardig, maar de toetsen waren erg slordig. En op den duur had ik het wel weer gezien.
Nile vond ik ronduit saai en eentonig.
- Soulcollector
- Contacteer:
Ook gaaf om te zien was pier, met zijn knightrider-kerstmuts, welke vanuit elk punt in de zaal precies in zijn verplaatsing door de mosh-pit gevolgd kon worden.
Dat ging er af en toe stevig aan toe, alsof ie een bende uruk-hai's aan het bezweren was.

Dat ging er af en toe stevig aan toe, alsof ie een bende uruk-hai's aan het bezweren was.

- Soulcollector
- Contacteer:
pier heeft ook nog gecrowdsurfed. hoe ze hem omhoog kregen en hielden is mij een raadsel. ik stond ook regelmatig in de pit, maar ik hield het nooit zo lang vol. de andere gast waren bijna allemaal groter en/of breder dan mij en dan moet ik meer inspanning leveren. bij finntroll was het pas chaos. pit zo breed als het podium en stampdruk. ik kwam nauwelijks vooruit. volgens mij heb ik het nog vrij goed gedaan aangezien ik niet op mijn bek ben gegaan.
- MindlessMayo
Iemand toevallig een foto van dit schouwspel gemaakt?saz schreef:Ook gaaf om te zien was pier, met zijn knightrider-kerstmuts, welke vanuit elk punt in de zaal precies in zijn verplaatsing door de mosh-pit gevolgd kon worden.![]()
Let op! Bandopgave Occultfest 2006 binnenkort weer mogelijk.
See You At Occultfest 2006!
http://www.occultfest.nl
See You At Occultfest 2006!
http://www.occultfest.nl
- Soulcollector
- Contacteer:
- Soulcollector
- Contacteer:
- AmnesJAn
- Lult over cdtjes
Graveworm: leuk, niet bijster interessant, maar wel leuk
Dew-Scented: had ik wat meer van verwacht
Finntroll: zeer amusant
Amon Amarth: vette muziek, stem viel me nogal tegen
Aborted: lekker bruut raggen
Nile: blijven gewoon vet, wel maar voor de helft gezien, wilde misery index perse zien, dus ben al eerder naar de kleine zaal gegaan
Misery Index: de absolute topper van de avond voor mij, wat een geweldig brute band en wat een drummer
Destruction: Lekker ouwe Duitse Thrash, zeer vet, maar wat klinkt Schmier belabberd als ie gaat lullen
Deicide: brute muziek, brute strot, maar benton blijft een ezel
Dew-Scented: had ik wat meer van verwacht
Finntroll: zeer amusant
Amon Amarth: vette muziek, stem viel me nogal tegen
Aborted: lekker bruut raggen
Nile: blijven gewoon vet, wel maar voor de helft gezien, wilde misery index perse zien, dus ben al eerder naar de kleine zaal gegaan
Misery Index: de absolute topper van de avond voor mij, wat een geweldig brute band en wat een drummer
Destruction: Lekker ouwe Duitse Thrash, zeer vet, maar wat klinkt Schmier belabberd als ie gaat lullen
Deicide: brute muziek, brute strot, maar benton blijft een ezel
לֹא אעבוד
- Soulcollector
- Contacteer:
mensen die zo hoog komen met hun stem hebben meestal zelf ook al een hogere stem. als je daarbij ook optelt dat hij duits, dan heb je een goeie verklaringAmnesJAn schreef:Destruction: Lekker ouwe Duitse Thrash, zeer vet, maar wat klinkt Schmier belabberd als ie gaat lullen
- Soulcollector
- Contacteer: