Black Metal Topic
Draugar vind ik - voor zover ik kan beoordelen aan de hand van deze mp3's - compleet niets. Waar jij ze vergelijkt met twee topbands die de namen Leviathan en Xasthur dragen, vind ik dit zwaar onder de maat. Wellicht was het goed geweest met een moddervette productie waarin je alles kunt onderscheiden. Vooral dat kansloze gegil van dat wijf op de achtergrond maakt de chaos compleet. Het enige gave zijn de intermezzo's, maar hoe weer over wordt gegaan naar het 'echte' werk, vind ik weer minder. Een intermezzo dient sfeervol afgesloten te worden, in plaats van in een keer weer over je snaren te rossen en als een bezetene te gaan trommelen. Het ademt wel een bepaalde sfeer uit, dat moet ik toegeven. Verre van slecht wat dat betreft, maar vooral de storende ruis op de achtergrond doet deze band in waarde laten dalen.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
Ik heb de links niet gecontroleerd
http://216.122.193.84/music/mp3/weaklin ... _brain.mp3
http://www.mp3shits.com/download_mp3/We ... mp3/23297/
http://216.122.193.84/music/mp3/weaklin ... _brain.mp3
http://www.mp3shits.com/download_mp3/We ... mp3/23297/
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil
Wow, dat Diamatregon klinkt me toch vet! Goede productie en een lekker gestoord geluid. Ongekend vreemde zang, onheilspellend gegorgel en eng gekrijs. Gitaar rustig en relaxed op de achtergrond spelend en bij tijd en wijle werkelijk waar tergend langzaam. Het redelijk opzwepende drumwerk geeft nog net even de goede draai eraan, wat het plaatje compleet maakt. Gebruiken deze heren een drumcomputer eigenlijk? Ik heb twee nummers van het Blasphemy album gehoord, en het drumwerk lijkt me net iets te complex te snel en te strak om door een mens gedaan te zijn. Overigens vind ik Blasphemy For Satan een veel minder nummer dan dat andere nummer, van hetzelfde album.
Gave band, ga ik zeker meer van zoeken.
Gave band, ga ik zeker meer van zoeken.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
- CALIBANaan
- Contacteer:
dan verschillen wij compleet van mening. En niet alleen wij gelukkig. De vergelijking gaat wel degelijk op met Xasthur en Leviathan, qua sfeer en intensiteit. Draugar gaat alleen net ff verder qua complexiteit, ik vind het zeer zeker geniaal wat ie doet. Kansloos gegil van een wijf is het zeker niet, en daar doe je Draugar echt te kort mee. Het is de meest intelligente black metal die ik sind een tijdje heb mogen horen. Waarschijnlijk is het wél iets voor gevorderde oren, want het is aan de oppervlakte niet-toegangelijke en chaotische black metal. Waar dissonantie en snelle afwisseling van midtempo naar snel en totale bevreemding toe kan slaan, moet je er wel klaar voor zijn. Met alle respect, maar ik denk dat je hier gewoon nog niet aan toe bent, dat vergt oefening der oren....m.a.w. deze cd moet groeien en niet achteloos na een luisterbeurt aan de kant worden gesmeten.Robgoroth schreef:Draugar vind ik - voor zover ik kan beoordelen aan de hand van deze mp3's - compleet niets. Waar jij ze vergelijkt met twee topbands die de namen Leviathan en Xasthur dragen, vind ik dit zwaar onder de maat. Wellicht was het goed geweest met een moddervette productie waarin je alles kunt onderscheiden. Vooral dat kansloze gegil van dat wijf op de achtergrond maakt de chaos compleet. Het enige gave zijn de intermezzo's, maar hoe weer over wordt gegaan naar het 'echte' werk, vind ik weer minder. Een intermezzo dient sfeervol afgesloten te worden, in plaats van in een keer weer over je snaren te rossen en als een bezetene te gaan trommelen. Het ademt wel een bepaalde sfeer uit, dat moet ik toegeven. Verre van slecht wat dat betreft, maar vooral de storende ruis op de achtergrond doet deze band in waarde laten dalen.
Diamatregon wel dus, mm ok. Die zijn ook stukken simpeler qua opzet, en beter te behappen idd. Weakling al gehoord?
En de man zal heersen.
- CALIBANaan
- Contacteer:
Laat ik een stap in jouw richting zetten door te zeggen dat ik iets te fel van leer ben getrokken. Een begrip als 'kansloos gegil' had ik beter door 'vreemd vrouwenzang' kunnen vervangen, en ècht slecht is het niet. Waar ik echter van 'schrok' was de ruis die ik van Xasthur noch Leviathan gewend ben. Met chaotisch doelde ik niet zo zeer op het instrumentale werk, maar meer op het totaalplaatje. Vooral doel ik hiermee op de passages die abrupt overgaan in het snelle, zogenaamde normale werk. Dat vind ik standaard een minpunt. Om nog maar iets toe te geven wil ik ook zeggen dat het wel degelijk een goede muzikant is, ja. Je hebt het tevens over dissonantie. Dat is hetgeen ik er juist niet uit kon halen. Kun je een concreet voorbeeld geven wat dat betreft?nuberus schreef:[..]
dan verschillen wij compleet van mening. En niet alleen wij gelukkig. De vergelijking gaat wel degelijk op met Xasthur en Leviathan, qua sfeer en intensiteit. Draugar gaat alleen net ff verder qua complexiteit, ik vind het zeer zeker geniaal wat ie doet. Kansloos gegil van een wijf is het zeker niet, en daar doe je Draugar echt te kort mee. Het is de meest intelligente black metal die ik sind een tijdje heb mogen horen. Waarschijnlijk is het wél iets voor gevorderde oren, want het is aan de oppervlakte niet-toegangelijke en chaotische black metal. Waar dissonantie en snelle afwisseling van midtempo naar snel en totale bevreemding toe kan slaan, moet je er wel klaar voor zijn. Met alle respect, maar ik denk dat je hier gewoon nog niet aan toe bent, dat vergt oefening der oren....m.a.w. deze cd moet groeien en niet achteloos na een luisterbeurt aan de kant worden gesmeten.
Diamatregon wel dus, mm ok. Die zijn ook stukken simpeler qua opzet, en beter te behappen idd. Weakling al gehoord?
Weakling nog niet geluisterd.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
de riifs aan het einde van dust chain idiots bijvoorbeeld. Maar de ruis valt wel mee hoor, daar is op de cd niet veel van te merken. Ik vind die overgangen juist heersch, omdat je het niet verwacht en het niet "netjes" is. Maar goed, dat is smaak. Draugar gaat iig verder dan de rest van het bm gezelschap qua originaliteit, intensiteit en complexiteit. Weakling moet je zeker gaan luisteren.
En de man zal heersen.
- CALIBANaan
- Contacteer:
her en der nog te krijgen, dus dat moet geen probleem zijn. Mocht je de vinylversie tegenkomen, bel me ff.CALIBANaan schreef:dat is dan wel makkelijk.
hoe fik niet zoveel te zoeken. haha.
maar oke. ik ga er dus zekers achteraan.
edit: oh ik zie dat ze al niet meer bestaan. als ze dat cdtje nog maar hebben dan.

En de man zal heersen.
Even twee stukjes van mij omhoog trappen:
Over Hekel:
Iemand bekend met de Nederlandse formatie 'Hekel'? Slechts 1 demo uitgebracht in '99, Doodskou genaamd, die ik een paar maanden geleden eindelijk op tape vond. Geweldige meeslepende mid-temp Black Metal met een prima productie. Het typische simplistische drumwerk en de lange diepe krijsen maken het een ontzettend boeiend geheel. De gitaar speelt lichtjes op de achtergrond. De echte sfeermaker is toch wel de zanger. Slechts 4 nummers, en misschien een kwartiertje speeltijd, doch de moeite waard!
Overigens wist de drummer me te vertellen onlangs weer de oefenruimte is ingedoken met Hekel. Wel met een bijna totaal andere line-up. Ik geloof dat de bassist weg is, en hij en de gitarist nog de enige overgebleven leden zijn van de oude band. Ja, ook de zanger is vervangen, en dat is erg jammer. De wat langzamere variant van Varg Vikernes deed het bij mij erg goed. De nieuwe zanger zit niet in andere bands geloof ik. De drummer en andere bandleden echter wel, wat de reden van het stilleggen geweest is. Nummers als 'Waar De Wind Fluistert In De Nacht, Luister Ik' gaan waarschijnlijk ge re-released worden op het nieuwe album (wat echt nog wel even op zich laat wachten), maar er komt ook een groot aantal nieuwe nummers op.
Over Graveland:
Vandaag vrijwel heel het oeuvre van dit/deze geweldige project/band weer geluisterd, en wat zijn het toch vrijwel stuk voor stuk meesterwerken. Met wat mindere albums als In The Glare Of Burning Churches en Carpathian Wolves (die beiden nog niet eens slecht zijn), maar ook met topalbums als Following The Voice Of Blood en Immortal Pride. Vooral de zware gitaren die tot op The Fire Of Awakening nog te horen zijn maken voor mij Graveland een topband. Jammer is, echter, dat ik de sample van de nieuwe (Dawn Of Iron Blades, uit in september) geen zwaar gitaargeluid meer kon ontdekken. Dat heeft Darken echter wel gecompenseerd met meer 'toevoegingen' die op andere albums achterwege werden gelaten. Of het hele album is zoals de sample weet ik uiteraard niet, maar dat zou een hoop 'tierelantijntjes' betekenen, in de vorm van een koor, extra instrumenten, etc.
Over Hekel:
Iemand bekend met de Nederlandse formatie 'Hekel'? Slechts 1 demo uitgebracht in '99, Doodskou genaamd, die ik een paar maanden geleden eindelijk op tape vond. Geweldige meeslepende mid-temp Black Metal met een prima productie. Het typische simplistische drumwerk en de lange diepe krijsen maken het een ontzettend boeiend geheel. De gitaar speelt lichtjes op de achtergrond. De echte sfeermaker is toch wel de zanger. Slechts 4 nummers, en misschien een kwartiertje speeltijd, doch de moeite waard!
Overigens wist de drummer me te vertellen onlangs weer de oefenruimte is ingedoken met Hekel. Wel met een bijna totaal andere line-up. Ik geloof dat de bassist weg is, en hij en de gitarist nog de enige overgebleven leden zijn van de oude band. Ja, ook de zanger is vervangen, en dat is erg jammer. De wat langzamere variant van Varg Vikernes deed het bij mij erg goed. De nieuwe zanger zit niet in andere bands geloof ik. De drummer en andere bandleden echter wel, wat de reden van het stilleggen geweest is. Nummers als 'Waar De Wind Fluistert In De Nacht, Luister Ik' gaan waarschijnlijk ge re-released worden op het nieuwe album (wat echt nog wel even op zich laat wachten), maar er komt ook een groot aantal nieuwe nummers op.
Over Graveland:
Vandaag vrijwel heel het oeuvre van dit/deze geweldige project/band weer geluisterd, en wat zijn het toch vrijwel stuk voor stuk meesterwerken. Met wat mindere albums als In The Glare Of Burning Churches en Carpathian Wolves (die beiden nog niet eens slecht zijn), maar ook met topalbums als Following The Voice Of Blood en Immortal Pride. Vooral de zware gitaren die tot op The Fire Of Awakening nog te horen zijn maken voor mij Graveland een topband. Jammer is, echter, dat ik de sample van de nieuwe (Dawn Of Iron Blades, uit in september) geen zwaar gitaargeluid meer kon ontdekken. Dat heeft Darken echter wel gecompenseerd met meer 'toevoegingen' die op andere albums achterwege werden gelaten. Of het hele album is zoals de sample weet ik uiteraard niet, maar dat zou een hoop 'tierelantijntjes' betekenen, in de vorm van een koor, extra instrumenten, etc.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
- CALIBANaan
- Contacteer:
ja ik ben de link net weer kwijt. edit: gevonden: http://www.barbarianwrath.org/Countess/
ne dit is ook wle intressant:
http://beherit02.tripod.com/
http://www.loginsatan.org/~dmg/links.htm
''Weakling''
Classic San Francisco Black Metal, Weakling is (sadly) now defunct. When it was around, it featured Josh from The (Fucking) Champs on guitar, as well as cacophonic screams from local Metal legend, John "Drassogh" Gossard. The double-LP vinyl issue of this seminal recording is now sold out, but you can still grab the CD.
No One Can Be Called As a Man While He'll Die
WEAKLING Dead As Dreams (tUMULt) 2lp 15.98
THIS IS CURRENTLY OUT OF PRINT OR OTHERWISE UNAVAILABLE TO US AT THE MOMENT, SO PLEASE DO NOT ORDER IT. SORRY.
godver!!
''Weakling''
Classic San Francisco Black Metal, Weakling is (sadly) now defunct. When it was around, it featured Josh from The (Fucking) Champs on guitar, as well as cacophonic screams from local Metal legend, John "Drassogh" Gossard. The double-LP vinyl issue of this seminal recording is now sold out, but you can still grab the CD.
THIS IS CURRENTLY OUT OF PRINT OR OTHERWISE UNAVAILABLE TO US AT THE MOMENT, SO PLEASE DO NOT ORDER IT. SORRY.
godver!!
Gelegenheids Satanist
Godver ja, de laatste keer dat ik dat kreng op lp zag was voor 66 $ op ebay.CALIBANaan schreef:ja ik ben de link net weer kwijt. edit: gevonden: http://www.barbarianwrath.org/Countess/
''Weakling''
godver!!
En de man zal heersen.
- CALIBANaan
- Contacteer:
- Draconian
- Lult over cdtjes
Ik ken alleen het laatste album (erg goed, vooral de gitaarsolo's zijn erg pakkend) en The Shining Swords of Hate. Dat is echt een schitterend, doch moeilijk in te komen album. Zie hier de recensie:
http://www.metalfan.nl/reviews.php?op=s ... nt&id=1206
http://www.metalfan.nl/reviews.php?op=s ... nt&id=1206
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
- Samoht Slegov
Oudere materiaal van Graveland klink allemaal een beetje rommelig, op zich heeft dat ook wel z'n charme vind ik. Ik vind zelf "Thousand Swords", "Following the Voice of Blood", "Immortal Pride" en "Creed of Iron" de vetste albums. Na "Creed of Iron" vind ik het een beetje bergafwaarts gaan met Graveland. Een beetje te traag en in herhaling vallend af en toe. Wel leuk voor een of twee nummers, maar dan heb ik het wel weer gehoord.
- Samoht Slegov
Het is op zich niet een onwijs slechte plaat maar ik vind m een beetje saai.NecroNoud schreef:Oudere materiaal van Graveland klink allemaal een beetje rommelig, op zich heeft dat ook wel z'n charme vind ik. Ik vind zelf "Thousand Swords", "Following the Voice of Blood", "Immortal Pride" en "Creed of Iron" de vetste albums. Na "Creed of Iron" vind ik het een beetje bergafwaarts gaan met Graveland. Een beetje te traag en in herhaling vallend af en toe. Wel leuk voor een of twee nummers, maar dan heb ik het wel weer gehoord.
Ik heb Thousand Swords bij iemand gehoord en die klonk erg vet, echt heel anders dan the celtic winter
- CALIBANaan
- Contacteer:
Bij www.nordstorm-productions.com ook geloof ik. Even wat propaganda maken, niks mis mee.
Alle CD's nu blijvend in prijs verlaagd, naar 8 euro.
Alle CD's nu blijvend in prijs verlaagd, naar 8 euro.
- ruben somewhere online
- ruben somewhere online
- ruben somewhere online
Angra Mainyu schijnt op oude Gorgoroth te lijken, dus het kan nooit slecht zijn. Hoe is die split met Acid Enema eigenlijk, ook de moeite waard?
Ik denk dat ik eerst To violate the oblivious en de nieuwe versie van Suicide in dark serenity maar eens ga aanschaffen, ik heb nog 6 Xasthurs te gaan dus een ruime keus
.
Ik denk dat ik eerst To violate the oblivious en de nieuwe versie van Suicide in dark serenity maar eens ga aanschaffen, ik heb nog 6 Xasthurs te gaan dus een ruime keus

The True North, Strong and Free
- ruben somewhere online
De split met Acid Enema is ook goed. Het is wel het obscuurdere werk van Malefic, voorzien van een dito productie, maar dat mag de pret niet drukken vind ik.Othrys schreef:Angra Mainyu schijnt op oude Gorgoroth te lijken, dus het kan nooit slecht zijn. Hoe is die split met Acid Enema eigenlijk, ook de moeite waard?
Ik denk dat ik eerst To violate the oblivious en de nieuwe versie van Suicide in dark serenity maar eens ga aanschaffen, ik heb nog 6 Xasthurs te gaan dus een ruime keus.
Acid Enema is wel aardig, 2 nummers die er wel bovenuit steken. De rest boeit niet echt.
Suicide in Dark Serenity....da's een hele rit om uit te zitten, meld ik vast. Het is denk ik het minst toegangelijke werk van Xasthur, maar wel een van de meest fascinerende, chaotische en duistere. Dat ding werkt op je gevoel en zenuwen, vanwege de constant aanwezige dissonante tonen. Echt een prachtig geval!
To Violate the Oblivious is dan weer wat meer rechtoe rechtaan, maar nog steeds typisch Xasthur. Het ruizige gitaargeluid is er nog steeds, zei het met minder "ruis" op de achtergrond door een dit keer prima productie. Die plaat is gewoon wat massiever en samenhangender.
En de man zal heersen.
Dat zou best wel eens heel goed kunnen. Ik ben het nog nooit ergens tegengekomen en meeste kom je meestal wel 1x keer tegen ergensnuberus schreef:[..]
good hunting. Volgens mij zijn er daar maar héél weinig van. Een stuk of 10 heb ik wel 'ns van iemand vernomen die dat ding heeft.
Heavy Metal! Just my way
-
er zijn er, om precies te zijn, 66 exemplaren van gereleased. Dit is trouwens ook de enige release van Xasthur waarop Malefic hulp heeft gekregen van andere muzikantennuberus schreef:[..]
good hunting. Volgens mij zijn er daar maar héél weinig van. Een stuk of 10 heb ik wel 'ns van iemand vernomen die dat ding heeft.