Black Metal Topic III
Vast wel, maar ik word die nutteloze kankerposts meer dan zat. Zeg wat over de band, hoe ze klinken, wat de albums zijn, of de bandleden nog meer bands hebben, etc. Elke dwaas kan wel continu bandnamen neer gaan kankeren, maar daar heeft uiteindelijk niemand boodschap aan.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
Maar waarom zou je een ideologie zo extreem aan blijven hangen als daardoor je muziek gewoon niet aan de man komt? Ik bedoel, rechtsextremisme hoeft niet alleen in de rechtvoorzijnraap vorm voor te komen! Matig iets in de obscure tekens e.d en maak je teksten wat intelligenter in de vorm van metaforen e.d en je bedoelingen komen nog over én je hebt geen last meer van onintelligente aanhangers want die snappen het niet én meer mensen horen je shit terwijl je je ideeën nog steeds uit.Robgoroth schreef:Dat je muziek niet moet maken om bekend te worden, maar erin moet verwerken wat je wilt. Zij het een rechts-extremistische ideologie dan is daar alsnog niets mis mee.
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot
Ik denk dat die keuze aan de muzikant zelf is. Niet iedereen is in staat dergelijke teksten tot stand te brengen, maar wél erg goede muziek te maken. Ofwel; om die teksten tóch te schrijven, ben je een heel groot deel van je kostbare tijd kwijt. Dan vind ik het prima als de mening wat ongenuanceerder, zwart/witter naar buiten komt, mits de muziek goed is. Als we dan naar Temnozor kijken, is er, op wat smaak berustende dingen na, weinig te klagen. Als er hierdoor minder aanhangers van de band zijn, of juist een stel hersenlozen, dan zij dat zo. Daar kies je als band met zo'n concept zelf voor. Ik denk, bovenal, dat je muziek niet moet maken voor de fans, maar vooral voor jezelf. Wat ik ook heel vaak lees in interviews is dat men niet te zwaar tilt aan datgene wat 'men' ervan denkt. Niet willende de muziek aan te passen, daar ze er zelf meer dan tevreden over zijn.Svenson schreef:[..]
Maar waarom zou je een ideologie zo extreem aan blijven hangen als daardoor je muziek gewoon niet aan de man komt? Ik bedoel, rechtsextremisme hoeft niet alleen in de rechtvoorzijnraap vorm voor te komen! Matig iets in de obscure tekens e.d en maak je teksten wat intelligenter in de vorm van metaforen e.d en je bedoelingen komen nog over én je hebt geen last meer van onintelligente aanhangers want die snappen het niet én meer mensen horen je shit terwijl je je ideeën nog steeds uit.
Dat standpunt ondersteun ik zeer zeker.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
Owh, zeker, daar ben ik het ook mee eens, dat een band muziek maakt voor zichzelf en niet de fans. Maar wat wil de band er voor zichzelf mee bereiken om over swastikas rond te strooien? Juist, helemaal niks. Dat doen ze niet voor zichzelf, maar dat doen ze voor anderen, de luisteraars. En weer: hetzelfde geldt voor de satanistische bands.Robgoroth schreef:[..]
Ik denk dat die keuze aan de muzikant zelf is. Niet iedereen is in staat dergelijke teksten tot stand te brengen, maar wél erg goede muziek te maken. Ofwel; om die teksten tóch te schrijven, ben je een heel groot deel van je kostbare tijd kwijt. Dan vind ik het prima als de mening wat ongenuanceerder, zwart/witter naar buiten komt, mits de muziek goed is. Als we dan naar Temnozor kijken, is er, op wat smaak berustende dingen na, weinig te klagen. Als er hierdoor minder aanhangers van de band zijn, of juist een stel hersenlozen, dan zij dat zo. Daar kies je als band met zo'n concept zelf voor. Ik denk, bovenal, dat je muziek niet moet maken voor de fans, maar vooral voor jezelf. Wat ik ook heel vaak lees in interviews is dat men niet te zwaar tilt aan datgene wat 'men' ervan denkt. Niet willende de muziek aan te passen, daar ze er zelf meer dan tevreden over zijn.
Dat standpunt ondersteun ik zeer zeker.
Geef mij dan eens een goede reden de swastika's weg te laten, als dat heel goed het lyrische aspect in de muziek symboliseert?Svenson schreef:[..]
Owh, zeker, daar ben ik het ook mee eens, dat een band muziek maakt voor zichzelf en niet de fans. Maar wat wil de band er voor zichzelf mee bereiken om over swastikas rond te strooien? Juist, helemaal niks. Dat doen ze niet voor zichzelf, maar dat doen ze voor anderen, de luisteraars. En weer: hetzelfde geldt voor de satanistische bands.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
Kijk, een cdhoes, en artwork maakt een band niet voor zichzelf, maar om hun album te presenteren. Als jij besluit om als band swastika's of zonnewielen of wat dan ook op je cd hoes doet, dan doe je dat om een bepaalde groep mensen te bereiken, mensen voor wie dat een pluspunt is om een cd te kopen. Dan kan je wel zeggen dat ze het voor zichzelf doen, maar dat is dan gewoon grote onzin.Robgoroth schreef:[..]
Geef mij dan eens een goede reden de swastika's weg te laten, als dat heel goed het lyrische aspect in de muziek symboliseert?
Ik zeg trouwens niet dat ik er tegen ben hoor, want zo is het nou eenmaal, en vaak is het gewoon konte gaaf.
Laatst gewijzigd door Svenson op do okt 14, 2004 3:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Over Bethlehem trouwens, gave band inderdaad.
Ken enkel het debuutalbum en de opvolger hiervan. Dark Metal en Dictius Te Necare dus. Ik vind dat zij met de drie stijlen waardoor ze zich kenmerken, Death, Black & Doom, een hele gave manier van 'Dark Metal' neerzetten. Met sfeervolle intermezzo's, clean gezang, meeslepende stukken, snel roswerk, diepe grunts en licht gekrijs hebben ze een heel divers geluid. Ik ben een niet al te grote fan van Doom, maar op deze manier wordt er door eenvoud een heel melancholische sfeer opgewekt, dan heb ik het dus over de langzame stukken. Dat maakt de muziek wel erg interessant, het lijkt me live niks, maar als achtergrondmuziek is het uitermate geschikt.
Ken enkel het debuutalbum en de opvolger hiervan. Dark Metal en Dictius Te Necare dus. Ik vind dat zij met de drie stijlen waardoor ze zich kenmerken, Death, Black & Doom, een hele gave manier van 'Dark Metal' neerzetten. Met sfeervolle intermezzo's, clean gezang, meeslepende stukken, snel roswerk, diepe grunts en licht gekrijs hebben ze een heel divers geluid. Ik ben een niet al te grote fan van Doom, maar op deze manier wordt er door eenvoud een heel melancholische sfeer opgewekt, dan heb ik het dus over de langzame stukken. Dat maakt de muziek wel erg interessant, het lijkt me live niks, maar als achtergrondmuziek is het uitermate geschikt.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
Ik snap wat je bedoelt, maar kan me er niet volledig in vinden. Daar er ook een aantal bands is die onder 'concept' niet alleen de songteksten en de muziek zien, maar ook het artwork, wordt het al een ander verhaal. Sommige bands geven net zo erg (bij wijze van spreken) om de cover, als om de muziek en de songteksten. Meer als een totaalplaatje dus. Ik weet niet of het in Temnozor's geval zo is dat ze het doen om meer aandacht te krijgen. Het kan tevens fungeren als een aanduiding voor hetgeen er op de cd staat. Rechts-extremistische teksten dus. Ik zie het eigenlijke probleem hier niet van in. Ik snap echter wel heel goed dat niet iedereen hakenkruizen wilt zien staan bij een blik op de platenkast.Svenson schreef:[..]
Kijk, een cdhoes, en artwork maakt een band niet voor zichzelf, maar om hun album te presenteren. Als jij besluit om als band swastika's of zonnewielen of wat dan ook op je cd hoes doet, dan doe je dat om een bepaalde groep mensen te bereiken, mensen voor wie dat een pluspunt is om een cd te kopen. Dan kan je wel zeggen dat ze het voor zichzelf doen, maar dat is dan gewoon grote onzin.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
Ja dat ook, maar het is en blijft marketing van die bands. Kijk, als het echt om de muziek zou draaien zouden ze een blanco of geheel anoniem, nergens aan relaterend hoesje maken. Dat lijkt mij ook niks, maar het is en blijft marketing van zo'n band, hoe underground of kvlt het nou ook is.Robgoroth schreef:[..]
Ik snap wat je bedoelt, maar kan me er niet volledig in vinden. Daar er ook een aantal bands is die onder 'concept' niet alleen de songteksten en de muziek zien, maar ook het artwork, wordt het al een ander verhaal. Sommige bands geven net zo erg (bij wijze van spreken) om de cover, als om de muziek en de songteksten. Meer als een totaalplaatje dus. Ik weet niet of het in Temnozor's geval zo is dat ze het doen om meer aandacht te krijgen. Het kan tevens fungeren als een aanduiding voor hetgeen er op de cd staat. Rechts-extremistische teksten dus. Ik zie het eigenlijke probleem hier niet van in. Ik snap echter wel heel goed dat niet iedereen hakenkruizen wilt zien staan bij een blik op de platenkast.
Nou, dat weet ik niet. Ik denk niet dat je kunt suggereren dat een band enkel hoesjes maakt bij wijze van propoganda. Ik denk dat er een hele hoop bands zijn die dat ook als erg belangrijk facet zien.Svenson schreef:[..]
Ja dat ook, maar het is en blijft marketing van die bands. Kijk, als het echt om de muziek zou draaien zouden ze een blanco of geheel anoniem, nergens aan relaterend hoesje maken. Dat lijkt mij ook niks, maar het is en blijft marketing van zo'n band, hoe underground of kvlt het nou ook is.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
Ja, dat ontken ik toch ook niet, maar een cover is nou eenmaal bedoelt om de plaat te presenteren, en dus is het marketing.Robgoroth schreef:[..]
Nou, dat weet ik niet. Ik denk niet dat je kunt suggereren dat een band enkel hoesjes maakt bij wijze van propoganda. Ik denk dat er een hele hoop bands zijn die dat ook als erg belangrijk facet zien.
Ik ga me niet in deze discussie mengen, daar alles eigenlijk al gezegd is en ik geen zin heb in het typen van ellenlange teksten.
Dus, Rob: Als je je stoorde aan die Oi! zang in die nummers, probeer dan eens What The Burial Mounds Might Whisper. Dat nummer is anders dan de twee 'drukkere' nummers die je nu hebt. Rustig, haast ballad achtig, met veel gebruik van bas en een sfeervolle akoestische gitaar en geen Oi! vocalen maar enkel de cleane. Erg mooi stukje muziek. Doet me denken aan een open plek in een besneeuwd bos.
Dus, Rob: Als je je stoorde aan die Oi! zang in die nummers, probeer dan eens What The Burial Mounds Might Whisper. Dat nummer is anders dan de twee 'drukkere' nummers die je nu hebt. Rustig, haast ballad achtig, met veel gebruik van bas en een sfeervolle akoestische gitaar en geen Oi! vocalen maar enkel de cleane. Erg mooi stukje muziek. Doet me denken aan een open plek in een besneeuwd bos.

Hêhêh, vishandel Berekoek.
Dan ga ik maar weer even vragen of je MSN kunt aanslingern...haha. Ben er rond 6 uur wel, ga zo eten.Meltdown schreef:Ik ga me niet in deze discussie mengen, daar alles eigenlijk al gezegd is en ik geen zin heb in het typen van ellenlange teksten.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
Kijk dan ook goed wat ik typ, hehe. Ik denk dus dat niet alle, Temnozor in dit geval ook niet, bands het doen voor image.Svenson schreef:[..]
Gast, kijk nou even goed wat ik typ, dat maakt mij ook niet uit, mijn punt is alleen dat ze het wel degelijk doen voor een image, klaar.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Oorspronkelijk gepost door Robgoroth:
Dat je muziek niet moet maken om bekend te worden, maar erin moet verwerken wat je wilt. Zij het een rechts-extremistische ideologie dan is daar alsnog niets mis mee.
sorry, maar die term is voor jou beter geschikt
Dat je muziek niet moet maken om bekend te worden, maar erin moet verwerken wat je wilt. Zij het een rechts-extremistische ideologie dan is daar alsnog niets mis mee.
sorry, maar die term is voor jou beter geschikt
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Godverdomme, wat is het nummer I Am What They Fear van de EP Blood Of Heroes toch moddervet. Is dat zo'n bijzonder Graveland-nummer dan? Neen. Wat het zo speciaal maakt is de werkelijk waar fascinerende drums. Zelden kom ik een nummer tegen wat qua drums, voor mij, beter aansluit op de muziek dan dit nummer. Alles het laatste Blut Aus Nord-album buiten beschouwing gelaten is dit toch wel een hoogtepunt wat dat betreft. Tering, wat is dat gaaf gedaan. Niet eens technisch, ingewikkeld, hoogstaand of iets dergelijks. Toch retebruut.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
Krijg nou wat, is het tegenwoordig een trend om je obscure nick te veranderen in je voornaam?Jeroen schreef:nee, op alle platen zijn er al digitale drums geweest..na Thousand Swords
Anyway, op Following the voice of blood is er in elk geval nog een echte drummer aan het werk, volgens mij begon het drumcomputer-gebeuren pas op Immortal Pride of zelfs nog later. Ik moet zeggen dat ik die klikkende drumsound in het begin wel enigszins storend vond maar op The fire of awakening is dat geluid aanzienlijk verbeterd.
The True North, Strong and Free
ja, gave zooi ik heb alleen die eerste cd.Svenson schreef:Mag ik hier even Deströyer666 noemen? Gezellig toch, vandaag weer eens uit de kast geplukt! Goeie scheit.
ken je Slaughter Lord? had pas op de gok een cd ervan gekocht, was toch erg goedkoop. ik vond het nog gaaf klinken ook! ( het is dan wel geen black maar goed)
www.last.fm/user/robenroll
- The Collector of Souls
een geweldig nummerRobgoroth schreef:Godverdomme, wat is het nummer I Am What They Fear van de EP Blood Of Heroes toch moddervet. Is dat zo'n bijzonder Graveland-nummer dan? Neen. Wat het zo speciaal maakt is de werkelijk waar fascinerende drums. Zelden kom ik een nummer tegen wat qua drums, voor mij, beter aansluit op de muziek dan dit nummer. Alles het laatste Blut Aus Nord-album buiten beschouwing gelaten is dit toch wel een hoogtepunt wat dat betreft. Tering, wat is dat gaaf gedaan. Niet eens technisch, ingewikkeld, hoogstaand of iets dergelijks. Toch retebruut.
en zelfs al is het een drumcomputer.. kennelijk sluit een drumcomputer beter aan bij Graveland dan een echte drummer
Dat mag je zeker! Luister het niet al te vaak meer, maar als ik het luister doet het me elke keer weer goed. Wat een band.Svenson schreef:Mag ik hier even Deströyer666 noemen? Gezellig toch, vandaag weer eens uit de kast geplukt! Goeie scheit.
![Headbanger [headbang]](./images/smilies/rockdevil.gif)
[i]Well these might be my last days
Because I am about to eclipse my sun[/i]
[img]http://i3.photobucket.com/albums/y74/Dirk86/avatar2.gif[/img]
Because I am about to eclipse my sun[/i]
[img]http://i3.photobucket.com/albums/y74/Dirk86/avatar2.gif[/img]
- Sargatanas
-
- Draconian
- Lult over cdtjes
Wat vinden we hier van Ildjarn? Ik ken alleen Forest Poetry en dat is me toch even een partij gaaf!! Welke albums kunnen jullie me nog meer aanraden (dus wel de 'black metal-Ildjarn')?
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
Ik vind het ook gaaf, naast Forest Poetry ken ik alleen Det Frisende Nordariket, die is ook goed.Draconian schreef:Wat vinden we hier van Ildjarn? Ik ken alleen Forest Poetry en dat is me toch even een partij gaaf!! Welke albums kunnen jullie me nog meer aanraden (dus wel de 'black metal-Ildjarn')?
- Sargatanas
Persoonlijk vind ik Strenght & Anger Ildjarn's sterkte release.Draconian schreef:Wat vinden we hier van Ildjarn? Ik ken alleen Forest Poetry en dat is me toch even een partij gaaf!! Welke albums kunnen jullie me nog meer aanraden (dus wel de 'black metal-Ildjarn')?
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil
Liefhebber is een groot woord maar ik het zeker waarderen. Hun optreden heeft een dermate indruk achtergelaten dat ik er 'Enshrined Blasphemer' heb gekocht. Ik moet toch bekenen dat het helemaal geen slechte cd is.Bambix schreef:Nog Abazagorath-liefhebbers hier?
Heavy Metal! Just my way
- zwarte krijser
Van Abazagorath heb ik Channeling the Etherial Moon en dat is verre van indrukwekkend te noemen. Veel te boring muziek, en overbodig herhalend zonder sfeeropbouw. De zang is slecht en iets te veel op de voorgrond.Bambix schreef:Nog Abazagorath-liefhebbers hier?
Ook Sacraments of the final Atrocity wist me niet echt te imponeren. Wel zijn ze in 8 jaar veel verbeterd, en dat is ze geraden ook, maar echt goed is het zeker niet te noemen.
Laatst gewijzigd door zwarte krijser op vr okt 15, 2004 9:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- ruben somewhere online
Bij mij vanavond Kampen van Arckanum, sfeervolle plaat die je in het bos hoort te draaien.Knevelaer schreef:Vandaag weer eens "Towards the Skullthrone of Satan" opgezet van Enthroned. En dit keer kan deze cd mij veel meer boeien dan andere keren! Heerschende riffs met heerschende solo's, lekker snel, zoals het hoort!
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]