Black Metal.

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Chucknorris

Bericht door Chucknorris » za jul 16, 2005 12:06 am

Judas Iscariot schreef:Yeah, Dissection is erg gaaf. Storms heb ik een keer van iemand geleend. Ronduit geniaal. Morgen krijg ik als het goed is 3 dissection cd's binnen, ik ben benieuwd hoe die zijn.
ik wil maha khali hebben.. humor :D

Othrys

Bericht door Othrys » za jul 16, 2005 12:19 am

ik stamp je kapot schreef:die NSBM trend waait wel weer over, net zoals die suicide black metal trend... over een jaar zullen ze er wel achter komen dat 88% van de releases muziekaal gewoon kompleet kut zijn en dat ze zo stom zijn geweest die rommel te kopen van de zuurverdiende krantenwijk centjes...
The Chosen schreef:Bij NSBM gaat het mij om de stijl muziek, deze is wel ontzettend gaaf. Voor de rest is het maar een zielig hoopje mens.
Over de kwaliteit van NSBM valt evenmin een generaliserend statement te maken als over BM in het algemeen. Voor beiden geldt dat het overgrote deel van de releases bagger is omdat er simpelweg veel te veel bandjes met een gebrek aan talent rondlopen, maar dat datgene dat wel de moeite waard is nog steeds een stortvloed aan ware pareltjes bevat.
Enfin, wie op principiele gronden de enigszins nationalistisch getinte Black annex Pagan Metal links wil laten liggen moet dat natuurlijk helemaal zelf weten, maar persoonlijk laat ik mij er weinig aan gelegen liggen als de muziek van hoogstaande kwaliteit is. Bands die menen hun albums aan de man te moeten brengen middels artwork zoals bij Der Sturmer of Aryan Terrorism gebruikelijk laat ik gevoegelijk links liggen, dergelijke knuppelaars hebben doorgaans ook muzikaal weinig te bieden.
Een band als Gontyna Kry daarentegen had ik voor geen goud willen missen, ik denk dat iedereen die bijv. Abigor en Lunar Aurora goed vindt hun muziek fantastisch zou vinden.
The True North, Strong and Free

ThorWulf
Contacteer:

Bericht door ThorWulf » za jul 16, 2005 12:38 am

Als je het mij vraagt is de NSBM trend al over gewaaid.
De religieuze BM is de nieuwe trend.

En nogmaals BM en NSBM zijn 2 genres met een compleet ander wereldbeeld.
Muziekaal ligt het misschien tegen elkaar aan maar ideologisch ligt her ver van elkaar af.
Een apart topic zou niet verkeerd zijn, maar ik brand m'n vingers er niet aan.
At the end of time, our Volk Leader will return for the Wild Hunt[Wildes Heer], with his Final Battalion, astride a White Horse, Sleipnir, his eight- legged steed. He will be the Last Avatar, also known as Wotan and Vishnu-Kalki.

Othrys

Bericht door Othrys » za jul 16, 2005 12:45 am

Het gezeik over "trends" in Black Metal begint onderhand een beetje op m'n zenuwen te werken.

The Chosen

Bericht door The Chosen » za jul 16, 2005 6:41 am

Black metal ist krieg!!!!!!! [headbang]

K.

Bericht door K. » za jul 16, 2005 10:30 am

Homo.

Plaag

Bericht door Plaag » za jul 16, 2005 10:46 am

ThorWulf schreef:Als je het mij vraagt is de NSBM trend al over gewaaid.
De religieuze BM is de nieuwe trend.
Ja. En weet je hoe dat komt?

Je hebt Funeral Mist, Deathspell Omega, Katharsis, Antaeus. Allemaal brengen ze iets uit dat niet onopgemerkt blijft. Allemaal zooi waar wij over lullen op forums.
Dan heb je de rereleases van shit die op soulseek ineens gezocht wordt, bijvoorbeeld Ofermod en Funeral Mist's 'Devilry'. Plus een scheepslading aan nieuw vinyl van N.E.D. en van EAL zelf. Omdat dat spul gewild is. Men is niet gek. Men leest de forums heus wel.

En nu roepen jij en ik dat het een trend is. En nu vinden jij en ik het ineens weer niet goed, want reken maar dat de forums inmiddels vollopen met ge-emmer over de trend van orthodoxe black metal.

Zeiken op forums is ook een trend, want dat is ook iets wat massaal gedaan wordt.

Zeiken op vinyl is ook een trend, want we kopen ineens massaal vinyl.

Zelfs zeiken op vinyl uit een bepaalde fabriek heb ik al gezien.

Blekkies zijn over het algemeen oude wijven die niet verder komen dan kijken en zeiken. Toevallig staat er black metal op hun platen, maar ze hebben het te druk met andere zaken, om zich te verdiepen in waar ze nou naar luisteren.
De geraniums zijn vervangen door een toetsenbord, beeldscherm en een pc met weet ik hoeveel gig aan mp3-bende die handig is voor stoere name-dropping en het vergaren van scene-points.

Wat ben ik eigenlijk een zeikerd.
Kop dicht, Thorko

impaled succubus

Bericht door impaled succubus » za jul 16, 2005 11:33 am

ThorWulf schreef:En nogmaals BM en NSBM zijn 2 genres met een compleet ander wereldbeeld.
Muziekaal ligt het misschien tegen elkaar aan maar ideologisch ligt her ver van elkaar af.
Een apart topic zou niet verkeerd zijn, maar ik brand m'n vingers er niet aan.
Valt ook wel mee. Als je het mij vraagt zit er een groot grijs gebied tussen. Ik denk aan Satanic Warmaster, Seigneur Voland, Pogrom en Osculum Infame.

NecroNoud

Bericht door NecroNoud » za jul 16, 2005 1:59 pm

Iedereen noemt tegenwoordig alles wat hem/haar niet bevalt een trend.

The Chosen

Bericht door The Chosen » za jul 16, 2005 2:20 pm

Dat is de trend tegenwoordig

Meltdown

Bericht door Meltdown » za jul 16, 2005 2:25 pm

Op trends zeiken is momenteel een trend.....eh... Argh, ophouwe!
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Tyriel

Bericht door Tyriel » za jul 16, 2005 2:57 pm

De trend is om grappen te maken over mensen die trends bekritiseren.

nightwing

Bericht door nightwing » za jul 16, 2005 3:28 pm

Chucknorris schreef:[..]

ik wil maha khali hebben.. humor :D
niets mis met dat nummer.
www.last.fm/user/robenroll

Othrys

Bericht door Othrys » za jul 16, 2005 3:48 pm

Behalve dat het nogal matig is. Een Dissection-kloon als The Everdawn is nog beter dan wat Dissection zelf produceert tegenwoordig. Ik wacht het volledige album af voordat ik m'n definitieve mening formuleer, maar ik vrees dat het na een geslaagde gouwe ouwe tour afgelopen is met Dissection.

nightwing

Bericht door nightwing » za jul 16, 2005 3:51 pm

ik vond het nummer eerst ook erg jammerlijk. Maar ik ben het steeds vaker gaan draaien, en nu vind ik het gewoon een gaaf nummer. En ik ben echt heel erg benieuwd naar het nieuwe album!

nuberus

Bericht door nuberus » za jul 16, 2005 3:53 pm

Plaag schreef:[..]
Ik ben het voor het eerst helemaal met je eens.
En de man zal heersen.

Othrys

Bericht door Othrys » za jul 16, 2005 3:58 pm

nuberus schreef:[..]

Ik ben het voor het eerst helemaal met je eens.
En hij weet het nog mooi te formuleren ook :lol:

N.E.
Contacteer:

Bericht door N.E. » za jul 16, 2005 4:02 pm

Satan's Race, een mooi voorbeeld: "Satan's Race, Aryan Race..". En zo heeft Satanic Warmaster wel meer tekst enzo, waaruit blijkt dat het er bij mij niet in komt.

Je hebt zeker gelijk, hier en daar, daar niet van. Er wordt soms te makkelijk met de term NSBM, of 'Aryan Black Metal' gesmeten, terwijl de bands het hebben over hun voorvaderen, hun volk, hun tradities en teloorgang van hun oude waarden en gebruiken. Dat soort sentiment maakt je nog geen nazi. Ook het niet wensen van een multiculturele samenleving maakt je geen nazi. Dus de discussie zal voorlopig nog wel worden gevoerd en dat is alleen maar goed.

Het mooie hier zou zijn, als er niet meteen geroepen wordt, 'die discussie hebben we al -tig keer gehad'. Die discussie wordt namelijk niet goed gevoerd, hij wordt over het algemeen uit de weg gegaan.
mm niet soms, maar veelste vaak wordt er onterecht met NSBM gesmeten. Aryan Black Metal is wat anders, aangezien NS en Arisch niet per se hetzelfde is/hoeft te zijn.
http://www.forum-europae.com - Forum Europae
http://www.blazing.ws - Blazing Productions
http://www.blazing.ws/shop - Mailorder
http://www.blazing.ws/melita/melita_black_metal_webzine.htm - Melita Black Metal Web-Zine

Björn

Bericht door Björn » za jul 16, 2005 5:09 pm

Ja. En weet je hoe dat komt?

Je hebt Funeral Mist, Deathspell Omega, Katharsis, Antaeus. Allemaal brengen ze iets uit dat niet onopgemerkt blijft. Allemaal zooi waar wij over lullen op forums.
Dan heb je de rereleases van shit die op soulseek ineens gezocht wordt, bijvoorbeeld Ofermod en Funeral Mist's 'Devilry'. Plus een scheepslading aan nieuw vinyl van N.E.D. en van EAL zelf. Omdat dat spul gewild is. Men is niet gek. Men leest de forums heus wel.

En nu roepen jij en ik dat het een trend is. En nu vinden jij en ik het ineens weer niet goed, want reken maar dat de forums inmiddels vollopen met ge-emmer over de trend van orthodoxe black metal.

Zeiken op forums is ook een trend, want dat is ook iets wat massaal gedaan wordt.

Zeiken op vinyl is ook een trend, want we kopen ineens massaal vinyl.

Blekkies zijn over het algemeen oude wijven die niet verder komen dan kijken en zeiken. Toevallig staat er black metal op hun platen, maar ze hebben het te druk met andere zaken, om zich te verdiepen in waar ze nou naar luisteren.
De geraniums zijn vervangen door een toetsenbord, beeldscherm en een pc met weet ik hoeveel gig aan mp3-bende die handig is voor stoere name-dropping en het vergaren van scene-points.

Het is: fora.

zwarte krijser

Bericht door zwarte krijser » za jul 16, 2005 5:19 pm

Religieuze BM de nieuwe trend?

Voor zover ik weet neemt satanisme al sinds het begin van het genre een prominente rol in.

nightwing

Bericht door nightwing » za jul 16, 2005 8:43 pm

nog liefhebbers van Nifelheim hier?

echt geweldige BM uit Zweden, ze hebben 3 full lenghts uitgebracht, alle 3 om aan te raden. Ik heb ze alle 3 hier liggen en luister het met plezier!

aanschaffen die zooi dus!

ouwe

Bericht door ouwe » za jul 16, 2005 8:44 pm

lay down your souls to the gods rock and rollllll

nifelheim is een goeie band ja, vooral die s/t plaat. zwarte thrash zoals het heurt

The Chosen

Bericht door The Chosen » za jul 16, 2005 8:47 pm

Erg gave band inderdaad.
Ik kan vooral Devil's Force erg goed waarderen.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » za jul 16, 2005 8:54 pm

nightwing schreef:[..]

niets mis met dat nummer.
Het is een erg goed nummer zelfs, alleen ben ik niet echt gecharmeerd van dat vrouwtje
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

ouwe

Bericht door ouwe » za jul 16, 2005 8:57 pm

plaag maak je eigen toch niet zo druk ;)

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za jul 16, 2005 9:20 pm

Ik was toevallig gisteren even in een atmosferische black metal bui.

gisteren nog maar ff naar Opus IV en Supreme Immortal Art van Abigor geluisterd. Dat blijven toch ook briljante schijven (al wint de laatste het duidelijk, vanwege de gitzwarte sferen)
Het heengaan van Abigor vind ik dan ook nog altijd een bijna net zo grote zonde als het heengaan van Emperor, maar dat is een gevaarlijke uitspraak voor sommigen.

Tevens ook nog even weer Atlantis Ascendant van Bal-Sagoth opgezet. Een heerlijk schijfje om lekker hard te draaien (de productie is wat te iel voor koptelefoon vind ik) want dan komen de magische sferen het beste naar voren. De zang is wellicht niet echt geweldig, maar de vertelstem blijft natuurlijk een boeiend kenmerk.
Ben benieuwd naar het als goed is binnekort uitkomende nieuwe werk.

Eveneens belandde hier gisteren de split cd van Thunderbolt en Kataxu nog een keer in de stereo en ik moet zeggen dat die ook nog altijd weten te boeien. Thunderbolt bediende zich toen nog meer van de wat tragere meer epische black metal en de ontzettend raggende kenmerken van vandaag de dag zijn nog niet echt aanwezig.
Tja Kataxu, altijd een heerlijk mengsel tussen spookachtige ambient en black metal. Ik heb de nieuwe schijf nog niet gehoord, maar dat ben ik zeker nog van plan.

Meningen over bovenstaande bands? (Emperor weten we nu wel)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Enlil

Bericht door Enlil » zo jul 17, 2005 12:18 am

Abigor is inderdaad geweldig, maar kan misschien toch niet helemaal tippen aan Emperor :wink: Al is Abigor wel te vergelijken met het oudere werk van Emperor kwa sfeer.

Bal-Sagoth, erg originele band, enigste in zijn soort. Je moet er van houden natuurlijk, ik vind ze geweldig! Met name het tweede 'starfire-burning' album, daarna een tikkeltje minder.
Onderschrift

Tyriel

Bericht door Tyriel » zo jul 17, 2005 12:29 am

Enlil schreef:enigste in zijn soort.
Dwaas, iets kan niet eniger dan één zijn. Mislukte Molukker, integreer!

Plaag

Bericht door Plaag » zo jul 17, 2005 2:31 am

Björn schreef:[..]

Het is: fora.
Forums mag ook. Net als 'museums'.

Hilversummer.
Kop dicht, Thorko

Hellhammer

Bericht door Hellhammer » zo jul 17, 2005 1:18 pm

Over Watain heb ik inmiddels veel goede dingen gehoord, is 't de moeite waard om uit te checken?

CALIBANaan
Contacteer:

Bericht door CALIBANaan » zo jul 17, 2005 1:23 pm

Als ze op cd net zo goed zijn als live. Dan zou ik dat zeker aanschaffen.
Gelegenheids Satanist

Plaag

Bericht door Plaag » zo jul 17, 2005 2:07 pm

Hellhammer schreef:Over Watain heb ik inmiddels veel goede dingen gehoord, is 't de moeite waard om uit te checken?
Ja.
Kop dicht, Thorko

Nynke
Contacteer:

Bericht door Nynke » zo jul 17, 2005 2:11 pm

Enlil schreef:Abigor is inderdaad geweldig, maar kan misschien toch niet helemaal tippen aan Emperor :wink: Al is Abigor wel te vergelijken met het oudere werk van Emperor kwa sfeer.

.
Ik vind Abigor juist veel beter dan Emperor, Emperor kan me maar matig boeien, al is het niet slecht.

Hellhammer

Bericht door Hellhammer » zo jul 17, 2005 2:17 pm

Heb even een albumpje van Watain naar beneden geladen ( :oops: ), Casus Luciferi, en wat een album is dat!
De riffs zijn zó briljant!

Plaag

Bericht door Plaag » zo jul 17, 2005 2:21 pm

Hellhammer schreef:Heb even een albumpje van Watain naar beneden geladen ( :oops: ), Casus Luciferi, en wat een album is dat!
De riffs zijn zó briljant!
Ja. En nu zit je met veel te hoge tonen, waarschijnlijk. Te clean. Maar dan moet je echt de CD halen, of een lap vinyl als je wil. Dan komt er meer bas bij, meer geweld.
Kop dicht, Thorko

Hellhammer

Bericht door Hellhammer » zo jul 17, 2005 2:23 pm

Hehehe, zal ik doen.

zwarte krijser

Bericht door zwarte krijser » zo jul 17, 2005 3:24 pm

Van Abigor is het oude werk wel boeiend. Vooral Orkblut vind ik wel een leuk schijfje als ik zin heb in veel interludes en instrumentale nummers etc. er tussendoor.
Het nieuwere werk weet me dan weer een stuk minder te boeien, iel geraas op de gitaren in lange composities die te weinig haken en ogen hebben.

De vergelijking met Emperor slaat natuurlijk helemaal nergens op.

Amibor

Bericht door Amibor » zo jul 17, 2005 3:28 pm

zwarte krijser schreef:Van Abigor is het oude werk wel boeiend. Vooral Orkblut vind ik wel een leuk schijfje als ik zin heb in veel interludes en instrumentale nummers etc. er tussendoor.
Het nieuwere werk weet me dan weer een stuk minder te boeien, iel geraas op de gitaren in lange composities die te weinig haken en ogen hebben.

Ja nee, maar het is allebei black metal en er wordt bij beide groepen wel eens een sfeerlandschapje gecreeerd.

Nee, ik snap de vergelijking ook niet.

Van Abigor is vooral Supreme Immortal Art een meesterwerk. Nachthymnen vind ik maar matig geproduceerd, Opus IV is ook wel ok.
Channeling the quintessence of Satan is ook erg gave schijf, die krijgt wat mij betreft te weinig krediet. Werk voor Nachthymnen ken ik nog niet, maar als het ook een dergelijke productie heeft, zit ik er niet om te springen. De meeste stofzuigerblack is toch mijn huis al uit, ze zorgen maar eens dat ze het een beetje fatsoenlijk op schijf zetten, verdomme.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Nynke
Contacteer:

Bericht door Nynke » zo jul 17, 2005 3:36 pm

zwarte krijser schreef:Van Abigor is het oude werk wel boeiend. Vooral Orkblut vind ik wel een leuk schijfje als ik zin heb in veel interludes en instrumentale nummers etc. er tussendoor.
Ik vind hun nieuwere werk het gaafst, Channeling... is mn favoriete album.

zwarte krijser

Bericht door zwarte krijser » zo jul 17, 2005 3:41 pm

Toch vreemd dat zoveel mensen Channeling... zo goed vinden. Ik had het eigenlijk specifiek over die cd m.b.t. iel geraas in lange composities.
Supreme Immortal Art zelfde verhaal, hoewel ik die een jaar of 5-6 geleden al de deur uitgedaan heb en nu misschien wel beter zou kunnen waarderen, dat weet je toch nooit.

Amibor: het oudere werk klinkt net zo iel, hoewel de productie ook wel weer enigzins apart is omdat de drums redelijk hard doorkomen en vaak een laag tempo hebben, waardoor je een soort "goblin war drum" effect krijgt. Over Orkblut heb ik het nu.

Hellhammer

Bericht door Hellhammer » zo jul 17, 2005 6:07 pm

Hoe mee ik luister naar Casus Luciferi, hoe gaver het wordt.
Ik ben echt zwaar onder de indruk!
Welke van de 2 is trouwens beter, Casus Luciferi of Rabid's Death Curse?

Jonathaan

Bericht door Jonathaan » zo jul 17, 2005 6:39 pm

Casus Luciferi is mijn favoriet al zijn ze beide geniaal.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo jul 17, 2005 9:24 pm

ik maak nergens een vergelijking hoor. Wellicht zou het enige zijn dat de muziek is opgebouwd uit vele lagen, maar dat terzijde.

Ik vond de eerdere albums juist niet al te geweldig, wat standaard eerder.
Vanaf Nachthymnen werd het echt interessant en zelfs Satanized wist me na overigens enorm veel luisterbeurten plotseling te boeien (Echt vaag, eerst vond ik er geen hol aan en nu beschouw ik het als puur meesterschap, van t een op t andere moment)
Channeling is ook wel een lekker album, maar bij Abigor mis ik gewoon de unieke keyboards die gelukkig op het laatste album wel aanwezig waren.

Plaag

Bericht door Plaag » zo jul 17, 2005 9:59 pm

Jeroen schreef:[..]

ik maak nergens een vergelijking hoor. Wellicht zou het enige zijn dat de muziek is opgebouwd uit vele lagen, maar dat terzijde.

Ik vond de eerdere albums juist niet al te geweldig, wat standaard eerder.
Vanaf Nachthymnen werd het echt interessant en zelfs Satanized wist me na overigens enorm veel luisterbeurten plotseling te boeien (Echt vaag, eerst vond ik er geen hol aan en nu beschouw ik het als puur meesterschap, van t een op t andere moment)
Channeling is ook wel een lekker album, maar bij Abigor mis ik gewoon de unieke keyboards die gelukkig op het laatste album wel aanwezig waren.
Unieke keyboards.. Je hebt "Supreme Immortal Art" toch wel gehoord, neem ik aan? Voor mij één van de voorbeelden van hoe het moet, met keyboards in je black. Maar weinig bands weten ze op die manier te verweven met de rest, zodat alles één geheel wordt, bestaande uit lagen. lagen en nog eens lagen. En in iedere laag valt wel weer iets te ontdekken, tot op de dag van vandaag.

En krijg nu maar de tering allemaal. Ik ga "Plague Angel" draaien en bier drinken.
Kop dicht, Thorko

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma jul 18, 2005 2:56 pm

Unieke keyboards.. Je hebt "Supreme Immortal Art" toch wel gehoord, neem ik aan? Voor mij één van de voorbeelden van hoe het moet, met keyboards in je black. Maar weinig bands weten ze op die manier te verweven met de rest, zodat alles één geheel wordt, bestaande uit lagen. lagen en nog eens lagen. En in iedere laag valt wel weer iets te ontdekken, tot op de dag van vandaag.

En krijg nu maar de tering allemaal. Ik ga "Plague Angel" draaien en bier drinken.
Natuurlijk, dat vind ik nog altijd HET Abigor album, vanwege de keyboards die eens op de juiste manier zijn gebruikt. Bij Satanized is het in mijn ogen ook een sfeerverhogend element

Poggwyd
Contacteer:

Bericht door Poggwyd » ma jul 18, 2005 5:16 pm

Ah.... Gzcd ja.
Die hebben hun naam niet zo mee. Ik heb er genoeg spul vandaan zien komen wat wel degelijk in orde is. Maar ook spul wat ook wel erg te wensen over liet.

Het is goedkoop, en daar betaal je uiteindelijk de prijs voor.
Hoegaarden or die!

Othrys

Bericht door Othrys » ma jul 18, 2005 9:40 pm

Amibor schreef:[..]

Werk voor Nachthymnen ken ik nog niet, maar als het ook een dergelijke productie heeft, zit ik er niet om te springen. De meeste stofzuigerblack is toch mijn huis al uit, ze zorgen maar eens dat ze het een beetje fatsoenlijk op schijf zetten, verdomme.
Nachthymnen? Stofzuigerblack? Ofwel had jij een enorme scheepslading stront in je oren toen je dat album beluisterde, ofwel had je het verkeerde album te pakken. Ieder z'n mening, maar hier heb je gewoon geen gelijk; de productie van Nachthymnen is onberispelijk.
Misschien dat je Opus IV bedoelde, daarbij valt wel het een en ander aan te merken op het geluid, vooral op kant B. Wat niet wegneemt dat de songwriting Abigor-geniaal als altijd is.
Enfin, voor mij blijft alles van Abigor's demo's tot en met Channelling the Quintessence of Satan fantastisch, Satanized is wat mij betreft de enige misser (ja en de Apokalypse EP vond ik ook niet echt denderend).

Bal-Sagoth, die mannen doen er echt veel te lang over om het slotstuk van de tweede trilogie op te nemen. Ik vraag me af waardoor het allemaal zo'n vertraging oploopt, op de website doet Byron daar eigenlijk geen uitspraken over. Enorm symphatieke band trouwens, het is goed bier drinken met die gasten. Hoop dat ze nadat het album uit is in de herfst eindelijk weer eens een goede tour op poten weten te zetten.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma jul 18, 2005 9:42 pm

Opus IV is en blijft mijn favoriete Abigor album. Op de voet gevolgd door Nachthymnen. En als je dat stofzuigerblack gaat noemen dan is er inderdaad wat stevig met je mis.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Plaag

Bericht door Plaag » ma jul 18, 2005 9:43 pm

Othrys schreef:[..]

(ja en de Apokalypse EP vond ik ook niet echt denderend).
Juist wel! Die dendert!

Laat ik die nog moeten, MOETEN, hebben.
Kop dicht, Thorko

Othrys

Bericht door Othrys » ma jul 18, 2005 10:20 pm

Het valt me trouwens op dat Clandestine Blaze hier maar matig in de belangstelling staat. Persoonlijk vind ik Deliverers of Faith een zeer geslaagd album, misschien wel beter dan Fist of the Northern Destroyer.
Het album begint met typisch CB-hak-en-beukwerk tijdens Beyond the Reason, zoals ook gebruikelijk bij hen gevolgd door een mid-tempo headbanger in de vorm van Psychopathia Sexualis. Daarna komt wat mij betreft het beste nummer van het album; het langzame en zorgvuldig opgebouwde Winter of White Death, dat je echt bij de keel grijpt.
Ook op de tweede helft worden blastbeats afgewisseld met meer doomy stukken, die laatste vooral in het nummer Tormented waar zelfs keyboards te horen zijn.
Het artwork is trouwens zonder dat er echt expliciete beelden aan te pas komen toch behoorlijk ziek.

De tweede Ondskapt begint me ook steeds beter te bevallen, het is weliswaar geen tweede Draco Sit Mihi Dux geworden maar met een opener als Djavulens Ande overtuigt Ondskapt toch direct. Wat vooral opvalt is dat in tegenstelling tot de voorganger de nummers gemiddeld korter zijn, en dat er ook een paar Bathory (The Return...) - achtige headbangnummers bijzitten, had ik niet van ze verwacht.

Gesloten