ik wil maha khali hebben.. humorJudas Iscariot schreef:Yeah, Dissection is erg gaaf. Storms heb ik een keer van iemand geleend. Ronduit geniaal. Morgen krijg ik als het goed is 3 dissection cd's binnen, ik ben benieuwd hoe die zijn.

ik stamp je kapot schreef:die NSBM trend waait wel weer over, net zoals die suicide black metal trend... over een jaar zullen ze er wel achter komen dat 88% van de releases muziekaal gewoon kompleet kut zijn en dat ze zo stom zijn geweest die rommel te kopen van de zuurverdiende krantenwijk centjes...
Over de kwaliteit van NSBM valt evenmin een generaliserend statement te maken als over BM in het algemeen. Voor beiden geldt dat het overgrote deel van de releases bagger is omdat er simpelweg veel te veel bandjes met een gebrek aan talent rondlopen, maar dat datgene dat wel de moeite waard is nog steeds een stortvloed aan ware pareltjes bevat.The Chosen schreef:Bij NSBM gaat het mij om de stijl muziek, deze is wel ontzettend gaaf. Voor de rest is het maar een zielig hoopje mens.
Ja. En weet je hoe dat komt?ThorWulf schreef:Als je het mij vraagt is de NSBM trend al over gewaaid.
De religieuze BM is de nieuwe trend.
Valt ook wel mee. Als je het mij vraagt zit er een groot grijs gebied tussen. Ik denk aan Satanic Warmaster, Seigneur Voland, Pogrom en Osculum Infame.ThorWulf schreef:En nogmaals BM en NSBM zijn 2 genres met een compleet ander wereldbeeld.
Muziekaal ligt het misschien tegen elkaar aan maar ideologisch ligt her ver van elkaar af.
Een apart topic zou niet verkeerd zijn, maar ik brand m'n vingers er niet aan.
mm niet soms, maar veelste vaak wordt er onterecht met NSBM gesmeten. Aryan Black Metal is wat anders, aangezien NS en Arisch niet per se hetzelfde is/hoeft te zijn.Plaag schreef:[..]
Satan's Race, een mooi voorbeeld: "Satan's Race, Aryan Race..". En zo heeft Satanic Warmaster wel meer tekst enzo, waaruit blijkt dat het er bij mij niet in komt.
Je hebt zeker gelijk, hier en daar, daar niet van. Er wordt soms te makkelijk met de term NSBM, of 'Aryan Black Metal' gesmeten, terwijl de bands het hebben over hun voorvaderen, hun volk, hun tradities en teloorgang van hun oude waarden en gebruiken. Dat soort sentiment maakt je nog geen nazi. Ook het niet wensen van een multiculturele samenleving maakt je geen nazi. Dus de discussie zal voorlopig nog wel worden gevoerd en dat is alleen maar goed.
Het mooie hier zou zijn, als er niet meteen geroepen wordt, 'die discussie hebben we al -tig keer gehad'. Die discussie wordt namelijk niet goed gevoerd, hij wordt over het algemeen uit de weg gegaan.
Het is: fora.Plaag schreef:[..]
Ja. En weet je hoe dat komt?
Je hebt Funeral Mist, Deathspell Omega, Katharsis, Antaeus. Allemaal brengen ze iets uit dat niet onopgemerkt blijft. Allemaal zooi waar wij over lullen op forums.
Dan heb je de rereleases van shit die op soulseek ineens gezocht wordt, bijvoorbeeld Ofermod en Funeral Mist's 'Devilry'. Plus een scheepslading aan nieuw vinyl van N.E.D. en van EAL zelf. Omdat dat spul gewild is. Men is niet gek. Men leest de forums heus wel.
En nu roepen jij en ik dat het een trend is. En nu vinden jij en ik het ineens weer niet goed, want reken maar dat de forums inmiddels vollopen met ge-emmer over de trend van orthodoxe black metal.
Zeiken op forums is ook een trend, want dat is ook iets wat massaal gedaan wordt.
Zeiken op vinyl is ook een trend, want we kopen ineens massaal vinyl.
Zelfs zeiken op vinyl uit een bepaalde fabriek heb ik al gezien.
Blekkies zijn over het algemeen oude wijven die niet verder komen dan kijken en zeiken. Toevallig staat er black metal op hun platen, maar ze hebben het te druk met andere zaken, om zich te verdiepen in waar ze nou naar luisteren.
De geraniums zijn vervangen door een toetsenbord, beeldscherm en een pc met weet ik hoeveel gig aan mp3-bende die handig is voor stoere name-dropping en het vergaren van scene-points.
Wat ben ik eigenlijk een zeikerd.
Ja. En nu zit je met veel te hoge tonen, waarschijnlijk. Te clean. Maar dan moet je echt de CD halen, of een lap vinyl als je wil. Dan komt er meer bas bij, meer geweld.Hellhammer schreef:Heb even een albumpje van Watain naar beneden geladen (), Casus Luciferi, en wat een album is dat!
De riffs zijn zó briljant!
zwarte krijser schreef:Van Abigor is het oude werk wel boeiend. Vooral Orkblut vind ik wel een leuk schijfje als ik zin heb in veel interludes en instrumentale nummers etc. er tussendoor.
Het nieuwere werk weet me dan weer een stuk minder te boeien, iel geraas op de gitaren in lange composities die te weinig haken en ogen hebben.
De vergelijking met Emperor slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Ik vind hun nieuwere werk het gaafst, Channeling... is mn favoriete album.zwarte krijser schreef:Van Abigor is het oude werk wel boeiend. Vooral Orkblut vind ik wel een leuk schijfje als ik zin heb in veel interludes en instrumentale nummers etc. er tussendoor.
Het nieuwere werk weet me dan weer een stuk minder te boeien, iel geraas op de gitaren in lange composities die te weinig haken en ogen hebben.
ik maak nergens een vergelijking hoor. Wellicht zou het enige zijn dat de muziek is opgebouwd uit vele lagen, maar dat terzijde.zwarte krijser schreef:Van Abigor is het oude werk wel boeiend. Vooral Orkblut vind ik wel een leuk schijfje als ik zin heb in veel interludes en instrumentale nummers etc. er tussendoor.
De vergelijking met Emperor slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Unieke keyboards.. Je hebt "Supreme Immortal Art" toch wel gehoord, neem ik aan? Voor mij één van de voorbeelden van hoe het moet, met keyboards in je black. Maar weinig bands weten ze op die manier te verweven met de rest, zodat alles één geheel wordt, bestaande uit lagen. lagen en nog eens lagen. En in iedere laag valt wel weer iets te ontdekken, tot op de dag van vandaag.Jeroen schreef:[..]
ik maak nergens een vergelijking hoor. Wellicht zou het enige zijn dat de muziek is opgebouwd uit vele lagen, maar dat terzijde.
Ik vond de eerdere albums juist niet al te geweldig, wat standaard eerder.
Vanaf Nachthymnen werd het echt interessant en zelfs Satanized wist me na overigens enorm veel luisterbeurten plotseling te boeien (Echt vaag, eerst vond ik er geen hol aan en nu beschouw ik het als puur meesterschap, van t een op t andere moment)
Channeling is ook wel een lekker album, maar bij Abigor mis ik gewoon de unieke keyboards die gelukkig op het laatste album wel aanwezig waren.
Natuurlijk, dat vind ik nog altijd HET Abigor album, vanwege de keyboards die eens op de juiste manier zijn gebruikt. Bij Satanized is het in mijn ogen ook een sfeerverhogend elementPlaag schreef:[..]
Unieke keyboards.. Je hebt "Supreme Immortal Art" toch wel gehoord, neem ik aan? Voor mij één van de voorbeelden van hoe het moet, met keyboards in je black. Maar weinig bands weten ze op die manier te verweven met de rest, zodat alles één geheel wordt, bestaande uit lagen. lagen en nog eens lagen. En in iedere laag valt wel weer iets te ontdekken, tot op de dag van vandaag.
En krijg nu maar de tering allemaal. Ik ga "Plague Angel" draaien en bier drinken.
Ah.... Gzcd ja.Plaag schreef:[..]
Zelfs zeiken op vinyl uit een bepaalde fabriek heb ik al gezien.
Nachthymnen? Stofzuigerblack? Ofwel had jij een enorme scheepslading stront in je oren toen je dat album beluisterde, ofwel had je het verkeerde album te pakken. Ieder z'n mening, maar hier heb je gewoon geen gelijk; de productie van Nachthymnen is onberispelijk.Amibor schreef:[..]
Werk voor Nachthymnen ken ik nog niet, maar als het ook een dergelijke productie heeft, zit ik er niet om te springen. De meeste stofzuigerblack is toch mijn huis al uit, ze zorgen maar eens dat ze het een beetje fatsoenlijk op schijf zetten, verdomme.