Death Metal V

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Darth Vader
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo apr 06, 2005 3:55 pm
Locatie: Assendelft

Bericht door Darth Vader » vr feb 10, 2006 4:25 pm

Had vandaag weer eens Misantrophic Carnage van Severe Torture in m'n discman gedauwd, en ik moet zeggen.. Ik vind Fall of the despised echt een gaaf album, maar toch mis ik iets wat ik bij het voorgaande werk wel terughoor.. Misschien ligt het aan de MP3's die ik heb, hoor (Misantrophic Carnage en Feasting on Blood heb ik wel origineel), want zelf denk ik niet dat het veel te maken heeft met de USDM invloeden..

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » vr feb 10, 2006 4:29 pm

Darth Vader schreef:Had vandaag weer eens Misantrophic Carnage van Severe Torture in m'n discman gedauwd, en ik moet zeggen.. Ik vind Fall of the despised echt een gaaf album, maar toch mis ik iets wat ik bij het voorgaande werk wel terughoor.. Misschien ligt het aan de MP3's die ik heb, hoor (Misantrophic Carnage en Feasting on Blood heb ik wel origineel), want zelf denk ik niet dat het veel te maken heeft met de USDM invloeden..
Misschien klonk men in het verleden wat ongedwongener. Misschien willen ze het op het laatste album in jouw oren te mooi doen.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » vr feb 10, 2006 9:14 pm

Darth Vader schreef:Ik vind Fall of the despised echt een gaaf album, maar toch mis ik iets wat ik bij het voorgaande werk wel terughoor..
Kun je wellicht wat duidelijker aangeven wat je nou precies mist? Dit kan interessante discussies opleveren die deze topic, geloof ik, wel hard nodig heeft.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » vr feb 10, 2006 9:25 pm

Gr. Dracula schreef:[..]


Kun je wellicht wat duidelijker aangeven wat je nou precies mist? Dit kan interessante discussies opleveren die deze topic, geloof ik, wel hard nodig heeft.
Om deze vraag maar even naar mij toe te trekken... Ik ben het met Darth Vader eens wat betreft The Fall of the Dispised. Precies waarom weet ik eigenlijk niet eens, maar op een of andere manier vond ik de eerdere twee werkjes toch meer zoden aan de dijk zetten, orgineler wil ik niet zeggen maar op Fall... Ten opzichte van de eerste twee is er naar mijn mening een minder eigen geluid te horen. De recht toe recht aan us gestijlde Death metal die op bijv. Feasting on blood te horen was was voor mijn veel herkenbaarder. Bij Fall... Heb ik dat niet, Veel riffjes heb ik eerder gehoord en ook de grunt is toegankelijker en dus minder eigen gaan klinken. De kribbels die ik bij de eerste twee cd's kreeg heb ik simpel weg niet gehad bij Fall...


Om de discussie maar te beginnen :wink:
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » vr feb 10, 2006 9:56 pm

fetuskiller schreef:[..]


Om deze vraag maar even naar mij toe te trekken... Ik ben het met Darth Vader eens wat betreft The Fall of the Dispised. Precies waarom weet ik eigenlijk niet eens, maar op een of andere manier vond ik de eerdere twee werkjes toch meer zoden aan de dijk zetten, orgineler wil ik niet zeggen maar op Fall... Ten opzichte van de eerste twee is er naar mijn mening een minder eigen geluid te horen. De recht toe recht aan us gestijlde Death metal die op bijv. Feasting on blood te horen was was voor mijn veel herkenbaarder. Bij Fall... Heb ik dat niet, Veel riffjes heb ik eerder gehoord en ook de grunt is toegankelijker en dus minder eigen gaan klinken. De kribbels die ik bij de eerste twee cd's kreeg heb ik simpel weg niet gehad bij Fall...


Om de discussie maar te beginnen :wink:
Apart, daar de 2 eerste albums van Severe Torture juist géén eigen geluid hebben.

Ik copy-paste hier even een stukje interview die ik had met bassist Patrick:

Maargoed, nu is Fall of the Despised uit en de slapeloze nachten kunnen weer achter slot en grendel. Severe Torture klinkt immers nog steeds even bruut als voorheen, alleen heeft de band op dit album een geheel eigen identiteit. Het zal je, denk ik, niet verbazen als ik zeg dat Severe Torture voorheen nogal wat weg had van... die ene welbekende USDM-band. Met Misanthropic Carnage distantieerde Severe Torture zich al redelijk van die invloeden en Fall of the Despised klinkt gewoonweg als geheel Severe Torture-eigen. Wat mij betreft geen directe vergelijkingen met welke band dan ook. Wat was het punt waarop de band besloot een min of meer andere weg in te slaan?

Toen we begonnen met Severe Torture wilden we gewoon lekker Death Metal maken, dan maak je je geen zorgen om hoe je klinkt als je maar nummers kunt schrijven. In het begin waren we ook erg onervaren, dan ga je of je het nu wil of niet al snel klinken naar de bands waar je het meeste naar luistert. Toen we eenmaal aan de 2e plaat moesten beginnen waren we al wat meer bewust van wat we wilden, maar tussen willen en kunnen zit een groot verschil, haha. We wilden in ieder geval een van de lompste platen van Nederland ooit maken. We hadden toen al wat meer ervaring dus konden we onze muziek wat meer sturen en dus ook meer een eigen gezicht creëren. We hebben vaak te horen gekregen dat we erg veel op Cannibal Corpse leken, maar dat vonden we zelf niet zo. In het begin lach je erom en zie je het als een compliment, maar naar verloop van tijd gaat het toch aan je knagen, je stop toch veel tijd in het schrijven van de muziek. Met FOTD wilden we dus ook echt laten zien dat we een band op zich zijn. Daar hebben we ook echt naar geschreven.


Dat omtrent het "eigen geluid" van Severe Torture. Let vooral op de laatste 2 zinnen van Patrick z`n antwoord.

Overigens staat het gehele interview, voor de liefhebbers, bij de interviews van december ( zie frontpage).
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » vr feb 10, 2006 9:59 pm

Die heb ik gelezen ja. Vreemd genoeg ben ik van mening dat Ik De eerste twee meer een eigen geluid vind hebben dan de laatste.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » vr feb 10, 2006 10:03 pm

Ja, oke, dat kan.

Dan is het natuurlijk ook best interessant om te weten WAT het geluid van de eerste Severe Tortures ze zo eigen maakt. Want dat het geluid herkenbaar is, zoals je zegt betekent eigenlijk dat het niet echt eigen is, maar juist herkenbaar, dus al eerder gehoord bij een andere band.

M.a.w.: wat maakt de eerste 2 cd`s van Severe Torture Severe Torture?
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » vr feb 10, 2006 10:11 pm

Ik kan me geen échte vergelijking bedenken, iedereen heeft het altijd over Cannibal Corpse, Die invloeden hoor ik echter nauwelijks terug, daar ST toch velen malen bruter, sneller en beukender klinkt. Dat het allemaal Amerikaans klinkt staat buiten kijf maar dat zeggen ze ook over bijv. Dying Fetus... Wat betreft de herkenbaarhied; Daar bedoel ik mee dat het binnen severe torture herkenbaar klinkt, dus als je het hoort dat je gelijk weet wie het zijn. Dat wil niet zeggen dat je het bij andere bands hebt gehoord. En dát herkenbare geluid mis ik behoorlijk bij Fall... Die klinkt naar mijn mening nog nauwelijks als zijn voorgangers en dus minder herkenbaar. Daar komt bij dat ík de Suffocation invloeden er nu veel dikker op vind liggen dan dat de CC invloeden eerder deden.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » vr feb 10, 2006 10:38 pm

Goed, jouw benadering van herkenbaarheid is mij duidelijk. Hoewel ik nog steeds vind dat Severe Torture vroeger net zo klonk als het grootste gros van USDM klinkt. Bruut, hard, snel, eigenlijk niet meer en niet minder. Een muzikale benadering van een band die (zoals ook Patrick zelf al zei) in de eerste instantie totaal niet bezig is met eigen smoel of originaliteit, maar met rammen, beuken, brullen. Omdat het snel en omverlopend moet zijn, zijn de meeste riffs maar simpel omdat ze anders te veel speeltijd en aandacht opeisen wat nog wel eens pit uit een schijf wil halen, net name bij bands die het van die pit moeten hebben.

En de USDM-aanpak is daarbij de meest voor de hand liggende. Omdat deze DM-broeder gemakkelijk bruut te krijgen is.

Daar heeft Severe Torture tot voorkort ook op geteerd.

Tussen de bedrijven door: mensen die Dying Fetus erbij gaan slepen ( en ja, dat gebeurt idd) hebben naar mijn onbescheiden mening stront in de oren. Dying Fetus komt uiteraard wel uit de US en speelt agressieve death maar zeker geen standaard USDM. Al helemáál niet als je die band in z`n geheel observeert, dus met de vocalen erbij.

Wat Suffocation-invloeden op de laatste Severe Torture betreft, ook daar kunnen we leuk over debatteren. Ik hoor ze namelijk nauwelijks tot niet. Waarom niet: Suffocation is wel eveneens brute death ( met nu een veel meer US-geluid dan Severe Torture) maar met een hele andere aanpak. Suffocation is sneller, constanter, stampender, raggender, minder (nauwelijks) sfeervol en meer gericht op de vibe en drijfkracht van DM, namelijk agressie, vaart en een lomp geluid.

Dit alles hoor ik geenzins terug op "FOTD". De cd is degelijk vlot maar er wordt zeer ruim de tijd genomen voor opbouw van nummers, langzamere en uitgeballanceerde muziekstukken, veel muzikale variatie, er is voor het eerst een behoorlijke sfeer aanwezig, de muziek gaat vrij diep op een geheel eigen (jawel, daar hebben we dit woord weer) manier.

Van dit alles maakt Suffocation geen gebruik. Suffocation is veel meer "basic" bezig. Wel op een geniale manier overigens, maar dat is weer een ander verhaal.

Zo, nu ga ik douchen en slapen want de dag is lang zat geweest. Wordt vervolgd.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » vr feb 10, 2006 11:01 pm

Ik snap je punt heel goed en ben het er grooten deels ook mee eens, Maar!

Ik zeg niet dat Dying Fetus USDM is, ik zeg alleen dat ze tot die groep betrokken worden. Om op Severe Torture terug te komen, Dat het nieuwe album meer klopt, sterker en meer in evenwicht is ben ik met je eens, maar dan komt de persoonlijke smaak erbij kijken of dit een goed, danwel slecht teken is. Ik persoonlijk had liever een goed vervolg op 'Misantropic Carnage' gehad, niet een namaaksel maar een logisch vervolg, en dat is 'FOTD' mijns inziens niet geworden, en dat had ik in eerste instantie ook niet verwacht, nee. Ik zeg dan ook niet dat laatste genoemde minder of zelfs slechter is, maar écht Severe Torture is het niet, dat moet jij ook horen neem ik aan. Tuurlijk hebben ze niet hun hele stijl veranderd, maar met dit werk zijn ze wel degelijk een nieuwe/andere weg ingeslagen, en dat had ik niet verwacht.

Wat betreft de Suffo invloeden; je kan er wel heel diep op ingaan maar feit blijft dat ik bij 'Consuming the dying' (bijvoobeeld) wel degelijk regelrechte Suffocation riffjes en ook drumloopjes terug hoor. En zoals ik al zei, die liggen er meer boven op dan de CC riffjes of drums bij het oude werk deden.

Verder; Weltrusten :wink:
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 16558
Lid geworden op: wo dec 19, 2001 7:30 am
Locatie: Azië

Bericht door Jesper » za feb 11, 2006 1:15 am

Soulcollector schreef:[..]


Yup, was voor mij ook een verassing dat ie al zo vroeg binnen kwam. Gaaf shirtje erbij ook.
Ik heb hem ook eindelijk binnen!
Morgen na mn werk maar eens luisteren...
Heus.

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » ma feb 13, 2006 11:46 am

fetuskiller schreef: Ik persoonlijk had liever een goed vervolg op 'Misantropic Carnage' gehad, niet een namaaksel maar een logisch vervolg, en dat is 'FOTD' mijns inziens niet geworden, en dat had ik in eerste instantie ook niet verwacht, nee. Ik zeg dan ook niet dat laatste genoemde minder of zelfs slechter is, maar écht Severe Torture is het niet, dat moet jij ook horen neem ik aan.
Uiteraard hoor ik dat de nieuwe ST anders is dan de voorgangers. Als je de voorgangers als "Severe Torture" beschouwt, dan zal het recente werk idd "minder Severe Torture" klinken.

Ik persoonlijk zie dat echter niet zo omdat ik een band lang niet altijd aan een bepaalde sound link. Globaal genomen uiteraard wel maar globaal genomen is de inslag die Severe Torture hanteert nog steeds hetzelfde. Alleen de uitwerking is anders. Voor mij een welkome zaak daar ik al genoeg brute death a-la oude ST in de kast heb staan (oa Cannibal Corpse :D) en een frissen wind op deze manier best aangenaam is.

Als een band stagneert ( en dat doet een brute doch redelijk eentonige band gauw in mijn ogen) laat ik veelal veel werk van ze liggen. 1 a 2 schijven is meer dan genoeg.

Om bijvoorbeeld Dying Fetus te noemen, nu we het er toch over hebben. Daar zou ik echt niet alle cd`s van moeten hebben. Zonde van mijn kastruimte.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma feb 13, 2006 9:05 pm

Even een nieuwe tip. The Deviant uit Noorwegen heeft net hun debuut Ravenous Deathworship uitgebracht. Deze band bestaat uit ex-leden van 122 Stabwounds en heeft de heer Dolgar (oa. Gehenna, Forlorn) op zang.

De muziek valt te omschrijven als rauwe black/death met veel old school elementen. De hoofdmoot wordt op razend tempo gespeeld maar The Deviant vreest tragere songs ook niet. Wat vooral zo lekker is aan The Deviant is de sfeer. Vooral de smerige vocalen zijn daar debet aan.

Check hun video:
http://tubarec.com/thedeviant/
(Toevallig net een traag nummer)
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Terrorizer
Berichten: 332
Lid geworden op: vr aug 19, 2005 10:13 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Terrorizer » di feb 14, 2006 6:21 pm

Vandaag weer is de laaste Vader M-CD geluisterd. Tering wat is dat een vette CD! De intro's brengen ook een toffe sfeer mee. Vooral ''This is the war'' en ''What colour is your blood?'' vind ik vette nummers.
Ik heb ook Murder Squad-Ravenous Murderous nog opgezet, en dit vind ik ook vet. Alleen vind ik daar toch nummers tussen zitten die niet helemaal mijn ding zijn. Het is een zij-project van Dismember en Entombed bandleden. Mijn favoriete nummer is ''I am eternal'' I'm the syringe in your eye!

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Bericht door nightwing » di feb 14, 2006 6:26 pm

Terrorizer schreef: Ik heb ook Murder Squad-Ravenous Murderous nog opgezet, en dit vind ik ook vet. Alleen vind ik daar toch nummers tussen zitten die niet helemaal mijn ding zijn. Het is een zij-project van Dismember en Entombed bandleden. Mijn favoriete nummer is ''I am eternal'' I'm the syringe in your eye!
ey dat ken ik niet die muziek ervan. Wel eens van de naam gehoord. Ik zie nu dat Matti op zang zit. Eens even uitchecken!
www.last.fm/user/robenroll

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » di feb 14, 2006 7:29 pm

Terrorizer schreef: Ik heb ook Murder Squad-Ravenous Murderous nog opgezet, en dit vind ik ook vet. Alleen vind ik daar toch nummers tussen zitten die niet helemaal mijn ding zijn. Het is een zij-project van Dismember en Entombed bandleden. Mijn favoriete nummer is ''I am eternal'' I'm the syringe in your eye!
Heb je toevallig ook hun eerste cd? Iemand anders die beide schijven goed kent?

Ik heb alleen "Unsane, Insane and Mentally Deranged" maar dat vind ik nou persoonlijk niet echt een wereldplaat van formaat. Wel lekker obscuur, smerig en fijn zwartgallig ( dit allemaal in een Zweeds sausje) maar op een 1 of andere manier heeft deze cd het net niet helemaal. Leuk om soms eens uit de kast te trekken, maar ik ben eigenlijk benieuwd of "Ravenous Murderous" meer pit weet te ontberen.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
DORSTIG
Berichten: 1458
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 7:55 pm
Locatie: achtmaal
Contacteer:

Bericht door DORSTIG » di feb 14, 2006 7:45 pm

heb allebei de schijven persoonlijk vind ik ravenous murderous beter.iets goorder met nog meer autopsy invloeden

maar als je de eerste maar redelijk vond .mis je aan de tweede niks
ah , my good old trustworthy beer , my love for you will never die


Wiping my ass and finding no shit on the toilet paper is equal to a flawless victory in Mortal kombat.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di feb 14, 2006 7:47 pm

Ik vind Ravenous Murderous echt stukken beter dan het debuut.
Het debuut is bij wijlen nogal saai maar Ravenous Murderous is gewoon geweldig. Lekker ziek ook.

Maaruh, check The Deviant allemaal eens even!
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » di feb 14, 2006 8:44 pm

XnegativeX schreef:Ik vind Ravenous Murderous echt stukken beter dan het debuut.
Het debuut is bij wijlen nogal saai maar Ravenous Murderous is gewoon geweldig. Lekker ziek ook.

Maaruh, check The Deviant allemaal eens even!
Fuck.

Zeg Neggie, zullen we ruilen? De eerste Murder Squad tegen de 2de?

:idea:
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
Terrorizer
Berichten: 332
Lid geworden op: vr aug 19, 2005 10:13 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Terrorizer » di feb 14, 2006 9:03 pm

Gr. Dracula schreef:[..]


Heb je toevallig ook hun eerste cd? Iemand anders die beide schijven goed kent?

Ik heb alleen "Unsane, Insane and Mentally Deranged" maar dat vind ik nou persoonlijk niet echt een wereldplaat van formaat. Wel lekker obscuur, smerig en fijn zwartgallig ( dit allemaal in een Zweeds sausje) maar op een 1 of andere manier heeft deze cd het net niet helemaal. Leuk om soms eens uit de kast te trekken, maar ik ben eigenlijk benieuwd of "Ravenous Murderous" meer pit weet te ontberen.
Ik heb alleen ''Ravenous Murderous''. Ik wilde die 1e plaat eigenlijk ook wel hebben, maar als dat nou niet veel blijkt te zijn hoef ik hem niet zo nodig. De mp3tjes die ik had van die CD vond ik ook niet echt heel bijzonder.

Gebruikersavatar
Terrorizer
Berichten: 332
Lid geworden op: vr aug 19, 2005 10:13 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Terrorizer » di feb 14, 2006 9:07 pm

XnegativeX schreef:Ik vind Ravenous Murderous echt stukken beter dan het debuut.
Het debuut is bij wijlen nogal saai maar Ravenous Murderous is gewoon geweldig. Lekker ziek ook.

Maaruh, check The Deviant allemaal eens even!
Ik zocht op metal-archives naar The Deviant maar daar staat geen site bij, maar heb jij soms een site met samples van deze band?

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di feb 14, 2006 9:25 pm

Ik heb alleen deze video:
http://tubarec.com/thedeviant/
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
arnibes
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo feb 06, 2005 10:27 pm
Locatie: 6 meter onder zee niveau
Contacteer:

Bericht door arnibes » za feb 18, 2006 1:07 am

http://www.metalblade.de/cc_player/

Klinkt verassend goed zeg.

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » za feb 18, 2006 10:18 am

HA! Een CC-lurkje. Die zat er natuurlijk aan te komen nu de tijd bijna daar is da cd onder ons gaat circuleren.

En zo te horen heeft de tijd ook voor Cannibal Corpse niet stilgestaan.

Overigens doet het eerste couplet mij qua muzikale opbouw en zang heel erg aan een ander DM-nummer denken. Alleen ben ik net wakker en kom ik met geen mogelijkheid op de band of titel.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24904
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » za feb 18, 2006 10:23 am

CC wordt idd verrassend steeds interessanter naarmate de jaren verstrijken
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » za feb 18, 2006 1:46 pm

Ik ben benieuwd welke lijn ze door zetten. De bruutheid van Gore Obsessed of de catchy stukken van The Wrechted Spawn... Dit nummer klinkt mij in ieder geval zeer gaaf in de oren.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22272
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » za feb 18, 2006 1:49 pm

http://pollutedinherit.wingsofdeath.nu/ ... 0voice.mp3

Allemaal Polluted luisteren verdomme.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » za feb 18, 2006 8:44 pm

Ik ben niet zo "into DM" maar weet iemand nog CD's in dezelfde stijl zoals Darkthrone - Soulside Journey?

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » za feb 18, 2006 10:13 pm

iscariah schreef:Ik ben niet zo "into DM" maar weet iemand nog CD's in dezelfde stijl zoals Darkthrone - Soulside Journey?
Misschien niet helemaal een juiste vergelijking, maar ik denk dat een figuur als jij wel wat kan met het oudere werk van The Chasm.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » za feb 18, 2006 10:30 pm

XnegativeX schreef: Maaruh, check The Deviant allemaal eens even!
Ik vind het een vaag bandje. Althans, voor zover je a.d.h.v. 1 nummer kunt oordelen, natuurlijk.

Echt black vind ik het niet, death ook niet, ik vind dit eerder een beetje thrashy met een venijnige rand.

Nou zou meer luistermateriaal geen overbodige luxe wezen. Ik vind het wel erg lekker klinken, dat ene nummertje, maar niet echt opzienbarend of bijzonder. Gewoon leuke meuk.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Bericht door nightwing » za feb 18, 2006 10:39 pm

Ik heb schik om Altar-Native weer eens aan het werk te zien. Iemand die weet wanneer dat weer eens gaat gebeuren?
www.last.fm/user/robenroll

Gebruikersavatar
K.
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 9:42 am

Bericht door K. » ma feb 20, 2006 8:13 pm

Ik keek net eens door mijn stapel EP's en ik kwam de Morbosidad / Manticore split tegen, uitgebracht door Hell's Headbangers, die had ik al een poos niet meer geluisterd dus zette ik 'm maar eens op.

Afbeelding

Morbosidad doet het hierop beter dan ik ze ooit gehoord heb (en ik heb de eerste, selftitled LP op NWN! Productions en de Bajo Al Egendro Del Crucificado 7" gehad, die vond ik beide niet zo vet). De twee nummers genaamd "Infernal Blasfemia" en "Poseido Por Una Alma Inmortal" duren samen zo'n zes minuten en in die zes minuten krijg je een smerige, vunzige, stampende bak old school Death Metal voor je kanis waar je moeilijk omheen kan. Dit is de moeite waard voor degenen die van old school DM houden. Morbosidad zit nu in de studio om de derde full length op te nemen en er staat ook nog een split EP met het Poolse Throneum in de planning, voorlopig genoeg materiaal om ons zoet te houden dus.

Dan Manticore. Op de EP staan drie nummers van de heren, te weten "Afflict", "Corrupt" en "Exalt". De heren spelen een combinatie van Black en Death Metal en dat gaat ze niet verkeerd af, alleen de vocals vind ik net niet overtuigend genoeg. Muzikaal zit het allemaal goed in elkaar, het doet me bij tijd en wijle denken aan Angelcorpse, Black Witchery en Incantation. Ik vind het beter dan de "Ritual Cleansing Of The Whore" MCD. Het is de bedoeling dat het nieuwe album, "For Rats And Plague", spoedig uitkomt op Hell's Headbangers, ik ben benieuwd.

De hoes is ook erg gaaf, het is een foldout cover met daarin lyrics, foto's etcetera, en het artwork ziet er ook puik uit. De EP is een mooi stukje splatter vinyl. Ik weet niet of deze nog te krijgen is, bij het label is 'ie volgens mij uitverkocht maar zo moeilijk zal het wel niet zijn. Dus, zoek het eens op als het je wat lijkt.

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » ma feb 20, 2006 8:25 pm

Plaag schreef:[..]


Misschien niet helemaal een juiste vergelijking, maar ik denk dat een figuur als jij wel wat kan met het oudere werk van The Chasm.
Bedankt voor de tip.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22272
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » ma feb 20, 2006 11:13 pm

Ik luister nu Transcend into ferocity van Visceral Bleeding. Dit CD'tje puur op de gok voor 1 euro op ebay aangeschaft. Wat een geweld! Continue tempowisselingen, harde, technische teringherrie. Gaaf hoor, maar ik ben bij nummer 4 en m'n maag draait bijna om.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » di feb 21, 2006 12:35 am

KoenM schreef:Ik luister nu Transcend into ferocity van Visceral Bleeding. Dit CD'tje puur op de gok voor 1 euro op ebay aangeschaft. Wat een geweld! Continue tempowisselingen, harde, technische teringherrie. Gaaf hoor, maar ik ben bij nummer 4 en m'n maag draait bijna om.
Vette cd is dat ja. Ik luister em hier nog regelmatig, al heb ik er wel 13 euro voor betaald volgens mij :(
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
puist
Berichten: 2688
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 9:07 pm

Bericht door puist » di feb 21, 2006 8:04 am

K. schreef:Ik keek net eens door mijn stapel EP's en ik kwam de Morbosidad / Manticore split tegen, uitgebracht door Hell's Headbangers, die had ik al een poos niet meer geluisterd dus zette ik 'm maar eens op.

Afbeelding

Morbosidad doet het hierop beter dan ik ze ooit gehoord heb (en ik heb de eerste, selftitled LP op NWN! Productions en de Bajo Al Egendro Del Crucificado 7" gehad, die vond ik beide niet zo vet). De twee nummers genaamd "Infernal Blasfemia" en "Poseido Por Una Alma Inmortal" duren samen zo'n zes minuten en in die zes minuten krijg je een smerige, vunzige, stampende bak old school Death Metal voor je kanis waar je moeilijk omheen kan. Dit is de moeite waard voor degenen die van old school DM houden. Morbosidad zit nu in de studio om de derde full length op te nemen en er staat ook nog een split EP met het Poolse Throneum in de planning, voorlopig genoeg materiaal om ons zoet te houden dus.

Dan Manticore. Op de EP staan drie nummers van de heren, te weten "Afflict", "Corrupt" en "Exalt". De heren spelen een combinatie van Black en Death Metal en dat gaat ze niet verkeerd af, alleen de vocals vind ik net niet overtuigend genoeg. Muzikaal zit het allemaal goed in elkaar, het doet me bij tijd en wijle denken aan Angelcorpse, Black Witchery en Incantation. Ik vind het beter dan de "Ritual Cleansing Of The Whore" MCD. Het is de bedoeling dat het nieuwe album, "For Rats And Plague", spoedig uitkomt op Hell's Headbangers, ik ben benieuwd.

De hoes is ook erg gaaf, het is een foldout cover met daarin lyrics, foto's etcetera, en het artwork ziet er ook puik uit. De EP is een mooi stukje splatter vinyl. Ik weet niet of deze nog te krijgen is, bij het label is 'ie volgens mij uitverkocht maar zo moeilijk zal het wel niet zijn. Dus, zoek het eens op als het je wat lijkt.
Inderdaad een erg mooie hoes. Heb net als jij dit ook al een tijd niet meer geluisterd. Toch maar weer eens doen aangezien beide bands zeker niet slecht zijn.
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Bericht door nightwing » di feb 21, 2006 10:38 am

jaja mensen Blastcorps schopt kont. Allemaal bekend volk in de line up, en het is tering gaaf.

line up:

Peter Paul - Guitars
Aad Kloosterwaard - Vocals
Toep Duin - Drums
Alex Paul - Session Bass

vorig ajar is het eerste schijfje Glorified uitgekomen, en hier een link naar een nummer ervan:

http://www.foreverunderground.com/artis ... omania.mp3
www.last.fm/user/robenroll

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » di feb 21, 2006 11:23 am

nightwing schreef:jaja mensen Blastcorps schopt kont. Allemaal bekend volk in de line up, en het is tering gaaf.

line up:

Peter Paul - Guitars
Aad Kloosterwaard - Vocals
Toep Duin - Drums
Alex Paul - Session Bass

vorig ajar is het eerste schijfje Glorified uitgekomen, en hier een link naar een nummer ervan:

http://www.foreverunderground.com/artis ... omania.mp3
Das toch gewoon de line-up van Sinister?
Oja, ik weet het alweer. Deze band kreeg volgens aad niet genoeg aandacht, toen heeft hij de naam veranderd in Sinister. Zo is het gegaann als het goed is.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di feb 21, 2006 8:55 pm

Psycroptic...wie kent ze niet?
Psycroptic, Psycroptic...en natuurlijk zwarte piet.

Ik heb net even The Scepter of the ancients en Symbols of failure achter elkaar gedraaid. De eerste verschillen die opvallen zijn de verschillende zangers en de wat vettere productie van Symbols of failure.

Ik moet eerlijk toegeven dat Symbols of failure me in de eerste instantie licht tegenviel. Het is een ongelovelijk strak stukje technische death metal. Maar in de eerste instantie is het niet veel meer dan dat.
En dat terwijl The Scepter of the ancients juist zo origineel uit de hoek kwam. Totaal met een eigen smoel.

Maar hoe vaker ik Symbols of failure luister hoe meer dit een groei plaat blijkt. Dit werkje rost met gemak (bijvoorbeeld) de laatste Decapitated volledig van de spreekwoordelijke kaart.

Dikke aanrader voor fans van technische/originele death metal.

Maar toch mis ik de oude zanger een beetje. Vooral omdat die niet bang was om in uitersten te werken. Hij gebruikte bijvoorbeeld af en toe zelfs cleane zang. En die vind je op Symbols of failure niet terug.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » di feb 21, 2006 9:03 pm

XnegativeX schreef:Psycroptic...wie kent ze niet?
Psycroptic, Psycroptic...en natuurlijk zwarte piet.

Ik heb net even The Scepter of the ancients en Symbols of failure achter elkaar gedraaid. De eerste verschillen die opvallen zijn de verschillende zangers en de wat vettere productie van Symbols of failure.

Ik moet eerlijk toegeven dat Symbols of failure me in de eerste instantie licht tegenviel. Het is een ongelovelijk strak stukje technische death metal. Maar in de eerste instantie is het niet veel meer dan dat.
En dat terwijl The Scepter of the ancients juist zo origineel uit de hoek kwam. Totaal met een eigen smoel.

Maar hoe vaker ik Symbols of failure luister hoe meer dit een groei plaat blijkt. Dit werkje rost met gemak (bijvoorbeeld) de laatste Decapitated volledig van de spreekwoordelijke kaart.

Dikke aanrader voor fans van technische/originele death metal.

Maar toch mis ik de oude zanger een beetje. Vooral omdat die niet bang was om in uitersten te werken. Hij gebruikte bijvoorbeeld af en toe zelfs cleane zang. En die vind je op Symbols of failure niet terug.
Zeikerd.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di feb 21, 2006 9:05 pm

Interessant punt.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » di feb 21, 2006 9:06 pm

XnegativeX schreef:
Maar toch mis ik de oude zanger een beetje. Vooral omdat die niet bang was om in uitersten te werken. Hij gebruikte bijvoorbeeld af en toe zelfs cleane zang. En die vind je op Symbols of failure niet terug.
Nou, dat hoor ik wel meer mensen zeggen. Maar ikzelf heb daar totaal geen last van. Omdat de nieuwe zanger naar mijn onbescheiden mening veel beter bij de nieuwe sound past dan de oude. Wat je zelf al zegt - de productie is veel vetter, de nummers zijn veel voller, de saus is stroperig en er valt bijna niet doorheen te kijken.

Wat dat betreft past een wat gematigdere, stabielere en brutere strot er beter bij.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » di feb 21, 2006 9:07 pm

XnegativeX schreef:Interessant punt.
Ja. Daar gaan we binnenkort maar eens dieper op in.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di feb 21, 2006 9:08 pm

Klopt, het is gewoon een uiterst strakke, technische death metal plaat geworden maar hij mist wel de excessen van The Scepter...
Beide zijn op een andere manier geweldig.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Bericht door nightwing » di feb 21, 2006 11:22 pm

fetuskiller schreef:[..]


Das toch gewoon de line-up van Sinister?
Oja, ik weet het alweer. Deze band kreeg volgens aad niet genoeg aandacht, toen heeft hij de naam veranderd in Sinister. Zo is het gegaann als het goed is.
is dat zo ja? Wist ik geeneens, ze hebben wel een album onder deze naam uitgebracht iig. Idiote reden als je het mij vraagt.
www.last.fm/user/robenroll

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » wo feb 22, 2006 12:22 am

Ik weet het niet 100 % zeker, maar dit is wat ik ervan begrepen heb.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » wo feb 22, 2006 2:25 pm

fetuskiller schreef:Ik weet het niet 100 % zeker, maar dit is wat ik ervan begrepen heb.
En dat is NIETS.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » wo feb 22, 2006 2:36 pm

Wel kinders, het zit dus zo:

Sinister bestaat al sinds 1998, Blastcorpse is in 2002 in het leven geroepen, toen de oude Sinister nog gewoon bestond. Blastcorpse is dus gewoon een band op zich.

Toen is Sinister ermee gekapt, kwam Infinited Hate om de hoek kijken, mislukte spijtig genoeg, en in 2005 is Sinister weer heropgericht.
Al die tijd heeft Blastcorpse gewoon bestaan. Soms actief, soms ingeblikt wegens de andere muzikale verplichtingen van de bandleden.

En in 2005 brachten ze hun debuut uit. Sinister komt dit jaar overigens ook uit met een nieuwe schijf.

Overigens heeft Infinited Hate noch Blastcorpse noch de laatste Sinister mij ooit geboeid. De oude Sininsters zijn prachtig, daar hadden deze muzikanten het bij moeten houden. Ik vind het zonde dat deze best tallentvolle jongens tegenwoordig derderangsmuziek maken.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22272
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » wo feb 22, 2006 2:45 pm

Ik heb die nieuwe Sinister afgelopen weekend gezien op Frontfest IV hier in Gent. Ik vond het echt saaie stoomwalsdeath. Nergens werd het echt interessant. En dat voor een uur lang.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » wo feb 22, 2006 2:47 pm

KoenM schreef:Ik heb die nieuwe Sinister afgelopen weekend gezien op Frontfest IV hier in Gent. Ik vond het echt saaie stoomwalsdeath. Nergens werd het echt interessant. En dat voor een uur lang.
Maar verder heb je wel een leuk weekend gehad?
Kop dicht, Thorko

Gesloten