Graspop Metal Meeting 2007

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
MMayo

Bericht door MMayo » vr jun 22, 2007 3:24 pm

Amstel schreef:Hoe kan dat dan dat jullie streams het wel doen?
omdat ze de laatste 3 nrs uitzenden, daarom zie je niet het hele concert.. ding zal wel aangaan bij de laatste 3 nummers he.

Amstel

Bericht door Amstel » vr jun 22, 2007 3:28 pm

Nou ik zie alleen maar het beeld op zwart bij mij.
Ik zie totaal geen graspop, was ook al zo bij download festival..

dako

Bericht door dako » vr jun 22, 2007 3:29 pm

Hoppa, Firefox installen jij.
Of een andere pc gebruiken.

Met je sig.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

MMayo

Bericht door MMayo » vr jun 22, 2007 3:30 pm

Amstel schreef:Nou ik zie alleen maar het beeld op zwart bij mij.
Ik zie totaal geen graspop, was ook al zo bij download festival..
Wellicht omdat de laatste 3 nummers al zijn afgelopen?

Amstel

Bericht door Amstel » vr jun 22, 2007 3:43 pm

dako schreef:Hoppa, Firefox installen jij.
Of een andere pc gebruiken.

Met je sig.
Thanks voor de tip..
Met firefucks werkt het beter zo te zien...

Amstel

Bericht door Amstel » vr jun 22, 2007 4:09 pm

ik heb firefox gedownload en geinstalleerd.
Maar ik zie static x nog niet live, weer zwart beeld.

Ernst-Jan

Bericht door Ernst-Jan » vr jun 22, 2007 4:41 pm

Jammer joh,

Nou veel plezier met iets anders doen..
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

horned_reaper

Bericht door horned_reaper » vr jun 22, 2007 5:07 pm

gelukkig dat ik naar FoR ben gegaan aangezien Megadeth en Dream Theater niet op graspop staan.

alicecooper

Bericht door alicecooper » vr jun 22, 2007 5:26 pm

THIN LIZZY has cancelled its previously announced appearance at the the Graspop Metal Meeting, set to take place June 22-24 in Dessel, Belgium. No reason was given for the cancellation.

THIN LIZZY and QUEENSRŸCHE will team up for a U.K. tour this fall.

THIN LIZZY's current lineup includes vocalist/guitarist John Sykes, guitarist Scott Gorham, bassist Marco Mendoza and drummer Tommy Aldridge. The band in 2006 commemorated the 20th year since THIN LIZZY mainman Phil Lynott's passing by dedicating and performing 20 dates in remembrance of their late frontman. Dubbed the "20/20 Tour", the trek saw the band hammering out all of the greatest hits and a few rarities.

samson
zonder Gert

Bericht door samson » vr jun 22, 2007 6:44 pm

horned_reaper schreef:gelukkig dat ik naar FoR ben gegaan aangezien Megadeth en Dream Theater niet op graspop staan.
Joj houd ook nooit op hé, zelfs niet nu FoR als is geweest.
I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. It's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor … and surviving

puking luke

Bericht door puking luke » vr jun 22, 2007 11:52 pm

Amstel schreef:ik heb firefox gedownload en geinstalleerd.
Maar ik zie static x nog niet live, weer zwart beeld.
ik quote: "Deze concerten zijn enkel beschikbaar voor Belgacom ADSL – klanten."
[img]http://www.terrorhc.com/Terror_Rhythm_Banner.gif[/img]

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za jun 23, 2007 2:45 am

zo, zometeen rond 4 uur die kant maar eens op kachelen.
Ondanks het feit dat ik meer achter een stand sta heb ik er wel zin in. Maiden , Heaven and Hell en Moonsorrow sowieso ff zien.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Sister September

Bericht door Sister September » zo jun 24, 2007 11:16 pm

Ik ben al weer terug, met dank aan m'n baas die me morgen geen vrij wilde geven. Het was erg geslaagd, alleen Type O Negative viel HEEL erg tegen door een kutgeluid en een erg ongeinteresseerde Peter Steele. Gelukkig deed Kenny Hickey dubbel z'n best. Nou snel naar bed, morgen weer om 6.15 op, aargh!

MetalEd

Bericht door MetalEd » ma jun 25, 2007 10:19 am

Mensen stonden er maar duf bij met Slayer. Slayer had er ook niet echt zin in met nummers die op cd sneller klinken. Jammer maar zondag was dan ook een zware natte en vermoeiende dag. Wel ontzettend gaaf om eindelijk eens Jihad te horen.

Volgende keer weer het gas erop graag!

Toch een heel fijn graspopje gehad!
Mijn vader is sterker dan jouw vader

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma jun 25, 2007 2:04 pm

Graspop was voor mij een drukke, gave, intense en stressvolle ervaring.
Het werk op de metal market begon wat chaotisch, maar was uiteindelijk wel mooi. Erg druk gehad, veel verkocht en uiteindelijk mooi Maiden en Moonsorrow nog ff kunnen zien.

Ook nog een stukje Korn meegepikt en verbazend genoeg viel me dat niet eens tegen. Verder eigenlijk geen tijd voor gehad.

Nadelen, de hele dag in de benauwende warmte van de tent aanwezig zijn.
Verder eigenlijk weinig te klagen, volgend jaar maar eens het festival gewoon bezoeken.

ketter

Bericht door ketter » ma jun 25, 2007 2:15 pm

Zo, ook ik ben weer terug na een eerste zeer geslaagde graspop. Veel bands gezien, veel ook niet gezien.. maar de belangrijkste gelukkig wél.

Straks een verslagje, eerst maar eens leren voor de herkansingen morgen.. een 1.4 voor economie is nou niet echt fantastisch. :(

Agalloch
Contacteer:

Bericht door Agalloch » ma jun 25, 2007 2:32 pm

graspop was gewoon subliem, enkel en alleen door de optredens van Cynic en Atheist, gewoonweg fantastisch. Atheist roste de ganse tent bijeen en Cynic was heerlijk spacey, om bij weg te dromen bijna
Na het optreden van atheist ook nog even mijn cdtjes laten signeren door Kelly & Co. Heb zelfs nog een drumstikkie kunnen vangen bij dat optreden.

voor de rest heb ik ongeveer overal een paar nummertjes van gehoord, sommige bevielen me meer anderen minder

oh ja, Finntroll heerschte, Vader was lekker strak, Type O was lekker doomy as usual (ook al had pete er precies niet zo veel zin in)

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma jun 25, 2007 2:33 pm

Atheist heb ik ook nog gezien ja, ff een paar nummers en dat vond ik ook fantastisch.

Kan me de laatste tijd sowieso goed vermaken met die technische sound zoals Cynic, Sadus, Atheist etc. dat doen.

MetalJan

Bericht door MetalJan » ma jun 25, 2007 3:32 pm

Ook weer thuis!

Hoogtepunten: Therion, Type O Negative, Cannibal Corpse, Korn (tja, ik vond ze goed tot m'n verbazing), Legion Of The Damned, Children Of Bodom, Slayer, Ozzy Osbourne, Eluveitie, Turisas, Unearth (helaas geen Gene Hoglan op drums, toch een vette set!), Finntroll en Mastodon.

Minpunten: Botsauto's (wtf doen die op een festival?), Heaven and Hell en Cynic (gewoon niet aan mij besteed, denk ik), geen zeep bij de wc's op het festivalterrein. Voor de rest kan ik niet zo snel meer iets verzinnen, dus dat is een goed teken.

Volgend jaar weer!

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » ma jun 25, 2007 3:46 pm

Ik ben ook weer thuis. Heel leuk weekend gehad, maar al met al de minste editie die ik meegemaakt heb (ik was er ook in '05 en '06).

Verslagje volgt later.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Meridian

Bericht door Meridian » ma jun 25, 2007 3:56 pm

Ben kapot maar het was het zeker waard! Hoogtepunten vond ik toch wel Vader, Volbeat, Legion of The Damned en Stormrider. Verder nog een hoop leuke bands gezien. Het weer viel me nog reuze me, had erger verwacht.

Djaser

Bericht door Djaser » ma jun 25, 2007 3:58 pm

Het was leuk maar om een aantal redenen zal het volgend jaar toch anders moeten qua festivals bezoeken.

Hup, copy past reactie:

Vrijdag
Thin Lizzy = :'(
Sabaton = gemist :(
Grave Digger = Erg leuk optreden met voorspelbare maar leuke setlist
Within Temptation = Was tot mijn verbazing best leuk
Type O Negative = Hoeveel nummers hebben die gasten nu eigenlijk gespeeld? 5 maar? Ik kon in ieder geval maar drie nummers thuisbrengen en die waren allemaal van Bloody Kisses. 'We hate everyone' was een drama om aan te horen.
Chris Cornell = Nee, dit kon mij niet boeien
Blind Guardian = Zeer netjes optreden, door dit soort bands weet je weer waarom je van metal houdt

Zaterdag
Lauren Harris = Kwam ik nu voor het uiterlijk of voor de muziek? Een redelijk optreden maar niet boeiend
Stone Sour = Best aardig maar niet mijn type live band
Legion of the damned = Ik voelde me behoorlijk verdwaald, absoluut niet mijn muziek
Life of Agony = Deze band heb ik nooit begrepen en dat is zo gebleven
Heaven & Hell = tof! Voor deze band kwam ik en ik kreeg waar voor mijn geld
Korn = toch wel leuk
Iron Maiden = hadden er beter aan gedaan om het bij 1 album promotie tour te laten want alhoewel het optreden goed was was de verassing er totaal van af

Zondag
Eluveite = Toffe band. Ik ben er alleen nog steeds niet achter waar dat instrument van dat ene meisje voor diende, ik kon er niks van thuisbrengen.
Turisas, Korpiklaani, en Finntroll = alle drie best leuk
Hammerfall = Klinkt live een heftiger dan op cd en dat is maar goed ook
Slayer = Een mooie gelegenheid om te gaan eten
Ozzy Osbourne = degelijk maar niet interessant

En hulde voor een aantal van mijn lieve buren die er twee nachten er bewust op uit waren om me wakker te houden en me op allerlei andere manieren het leven zuur te maken
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Meridian

Bericht door Meridian » ma jun 25, 2007 4:03 pm

Djaser schreef:
Thin Lizzy = :'(
Sabaton = gemist :(

Chris Cornell = Nee, dit kon mij niet boeien
Ja dat was niet erg handig inderdaad. Thin Lizzy en Bloodsimple waren op het laatste moment uitgevallen waardoor het tijdschema nogal wat veranderde, kwam tijdens het laatste nummer van Sabaton binnen (op de tijd die in het boekje stond) wat toch wel jammer was. Waarom er TAB in het boekje stond in de Metaldome vraag ik me ook af, was niks van te bespeuren.

Chris Cornell... wat die daar (in z'n pak) op de mainstage deed vroeg ik me ook af...

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » ma jun 25, 2007 4:11 pm

tja.. Thin Lizzy. Dat was direct de eerste grote teleurstelling. Net dé band die ik graag op de eerste dag wilde zien.

Flip

Bericht door Flip » ma jun 25, 2007 4:52 pm

Zozo dat was me wat. Echt vet hard naar me zin gehad.

Mini verslagje:

Vrijdag:

De dag begon vroeg (6 uur) en na 4 mensen incl bagage in mijn verlaagde honda civic te kunnen proppen toch zonder onderstel schade aan gekomen op graspop. Dat was al een wonder opzich...
Na eerst behoorlijk lang in de rij gestaan te hebben werden we er op geattendeerd door een medebezoeker dat we onze kaarten moesten omwisselen (bedankt). Dat gedaan, nog ff in de rij gestaan. Daarna ff staan kutten met tenten maar daarna eindelijk naar het festival terrein. Eenmaal daar binnen gekomen liepen we langs het metal dome waar crimson falls speelde. Vervolgens tot de conclusie gekomen dat Thin lizzy niet speelde, dus terug gevlucht naar Crimson falls. Waar ik me 1e pit van de dag meemaakte. Daarna gauw naar 1349 helaas was dat niet wat ik er van verwacht had (geluid verkeerd?). Wat rond gedwaald voor dat Static X begon met spelen. Daarna ff naar vader gaan kijken maar dat kan ik me niet meer herinneren. Toen begon het te regenen. We zijn gaan eten en naar Papa roach kijken. Best grappig als regen je niet deert en je ziet al die mensen schuilen bij elkaar gepropt onder een frietkraam oid. Grave digger was daarna aan de orde, ik had daar niet zo veel zin in het begin. Maar het bleek toch wel behoorlijk in de smaak bij mij te vallen, misschien dat de pit er aan bij draagde. Ga me iig wat meer verdiepen in die band.
Bij het uitlopen van marque 1 was Within Temptation te horen...niet geheel mijn ding en Sharon moet leren zingen naar mijn ziens. Celtic Frost is 1 band die ik niet meer wil zien, wat is dat voor een band... Totaal niet mijn ding. Nog ff rondgedwaald todat Type O Negative begon. Dat optreden was ondanks het veel gehoorde "saai" in mijn ogen toch prima. Na Type O Negative nog even staan kijken naar Aerosmith terwijl een deel van de groep een plek voor BG ging reserveren. Blind Guardian was zoals van ouds ook weer super. Ondanks het ge"Hoeruh" en magistrale "Timmeh" toch de slaap kunnen vatten.

Zaterdag:

Na het ontbijt en dergelijke gaan kijken naar Lamb of God waar ik tevens mijn ochtend gymastiek uitoefende. Sirenia heb ik bekeken in marque 1 was niet echt memorabel. Stone sour hebben we vanaf een afstandje bekeken toch wel een leuke band beetje te "rocky" in mijn ogen maar goed. Cannibal Corpse volgde als remedie, concert op zich ging wel alleen de pit was achterlijk. Mensen doe je spikes af in de pit svp. Na het concert ff stromend water opgezocht om me verse wonden :P enigzins te verzorgen. Ook nog een stuk je mee kunnen pikken van Heaven and Hell, vooral dat gelijk namige nummer dat ze speelden viel mij in de smaak. Drowning pool was even wennen met die andere zanger. Ze hebben toch wel een goede vervanger gevonden, want tijdens het spelen van de oude nummers was er toch een glimlach ergens te bespeuren. Toen gauw gehaast naar Korn want me gezelschap wou dat zien en ik stiekem eigenlijk ook. Heb vol overgave staan kijken naar deze band, mede door opbloeiend jeugdsentiment. Door Dimmu Borgir vertrokken we iets eerder naar dat podium. Dimmu Borgir speelde goed al verlangde ik naar wat meer oudere nummers maar goed je kan niet alles hebben. Maiden heb ik nog ff een tijdje aangehoord maar we zijn toch gevlucht naar het kamp. Overigens geen roze ballonen gezien. Wel op zoek gegaan naar voetbal schoenen maar konden alleen een bal vinden. Uit frustratie zijn we maar gaan slapen. :lol:

Zondag:

Deze dag even wat eerder opgestaan vanwege het afbreken van de tenten en dergelijke. Toen al dat geschied was heben we ons gehaast naar Devil Driver. Die een goede show neer zetten, dit in tegenstelling tot In This Moment waarvan alleen het laatste nummer echt goed in het gehoor viel. Vervolgens weer naar buiten gerent voor Chimaira die ook een hele mooie show neer zette. Beetje rond gedwaald en hier en daar fragmenten opgevangen van bands. De eerst volgende band die we in't geheel zagen was Spoil enige, zittend want het begon z'n tol te eisen. Hierna weer gaan zitten in de tent van Unearth, waar ik tevens me laatste pit in ging. Children of Bodom speelde beduidend beter dan tijdens the unholy alliance tour, maar nog steeds slordig. Tijdens As i lay Dying staan genieten wel mooi dat ik hun eindelijk een keer heb kunnen aanschouwen.
Slayer was niet echt in vorm gister, het kwam allemaal maar wat traag over. Wel leuk om het weer te horen/zien desondanks. Mastodon wist vele mensen te boeien..maar mij niet wat een saaie band is dat. Ozzy Osbourne wist mijn stemming weer goed te krijgen, niet dat het nou een goed concert was maar het was gewoon grappig. Tevens alle drankbonnen ed. opgemaakt. Vervolgens een rondje nederland gedaan om iedereen thuys te kunnen brengen in die karrige bak. Was pas 5.30 thuys.

Al met al kan ik wel zeggen dat ik 3 fantastische dagen heb beleefd, dit was mijn 1e graspop maar zeker niet de laatste. Heb het gevoel dat ik maar 1 dag ben weggeweest. Voor zover mijn belevingen en wss mijn langste post ooit. Out.
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x2/redgothic.jpeg[/img]

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » ma jun 25, 2007 6:02 pm

Uitgebreid verslag volgt later nog, maar kortweg:

+
Type O
CoB
Atheist
Cynic
Volbeat
Timmeh!!1!
Ik è ne kilo bananne
Stormrider
Grimbergen
Gentenaren
Veel bekenden gezien
WC's

-
Vader
Celtic Frost
Slayer!
Ozzy
Franse klootzakken
Zere benen
Ander tuig

Best naar m'n zin gehad, alleen een aantal bands stelden me nogal teleur. Niet de beste Graspop voor mij (eerder naar 01, 02, 03, 04 en 06 geweest).
Facebook band

All life is temporary - what lasts is consciousness

Last.fm profiel

MartijnK

Bericht door MartijnK » ma jun 25, 2007 7:09 pm

Heaven and Hell en Amon Amarth vond ik het beste. Echt tegek om die Sabbath opstelling (zonder drummer, maarja die zie je toch bijna niet) eens live te zien. En Amon Amarth is misschien wel de beste metalband van het moment (in mijnogen dan)
Iron Maiden en Children of Bodom hadden een goed optreden, maar leidden beiden aan hetzelfde "teveel nieuwe nummers" syndroom, dat is hun goed recht en veel mensen zullen juist die nummers goed vinden maar voor mij was het daardoor wat minder. Ozzy was wel leuk, maar Dio liet zien dat hij toch echt de betere zanger is. Verder leek het erop dat Ozzy zijn eigen versie van Timmy had bedacht in de vorm van I cant fucking hear you!! Na 17 keer wordt je er domweg melig van.
Slayer vond ik wat minder, maar om eerlijk te zijn zijn ze altijd minder als ze niet zelf de afsluiter zijn op een festival.
Verder vond ik de botsauto's wel lachen. Is toch leuk om wél eens een keer achter het stuur te kruipen terwijl je veel te veel op hebt.
En dan als afsluiter Stormrider. Werkelijk ongelooflijk dat er mensen eht voor mekaar krijgen om terug naar de camping te gaan terwijl de beste metal cover band van Europa en omstreken speelt. Wat spelen die gasten strak en dan ook nog veel van die heerlijke jaren 80 trash metal covers, geweldig gewoon.

Skade
Contacteer:

Bericht door Skade » ma jun 25, 2007 7:14 pm

(Stiekem wel kopieer/plakwerk maar hier mijn verslagje van Graspop:)

We begonnen de vrijdag goed met Vader, op zich gave muziek, al heb ik er niet zo heel veel van gevolgt. Daarna naar Grave Digger geweest. Ze hadden een hele gave intro, al was dat helaas ook het gaafst van het hele optreden. De muziek kwam niet zo goed op me over al waren nummers als Excalibur totaal niet slecht! Daarna onder het genot van een bakje zooi (wat ze bami noemen) gekeken naar Within Temptation, die hebi k voor de tweede keer live maar afgeschreven. Sharon kan namelijk totaal niet zingen. Wel was het leuk om weer eens nummers als Ice Queen en Mother Earth te horen. Die zong ze trouwens nog redelijk. Na Within Tempation kwam voor mij de eerste verrassing, Pain of Salvation. Ik geloof niet dat de rest er wat aanvond, maar ik vond het erg goede muziek. Met als hoogtepunt het nummer Disco Queen, waarop we nog even wat discopasjes hebben geoefent. Joe Satriani is een gitaargod! Wat kan die gast machtig spelen. Het nadeel van zo'n optreden is wel dat ik na een poosje toch wel een zanger verwacht. Ik ben halverwege dan ook naar Type O Negative geweest. Sfeervolle en gave muziek! Als afsluiter (voor mij tenminste) hebben we Aerosmith gezien. Van tevoren had ik zoiets van leuk om ze een keer te zien, maar verder maakt het me niet zo uit. Maar ze bliezen me weg! Wat een gave liveband is dat! Na Aerosmith zijn we naar de tent gegaan omdat we allemaal omvielen van de slaap. Helaas heb ik daardoor wel Blind Guardian en Therion moeten missen.

De zaterdag was voor mij een rustig maar topdagje. We zijn eerst naar Lamb of God geweest, maar dat viel heel erg tegen, wat vooral kwam doordat we van een redelijke afstand keken en het geluid wegwaaide, zodat het net leek alsof de geluidsman dronken was (of hij was dronken). Daarna weer terug naar de camping om tegen 6 uur weer terug te gaan voor Cannibal Corpse. Cannibal Corpse speelde in een tent maar omdat het keihard regende stond die helemaal vol en waren wij dus verdoemd tot buitenstaan. Maar gaaf was het wel! Lekkere strakke brute zooi. Na Cannibal Corpse kwam Heaven & Hell, een van mijn persoonlijke muzikale hoogtepunten. Dio = god (what's in a name). Wat kan die gast zingen! Stukken beter dan Black Sabbath 2 jaar geleden met Ozzy op Fields of Rock. Ik kende geen van de nummers, maar ik ga me er nu toch heel erg in verdiepen! Na H&H konden we even bijkomen met Tiamat. Ik vond het mooie muziek, maar op een gegeven moment gaat het toch vervelen. Daarna heb ik nog even Korn gekeken, wat live eigenlijk best gaaf is. Toen een stukje Dimmu Borgir meegepikt en ondertussen genoten van een kopje thee. Maar ben al snel voor Maiden gaan zitten wachten, want dat was de afsluiter van de dag. Iron Maiden begon langzaam op gang te komen met wat nieuwe nummers, waarbij het publiek rustig bleef, maar bij de eerste klanken van The Trooper kon het feest beginnen wat pas eindigde na de laatste noten van Hallowed be thy Name. Dickinson heeft ook alvast verklapt dat ze volgend jaar voor nog meer mensen willen spelen (er was 30.000 man op Graspop) het is ook nooit goed genoeg voor die jongens.

De zondag was voor mij een headbang tot je erbij neervalt dag. Ik heb vrijwel nonstop bands gekeken wat begon bij Mercenary wat een ontzettend leuke enthousiaste liveband is! Ik wilde eigenlijk halverwege naar Turisas, maar dat heb ik maar niet gedaan. Al wilde ik Turisas eigenlijk ook wel graag live zien. Na Mercenary kwam Black Label Society, een stoere band van stoere motormannen met een klein hartje. Er werd halverwege namelijk een klein jongetje op het podium gezet. En echt vertederend te zien hoe die jongens met dat jochie omgingen. Echt leuk om te zien! Ook de muziek was erg gaaf. Na BLS ben ik naar Cynic geweest. Ik had een brute technische death metalband a la Nile verwacht (vraag me niet waarom), maar ik werd aangenaam verrast door hun muziek. Daarna verkast naar de andere tent om nog een paar nummers van Moonsorrow mee te pikken. Gelukkig was ik net op tijd voor Pakanajuhla. We zijn daarna zo doorgegaan naar Hammerfall, ook echt geweldige muziek en heerlijk geheadbangt. Vooral Templars of Steel was erg gaaf. Daarna weer door naar Korpiklaani wat een feest blijft. Heb me helemaal kapot gefeest en dat was daarna ook wel duidelijk. Onder Children of Bodom heb ik even heerlijk gelegen wat ik heb doorgezet onder het genot van Finntroll die er ook weer een feest van maakte. Helaas was het in het deel van de zaal waar ik stond nogal doods. Toen weer gelijkd door naar Slayer die weer vet speelden, vooral nummers als Seasons in the Abyss en Raining Blood (in de regen!) waren erg gaaf. Toen nog een paar nummers van Amon Amarth gezien en even bij Mastodon gekeken, want ik wilde weten wat voor muziek dat was (best gave). Maar ben al snel weer teruggekeerd naar de Amon Amarth tent om daar zitten te luisteren naar hun muziek. Na Amon Amarth was het al weer tijd voor de laatste act, namelijk Ozzy Osbourne waar ik niet meer over kan zeggen dan "ga alstublieft met pensioen"! Verschrikkelijk was het, al had ik me toen ik me daar overheen had gezet nog best vermaakt met klassiekers als Crazy Train en Paranoid.

Korte samenvatting:

Gaafste:
- Heaven & Hell
- Iron Maiden
- Timmeh

Minst gave:
- Ozzy "I can't hear you" Osbourne
- Bepaalde dronken mannen

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » ma jun 25, 2007 7:27 pm

Vrijdag:

Fastway: Lekkere hardrock. Niet super, maar zeker niet slecht.
Thin Lizzy: godver, wat heb ik staan balen zeg… Nog steeds wel benieuwd waarom ze afgezegd hebben.
Sabaton: begon vrij matig, maar na het tweede nummer ging het ineens erg lekker!
1349: Haha, leuke pandabeertjes :’ )
Vader: Leuke band, maar toch niet helemaal mijn ding.
Celtic Frost: Goed optreden, maar wat was het jammer dat de gitaren echt nauwelijks te horen waren…
Joe Satriani: Geweldig wat die gast allemaal kan en het klonk echt heel goed, maar dit kan me niet langer dan 10 minuten boeien.
Type o negative: Stukje van gezien. Ik vond het nogal vreemd dat de band ‘m ineens peerde. Begrijpelijk dat er een flink fluitconcert volgde toen iemand vanaf het podium met een zaklampje zat te schijnen. Gelukkig kwamen ze terug en heb ik toch nog van het concert kunnen genieten.
Aerosmith: Heeft me nooit kunnen boeien, maar ze gaven een leuke show weg. Mijn vriendin is ter plekke fan geworden.
Blind Guardian: Ondanks dat ik maar de helft gezien heb (afgetaaid vanwege vermoeidheid en zere voeten) heb ik toch veel favorieten gehoord (time stands stil at the iron hill!!!)

Zaterdag:

Lauren Harris: Leuk om de dochter van Steve gezien te hebben, maar eerlijk gezegd ook niet veel meer dan dat.
Atheist: GEWELDIG! Wat een optreden zeg! Jammer dat ik van deze band nog geen materiaal in huis heb.
Heaven & Hell: De band die ik het liefste wilde zien. Dio was heel goed bij stem en de hele band speelde fantastisch.
Iron Maiden: Zoals gewoonlijk een heel gave show. Even mijn camera getest en een klein stukje van de trooper opgenomen plus de smaakuiting over het Belgische bier en de kwaliteit van de Belgische planken. Blijkt het bestand 210 mb te zijn :lol:

Zondag:

Eluveitie: Boeide me geen ene reet. “maar waarom was je daar dan” Mijn vriendin wilde graag een aantal folkmetalbands zien. “oh…”
Turisas: idem
Black label society: Leuke band en een goed optreden. Grappig kereltje trouwens, dat tussen de fotografen stond.
Cynic: Ik verwachte death metal, ongeveer zoals Atheist dat speelt, maar dat bleek het dus totaal niet te zijn. Ik werd al snel moe van het poeslieve stemmetje en de grunts die op tape waren. Daarbij heb ik KoenM gezien en gesproken.
Hammerfall: Leuk optreden! Heb ik zeker van genoten.
Children of bodom: idem
Slayer: Vond ik eerlijk gezegd goed spelen! Ik stond rechts vooraan en dat betekende dat ik Jeff Hanneman slechts 1 keer gezien heb :lol: Verder enorm veel getrek en geduw en een heel irritante Belg achter me die perse op mijn plek wilde staan.
Ozzy Osbourne: Viel me niks tegen en uiteindelijk vond ik het een heel gaaf optreden. Ik vond het erg leuk om te zien hoeveel plezier die man in het optreden had. Beetje het publiek opjutten van achter de schermen, moonen en volk natspuiten. Ik stond op veilige afstand en heb het met veel plezier aangezien. En wat een goede vertolking van War pigs 8) Dat hij verder wel heel houterig op het podium stond vond ik allemaal prima.
Stormrider: Samen met KoenM en een aantal van zijn kameraden een gaaf feestje achter in de tent gebouwd, veel geheadbangd en gezongen op de vele klassiekers die voorbijkwamen. Geweldig!

Pluspunten:
- Voor het eerst met de auto heen en terug kunnen.
- Meestal erg gezellig op de camping
- Leuk feestje met KoenM gebouwd
- Bier krijgen van wildvreemden, simpelweg omdat je een shirt draagt van municipal waste.

Minpunten:
- Veel achterlijk en respectloos volk tegen gekomen. Mensen die op voorbijgangers met katapulten schieten, zonder reden een half bakje friet naar je kop krijgen, mensen die midden op het festivalterrein gaan staan pissen, een idioot die tegen een paal aan wil pissen waar mijn vriendin tegenaan zit (en dan raar opkijkt als ik ‘m vol wegduw en hem de huid volscheldt). Duwen in de rug krijgen als je rustig naar voren wilt lopen bij een band en idioten die door het publiek rennen alsof er niemand staat. Kortom: mijn vuisten hebben regelmatig gejeukt.
- Betalen voor het programmaboekje :?
- Het weer (beetje regen is prima, maar dit was toch wel overdreven)
- Veel te weinig thrash… volgend jaar beter

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » ma jun 25, 2007 7:31 pm

KoenM schreef:
-
Franse klootzakken

En ik durf te wedden dat ze wel degelijk engels kunnen spreken. Wat een zatte lamzak was dat zeg. :lol:

En verder sta ik nog op de foto met Tom G. Warrior en Atheist! Jammer dat Blind guardian niet op kwam dagen voor de signeersessie. En verder heb ik me kapot geërgerd aan een dame die met ons mee was. Zij was namelijk ziek geworden en ging heel zielig zitten doen. Ok, dat je bands moet missen is niet leuk, maar het houdt ook ergens wel een keer op. Vervolgens loopt ze vrijdag weer vrolijk op de camping, maar gaat s'avonds dan met iemand anders naar huis toe. Vanuit de auto belt ze naar een kameraad met de vraag of we haar bagage niet mee wilden nemen. Ja dikke lul, drie bier!
Laatst gewijzigd door innuendo op ma jun 25, 2007 7:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » ma jun 25, 2007 7:33 pm

hoeveel koste nu eigenlijk een drankje? ben ik wel benieuwd naar
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » ma jun 25, 2007 7:37 pm

2 euro.

Antonio Montana

Bericht door Antonio Montana » ma jun 25, 2007 8:03 pm

Erg gaaf weekendje was dat! In het kort:

+ Celtic Frost (loodzwaar! Wat een sfeer weer), Vader (stond als een huis), Heaven & Hell, Iron Maiden, Stormrider (perfecte afterparty band), Aerosmith, Chris Cornell, Moonsorrow, Amon Amarth, Tiamat, Amorphis, Rose Hill Drive, Finntroll, goede sanitaire voorzieningen, veel bekenden gezien

- Meer dan 5 uur voor de ingang staan wachten, Slayer, Ozzy (nog slechter dan op FoR), regen
Laatst gewijzigd door Antonio Montana op ma jun 25, 2007 8:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
[url]http://www.gitarist.nl[/url]
[url]http://www.slagwerkwereld.nl[/url]
[url]http://www.interface.nl[/url]

sanguis
Contacteer:

Bericht door sanguis » ma jun 25, 2007 8:03 pm

Ik heb dit weekend meer dan prima vermaakt. Weinig last van de regen gehad (maar 1 keer een ander shirt aan moeten doen).

Erg goeie bands gezien. Van alle bands die ik heb gezien vond ik alleen Cynic wat tegenvallen, maar dat is gewoon niet mijn ding.

Verrassingen waren toch wel Volbeat (kende ik niet) en Tiamat (weinig van verwacht).

Ook het eten en drinken vond ik weer erg goed geregeld. Ondanks de 100.000 mensen over heel het weekend, was je voor eten en drinken nooit langer dan een paar minuten weg.

sanguis
Contacteer:

Bericht door sanguis » ma jun 25, 2007 8:06 pm

Antonio Montana schreef:
- Meer dan 5 uur voor de ingang staan wachten, Slayer, Ozzy (nog slechter dan op FoR), regen
Ik hoor al dat ik erg veel geluk heb gehad. Van onze groep hebben degene die er om 10 uur waren 2.5 uur staan aanschuiven, en iemand die een half uurtje na mij arriveerde 3.5 uur. Ik was er tegen rond kwart voor 12 en heb er een 1.5 uur over gedaan om binnen te komen.

Antonio Montana

Bericht door Antonio Montana » ma jun 25, 2007 8:09 pm

Ja, ik hoorde van meer mensen die later kwamen dat ze zo binnen waren. Die eikels hielden ook gewoon twee poorten dicht, terwijl er duizenden mensen voor stonden. Zo'n 10 man moesten de duizende mensen naar binnen loodsen, de tassen doorzoeken, bandje enz. Veeeeel te weinig natuurlijk. De man die mij mijn bandje om deed verontschuldigde zich nog voor de ridicuul slechte organisatie.
[url]http://www.gitarist.nl[/url]
[url]http://www.slagwerkwereld.nl[/url]
[url]http://www.interface.nl[/url]

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » ma jun 25, 2007 8:12 pm

De tassen kregen wel echt een overdreven inspectie. Ik was gelukkig na een half uur binnen, omdat iemand zo verstandig was om de ingang voor dames ook voor heren open te stellen. En laat ik daar nou precies voor staan 8)

Richard

Bericht door Richard » ma jun 25, 2007 8:17 pm

KoenM schreef:Uitgebreid verslag volgt later nog, maar kortweg:

Best naar m'n zin gehad, alleen een aantal bands stelden me nogal teleur. Niet de beste Graspop voor mij (eerder naar 01, 02, 03, 04 en 06 geweest).
verbitterde oude man
HAHA neen.

sanguis
Contacteer:

Bericht door sanguis » ma jun 25, 2007 8:31 pm

Antonio Montana schreef:Ja, ik hoorde van meer mensen die later kwamen dat ze zo binnen waren. Die eikels hielden ook gewoon twee poorten dicht, terwijl er duizenden mensen voor stonden. Zo'n 10 man moesten de duizende mensen naar binnen loodsen, de tassen doorzoeken, bandje enz. Veeeeel te weinig natuurlijk. De man die mij mijn bandje om deed verontschuldigde zich nog voor de ridicuul slechte organisatie.
dat hoorde ik tot mijn verbazing ook, dat niet alle poorten open waren. Bij een maat van me verontschuldigde ze zich bij de poortjes, omdat er te weinig controleurs waren.

Krimhild
Altijd welkom

Bericht door Krimhild » ma jun 25, 2007 8:32 pm

innuendo schreef:Ik ben ook weer thuis. Heel leuk weekend gehad, maar al met al de minste editie die ik meegemaakt heb (ik was er ook in '05)
+1 Wat leuke bands gezien, wat gelachen, maar het was echt m'n minst gave festival tot nu toe. Zal ook niet snel wederkeren naar graspop denk ik. Mgoed, zondag fijn los kunnen gaan en dat was toch wel genieten eigenlijk.
innuendo schreef:tja.. Thin Lizzy. Dat was direct de eerste grote teleurstelling. Net dé band die ik graag op de eerste dag wilde zien.
+1

Een van de bands waar ik echt naar uitkeek! Teh gay. Ze zeggen het ook niet even van te voren, en ook dat een boel was opgeschoven.. een deel 1349 moeten missen. Onhandig.
Flip schreef:Overigens geen roze ballonen gezien.
Als je vanaf het festivalterrein de camping op kwam lopen moest je enkel een stuk rechtdoor, en dan aan de linkerkant! Zwakke opkomst van mf zeg, enkel koen een keer tegen het lijf gelopen.

EN VAN METALED VIND IK HET AL HELEMAAL ZWAK, ED!

en het weer was ook kut.

Gelukkig is daar nog Wacken in het vooruitzicht 8)

edit;
sanguis schreef:[..]

Ik hoor al dat ik erg veel geluk heb gehad. Van onze groep hebben degene die er om 10 uur waren 2.5 uur staan aanschuiven, en iemand die een half uurtje na mij arriveerde 3.5 uur. Ik was er tegen rond kwart voor 12 en heb er een 1.5 uur over gedaan om binnen te komen.
Wij waren er om 8 uur, en we moesten 20 minuten wachten. Hihi. Ik snapte het nut enkel niet van vrouwen en mannen poortjes. De vrouwen poortjes gingen nog eens kenker traag ook, ben lekker bij de venters gaan staan. Nee maar serieus, wat was het nut? Je werd niet gefouilleerd dus waarom?
Laatst gewijzigd door Krimhild op ma jun 25, 2007 8:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Mediteren kun je leren!

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » ma jun 25, 2007 8:35 pm

Ik wist niks van roze ballonnetjes/herkenninspunt. Anders was ik wel even langsgewipt.

sanguis
Contacteer:

Bericht door sanguis » ma jun 25, 2007 8:38 pm

Ik heb op Graveworm na en Tony M. niemand tegen gekomen van MF. Toen ik Tony wou aanspreken na Tiamat, was de vogel al weer gevlogen :)

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » ma jun 25, 2007 8:42 pm

Ik meende Valkyrian gezien te hebben..

Ik vind het leuk om mensen van het forum irl te spreken, maar voordat ik iemand aanspreek, moet ik wel 98% zeker zijn dat het diegene ook is.

sugar daddy

Bericht door sugar daddy » ma jun 25, 2007 8:45 pm

Het absolute hoogtepunt was Atheist, ze stonden weer geweldig te spelen. Deze keer nog beter dan op Wacken vorig jaar. Plus nog wat leuke backstage verhalen over hun gehoord. Alleen jammer dat de opgestuurde shirts kwijtgeraakt waren.

Een ander hoogtepunt was toch wel Cynic. Het was wel jammer dat de grunt en de synthesizer met de computer afgespeeld werden. Van mij mogen die best door iemand anders gedaan worden, ook al lijkt het er niet precies op. Hier ook jammer van de shirts, die waren namelijk bij hun eerste optreden al op.

Hoogtepunten en meevallers:
-Atheist
-Cynic
-Celtic Frost, de jongentjes waren nog wel boos vanwege de problemen waardoor ze later begonnen geloof ik.
-Korn
-Brutal Truth
-Less than Jake
-Me first & the gimme gimmes
-Slayer, vorige keer op gmm '05 ook gezien maar deze keer leken ze er haast wel zin in te hebben.
-Ozzy, rende zelfs een paar keer heen en weer.
-As I lay dying
-Cannibal Corpse, eerst Less than Jake wezen kijken met de vriendin. Daardoor maar 3 nummers gezien ofzo.
-Amon Amarth
-Het rallycrossen op de parkeerplaats.

Minpunten en tegenvallers:
-Dimmu Borgir, speelden alleen nieuwere nummers en ik en alleen wat oudere.
-Programeren van Lotd tegelijk met Atheist.
-Maiden, vanwege de veel gespeelde nieuwe nummers.
-Het weer.
-Helemaal aan het begin van de camping staan in dat vak aan de zeikant.

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » ma jun 25, 2007 8:47 pm

wat voor backstage verhalen bij atheist?
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » ma jun 25, 2007 8:52 pm

Tony Choy trok wel echt geweldige gezichten toen hij op het podium stond. Ik stond bij de signeersessie en gaf iedere bandlid even een hand. En als laatste gaf ik Tony een hand en zei: thanks for the funny faces en de hele band schoot in de lach. :)

sugar daddy

Bericht door sugar daddy » ma jun 25, 2007 9:18 pm

Kriestof schreef:wat voor backstage verhalen bij atheist?
Over Kelly die alleen maar stoned wilde worden en dacht dat er bijna niemand op zou komen dagen.

En ook over die signeersessie, ze wisten tot 5 minuten vantevoren niet eens dat ze daar moesten zijn.

MartijnK

Bericht door MartijnK » ma jun 25, 2007 10:17 pm

Echt dom dat ze zo uitgebreid controleerden op vrijdag (tenminste dat begrijp ik van de reactie hier). Ik kon pas zaterdag komen, geen rij en totaal geen controle terwijl ik ook veel spullen had. Bes tvreemd dan, dat ze vrijdag mensen uren lang laten wachten en op zaterdag kun je zonder te wachte meesmokkelen wat je wilt.
de organisatie op graspop laat af en toe te wensen over. Een vriend van mijkreeg bij 3 bars doodleuk te horen dat hij niks meer kreeg terwijl ozzy gewoon nog bezig was en men achter de bar met de armen over elkaar stonden.

MetalTuupLimburg
Contacteer:

Bericht door MetalTuupLimburg » ma jun 25, 2007 10:37 pm

sugar daddy schreef: -Helemaal aan het begin van de camping staan in dat vak aan de zeikant.
Wat maakt dat nou uit? Daar stonden wij ook... een stukje lopen kan toch geen kwaad :P

Hoogtepunten:
Iron Maiden
Mercenary (godver wat zijn die gasten toch goed!)
Dimmu Borgir
Amorphis (jammer van 't kutte geluid, maar de band was goed)
Heaven & Hell
Atheist
Type 0 Negative
Joe Satriani
Slayer (laatste half uur iig)
Black Label Society
Amon Amarth
Finntroll (zangertje is er gelukkig flink op vooruit gegaan sinds z'n eerste optreden)
Children of Bodom (al beginnen ze zich wel nogal fuckin' op fuckin' Amerikanen te lijken tegenwoordig)
HammerFall (snap niet waarom 't ooit een van m'n favoriete bands was, maar toch leuk om nog eens te zien)
Ozzy (vrij lachwekkend, maar de klassiekers zijn toch geweldig. Dat "I can't fucking hear you" roept ie al jaren, dus daar moeten we ondertussen toch wel aan gewend zijn)
Vader (kut-geluid, zonde)
Blind Guardian (met Tanelorn, goeie zaak)
Therion (gelukkig speelden ze vrijwel alle echte goede nummers in 't eerste half uur)
Volbeat (leuke band met 'n eigen geluid)
Pain of Salvation (Alleen een beetje jammer ze de optredens in de details instuderen. Dat de setlist dezelfde was als op Fields of Rock (niet slecht, maar helaas zonder ook maar iets van Be) is nog te overzien, maar dat alle gelul tussen de nummers incl. grapjes identiek was gaat toch wel wat ver.)

en zo kan ik er nog wel wat opnoemen, maar dat doe ik maar niet. Eigenlijk geen grote verrassingen of teleurstellingen. Over 't algemeen beviel het me wel dat geen enkele band die ik gezien heb een overdaad aan nieuwe nummers speelde. Voor de rest niks te klagen... tja het weer en 't afzeggen van Thin Lizzy, maar wat doe je eraan?
Laatst gewijzigd door MetalTuupLimburg op di jun 26, 2007 11:55 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

Eru Iluvatar

Bericht door Eru Iluvatar » ma jun 25, 2007 10:44 pm

Wow! Goed nieuws om te horen dat Blind Guardian 'Quest for Tanelorn' speelde - één van mijn favoriete BG-nummers met een refrein dat uitermate geschikt is om door een live-publiek mee te worden gezongen. Ik hoop dat het nummers ook in de setlist voor Wacken zal zitten.

Over Wacken gesproken: is de sfeer daar beter dan op GMM over het algemeen? Want over die incidenten bij GMM die ik hier gelezen heb, werd ik niet echt vrolijk. Of komen deze net zo goed voor bij Wacken?

Plaats reactie