Hehe, volgens mij ben jij dan ook meer van het beukwerk.Pigface schreef:Serieus, meen je dit? [...]
Verdunkeln is unieke sfeerschepping.
Nieuwe Urgehal? Dat wist ik niet, maar goede zaak. In dezelfde stijl als Goatcraft Torment? Ik verwacht gewoon weer satanische strakke black metal zonder fratsen. Morgen maar eens checken .kriegsnebel schreef:De nieuwe Urgehal nu 2 keer geluisterd,wat een gave plaat!
Zeker jaarlijst materiaal!
Het nieuwe album heet 'Ikonoklast'! Gewoon weer lekker strak en weinig fratsen:)Nielsch schreef:[..]
Nieuwe Urgehal? Dat wist ik niet, maar goede zaak. In dezelfde stijl als Goatcraft Torment? Ik verwacht gewoon weer satanische strakke black metal zonder fratsen. Morgen maar eens checken .
Jep, ik heb de demo al, ik vind het een erg goede band!Blood&Ashes schreef:Heeft iemand hier het eerste werk van Infestis al gehoord? Nederlandse band, met leden van Sammath, Fenris en Brandhaard. Ze hebben recent een demo getiteld Chronicles Written In Blood uitgebracht. Ontzettend leuk schrijfje, met felle enthousiaste black, heerlijke vocals en veel exotisch klinkende riffs (Sammath's Obscura). Het geluid klinkt nog niet optimaal en ook de nummers zijn nog wel voor verbetering vatbaar, maar deze lui hebben het in zich een topband te worden.
Live doen ze het ook aardig. Gisteravond in de kleine zaal in Willemeen waren de nummers in het begin wat onherkenbaar door het crappy geluid daar en het podium was veel te klein voor een band met vijf leden, maar ze wisten er een mooie show van te maken. Ik zou ze graag eens zien in een goede zaal.
http://www.myspace.com/infestis
http://www.infestis.com/
Chronicles Written In Blood is voor vijf euro te bestellen bij de band.
Die zijn er niet? Strange....Blood&Ashes schreef:Die zijn er niet. Ik raad je aan gewoon veel te proberen, dan kom je vanzelf uit bij bands die je goed liggen.
Nou ja, d'r zijn zat aanraders. Maar daarvoor moet je het forum gewoon in de gaten houden. Ik kan ook wel een zwik namen opgooien maar ik heb geen idee wat je precies mooi vindt. Black metal is redelijk breed.hellish star schreef:[..]
Die zijn er niet? Strange....
Zoiezo moet je Darkthrone - A blaze in the northern sky luisteren, dat is zonder twijfel het beste BM album ooit. En zo zijn er nog vele anderen.hellish star schreef:Ik begin meer en meer interesse te krijgen in Black Metal. De nieuwe Immortal en Gorgoroth vind ik fantastisch.
Kan iemand mij de essentiële albums in dit genre geven?
Kijk, dat bedoel ik nu met smaak. Nielsch heeft een slechte, andere mensen hebben een betere.Nielsch schreef:Zoiezo moet je Darkthrone - A blaze in the northern sky luisteren, dat is zonder twijfel het beste BM album ooit. En zo zijn er nog vele anderen.
Ordo Ad Chao is inderdaad een heel sterk album, briljant zelfs. Maar om mee te beginnen lijkt me niet echt heel verstandig, het experimentele karakter en wellicht de zang van atilla zal niet iedereen aanspreken.XnegativeX schreef:[..]
Welk album heb je besteld van Mayhem?
*hoopt stiekem op Ordo ad chao*
Daarom lijkt het me nou juist zo grappig als hij dat album heeft besteld. Het is een mooie grote stap tussen de laatste Immortal en Ordo ad chao.Nielsch schreef:[..]
Maar om mee te beginnen lijkt me niet echt heel verstandig...
Hehe, ontzettend flauwe opmerking natuurlijk, maar goed. Noem volgens jou eens wat aanraders dan; wat is volgens jou dan het beste BM album ooit? En dan niet aankomen met 'er zijn zoveel goede', nee, als je nou écht moet kiezen...Blood&Ashes schreef:[..]
Kijk, dat bedoel ik nu met smaak. Nielsch heeft een slechte, andere mensen hebben een betere.
Ik zou zo een aantal kunnen noemen, maar om nu hét beste album te noemen? Dat lukt me niet. Hangt geheel van mijn stemming af.Nielsch schreef:Hehe, ontzettend flauwe opmerking natuurlijk, maar goed. Noem volgens jou eens wat aanraders dan; wat is volgens jou dan het beste BM album ooit? En dan niet aankomen met 'er zijn zoveel goede', nee, als je nou écht moet kiezen...
Mwah, gave albums maar absoluut niet de beste. Ik prefereer toch:Blood&Ashes schreef:[..]
Ik zou zo een aantal kunnen noemen, maar om nu hét beste album te noemen? Dat lukt me niet. Hangt geheel van mijn stemming af.
Naar mijn idee zijn de beste:
- The Ruins Of Beverast - Unlock The Shrine
- Nagelfar - Virus West
- Abigor - Channeling The Quintessence Of Satan
- Funeral Mist - Salvation
- Marduk - Plague Angel
- Darkspace - Dark Space I
- Deathspell Omega - Si Monumentum Requires, Circumspice
Maar ik zou het lijstje zo aan kunnen vullen met nog tien stuks, die ik ongeveer even goed vind.
Wie hou je hier nou voor de gek? Darkthrone...saaie, sfeerloze bagger.AmnesJAn schreef:Er gaat gewoon geen enkele black metal plaat boven Transilvanian Hunger. Klaar, basta, geen discussie mogelijk.
Inderdaad. En daarom kan hellish star beter Battles in the north of Blizzard beast aanschaffen van Immortal i.p.v. de latere albums.AmnesJAn schreef:Wild razen is ook wel heel kvlt.
Daar draait het bij black metal toch helemaal niet om? Daar hebben ze death metal voor uitgevonden. En zelfs daar zijn die 2 dingen de laatste jaren zwaar overtrokken.Amibor schreef:...zowel technisch als qua productie ondermaats...
Klopt, Atilla zet op dat album de meest overgewaarde prestatie in black metal geschiedenis neer, maar afgezien van zijn gekrijs als een kleuter met een volle luier is de plaat muzikaal gezien behoorlijk briljant.Bart schreef:
Nog even vloeken in de kerk. Platen waar je imo beter van kunt wegblijven:
- Mayhem - De Mysteriis Dom Sathanas: wat een afknapper is de zang van Attilah op deze schijf.