XnegativeX schreef:maar de meeste geweldsplegingen vinden plaats onder invloed van alcohol. Het zijn agressieve personen die nuchter de ballen niet hebben maar met alcohol op gaat het loos.
Deze beweringen snijden ( voor de verandring) geen hout.
Als je met "de meeste geweldplegingen" de geweldplegingen binnen de hedendaagse muziekscene ( welke dan ook) bedoelt, dan zeg ik nog wel enigzins "ja". De meeste vechtpartijen, waangedrag en ongewenste intimiteiten die tijdens concerten, in een disco, etc plaatsvinden worden over het algemeen door een overmatig alcoholgebruik aangewakkerd, ja.
Maar geweldplegingen in het algemeen ( moord/roof/verkrachting/vandalisme/bla) hebben 9 van de 10 keer niets met alcoholische consumpties te maken. Er zijn 1001 redenen voor geweld, godsdienstige vetes, zieke geest, kick, geldnood, stoerdoenerij, onbevredigd leven ( op wat voor manier dan ook) zijn een kleine greep uit een diepe grabbelton.
Agressieve personen die in `t dagelijkse leven geen "ballen" hebben ( al zou ik dat eigenlijk anders willen formuleren

) bestaan vrijwel niet. Mensen die met opgekropte agressie rondlopen en het alleen na consumptie van alcohol er uit gooien zijn schaars. Over het algemeen zijn mensen die agressief worden na alcoholgebruik in alle toestanden niet bepaald liefjes. Het is niet voor niets een "agressief persoon" en een agressief persoon houdt het niet vol om aardig te wezen in nuchtere toestand.
Nu on-topic:
Heb laatst wieder een leuke ontdekking gedaan in vorm van Nehemiah. Nehemiah komt ( hoe verassend) uit de VS en maakt waanzinnig puike metalcore. Hun ( enige, tot dusver) cd the Asphyxation Process is een lekkere mengelmoes van venijnige agressie ( over agressie gesproken!), snelheid, behoorlijk rossende gitaren die met veel vakkennis worden gehanteerd en behoorljike zware ( soms zelfs aan deathmetal neigende) vocalen.
Deze band komt behoorlijk zwaar op je donder vallen, kent ook een gematigde melodieuze kant maar is buiten dat ook behoorlijk lomp. Waar een hoop ( althans, mij bekende) metalcore voor een explosievere aanpak kiezen dreunt Nehemiah genadeloos over je heen met een zware sound die vooral tijdens de tragere stukken behoorlijk tot z`n recht komt.
Ik ben hier behoorlijk van onder de indruk. Meer liefhebbers?
http://nehemiah.youthzine.com/