Black Metal Topic III
- Sargatanas
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Slaughtersun was wel gaaf, mooie gitaarmelodieën
ben wel benieuwd naar nieuw werk, maar zo bijzonder is het nou ook weer niet.. gewoon degelijke melodische black met een beetje death invloeden
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
- The Collector of Souls
A Forest covered by Carpathian ForestDraconian schreef:Damn, wat is die The Cure-cover van Carpathian Forest toch ontiegelijk gaaf!
A Forest covered by Fictional
A Forest covered by Kriegbereit
A Forest covered by Krauts
A Forest covered by Estados Alterados
A Forest covered by Dionysos
A Forest covered by Death Lies Bleeding
A Forest covered by Darc Entries
A Forest covered by Creaming Jesus
A Forest covered by Zaperoco
A Forest covered by Philtron
A Forest covered by Zeitmahl
A Forest covered by Waltari
A Forest covered by Ordinary
A Forest covered by Minimalistix
A Forest covered by Josh Rouse
A Forest covered by Red Martian
Nogal vaak gecovered.
http://www.coversproject.com/artist/Cure
- Samoht Slegov
- The Collector of Souls
- XnegativeX
- Contacteer:
- Samoht Slegov
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Wat is de mening hier over de band Sküpketeglösitatëöitkewuerstè
nieuwe black metal band uit Noorwegen
tracklist demo
1. Intro
2. Kom eens bands opzetten in plaats van slap geouwehoer over covers
ff serieus
Heldentum? gave band in mijn mening
tracklist demo
1. Intro
ff serieus
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Kom eens bands opzetten in plaats van slap verander van je gaye nickname in een nog gayere nicknameJeroen schreef:Wat is de mening hier over de band Sküpketeglösitatëöitkewuerstè
tracklist demo
1. Intro
ff serieus
[i]Well these might be my last days
Because I am about to eclipse my sun[/i]
[img]http://i3.photobucket.com/albums/y74/Dirk86/avatar2.gif[/img]
binnenkort komt er onder zijn nickname ook niet meer te staan "lult over cdtjes" maar "lult over lullen"natassja schreef:moest wel bij zon gaye avator passen denk ik
[i]Well these might be my last days
uiteraard. Toch vond ik de ep Sorgh Pa Svarte Vingar Flogh beter, die beloofde destijds een teringgoede plaat in de vorm van Slaughtersun. Maar de ep bleef stukken beter.
Toch qua Zweeds en periode vind ik dan Setherial's Nord, Marduk's Heaven Shall Burn, Dark Funeral's Secrets of the Black Arts en uiteraarden Dissection's Storm of the Lights Bane een veel betere keuze.
Misschien dat Naglfar's Vittra ook er tussen moet staan...
En de man zal heersen.
- XnegativeX
- Contacteer:
Misschien? Persoonlijk vind ik dat nog de beste van het rijtje.nuberus schreef:[..]
Maar verder ben ik het met je eens. Hoewel ik alleen Slaughtersun ken van Dawn.
En vertel me dan meteen even hoe de nieuwe Anaal nathrakh klinkt.XnegativeX schreef:Is die nieuwe Tsjuder nog wat?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Oorspronkelijk gepost door nuberus:
[..]
--------------------------------------------------------------------------------
Misschien? Persoonlijk vind ik dat nog de beste van het rijtje.
----------------------------------------------------------------------------------
ik zit 'm net te draaien. Hoort er idd tussen, lekker schijfje. Ook zo'n geval van een band die het daarna beduidend minder deed.
[..]
--------------------------------------------------------------------------------
Misschien? Persoonlijk vind ik dat nog de beste van het rijtje.
----------------------------------------------------------------------------------
ik zit 'm net te draaien. Hoort er idd tussen, lekker schijfje. Ook zo'n geval van een band die het daarna beduidend minder deed.
En de man zal heersen.
- XnegativeX
- Contacteer:
Ha Nuberus, wat vind jij van de nieuwe Krohm? Ik heb hem nu nog enkel op mp3, maar morgen of overmogen wordt hij gewoon besteld. Ik vind het een zéér gave plaat, maar ik mis een climax die je op Veneria's Call had. Als je daarop terugkijkt, kun je bijna constateren dat zó'n prachtig hoogtepunt niet te evenaren is. Toch jammer dat Numinas niet iets wat erop lijkt heeft kunnen inbouwen. Prachtplaat verder.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
- Forseti's Justice
heb 'm besteld bij Selbstmord maar nog niet binnen. Zal de kerel ff mailen, want het is alweer een aantal weken geleden.Robgoroth schreef:Ha Nuberus, wat vind jij van de nieuwe Krohm? Ik heb hem nu nog enkel op mp3, maar morgen of overmogen wordt hij gewoon besteld. Ik vind het een zéér gave plaat, maar ik mis een climax die je op Veneria's Call had. Als je daarop terugkijkt, kun je bijna constateren dat zó'n prachtig hoogtepunt niet te evenaren is. Toch jammer dat Numinas niet iets wat erop lijkt heeft kunnen inbouwen. Prachtplaat verder.
Lijkt het voor de rest een beetje op de ep?
En de man zal heersen.
Je hoort duidelijk dat het Krohm is, maar je hoort wel enig verschil. Op de meeste punten enkel in positieve zin, daar ik deze als meer 'intens' beschouw. Ook zijn vocals zijn nog krachtiger, dieper en melancholischer. Instrumentaal vind ik niet dat er bijster veel veranderd is. Ferme schijf hoor.nuberus schreef:[..]
heb 'm besteld bij Selbstmord maar nog niet binnen. Zal de kerel ff mailen, want het is alweer een aantal weken geleden.
Lijkt het voor de rest een beetje op de ep?
Weet jij overigens waar die eerste schijf te krijgen is? Die wil ik ook nog hebben, of is dat niet representatief ten opzichte van dat wat erna komt?
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
Van zulke platen wil ik geen promo's, ik koop hem wel. Kijken of Darken eenzelfde regeling treft als Capricornus, die de originele versie voor 5 Oi!-ro aan reviewers verkoopt. Zou mooi zijn. Anders koop ik hem wel voor een tientje bij Blazing, die hem ook binnenkrijgt als hij uit is.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
Heldentum is inderdaad gaaf, ikzelf heb alleen Waffenweihe, en weet niet of er nog meer verkrijgbaar is?Jeroen schreef:Wat is de mening hier over de band Sküpketeglösitatëöitkewuerstè
tracklist demo
1. Intro
ff serieus
- The Collector of Souls
- XnegativeX
- Contacteer:
Soulblight is inderdaad een super gaaf album. Bloed agressief en rauw maar ook melodieus en sfeervol.Forseti's Justice schreef:hetzelfde geldt trouwens voor obtained enslavement, wat is die band toch ook geweldig.
Maar Shepard... vind ik een behoorlijk standaard album.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Soulblight is een erg goed album en idd best ondergewaardeerd, maar daarna zijn ze helaas een naar mijn mening verkeerde weg ingeslagen.Forseti's Justice schreef:dawn is wel een van de meest ondergewaardeerde bands imho, geweldige melodieuze black.
hetzelfde geldt trouwens voor obtained enslavement, wat is die band toch ook geweldig.
Over Naglfar: persoonlijk vind ik dat 'Diabolical' 'Vittra' compleet omverrost, met geweldige nummers als Blades, The Brimstone Gate en When Autumn Storms Come. Over het algemeen ben ik helemaal geen fan van bands die Zweedse stijl Black Metal mixen met Death Metal invloeden, maar dit album is daarop een uitzondering (net als Dissection uiteraard, een band die waarschijnlijk wel zo'n beetje door elke metalfan gewaardeerd wordt, en terecht).
The True North, Strong and Free
Dat is goed nieuws, ik zocht Crown of Ancients nl. ook nog maar tot nu toe tevergeefs. A world through dead eyes heb ik trouwens enkele weken geleden bij Displeased besteld, maar nog niet ontvangen. Heb er eerlijk gezegd nog niks van gehoord maar ik ben er ten volle van overtuigd dat het een goede plaat is.nuberus schreef:Crown of the Ancients wordt ook nog released op een digi met Slayer of Lost Martyrs erbij. Ff wachten dus en kun je 'm aanschaffen via Selbstmord.nu
Wat Grafland betreft; ik denk dat we nog even op dat album moeten wachten. Ik ga hem tegen die tijd ook eerst eens aan een luisterbeurt onderwerpen alvorens hem aan te schaffen denk ik, want hoewel ik dit een enorm goeie band vind heb ik lichte twijfels of Rob Darken nog met iets echt nieuws op de proppen zal weten te komen.
The True North, Strong and Free
Kun je Crown Of The Ancients niet vinden? Heeft Soulseller hem ook niet meer? Daar heb ik hem destijds vandaan gehaald. Niet de EP, maar de MCD, welteverstaan.Othrys schreef:[..]
Dat is goed nieuws, ik zocht Crown of Ancients nl. ook nog maar tot nu toe tevergeefs. A world through dead eyes heb ik trouwens enkele weken geleden bij Displeased besteld, maar nog niet ontvangen. Heb er eerlijk gezegd nog niks van gehoord maar ik ben er ten volle van overtuigd dat het een goede plaat is.
Wat Grafland betreft; ik denk dat we nog even op dat album moeten wachten. Ik ga hem tegen die tijd ook eerst eens aan een luisterbeurt onderwerpen alvorens hem aan te schaffen denk ik, want hoewel ik dit een enorm goeie band vind heb ik lichte twijfels of Rob Darken nog met iets echt nieuws op de proppen zal weten te komen.
A World Through Dead Eyes bestel ik, als ik geld heb deze week, bij Blazing voor een tientje. Een week na de bestelling heb je je cd, zonder gezeik van extra kosten etc.
De nieuwe Graveland? Ik koop hem wel, zonder uit te checken. De oude Graveland vind ik grotendeels maar niets, ten opzichte van het nieuwere werk dan. Op zichzelf staand is het allemaal prima, zelfs het debuut Carpathian Wolves, maar als je het vergelijkt met iets als Immortal Pride of Following The Voice Of Blood vind ik het niet eens representatief. Ik ben ook nog erg onder de indruk van The Fire Of Awakening, dus van Dawn Of The Iron Blades verwacht ik een hoop.
Ik heb de sample op de No Colours-website geluisted, en ik constateerde iets wat ik liever niet had willen weten. Het zware gitaargeluid wat op - zeker de latere albums - een belangrijk component van de muziek was, leek hij te hebben geloosd. Het kan komen omdat het een brakke preview is, maar als de hele plaat zo is, weet ik niet of ik hem wel ga waarderen. Er zullen ongetwijfeld heel veel gave dingen weer inzitten, maar die gitaarmuur maakte Graveland wel Graveland.
Ik was wel onder de indruk van dat koor op de achtergrond, dat vond ik wel vet gedaan. Volgens mij wordt het verder geen heel erg afwijkende, zeer bijzondere plaat. We zullen het wel weer zien allemaal, al denk ik dat het nog wel even op zich laat wachten. Ik hoorde van Darken ergens in juni/juli dat het album voor september gepland stond, maar we zitten nu halverwege oktober en alleen de promo's zijn nog maar de wereld ingestuurd. Laat ik een wilde gok doen door te zeggen dat hij half november bij de meeste Nederlandse mailorders in de schappen ligt.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
Nieuwe graveland heb ik vorige week gehoord, klonk eigenlijk weer typisch graveland.
At the end of time, our Volk Leader will return for the Wild Hunt[Wildes Heer], with his Final Battalion, astride a White Horse, Sleipnir, his eight- legged steed. He will be the Last Avatar, also known as Wotan and Vishnu-Kalki.