ruben somewhere online schreef:Vanavond Diabolical van Naglfar weer eens opgezet, wat blijft dat toch een heerlijke woeste plaat. Van begin tot eind solide.
Vittra is wat dat betreft ook een oorgasme verzekerend!!!
ruben somewhere online schreef:Vanavond Diabolical van Naglfar weer eens opgezet, wat blijft dat toch een heerlijke woeste plaat. Van begin tot eind solide.
Die is ook erg goed maar als je het te vaak luistert wordt het saai en dat is jammer dat zou een goede schijf niet moeten hebbenruben somewhere online schreef:[..]
Die heb ik eigenlijk nog nooit gehoord, stom stom, maar Sheol is ook een goede schijf.
Erg goede cd idd!Falkh schreef:Is hier iemand bekend met Warhead? ik weet het er zijn heel veel warhead's maar ik bedoel de Warhead met leden Honor in de gelederen, ik kan dan ook de cd "defenders of the blood" aanraden, het is een geheel van uiterts pakkende gitaarlijnen die echt dagenlang in je hoofd blijven hangen, een technisch hoogstandje is het niet, maar wel uiterst sfeervol.
Ik vond het altijd de wat snellere en minder pakkende versie vanTaake.nuberus schreef:[..]
Horna vind ik niet echt briljant. Heb de cd ooit verpatst aan Kevin, maar die vond het ook vrij simpel. De composities zijn redelijk open en standaard, productie vrij vlak en het geheel deed me denken aan een mindere variant van Marduk. Op zich geen slechte band, maar totaal niet origineel of bijzonder.
Jupo. De kut productie is even wennen maar de muziek is en blijft natuurlijk gewoon Taake.nuberus schreef:Taake's Hellnorsk in huis toevallig?
Het lijkt dan ook voor geen meter op elkaar.karnivoor schreef:[..]
de armagedda en watain vergelijking hoor ik voor het eerst... ik ben nog niet bekend met de latere werken van deze band maar de eerdere werken doen mij in de verste verte niet aan geen enkel werk van watain denken
En waarom dan? Omdat het 'religieus' is?Meltdown schreef:[..]
De laatste wel, die heeft een andere stijl. Meestal trage religieuze Black die inderdaad aan Watain doet denken.
Mwa een beetje Temnozor achtig maar zeker een vooruitgang. Ik vond dat pagan-black gepruts van ze zo zielig. Geef mij maar 'Goat Horn's'Vorck schreef:heeft iemand the taste of victory van nokturnal mortum al eens goed beluisterd? wat vindt je van de nieuwe stijl?
Ik vind juist dat ze met deze schij een stap bij Graveland vabdaan hebben gezet.NecroNoud schreef:[..]
Een Graveland is al genoeg.
Haha, maar ff serieus. Wat mij betreft hadden ze veel beter verder kunnen gaan met die stijl zoals op "NeChrist". BIj het nieuwe album wil ik nog al eens in slaap vallen...
Lekkere combo van RAC en black. Gave, accoustice, gitaren. Ja dat is een zeker een gaaf CD-tje.Falkh schreef:Is hier iemand bekend met Warhead? ik weet het er zijn heel veel warhead's maar ik bedoel de Warhead met leden Honor in de gelederen, ik kan dan ook de cd "defenders of the blood" aanraden, het is een geheel van uiterts pakkende gitaarlijnen die echt dagenlang in je hoofd blijven hangen, een technisch hoogstandje is het niet, maar wel uiterst sfeervol.
Hetzelfde warme, dikke bedrukkende sfeertje dat Watain ook laat horen, en natuurlijk de lyrics met hetzelfde onderwerp. In dat opzicht doen ze aan elkaar denken, hoewel Watain zoals eerder gezegd sneller is.En waarom dan? Omdat het 'religieus' is?
Er bestaat meer dan Watain en Funeral Mist hoor.
Rabid Death Curse vind ik bar weinig sfeer hebben en Casus Luciferi is idd behoorlijk religieus gericht maar Watain beukt en die Armagedda echt niet. Funeral Mist komt al iets meer in de richting met de 'zweverige; mid-tempo stukken maar beukt nog steeds veels te hard. Misschien dat ze behoorlijk in de richting van Deathspell Omega komen maar zelf zet ik 'Ond Spiritism' liever op het muziekale vlak van Ondskapt. Maar eigenlijk praten we dan nog slechts over de 'sound' en dat zegt natuurlijk weinig over de muziek zelf.Meltdown schreef:Hetzelfde warme, dikke bedrukkende sfeertje dat Watain ook laat horen, en natuurlijk de lyrics met hetzelfde onderwerp. In dat opzicht doen ze aan elkaar denken, hoewel Watain zoals eerder gezegd sneller is.En waarom dan? Omdat het 'religieus' is?
Er bestaat meer dan Watain en Funeral Mist hoor.
En nee, hehe, ik ben niet bekend met veel van dat soort bands, dus moet ik roeien met de riemen die ik heb (ofwel: de laatste Armagedda vergelijken met een band die grotendeels dezelfde sfeer uitstraalt).
Bilskirnir / Finsterwald, mee eens (ik kan me niet voorstellen dat iemand Finsterwald gaaf vindt)...maar Armagedda / Woods of Infinity en Emperor / Enslaved zijn toch allemaal uitstekende bands hoor.impaled succubus schreef:[..]
Bilskirnir/Flinsterwald, Ghaalskagg/Stormfront, Godless North/Chemin de Haine, Armagedda/Woods of Infinity, Emperor/Enslaved, Kristalncaht/Blessed in Sin/Seigneur Voland... ?
Ja je hebt gelijk.
Kan op zich een paar nummers wel waarderen, heb de cd (ben de titel ven kwijt) en de demo allebei al erg lang niet meer gedraaid. En op de "Only human ashes are real.." split vond ik Chemin de Haine toch echt de betere band.XnegativeX schreef:Godless north is een tijd lang een enorm populaire band geweest in de underground. Maar ik heb het nooit echt geweldig gevonden. Zo e-norm saai.
Vroeg het me ook al af, maar ik zie nergens in de storm discografie dat het om de all-star band storm gaat.verwoesting schreef:Krijg net een mail update van disorder:
Storm-Northland 7"EP Ultra rare 1993 demo recordings! 6.00
Gaat het hier om de 'Nordavind' Storm? Of een andere band die Storm heet?
De nieuwe Marduk klonk me net bij mijn eerste luisterbeurt aardig in de oren. De nieuwe zanger (toch?) heeft een verdomd lekkere strot. Verder is het weer het typische bekende marduk recept, we kennen het allemaal. Genadeloos doorblasten. Niks mis mee, maar ik heb het wel een beetje gezien.Knevelaer schreef:Kan iemand mij vertellen hoe de nieuwe Marduk en de nieuwe Draugar zijn ten opzichte van de vorige cd's?
hehe, ja ja binnenkort. Heb nog een stapel promo's liggen. Eerst ff The Chasm beluisteren en dat gaat om ruim een uur zware metaal waar je al je aandacht bij nodig hebt.Jeroen schreef:Nee..
maar ik ben wel enorm benieuwd naar hoe die van Draugar klinkt..listen!!
Klinkt niet verkeerd, gave drums iig.nuberus schreef:[..]Maar ondertussen, let niet op de geluidskwaliteit, wat vind men hiervan:
http://darkhorizon666.com/frames/Crypti ... dsFail.mp3
Ik vind het iig klinken naar meer.