Black Metal Topic

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Sturmblast

Bericht door Sturmblast » ma nov 08, 2004 9:26 pm

ruben somewhere online schreef:Vanavond Diabolical van Naglfar weer eens opgezet, wat blijft dat toch een heerlijke woeste plaat. Van begin tot eind solide.

Vittra is wat dat betreft ook een oorgasme verzekerend!!!
I,ve got a fever, and the only perscription is more cowbell!
[img]http://www.thebleedingsun.com/pics/mdb_banner.jpg[/img]

ruben somewhere online

Bericht door ruben somewhere online » ma nov 08, 2004 9:28 pm

Sturmblast schreef:[..]

Vittra is wat dat betreft ook een oorgasme verzekerend!!!
Die heb ik eigenlijk nog nooit gehoord, stom stom, maar Sheol is ook een goede schijf.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Sturmblast

Bericht door Sturmblast » ma nov 08, 2004 9:30 pm

zekers ja

Sargatanas

Bericht door Sargatanas » ma nov 08, 2004 9:32 pm

ruben somewhere online schreef:[..]

Die heb ik eigenlijk nog nooit gehoord, stom stom, maar Sheol is ook een goede schijf.
Die is ook erg goed maar als je het te vaak luistert wordt het saai en dat is jammer dat zou een goede schijf niet moeten hebben
[url=http://www.last.fm/user/JeroenS/?chartstyle=BareTrees][img]http://imagegen.last.fm/BareTrees/tracks/5/JeroenS.gif[/img][/url]

ThorWulf
Contacteer:

Bericht door ThorWulf » di nov 09, 2004 12:10 am

Falkh schreef:Is hier iemand bekend met Warhead? ik weet het er zijn heel veel warhead's maar ik bedoel de Warhead met leden Honor in de gelederen, ik kan dan ook de cd "defenders of the blood" aanraden, het is een geheel van uiterts pakkende gitaarlijnen die echt dagenlang in je hoofd blijven hangen, een technisch hoogstandje is het niet, maar wel uiterst sfeervol.
Erg goede cd idd!
ledern van Honor en Nokturnal mortum die eraan mee werken
De 2e cd is een stuk zwakker maar de split met Infernal War maakt alles weer goed.
At the end of time, our Volk Leader will return for the Wild Hunt[Wildes Heer], with his Final Battalion, astride a White Horse, Sleipnir, his eight- legged steed. He will be the Last Avatar, also known as Wotan and Vishnu-Kalki.

Blikskaters

Bericht door Blikskaters » di nov 09, 2004 8:02 am

Het is een ongeschreven wet dat de helft van een split altijd te wensen over laat.

impaled succubus

Bericht door impaled succubus » di nov 09, 2004 9:04 am

nuberus schreef:[..]

Horna vind ik niet echt briljant. Heb de cd ooit verpatst aan Kevin, maar die vond het ook vrij simpel. De composities zijn redelijk open en standaard, productie vrij vlak en het geheel deed me denken aan een mindere variant van Marduk. Op zich geen slechte band, maar totaal niet origineel of bijzonder.
Ik vond het altijd de wat snellere en minder pakkende versie vanTaake.
Zelf heb ik twee CD's van deze band. Zeker niet onaardig maar aanzetten is een ander verhaal.
nuberus schreef:Taake's Hellnorsk in huis toevallig?
Jupo. De kut productie is even wennen maar de muziek is en blijft natuurlijk gewoon Taake.
karnivoor schreef:[..]

de armagedda en watain vergelijking hoor ik voor het eerst... ik ben nog niet bekend met de latere werken van deze band maar de eerdere werken doen mij in de verste verte niet aan geen enkel werk van watain denken
Het lijkt dan ook voor geen meter op elkaar. :wink:
Meltdown schreef:[..]
De laatste wel, die heeft een andere stijl. Meestal trage religieuze Black die inderdaad aan Watain doet denken.
En waarom dan? Omdat het 'religieus' is?
Er bestaat meer dan Watain en Funeral Mist hoor.
Vorck schreef:heeft iemand the taste of victory van nokturnal mortum al eens goed beluisterd? wat vindt je van de nieuwe stijl?
Mwa een beetje Temnozor achtig maar zeker een vooruitgang. Ik vond dat pagan-black gepruts van ze zo zielig. Geef mij maar 'Goat Horn's'
NecroNoud schreef:[..]

Een Graveland is al genoeg.

Haha, maar ff serieus. Wat mij betreft hadden ze veel beter verder kunnen gaan met die stijl zoals op "NeChrist". BIj het nieuwe album wil ik nog al eens in slaap vallen...
Ik vind juist dat ze met deze schij een stap bij Graveland vabdaan hebben gezet.
Darken is weer terug opde melodieuze pagan tour en Nokturnal Mortum gaat verder de folk kant op.
Falkh schreef:Is hier iemand bekend met Warhead? ik weet het er zijn heel veel warhead's maar ik bedoel de Warhead met leden Honor in de gelederen, ik kan dan ook de cd "defenders of the blood" aanraden, het is een geheel van uiterts pakkende gitaarlijnen die echt dagenlang in je hoofd blijven hangen, een technisch hoogstandje is het niet, maar wel uiterst sfeervol.
Lekkere combo van RAC en black. Gave, accoustice, gitaren. Ja dat is een zeker een gaaf CD-tje.
Ik heb vh weekend van wat Skins vernomen dat ze binnekort naar Belgie komen.

Took
Contacteer:

Bericht door Took » di nov 09, 2004 9:05 am

Blikskaters schreef:Het is een ongeschreven wet dat de helft van een split altijd te wensen over laat.
die zijn er dan toch alleen maar bij gehaald om het ding te financieren? ;)
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

impaled succubus

Bericht door impaled succubus » di nov 09, 2004 9:09 am

Blikskaters schreef:Het is een ongeschreven wet dat de helft van een split altijd te wensen over laat.
Bilskirnir/Flinsterwald, Ghaalskagg/Stormfront, Godless North/Chemin de Haine, Armagedda/Woods of Infinity, Emperor/Enslaved, Kristalncaht/Blessed in Sin/Seigneur Voland... ?

Ja je hebt gelijk.

Took
Contacteer:

Bericht door Took » di nov 09, 2004 10:21 am

Lekkere combo van RAC en black. Gave, accoustice, gitaren. Ja dat is een zeker een gaaf CD-tje.
Ik heb vh weekend van wat Skins vernomen dat ze binnekort naar Belgie komen.
@Inpaled Succebus, als je hier wat meer info over hebt mag je me wel even op de hoogte houden.

Meltdown

Bericht door Meltdown » di nov 09, 2004 1:16 pm

Hetzelfde warme, dikke bedrukkende sfeertje dat Watain ook laat horen, en natuurlijk de lyrics met hetzelfde onderwerp. In dat opzicht doen ze aan elkaar denken, hoewel Watain zoals eerder gezegd sneller is.
En nee, hehe, ik ben niet bekend met veel van dat soort bands, dus moet ik roeien met de riemen die ik heb (ofwel: de laatste Armagedda vergelijken met een band die grotendeels dezelfde sfeer uitstraalt).
Hêhêh, vishandel Berekoek.

impaled succubus

Bericht door impaled succubus » di nov 09, 2004 1:46 pm

Meltdown schreef:
Hetzelfde warme, dikke bedrukkende sfeertje dat Watain ook laat horen, en natuurlijk de lyrics met hetzelfde onderwerp. In dat opzicht doen ze aan elkaar denken, hoewel Watain zoals eerder gezegd sneller is.
En nee, hehe, ik ben niet bekend met veel van dat soort bands, dus moet ik roeien met de riemen die ik heb (ofwel: de laatste Armagedda vergelijken met een band die grotendeels dezelfde sfeer uitstraalt).
Rabid Death Curse vind ik bar weinig sfeer hebben en Casus Luciferi is idd behoorlijk religieus gericht maar Watain beukt en die Armagedda echt niet. Funeral Mist komt al iets meer in de richting met de 'zweverige; mid-tempo stukken maar beukt nog steeds veels te hard. Misschien dat ze behoorlijk in de richting van Deathspell Omega komen maar zelf zet ik 'Ond Spiritism' liever op het muziekale vlak van Ondskapt. Maar eigenlijk praten we dan nog slechts over de 'sound' en dat zegt natuurlijk weinig over de muziek zelf.

Othrys

Bericht door Othrys » di nov 09, 2004 8:23 pm

Dan heb jij de split van Clandestine Blaze met Deathspell Omega nooit gehoord.
The True North, Strong and Free

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di nov 09, 2004 8:41 pm

Net even een nummer gehoord van de nieuwe Sauron. Klinkt ook lang niet slecht. Voor zover ik het van dat ene nummer kan afhoren klinken ze weinig anders als op hun vorige plaat maar dat is in dit geval niet erg. Gewoon de rauwe, smerige versie van het zweedse black metal geluid.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

nuberus

Bericht door nuberus » di nov 09, 2004 9:00 pm

impaled succubus schreef:[..]
Godless North/Chemin de Haine
heb ik hier nog liggen, iemand interesse?
En de man zal heersen.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo nov 10, 2004 12:20 pm

Godless north is een tijd lang een enorm populaire band geweest in de underground. Maar ik heb het nooit echt geweldig gevonden. Zo e-norm saai.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

impaled succubus

Bericht door impaled succubus » wo nov 10, 2004 12:55 pm

Godless North heerscht gewoon. :P

verwoesting

Bericht door verwoesting » wo nov 10, 2004 4:33 pm

Weet iemand toevallig al het een en ander over de Waking the Dead IV line up?

ThorWulf
Contacteer:

Bericht door ThorWulf » wo nov 10, 2004 5:53 pm

impaled succubus schreef:Godless North heerscht gewoon. :P
troep
At the end of time, our Volk Leader will return for the Wild Hunt[Wildes Heer], with his Final Battalion, astride a White Horse, Sleipnir, his eight- legged steed. He will be the Last Avatar, also known as Wotan and Vishnu-Kalki.

iscariah

Bericht door iscariah » wo nov 10, 2004 7:27 pm

De nieuwe Enthroned, tot mijn verbazing haalt deze cd bijna het niveau van Towards The Skullthrone Of Satan.
Enthroned zal nooit veranderen, up-tempo black all the way.
Met A.M.S.G staat er een instrumentaaltje op dat wel naar Post-black neigt.
Favo nummers: Hellgium Messiah, Vortex Of Confusion, Nightstalker.
Gewoon de hele cd rost.
Vortex Of Confusion worden zelf dubbelvocalen gebruikt, de vocalen van Sabbathan worden afgewisseld met screams van medebandlid Nornagest
Hulde voor N. Daemon en Alsvid die (ondanks hun vertrek) samen met Sabbathan en Nornagest 1 van de betere Enthroned cd's hebben gemaakt.

Word in 2005 uitgebracht: Black Goat Ritual.
De eerste live-cd van Enthroned.

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » wo nov 10, 2004 7:31 pm

impaled succubus schreef:[..]
Bilskirnir/Flinsterwald, Ghaalskagg/Stormfront, Godless North/Chemin de Haine, Armagedda/Woods of Infinity, Emperor/Enslaved, Kristalncaht/Blessed in Sin/Seigneur Voland... ?

Ja je hebt gelijk.
Bilskirnir / Finsterwald, mee eens (ik kan me niet voorstellen dat iemand Finsterwald gaaf vindt)...maar Armagedda / Woods of Infinity en Emperor / Enslaved zijn toch allemaal uitstekende bands hoor.

Hmm, nu bedenk ik me net dat bij de split van Blodulv en Deadwood Murder het Blodulv-gedeelte uiteraard érg sterk was, maar dat DM-gedoe maar vage noise-achtige zooi is :P
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo nov 10, 2004 7:48 pm

iscariah schreef:De nieuwe Enthroned,....
Dat nummer van hun site klinkt inderdaad heer-lijk!
Binnenkort maar eens bestellen ja.

iscariah

Bericht door iscariah » wo nov 10, 2004 7:56 pm

XnegativeX schreef:[..]

Dat nummer van hun site klinkt inderdaad heer-lijk!
Binnenkort maar eens bestellen ja.
Dance Of A Thousand Knives is inderdaad een heerlijk nummer, al de nummers zijn van een even hoog niveau.

NecroNoud

Bericht door NecroNoud » wo nov 10, 2004 8:47 pm

XnegativeX schreef:Godless north is een tijd lang een enorm populaire band geweest in de underground. Maar ik heb het nooit echt geweldig gevonden. Zo e-norm saai.
Kan op zich een paar nummers wel waarderen, heb de cd (ben de titel ven kwijt) en de demo allebei al erg lang niet meer gedraaid. En op de "Only human ashes are real.." split vond ik Chemin de Haine toch echt de betere band.

En de nieuwe Enthroned is idd erg vet! Hij trommelt op dit moment ook weer het bloed uit m'n oren. "Carnage in worlds beyond" was al weer een vette cd, zeker na het toch wat slappe "Armoured bestial hell".

NecroNoud

Bericht door NecroNoud » wo nov 10, 2004 8:48 pm

Oh ja, en wat zijn die krijsen van Sabathan toch ontiechelijk vet!

Minurath

Bericht door Minurath » wo nov 10, 2004 11:14 pm

iscariah schreef:[..]
Dance Of A Thousand Knives is inderdaad een heerlijk nummer, al de nummers zijn van een even hoog niveau.
Speelt Nguaroth er al op mee?
Tact is for people who aren't witty enough to be sarcastic

iscariah

Bericht door iscariah » wo nov 10, 2004 11:16 pm

Minurath schreef:[..]

Speelt Nguaroth er al op mee?
Nee, de cd is nog opgenomen geweest met oud-leden N. Daemon en Alsvid.

Knevelaer

Bericht door Knevelaer » vr nov 12, 2004 3:52 pm

Kan iemand mij vertellen hoe de nieuwe Marduk en de nieuwe Draugar zijn ten opzichte van de vorige cd's?
Terug van weg geweest

Sturmblast

Bericht door Sturmblast » vr nov 12, 2004 3:59 pm

Marduk zal wel weer van ,t zelfde zijn als de andere marduk albums.

Draugar kan ik niks over zeggen

Aeolus

Bericht door Aeolus » vr nov 12, 2004 4:25 pm

Enslaved - Isa gaat steeds beter bevallen naarmate je hem vaker luisterd. Aanrader!
[i]Well these might be my last days
Because I am about to eclipse my sun[/i]

[img]http://i3.photobucket.com/albums/y74/Dirk86/avatar2.gif[/img]

verwoesting

Bericht door verwoesting » vr nov 12, 2004 4:29 pm

Krijg net een mail update van disorder:

Storm-Northland 7"EP Ultra rare 1993 demo recordings! 6.00

Gaat het hier om de 'Nordavind' Storm? Of een andere band die Storm heet?

Aeolus

Bericht door Aeolus » vr nov 12, 2004 4:33 pm

verwoesting schreef:Krijg net een mail update van disorder:

Storm-Northland 7"EP Ultra rare 1993 demo recordings! 6.00

Gaat het hier om de 'Nordavind' Storm? Of een andere band die Storm heet?
Vroeg het me ook al af, maar ik zie nergens in de storm discografie dat het om de all-star band storm gaat.
[i]Well these might be my last days
Because I am about to eclipse my sun[/i]

[img]http://i3.photobucket.com/albums/y74/Dirk86/avatar2.gif[/img]

Svenson

Bericht door Svenson » vr nov 12, 2004 6:54 pm

Knevelaer schreef:Kan iemand mij vertellen hoe de nieuwe Marduk en de nieuwe Draugar zijn ten opzichte van de vorige cd's?
De nieuwe Marduk klonk me net bij mijn eerste luisterbeurt aardig in de oren. De nieuwe zanger (toch?) heeft een verdomd lekkere strot. Verder is het weer het typische bekende marduk recept, we kennen het allemaal. Genadeloos doorblasten. Niks mis mee, maar ik heb het wel een beetje gezien.

De nieuwe Tsjuder daarentegen! Een week geleden had ik me er al over uitgelaten, niet al te positief meen ik me te herinneren, maar godvergegodver wat ramt Desert Northern Hell een hard partijtje! Stuk voor stuk gave nummers, met een aantal uitblinkers, waaronder Mouth of Madness! Uitchecken die handel!

En nu even iets anders: Wat is Forgotten Legends van Drudkh toch ook eigenlijk vervelend slaapverwekkend! Ik weet dat ik hiermee veel mensen tegen de schenen schop maar dat soort zooi hoeft voor mij niet gemaakt te worden!
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

iscariah

Bericht door iscariah » vr nov 12, 2004 10:14 pm

De nieuwe Anaal Nathrakh rost godverdomme !!!
Zzzzzzzzzzeer goede gevarieerde moderne black.
Na het introtje I Wish I Could Vomit Blood On You .... People barst de hel gewoon los, soms wat cleane vocalen.
Trouwens voor de intro I Wish I Could Vomit Blood On You .... People heeft men duidelijk gespiekt bij Haus Arafna aangezien dit echt op een Haus Arafna cd zou kunnen staan.
Geen favo nummers, ze zijn allemaal even fantastisch.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za nov 13, 2004 7:18 pm

Ik heb hem vandaag aangeschaft en hij is inderdaad erg fraai. Hij is minder extreem als The Codex necro maar daardoor zit er juist meer afwisseling in de muziek. En de riffs zijn ook doordachter. Simpel gezegd, ik kan mijn aandacht langer bij dit album houden dan bij The Codex necro. Iedereen die hem nog niet gehoord heeft, wees niet bevreest...hij is namelijk nogsteeds fucking extreem en als bonus is D.N.e.D waarschijnlijk nog zieker als T.C.N.

iscariah

Bericht door iscariah » za nov 13, 2004 7:22 pm

Ik vind eigenlijk de toevoeging van cleane zang fantastisch, geeft direct al wat meer variatie.
Wel jammer dat de samples niet zo origineel gebruikt worden, het zou origineler kunnen dan direct in het begin van het nummer.

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » za nov 13, 2004 7:23 pm

Die nieuwe van Enthroned vind ik zeker de moeite waard...

meer mensen die deze mening delen?
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

ThorWulf
Contacteer:

Bericht door ThorWulf » za nov 13, 2004 7:27 pm

De spear of longinus boxset "Black Sun Society" rost ook best lekker.

iscariah

Bericht door iscariah » za nov 13, 2004 7:27 pm

fetuskiller schreef:Die nieuwe van Enthroned vind ik zeker de moeite waard...

Zie vorige pagina. :D

edit: Rossen rossen, vette heersch. :D

Took
Contacteer:

Bericht door Took » za nov 13, 2004 7:35 pm

ThorWulf schreef:De spear of longinus boxset "Black Sun Society" rost ook best lekker.
Is het wat ja? Ik heb een aantal nummers van SoL op een sample cd staan. Die klinkt inderdaad erg goed.

nuberus

Bericht door nuberus » za nov 13, 2004 9:55 pm

Knevelaer schreef:Kan iemand mij vertellen hoe de nieuwe Marduk en de nieuwe Draugar zijn ten opzichte van de vorige cd's?
Draugar kreeg ik vandaag op promo binnen, zal binnenkort wel ff melden wat ik ervan vind t.o.v. de vorige.
En de man zal heersen.

StraightHate
Contacteer:

Bericht door StraightHate » zo nov 14, 2004 12:01 am

Ik vind de nieuwe Marduk geweldig. Voornamelijk ultrasnel, maar wel met verrassende wendingen zodat de nummers niet op elkaar lijken.

nuberus

Bericht door nuberus » zo nov 14, 2004 1:03 am

Dodheimsgard - Monumental Possession...Gigantische Heersch.

Hoor ik eigenlijk nooit wat over hier.
En de man zal heersen.

nuberus

Bericht door nuberus » zo nov 14, 2004 12:13 pm

iemand bekend met Cryptic's Once Holy Realm??
En de man zal heersen.

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo nov 14, 2004 2:11 pm

Nee..
maar ik ben wel enorm benieuwd naar hoe die van Draugar klinkt..listen!!
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

nuberus

Bericht door nuberus » zo nov 14, 2004 8:13 pm

Jeroen schreef:Nee..
maar ik ben wel enorm benieuwd naar hoe die van Draugar klinkt..listen!!
hehe, ja ja binnenkort. Heb nog een stapel promo's liggen. Eerst ff The Chasm beluisteren en dat gaat om ruim een uur zware metaal waar je al je aandacht bij nodig hebt.

Maar ondertussen, let niet op de geluidskwaliteit, wat vind men hiervan:

http://darkhorizon666.com/frames/Crypti ... dsFail.mp3

Ik vind het iig klinken naar meer.
En de man zal heersen.

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo nov 14, 2004 9:26 pm

hmm..ik ontvang deze week ook de Draugar plaat dus dan hoor ik het wel :)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

xeper

Bericht door xeper » zo nov 14, 2004 9:30 pm

fetuskiller schreef:Die nieuwe van Enthroned vind ik zeker de moeite waard...

ik, vind het een van de betere enthroned albums
[img]http://home.wanadoo.nl/federicogs/manowar/manowar.gif[/img]
Pitten op Priest is gay.

BESTAAT NIET MEER.

ruben somewhere online

Bericht door ruben somewhere online » zo nov 14, 2004 9:39 pm

nuberus schreef:[..]Maar ondertussen, let niet op de geluidskwaliteit, wat vind men hiervan:

http://darkhorizon666.com/frames/Crypti ... dsFail.mp3

Ik vind het iig klinken naar meer.
Klinkt niet verkeerd, gave drums iig.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Knevelaer

Bericht door Knevelaer » ma nov 15, 2004 2:26 pm

Hoe is die split van Leviathan en Iuvenes? Ik ken Iuvenes verder niet dus wat info over deze band zou ook fijn zijn.
Terug van weg geweest

Gesloten