Goede niet-metalbands
- Hieronimus
http://www.shef.ac.uk/~cm1jwb/kilar.htm
Wojciech Kilar, fakking heersch. Dat zijn nog eens kwaliteit soundtracks.
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- Sturmblast
- AltarOfSacrifice
- Contacteer:
- AltarOfSacrifice
- Contacteer:
- Sargatanas
Mahavishnu Orchestra.AltarOfSacrifice schreef:Well Sir, noem jij dan es een enorm aantal kwalikatief hoogstaande niet-metal-bands op dan.
John McLaughlin Trio,
Secret Chiefs 3.
Mr Bungle,
Estradasphere,
Frank Zappa,
Tears For Fears,
Chemical Brothers,
Duran Duran,
Goblin,
Shakti,
Genesis,
King Crimson,
Yes,
Prince & The New Power Generation,
Massive Attack,
Queen,
Abba,
Radiohead,
Soundgarden,
The Beatles,
Camel,
Tomahawk,
Primus,
Killing Joke,
Sugababes,
Wu-Tang Clan,
Mos Def & Talib Kweli Are Black Star,
A Tribe Called Quest,
Leftfield,
Weather Report,
Faith No More,
Kyuss,
The Police,
Stevie Ray Vaughn And Double Trouble,
pfff kan nog uren door gaan...
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine
[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]
Mats/Morgan,
Fantomas,
Tabla Beat Science,
Besh O Drom.
Taraf De Haidouks,
Air,
Naked City,
Jagga Jazzist,
Blackalicious,
Lovage,
Sergente Garcia,
The Byrds,
Roy Paci & Aretuska,
Gravediggaz,
Screaming Headless Torsos,
Sophie Ellis-Baxtor (volgens mij is dat de naam van de groep toch?),
Medeski, Martin & Wood,
Amsterdam Klezmer Band,
Handsome Boy Moddeling School,
Anathema,
ik ga nu slapen zzzzzzzzzzz
Fantomas,
Tabla Beat Science,
Besh O Drom.
Taraf De Haidouks,
Air,
Naked City,
Jagga Jazzist,
Blackalicious,
Lovage,
Sergente Garcia,
The Byrds,
Roy Paci & Aretuska,
Gravediggaz,
Screaming Headless Torsos,
Sophie Ellis-Baxtor (volgens mij is dat de naam van de groep toch?),
Medeski, Martin & Wood,
Amsterdam Klezmer Band,
Handsome Boy Moddeling School,
Anathema,
ik ga nu slapen zzzzzzzzzzz
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine
- yesferro
- Contacteer:
die vond ik ooit geweldig, maar toen ik een tijdje terug wat songs downloade vond ik er niets meer aan, mooie lyrics maar saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaiAltarOfSacrifice schreef:Spinvis heerscht.
-We're here to make metal, Black metal, blacker then the blackest black, times infinity- Nathan Explosion
- yesferro
- Contacteer:
fusion, uit jouw hele lijst vind ik misschien 4-5 bands goed, de rest is overloos gepringel of arty farty gedoe, van arty farty gesproken, lou reed en john cale's songs for drella is een pareltje
-We're here to make metal, Black metal, blacker then the blackest black, times infinity- Nathan Explosion
Smaken verschillen. Het zijn echter geen artsy fartsy bands (zoals in bands die moeilijk en intellectueel doen, just because).
edit: en als ik je audioscrobbler pagina bekijk, snap ik je mening wel. Allemaal mainstream rock/metal. Maar dan wel weer Dream Theater, blurgh, als iets arty farty oeverloos gezever is, is dat t wel!
edit: en als ik je audioscrobbler pagina bekijk, snap ik je mening wel. Allemaal mainstream rock/metal. Maar dan wel weer Dream Theater, blurgh, als iets arty farty oeverloos gezever is, is dat t wel!
- yesferro
- Contacteer:
Over DT heb je gelijk, vaak is het van het goede teveel. Maar om nu alle bands in mn lijst mainstream te noemen vind ik wat vergaand. vooral omdat dat enkel weergeeft wat ik op mn computer afspeel, en dus ook clintvriendelijk moet zijnFusion schreef:Smaken verschillen. Het zijn echter geen artsy fartsy bands (zoals in bands die moeilijk en intellectueel doen, just because).
JUIST! vooral Ninth Gate is ontzettend goed.Hieronimus schreef:http://www.shef.ac.uk/~cm1jwb/kilar.htm
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
Waarom bands als Soundgarden leuk zouden zijn heb ik nooit begrepen, ik mis de kwaliteit van dat soort muziek helemaal, dan vind ik die zanger het een stukje leuker doen bij Audioslave (waarom zou dat geen metal zijn?)feestneus schreef:zelf vind ik goede niet metal bands:
soundgarden,incubes,air, moby, didos, audioslave en nog wat meer. Het is dus bijna allemaal lounge en rock. Mag toch?
Dido is een van de leukere betere popzangeressen, maar een cd van kopen/opzetten zou ik toch niet doen.
Incubus vind ik alleen gaaf bij de hardere nummers. Die ene hit die je een tijdje geleden geregeld op MTV zag bijvoorbeeld.
Vaak vind ik nummertjes die scoren in de top40 best geinig, maar als je dan een heel album hoort is dat vaak ongenadig kut, of doodsaai.
Wantlist cd/lp:
Original Sin – Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Original Sin – Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
- AltarOfSacrifice
- Contacteer:
Ik blijf 't op 1 of andere manier leuk vinden... je moet 't ook niet te vaak luisteren. Ik zet 't meestal op als ik een dikke Jaap opheb.yesferro schreef:[..]
die vond ik ooit geweldig, maar toen ik een tijdje terug wat songs downloade vond ik er niets meer aan, mooie lyrics maar saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai
Vigilance is, the order of the day.
- Metalmatje
- AltarOfSacrifice
- Contacteer:
Beste CoenV,CoenV schreef:Waarom bands als Soundgarden leuk zouden zijn heb ik nooit begrepen, ik mis de kwaliteit van dat soort muziek helemaal, dan vind ik die zanger het een stukje leuker doen bij Audioslave (waarom zou dat geen metal zijn?)
Dido is een van de leukere betere popzangeressen, maar een cd van kopen/opzetten zou ik toch niet doen.
Incubus vind ik alleen gaaf bij de hardere nummers. Die ene hit die je een tijdje geleden geregeld op MTV zag bijvoorbeeld.
Vaak vind ik nummertjes die scoren in de top40 best geinig, maar als je dan een heel album hoort is dat vaak ongenadig kut, of doodsaai.
tot voor kort droeg ik uw persoon hoog in het vaandel, maar sinds bovenstaande post laat ik toiletpapier drukken met uwer tronie op ieder velletje. Soundgarden is namelijk briljant, Audioslave slechts een slap aftreksel daarvan. Dido is niet een van de betere popzangeressen, maar een van de meest onbetekende, totaal ontspeend van timbre, originaliteit, techniek en expressie.
Gegroet,
de heer Fusion.
yesferro schreef:fusion, uit jouw hele lijst vind ik misschien 4-5 bands goed, de rest is overloos gepringel of arty farty gedoe, van arty farty gesproken, lou reed en john cale's songs for drella is een pareltje

Ik raad mensen dan ook zeker aan eens wat artiesten uit mijn lijsten bovenaan te checken!!! Ik weet zeker dat de metalheads hier een Secret Chiefs 3, of een Estradasphere kunnen waarderen! En de proggies moeten zeker eens Mahavishnu Orchestra of Mats/Morgan proberen!
- XnegativeX
- Contacteer:
Waarom, ik herhaal, waarom, had jij CoenV hoog in het vaandel staan? Als er 1 iemand op dit godvergeten forum is met een gillende wansmaak dan is het CoenV wel.Fusion schreef:[..]
Beste CoenV,
tot voor kort droeg ik uw persoon hoog in het vaandel, maar sinds bovenstaande post laat ik toiletpapier drukken met uwer tronie op ieder velletje. Soundgarden is namelijk briljant, Audioslave slechts een slap aftreksel daarvan. Dido is niet een van de betere popzangeressen, maar een van de meest onbetekende, totaal ontspeend van timbre, originaliteit, techniek en expressie.
Gegroet,
de heer Fusion.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Och... wat verlang ik naar een wereld waar er meer mensen als CoenV zouden zijn, die tenminste weten waar het om draait.Fusion schreef:Omdat hij zo prachtig mooi heavy metal, pure onvervalste ouderwetse heavy metal tot op het bot verdedigt!
On-topic: Ik zag laatst Trijntje Oosterhuis met Candy Dulfer en Hans Eijkenaar op den drumsch bij Boring en Van Dorp... verekkes schoon muziek jonge!
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
Ja die Trijntje probeert de laatste tijd erg de jazz in te gaan he. Nu hou ik niet zo van de Nederlandse populaire jazz, maar ze doet t niet geheel onverdienstelijk. En Total Touch was natuurlijk geweldig!
Goede niet-metalbands?
hier komt ie:
Rock
Alice in Chains (Dirt, een geweldig vreemd en donker album die mij vanaf de eerste keer geboeid heeft)
Cave In (Antenna, fijne sfeervolle rock)
Dog Eat Dog (Who's The King, Play Games gave stevige meezing rappige rock)
Toto (Livefields, eigenlijk is alleen dit album leuk, de nummers tussen de hits door zijn geweldige fusion stukken (wellicht iets voor jou FUSION!))
Yes (Close To The Edge maar vooral Fragile zijn goede albums van deze progressieve rockers)
Tenacious D (het Tenacious D album rockt keihard iedereen's kak uit z'n anus en is ook nog erg grappig)
Guns N' Roses (Appetite For Destruction, supergave keihard Rockende plaat)
Soulwax (Much Against Everyone's Advice, leuke pakkende en alternatieve liedjes van de broers dewaele)
Soundgarden (SuperUnkown, geweldig rockend en pakkend album met een heel interessant progressief randje)
Smashing Pumpkins (Siamese Dream, The Infinite Sadness, de melancholie druipt af van deze band. Zowel de hardere nummers als de rustige nummers raken mij. Voor mij is het een geweldige band)
President Of The United States Of America (Deze band vind ik geweldig, alle liedjes zijn leuk en pakkend, erg grappige meezingenbare teksten)
Primus (Sailing the seas Of Cheese, geweldig en vreemd album van de band van Les Claypool. Deze band heb ik erg laat ondekt, gestoorde ritmes, rare teksten, het basspel van Les, allemaal geniaal)
Jazz
Al DiMeola, John McLaughin & Paco DeLucia (Friday Night In San Francisco, een jazzig en flamenco album vol met humor en veel gitaargeplingel)
Cannoball Adderley (Cannoball heeft mij snel jazzgetoeter leren aanhoren, fijne muziek)
Django Reinhardt (De zigeuner die met maar 2 bruikbare vingers van zijn linker hand jazz speelt waar een doorgewinterde gitarist met 4 vingers al moeite mee heeft)
Thelonious Monk (Thelonious, de pianist met een vreemde hakkelige speelstijl, hij heeft mij jazz leren waarderen, een echte held)
John Coltrane (Giant Steps, een geweldig album vol snel technisch getoeter en 235234 accoorden per maat en de liedjes zijn nog leuk ook!)
George Benson (Beyond The Blue Horizon, gooie gitarist, sterke funky drum, Prachtige muziek)
Esbjorn Svensson Trio (E.S.T.) (moderne jazzgroep die mij doet denken aan radiohead, veel mooie nummers)
The Dave Brubeck Quartet (Time Out, De jazzversie van BTBAM of Meshuggah, 5/4, 6/4, 9/4 en de liedje klinken desondanks heel "normaal". Heel goed album)
Blues
Eric Clapton - Unplugged (Deze moet je hebben, klaar.)
hier komt ie:
Rock
Alice in Chains (Dirt, een geweldig vreemd en donker album die mij vanaf de eerste keer geboeid heeft)
Cave In (Antenna, fijne sfeervolle rock)
Dog Eat Dog (Who's The King, Play Games gave stevige meezing rappige rock)
Toto (Livefields, eigenlijk is alleen dit album leuk, de nummers tussen de hits door zijn geweldige fusion stukken (wellicht iets voor jou FUSION!))
Yes (Close To The Edge maar vooral Fragile zijn goede albums van deze progressieve rockers)
Tenacious D (het Tenacious D album rockt keihard iedereen's kak uit z'n anus en is ook nog erg grappig)
Guns N' Roses (Appetite For Destruction, supergave keihard Rockende plaat)
Soulwax (Much Against Everyone's Advice, leuke pakkende en alternatieve liedjes van de broers dewaele)
Soundgarden (SuperUnkown, geweldig rockend en pakkend album met een heel interessant progressief randje)
Smashing Pumpkins (Siamese Dream, The Infinite Sadness, de melancholie druipt af van deze band. Zowel de hardere nummers als de rustige nummers raken mij. Voor mij is het een geweldige band)
President Of The United States Of America (Deze band vind ik geweldig, alle liedjes zijn leuk en pakkend, erg grappige meezingenbare teksten)
Primus (Sailing the seas Of Cheese, geweldig en vreemd album van de band van Les Claypool. Deze band heb ik erg laat ondekt, gestoorde ritmes, rare teksten, het basspel van Les, allemaal geniaal)
Jazz
Al DiMeola, John McLaughin & Paco DeLucia (Friday Night In San Francisco, een jazzig en flamenco album vol met humor en veel gitaargeplingel)
Cannoball Adderley (Cannoball heeft mij snel jazzgetoeter leren aanhoren, fijne muziek)
Django Reinhardt (De zigeuner die met maar 2 bruikbare vingers van zijn linker hand jazz speelt waar een doorgewinterde gitarist met 4 vingers al moeite mee heeft)
Thelonious Monk (Thelonious, de pianist met een vreemde hakkelige speelstijl, hij heeft mij jazz leren waarderen, een echte held)
John Coltrane (Giant Steps, een geweldig album vol snel technisch getoeter en 235234 accoorden per maat en de liedjes zijn nog leuk ook!)
George Benson (Beyond The Blue Horizon, gooie gitarist, sterke funky drum, Prachtige muziek)
Esbjorn Svensson Trio (E.S.T.) (moderne jazzgroep die mij doet denken aan radiohead, veel mooie nummers)
The Dave Brubeck Quartet (Time Out, De jazzversie van BTBAM of Meshuggah, 5/4, 6/4, 9/4 en de liedje klinken desondanks heel "normaal". Heel goed album)
Blues
Eric Clapton - Unplugged (Deze moet je hebben, klaar.)
[img]http://imagegen.last.fm/3blackrows/recenttracks/Emmaneul.gif[/img]
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
en daar wil ik dan graag aan toevoegen dat vooral Grendel uitermate gaaf is, en voor de liefhebbers van een meer floydiaanse aanpak: luister het prachtige oceancloud!xeper schreef:[..]
wat hij zegt inderdaad.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
-
- Contacteer:
eigenlijk zijn er toch wel erg veel niet-metalbands die ik gaaf vind (sorry voor mijn onbekrompenheid):
Queen
Dire Straits
Van Halen
Pink Floyd
CCR (Creedence Clearwater Revival)
Gary Moore
Neil Diamond
Scorpions
Dropkick Murphys
Nickelback
Corvus Corax
Whitesnake
Eric Clapton
Thin Lizzy
Golden Earring
Tool
Madball
Bad Religion
Meat Loaf
Disturbed
Merauder
Feindflug
Moody Blues
The Gathering
Spock's Beard
The Who
Flaw
R.E.M.
J.B.O.
Böhse Onkelz
Heideroosjes
Sum 41
3 Doors Down
Phil Collins
Rush
Steppenwolf
The Kinks
Journey
Foreigner
Bryan Adams
Def Leppard
The Troggs
Cro-Mags
N.A.O.P. (Noisy Act of Protest)
Rory Gallagher
10 CC
Snowy White('s Blues Agency)
eigenlijk luister ik van de meeste hiervan zelden nog wat, maar dat wil niet zeggen dat ze dan niet meer goed zijn. Vooral die eerste bands zijn gewoon stukken geschiedenis waarvan iedereen wel iets in z'n collectie zou moeten hebben
Queen
Dire Straits
Van Halen
Pink Floyd
Gary Moore
Neil Diamond
Scorpions
Dropkick Murphys
Nickelback
Corvus Corax
Whitesnake
Eric Clapton
Thin Lizzy
Golden Earring
Tool
Madball
Bad Religion
Meat Loaf
Disturbed
Merauder
Feindflug
Moody Blues
The Gathering
Spock's Beard
The Who
Flaw
R.E.M.
J.B.O.
Böhse Onkelz
Heideroosjes
Sum 41
3 Doors Down
Phil Collins
Rush
Steppenwolf
The Kinks
Journey
Foreigner
Bryan Adams
Def Leppard
The Troggs
Cro-Mags
Rory Gallagher
10 CC
eigenlijk luister ik van de meeste hiervan zelden nog wat, maar dat wil niet zeggen dat ze dan niet meer goed zijn. Vooral die eerste bands zijn gewoon stukken geschiedenis waarvan iedereen wel iets in z'n collectie zou moeten hebben
Laatst gewijzigd door MetalTuupLimburg op za dec 18, 2004 11:47 am, 4 keer totaal gewijzigd.
maar gelukkig zijn het allemaal geweldige bands, die je daar noemt.MetalTuupLimburg schreef:eigenlijk zijn er toch wel erg veel niet-metalbands die ik gaaf vind (sorry voor mijn onbekrompenheid):
Queen
Dire Straits
Van Halen
Pink Floyd
Gary Moore
Neil Diamond
Scorpions
Dropkick Murphys
Nickelback
Corvus Corax
Whitesnake
Eric Clapton
Thin Lizzy
Golden Earring
Tool
Madball
Bad Religion
Meat Loaf
Disturbed
Merauder
Feindflug
Moody Blues
The Gathering
Spock's Beard
The Who
Flaw
R.E.M.
J.B.O.
Böhse Onkelz
Heideroosjes
Sum 41
3 Doors Down
Phil Collins
Rush
Steppenwolf
The Kinks
Journey
Foreigner
Bryan Adams
Def Leppard
The Troggs
Cro-Mags
Rory Gallagher
10 CC
[img]http://home.wanadoo.nl/federicogs/manowar/manowar.gif[/img]
Pitten op Priest is gay.
BESTAAT NIET MEER.
Pitten op Priest is gay.
BESTAAT NIET MEER.
- The Reckoning
Je undersign is dood.Fusion schreef:Omdat hij zo prachtig mooi heavy metal, pure onvervalste ouderwetse heavy metal tot op het bot verdedigt!

Edit: Ohnee, nu niet meer.
Laatst gewijzigd door The Reckoning op do jan 06, 2005 10:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
[quote="AltarOfSacrifice"]Je bent geweldig.[/quote]
- The Reckoning