Black Metal Worship pt. DCLXVI
- zwarte krijser
On topic: wat vindt iedereen hier van Von?
Von, ja, wat een trueness. Hoewel trueheid natuurlijk GOED is, zit me wat dwars: eigenlijk is het maar een beetje boring en geniaal is eigenlijk toch alleen het laatste nummer: Von - Von. Misschien heb ik met Satanic Blood niet hun/zijn (weet ik veel) sterkste werk te pakken, maar ik ben bang van wel.
Von, ja, wat een trueness. Hoewel trueheid natuurlijk GOED is, zit me wat dwars: eigenlijk is het maar een beetje boring en geniaal is eigenlijk toch alleen het laatste nummer: Von - Von. Misschien heb ik met Satanic Blood niet hun/zijn (weet ik veel) sterkste werk te pakken, maar ik ben bang van wel.
Ik vind Von geen ruk aan. Saai niet zozeer, maar te kil. Gewoon niet mijn ding.zwarte krijser schreef:On topic: wat vindt iedereen hier van Von?
Gadverdamme. Von.
En nu zit er kwat op mijn beeldscherm. Ook gadverdamme.
Kop dicht, Thorko
Ik had het toen ook niet over jou.SatanicA's Angel schreef:Plaag schreef:Hè verdomme. Ik dacht toch dat ik zei dat ik erover op zou houden.
En weer komt er een stelletje zich verdedigen.
joh.. ik maakte alleen maar een grapje over je naam.. no affence...![]()
En ik ben single... nix stelletje dus..
Bovendien is het "no offence".
None taken, dus.
Die quotes van jou schoppen de boel aardig in de war, trouwens.
Kop dicht, Thorko
- ruben somewhere online
Dit topic zit vast in zijn eigen stront. Een vicieuze cirkel gekneed van kak door een vreemd soort nichterig collectief bewustzijn, dat inmiddels niet meer naar black metal ruikt. Graag zie ik hier het Individualisme weer terug om die ruftende cirkel naar de gallemiezen te helpen. Zet de tering weer naar de nering, weg met die infantiele vragen en antwoorden.
Black Metal for president!
En de man zal heersen.
nuberus schreef:Dit topic zit vast in zijn eigen stront. Een vicieuze cirkel gekneed van kak door een vreemd soort nichterig collectief bewustzijn, dat inmiddels niet meer naar black metal ruikt. Graag zie ik hier het Individualisme weer terug om die ruftende cirkel naar de gallemiezen te helpen. Zet de tering weer naar de nering, weg met die infantiele vragen en antwoorden.
Ja meneer.
Kop dicht, Thorko
En als het je zo dwars zit, moet je er wat aan doen. Poneer een stelling, schreeuw een mening uit, dan krijg je een aardige discussie.
Zullen we het over Deathspell Omega hebben? Of toch maar niet?
Uitgekauwd onderwerp?
Zijn we leeg van binnen?
Wat anders, Nuberus: stuur me eens een lijstje met platen waarvan je er evt. één wil ruilen voor die Eternal Majesty van mij. Misschien wel leuk om e.e.a. te regelen als ik toch langskom, komende week.
Zullen we het over Deathspell Omega hebben? Of toch maar niet?
Uitgekauwd onderwerp?
Zijn we leeg van binnen?
Wat anders, Nuberus: stuur me eens een lijstje met platen waarvan je er evt. één wil ruilen voor die Eternal Majesty van mij. Misschien wel leuk om e.e.a. te regelen als ik toch langskom, komende week.
Kop dicht, Thorko
Ik heb ook niet de neiging om aan Crystalium te gaan. Niet dat ik wat ik heb gehoord, slecht vind, maar ik vind het niet nodig om er iets mee te doen. Dat heb ik met veel bands; voor de meeste doe ik geen enkele moeite, voor die ene doe ik alles.nightwing schreef:nee laten we het over NSBM hebben op de vroege morgen...
nee maargoed, ik snijdt maar weer eens Crystalium aan want nog niet iedereen zit aan deze band!
Overige zaken komen en gaan.
Kop dicht, Thorko
- Hellhammer
Meer in de zin dat het zo'n gemeengoed wordt, juist door internet. Enerzijds wel goed, omdat meerdere bands op die manier ontsloten kunnen worden. Anderszijds slecht, omdat het ten koste gaat van een stuk historisch exclusiviteit.Meltdown schreef:Ik zie niet waarom zoiets modieus of trendig zou moeten zijn. Ik hou niet echt van dat 'totale obscuriteit' gedram, maar als die lui daar nou plezier uit trekken..
Ik neem tenminste aan dat je het zó bedoelt?
En de man zal heersen.
- zwarte krijser
- Chucknorris
tjsa.. ik kan me heel goed in bepaalde bands verplaatsen, en dat hun werk niet in de handen van gehandicapten valt..Meltdown schreef:Ik zie niet waarom zoiets modieus of trendig zou moeten zijn. Ik hou niet echt van dat 'totale obscuriteit' gedram, maar als die lui daar nou plezier uit trekken..
Ik neem tenminste aan dat je het zó bedoelt?
- Chucknorris
Ten eerste, het is een serieuse vraag die alles met black metal en de ontwikkeling ervan te maken heeft. Stel je black metal is zonder internet voor. ER zijn imiddels weer zat bands die het internet liever mijden, juist vanwege het hele internet blekkie pose gedoe. Ten tweede zijn het waarschijnlijk lui zoals jij die door het internet makkelijk aan de juiste black metal band komt en/of heel modieus je internet blekkie stoerheid tentoonspreidt. Ten derde is je opmerking er een van het infantiele soort die ik hier niet meer wil terugzien. Juist omdat dat soort opmerkingen niet relevant zijn, geen inhoud hebben en geen werkelijke bijdrage levert aan het verhogen van het kwalititatieve niveau van dit topic. Begrijp dat dan!zwarte krijser schreef:Ja en ook zonder telefoon en shampoo, maar waarom zou je?
Ben JIJ nu overigens niet degene die het BM topic doet verloederen tot florrieworrie dat niks met BM te maken heeft?
En de man zal heersen.
Maar in die besloten groep zit toch weer een groep kloothommels die er niks mee doet, behalve de boel op Ebay donderen. En diezelfde bands vinden dat ook niet oké. Dus met het bereiken van het juiste publiek, bereik je altijd ook rotte appels, op wat voor manier dan ook.Chucknorris schreef:[..]
bij sommige bands lukt het anders prima.. waarvan een zeer besloten groep de releases van krijgen..
Niet om de zoveelste Ebay discussie te starten, maar klik hier maar eens. Lekker duur weer en niemand die er iets aan kan doen. Men kan roepen wat men wil. Principes wegen niet op tegen maniakaal inhalig gedrag.
Kop dicht, Thorko
Black metal ist Handel, zo is het nooit bedoeld. Leuk dat het zo wereldlijk verkrijgbaar is, maar ik zou toch graag zien dat de gehele scene weer in de grond gaat. Heeft mijn moeder toch gelijk, dat het internet allerlei tuig met zich meebrengt.Plaag schreef:[..]
Maar in die besloten groep zit toch weer een groep kloothommels die er niks mee doet, behalve de boel op Ebay donderen. En diezelfde bands vinden dat ook niet oké. Dus met het bereiken van het juiste publiek, bereik je altijd ook rotte appels, op wat voor manier dan ook.
Niet om de zoveelste Ebay discussie te starten, maar klik hier maar eens. Lekker duur weer en niemand die er iets aan kan doen. Men kan roepen wat men wil. Principes wegen niet op tegen maniakaal inhalig gedrag.
En de man zal heersen.
Wat wil je eraan doen?nuberus schreef:[..]
opmerking [...] die ik hier niet meer wil terugzien..
En jij hebt toch ook een hoop lol van internet? Je sleept toch de ene plaat na de andere binnen, dankzij het enorme gemak van internet?
Ik ruil heel makkelijk, dankzij internet. Er is een hoop leuk contact onderling, dankzij internet. "Blekkies" moeten niet zo zeiken. Wat ik al eerder een keer zei: wat een ouwe wijven!
Kop dicht, Thorko
Ja, maar dat is niet alleen met black metal zo. Alles wat nu via het internet gaat, en vroeger niet, heeft dezelfde gevolgen.
Maar op een of andere manier spreekt black metal vooral de eenlingen uit de metalscene aan, die dus relatief weinig vrienden hebben en dus relatief meer achter de pc hangen, waardoor die hele internet blekkie cultuur is opgebouwd.
Ik zou zeggen, laat ze lekker, daar sta je toch boven? Ik wel iig, kan me er ook verder niet druk om maken.
Ben verder erg dankbaar voor het internet, want op deze manier kom ik aan bands waar ik anders nooit aan gekomen was. Dat is EN voor mij fijn, EN voor de band, want die hebben er weer een fan bij. Ik zie er allemaal geen kwaad in.
Maar op een of andere manier spreekt black metal vooral de eenlingen uit de metalscene aan, die dus relatief weinig vrienden hebben en dus relatief meer achter de pc hangen, waardoor die hele internet blekkie cultuur is opgebouwd.
Ik zou zeggen, laat ze lekker, daar sta je toch boven? Ik wel iig, kan me er ook verder niet druk om maken.
Ben verder erg dankbaar voor het internet, want op deze manier kom ik aan bands waar ik anders nooit aan gekomen was. Dat is EN voor mij fijn, EN voor de band, want die hebben er weer een fan bij. Ik zie er allemaal geen kwaad in.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
wat wil ik er aan doen? Geen idee, bewustzijn verhogende opmerkingen plaatsen.
Uiteraard is het makkelijk, ik zeg ook leuk dat het zo wereldlijk verkrijgbaar is. Dat is een positief iets, maar het brengt ook een offer met zich mee en dat zijn achterlijke prijzen, poseurs en een hoop leeghoofdige opmerkingen.
En jij bent het oudste wijf, wijf.
Uiteraard is het makkelijk, ik zeg ook leuk dat het zo wereldlijk verkrijgbaar is. Dat is een positief iets, maar het brengt ook een offer met zich mee en dat zijn achterlijke prijzen, poseurs en een hoop leeghoofdige opmerkingen.
En jij bent het oudste wijf, wijf.

En de man zal heersen.
Ontopic verdomme. 
Heeft iemand de limited LP 'A Silhouette In Splinters' van Leviathan (USA) al gehoord? Ik kwam het album per toeval tegen op DC++, en besloot deze, aangezien Leviathan mijns inziens een van de beste en meest originele black metal bands is, aan een luisterbeurt te onderwerpen.
De eerste reactie mijnerzijds was ... 'typisch Leviathan ... maar toch zo verassend.' Dit was totaal niet wat ik verwachtte. Dit is prachtig, en tegelijkertijd haast ... 'pijnlijk' om naar te luisteren, vooral als deze muziek de persoonlijke emoties en gedachten reflecteert. Dit is een van de meest emotionele, meest ... depressieve werken die ik ooit gehoord heb. Een naargeestig, depressief geheel, de luisteraar meenemende op een reis door de meest duistere uithoeken van de ziel.
Het eerste wat opvalt is dat het gehele album enkel bestaat uit het typerende ambient-werk van Wrest. De basis word gevormd door synthesizers (/ samples), regelmatig bijgestaan door rustige (doch met een 'dreigend' karakter) gitaarpartijen en prachtige baslijnen.
Opvallend is ook dat de unieke vocalen van Wrest in zijn geheel ontbreken.
Deze LP moet in huis gehaald worden! Nadeel is; het betreft een limited edition, en naar het schijnt is deze inmiddels al overal uitverkocht. Het leven is oneerlijk.

Heeft iemand de limited LP 'A Silhouette In Splinters' van Leviathan (USA) al gehoord? Ik kwam het album per toeval tegen op DC++, en besloot deze, aangezien Leviathan mijns inziens een van de beste en meest originele black metal bands is, aan een luisterbeurt te onderwerpen.
De eerste reactie mijnerzijds was ... 'typisch Leviathan ... maar toch zo verassend.' Dit was totaal niet wat ik verwachtte. Dit is prachtig, en tegelijkertijd haast ... 'pijnlijk' om naar te luisteren, vooral als deze muziek de persoonlijke emoties en gedachten reflecteert. Dit is een van de meest emotionele, meest ... depressieve werken die ik ooit gehoord heb. Een naargeestig, depressief geheel, de luisteraar meenemende op een reis door de meest duistere uithoeken van de ziel.
Het eerste wat opvalt is dat het gehele album enkel bestaat uit het typerende ambient-werk van Wrest. De basis word gevormd door synthesizers (/ samples), regelmatig bijgestaan door rustige (doch met een 'dreigend' karakter) gitaarpartijen en prachtige baslijnen.
Deze LP moet in huis gehaald worden! Nadeel is; het betreft een limited edition, en naar het schijnt is deze inmiddels al overal uitverkocht. Het leven is oneerlijk.

Listen to the water
that surrounds our shore -
To the wind
that blows into our face -
To the stories they tell
before all disappears in darkness.
To the wind
To the stories they tell
Een mes snijdt aan twee kanten. Wat je beschrijft is ook waar, maar eeuwig jammer dat er zo'n hele internet blekkie cultuur is ontstaan. Daar zit zo'n band echt niet op te wachten. Die gaan daar ook boven staan, maar reken maar dat ze er flink de pest in hebben dat een boel van hun releases simpelweg bij het verkeerde volk terecht komt.Amibor schreef:Ja, maar dat is niet alleen met black metal zo. Alles wat nu via het internet gaat, en vroeger niet, heeft dezelfde gevolgen.
En de man zal heersen.
Nee, niet. Ik ben niet zo'n droplul die de geraniums om achter vandaan te emmeren, heeft vervangen voor een toetsenbord en een beeldscherm.nuberus schreef: En jij bent het oudste wijf, wijf
Ik ben wel een kutkind, daar ik constant de boel in de zeik neem en vaak schromelijk overdrijf en dan vreselijk zit te lachen om de reacties erop. Dat geef ik dan wel toe.
Kop dicht, Thorko
syarych schreef:Ontopic verdomme.
Deze LP moet in huis gehaald worden! Nadeel is; het betreft een limited edition, en naar het schijnt is deze inmiddels al overal uitverkocht. Het leven is oneerlijk.![]()
Ontopic? Ontopic? Zeg flierefluiter, het is ontopic. Het betreft de uitdieping van black metal. En dat dat niet alleen over de kern, muziek, hoeft te gaan lijkt me evident.
Deel liever je mening, dan weer een band over de toonbank te gooien. Alhoewel ik je beschrijving van Leviathan's laatste wel een goede vind trouwens.
En de man zal heersen.
Kan daar geen apart topic voor komen?Plaag schreef:[..]
Nee, niet. Ik ben niet zo'n droplul die de geraniums om achter vandaan te emmeren, heeft vervangen voor een toetsenbord en een beeldscherm.
Ik ben wel een kutkind, daar ik constant de boel in de zeik neem en vaak schromelijk overdrijf en dan vreselijk zit te lachen om de reacties erop. Dat geef ik dan wel toe.
En de man zal heersen.
Mijn mening? Een nutteloze discussie die nergens naar leidt lijkt het mij, mede daarom mijn opmerking 'ontopic'.nuberus schreef:Ontopic? Ontopic? Zeg flierefluiter, het is ontopic. Het betreft de uitdieping van black metal. En dat dat niet alleen over de kern, muziek, hoeft te gaan lijkt me evident.
Deel liever je mening, dan weer een band over de toonbank te gooien. Alhoewel ik je beschrijving van Leviathan's laatste wel een goede vind trouwens.
Listen to the water
To the wind
To the stories they tell
To the wind
To the stories they tell
Nee, blekkies zijn nou eenmaal verwarde randdebielen. Zinloos dus.nuberus schreef:[..]
Kan daar geen apart topic voor komen?
Lul gewoon weer over bandjes en wat ideologie die erachter steekt, filosofeer wat. En af en toe wat rare uitspattingen moeten kunnen. Of een trap. Of een steek onder water. Niks mis mee.
Maar het moet natuurlijk niet te gek worden.
NSBM dan maar weer?
Kop dicht, Thorko
- Chucknorris
En met die bands bedoel ik dus NIET deathspell.. Ik bedoel bands waarbij de band degene aan WIE ze het geven ook kennen op de een of andere manier.. DEZE mensen WETEN dus hoe en wat.. dit word dus NIET op ebay gegooid..Plaag schreef:[..]
Maar in die besloten groep zit toch weer een groep kloothommels die er niks mee doet, behalve de boel op Ebay donderen. En diezelfde bands vinden dat ook niet oké. Dus met het bereiken van het juiste publiek, bereik je altijd ook rotte appels, op wat voor manier dan ook.
Dat is een van die illusies. Ze WETEN niets. Hun wordt maar iets voorgehouden. Ze hebben geen invloed op die enkele rotte appel. De bands in kwestie kunnen niks doen. Hun publiek wel. Als men maar principieël blijft. Maar dat is men over het algemeen niet echt. Op enkele uitzonderingen na.Chucknorris schreef:[..]
En met die bands bedoel ik dus NIET deathspell.. Ik bedoel bands waarbij de band degene aan WIE ze het geven ook kennen op de een of andere manier.. DEZE mensen WETEN dus hoe en wat.. dit word dus NIET op ebay gegooid..
Ik bedoel ook niet Deathspell Omega, ik bedoel degene met de DsO plaat in de klauwen. Wat doet hij ermee? Welk belang hecht hij eraan?
Overigens zijn het niet alleen bands, met principes, het zijn hele labels, labels die mailtjes krijgen van gastjes die beweren dat ze het allemaal zo goed bedoelen en zo het label om de tuin leiden. De intenties van een potentiële vinyl-afnemer zijn niet te peilen.
Een band als SVEST, die Nuub net noemde, verstopt zich zo goed mogelijk, internet of niet, maar wordt toch tevoorschijn gehaald door iemand die er vorige week voor het eerst van hoorde en het spul MOET hebben. Niks mis mee, maar is hij (of zij) één van degenen uit de beoogde doelgroep? Weten ze niet, kan niet. Hoe controleer je dat?
Kop dicht, Thorko
Ik heb zojuist toch 1 van de 500 kopieen van de LP weten te bemachtigen via Zion's Gate Records (US).syarych schreef:Deze LP moet in huis gehaald worden! Nadeel is; het betreft een limited edition, en naar het schijnt is deze inmiddels al overal uitverkocht. Het leven is oneerlijk.![]()

Listen to the water
To the wind
To the stories they tell
To the wind
To the stories they tell
- zwarte krijser
Het spreidt echter ook niet bijster veel intelligentie ten toon hoe jij mij op een serie van aannames die je geenzins kan onderbouwen veroordeelt, en de kwaliteit van dit topic verbeteren doet het al helemaal niet.nuberus schreef:[..]
Ten eerste, het is een serieuse vraag die alles met black metal en de ontwikkeling ervan te maken heeft. Stel je black metal is zonder internet voor. ER zijn imiddels weer zat bands die het internet liever mijden, juist vanwege het hele internet blekkie pose gedoe. Ten tweede zijn het waarschijnlijk lui zoals jij die door het internet makkelijk aan de juiste black metal band komt en/of heel modieus je internet blekkie stoerheid tentoonspreidt. Ten derde is je opmerking er een van het infantiele soort die ik hier niet meer wil terugzien. Juist omdat dat soort opmerkingen niet relevant zijn, geen inhoud hebben en geen werkelijke bijdrage levert aan het verhogen van het kwalititatieve niveau van dit topic. Begrijp dat dan!
Toevallig ben ik het daar mee eens. Gescheld dat gebaseerd is op niks, kan nergens toe leiden. En zeker niet tot het opkrikken van een zeker niveau.
Dat is ongeveer hetzelfde als ineens, uit het niets, iemands leven veroordelen, een leven dat waardeloos zou zijn. Terwijl daar absoluut geen zicht op is, wat in veel gevallen ook zo blijft.
Men begeeft zich af en toe op glad ijs, wat die dingen betreft.
Dat is ongeveer hetzelfde als ineens, uit het niets, iemands leven veroordelen, een leven dat waardeloos zou zijn. Terwijl daar absoluut geen zicht op is, wat in veel gevallen ook zo blijft.
Men begeeft zich af en toe op glad ijs, wat die dingen betreft.
Kop dicht, Thorko
Vind jij nutteloos en dat zegt al genoeg. Ontopic geldt nog steeds, black metal is toch echt meer dan muziek alleen. Snáp dat dan. Als je iets niet begrijpt van wat ik meldt, zeg het. Kom nou, zo infantiel ben je niet. Je opmerking is te makkelijk, je verschuilt je, waar ben je bang voor man.syarych schreef:[..]
Mijn mening? Een nutteloze discussie die nergens naar leidt lijkt het mij, mede daarom mijn opmerking 'ontopic'.
En de man zal heersen.
Aannames is al dat je geeft, daar had je je bij het geven van je eigen opmerking al bij stil moeten staan. De kwaliteit van dit topic kan wel degelijk omhoog. Het stellen van een vraag als black metal versus internet is nog steeds een goede, ook al gaat het niet direct over muziek an sich. Juist de verbreding en verdieping van dit topic, brengt het naar een hoger niveau. Dus niet slechts lullen over bandjes, neen. Wat doet black metal met je geest, wat wordt je er wijzer van. Filosofeer verdomme eens wat meer, zoek de diepgang, juist black metal leent zich daarvoor, is gecreeerd mede daardoor. Dat ik jou feitelijk een druiloor noem, is misschien niet juist, maar je laat ook weinig ruimte met je eigen bevindingen aangaande mijn opmerking. Heus, denk er eens over na en vertel nou eens wat je echt vind over internet en black metal.zwarte krijser schreef:[..]
Het spreidt echter ook niet bijster veel intelligentie ten toon hoe jij mij op een serie van aannames die je geenzins kan onderbouwen veroordeelt, en de kwaliteit van dit topic verbeteren doet het al helemaal niet.
En de man zal heersen.
Craft - Fuck the Universe is out now

Track Listing:
1. Earth a Raging Blaze
2. Thorns in the Planet's Side
3. Fuck the Universe
4. Assassin 333
5. Demonspeed
6. Terni Exustæ; Queen Reaper
7. Xenophobia
8. Suffering
9. Destroy All
10. According to Him
11. Principium Anguis
Sample
Nieuws voor mij.
Alhoewel de sample (die ik al eens eerder had gepost) me niet bevalt, veel te clean en te rock'n rollig.

Track Listing:
1. Earth a Raging Blaze
3. Fuck the Universe
4. Assassin 333
5. Demonspeed
7. Xenophobia
8. Suffering
9. Destroy All
10. According to Him
11. Principium Anguis
Sample
Nieuws voor mij.
Alhoewel de sample (die ik al eens eerder had gepost) me niet bevalt, veel te clean en te rock'n rollig.
Aan het werk maar weer idd. Dat van leer getrek ga ik weer mee nokken, het is onbegonnen werk. Maar goed Craft dus. Beuh, black 'n roll wat iets teveel op Darkthrone lijkt, of Pest dat op zijn beurt al op Darkthrone lijkt. Schoon geluid, wat niet past bij dit type muziek. Als het al rollt moet het smerig rollen.iscariah schreef:Craft - Fuck the Universe is out now
Track Listing:
1. Earth a Raging Blaze
3. Fuck the Universe
4. Assassin 333
5. Demonspeed
7. Xenophobia
8. Suffering
9. Destroy All
10. According to Him
11. Principium Anguis
Sample
Nieuws voor mij.
En de man zal heersen.
Nu we toch weer braaf bezig zijn:

Heb dit album als den sodemieter besteld. Dit is simpelweg Black Metal, het is vrij recht door zee, snel, donderende drums, repetitieve riffs, een scheurende smoel en een dreiging die onderhuids constant aanwezig is. Deze Duitsers wanen zich in de jaren '90, maar doen dit uiterst smaakvol. Graupel dus.
http://www.cold-dimensions.de/order/mp3/heimkehr.mp3

Heb dit album als den sodemieter besteld. Dit is simpelweg Black Metal, het is vrij recht door zee, snel, donderende drums, repetitieve riffs, een scheurende smoel en een dreiging die onderhuids constant aanwezig is. Deze Duitsers wanen zich in de jaren '90, maar doen dit uiterst smaakvol. Graupel dus.
http://www.cold-dimensions.de/order/mp3/heimkehr.mp3
En de man zal heersen.
Dan moet jij Total Soul Rape van die heren eens proberen.nuberus schreef:[..]
Aan het werk maar weer idd. Dat van leer getrek ga ik weer mee nokken, het is onbegonnen werk. Maar goed Craft dus. Beuh, black 'n roll wat iets teveel op Darkthrone lijkt, of Pest dat op zijn beurt al op Darkthrone lijkt. Schoon geluid, wat niet past bij dit type muziek. Als het al rollt moet het smerig rollen.