*KUCH*KORSAKOV*KUCH*Plaag schreef:Dat is waar ook:
[..]
:' )
Ja, die heb ik ook net in huis. Tevreden? Enerzijds zeker, want het is gewoon een goed album dat meer Black Metal pit in z'n donder heeft dan ik in tijden gehoord had, anderzijds kan ik me niet aan het gevoel onttrekken dat na 7(!) jaar stilte meer in het vat had moeten zitten. Fra Underverdenen had toch meer impact.sammath schreef:nog meer mensen tevreden met de nieuwe kampfar?
Viktor, ik ken je; je bent een intelligente jongen. Je muziek-keus strookt echter niet helemaal met dit beeld. Kom binnenkort even langs, Negurã Bunget luisteren.V. schreef:Iemand hier bekend met de Amerikaanse band 'Ganzmord'?
Ja, lekkere naam weer. Ik verwacht ook niet meer dan een puisterige kneus die op zijn kamertje heeft zitten prutsen met zijn keyboard en drumkompjoeter; Maar stiekem ben ik toch benieuwd.
Is goed.Gangrad schreef:[..]
Viktor, ik ken je; je bent een intelligente jongen. Je muziek-keus strookt echter niet helemaal met dit beeld. Kom binnenkort even langs, Negurã Bunget luisteren.
Ganzmord is gaaf, ik verwacht binnenkort de split met Dodsferd binnen te krijgen.V. schreef:Iemand hier bekend met de Amerikaanse band 'Ganzmord'?
Ja, lekkere naam weer. Ik verwacht ook niet meer dan een puisterige kneus die op zijn kamertje heeft zitten prutsen met zijn keyboard en drumkompjoeter; Maar stiekem ben ik toch benieuwd.
Ik heb Mortifera opgespoord en kwam toen ook Celestia tegen. De andere band van de zanger/bandleider. Ik las ergens dat beide bands erg op elkaar zouden lijken. Nu heb ik nog geen tijd gehad om Mortifera te checken maar van Celestia heb ik intussen al wat nummers kunnen beluisteren.iscariah schreef:Ik zoek meer spul in de stijl van Mortifera ... + hoe zit het met die band? Want hun materiaal is uitgegroeid tot enkele van mijn favoriete-bm-materiaal en wat nieuwer werk zou ik wel kunnen waarderen.
En mocht dit verhaal niet overtuigen, probeer dan eens een sample: World Dominion.XnegativeX schreef:Ik wil de Zweedse band Zavorash nogmaals eens aanstippen omdat deze belachelijk weinig aandacht geniet. In dit topic in ieder geval. Zavorash is de band van ene I.Hate (ofwel Necromorbus van o.a. Funeral Mist, Ofermod en Watain). Dat moet toch wel iets zijn dat interesse wekt.
Qua muziek zijn er overeenkomsten met de religieuse black metal van Funeral mist en Ondskapt maar toch staat Zavorash op zichzelf. Elk nummer op hun laatst verschenen album, Nihilistic ascension and spiritual death, klinken eigenlijk ook onderling verschillend. De ene keer vernijnig en snel alsof Abbath bij Funeral mist is gaan zingen, dan weer een Carpathian forest achtig black 'n roll nummer dat vergif spuwt of een slepend, filosofisch nummer dat wel iets aan Shining doet denken. Maar altijd geeft Zavorash een totaal eigen draai aan de muziek. Maar hoe ze ook klinken, het klinkt altijd dreigend en druipend van het gif.
Misschien het meest opvallende aspect van Zavorash zijn de teksten. Die zijn eigenlijk anders dan je van een black metal band gewend bent. Meer diepgang en ze begeven zich minder op de platgetreden paden.
Humanity, that comfortable motherfucking lie. I see seers selling out to it and I know why. With absolute disgust for false alternatives Armageddon becomes affirmative. Systematic attempts to make desire and hate contrast. Protecting their indoctrinated mindless deformation-cast. Behold the massive "not-our-fault" routine. Focus your rage, in honor of the future we've seen…
Was mij onbekend... maar zie dat er wat werkjes op W.T.C. en Nykta zijn uitgebracht - eens aan een luisterbeurt onderwerpen.multi/spazz schreef:De nieuwe Prevalant Resistance is echt een knaller geworden. Qua stijl doet het me vooral denken aan Horna en Sargeist, een soort rauwe melancholieke sfeer. Voor mij de BM plaat van de laatste paar weken.
XnegativeX schreef:Eigenlijk vind ik Watain een beetje overrated. Het doet me allemaal teveel aan Dissection denken en het heeft me te weinig pit. In hdat straatje luister ik liever naar de laatste albums van Zarathustra of Necrophobic.