Black Metal

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
the true Thorko

Bericht door the true Thorko » do feb 15, 2007 12:11 am

Plaag schreef:Dat is waar ook:

[..]
*KUCH*KORSAKOV*KUCH*

:' )
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Othrys

Bericht door Othrys » do feb 15, 2007 1:47 am

sammath schreef:nog meer mensen tevreden met de nieuwe kampfar?
Ja, die heb ik ook net in huis. Tevreden? Enerzijds zeker, want het is gewoon een goed album dat meer Black Metal pit in z'n donder heeft dan ik in tijden gehoord had, anderzijds kan ik me niet aan het gevoel onttrekken dat na 7(!) jaar stilte meer in het vat had moeten zitten. Fra Underverdenen had toch meer impact.
The True North, Strong and Free

Plaag

Bericht door Plaag » do feb 15, 2007 7:41 am

Kop dicht, Thorko

V.

Bericht door V. » do feb 15, 2007 10:00 am

Iemand hier bekend met de Amerikaanse band 'Ganzmord'?
Ja, lekkere naam weer. Ik verwacht ook niet meer dan een puisterige kneus die op zijn kamertje heeft zitten prutsen met zijn keyboard en drumkompjoeter; Maar stiekem ben ik toch benieuwd.
[quote="KoenM"][..]

Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

Gangrad

Bericht door Gangrad » do feb 15, 2007 10:31 am

V. schreef:Iemand hier bekend met de Amerikaanse band 'Ganzmord'?
Ja, lekkere naam weer. Ik verwacht ook niet meer dan een puisterige kneus die op zijn kamertje heeft zitten prutsen met zijn keyboard en drumkompjoeter; Maar stiekem ben ik toch benieuwd.
Viktor, ik ken je; je bent een intelligente jongen. Je muziek-keus strookt echter niet helemaal met dit beeld. Kom binnenkort even langs, Negurã Bunget luisteren.

V.

Bericht door V. » do feb 15, 2007 10:54 am

Gangrad schreef:[..]

Viktor, ik ken je; je bent een intelligente jongen. Je muziek-keus strookt echter niet helemaal met dit beeld. Kom binnenkort even langs, Negurã Bunget luisteren.
Is goed. :wink:
[quote="KoenM"][..]

Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do feb 15, 2007 12:20 pm

Afbeelding

Gans moord.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Plaag

Bericht door Plaag » do feb 15, 2007 11:19 pm

Afbeelding

Greetings.

www.dawnband.com have gone through major surgery, mainly technically but also visually, to bring you a site worthy of Dawn anno 2007.

The site have moved to another platform/web site engine for better security and overall better and easier maintenance.

As some of you may have noticed, the guestbook was spammed good time last year, but that will not happen this time, so keep posting.

As things unfold DAWN will update the site and report from the rehearsals and what's going on in the making and completion of the Fourfold Furnace!

All for now.
/Daniel - Dawnland Design

Lachen. Er gebeurt weer wat.
Kop dicht, Thorko

sanguis
Contacteer:

Bericht door sanguis » do feb 15, 2007 11:27 pm

Dat ze weer maar eens een studio induiken

iscariah

Bericht door iscariah » vr feb 16, 2007 10:00 am

V. schreef:Iemand hier bekend met de Amerikaanse band 'Ganzmord'?
Ganzmord is gaaf, ik verwacht binnenkort de split met Dodsferd binnen te krijgen.

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » vr feb 16, 2007 2:21 pm

Zo, de nieuwe Naglfar klinkt ook weer heerlijk op het eerste gehoor. Meningen?
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

sanguis
Contacteer:

Bericht door sanguis » vr feb 16, 2007 4:50 pm

Draconian schreef:Zo, de nieuwe Naglfar klinkt ook weer heerlijk op het eerste gehoor. Meningen?
Ik vind het ook weer een erg sterk album te vinden, ietjes beter zelfs dan Pariah (is toch het enige vergelijkingsmateriaal dat ik van ze heb).

Iemand de nieuwe Cirith Gorgor al beluisterd?

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr feb 16, 2007 5:13 pm

iscariah schreef:Ik zoek meer spul in de stijl van Mortifera ... + hoe zit het met die band? Want hun materiaal is uitgegroeid tot enkele van mijn favoriete-bm-materiaal en wat nieuwer werk zou ik wel kunnen waarderen.
Ik heb Mortifera opgespoord en kwam toen ook Celestia tegen. De andere band van de zanger/bandleider. Ik las ergens dat beide bands erg op elkaar zouden lijken. Nu heb ik nog geen tijd gehad om Mortifera te checken maar van Celestia heb ik intussen al wat nummers kunnen beluisteren.

Nou vraag ik mij af wat er zo speciaal is aan Mortifera/Celestia. Ik zeg niet dat het slecht is maar in mijn eerste luisterbeurt kon er ik maar zeer weinig mee. Meestal als Iscariah iets goed vindt dan ben ik het vaak niet met hem eens maar ik hoor wel dat het iets speciaals is. Maar bij Celestia hoor ik weinig speciaals. Zie ik wat over het hoofd?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » vr feb 16, 2007 5:35 pm

Volgens mij mis je niets. Mortifera en Celestia klinken allebei wel leuk, maar echt speciaal zijn ze niet.

Dimas
Contacteer:

Bericht door Dimas » ma feb 19, 2007 6:17 pm

Limbonic Art leeft weer
Ik zeg hieperdepiep hoera :)

The Chosen

Bericht door The Chosen » ma feb 19, 2007 6:26 pm

Inderdaad erg mooi nieuws :)

sanguis
Contacteer:

Bericht door sanguis » ma feb 19, 2007 6:35 pm

Dimas schreef:Limbonic Art leeft weer

Dit is heel erg mooi nieuws, ben benieuwd hoe ze het er vanaf gaan brengen.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma feb 19, 2007 7:42 pm

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!

Hoe moet het nou verder met Sarcoma Inc.? :cry:

iscariah

Bericht door iscariah » ma feb 19, 2007 7:48 pm

Wow ... deze had ik niet zien aankomen ...

Amibor

Bericht door Amibor » ma feb 19, 2007 8:55 pm

Alweer een reunie? Jezus. Binnenkort bestaat er geen kvlt meer, dan speelt zelfs Chuck op sterk water.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » ma feb 19, 2007 10:12 pm

Onverwacht, inderdaad. Maar interessant om eens te kijken hoe ze het ervan af gaan brengen (en hopelijk weer een meer keyboard-georiënteerd-geluid gebruiken).
Front voor/der Matigheid
last.fm

Swamp

Bericht door Swamp » di feb 20, 2007 11:11 am

kut... gisteren een nummer gekregen van de nieuwe LIFELOVER, namelijk "Besatt"... wederom een geniaal nummer... veel piano, weirde zang, eigenlijk zoals op het voorgaande werk, maar dan net iets meer gegroeid.... klintk zeeeeer vetjes..... heb dan ook niets anders meer gedraait!

kan neit wachten tot het album een dezer dagen / weken te krijg is...
[b]SATANS REJECTS, SLAVE TO NONE[/b]

dako

Bericht door dako » di feb 20, 2007 11:41 am

Dimas schreef:Limbonic Art leeft weer
Kijk, daarvoor waag zelfs ik me graag in het blekkie-topic.
Goeie zaak, dit. Een van de weinige black metalbands die er hier geluisterd worden.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

paradigm shift

Bericht door paradigm shift » di feb 20, 2007 11:56 am

A BLABBERMOUTH.NET visitor by the name of Peter has submitted the following report from Swedish black metal band SHINING's controversial concert at Diezel in Halmstad, Sweden on February 3:

"I attended the gig and thought I'd give a report since there were so many conflicting stories...I felt that I needed to shed light on a couple of issues.

"So there I was waiting to see SHINING live and buy the new album. I had already seen SHINING one time and that concert was one of my most [memorable] concerts. But things didn't turn out as I thought. First of all, the new CD wasn't available (even though it was the release party) but I later learned that not even the band nor the record company had any copies of the album. Second, VESEN — who was [supposed to be] supporting — didn't show up so they were forced to skip them and go ahead with DHG and SHINING. [Editor's note: VESEN apparently went on after SHINING and closed the gig.]

"As for the third, the professional DVD shoot [that was supposed to take place consisted of] one guy with a camera changing cassettes every 10 minutes.

"The theme from 'Twin Peaks' is played and afterwards some guy with a blonde wig, sack with one hole for his arm and skeleton makeup starts to sing with the band (later I learned that this was none other than Attila from MAYHEM) [photo], and a cloaked man comes onstage and kicks Attila down. The cloaked figure is later revealed to be Kvarforth [SHINING singer Niklas Kvarforth], now covered in professional makeup looking like some shambling zombie; he looks horrifying and agitated at least [photo]. And then he grabs a guy's hair and yanks it upwards...and I was starting to get really worried about the direction this gig was taking.

"A couple of songs are finished and Kvarforth is standing with zipped up leather pants and some drunk Swede touches his crotch. Kvarforth looks shocked and shouts 'Don't touch me,' before he kicks the fan in the chest.

"Now he shouts for Maniac [ex-MAYHEM singer] and Maniac comes walking covered in fake blood and makeup AND A SWASTIKA CARVED ON HIS FOREHEAD [photo#1, photo#2]! And I can only think...errh don't you have kids?

"The 'Norwegian fan' that was said to assault Kvarforth was in fact Maniac who started to open a BIG can o' whoopass! Kicking [Kvarforth] down, throwing things at him with full force, I saw Kvarforth being kicked in the spinal column and got thrown guitar stands at him while lying on the floor. It got really terrifying when Maniac picked up a cup and smashed it to the floor which resulted in shards of glass to shatter, flying on the audience.

"And now comes the infamous handing out the razors… Well, there was this crazy Asian guy who knew all the SHINING songs and got eye contact with the singer. Without being hit or spat on, as the young gentleman on the Asian's right side had the pleasure of experiencing, Kvarforth placed a razor in his hand and smiled, dragging his finger across the throat and laughing. The kid put the razor inside his jacket, although he took it in his hand and it looked like he started to cut himself in the palm of his hand...it was very dark so I couldn't see what exactly he was doing but my only thought was 'DUDE! Are you a moron or something, you don't cut yourself with a razor some stranger gives you.'

"And then the last singer to enter the stage — none other than infamous Nattefrost of CARPATHIAN FOREST [photo] (yes, he flashed his dick, by the way), but his stage antics consisted of giving Kvarforth alcohol and singing. Kvarforth later spat out the liquid on the crowd and I knew that it wasn't urine because urine smells. 'Nuff said...

"The [newspaper reports] about the bassist [having quit immediately after the gig] might be because it was [allegedly] planned [for him] to break his arm and let the VESEN bassist finish the rest of the concert as a stand-in bass player (the plans were never put into action) but he was subject of beating and degrading abuse. Maniac also thrashed his bass amp, thus eliminating the bass on the two last songs.

"Post-concert: Hellhammer [MAYHEM/DIMMU BORGIR drummer] was seen at the venue and in Halmstad after the gig. I later learned that Hellhammer was supposed to play a track from 'The Eerie Cold' but due to his drum kit never reaching the venue Ludwig Witt had to step in.

"I must admit that I've never been so afraid [at a concert] in my whole life and everything just went spiralling out of control and I was almost counting down songs and hoping that the show would end without anyone being harmed. But I can't complain — I loved every second of it."

(All photos courtesy of Peter)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

:? Echt, muzikaal gezien gaat een mopje black metal er hier zo nu en dan wel in, maar wat is het toch jammer dat die scene vol zit met dit soort eeuwige maagden en spelingen der natuur...
οu φροντiς

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di feb 20, 2007 12:18 pm

Tsja, voor velen waren de kerkverbrandingen en de vreemde uitspattingen van Dead, Euronymous en Varg de ware geest van Black metal. Daarbij vergeleken is die show van Shining maar peanuts. Trouwens, het komt allemaal behoorlijk gemaakt op me over. Volgens mij is alles van te voren mooi geregiseerd.

Bob

Bericht door Bob » di feb 20, 2007 12:26 pm

dako schreef:[..]

Kijk, daarvoor waag zelfs ik me graag in het blekkie-topic.
Goeie zaak, dit. Een van de weinige black metalbands die er hier geluisterd worden.
Deed je daarom die cd weg? :wink:

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di feb 20, 2007 8:20 pm

Ik wil de Zweedse band Zavorash nogmaals eens aanstippen omdat deze belachelijk weinig aandacht geniet. In dit topic in ieder geval. Zavorash is de band van ene I.Hate (ofwel Necromorbus van o.a. Funeral Mist, Ofermod en Watain). Dat moet toch wel iets zijn dat interesse wekt.

Qua muziek zijn er overeenkomsten met de religieuse black metal van Funeral mist en Ondskapt maar toch staat Zavorash op zichzelf. Elk nummer op hun laatst verschenen album, Nihilistic ascension and spiritual death, klinken eigenlijk ook onderling verschillend. De ene keer vernijnig en snel alsof Abbath bij Funeral mist is gaan zingen, dan weer een Carpathian forest achtig black 'n roll nummer dat vergif spuwt of een slepend, filosofisch nummer dat wel iets aan Shining doet denken. Maar altijd geeft Zavorash een totaal eigen draai aan de muziek. Maar hoe ze ook klinken, het klinkt altijd dreigend en druipend van het gif.

Misschien het meest opvallende aspect van Zavorash zijn de teksten. Die zijn eigenlijk anders dan je van een black metal band gewend bent. Meer diepgang en ze begeven zich minder op de platgetreden paden.

Humanity, that comfortable motherfucking lie. I see seers selling out to it and I know why. With absolute disgust for false alternatives Armageddon becomes affirmative. Systematic attempts to make desire and hate contrast. Protecting their indoctrinated mindless deformation-cast. Behold the massive "not-our-fault" routine. Focus your rage, in honor of the future we've seen…

dako

Bericht door dako » di feb 20, 2007 8:36 pm

Bob schreef:[..]

Deed je daarom die cd weg? :wink:
Ga deaud.
Heb ik nu alweer de pest over in.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » di feb 20, 2007 9:04 pm

XnegativeX schreef:Ik wil de Zweedse band Zavorash nogmaals eens aanstippen omdat deze belachelijk weinig aandacht geniet. In dit topic in ieder geval. Zavorash is de band van ene I.Hate (ofwel Necromorbus van o.a. Funeral Mist, Ofermod en Watain). Dat moet toch wel iets zijn dat interesse wekt.

Qua muziek zijn er overeenkomsten met de religieuse black metal van Funeral mist en Ondskapt maar toch staat Zavorash op zichzelf. Elk nummer op hun laatst verschenen album, Nihilistic ascension and spiritual death, klinken eigenlijk ook onderling verschillend. De ene keer vernijnig en snel alsof Abbath bij Funeral mist is gaan zingen, dan weer een Carpathian forest achtig black 'n roll nummer dat vergif spuwt of een slepend, filosofisch nummer dat wel iets aan Shining doet denken. Maar altijd geeft Zavorash een totaal eigen draai aan de muziek. Maar hoe ze ook klinken, het klinkt altijd dreigend en druipend van het gif.

Misschien het meest opvallende aspect van Zavorash zijn de teksten. Die zijn eigenlijk anders dan je van een black metal band gewend bent. Meer diepgang en ze begeven zich minder op de platgetreden paden.

Humanity, that comfortable motherfucking lie. I see seers selling out to it and I know why. With absolute disgust for false alternatives Armageddon becomes affirmative. Systematic attempts to make desire and hate contrast. Protecting their indoctrinated mindless deformation-cast. Behold the massive "not-our-fault" routine. Focus your rage, in honor of the future we've seen…
En mocht dit verhaal niet overtuigen, probeer dan eens een sample: World Dominion.

multi/spazz

Bericht door multi/spazz » wo feb 21, 2007 12:15 am

De nieuwe Prevalant Resistance is echt een knaller geworden. Qua stijl doet het me vooral denken aan Horna en Sargeist, een soort rauwe melancholieke sfeer. Voor mij de BM plaat van de laatste paar weken.
http://coldoutsidelayswaste.blogspot.com/

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » wo feb 21, 2007 12:21 am

multi/spazz schreef:De nieuwe Prevalant Resistance is echt een knaller geworden. Qua stijl doet het me vooral denken aan Horna en Sargeist, een soort rauwe melancholieke sfeer. Voor mij de BM plaat van de laatste paar weken.
Was mij onbekend... maar zie dat er wat werkjes op W.T.C. en Nykta zijn uitgebracht - eens aan een luisterbeurt onderwerpen.

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » wo feb 21, 2007 11:22 am

Wat zijn hier eigenlijk de meningen over de nieuwe Watain?
Gisteren heb ik Sworn to the Dark gekocht en een vluchtig geluisterd. De nummers klinken erg goed, maar ik ben er tot nu toe nog niet zo euforisch over als over Casus Luciferi.
Het geluid (vooral de drums) is iets te clean vind ik (bij Watain hoort toch een flinke bak smerigheid) en soms ligt er toch een hele dikke laag Dissection overheen.
Desalniettemin klinkt het allemaal weer erg goed en zitten er zeer sterke momenten op de cd, maargoed het zal ook wel een beetje een groeiplaat zijn.
לֹא אעבוד

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo feb 21, 2007 12:22 pm

Eigenlijk vind ik Watain een beetje overrated. Het doet me allemaal teveel aan Dissection denken en het heeft me te weinig pit. In hdat straatje luister ik liever naar de laatste albums van Zarathustra of Necrophobic.

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » wo feb 21, 2007 12:24 pm

Hmm Zarathustra ben ik dan weer minder bekend mee, maar Necrophobic hoor ik er echt niet in (Tobias Sidegard brult overigens wel wat mee op Sworn to the Dark).
לֹא אעבוד

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo feb 21, 2007 12:26 pm

Serieus niet?! Ik vind Sworn to the Dark en Hrimthursum gevaarlijk dicht bij elkaar zitten.

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » wo feb 21, 2007 12:27 pm

Ik zal Hrimthursum er vandaag nog weleens in gooien.
לֹא אעבוד

sanguis
Contacteer:

Bericht door sanguis » wo feb 21, 2007 1:12 pm

De nieuwe Watain heb ik nog niet gehoord, maar ben er wel erg benieuwd naar.

Na goeie dingen gehoord te hebben komt Zarathustra ook deze kant op, ook hier ben ik erg benieuwd naar.

Scream filled Silence

Bericht door Scream filled Silence » wo feb 21, 2007 7:51 pm

sanguis schreef:[..]

Iemand de nieuwe Cirith Gorgor al beluisterd?
Daar ben ik ook wel zeer benieuwd naar!
[url]www.hopsandbarley.nl[/url]

sammath
Contacteer:

Bericht door sammath » wo feb 21, 2007 8:47 pm

XnegativeX schreef:Eigenlijk vind ik Watain een beetje overrated. Het doet me allemaal teveel aan Dissection denken en het heeft me te weinig pit. In hdat straatje luister ik liever naar de laatste albums van Zarathustra of Necrophobic.

wederom met x eens, of het geweldige dawn!!

1e cd vooral, met die onmogelijke titel.
furious black metal
http://www.sammath.nl http://www.hammerheart.com

Audiophile

Bericht door Audiophile » do feb 22, 2007 12:20 am

Heeft iemand een mening over Amok? Die van mij schijnt afwijkend te zijn...
[quote="Black No. 1"][..]

Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

Amibor

Bericht door Amibor » do feb 22, 2007 12:36 am

Audiophile schreef:Die van mij schijnt afwijkend te zijn...

En wat vindt je vriendin daar nou van?
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

iscariah

Bericht door iscariah » do feb 22, 2007 12:37 am

:lol:

Audiophile

Bericht door Audiophile » do feb 22, 2007 12:38 am

Amibor schreef:[..]

En wat vindt je vriendin daar nou van?
Mijn vriendin vindt niks, mijn mening is haar wet...

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » do feb 22, 2007 12:39 am

Audiophile schreef:[..]

Mijn vriendin vindt niks, mijn mening is haar wet...
...en geen sex een recht.

Plaag

Bericht door Plaag » do feb 22, 2007 1:24 am

Audiophile schreef:Heeft iemand een mening over Amok? Die van mij schijnt afwijkend te zijn...
Om te beginnen dat dat nauwelijks iets te maken heeft met black, los van de leden van Amok en hun achtergronden.
Kop dicht, Thorko

Audiophile

Bericht door Audiophile » do feb 22, 2007 12:21 pm

Plaag schreef:[..]

Om te beginnen dat dat nauwelijks iets te maken heeft met black, los van de leden van Amok en hun achtergronden.
Mag ik jou vragen om een beschrijving zoals jij het zou benoemen?

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do feb 22, 2007 12:23 pm

Zavorash:
World Dominion

cataclysm child

Bericht door cataclysm child » do feb 22, 2007 4:57 pm

Prima nummer, lekker agressief
Faustian Spirit of the Earth

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » do feb 22, 2007 7:48 pm

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do feb 22, 2007 8:10 pm

Ik heb nog nooit zoveel fouten in zo'n korte tijd gezien. Dat is ook knap.

Maar waarom komt er ineens een tiroler film voorbij als het over "god" gaat?

Gesloten