Iron Maiden V
Re: Iron Maiden V
Ah maiden is dus verworden van de coolste metalband die er is tot een inspiratieloze rockband....wie wilt eigenlijk nog nieuwe maiden nummers horen? ikzelf luister eigenlijk alleen het oude spul nog maar het nieuwere werk boeit me niet meer, het is me te safe allemaal....
ik zie niet in hoe die laatste paar cds "te safe" zijn. Dan hadden ze namelijk wel een album vol met korte snelle songs erop gezet, en nog 1 lang complex nummer. Nu is het andersom.Zombi schreef:Ah maiden is dus verworden van de coolste metalband die er is tot een inspiratieloze rockband....wie wilt eigenlijk nog nieuwe maiden nummers horen? ikzelf luister eigenlijk alleen het oude spul nog maar het nieuwere werk boeit me niet meer, het is me te safe allemaal....
Denk je? ik heb net dat nieuwe nummer geluisterd, het doet me niks anders dan koude rillingen geven eerlijk gezegd ...maar goed er zal wel een markt voor zijn, maar geef mij de oude maiden maar, vind dit echt 666 keer niets, en ben niet de enige geloof ik.
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Niet overdrijven. Het is tof dat Maiden af en toe 'nieuwe' dingen probeert te doen. Op de vorige plaat sloegen ze daar in door, maar zo te horen is dit spul allemaal wat prettiger gearrangeerd. De lengte van de nummers is nog steeds aan de forse kant, maar ik hoor dit eenvoudigere werk toch wat liever dan die zogenaamde 'prog'richting van de vorige plaat.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
ja, nou ja het lijkt me wel dat je dat als band graag wil doen, elke keer hetzelfde spelen is misschien niet zo tof, maar ik denk wel dat dit voor een hoop fans echt niet hoeft..als je dan toch zo graag wilt experimenteren met muziek doe dat dan met een andere band of project..maar verander het maiden geluid niet zo totaal dat het niet meer als maiden klinkt....
dat hebben ze ook niet gedaan.Zombi schreef:maar verander het maiden geluid niet zo totaal dat het niet meer als maiden klinkt....
stukje uit een interview met Janick Gers:

slecht nieuws dus voor de mensen die de laatste albums niks vonden"We're in progressive stage with the band now," the guitarist says. "We're taking it to extremes. The new album, I'm really proud of it, 'cause the one song we released isn't indicative of the rest of the album -- there's so many different feels and ways of playing on the album. We go through some different attitudes and take you to different places. There's a lot of long thematic tunes on this album. And some very varied music."

DIe luisteren we dus wel als ze die kutgeluiden van de achtergrond hebben gehaald.Took schreef:nieuwe videoclip online @ http://www.ironmaiden.com
alleen is de site wat overbelast...
Wat een ellende.
sabaton is mijn favoriete epic metal band
- Jeroen
- Contacteer:
Took schreef:stukje uit een interview met Janick Gers:slecht nieuws dus voor de mensen die de laatste albums niks vonden"We're in progressive stage with the band now," the guitarist says. "We're taking it to extremes. The new album, I'm really proud of it, 'cause the one song we released isn't indicative of the rest of the album -- there's so many different feels and ways of playing on the album. We go through some different attitudes and take you to different places. There's a lot of long thematic tunes on this album. And some very varied music."
Inderdaad, dat belooft weinig goeds. Op zich kan het wel, maar waarom dan niet gewoon vet en goed geproduceerd. Het klinkt zo blubberig en zoutloos en de riffs zijn toch al niet meer zoals ze geweest zijn. Band in midlife crisis?
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Als ik het zo lees kan het ook een nieuwe Brave New World zijn. Maar goed, ik vond de laatste albums ook gaaf, dus mij zul je niet horen zeuren.
De nieuwe clip is best cool, maar ik kan met al die sounds weinig van het nummer horen helaas.
De nieuwe clip is best cool, maar ik kan met al die sounds weinig van het nummer horen helaas.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
Dit nummer overtuigt mij meer dan El Dorado. De videoclip is wat mij betreft gewoon zonde van de centen.
Heb jij gezegd dat ik een lul was...?
Ik vind die clip juist goed!
Na het luisteren had ik dus ook geen idee hoe de muziek klonk omdat ik die clip zat te volgen en nu wil ik eigenlijk ook wel weten hoe het afloopt
Na het luisteren had ik dus ook geen idee hoe de muziek klonk omdat ik die clip zat te volgen en nu wil ik eigenlijk ook wel weten hoe het afloopt

Ik vind het juist goed om te experimenteren. Als al meer dan 20 jaar lang elke keer hetzelfde album uitkomt is het ook goed om eens een keer iets nieuws te doen en word het niet goed ontvangen, dan maar toch terug naar de oude sound.Zombi schreef:ja, nou ja het lijkt me wel dat je dat als band graag wil doen, elke keer hetzelfde spelen is misschien niet zo tof, maar ik denk wel dat dit voor een hoop fans echt niet hoeft..als je dan toch zo graag wilt experimenteren met muziek doe dat dan met een andere band of project..maar verander het maiden geluid niet zo totaal dat het niet meer als maiden klinkt....
Ik heb zojuist de videoclip bekeken.
Gaat dat teringbeest dan ooit dood? Wat een bastard!
M.b.t. de muziek werd ik niet bepaald van m'n stoel geblazen. Het blijft niet hangen. Een slecht nummer is het niet, maar meer dan middelmatig ook niet.
Daarnaast word ik er vaak behoorlijk nerveus van als Bruce 10+ keer dezelfde drie woorden blijft zingen. Dat was bij Heaven Can Wait het geval, en ook nu weer deze keer.
Gaat dat teringbeest dan ooit dood? Wat een bastard!
M.b.t. de muziek werd ik niet bepaald van m'n stoel geblazen. Het blijft niet hangen. Een slecht nummer is het niet, maar meer dan middelmatig ook niet.
Daarnaast word ik er vaak behoorlijk nerveus van als Bruce 10+ keer dezelfde drie woorden blijft zingen. Dat was bij Heaven Can Wait het geval, en ook nu weer deze keer.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?
"Wat?"
Ja dus.
The Wörld Is Yours
Als ik dit nummer beluister (zonder de beelden te bekijken) kan ik me niet voorstellen dat dit ooit mijn favoriete band was. Misschien verandert mijn mening als ik de song vaker hoor, maar voorlopig heb ik echt het idee dat een beginnende band met dit nummer niet eens een platencontract zou scoren, laat staan een flink budget zou krijgen voor een flitsende videoclip. Tien keer "The Final Frontier" herhalen op het eind met steeds dezelfde matige, standaard zanglijn ... Is er dan serieus niemand in hun omgeving die Steve Harris en consorten durft te zeggen dat ze veel beter kunnen (of konden) en terug moeten in de oefenruimte totdat ze met wat originelers en sterkers op de proppen komen?
- innuendo
- Lult over cdtjes
Bruce kan beter weer solo gaan
Ik kan er heel weinig mee.

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
ik heb die platen nooit geluisterd, hoe zijn die?
- innuendo
- Lult over cdtjes
Ik ken ze niet allemaal, maar de laatste twee zijn erg sterk. Sowieso beter dan de laatste albums van maiden.
- Jeroen
- Contacteer:
In de stijl van de oude goede Maiden, tenminste, de laatste drie van Bruce. Stoere heavy metal. Lekker stevig met meestal bovengemiddelde songwriting. De eerste twee zijn meer hardrock (met een metalen rand hier en daar, vooral op Balls to Picasso) en Skunkworks is de vreemde eend in de bijt. Ik vind het zelf een erg sterke plaat met zeer goede nummers, maar het ligt dicht tegen de alternatieve rock aan. Het is wat springerig en grungy zelfs.
- Bleek No. 1
De clip is belachelijk slecht. Een band zoals Maiden verdient beter. En voor het feit dat Bruce een aantal keren 'the final frontier' herhaalde, vind ik niet eens erg. Het is nog altijd beter dan 'Heaven Can Waaaaaheeeeait".
Maar enfin, de muziek is niet verfrissend, het 'slapt' niet meer in mijn gezicht en eist mij niet meer om de armen in de lucht te steken en te schreeuwen voor hen.
De muziek vertelt me eerder dat ik het gewoon moet aanhoren, zonder ook maar enigszins enthousiast te worden. Jammer. Máár ik heb het gehele album nog niet gehoord, dus wie weet...
Maar enfin, de muziek is niet verfrissend, het 'slapt' niet meer in mijn gezicht en eist mij niet meer om de armen in de lucht te steken en te schreeuwen voor hen.
De muziek vertelt me eerder dat ik het gewoon moet aanhoren, zonder ook maar enigszins enthousiast te worden. Jammer. Máár ik heb het gehele album nog niet gehoord, dus wie weet...
Hakkaa päälle pohjan poika!
- Jeroen
- Contacteer:
Heaven Can Wait is anders een gaaf nummer verder, hier zit verder niets in.
Met de clip is juist niets mis, ziet er toch gaaf uit.
Nutteloze opmerking weer
Met de clip is juist niets mis, ziet er toch gaaf uit.
Nutteloze opmerking weer
De clip is helemaal niet slecht.
De kwaliteit van de effecten wisselde echter wel per scene.
De kwaliteit van de effecten wisselde echter wel per scene.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?
"Wat?"
Ja dus.
The Wörld Is Yours
Maiden is duidelijk minder fel en pakkend aan het worden. Afwachten wat het album gaat worden, ik vrees een hoop middelmatige momenten en af en toe een nummer dat het oude maidengevoel heeft. Jammer, maar goed, ze gaan al 30 jaar mee dus zo vreemd is het niet dat ze steken laten vallen. Gelukkig is er nu Steelwing, jonge gasten die nog wel vol enthousiasme heavy metal spelen, zoals het bedoeld is: http://www.youtube.com/watch?v=CId6X2dxAwQ
interview met Eddie:
http://www.clevescene.com/c-notes/archi ... dens-eddie
De formaten zijn bekend: normale cd, limited edition cd in blik, lp (2x picture disc), en digitaal.

The Limited Collectors 'MISSION EDITION' comes in a unique CD case and includes access to bonus content including the Director's Cut of this new video, filmed band 'Mission Debrief' interview footage, wallpapers, photos and the exclusive game 'Mission II: Rescue & Revenge'

The Limited Collectors 'MISSION EDITION' comes in a unique CD case and includes access to bonus content including the Director's Cut of this new video, filmed band 'Mission Debrief' interview footage, wallpapers, photos and the exclusive game 'Mission II: Rescue & Revenge'
-
Ziet er leuk uit. Ik heb geloof ik de limited edition besteld.
geinig wel.Took schreef:interview met Eddie:
-
Die reviewer moet nu wel een hele bruine tong hebben. Op basis van de gereleasede nummers ga ik het album niet eens beluisteren. Wat een zoutloze zooi.
Allemaal even normaal doen tegen djent
- Jeroen
- Contacteer:
Exact, hoe diep kun je een band in de kont kruipen. 'Yo met Steve Harris, als jij een positieve recensie schrijft, kom je op de site'. Ik zal de plaat wel aanschaffen, maar ik ben ook nog niet overtuigd door die twee nummers.
t is wel een heel erge review ja...en dat aantal punten, je zou denken dat je met weer een klassieker te doen hebt.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Mwoah, ik vond The Final Frontier door het matige geluid in de videoclip niet denderend, maar ook niet slecht. El Dorado doet het hier erg goed en ik weet zeker dat ik van het album zal genieten. Ongetwijfeld dat hier wat hielenlikkerij in de review verwerkt is, maar het zou zomaar eens kunnen dat mensen het nieuwe werk minstens even goed waarderen als de oude albums. Ik hoor Brave New World en A Matter Of Life And Death op het moment persoonlijk veel liever dan Number Of The Beast, Piece Of Mind, No Prayer For The Dying en Fear Of The Dark.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
- innuendo
- Lult over cdtjes
Ik hoop dat hij gelijk heeft, maar ik vrees het dat het niet zo zal zijn. Ik ben toch wel verdomd nieuwsgierig naar de limited edition, anders had ik wel gewacht tot de nieuwe ergens voor 7 euro ligt.
- Jeroen
- Contacteer:
Je kunt ook gewoon slaappillen halen.Lennert schreef:Mwoah, ik vond The Final Frontier door het matige geluid in de videoclip niet denderend, maar ook niet slecht. El Dorado doet het hier erg goed en ik weet zeker dat ik van het album zal genieten. Ongetwijfeld dat hier wat hielenlikkerij in de review verwerkt is, maar het zou zomaar eens kunnen dat mensen het nieuwe werk minstens even goed waarderen als de oude albums. Ik hoor Brave New World en A Matter Of Life And Death op het moment persoonlijk veel liever dan Number Of The Beast, Piece Of Mind, No Prayer For The Dying en Fear Of The Dark.
Nee, ik vind AMOLAD echt een saaie cd. BNW is super (spettert en klinkt goed qua songs), maar AMOLAD is echt kabbelbende
Lennert schreef:Ik hoor Brave New World en A Matter Of Life And Death op het moment persoonlijk veel liever dan Number Of The Beast, Piece Of Mind

Echt bizar hoe wij vaak dezelfde bands leuk vinden, maar dan net de tegenovergestelde albums. Nou vind ik Brave New World en A Matter Of Life And Death best aardige platen hoor, maar The Number Of The Beast en Piece Of Mind vallen toch echt in een heel andere gewichtsklasse.
Of een recente cd van Enslaved.Jeroen schreef:Je kunt ook gewoon slaappillen halen.

A Matter Of Life And Death mag van mij zo naast het rijtje klassiekers uit de jaren 80. Ik vind dat nog altijd een fantastisch album. Brave New World en Dance Of Death waren ook dik in orde.
Heb jij gezegd dat ik een lul was...?
- Jeroen
- Contacteer:
Gilbert schreef:Lennert schreef:Ik hoor Brave New World en A Matter Of Life And Death op het moment persoonlijk veel liever dan Number Of The Beast, Piece Of Mind
Echt bizar hoe wij vaak dezelfde bands leuk vinden, maar dan net de tegenovergestelde albums. Nou vind ik Brave New World en A Matter Of Life And Death best aardige platen hoor, maar The Number Of The Beast en Piece Of Mind vallen toch echt in een heel andere gewichtsklasse.
Of een recente cd van Enslaved.Jeroen schreef:Je kunt ook gewoon slaappillen halen.
haha, met dat laatste ben ik het dan weer niet eens, maar dat weet je wel

- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Number Of The Beast was het tweede album wat ik van Maiden aanschafte (BNW de eerste), maar hij viel mij in eerste instantie heel erg tegen door de productie (veel lichter dan BNW) en het songmateriaal (Run To The Hills en The Prisoner doen me nog steeds niet veel). Later ben ik de cd veel meer gaan waarderen maar door een combinatie van in mijn optiek betere andere albums en het feit dat deze cd op feesten echt doodgedraaid is bij mij kies ik veel liever de eerder genoemde albums.Gilbert schreef:Lennert schreef:Ik hoor Brave New World en A Matter Of Life And Death op het moment persoonlijk veel liever dan Number Of The Beast, Piece Of Mind
Piece Of Mind heb ik nooit heel boeiend gevonden. Quest For Fire, Still Life en Sun And Steel vind ik zeer matige nummers, terwijl wederom de productie voor mijn gevoel weinig spettert. Revelations en Flight Of Icarus blijven wel horen bij mijn favoriete Maiden albums, maar wederom trek ik dit album veel minder uit de kast dan het latere werk.
Mijn persoonlijk top 5 blijft Somewhere In Time, Seventh Son Of A Seventh Son, Brave New World, Powerslave en A Matter Of Life And Death. Op Virtual XI na (en zelfs die kan ik nog luisteren) vind ik alle albums goed, deze blijven echter mijn favorieten.
- innuendo
- Lult over cdtjes
Er staan anders wel heel gave nummers als revelation, Flight of Icarus en Die With Your Boots on op. Ik vind ook niet elk nummer van PoM even goed, maar toch is het imo een zeer genietbaar album. Lekker oldschool geluid ook.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Ik moet het ook even in perspectief zetten: bepaalde bands als Blind Guardian, Virgin Steele en Iron Maiden kan ik bij voorbaat altijd beluisteren. Als ik stel dat ik het album nooit boeiend heb gevonden bedoel ik hier wel mee dat het alsnog gaver is dan het gros van de heavy metal releases.
Die With Your Boots On doet me overigens ook niet veel, dan vind ik Where Eagles Dare veel gaver.
Die With Your Boots On doet me overigens ook niet veel, dan vind ik Where Eagles Dare veel gaver.
Wie gaat die schijf eigenlijk hier reviewen?
Onze eigen Iron Maiden-specialist, Took.Zombi schreef:Wie gaat die schijf eigenlijk hier reviewen?
ah, ok dan, cool, ben benieuwd.
ow, ok....Gilbert schreef:Onze eigen Iron Maiden-specialist, Took.Zombi schreef:Wie gaat die schijf eigenlijk hier reviewen?
- Jeroen
- Contacteer:
En ik dan?
haha, je doet maar hoor.

Het was slechts een gokje hoor, maar Took heeft volgens mij alle andere Maiden-reviews gedaan, dus het leek me logisch dat hij deze ook weer voor zijn rekening zou nemen. Never change a winning team. 
Aan een Maiden-review van Jeroen heb ik sowieso niks, want die heeft meestal toch een andere smaak dan ik.

Aan een Maiden-review van Jeroen heb ik sowieso niks, want die heeft meestal toch een andere smaak dan ik.

nee, niet allemaal hoor.
En ik kan heel kritisch zijn over Maiden. Kijk maar naar die laatste verzamelaar
En ik kan heel kritisch zijn over Maiden. Kijk maar naar die laatste verzamelaar

Ja, dat weet ik. Je hebt No Prayer For The Dying ook op de juiste waarde geschat.Took schreef:nee, niet allemaal hoor.
Hmmm, ik zie nu dat Jeroen o.a. de albums van Maiden met Blaze heeft gereviewed. Nou ja, die ken ik niet zo goed, dus daar kan ik niet echt over oordelen.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Tokus moet Maiden reviewen, als hij dat overlaat aan iemand anders van het reviewers-team krijg je snel strubbelingen en spoedig strijd over wie het alfa-mannetje mag zijn. Nooit zwakte tonen of vrijgevig zijn, dat is zijn manier van regeren, daarom krijgt hij Maiden.
- Jeroen
- Contacteer:
en hoe, lange tijd terug alweerGilbert schreef:Ja, dat weet ik. Je hebt No Prayer For The Dying ook op de juiste waarde geschat.Took schreef:nee, niet allemaal hoor.
Hmmm, ik zie nu dat Jeroen o.a. de albums van Maiden met Blaze heeft gereviewed. Nou ja, die ken ik niet zo goed, dus daar kan ik niet echt over oordelen.
ik vind dat we het aan zo'n blekkie moeten overlaten.