Black Metal

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » di dec 01, 2009 10:13 pm

Nielsch schreef:Nokturnal Mortum is ook absoluut de moeite waard om de checken, en dan vooral 'Weltanschaaung' en 'NeChrist'.
NeChrist is een leuk album inderdaad, maar ik prefereer de demo Lunar Poetry boven al hun andere werk. De sferen daarop zijn echt fantastisch.

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door Satyr » di dec 01, 2009 10:26 pm

Nielsch is van de NSBM?

Ik moet bij 'In the Glare...' altijd denken aan een steen die je over een ouderwets wasbord schraapt. Zo klinkt het ongeveer.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » di dec 01, 2009 10:37 pm

Wat vinden mensen hier trouwens van de laatste Marduk? Ik ben er nog altijd niet over uit: het ene moment bevalt hij me beter dan andere momenten, maar ik mis toch de genialiteit van Plague Angel.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 2383
Lid geworden op: wo dec 21, 2005 11:51 pm
Locatie: Rotterdam

Bericht door Jan-Willem » di dec 01, 2009 10:46 pm

XnegativeX schreef:[..]
Ik vind de laatste paar albums van Immortal trouwens niet echt black metal meer. Maar dat is puur mijn mening.
Waarom vind jij de laatste albums van Immortal dan niet black metal?
Maar wat is dan Black metal? En hoe zit het dan met bijvoorbeeld: Kveldssanger van Ulver?

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8446
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Bericht door AmnesJAn » di dec 01, 2009 10:46 pm

Ik vind hem geweldig, zeker beter dan Rom 5:12. Niet zo rauw en overdonderend als Plague Angel, maar goed uitgewerkt en bijzonder duister.
לֹא אעבוד

ea teasse
Berichten: 853
Lid geworden op: za mei 09, 2009 9:46 am
Locatie: Haacht

Bericht door ea teasse » di dec 01, 2009 11:10 pm

Mijn voorkeur gaat ook naar Plague Angel.

Om even terug te komen op belangrijke releases in de black Metal:

Rotting Christ - Non Serviam

Lunar Aurora - Zowat alles

Bethlehem - Dictus Te Necare

Carpathian Forest - Through Chasm, Caves and Titan Woods

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door Satyr » di dec 01, 2009 11:19 pm

Enthroned - Towards the Skullthrone of Satan
Emperor - Anthems to the Welkin at Dusk

Ik ben er trouwens ingerold via Ancient Rites' Blasfemia Eternal.

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Bericht door nightwing » wo dec 02, 2009 12:57 am

Ook maar een duit in het zakje, niet allemaal pure blekkie maar je zal het vast waarderen.

Marduk - Nightwing
Odal - Sturmes Brut
Cirith Gorgor - Onwards To The Spectral Defile
Nargaroth - Rasluka II
Bathory - Under The Sign of The Black Mark
Behemoth - ...From The Pagan Vastlands
Deasaster - Divine Blasphemies
Dissection - Storm of The Light's Bane
Sarcofago - INRI
Ancient Rites - The Diabolic Serenades
Burzum - Hvis Lyset Tar Oss
Eminenz - The Blackest Dimension
Mordaehoth - Bloedwraak
Nifelheim - Nifelheim
Satyricon - Nemesis Divina
Taake - Over Bjoergvin Graater Himmerik
Ulver - Nattens Madrigal
Von - Satanic Blood Angel
Flame - Into the Age of Fire
Nagelfar - Hünengrab im Herbst
Inquisition - Invoking the Majestic Throne of Satan
www.last.fm/user/robenroll

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » wo dec 02, 2009 7:57 am

Satyr schreef:Nielsch is van de NSBM?

Ik moet bij 'In the Glare...' altijd denken aan een steen die je over een ouderwets wasbord schraapt. Zo klinkt het ongeveer.
Haha. Goed, van de NSBM? Er staan hier wel wat dingetjes in de kast ja maar ook niet echt veel. Dat zijn gewoon erg goede albums, maar inderdaad is dat aspect op NeChrist wat overduidelijker aanwezig. De term NSBM is tegenwoordig ook maar relatief, er zijn zoveel bands die feitelijk niet NS zijn maar de persoon daarachter wel. Neem nou een band als Kataxu, Hunger of Elements is een behoorlijk briljante schijf en het NS komt eigenlijk alleen voorbijrollen in de credits op het album. Jammer is dat, want dat album is echt heel goed (Als mensen hier van oude Emperor houden kun je dat gerust checken). Bands als Grand Belial's Key, Thunderbolt, Satanic Warmaster. Hoest van Taake heeft ook opgetreden met een band om zijn bovenarm met daarop een swastika omdat satanische simpelweg 'niet schokerend genoeg meer is'.

Goed, hele andere discussie en niet de moeite waard om weer opnieuw te beginnen.

Ik vind de nieuwe Marduk wel tof maar niet zo tof als Rom 5:12, Plague Angel heb ik ook altijd wel een goed album gevonden maar echt niet 'briljant' als sommige mensen hem hier bestempelen. Wat betreft Wormwood, dat is gewoon een mix van Marduk en Funeral Mist.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » wo dec 02, 2009 8:00 am

DUBBELPOST

@nightwing: Dat album van Odal is inderdaad tof, maar dan zou ik toch '...Wilde Kraft' aanraden. Dat album zit op alle fronten toch beter in elkaar als de voorganger en is gewoon een zeer sterk album.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

sammath
Berichten: 863
Lid geworden op: do mei 22, 2003 1:18 pm
Contacteer:

Bericht door sammath » wo dec 02, 2009 8:40 am

Blood&Ashes schreef:Oh, apart. Wie speelt die exotisch klinkende riffs dan? Klinkt net zoals zij ze bij Infestis speelt.
die had ik al twee jaar voor dat Hanna bij Sammath kwam geschreven, daarok past ze er ook zo goed bij, haar stijl van spelen past goed binnen Sammath.
furious black metal
http://www.sammath.nl http://www.hammerheart.com

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » wo dec 02, 2009 11:12 am

Nielsch schreef:[..] Klopt, Atilla zet op dat album de meest overgewaarde prestatie in black metal geschiedenis neer, maar afgezien van zijn gekrijs als een kleuter met een volle luier is de plaat muzikaal gezien behoorlijk briljant..
Komt die weer hoor... :P

Over NM heb je dan wel weer gelijk. Weltanschauung vind ik echt een briljant album. Met NeChrist heb ik dan weer veel minder.

ps: Attila's vocalen maken de plaat beter!
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Bericht door nightwing » wo dec 02, 2009 11:13 am

Op plaat wel ja, maar wat is die kerel live een verschrikkelijke vertoning zeg. Niet om aan te horen.
www.last.fm/user/robenroll

Gebruikersavatar
Pigface
Berichten: 638
Lid geworden op: vr okt 10, 2008 7:40 pm

Bericht door Pigface » wo dec 02, 2009 12:18 pm

Hahaha grand belials key. die teksten zijn toch min of meer pure comedy? ik kon er goed om lachen iig. muziek is wel vet trouwens.
Yippee-ki-yay, motherfucker !!!!!

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Bericht door Nynke » wo dec 02, 2009 8:50 pm

Twee nieuwe nummers van Sacrilegious Impalement: http://www.myspace.com/sacrilegiousimpalement

Klinkt wel weer lekker.

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » do dec 03, 2009 3:38 pm

Masters Hammer hebben een nieuw album uit! Op de site (http://www.mastershammer.com) zijn reeds wat samples te vinden, en ze klinken weer zoals vanouds. Geen rare circussitcomhouseretardblackmetal als Slágry, maar meer in de lijn van de twee black metal schijfjes. Ik heb 'm in ieder geval al besteld.

Gebruikersavatar
Pigface
Berichten: 638
Lid geworden op: vr okt 10, 2008 7:40 pm

Bericht door Pigface » do dec 03, 2009 6:44 pm

Nou, poehee. kan er niet warm of koud van worden. sterker nog echt geen zak aan gevonden, aan die band.
Yippee-ki-yay, motherfucker !!!!!

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » do dec 03, 2009 8:42 pm

Ik heb alleen Slagry eens geluisterd in de winkel, ik moest bijna huilen. Echt baggerzooi. Maar ik wil ze best nog een kans geven als het andere werk er in de verste verte niet op lijkt.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
<Sirius>
Berichten: 580
Lid geworden op: zo mar 29, 2009 1:23 pm

Bericht door <Sirius> » do dec 03, 2009 8:50 pm

Met Ritual kon ik weinig (te 'simpel' en rechtlijnig) maar The Jilemnice Occultist vond ik echt werelds, erg aparte sfeer. Toendertijd waren het de jongsten al niet meer laat staan na die 17 jaar. De foto's op de site spreken boekdelen :)
Serve another god......lose another dream

Gebruikersavatar
Parabellum
Berichten: 811
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 1:23 am

Bericht door Parabellum » do dec 03, 2009 9:59 pm

<Sirius> schreef:Met Ritual kon ik weinig (te 'simpel' en rechtlijnig) maar The Jilemnice Occultist vond ik echt werelds, erg aparte sfeer.
Proficiat, je bent de eerste persoon ooit die ik Ritual simpel en rechtlijnig weet noemen.

Gebruikersavatar
<Sirius>
Berichten: 580
Lid geworden op: zo mar 29, 2009 1:23 pm

Bericht door <Sirius> » do dec 03, 2009 10:25 pm

Graag gedaan,je kan niet ontkennen dat de opvolger stukken afwisselender is. Ritual bevatte grotendeels traditionele 'liedjes' ipv het complexere karakter van The Jilemnice Occultist (die jij waarschijnlijk minder dan het debuut vindt).
Laatst gewijzigd door <Sirius> op za dec 05, 2009 12:51 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Serve another god......lose another dream

Gebruikersavatar
Parabellum
Berichten: 811
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 1:23 am

Bericht door Parabellum » vr dec 04, 2009 2:44 am

<Sirius> schreef:Graag gedaan,je kan niet ontkennen dat de opvolger stukken afwisselender is. Ritual bevatte grotendeels tradionele 'liedjes' ipv het complexere karakter van The Jilemnice Occultist (die jij waarschijnlijk minder dan het debuut vindt).
JO is inderdaad complexer, en Ritual is inderdaad mijn favoriete album. Persoonlijk zelfs in m'n top-3 van beste albums ooit.
Maar toch snap ik niet hoe je ritual traditioneel kunt noemen? Als welke andere albums klinkt het dan volgens jou, want dan zou ik die wel graag horen. Alle elementen die JO zo afwisselend maken zijn ook aanwezig bij ritual, alleen minder uitgesproken. Op hun demo's stonden wel enkele meer traditionele liedjes, al even geniaal...

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » vr dec 04, 2009 10:44 pm

Die demo's zijn nu overigens allemaal geremastered en te luisteren op de Master's Hammer sit. The Mass en de Jilemnice Occultist demo's klinken in ieder geval geniaal. Hopelijk gaan ze die demo's echt nog een keer op vinyl en CD uitbrengen.

Gebruikersavatar
<Sirius>
Berichten: 580
Lid geworden op: zo mar 29, 2009 1:23 pm

Bericht door <Sirius> » za dec 05, 2009 12:54 am

Parabellum schreef:[..]


JO is inderdaad complexer, en Ritual is inderdaad mijn favoriete album. Persoonlijk zelfs in m'n top-3 van beste albums ooit.
Maar toch snap ik niet hoe je ritual traditioneel kunt noemen? Als welke andere albums klinkt het dan volgens jou, want dan zou ik die wel graag horen. Alle elementen die JO zo afwisselend maken zijn ook aanwezig bij ritual, alleen minder uitgesproken. Op hun demo's stonden wel enkele meer traditionele liedjes, al even geniaal...
Ik bedoelde meer traditioneel in de zin van een 'normale' opbouw van de nummers (intro, stuk zang, refrein, stuk zang, evt. een solo, refrein en klaar). Zeker als je zoals in mijn geval JO het 1e hoort valt Ritual simpelweg wat tegen. Niet vergeleken met andere bands want Master's Hammer is m.i. met geen andere band vergelijkbaar.
Serve another god......lose another dream

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » ma dec 07, 2009 9:12 pm

Mütiilation is dood, aldus de officiële myspace van de band:

"MUTIILATION (official page) mutiilation is over, meyhnach decided to kill his creation"

Jammer is dit. Een van de oudste cult bands is nu ook weer geschiedenis. Ik had eigenlijk nog gehoopt op een nieuw album binnekort, maar dat zal wel niet gebeuren. Wellicht een 'Grimly Reborn II'...
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25339
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma dec 07, 2009 9:14 pm

Mooi, dat werd ook een keer tijd.
Ook een prestatie, in vrijwel je hele bestaan slechts één werkje uitbrengen dat enigszins de moeite waard was. Verder vond ik dit echt één van de slechtse black metalbands op de planeet.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » ma dec 07, 2009 9:18 pm

Sorrow Galaxies deed me uiteindelijk toch wat minder, maar ik vond Majestas Leprosus en met name Rattenkönig toch prima te pruimen.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » ma dec 07, 2009 9:35 pm

Jeroen schreef:Mooi, dat werd ook een keer tijd.
Ook een prestatie, in vrijwel je hele bestaan slechts één werkje uitbrengen dat enigszins de moeite waard was. Verder vond ik dit echt één van de slechtse black metalbands op de planeet.
En met een werkje dat de moeite waard is doel je dan op 'Remains of a ruined, dead, cursed soul...'. Dat is soms wel een gaaf album om te luisteren, maar verder is dat dus een van de kutste BM albums ooit. Zijn debuutalbum is er gaaf, Black Millenium is uitstekend en ik vond (@Draconcian) Sorrow Galaxies toch ook wel een tof album, maar dat komt misschien ook omdat de productie erop vooruit is gegaan en er een échte drummer aanwezig was. Ik heb het zelf altijd wel een toffe en interessante band gevonden en ik vind het wel jammer dat hij ermee stopt.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25339
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma dec 07, 2009 9:36 pm

Precies wat je zegt, dat album blinkt uit in kutheid, het is zo slecht gespeeld, dat het weer een charme heeft. ;)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » ma dec 07, 2009 9:53 pm

Draconian schreef:Sorrow Galaxies deed me uiteindelijk toch wat minder, maar ik vond Majestas Leprosus en met name Rattenkönig toch prima te pruimen.
Bij mij ging Rattenkönig er ook wel in, de rest deed me weinig.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma dec 07, 2009 10:12 pm

Ik vond Majestas Leprosus en vooral Rattenkönig juist geniale albums. Daar zat een zieke sfeer in waar je u tegen zegt. Toegeven dat ik Sorrow Galaxies ook minder vond maar toch zal ik dit projectje missen. Hoewel de band natuurlijk elk moment weer een album op kan nemen. Zo stabiel is de heer Meyhna'ch nou ook weer niet.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

blackstar666
Berichten: 353
Lid geworden op: ma sep 26, 2005 9:40 pm
Locatie: Enschede

Bericht door blackstar666 » di dec 08, 2009 1:58 pm

Iedereen vergeet die beste jongen Maniac Butcher aan te raden. Potverdorie!

Swamp
Berichten: 536
Lid geworden op: do mar 23, 2006 12:05 am
Locatie: down there...

Bericht door Swamp » di dec 08, 2009 2:02 pm

Jeroen schreef:Verder vond ik dit echt één van de slechtse black metalbands op de planeet.
+ 1
[b]SATANS REJECTS, SLAVE TO NONE[/b]

Gebruikersavatar
Pigface
Berichten: 638
Lid geworden op: vr okt 10, 2008 7:40 pm

Bericht door Pigface » di dec 08, 2009 6:40 pm

Hate forest!!!!

godverdomme!
Yippee-ki-yay, motherfucker !!!!!

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » di dec 08, 2009 6:46 pm

Tha-Norr, godverdomme!!

Jaren geleden ontzettend veel geluisterd, maar het wist me nooit genoeg te boeien om te kopen. Zondag de Wolfenzeitalter dlp gekregen (recente re-release door Amor Fati) en hij hakt er flink in. Heerlijke rauwe black, met veel sfeer. Het mooie aan dat album is dat het met elk nummer sterker wordt.

Op dat soort momenten vervloek je toch de digitalisering van muziek. Crappy kut mp3's...

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » di dec 08, 2009 6:51 pm

Pigface schreef:Hate forest!!!!

godverdomme!
Mwa, Hate Forest heeft veel matig spul, maar ok, vooral Battlefields is zeker de moeite. Dan veel liever Drudkh.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » di dec 08, 2009 8:58 pm

Pigface schreef:Hate forest!!!!

godverdomme!
Neuh, helemaal niet. Sorrow vind ik wel een aardige plaat, maar ik vind die vocalen simpelweg verschrikkellijk. Nee, zoals al eerder gezegt, liever Drudkh!

Ohja, eindelijk! Nokturnal Mortum gaat een nieuw album uitbrengen! Het reeds aangekondigde 'The Voice of Steel' zou de 26ste uitgebracht moeten worden op Oriana music. Een sample kun je volgens mij op de myspace beluisteren. Ik heb het nog niet gedaan maar het lijkt me zeer vet!


http://www.myspace.com/nokturnal-mortum
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25339
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di dec 08, 2009 9:28 pm

klinkt goed. Lekker organisch weer en wat opzwepender (en voller) dan de voorganger. Ook wat moderne invloeden zo te horen, helemaal niets mee, al schurkt het qua geluid wel een beetje tegen bands als Dimmu Borgir aan (zij het wat rauwer). Ik ben benieuwd.
De odal is ook uit het logo zo te zien, dus de thematiek zal ook wel omgegooid zijn :P
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » wo dec 09, 2009 12:03 pm

Goed nieuws, en prima sample. Kijk er naar uit!
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » wo dec 09, 2009 7:41 pm

Die NM sample klinkt inderdaad best lekker. Wie weet gaat die nog gekocht worden.

De nieuwe van Master's Hammer is weer een pareltje geworden. De eerste vijf nummers zijn precies in de oude stijl (denk aan Jilemnicky Okultista), verder wordt er veel geëxperimenteerd met allemaal rare zooi (sommige tracks klinken zelfs een beetje Rammstein-achtig... helaas). Maar goed, Mantras is in ieder geval wat conventioneler dan Slágry. Een kandidaat voor de top tien dus!

Gebruikersavatar
Dragahl
Berichten: 1419
Lid geworden op: di nov 30, 2004 10:45 am
Locatie: Arnhem

Bericht door Dragahl » di dec 15, 2009 12:00 pm

Over enkele dagen komt de Saturnalia Temple / Nightbringer / Nihil Nocturne / Aluk Todolo - On The Powers of the Sphinx split uit. Ik knal hem even hier neer omdat black metal de overhand heeft op deze plaat.

Dit zou wel eens een heel geweldige release kunnen gaan worden. Vooral door de gevarieerde genres op deze plaat; Sludge/doom, Black Metal en 70'ies occulte rock zullen samen zorgen voor een toegankelijke maar duistere sfeer.
Wordt uitgebracht op zilver vinyl en full colour booklet.
Ajna, opschieten met die plaat!
De kerken laten we in de dorpen staan, de moskeeën blijven in Marrakesh

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » ma dec 21, 2009 11:35 pm

Ik lees net dat het Zweedse Valkyrja in het begin van 2010 ook weer met nieuw werk komt. Hun debuut The Invocation of Demise vond ik al een sterk album, dus ik ben benieuwd wat de opvolger Contamination gaat doen.

Hier alvast het art work:
Afbeelding

owja en er is ook alvast een nieuw nummer te beluisteren op hun myspace:
http://www.myspace.com/valkyrjaswe

Ik ben in ieder geval al benieuwd.

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » wo dec 23, 2009 12:13 am

Nielsch schreef:[..]

Ohja, eindelijk! Nokturnal Mortum gaat een nieuw album uitbrengen! Het reeds aangekondigde 'The Voice of Steel' zou de 26ste uitgebracht moeten worden op Oriana music. Een sample kun je volgens mij op de myspace beluisteren. Ik heb het nog niet gedaan maar het lijkt me zeer vet!


http://www.myspace.com/nokturnal-mortum
Nokturnal Mortum - The Voice of Steel
Afbeelding
Tracklist:
1. Пролог 03:39
2. Голос сталі 09:55
3. Валькирия 10:51
4. Україна 09:19
5. Моєї мрії острови 12:16
6. Шляхом сонця 09:06
7. Небо сумних ночей 11:51
8. Біла вежа 04:51
Total playing time 01:11:48

(inderdaad lekker duidelijk :mrgreen: )

Over drie dagen is dus de release datum via Oriana records. Ik denk dat ik er alvast een mailtje heenstuur voor mijn exemplaar :) .
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » za dec 26, 2009 1:45 pm

Temnozor heeft een nieuw nummer online staan: http://www.myspace.com/temnozor

Prima!
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » za dec 26, 2009 6:48 pm

Die Oriana site doet geen kut, dus heb die nieuwe NM maar van teh world wide interwebs geplukt. Klinkt errug goed. Productie is vrijwel perfect, en de songs zijn gewoon ijzersterk. De meeste NM schijven vind ik nu maar saai, maar deze doet het goed. Samen met Lunar Poetry hun beste album als je het mij vraagt.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo dec 27, 2009 2:43 pm

Mijn lijstje voor 2009:

1. The ruins of Beverast - Foulest semen of a sheltered elite
2. Bloodline - Hate procession
3. Wolves in the throne room - Black cascade
4. Den Saakaldte - All hail pessimism
5. Secrets of the moon - Privilegivm
6. Marduk - Wormwood
7. Huldrefolk - Morbide elite
8. Geist - Galeere
9. Krallice - Dimensional bleedthrough
10. Skitliv - Skandinavisk misantropi
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8446
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Bericht door AmnesJAn » zo dec 27, 2009 2:45 pm

Geen Funeral Mist?
Beste bm plaat van het jaar in mijn optiek.
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo dec 27, 2009 2:49 pm

Nee, ik vind het wel een fijne plaat maar ik ga me na een tijdje erg storen aan al die film fragmenten. Maarrrr, hij heeft m'n top 10 op een haar na gemist.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25339
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di dec 29, 2009 3:15 pm

Hellhammer schreef:Die Oriana site doet geen kut, dus heb die nieuwe NM maar van teh world wide interwebs geplukt. Klinkt errug goed. Productie is vrijwel perfect, en de songs zijn gewoon ijzersterk. De meeste NM schijven vind ik nu maar saai, maar deze doet het goed. Samen met Lunar Poetry hun beste album als je het mij vraagt.
Zeg dat wel zeg, niet te zuinig. Al vind ik de rest zeker niet saai, dit behoort zeker tot het beste werk van deze heren. Echt ongelofelijk goed, qua alles, spel, productie en songs, het klopt. Het lijkt af en toe wel alsof ze Emperor en Enslaved (clean zang) in de blender hebben gegooid en er nog wat eigen Nokturnal Mortum kruiden aan hebben toegevoegd. Supersterk werk!
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Dragahl
Berichten: 1419
Lid geworden op: di nov 30, 2004 10:45 am
Locatie: Arnhem

Bericht door Dragahl » di dec 29, 2009 3:18 pm

Nielsch schreef:Temnozor heeft een nieuw nummer online staan: http://www.myspace.com/temnozor

Prima!
Die nieuwe zang(er) vind ik helemaal niks, had er wat meer van verwacht..
De kerken laten we in de dorpen staan, de moskeeën blijven in Marrakesh

Plaats reactie