Doom-metal
- XnegativeX
- Contacteer:
@Kristof:
NEEN!
Ik heb een paar pagina's geleden uitgelegt hoe het klinkt.
NEEN!
Ik heb een paar pagina's geleden uitgelegt hoe het klinkt.
Laatst gewijzigd door XnegativeX op zo apr 24, 2005 8:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- XnegativeX
- Contacteer:
XnegativeX schreef:
Wat wel mooi is is dat ik vanmiddag een promo van de nieuwe Jack frost, Wannadie songs, heb gekregen.
En ik kan u vertellen dat dit een hele sterke plaat is geworden.
De titel sluit perfect aan bij de muziek. Na het luisteren van deze cd you really wanna die.
Jack frost speelt niet echt de standaard My dying bride romantische doom of de ultra trage funeral doom. Hun muziek is meer een zware metal versie van de jaren 80 gothic rock van bijvoorbeeld The Sisters of mercy.
Wees niet bang, Jack Frost klinkt ten aller tijden ultra zwaar, traag, slepend en erg depressief. Het is hier vooral de zang die hier de aandacht opeist. Gezien deze constant clean is en klinkt alsof er hier iemand zingt die de hoop echt totaal heeft opgegeven. Ik vind het allemaal prachtig. Dikke aanrader in ieder geval.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- XnegativeX
- Contacteer:
- thomaster87
- Contacteer:
Bovenste 2 albums zijn zijn inderdaad 2 doomjuweeltjes. November's Doom is, wat ik van het nieuwe album heb gehoord, niet echt doom meer te noemen naar mijn idee.Farnesse schreef:Mijn absolute tips qua doommetal zijn:
Mourning Beloveth - A Murderous Circus
Draconian - Arcane Rain Fall
November's Doom - Pale Haunt Department
Oke het is dan geen echte drone of funeral doom, maar wel leuke bands als je afwiseeling binnen het doom-genre zoekt
- Rottingdree
- Contacteer:
Bedankt voor je support, kerel!Mendel schreef:[..]
één ding moet jij doen.. en dat is die band eens een goede luisterbeurt gunnen, ik denk dat je het wel eens erg gaaf kan vinden. één van de betere doombands van het moment..
en liefhebbers van skepticism, until death overtakes me en funeraly dirge moet in het kader van support-your-local-scene Serenity forgotten eens uitchecken : http://www.serenity-forgotten.cjb.net/

NYMPHEA AURORA - - Doom/Death Metal!!
http://www.nymphea-aurora.com
SERENITY FORGOTTEN - - Funeral Doom!!
http://www.serenity-forgotten.cjb.net
http://www.nymphea-aurora.com
SERENITY FORGOTTEN - - Funeral Doom!!
http://www.serenity-forgotten.cjb.net
Heb een mp3'tje van de site gedownd (One Hundred Percent Pain), klinkt zeer gaaf.
Heerlijk zelf.
Qua vergelijking schiet mij End Of Green door het hoofd.
Maar Jack Frost klinkt wat minder rock'n roll dan End Of Green.
Oh ja, End Of Green is net de studio binnengegaan voor hun 5de CD "Dead End Dreaming" op te nemen, ik verwacht hier veel van.
Houd hun site in de gaten voor de videoclip van Weakness die binnenkort online komt.
www.endofgreen.de

Hier heb ik zeer hoge verwachtingen van!!
Heerlijk zelf.
Qua vergelijking schiet mij End Of Green door het hoofd.
Maar Jack Frost klinkt wat minder rock'n roll dan End Of Green.
Oh ja, End Of Green is net de studio binnengegaan voor hun 5de CD "Dead End Dreaming" op te nemen, ik verwacht hier veel van.
Houd hun site in de gaten voor de videoclip van Weakness die binnenkort online komt.
www.endofgreen.de

Hier heb ik zeer hoge verwachtingen van!!

Ik ben vreemdegenoeg nooit verder gekomen dan Songs for a dying world . Begrijp eigenlijk niet waarom.
Gloom rock Asylum heb ik nog niet uitgecheckt. Nu maar eens even naar op zoek gaan.
Binnenkort heb ik weer een baantje. Dus dan kunnen de cd's die op mijn 'verlanglijstje' staan ook daadwerkelijk aangeschaft worden. Misschien moet ik ook nog maar wat end of Green op dat lijstje zetten
Gloom rock Asylum heb ik nog niet uitgecheckt. Nu maar eens even naar op zoek gaan.
Binnenkort heb ik weer een baantje. Dus dan kunnen de cd's die op mijn 'verlanglijstje' staan ook daadwerkelijk aangeschaft worden. Misschien moet ik ook nog maar wat end of Green op dat lijstje zetten

- XnegativeX
- Contacteer:
Jack Frost schijnt het muzikale roer redelijk omgegooit te hebben met Gloom rock asylum. Geen idee hoe ze daarvoor klonken eigenlijk maar de weg die ze zijn ingeslagen met Gloom rock asylum bevalt me erg goed.
GRS is nog wat onwennig en bij tijden redelijk saai. Maar hun daarop volgende plaat Self abusing uglysex ungod raakte bij mij precies de juiste snaar. En hun nieuwe Wannadie songs is gewoon nog beter.
GRS is nog wat onwennig en bij tijden redelijk saai. Maar hun daarop volgende plaat Self abusing uglysex ungod raakte bij mij precies de juiste snaar. En hun nieuwe Wannadie songs is gewoon nog beter.
- XnegativeX
- Contacteer:
- Hieronimus2
-
- XnegativeX
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
De Engelse ja, hoe het met dat label zit weet ik niet precies. Ik dacht dat ze Ashes op eigenbeheer uitgebracht hadden.XnegativeX schreef:De engelse Prophecy? Die band die op het label van een My dying bride lid zit? (Ik weet niet precies hoe de vork in de steel zit)
Zo ja, hoe klinkt die band eigenlijk?
De nummers op Ashes zijn zeer gevarieerd, het begint allemaal harmonieus en rustig, maar later op de CD vormen stevige riffs de basis.
Cleane zang, melodieuze gitaarlijntjes, grunts, stevige riffs, bombastische stukken. Gecombineerd, heerlijk.
Een echte aanrader. Wat me opvalt aan deze CD is trouwens dat ze een soort 'warmte' uitstraalt..
Op sommige punten overigens wel te vergelijken met het wat nieuwere MDB werk.
- XnegativeX
- Contacteer:
het wordt vergeleken met MDB en dat is denk ik ook de beste vergelijking. Ashes is een steengoeie plaat met veel emotionele riffs erin, de zang van Matt heerst ook echt.XnegativeX schreef:De engelse Prophecy? Die band die op het label van een My dying bride lid zit? (Ik weet niet precies hoe de vork in de steel zit)
Zo ja, hoe klinkt die band eigenlijk?
Ze zitten trouwens op blackdoom, het label van Andrew en Hamish.
Ik heb zelf Ashes gekocht toen het nog een eigen release was, gesigneerd en al.. redelijk gaaf, al zeg ik het zelf haha

de cd is eerst in eigenbeheer uitgebracht en later opgepikt door blackdoom en opnieuw uitgebracht.Erynide schreef:[..]
De Engelse ja, hoe het met dat label zit weet ik niet precies. Ik dacht dat ze Ashes op eigenbeheer uitgebracht hadden.
De nummers op Ashes zijn zeer gevarieerd, het begint allemaal harmonieus en rustig, maar later op de CD vormen stevige riffs de basis.
Cleane zang, melodieuze gitaarlijntjes, grunts, stevige riffs, bombastische stukken. Gecombineerd, heerlijk.
Een echte aanrader. Wat me opvalt aan deze CD is trouwens dat ze een soort 'warmte' uitstraalt..
Op sommige punten overigens wel te vergelijken met het wat nieuwere MDB werk.
Het is ook geen toeval dat ze op dat label zitten, het zijn vrienden van MDB de drummer krijgt les van Shaun, Hamish is beste vrienden met Greg ... the Prophecy gitarist blablabla etc etc etc...
Ik heb ze tot nu toe 3 keer live mogen aanschouwen (Baroeg, doomination of Europe, Sas van Gent met the Eternal en in Belgie met de DVD opname van 'the Bride')
Verder klopt de omschrijving van Erynide goed vind ik.
Iemand nog interesse in de promo compleet gesigneerd

[quote="natassja"]een relatie zonder sex is geen liefde[/quote]
- XnegativeX
- Contacteer:
Nou we toch over doom aan het lullen zijn...
Kan iemand me vertellen hoe de laatste Gardens of Gehenna klinkt? Ik heb zelf Dead body music en dat is een geweldig album. Gitzwarte, uitzichtloze doom. Maar wat hun laatste betreft weet ik nog niet zeker of ik hem wel of niet zal aanschaffen. Kan iemand me over de streep trekken?
Doomfans die niet vies zijn van een beetje black kan ik trouwens van harte doorverwijzen naar dit topic:
http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic. ... highlight=
Kan iemand me vertellen hoe de laatste Gardens of Gehenna klinkt? Ik heb zelf Dead body music en dat is een geweldig album. Gitzwarte, uitzichtloze doom. Maar wat hun laatste betreft weet ik nog niet zeker of ik hem wel of niet zal aanschaffen. Kan iemand me over de streep trekken?
Doomfans die niet vies zijn van een beetje black kan ik trouwens van harte doorverwijzen naar dit topic:
http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic. ... highlight=
G of G is mij onbekend, ik ga het uitzoeken.
heb je iets aan de 'the prophecy' omschrijving?
(meer aanraders.... cryptal darkness, celestial season, pantheist, en nog een bundel... ik zet de doombands hier weel eens neer die ik ken)
EDIT: hoe kan ik AVRIGUS en CEREMONIUM vergeten! /:EDIT
heb je iets aan de 'the prophecy' omschrijving?
(meer aanraders.... cryptal darkness, celestial season, pantheist, en nog een bundel... ik zet de doombands hier weel eens neer die ik ken)
EDIT: hoe kan ik AVRIGUS en CEREMONIUM vergeten! /:EDIT
goed, om maar even de stier bij de horens te pakken, hier een lijst met bands (waar ik cd's van heb) die; of doom zijn; of er raakvlakken mee hebben (dat wil niet zeggen iedere release en het is ook nog eens IMHO
) gaat ie:
Amorphis
Anathema
Autumn
Avrigus
Candlemass
Cassiopeia
Celestial Season
Ceremonium
Cold Mourning
Cryptal Darkness
Dolorian
Doom Society
Elysian Fields
Em Sinfonia
Eria d’Or
Eternal, the
Even Vast
Forest Stream
Gathering, the
Green Carnation
Grey Skies Fallen
Horizon
Lacrimas Profundere
Long Winter’s Stare
Macbeth
Madrigal
Morgion
Morphia
My Dying Bride
Novembers Doom
Novembre
October Tide
Officium Triste
Old Dead Tree, the
Orphanage
Pantheïst
Paradise Lost
Paramaecium
Prophecy, the
Rain Paint
Sentenced
Shape of Despair
Silent Stream of Godless Energy
Sins of Thy Beloved, the
Sirrah
Theatre of Tragedy
Therion
Type O Negative
Vision Bleak, the
Whispering Gallery
Winter
Within Temptation
Wish
(ja het is een kleine lijst, ik ben druk bezig, maar met een lijst van een paar honder cd's diei k nog wil is niet alles in mijn collectie doom
al hoewel ik hier wel mijn best voor doe hehe..)
vragen, pm heeft de voorkeur.

Amorphis
Anathema
Autumn
Avrigus
Candlemass
Cassiopeia
Celestial Season
Ceremonium
Cold Mourning
Cryptal Darkness
Dolorian
Doom Society
Elysian Fields
Em Sinfonia
Eria d’Or
Eternal, the
Even Vast
Forest Stream
Gathering, the
Green Carnation
Grey Skies Fallen
Horizon
Lacrimas Profundere
Long Winter’s Stare
Macbeth
Madrigal
Morgion
Morphia
My Dying Bride
Novembers Doom
Novembre
October Tide
Officium Triste
Old Dead Tree, the
Orphanage
Pantheïst
Paradise Lost
Paramaecium
Prophecy, the
Rain Paint
Sentenced
Shape of Despair
Silent Stream of Godless Energy
Sins of Thy Beloved, the
Sirrah
Theatre of Tragedy
Therion
Type O Negative
Vision Bleak, the
Whispering Gallery
Winter
Within Temptation
Wish
(ja het is een kleine lijst, ik ben druk bezig, maar met een lijst van een paar honder cd's diei k nog wil is niet alles in mijn collectie doom

vragen, pm heeft de voorkeur.
ah, op die manier.Disinter schreef:[..]
de cd is eerst in eigenbeheer uitgebracht en later opgepikt door blackdoom en opnieuw uitgebracht.
Het is ook geen toeval dat ze op dat label zitten, het zijn vrienden van MDB de drummer krijgt les van Shaun, Hamish is beste vrienden met Greg ... the Prophecy gitarist blablabla etc etc etc...
Hehe, klopt ja, ze zijn volgens mij ook bevriend met de heren van Anathema. Komen ze niet allemaal uit hetzelfde dorp/stad? Yorkdinges... oid?
@ XnegativeX: Gave plaat man! Ik moet mijn mening over Jack Frost bijstellen. Ik dacht eigenlijk dat ze behoorlijk slecht waren, maar ik weet niet hoe ik daarbij kwam.
Yorkshire! Ja, dat was het. Vruchtbare gornd daarDisinter schreef:is het yorkshire? maar inderdaad... ons kent ons, including paradise lost etc.
trouwens jack fronst gezien op de DDD1 als ik me niet vergis, vond ze toen meeeer dan gay, vond het niks. Zal het nog eens uitchecken!

Dat dacht ik dus in eerste stantie ook, uitermate gay. Maar het blijkt toch eigenlijk best goed te zijn...
Er zijn er hier meer hoor, mijn zeer ge-eerde broeder Iscariah bijvoorbeeld.Disinter schreef:maaruh... erynide, ik heb het idee dat u doomfan bent, is mijn lijstje de moeite waard?

Er zitten best wat leuke dingen tussen ja. Uiteraard ook wat dingen die ik persoonlijk wat minder vind.
Maar dat mag de pret niet drukken.
zo bedoel ik het ook niet hoorErynide schreef:Er zijn er hier meer hoor, mijn zeer ge-eerde broeder Iscariah bijvoorbeeld.
Er zitten best wat leuke dingen tussen ja. Uiteraard ook wat dingen die ik persoonlijk wat minder vind.
Maar dat mag de pret niet drukken.

Maar goed, ik heb nog zat uit te checken en dat weet ik .. dus ik ga lekker in doomtempo door met verzamelen.
Dat snapte ik hoorDisinter schreef:[..]
zo bedoel ik het ook niet hoormaar ik vraag me gewoon wel eens af waar ik sta, ik ben zelf ook doomfan, maar ik hoor toch in dit topic te veel doombands die mij niet veel zeggen en daar ik niet (of bijna niet) aan mp3 doe is mijn collectie nog wat beperkt.
Maar goed, ik heb nog zat uit te checken en dat weet ik .. dus ik ga lekker in doomtempo door met verzamelen.

Ik luister ook niet alleen maar naar doom. Wel veel, en ik hou er van me een beetje in het genre en aanverwanten 'te verdiepen'. En na zo'n 3/4 jaar doom luisteren word je verzameling steeds groter

Maar goed, ik blijf ook steeds nieuwe dingen ondekken. Dat maakt het ook leuk. En met dat doomtempo zit het vast wel goed

- Ktulu
- Contacteer:
Ik heb die cd van The Prophecy ook aangeschaft op een optreden van die jongens. Een tijdje geluisterd wel. En nu is dat schijfje gewoon pleiten uit het hoesje... Ik heb echt geen idee waar dat ding gebleven is... 

[url=http://www.audioscrobbler.com/user/Cthulhu]Goede muziek![/url]
[img]http://www.denness.net/rpi/username/Cthulhu.jpg[/img]
[quote="Zorya over My dying bride"]sorry maar ik vond het gewoon gothics
[/quote]
[img]http://www.denness.net/rpi/username/Cthulhu.jpg[/img]
[quote="Zorya over My dying bride"]sorry maar ik vond het gewoon gothics
[/quote]
Om hier nog effe terug op te komen, ik heb effe men Lacrimas Profundere topic weer opgeduikt:iscariah schreef:[..]
Zwaar onderschatte band dit.
Memorandum is mischien zelf een van de sterkste Doom releases die ik in huis heb.
Burning: A Wish is een zeer gave Doom Rock CD, de CD's die daarachter kwamen meer Gothic Rock, wel sterke Gothic Rock CD's.
http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic. ... t=lacrimas