All Time Album Top 10

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22271
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: All Time Album Top 10

Bericht door KoenM » vr mei 27, 2011 3:26 pm

Dat je de productie trekt kan ik nog best inkomen - op de snare na. Dat je de songs goed vindt, dat is smaak natuurlijk. Er zitten inderdaad best aardige riffs in. Het grote manco is m.i. de lengte van de songs. Een catchy song wordt vakkundig om zeep geholpen puur door het feit dat het 8:30 duurt. Daar zit ik niet op te wachten. Nrs. tussen de 3 en 4 minuten waren veel beter geweest. De herhaling maakt de songs echt kapot, helpt de spanning volledig naar de ballen.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

POS
Berichten: 260
Lid geworden op: di aug 26, 2003 3:50 pm

Re: All Time Album Top 10

Bericht door POS » vr mei 27, 2011 3:42 pm

Het is eigenlijk niet te doen maar hier een poging

savatage gutter ballet
queensryche mindcrime
riverside out of myself
fates warning perfect symmetry
black sabbath the headless cross
vicious rumors digital dictator
nightingale the closing chronicles
sacred warrior obsessions
death angel act III
van halen van halen I

net niet in de top 10 maar best redelijke platen

iron maiden caught somewhere in time
mattador save us from ourselves
rush moving pictures/2112
mercyful fate don't break the oath/melissa
pink floyd pulse
wasp the headless children/ the crimson idol
nightwish oceanborn
mental hippie blood mental hippie blood
riverdogs riverdogs
armored saint delirious nomad
dream theater when day and dream unite
sword metalized
suicidal tendencies how will i laugh
warrior soul last decade dead century
wicked maraya cycles
wolverine the window purpose
black sabbath tyr
metallica master of puppets
zions abyss zions abyss
queensryche warning/rage for order
labyrinth return to heaven denied

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: All Time Album Top 10

Bericht door Woutjinho » vr mei 27, 2011 5:42 pm

Ik moet eerlijk zeggen dat ik Death Angel op cd nooit echt goed heb gevonden... Als ze ergens live spelen, kom ik wel kijken, maar op cd werkt het niet echt voor mij. Dat terwijl andere bands in hetzelfde straatje dat wel doen.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25342
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: All Time Album Top 10

Bericht door Jeroen » vr mei 27, 2011 6:08 pm

Dat hoor ik wel vaker. Ik vind ze echter zowel op plaat als live enorm blazen. Live zijn ze nog energieker, maar het plaatwerk met al die subtiele details (echte rasmuzikanten) gaat erin als koek. (Met name de eerste drie, al zijn de laatste platen ook erg goed)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5793
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: All Time Album Top 10

Bericht door Mollusk » zo jun 05, 2011 9:45 pm

Bakema NL schreef:Altijd lastig zo'n lijstje en ik kan het niet bij 10 houden........

Prince - Purple rain.
Agalloch - The mantle.
Stress - Stress.
Ellis, Beggs & Howard - Homelands.
Lenny Kravitz - Let love rule.
Air - Moon safari.
Unkle - Psyence fiction.
Draconian - Draconian.
White zombie - Astro creep 2000.
Alice in chains - Dirt.
Kula shaker - K.
Akelei - De zwaarte van het doorstane.
Jean Michel Jarre - Oxygene.
Silentium - Sufferion-Hamartia of Prudence.
Garbage - Garbage.
Dark sanctuary - Royaume melancolique.
Arcana - ...the last embrace.
Primal scream - Give out but don't give up.
The stone roses - Second coming.
Tears for fears - The seeds of love.
The Black crowes - Shake your moneymaker.
Eternal tears of sorrow - Before the bleeding sun.
The cult - Sonic temple.
Steelheart - Steelheart.
Tristania - Beyond the veil.
Rush - Chronicles.
Solstafir - Kold.

Zo dan maar even........er zijn zoveel goede cd's. Ook veel andere nummers die verschrikkelijk goed zijn, maar ik ben even van hele cd's uitgegaan en dan heb ik een aardig gevarieerd lijstje.
Gaaf om Shake Your Money Maker hier tussen te zien staan, die komt ook zeker in mijn top 10 te staan, volgens mij heb ik hier wel eerder een top zoveel gepost, maar ik zal ook maar eens een nieuwere versie samenstellen.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

me(n)taldisorder
Berichten: 12
Lid geworden op: zo jun 05, 2011 9:05 pm

Re: All Time Album Top 10

Bericht door me(n)taldisorder » ma jun 06, 2011 6:23 pm

Jeetje wat een vraag, pff. De manier "hoe" ik de lijst samenstel is ook een beetje - ben natuurlijk een ouwe zak in de huidige metalwereld - hoeveel impact de elpee (ja albums zijn voor mij elpees) destijds op me had. Of heeft. Mijn favoriete band staat niet op 1, maar dat album dat op 1 staat heeft wel een onuitwisbare indruk op me gemaakt. Man man.
En de lijst is ook een mix van wat ik hierboven benoem met wat nu, achteraf bezien, nog steeds SUPERalbums zijn, omdat ik ze nog steeds draai en er intens van geniet. Hoewel tegenwoordig, het zijn andere tijden, mijn grootste plezier in genieten van metal / hardrock bestaat uit snorkelen over youtube. Zo geweldig dat medium! dat er gewoon nog "iemand" is aan de andere kant van de wereld (bij zeldzame beelden vaak Japan!), of gewoon in Hardenberg of Katwijk, die een zelfopgenomen (stukje) concert uit 1981 ofzo heeft geplaatst. Zwart wit soms, of een opname van een VHSband op een TV, vol valse geluiden. Youtube is een geweldig archief!
Maar goed ik dwaal af, hier mijn Albumtoptien:

1 Venom - Welcome to Hell (sloeg in als een bom, volgens onze kameradenclub waren dit ECHTE SATANISTEN en we hielden ons kwa enhousiasme dan ook wat gedeisd tegenover onze ouders als we over onze muziekvoorkeuren spraken. Mijn God! die titel alleen al "Welcome to Hell"!! en dan het nummer "Buried Alieve", met die megascary bluesy solo van Mantas!).
2 Iron Maiden - Killers (Met Iron Maiden rolde ik de NWOBH, maar eigenlijk sowieso de wereld van elpees draaien, bier drinken en sparen voor concerten, in! Een verademing tussen al die kutmuziek die je op de radio hoorde! geweldig, dit gaf mijn jeugd glans, hardrocker zijn! We beschilderden toen zelf zwart nepleer dat je in een stoffenzaak kon kopen en dat je achterop je spijkerjack naaide en ik had Eddy met die bijl van de hoes heel groot achterop mijn spijkerjack geschilderd. Paul Dianno zat zo vol (punk)energie op dit album!
3 Slayer - Show no Mercy
Toen ik dit album hoorde, wat kwa impact een kwadraat was van Killers van Iron Maiden wist ik dat Slayer mijn band was. In die tijd ongekend!! Nu heb je internet maar toen was het maar sporadisch dat je via-via info kreeg over je favoriete bands. Je had het Aardschokmagazine en 1 uurtje in de week "beton" op de radio en dat was het. En laat nu godverdomme Slayer als eerste voet aan niet-Amerikaanse bodem naar Nederland zijn gekomen, en nog in Overijssel ook! Ik nam mijn twee albums (op de brommer) mee en die zijn beide door alle leden van Slayer gesigneerd. Heel speciale herinneringen dus aan "Show no Mercy".
4 Metallica - Kill 'm All
Je had toen Metallica en je had Slayer, die staken met kop en schouders boven het toen softere gedoe van Iron Maiden, Saxon, Rush, Black Sabbat, Accept etc uit. Wat een heerlijk smerig album van Metallica!! (het kwam een fractie eerder uit dan Show no Mercy, later kwamen er ook hele goede albums van Destruction, Kreator, Exciter, Exodus, maar daar heb ik het nu niet over, dat was echt pas later) Die bassist is later overleden bij een vliegtuigongeluk in Denemarken meen ik. De hele band was er kapot van. Ze speelden op Aardschokdag in 1984 en het stond me nog bij hoe foutloos ze live speelden wat ze op elpee uitbrachten, brute zware metal in die tijd!!
5 Slayer - Haunting the Chapel
Na het enorme debuutsucces van Show no Mercy nu deze 12inch!! Het gaf aan hoe snel Slayer zich ontwikkelde naar een snoeiharde, steeds snellere eigen stijl. Leaders! Chemical Warfare is een supernummer, live een absolute killer ook.
6 Motley Crue - Too fast for Love
Ook stronteigenwijs en provocatief in die tijd. Totaal anders dan Slayer maar toch ook overeenkomsten. Heb de elpee grijs gedraaid.
7 Ted Nugent - Double live Gonzo (Ted Nugent luister ik nog steeds, "it's all attitude" zegt ie over zijn eigen gitaarspel, jaja, anyway: hij weet gevoel in de rock 'n roll te leggen)
8 Riot - Fire down Under (totaal underrated, een klassieker!!)
9 UFO- Phenomenon (geweldig muzikaal, ook totaal ondergewaardeerd, nu nog steeds goed te pruimen dat spel van Michael Schenker)
10Discharge - Hear Nothing, See Nothing, Say Nothing (brute punkenergie)

Terugkijkend op de lijst is het vooral de energy en de impact die indruk hebben gemaakt bij die Albums.

Verdomme, ik heb een elpee helemaal niet genoemd die er wel in thuis hoort: Rainbow - On stage, pfff!! Nou die komt dan op 7,5. Dat mag. Het is verdomme mijn eigen lijst en nergens staat dat je niet met halven mag werken.
En dan wil bij nader inzien toch ook nog "Forged in Fire" van Anvil op nr 5,5 plaatsen.
The Mob Rules van Black Sabbath en Bounded by Blood van Exodus belanden in de top 20. Evenals "Reign in Blood" van Slayer en "Ace of Spades" van Motorhead. Het is even niet anders. :cry:

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25342
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: All Time Album Top 10

Bericht door Jeroen » ma jun 06, 2011 6:29 pm

Fijn om Riot eens te zien in zo'n lijstje. Werelds!
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: All Time Album Top 10

Bericht door lampje » ma jun 06, 2011 6:59 pm

Ik heb dit topic al een aantal keer voorbij zien komen en me bedacht dat zo'n top 10: a) door zijn beperking eigenlijk een onmogelijke taak is en b) constant aan verandering onderhevig is. Toch maar even een poging gewaagd, de overeenkomst is dat al deze albums ergens op een bepaald punt in mijn leven mij de oren deden flapperen van genot. Maar goed, mijn momentopname (in random order):

Tryptikon - Eparistera Daimones
Primus - Frizzle Fry
Metallica - Master of Puppets
Iron Maiden - Iron Maiden
Deep Purple - Fireball
Black Sabbath - Vol. 4
Tool - Aenema
Morbid Angel - Covenant
Death - The Sound of Perseverance
Prong - Beg To Differ

Sander
Berichten: 9054
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:26 pm
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Re: All Time Album Top 10

Bericht door Sander » ma jun 06, 2011 7:08 pm

Even puur uit nieuwsgierigheid, waarom verkies je Eparistera Daimones boven Monotheist?

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: All Time Album Top 10

Bericht door lampje » ma jun 06, 2011 7:23 pm

Ik vind het album van Tryptikon eigenlijk verder gaan waar Monotheist ophield, of anders gezegd, Tryptikon verder gaan waar Celtic Frost ophield. Eparistera Daimones vind ik qua sfeer nog net wat duisterder, dat trekt mij (in beide albums overigens) aan.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: All Time Album Top 10

Bericht door cataclysm child » ma jun 06, 2011 7:24 pm

Sander schreef:Even puur uit nieuwsgierigheid, waarom verkies je Eparistera Daimones boven Monotheist?
Niet dat het ertoe doet, maar ook ik verkies Eparistera Daimones vanwege nóg logger, zwaarder, monsterlijker, vernietigender dan de CF-klassieker, die misschien wel wat gevarieerder is.
Faustian Spirit of the Earth

me(n)taldisorder
Berichten: 12
Lid geworden op: zo jun 05, 2011 9:05 pm

Re: All Time Album Top 10

Bericht door me(n)taldisorder » ma jun 06, 2011 7:51 pm

Wel cool, om via dit forum-onderwerp gratis en voor niets even lijstjes aangereikt te krijgen van bands die er volgens gewichtige bevlogen fans absoluut toe doen maar wiens naam je als ouwe zak nu pas voor het eerst verneemt. Het is gewoon niet meer om bij te houden als je uit de tijd van Venom, Accept en Abattoir |(wie van jullie kent die band>) en Sortilege komt en vervolgens een tijd lang de scene ietwat gemist hebt..
Maar nu ik lees over "Trytikon gaat eigenlijk verder dan waar Monotheist ophield" (nooit van die namen gehoord) en "....gaat verder dan waar Celtic Frost ophield"( CFF ken ik wel, geweldig!!) en "Eparistera Daimone is NOG zwaarder, monsterlijker en vernietigender dan..." raak ik vanzelf enthousiast. A.s. weekeinde zou ik toch al naar Antwerpen, en heel toevallig ga ik dan altijd naar zo'n straatje waar ze megabrute secondhandplatenzaken hebben - in principe ga ik er heen om een bootleg van Slayer te scoren - dus zal eens informeren bij de krakkemikkige balie daar of ze die namen ook kennen. En of er niet een totaalprijsje kan worden gemaakt van alles wat ik na een uur snuffelen daar heb verzameld. Maar ja, ook weer risico dat mijn Albumtoptien hiero inmiddels niet meer aktueel is.
Bedankt voor de nieuwe trashtips op dit forum.

Sander
Berichten: 9054
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:26 pm
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Re: All Time Album Top 10

Bericht door Sander » ma jun 06, 2011 8:10 pm

Triptykon is de nieuwe band van Tom Warrior, eigenlijk een voortzetting van de koers die Celtic Frost met hun comebackplaat 'Monotheist' inzette.
Beide albums zijn zeker aanraders! :)

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25342
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: All Time Album Top 10

Bericht door Jeroen » ma jun 06, 2011 9:08 pm

Abattoir! Fijn dat er weer enige oldschool aanwas bij is. Dat wordt hier node gemist
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Bakema NL
Berichten: 540
Lid geworden op: do apr 21, 2011 2:22 pm

Re: All Time Album Top 10

Bericht door Bakema NL » ma jun 06, 2011 9:26 pm

Mollusk schreef: Gaaf om Shake Your Money Maker hier tussen te zien staan, die komt ook zeker in mijn top 10 te staan, volgens mij heb ik hier wel eerder een top zoveel gepost, maar ik zal ook maar eens een nieuwere versie samenstellen.
Dat blijft gewoon een geweldige plaat van een nog steeds erg goeie band.

me(n)taldisorder
Berichten: 12
Lid geworden op: zo jun 05, 2011 9:05 pm

Re: All Time Album Top 10

Bericht door me(n)taldisorder » ma jun 06, 2011 9:58 pm

Ja, Abattoir was vet! Destijds bijna niet aan te komen, en nu nog niet. Maar er waren meer zeer interessante bands: Loudness (Akira Takasaki!!), Sortilege, RIOT!!, Anvil!! Je had de scene uit Los Angeles en de Bay Area uit San Fransisco, en je had Death Angel met wie een vriend van me (Walter Tjwa, alias änimal": drummer in o.a. Damaged Brain en Radiathor, Nieuwleusen heb ik het hier over) correspondeerde, ze schreven brieven vanuit Zuid Amerika en als ze eens in Nederland kwamen regelden we een slaapplaats. God bewaar me, those where the days!

Abattoir (dat heette toen speedmetal wat ze speelden)
http://www.youtube.com/watch?v=-ybA32R9 ... re=related

Loudness:
http://www.youtube.com/watch?v=Jf_68fvr ... ure=fvwrel

Riot:
http://www.youtube.com/watch?v=Rp2C_8b4 ... 0994628D49

Sortilege:
http://www.youtube.com/watch?v=oaENKUBwtX8

:P

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25342
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: All Time Album Top 10

Bericht door Jeroen » ma jun 06, 2011 10:22 pm

Allemaal bekend. Zijn wel topics van :)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: All Time Album Top 10

Bericht door lampje » di jun 07, 2011 8:56 am

me(n)taldisorder schreef: Maar nu ik lees over "Trytikon gaat eigenlijk verder dan waar Monotheist ophield" (nooit van die namen gehoord) en "....gaat verder dan waar Celtic Frost ophield"
Degene die dat schreef is (waarschijnlijk) net zo'n ouwe lul toevallig :P

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5793
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: All Time Album Top 10

Bericht door Mollusk » vr jun 10, 2011 7:20 pm

Ik ga deze week wel even een nieuwe lijst in elkaar knutselen
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5793
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: All Time Album Top 10

Bericht door Mollusk » zo jun 12, 2011 3:35 pm

En hierbij mijn lijstje. Het zijn er 50 geworden, zowel metal als non-metal, met een maximum van 1 album per artiest. Ik ben echt slecht in het kiezen van een favoriet album per artiest.
Per artiest zijn het vaak een stuk of drie albums die ik tot de beste albums zou scharen. Ik ben ook echt een completist als het gaat om albums. Ik koop vaak alle albums die de artiest uitgebracht en kan vaak in elk album wel iets goeds vinden. Het is een raar lijstje geworden, maar wel degelijk representatief voor mijn muzieksmaak in de loop der jaren.

Faith No More - Angel Dust
The Who - Who's Next
David Bowie - The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders From Mars
The Beatles - Revolver
Living Colour - Stain
Tiamat - A Deeper Kind of Slumber
Black Sabbath - Sabbath Bloody Sabbath
Gojira - From Mars to Sirius
The Black Crowes - Shake Your Money Maker
Blue Öyster Cult - Fire of Unknown Origin

Queensrÿche - Rage For Order
Judas Priest - Sad Wings of Destiny
Alice In Chains - Dirt
Mr.Bungle - California
Devin Townsend - Ocean Machine: Biomech
Strapping Young Lad - City
Alice Cooper - Love It to Death
Tesla - Mechanical Resonance
Depeche Mode - Ultra
Ween - The Mollusk

Slayer - Reign in Blood
Rainbow - Rising
Opeth - Blackwater Park
Death - Symbolic
Carcass - Heartwork
Nine Inch Nails - The Downward Spiral
Megadeth - Countdown to Extinction
Ministry - The Land of Rape and Honey
Fantomas - The Director's Cut
Fun Lovin' Criminals - Come Find Yourself

The Flaming Lips - Yoshimi Battles the Pink Robots
Secret Chiefs 3 - Book M
Hypocrisy - Abducted
Johnny Cash - American Recordings IV: The Man Comes Around
Deftones - White Pony
Diamond Head - Lightning to the Nations
Dio - Holy Diver
George Harrison - All Things Must Pass
Jane's Addiction - Ritual de lo Habitual
Queens of the Stone Age - Songs for the Deaf

Estradasphere - Palace of Mirrors
Kaada - Music for Moviebikers
Radiohead - Ok Computer
Savatage - Streets: A Rock Opera
Soundgarden - Badmotorfinger
They Might Be Giants - Flood
Volbeat - Guitar Gangsters & Cadillac Blood
Wings - Band on the Run
16 Horsepower - Secret South
Cake - Fashion Nugget

Anathema - Judgement
Last Crack - Burning Time
Morbid Angel - Altars of Madness
Mind Funk - Mind Funk
Roxy Music - Roxy Music
Thin Lizzy - Live And Dangerous
Frank Zappa - One Size Fits All
The Beach Boys - Pet Sounds
Masters of Reality - Sunrise on the Sufferbus
The Cult - Love
Laatst gewijzigd door Mollusk op zo jun 12, 2011 6:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Bakema NL
Berichten: 540
Lid geworden op: do apr 21, 2011 2:22 pm

Re: All Time Album Top 10

Bericht door Bakema NL » zo jun 12, 2011 5:22 pm

Mollusk schreef: Mind Funk - Mind Funk
Geinig, een paar overeenkomsten met mijn lijst en ook lekker gevarieerd. Die ene die ik gequote heb heb ik vorig jaar pas gekocht. Ik las er een stukje over ergens in een tijdschrift, dat het overeenkomsten had met bv. Extreme en eigenlijk al iets eerder was met een zelfde soort muziek, maar dat ze nooit de doorbraak hebben gehad en daarom tamelijk onbekend.....ik had er ook nog nooit van gehoord. Mijn interesse was gewekt en laat ik een maand later die cd tegenkomen op de platen/cd beurs in Utrecht. Ik kocht hem en de Duitser die hem aan me verkocht had er 1 woord voor, "Zoeper". Lekker plaatje.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5793
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: All Time Album Top 10

Bericht door Mollusk » zo jun 12, 2011 6:17 pm

Ik ken hem zelf ook niet zo lang, maar hij is in die korte tijd niet uit mijn autoradio te krijgen, inderdaad erg goed album. Het tweede album is wat meer grunge-achtig, a la Soundgarden, die is ook wel de moeite waard.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5793
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: All Time Album Top 10

Bericht door Mollusk » zo jun 12, 2011 6:18 pm

edit dubbel
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Re: All Time Album Top 10

Bericht door Scream filled Silence » zo jun 12, 2011 7:30 pm

Top 16 ;)

Funeral Mist – Salvation
Dissection – Storm of the Lights Bane
Farsot – IIII
Windir – Arnthor
Agalloch – Ashes against the Grain
Heaven shall Burn – Iconoclast
Averse Sefira – Tetragrammatical Astygmata
Endstille – Dominanz

Mono – You are there
Jesu – Jesu
Sigur Ros – Takk
Anathema – A Natural Disaster
Godspeed you Black Emperor – Lift your skinny fists like antennas to Heaven

Dj Sasha – Involv2er

Chopin - Nocturnus (geen album, wel geniaal)
Cecilia Bartoli - Sacrificium

Bakema NL
Berichten: 540
Lid geworden op: do apr 21, 2011 2:22 pm

Re: All Time Album Top 10

Bericht door Bakema NL » zo jun 12, 2011 8:55 pm

Mollusk schreef:Ik ken hem zelf ook niet zo lang, maar hij is in die korte tijd niet uit mijn autoradio te krijgen, inderdaad erg goed album. Het tweede album is wat meer grunge-achtig, a la Soundgarden, die is ook wel de moeite waard.
Die moet ik nog een keer tegenkomen. :D

Gebruikersavatar
Metalhead
Berichten: 908
Lid geworden op: zo jul 17, 2005 2:50 pm
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: All Time Album Top 10

Bericht door Metalhead » ma jun 13, 2011 11:40 am

Ook maar eens een poging, in compleet willekeurige volgorde:

Death - Spiritual Healing
Sepultura - Chaos A.D.
Opeth - Blackwater Park
Wolves in the Throneroom - Diadem of 12 Stars
Machine Head - Burn my eyes
Immortal - At the heart of Winter
Asphyx - The Rack
God Dethroned - Bloody Blasphemy
Queensryche - Operation Mindcrime
Porcupine Tree - Fear of Blank Planet

Ik vermoed dat ik er over 5 minuten toch weer anders over denk, maar dan nog...het is in ieder geval een lijstje.

Iron Man
Berichten: 19
Lid geworden op: wo jun 29, 2011 7:46 am

Re: All Time Album Top 10

Bericht door Iron Man » wo jun 29, 2011 11:16 am

Metallica - Master Of Puppets
Black Sabbath - Paranoid
Pantera - Cowboys From Hell
Iron Maiden - Iron Maiden
Van Halen - Van Halen
Motorhead - Ace Of Spades
Metallica - Ride The Lightning
Black Sabbath - Heaven And Hell
Megadeth - Rust In Peace
Deep Purple - In Rock

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Re: All Time Album Top 10

Bericht door nightwing » wo jun 29, 2011 11:17 am

Dat moet toch wel het meest orginele lijstje ooit zijn
www.last.fm/user/robenroll

Iron Man
Berichten: 19
Lid geworden op: wo jun 29, 2011 7:46 am

Re: All Time Album Top 10

Bericht door Iron Man » wo jun 29, 2011 11:21 am

Nee, wel het beste.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Re: All Time Album Top 10

Bericht door Dragonforce » vr jul 01, 2011 5:28 pm

Iron Man schreef:Nee, wel het beste.
Nee, dan moet je op z'n minst CBF verwisselen met Power Metal, MoP met Slayer's Hell Awaits en Paranoid met Master Of Reality. :D :wink:

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: All Time Album Top 10

Bericht door fetuskiller » vr jul 01, 2011 5:40 pm

Scream filled Silence schreef:Top 16 ;)

Funeral Mist – Salvation
Dissection – Storm of the Lights Bane
Farsot – IIII
Windir – Arnthor
Agalloch – Ashes against the Grain
Heaven shall Burn – Iconoclast
Averse Sefira – Tetragrammatical Astygmata
Endstille – Dominanz

Mono – You are there
Jesu – Jesu
Sigur Ros – Takk
Anathema – A Natural Disaster
Godspeed you Black Emperor – Lift your skinny fists like antennas to Heaven

Dj Sasha – Involv2er

Chopin - Nocturnus (geen album, wel geniaal)
Cecilia Bartoli - Sacrificium
Die HSB is een opvallende plaat in dat lijstje... Wel een verdomd lekkere schijf trouwens :P
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

youriguitar
Berichten: 91
Lid geworden op: di mar 08, 2011 8:25 pm

Re: All Time Album Top 10

Bericht door youriguitar » vr jul 01, 2011 6:12 pm

nightwing schreef:Dat moet toch wel het meest orginele lijstje ooit zijn
DIe albums komen niet vanzelf , in zoveel lijstjes , toch? :wink:

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5793
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: All Time Album Top 10

Bericht door Mollusk » vr jul 01, 2011 6:17 pm

Dragonforce schreef:
Iron Man schreef:Nee, wel het beste.
Nee, dan moet je op z'n minst CBF verwisselen met Power Metal, MoP met Slayer's Hell Awaits en Paranoid met Master Of Reality. :D :wink:
Nee, waar Dragonforce Master of Reality zei moet Sabbath Bloody Sabbath staan. Stop de tijd!

Ik zet geen joker in :)
Laatst gewijzigd door Mollusk op za jul 02, 2011 9:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Iron Man
Berichten: 19
Lid geworden op: wo jun 29, 2011 7:46 am

Re: All Time Album Top 10

Bericht door Iron Man » vr jul 01, 2011 6:59 pm

Ach...mijn lijstje is uiteraard niet het beste, wel mijn keuze ongeveer. Het zijn inderdaad heel bekende , maar die worden niks voor niks ook vaak genoemd. Het zijn 10 albums die ik het meest waardeer, hoewel er wel een paar albums inwisselbaar zijn qua voorkeur. Zo'n Reign In Blood bijvoorbeeld is ook een uitstekend album, maar niet zo mijn ding.

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Re: All Time Album Top 10

Bericht door Scream filled Silence » vr jul 01, 2011 10:09 pm

fetuskiller schreef: Die HSB is een opvallende plaat in dat lijstje... Wel een verdomd lekkere schijf trouwens :P
Ik vond Cecilia Bartoli eigenlijk de rare eend in de bijt, maar je hebt gelijk tussen het blekkie geweld een vreemde snuiter.
Maar goed die plaat van HSB ragt zo ongelooflijk hard en zit ook nog eens fantastisch in elkaar dat ik er niet omheen kon :D

Plaats reactie