Thrash / Speed metal VI

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » za apr 15, 2006 12:11 pm

Heb net een nummer van het nieuwe TANKARD album gehoord "we still drink the old ways", ik weet het nog niet...het is weer effe melodieuzer dan bijvoorbeeld "Die With A Beer In Your Hand", niet slecht maar vind het ook niet het ebste TANKARD nummer dat ik ooit gehoord heb.

Ik mis de power een beetje, die punky uitstraling zeg maar...maar goed het zeker niet slecht.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » za apr 15, 2006 12:43 pm

ik heb de cd vijf keer geluisterd, en vind het weer een super tankard schijfje

met als uitschieters we still drink the old ways, het titelnummer, ice o lation en forsaken world

en een nummer als 'frankfurt: we want more beer' is gewoon gaaf

en ook het ultiem foute metaltometal, guts to guts is leuk
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Destructor

Bericht door Destructor » za apr 15, 2006 12:51 pm

!slayer! schreef:[..]

De originele cd's alleen nog voor veel geld. Voor de rest is ook alles van Laaz Rockit uitgebracht op Old Metal Records. Maar volgens mij zijn dit bootlegs.
Ja dat zijn bootlegs, ik heb het debuut van Rigor Mortis op Old Metal Records. Het ziet er wel allemaal netjes uit met teksten in het boekje en het geluid is goed en er zit wat bonus materiaal bij.

Turbo

Bericht door Turbo » za apr 15, 2006 4:38 pm

ondertussen draait de nieuwste van sodom zijn rondjes, die komt zeker in de top tien van 2006 terecht.

veel afwisseling, geweldige productie, geen fillers, goede riffs, heerlijk catchy en mooie gitaarsolo's.

tot op heden is lords of depravity het gaafst.
[img]http://imagegen.last.fm/Geldropdown-small/recenttracks/Turb0.gif[/img]

Terrorizer

Bericht door Terrorizer » za apr 15, 2006 5:13 pm

Is men hier bekend met de band Trench Hell? Een Thrash-bandje uit Australie, ze hebben pas 1 demo uitgebracht. Er is daar een 7'' EP van uitgebracht op Hells Headbangers. Ik vind het erg vet klinken voor een bandje met slechts 1 demo op zijn naam. Hier kan je wat beluisteren: http://www.audiostreet.net/artist.aspx?artistid=21079

AltarOfSacrifice
Contacteer:

Bericht door AltarOfSacrifice » za apr 15, 2006 5:36 pm

Klinkt oldskool, en duits. Gaaf dus hehe.
Vigilance is, the order of the day.

WhiplashWimpie

Bericht door WhiplashWimpie » za apr 15, 2006 5:43 pm

Terrorizer schreef:Is men hier bekend met de band Trench Hell? Een Thrash-bandje uit Australie, ze hebben pas 1 demo uitgebracht. Er is daar een 7'' EP van uitgebracht op Hells Headbangers. Ik vind het erg vet klinken voor een bandje met slechts 1 demo op zijn naam. Hier kan je wat beluisteren: http://www.audiostreet.net/artist.aspx?artistid=21079
Gave muziek is dat ja. Ik heb al een tijd wat nummers van hun op de Pc staan.

Terrorizer

Bericht door Terrorizer » za apr 15, 2006 5:54 pm

WhiplashWimpie schreef:[..]

Gave muziek is dat ja. Ik heb al een tijd wat nummers van hun op de Pc staan.
Meerdere nummers? Ik heb er maar 1. Waar staan nog meer nummers? :)

WhiplashWimpie

Bericht door WhiplashWimpie » za apr 15, 2006 6:42 pm

Terrorizer schreef:[..]

Meerdere nummers? Ik heb er maar 1. Waar staan nog meer nummers? :)
Correctie, ik heb er ook maar een.

Meer aanraders van bands die op audiostreet te vinden zijn.
Voor de diehard rauwe old school liefhebber.

SKELATOR
DEMONIZED
CHAINSAW KILLER
ACROSTIC
MASSIVE POWER
CHAOTIC BASTARD
SACRA ENTROPIA
WITCHTRAP
EPILEPSIA
SELVAGERIA
SINOPSIS

Terrorizer

Bericht door Terrorizer » za apr 15, 2006 7:04 pm

SKELATOR
DEMONIZED
CHAINSAW KILLER
ACROSTIC
MASSIVE POWER
CHAOTIC BASTARD
SACRA ENTROPIA
WITCHTRAP
EPILEPSIA
SELVAGERIA
SINOPSIS
Daarvan ken ik alleen Demonized en Witchtrap, en die vind ik beide erg vet! Bedankt!

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » za apr 15, 2006 7:27 pm

[ 04.04.2006 ] GLENN ROGERS REJOINED HIRAX! Hirax vocalist Katon W. De Pena has announced that lead guitarist Glenn Rogers has rejoined the band. Lead guitarist Lance Harrison, bassist Steve Harrison and drummer Fabricio Raveli complete the group's new lineup. "I wanted to make some changes for a while," said De Pena. "The only other band member that I saw eye to eye with on what direction Hirax should be going was Glenn. We both really love playing heavy thrash metal and we know what Hirax should sound like" . Hirax is currently working on new material for their next record, to be titled "Assassins of War". The record was planned to be an EP, however, it has morphed into a full-length because of the amount of material that Rogers and the Harrison brothers have been writing.

www.dragonight.de

Misschien al gezegd, maarja, nog een keertje kan geen kwaad.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

D.

Bericht door D. » zo apr 16, 2006 1:16 pm

SKELATOR
DEMONIZED
CHAINSAW KILLER
ACROSTIC
MASSIVE POWER
CHAOTIC BASTARD
SACRA ENTROPIA
WITCHTRAP
EPILEPSIA
SELVAGERIA
SINOPSIS
Bedankt voor die tips, Witchtrap en Demonized ken ik al. Sorceress Bitch van Witchtrap is zo'n vet album! Vooral Face the Evil is een goed nummer.

Ik zag net dat ook Violator op Audiostreet staat, ook een erg gave thrash band uit Brazilië. Ik verwacht volgende week de split met Bywar binnen te krijgen. De mp3's die ik daarvan gehoord heb waren ook erg goed, waar ik ze gevonden heb weet ik niet meer.
http://www.audiostreet.net/artist.aspx?artistid=26952

Is men verder al bekend met Death Beast? Old school thrash metal uit amerika, het klinkt lekker smerig en vuil, zoals het hoort dus. Eind vorig jaar hebben ze na veel vertraging hun eerste album uitgebracht. Hieronder twee mp3's.
http://www.thebasar.org/MP3/Blood_Of_Dionysus.mp3
http://www.thebasar.org/MP3/Apokalypse_Metal.mp3

Terrorizer

Bericht door Terrorizer » ma apr 17, 2006 1:07 pm

Voor de mensen die Evile goed vinden, Evile heeft een demo uitgebracht, met de naam Hell. Op de site staan ook samples http://evile.co.uk/main.htm . Ik hoop dat ze nu even een klein tourtje doen, en dan in Nederland langs komen.

WhiplashWimpie

Bericht door WhiplashWimpie » ma apr 17, 2006 1:32 pm

Die zang van Death beast klinkt wel erg gaaf, alleen de riffs zijn wel heel erg standaard. een beetje te standaard eigenlijk.
En die nieuwe van Evile is wat ik van die samples heb gehoord wel erg saai, veel van het zelfde, en nergens echt spectaculair opzwepend.

D.

Bericht door D. » ma apr 17, 2006 1:43 pm

WhiplashWimpie schreef:Die zang van Death beast klinkt wel erg gaaf, alleen de riffs zijn wel heel erg standaard. een beetje te standaard eigenlijk.
Dat zou best eens kunnen. Ik ken en luister niet zo heel veel thrash, al wordt het de laatste tijd steeds meer. Voor mij klinkt het niet echt standaard.

Van het weekend heb ik de CD Pagan Reality van Bifrost weer eens uit de kast getrokken, ik was alweer vergeten hoe gaaf dat album eigenlijk is. Ik heb hem een keer of 6 beluisterd en mijn geheugen is weer een beetje opgefrist, echt een gave band! Vreemd dat je er eigenlijk nooit wat over hoort, ondanks dat het een Nederlandse band is. Hoe is het derde album Mythistory?

Cathalised
Columnist
Contacteer:

Bericht door Cathalised » ma apr 17, 2006 1:48 pm

Nu ik die twee nieuwe nummers van Evile eens erbij pak, moet ik toch vaststellen dat ik het vergeleken met het materiaal van All Hallows Eve wat vind tegenvallen. Het rost nog altijd, maar ik mis dat onbesuist melodieuze van de EP. De zang hadden ze beter op hetzelfde pitje kunnen houden, nu klinkt het iets te geforceerd agressief.

Wel extreem gaaf artwork op die demo, dat wel. Dat ze maar eens naar Nederland komen, goddomme.
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » ma apr 17, 2006 3:51 pm

Holy Terror - Mortal Fear

Een supersnel nummer van deze band van de oude gitarist van Agent Steel. Het is thrash/speed maar niet zoals de meeste bands out there. Het is misschien niet ieders ding maar origineel zijn ze zeker.

Dit nummer komt trouwens van het album Terror And Submission.

EDIT: check deze link voor 2 nummers van hun album MindWars, en dan vooral "Debt Of Pain" die vooral herkent zal worden als een souped up versie van Agent Steels "Back To Reign".

http://www.myspace.com/holyterrorspeedmetal
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Eru Iluvatar

Bericht door Eru Iluvatar » ma apr 17, 2006 4:01 pm

Gave band ja, ik vind met name het nummer 'Guardians of the Netherworld' erg gaaf.

Iemand hier trouwens bekend met Iron Angel?

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » ma apr 17, 2006 4:20 pm

Iron Angel ken ik slechts van naam. Ik hoor er overwegend goede verhalen over. Zal ze eens checken als ik ze tegen kom.
"Do is die Bahnhof!!"

valkyrian

Bericht door valkyrian » ma apr 17, 2006 4:33 pm

Eru Iluvatar schreef:Gave band ja, ik vind met name het nummer 'Guardians of the Netherworld' erg gaaf.

jup. heb winds of war. *gaat m gelijk opzetten*

Eru Iluvatar

Bericht door Eru Iluvatar » ma apr 17, 2006 4:43 pm

Ik ken eigenlijk alleen 'Hellish Crossfire'. Die is erg gaaf. Lekkere speedmetal. Opener 'The Metalian' is één van m'n favoriete nummers.
Instrumentaal is het erg gaaf, typische speedmetal. Qua zang is het ook wel oké, op sommigen punten wat minder.

Iemand trouwens bekend met Destructor? Een andere gave speedmetalband, deze uit de VS. Ze hebben één album geproduceerd, 'Maximum Destruction', uit 1985, wel een aanrader.

valkyrian

Bericht door valkyrian » ma apr 17, 2006 4:57 pm

weet niet of t al gepost is, maar evile brengt binnenkort hun nieuwe cd genaamd hell demo uit

Evile - Hell Demo
FOR SALE SOON

1. Enter the Grave
2. Death Sentence
3. We Who Are About to Die
4. Russian Roulette
5. Thrasher

"Enter the Grave" Full Download
http://www.evile.co.uk/downloads/Enter_the_Grave.mp3
"Russian Roulette" Full Download
http://www.evile.co.uk/downloads/Russian_Roulette.mp3

en t artwork is echt heel gaaf

Afbeelding

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » ma apr 17, 2006 5:11 pm

Die nieuwe Evile nummers vind ik best lekker klinken, een goed tempo met een wat meer toegewijde zangstem waarik hem op de EP soms nog wat "liefjes" vond klinken, en best gave riffjes. Een beetje zoals Powervice nu, niet super-origineel maar erg lekker!

En het artwork is ook niet mis!
"Do is die Bahnhof!!"

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma apr 17, 2006 6:28 pm

Eru Iluvatar schreef:Gave band ja, ik vind met name het nummer 'Guardians of the Netherworld' erg gaaf.

Hell yeah, Winds of War is een geniaal album!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

D.

Bericht door D. » ma apr 17, 2006 6:30 pm

Ik heb van Iron Angel hier alleen Hellish Crossfire liggen en dat is zeker een gaaf album. Vooral The Metallion en Sinner 666 zijn vet. 'Ze' zeggen dat Winds of War een stuk minder is dan Hellish Crossfire, is dat zo?

Destructor

Bericht door Destructor » ma apr 17, 2006 6:59 pm

valkyrian schreef:weet niet of t al gepost is, maar evile brengt binnenkort hun nieuwe cd genaamd hell demo uit

Evile - Hell Demo
FOR SALE SOON

1. Enter the Grave
2. Death Sentence
3. We Who Are About to Die
4. Russian Roulette
5. Thrasher

"Enter the Grave" Full Download
http://www.evile.co.uk/downloads/Enter_the_Grave.mp3
"Russian Roulette" Full Download
http://www.evile.co.uk/downloads/Russian_Roulette.mp3

en t artwork is echt heel gaaf

Afbeelding
Ik heb er vanmiddag wat nummertjes van gedownload, klinkt erg goed. En het artwork is inderdaad heel gaaf.

Destructor

Bericht door Destructor » ma apr 17, 2006 7:03 pm

Eru Iluvatar schreef:Ik ken eigenlijk alleen 'Hellish Crossfire'. Die is erg gaaf. Lekkere speedmetal. Opener 'The Metalian' is één van m'n favoriete nummers.
Instrumentaal is het erg gaaf, typische speedmetal. Qua zang is het ook wel oké, op sommigen punten wat minder.

Iemand trouwens bekend met Destructor? Een andere gave speedmetalband, deze uit de VS. Ze hebben één album geproduceerd, 'Maximum Destruction', uit 1985, wel een aanrader.
Ik ken ze eigenlijk alleen van naam, wel een shande aangezien mijn naam hier op het forum hetzelfde is :roll: Volgens metal archives hebben ze trouwens in 2003 nog de EP Sonic Bullet uitgebracht.

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma apr 17, 2006 7:19 pm

Die Evile ziet er erg gaaf uit!!!

avenger

Bericht door avenger » ma apr 17, 2006 7:27 pm

De nieuwe Sadus schijf kickt ook weer gigantisch aaars.Steve Di Giorgio is weer vanouds aan het freaken op zijn bas....en de stem van de zanger(naam ontschiet me even)klinkt ook weer lekker schreeuwerig.... :shock:
rock'till you drop

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » ma apr 17, 2006 10:20 pm

op het black metal-achtige af, aardige plaat maar ben er niet ondersteboven van...

Destructor

Bericht door Destructor » di apr 18, 2006 10:03 am

Ik vind het een heerlijke plaat, zeker geen pure thrash maar dat zijn ze nooit echt geweest. Live waren ze trouwens ook heel erg gaaf afgelopen vrijdag in de Baroeg.

valkyrian

Bericht door valkyrian » di apr 18, 2006 11:01 am

misschien wordt t nog wat..
ULRICH: We Don't Need To Make Another 'St. Anger'"
METALLICA's Lars Ulrich has exclusively revealed to Kerrang! magazine that the band's new material has an "old-school" METALLICA flavor.

The metal legends are currently working on the follow-up to 2003's "St. Anger" in their own studio at METALLICA HQ in San Rafael, California.

"The last album was an unusual METALLICA album in that no one brought ideas into the studio. Everything you hear on that album was given birth to in the studio," the drummer notes. "This time around we've each brought in ideas as we used to — as well as working on some jams we had from from two summers ago — and James [Hetfield] and I are sorting through our CDs of riffs to put together stuff as we did back in the day.

"The new stuff is much more organic, more old school. It certainly doesn't feel like 'St. Anger' Part Two," Ulrich adds. "When we were rehearsing for our South African shows and started playing the 'St. Anger' stuff, it definitely felt very different to the rest of the set because of how the songs were put together. It was really important to make that record in the way we did because of the chaotic internal vibe at that time: 'St. Anger' was a statement, 55 minutes of brutality packed onto a CD, proving to ourselves that we still had the spark. 'St. Anger' was fun but we don't need to make that album again."

Ulrich says that the band have six or seven songs nearing completion, minus vocals and they are using producer Rick Rubin, famed for his work with RED HOT CHILI PEPPERS, SYSTEM OF A DOWN and SLAYER, for the first time. This collaboration marks the end of the quartet's 15-year relationship with producer Bob Rock, but Ulrich insists the split was drama free.

"We had a great time with Bob," he admits. "But it seemed that after 15 years it was time to try some different things and get a different perspective. As you get older you get set in your ways and get very fucking spoilt. It was important for as to not get stuck. Rick makes everything — he sees the big picture and has big ideas. It's working out great. We're excited hearing shit come together!"

METALLICA's as-yet-untitled album is expected in early 2007.

Daeminion

Bericht door Daeminion » di apr 18, 2006 11:06 am

Dat werdt 3 jaar geleden ook al gesuggereerd dat ze zouden terugkeren naar hun 'roots'.

Ondanks dat ben ik er toch enigzins benieuwd naar hoe het uitpakt.

StraightHate
Contacteer:

Bericht door StraightHate » di apr 18, 2006 11:07 am

Misschien, maar ik ga alvast nergens vanuit.

AltarOfSacrifice
Contacteer:

Bericht door AltarOfSacrifice » di apr 18, 2006 11:09 am

Inderdaad, Lars ouwehoert weer een eind weg. Toch ben ik verdomd benieuwd.

Ernst

Bericht door Ernst » di apr 18, 2006 11:14 am

0,0 interesse in.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » di apr 18, 2006 11:48 am

Och, ik ga hem toch wel luisteren. En slechter dan St. Anger kan niet, laten we wel wezen.
Facebook band

All life is temporary - what lasts is consciousness

Last.fm profiel

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » di apr 18, 2006 12:05 pm

Ik heb geen idee wat ik ervan moet verwachten, maar ik kijk er niet naar uit. Ik hoor het wel tegen de tijd dat die uit is.
'St. Anger' was fun but we don't need to make that album again."
Hehe dat zal ik ook zeggen.

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » di apr 18, 2006 12:18 pm

Ik vind de ouwe METALLICA al erg overrated laat staan dat ze sinds 1987 iets interessants uitgebracht hebben. het is nu gewoon een tandeloze ouwe lullen band!

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » di apr 18, 2006 12:20 pm

Naja de oude Metallica vind ik op zijn tijd wel gaaf.

Ik ben nu erg verslaafd aan Razor - Open Hostallity. Erg gave cd. Het nummer Cheers is erg lekker om te draaien :)

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » di apr 18, 2006 1:37 pm

enforcer schreef:Ik vind de ouwe METALLICA al erg overrated laat staan dat ze sinds 1987 iets interessants uitgebracht hebben. het is nu gewoon een tandeloze ouwe lullen band!
Nounounou, jij mag dan wel een autoriteit zijn op thrashgebied zogenaamd hier, ik vind AJFA toch een supervette plaat hoor en veel mensen met mij.
Facebook band

All life is temporary - what lasts is consciousness

Last.fm profiel

Parabellum

Bericht door Parabellum » di apr 18, 2006 2:04 pm

Kill 'em all, Ride the lightning, Master of puppets en And justice for all zijn alle vier albums die voor mij de perfectie benaderen. En hoe slecht alles daarna wel niet is kan mijn mening daarover toch niet veranderen.

st. evil

Bericht door st. evil » di apr 18, 2006 2:50 pm

ik vind het eigenlijk na ride the lightning al niet interessant meer, snap ook echt niet meer hoe ik ooit st. anger goed heb kunnen vinden

nog wat anders, waarom is er nog steeds geen echte thrash op wacken bevestigd, komt dat nog of slaan ze dat dit jaar maar over?
en welke thrash bands maken kans om te komen?
Thrash till Death

AltarOfSacrifice
Contacteer:

Bericht door AltarOfSacrifice » di apr 18, 2006 2:54 pm

Daar ben ik ook wel eens benieuwd naar.. 't is toch wel schaars gesteld op de festivals tot nu toe.

Eru Iluvatar

Bericht door Eru Iluvatar » di apr 18, 2006 3:00 pm

'Kill 'Em All' vind ik persoonlijk een heel erg gaaf, zeer catchy album met alleen maar klassiekers. 'Ride The Lightning' is ook een erg gave plaat, vooral de eerste drie nummers. 'Master of Puppets' vind ik echter weining aan; in mijn oren een vrij saaie plaat vanwege o.a. de te lange saaie instrumentale stukken in met name de epics, zoals het titelnummer. Eén van de meest overschatte metalalbums als je het mij vraagt.

st. evil

Bericht door st. evil » di apr 18, 2006 3:05 pm

ja dat ben ik het met je eens :wink: , hetzelfde geld voor mij voor AJFA
Thrash till Death

The Horseman

Bericht door The Horseman » di apr 18, 2006 3:30 pm

En we hebben weer een Metallica discussie...
Dat werd wel weer eens tijd.

Ga ik weer!
Kill em All en Ride The Lightning zijn vijfsterren platen.
De eerste omdat het in die tijd de meest geperfectioneerde vorm van muzikale agressie was.
De tweede omdat die plaat overloopt van de emotie in met name Fade to Black en The Call Of Ktulu.

Master Of Puppets is net ietsje minder.
Nog steeds erg goed maar de productie vind ik net ietsjes minder.
En haalt qua extase niet bij de voorgaande plaat.
...And Justice For All is zeer behoorlijk maar na One begint hij wat te vervelen.
En de productie is een bekend verhaal.

De rest luister ik nooit of kan ik niet meer aanhoren.
De nieuwe plaat zal ik best beluisteren maar kijk er niet naar uit.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

Ernst

Bericht door Ernst » di apr 18, 2006 3:31 pm

ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Metallica 'discussies' zijn KUT. In godsnaam niet weer 100 mensen die achter elkaar posten dat Kill em all zo goed is. Gaap.

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » di apr 18, 2006 3:33 pm

KoenM schreef:[..]

Nounounou, jij mag dan wel een autoriteit zijn op thrashgebied zogenaamd hier, ik vind AJFA toch een supervette plaat hoor en veel mensen met mij.
Moet je weer schoppen, internet held? Je was in het echt wel een lieverdje hoor, met je Belgische accent.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Sander
Contacteer:

Bericht door Sander » di apr 18, 2006 3:35 pm

Saxon 747 schreef:[..]

Moet je weer schoppen, internet held? Je was in het echt wel een lieverdje hoor, met je Belgische accent.
Belgische accent? Zeeuws-Vlaams zul je bedoelen, GVD.

Gesloten