Het grote Judas Priest topic

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Motörhead

Bericht door Motörhead » wo feb 22, 2006 7:06 pm

Bedankt voor de info seborik
SYWISY

Rene

Bericht door Rene » ma mar 06, 2006 8:47 pm

Ik heb Rising From The East nu ook. En ik ben het met de kritiek van Djaser eens. Het beeld op de bonus-DVD is inderdaad stukken beter dan wat we nu te zien krijgen. Ik snap niet dat ze die kwaliteit niet opnieuw gebruikt hebben. Toch is het verder wel prima te bekijken en stoor ik me er verder niet aan.

Rob Halford geeft ook één van zijn mindere optredens weg, tering zeg! Wat gedraagt hij zich toch zo overdreven als een oude, demente vent. Dat ie soms een heel nummer lang moet leunen op een microfoonstandaard, vind ik erg sneu. Dat hij de hoge gil niet meer kan halen, dat kan gebeuren. Maar doe dan niet alsof je het nog wel kan, want nu is het gewoon vals. Die gil in Victim Of Changges kninkt nergens meer naar, laat staan Painkiller. Zonde, want de normale regionen klinken nog altijd even sterk.

Gelukkig kan ik nog altijd rekenen op mijn favoriete gitaarduo. Glenn & KK spelen weer magistraal en zijn nog wel stoer als ze synchroom headbangen. Een aangename verrassing voor mij is de verlengde versie van KK's solo in Victim Of Changes. Als fan van zijn gitaarspel stond ik natuurlijk te watertanden. Ook leuk vond ik om te ontdekken dat ze op de nieuwe nummers veel meer samenwerken qua solo's dan ooit.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Rene

Bericht door Rene » vr apr 07, 2006 6:32 pm

Het nieuwe album gaat blijkbaar een concept-cd worden, aldus Blabbermouth:

JUDAS PRIEST have announced that they are creating their first conceptual album based upon the life and predictions of Nostradamus. The CD will be theatrically staged and performed in its entirety as an epic musical by JUDAS PRIEST.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

RDV

Bericht door RDV » vr apr 07, 2006 6:38 pm

ERG GAAF..als dat echt waar is

crusaderewout

Bericht door crusaderewout » vr apr 07, 2006 9:21 pm

Ze gaan de Vanden Plas-toer op...
Als de muziek maar goed is, ben ik al tevreden gesteld.
Summon the dead.........., Baphomets call..........., Blood on my hands........, "Let Me Out Of Here"

Rene

Bericht door Rene » ma mei 29, 2006 6:32 pm

JUDAS PRIEST have revealed more details about their upcoming first conceptual album, which is based upon the life and predictions of the 16th century French prophet Nostradamus. In a May 24, 2006 appearance on the "Rockline" syndicated radio show, PRIEST frontman Rob Halford and guitarist Glenn Tipton spoke about the songwriting process for the CD and their touring plans, which are expected to include a performance of the entire album from beginning to end at each show on the trek. A couple of excerpts from the "Rockline" appearance follow:

On the songwriting process for "Nostradamus":

Tipton: "We've been considering a concept album for quite a while now, and our manager actually brought up the subject of Nostradamus, which we're all interested in. There's so many moods. The actual album is based upon his life as opposed to his predictions and things like that. It's all about his life, which is really interesting — full of incident and drama. We all felt very strongly there were so many moods there to tackle that it would make a great subject matter for a concept album."

Halford: "It's gonna be great, because, as Glenn was saying, he's [Nostradamus] a very mysterious character. We're gonna convey that kind of atmosphere in the music. Glenn, K.K. [Downing, guitar] and myself have already been writing back in England, and the early roots of 'Nostradamus' — they just sound incredible. We are doing some things differently. It will be a metal/rock opera-type production, so it will be strong. It will be everything you love about PRIEST. We're looking forward to it."

Tipton: "We're well on the way [in the songwriting department]. We've got a large portion of it completed on the writing side. I can safely say it's probably the most unique thing we've done. We've got an abundance of material, and we'll paste it all together and we'll shortly go into the studio and begin putting it all down."

Halford: "It's great. We're stoked. I can hear the songs in my head right now. It's gonna be incredible. The thing about Nostradamus is that, as difficult as it will be [to write a concept album based on his life], and it's a joy to face that challenge, it's a little easier in some sense [than writing a regular album], because you've got your plot. You've got your whole thing there laid out for you — you've got this real living, breathing person, who's now dead. But you've got the whole story of his life. And you just explore that and you try and find a way to kind of bring that about in a musical presentation. So the writing process is still the much the same. The three of us get together in a room, and we're talking about each particular moment in Nostradamus' life and we're trying to fit in the moods and emotions to those particular chapters."

"It's more about his life, because everybody knows him more about his prophecies. He's never really gone out of the news in hundreds and hundreds of years, and there are some that believe in his prophecies and some that don't. His life was a difficult life. He went through a lot of rough times. He was a brilliant doctor of medicine — he partly cured the great plague of Europe, he was able to save thousands of people, but couldn't save his wife and kids, which is tragic. And he was chased all over the country by the Roman Catholic Church. There's a ton of stories that you can really investigate musically."

On touring plans:

Halford: "Well, as ever, when 'Nostradamus' is completed, we're gonna go out and tour with that. It will be kind of unique, because we're intending and hoping that we'll be able to perform the complete 'Nostradamus' piece from front to back, which is something that PRIEST has never done. We were saying earlier today to our friends at VH1 that we're always looking for some new adventures and this will be one of them. So when we do go out with 'Nostradamus', that's what you'll experience — you'll have the whole recording from front to end. So it'll be that, and I dare say after that there'll be some more PRIEST touring covering all of our extensive back catalog of songs."

Tipton: "We wanna go out next time and do a completely different set, 'cause there's so many songs that people want us to play, and obviously there's only so much time we can play on stage. So we've got really a great setlist — potential setlist. We're going back to the real early days to draw songs from there. So we've got a lot of interesting projects ready to go."

Djaser

Bericht door Djaser » ma mei 29, 2006 6:44 pm

Dat klinkt best goed, laten ze het maar waar maken.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » ma mei 29, 2006 6:49 pm

Klinkt allemaal wel leuk, maar ik heb ook gelezen dat ze ook orkest stukken willen gebruiken. Dus ik vrees er toch wel wat voor.
It's the end of time

Eru Iluvatar

Bericht door Eru Iluvatar » ma mei 29, 2006 7:51 pm

Heeft Kayak ook niet een conceptalbum over Nostradamus een paar jaar geleden uitgebracht?

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma mei 29, 2006 8:36 pm

Er zijn volgens mij al tientallen albums over Nostradamus uitgebracht, het onderwerp had in dat geval origineler gekunt.

Nou ja, ik ben niet zo heel erg benieuwd meer eigenlijk sinds het laatste album.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Argarath

Bericht door Argarath » ma mei 29, 2006 10:07 pm

Voor de Limbo's in dit topic, Judas Rising speelt 9 juni in Ed en Rocco's - Geleen.

Komen en uit je plaat gaan dènk.
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins

Deadhead

Bericht door Deadhead » ma mei 29, 2006 10:12 pm

Zijn er nog tourdata bekend gemaakt?
[img]http://www.vampire-magazine.com/images/bands/opt/sacred_reich__logo_mw275_mh80.jpg[/img]

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » ma mei 29, 2006 10:18 pm

Agent Steel schreef:Zijn er nog tourdata bekend gemaakt?
Niet van Judas Priest zelf :)
It's the end of time

Deadhead

Bericht door Deadhead » ma mei 29, 2006 10:22 pm

Dat ze dit keer maar België niet overslaan.
[img]http://www.vampire-magazine.com/images/bands/opt/sacred_reich__logo_mw275_mh80.jpg[/img]

Rene

Bericht door Rene » do nov 23, 2006 10:14 pm

Jullie hebben vast wel zin in een nieuw nummer van de solo-band van Halford:

http://www.mp3.com/media_player/1369/5/ ... lk=topslot

Forgotten Generations is een nummer dat al eens opgenomen was toen Rob nog niet bij Judas Priest terug was. Het komt op een best off van Halford's twee albums. Lekker nummer, niet al te ingewikkeld, gewoon heavy metal!!!

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » do nov 23, 2006 11:07 pm

Rene schreef:Jullie hebben vast wel zin in een nieuw nummer van de solo-band van Halford:

http://www.mp3.com/media_player/1369/5/ ... lk=topslot

Forgotten Generations is een nummer dat al eens opgenomen was toen Rob nog niet bij Judas Priest terug was. Het komt op een best off van Halford's twee albums. Lekker nummer, niet al te ingewikkeld, gewoon heavy metal!!!
Ik zag m vanmiddag ook al, maar dacht 't zal wel WEER een te betalen download zijn. Streamen is iets beter, maar Rob mag wel eens wat meer aan z'n fans geven. De volgende Halford staat pas gepland voor 2009...
It's the end of time

Midnight Mover

Bericht door Midnight Mover » zo feb 11, 2007 7:59 pm

Even een dikke schop in het Priest topic, maar zeker de moeite waard.

Ik heb zojuist die documantaire gezien over James Vance, en Judas Priest. Ik denk dat veel Priest fans het verhaal wel kennen, maar toch wil ik het hier even neerzetten.

James Vance en z'n maatje Raymond Belknap zitten op een middag bij elkaar in de kamer van James. Voor James en Raymond is dit geen bijzondere middag. Zij drinken bier en roken marihuana. Zij draaien hun favoriete muziek en een al wat oudere plaat van Priest "Stained Class" blijft urenlang op de draaitafel liggen. Op een gegeven moment zetten zij halfdronken, stoned en aangevuurd door de muziek de kamer op zijn kop en vernielen alles behalve de platenspeler en de platencollectie. Judas Priest hamert uit de boxen en in die rotzooi, tussen lege bierblikjes en peuken van joints zweren de kameraden elkaar trouw tot in de dood. Tegen de schemering blijkt de eed die de vrienden hebben gezworen allerminst een adolescente grap. Met Raymonds geweer fietsen zij naar de speeltuin bij de kerk. Daar gaan deze jongens op een van de speeltoestellen zitten.

Raymond zet de loop van het geweer onder zijn kin en haalt de trekker over. Hij is onmiddellijk dood. James wacht nog minuten lang voordat hij zelf zijn deel van het pact inlost. Ook hij zet uiteindelijk het wapen onder zijn kin en drukt af. Hij schiet echter alleen maar een deel van zijn gezicht er af. In een scène die zelfs in een horrorfilm ongeloofwaardig zou overkomen, klimt hij op zijn fiets en rijdt door het stadje. Drie jaar later overlijdt hij in de psychiatrische afdeling van een ziekenhuis, depressief en afhankelijk van pijnstillers. Zijn moeder en de ouders van Belknap klagen Judas Priest in de zomer van 1990 aan wegens het aanzetten tot zelfmoord. Hun advocaten beweren dat de plaat van de Britse band een subliminale boodschap bevatte: DO IT, DO IT!

De complete documantaire (ca. 55 min) kun je op Google Video bekijken.

http://video.google.com/videoplay?docid ... 6432086857
Jáá Nou?!

Ernst-Jan

Bericht door Ernst-Jan » di nov 27, 2007 3:31 pm

Subtiel schopje:

Ik kan er op hun site niks over vinden maar euh wanneer moet dat nieuwe album uitkomen?
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gilbert
Lult over cdtjes

Bericht door Gilbert » di nov 27, 2007 3:41 pm

Daar is nog geen releasedatum voor. In ieder geval is het de release van 2008 waar ik het meest naar uitkijk, op gepaste afstand gevolgd door een eventueel studio-album van Heaven And Hell.

Priest gaat in ieder geval in de zomer op toernee, dus ik verwacht dat het album in het voorjaar uitkomt.

Ernst-Jan

Bericht door Ernst-Jan » di nov 27, 2007 3:46 pm

Ja dat is ook een album waar ik naar uit kijk idd.

Ik neem aan voor juni aangezien ze vanaf dan gaan touren.
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » di nov 27, 2007 4:18 pm

Gilbert schreef:
Priest gaat in ieder geval in de zomer op toernee, dus ik verwacht dat het album in het voorjaar uitkomt.
Dat zegt ook niet zoveel. Er zijn genoeg bands die de zomerfestivals eerst meepakken en daarna pas een nieuw album lanceren. Ik gok op het najaar. Hoop ook dat Halford een beetje bij stem is want de laatste keer dat ik Priest gezien heb kwam het bij hem wat rottig de bek uit.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » di nov 27, 2007 4:25 pm

Ik denk dat het nieuwe album er begin 2008 zal komen, aangezien die eerst voor eind 2007 gepland stond.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Rene

Bericht door Rene » di nov 27, 2007 6:07 pm

Het laatste nieuws was dat alles is opgenomen en dat de boel op dit moment gemixt wordt.

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » di nov 27, 2007 7:35 pm

Rene schreef:Het laatste nieuws was dat alles is opgenomen en dat de boel op dit moment gemixt wordt.
Daar zouden ze inmiddels ook wel klaar mee moeten zijn.

Een release in Jan/Feb gokten ze op geloof ik.
It's the end of time

Johan

Bericht door Johan » wo nov 28, 2007 1:39 pm

Februari of maart zal het wel worden, mooi precies 3 jaar na AoR.

Djaser

Bericht door Djaser » wo nov 28, 2007 4:51 pm

Johan schreef:Februari of maart zal het wel worden, mooi precies 3 jaar na AoR.
Wat veel te laat is na al die mooie beloftes dat er snel een nieuw album uit zou komen.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » wo nov 28, 2007 6:38 pm

Djaser schreef:[..]

Wat veel te laat is na al die mooie beloftes dat er snel een nieuw album uit zou komen.
Vergeleken met het vorige Halford-Priest album is het behoorlijk snel. En gezien het een concept album is, is een periode van 3 jaar ook wel te begrijpen.
It's the end of time

Djaser

Bericht door Djaser » wo nov 28, 2007 7:10 pm

Dragonforce schreef:[..]
Vergeleken met het vorige Halford-Priest album is het behoorlijk snel. En gezien het een concept album is, is een periode van 3 jaar ook wel te begrijpen.
Ja leuk maar zeg dat dan van te voren, of zeg helemaal niets. Toen men bezig was met de AOR tour in 2005 werd er net gedaan alsof het nieuwe album eind 2006 begin 2007 uit zou komen +festivaltour in 2006. Dat vind ik gewoon jammer.

Rene

Bericht door Rene » wo nov 28, 2007 9:08 pm

Nou, boehoe zeg. Naar mijn weten zijn ze op tijd de studio ingegaan, maar kwam opeens dat concept-album idee naar voren. Logisch dat er dan extra tijd in gaat zitten. Verder heeft de band altijd netjes zo om de paar maanden wel een kleine studio-update gedaan en gezegd dat het album er komt wanneer het af is.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo nov 28, 2007 9:24 pm

Ben opzich wel benieuwd hoe het uitpakt. Ik ben zelf nooit zo'n Priest liefhebber geweest, maar als het een lekker episch concept album wordt heb ik wel enige interesse.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

Djaser

Bericht door Djaser » wo nov 28, 2007 10:30 pm

Rene schreef:Nou, boehoe zeg.
Inderdaad, boehoe.
Ze riepen begin 2006 al dat het een concept album ging worden.

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » do nov 29, 2007 1:46 pm

een neiuw priest album is altijd feest, de heren zjin al op leeftijd. je kunt niet verwcahten dat ze elk jaar een nieuwe plaat uitbrengen. ben allang blij dat er uberhaupt een komt. Ik vond AoR en fantastisch goede plaat, dus kijk zeker ook uit naar deze.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » do nov 29, 2007 4:36 pm

Djaser schreef:[..]
Ja leuk maar zeg dat dan van te voren, of zeg helemaal niets. Toen men bezig was met de AOR tour in 2005 werd er net gedaan alsof het nieuwe album eind 2006 begin 2007 uit zou komen +festivaltour in 2006. Dat vind ik gewoon jammer.
Het album was ook gepland voor midden 2007. Maar zoals zo vaak liep dat uit. Bruce Dickinson zou deze zomer immers ook met een nieuw album komen, en het Manowar album van dit jaar zou eigenlijk ook al veel eerder uitkomen.
It's the end of time

Johan

Bericht door Johan » do nov 29, 2007 7:22 pm

Drie jaar tussen albums vind ik wel okay voor bands op leeftijd. Iron Maiden brengt sinds de terugkeer van Bruce en Adrian mooi om de drie jaar een nieuw album uit. Da's beter dan de eeuwen die er bijvoorbeeld tussen de laatste vier Manowar of de laatste 2 Metallica albums zaten/zitten.

Het was wel de bedoeling dat Priest eerder klaar zou zijn, maar ze hebben verschillende keren aangegeven dat het schrijven en opnemen langer zou gaan duren dan ze gepland hadden.

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » di dec 04, 2007 8:26 pm

Ben de laatste tijd in een echte Priest-bui.

Voor mij is dit een van de weinige bands die gewoon goed blijven. Ik hoor nooit iemand over albums als Stained Class of Sin After Sin terwijl dat zo ongeveer mijn favoriete albums zijn met knallers als Diamonds and Rust, Sinner, Exciter, Beyond The Realms Of Death en anderen.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Dhr.

Bericht door Dhr. » di jan 08, 2008 8:23 pm

Dit topique maar eens in de gaten houden, moet de nieuwe echt vanaf de eerste dag dat ie verkrijgbaar is, in huis halen.
Ben razend benieuwd

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » di jan 08, 2008 8:32 pm

Ik wil de nieuwe plaat ook zeker snel in huis halen, maar ik heb geen zin in weer zo'n digipack.

Johan

Bericht door Johan » di jan 08, 2008 8:48 pm

Het zal me worst wezen waar dat ding in zit. Ik koop 'm toch wel meteen. Het worden 2 schijfjes als ik het me goed herinner.

Dhr.

Bericht door Dhr. » di jan 08, 2008 8:49 pm

voor mijn part tien

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » di jan 08, 2008 8:58 pm

Johan schreef:Het zal me worst wezen waar dat ding in zit. Ik koop 'm toch wel meteen. Het worden 2 schijfjes als ik het me goed herinner.

Bij mij zaten de eerste scheurtjes in op het moment dat ik dat ding open maakte. :wink:

Johan

Bericht door Johan » di jan 08, 2008 9:26 pm

Och ja. Da's net als met nieuwe schoenen. Op het begin baal je van ieder krasje wat eraan komt. Na een tijdje interesseert het je niet meer zo, als ze maar lekker lopen.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo jan 09, 2008 12:13 am

Lone Starr schreef:Ben de laatste tijd in een echte Priest-bui.

Voor mij is dit een van de weinige bands die gewoon goed blijven. Ik hoor nooit iemand over albums als Stained Class of Sin After Sin terwijl dat zo ongeveer mijn favoriete albums zijn met knallers als Diamonds and Rust, Sinner, Exciter, Beyond The Realms Of Death en anderen.
Ik zal wel de enige zijn, maar ik vind Stained Class op Beyond The Realms Of Death na toch voor het grootste gedeelte een bijzonder saai album, zelfs Exciter doet me niks. Unleashed In The East is dan weer wel een plaat die ik graag mag opzetten.

Dhr.

Bericht door Dhr. » wo jan 09, 2008 10:45 pm

Jij bent inderdaad de enige denk ik

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » wo jan 09, 2008 10:55 pm

Lennert schreef:[..]

Ik zal wel de enige zijn, maar ik vind Stained Class op Beyond The Realms Of Death na toch voor het grootste gedeelte een bijzonder saai album, zelfs Exciter doet me niks. Unleashed In The East is dan weer wel een plaat die ik graag mag opzetten.
ik vind het enorm lekkere no nonsense heavy metal/hardrock. Ik draai het zelfs vaker dan Sad Wings Of Destiny vanwege de prehistorische Priest-sfeer die Stained Class uitstraald.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

RadiumAngel

Bericht door RadiumAngel » do jan 10, 2008 2:00 pm

Ik luister vaker naar een jaren 70 Judas Priest album (behalve Killing Machine, want dat album vind ik te veel matige nummers hebben), dan het werk vanaf de jaren 80.
Afbeelding

Gilbert
Lult over cdtjes

Bericht door Gilbert » do jan 10, 2008 5:42 pm

Jij hebt tenminste (mijn) smaak, in tegenstelling tot Lennert. Eerst "Reign In Blood", toen ""Hammerheart", nu worden in een paar dagen tijd "Keeper Of The Seven Keys Part 1", "Gutter Ballet" en "Stained Class" verketterd. :cry: Ik krijg gewoon zin om het Virgin Steele topic omhoog te schoppen en een paar van hun beste albums 'saai' te noemen. :P

De jaren zeventig albums van Judas Priest zijn geweldig, al staan er op Killing Machine inderdaad een paar mindere nummers en zocht de band op Rocka Rolla nog naar de juiste sound.

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » do jan 10, 2008 6:02 pm

Gilbert schreef:Ik krijg gewoon zin om het Virgin Steele topic omhoog te schoppen en een paar van hun beste albums 'saai' te noemen. :P
:evil:

Op Rocka Rolla zocht Priest niet naar een sound, het was de sound van de band ten tijde van Al Atkins. Daarnaast is het album ook verkloot door mensen van het label.

Ik vind trouwens RiB en vooral GB niet de beste albums van de bands in kwestie.
It's the end of time

RadiumAngel

Bericht door RadiumAngel » vr jan 11, 2008 12:48 pm

Ik vind Rocka Rolla eigenlijk 1 van de leukste albums van de band. Misschien vanwege het debuut gevoel en de variatie, maar vooral vanwege de sfeer. Ook is het album extra interessant vanwege de duidelijke hoorbare muzikale verschillen van de verschilldende versies van het album. :)
Afbeelding

Hellhammer

Bericht door Hellhammer » vr jan 11, 2008 5:57 pm

Rocka Rolla vind ook een erg tof album. Maarja, voor mij kan Priest weinig verkeerd doen.....

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » vr jan 11, 2008 5:58 pm

Hellhammer schreef:Rocka Rolla vind ook een erg tof album. Maarja, voor mij kan Priest weinig verkeerd doen.....
Jugulatoooor!! :lol:
It's the end of time

Gesloten