Black Metal

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten

Beste Gorgoroth Vocalist

Hat - Pentagram + Antichrist
3
38%
Pest - Under The Sign Of Hell + Destroyer
1
13%
Gaahl - Destroyer + Incipit Satan + Twilight OF The Idols
4
50%

Totaal aantal stemmen: 8

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » do jun 17, 2004 9:06 pm

Hehe, oh ja, ik verveelde me gisteravond, op een tijdstip waarop m'n ouders mij de mogelijkheid reeds hadden ontnomen, het internet te bezoeken:
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

puist

Bericht door puist » do jun 17, 2004 9:07 pm

nuberus schreef:de cd is idd wel te vinden, maar vinyl?
Dit is wat ik gevonden heb:

The CD version of Dead As Dreams is BACK IN PRINT!
The double vinyl edition is definately SOLD-OUT!

bron: http://www.tumult.net/catalog/weakling.html

Ik denk dat het zoeken nog wel even duurt
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » do jun 17, 2004 9:10 pm

Drudkh, een band waarvan ik wist het nog ergens op m'n PC te hebben. Echter heb ik verder nooit iemand gehoord over de band, tot Nibdem een topic over z'n band opende, en vertelde invloeden van deze band in zijn muziek gestopt te hebben.
Ik heb het toendertijd niet direct geluisterd, maar werd er onlangs aan herinnerd bij het lezen van zijn post in dit topic, over wat men vindt van Drudkh. Ik heb het album Forgotten Legends uit 2003 op m'n PC gevonden, en ik moet zeggen echt wel onder de indruk te zijn. De erg lange opener False Dawn vind ik een prima begin, waarop ik weinig te kankeren heb. Wat ik wel weer jammer vind, maar wel vaak voorkomt, is de zang die erg op de achtergrond staat. Gelukkig is dit niet zo erg als bij onze vrienden van Ewiges Reich of als bij hun landgenoten van Astrofaes, maar het valt wel op. Als deze heren uit Oekraine nou de krijs niet zo erg laten verzuipen onder de gitaren, zou deze muziek bijna fenominaal zijn.
De mid-temp drums, in combinatie met de melodische gitaren die voor veel afwisseling zorgen. Buiten dat zijn de vocalen op zich méér dan goed. Wat me - positief - opvalt bij Drudkh is het instrumentale aspect in de muziek wat - schijnbaar - erg belangrijk voor hen is. Het bijna overgrote deel is instrumentaal, en de zanger laat zich bijna sporadisch horen. Meestal ben ik van dergelijke Black Metal niet zo'n fan, maar de manier waarop deze bandleden hun instrumenten behandelen, vind ik het meer dan gaaf. Het derde nummer Eternal Turn Of The Wheel mag wat mijn betreft uitgeroepen worden tot 'song of the album'. Wederom geweldige afwisseling op alle denkbare manieren. Wat trouwens erg leuk is, is de outro van het geheel, Smell Of Rain genaamd. De naam laat al weinig te wensen over; natuurgeluiden. Wat ik er vooral uit opmaak is de zee, en wat andere naturesounds. Een erg geslaagde outro met een vreemd einde.
Op een schaal van 1/10 geef ik deze schijf een welverdiende 9-.

Als we dan toch bezig zijn over Oekraine, wil ik best even aandacht besteden aan de band Lucifugum. Toen ik destijds een topic over deze band opende, wat ik meen een jaar geleden is, scheen niemand er nog van gehoord te hebben. Echter ben ik deze naam de laatste tijd wel wat vaker tegengekomen in dit, en het vorige BM-topic. On The Sortilage Of Christianity uit 1999 is een typisch voorbeeld van 'zoals het hoort'. Veelal stoor ik me aan keyboards, gebruikt in Black Metal. Meestal wordt dit dan te overdreven gebruikt, waardoor alle instrumenten plus vocalen lijden onder de keyboards.
Heel erg interessant is het bovengenoemde album, door het perfecte evenwicht tussen melodie geproduceerd door een keyboard, en rauwheid door de snelle gitaren en de sluwe vocalen. Vaak klinken de keyboards in Black Metal veel te vriendelijk, iets wat niet bij Black Metal past. Gelukkig is deze toetsenist dermate goed in het bespelen van duistere melodietjes, dat het echter enkel sfeer bij de muziek voegt. De bijna absurde snelheid van dit album bevalt me prima, en gaat - ook na veelvuldig draaien - zeker niet vervelen.
Hetgeen ik na On The Sortilage Of Christianity ken, is Na Kruchya Da V Klochya uit 2002. Een album dat een stuk rauwer is dan het album uit 2002. Wel vind ik het gaver dat de vocalen wat duidelijker zijn, er meer tempowisselingen zijn te horen, en de toetsenist zijn instrument (nog) afwisselender bespeelt. Ook de drums is een stuk origineler, en de gitaar wat minder goed te horen, wat wel een zekere vooruitgang is.

Genoeg over Oekraine, Zweden! Ik hoorde Nynke (geloof ik) iets zeggen over de band Svartsyn. Tering, wat is dat een gave kankerherrie. Op The True Legend uit 1998 begint de beste man al vanaf seconde 1 te krijsen. De screams van deze gast gaan echt door merg en been. Jammer dat het op dit moment (ik heb momenteel geen internet, en schrijf in Kladblok) al wat later op de avond is, anders zou ik dit zeker op een wat meer acceptabel volume draaien. Tering, wat een partij zieke vocalen, Mensen die deze band ook aandachtig beluisterd hebben, moeten het toch met me eens zijn dat dit muzikaal
toch niet een der sterkere bands is, echter is de drummer wel van formaat. Door het afwisselende en peilsnelle drumwerk, houdt hij het muzikaal gezien ook nog stevig in balans. De gestoorde vocalen compenseren de wat saaie (doch snelle) gitaren
echter wel volledig. Dit is troep van de onderste richel, wat in dit geval niets meer dan positief is. Black Metal mag op z'n tijd ook wel smerige, zieke, ranzige teringherrie zijn!

De naam Weltmacht hoor ik maar zelden vallen, maar dat deze band heerst is bijna evident te noemen. Ondanks het feit dat het niet al te bekend lijkt te zijn, zijn de reacties slechts positief als er wat over gezegd wordt. De muzikanten zijn in de Black Metal-scene meer dan bekend. Heer en Meester van de Amerikaanse Black Metal, Akhenaten, zit ook in deze band. Net zoals in Judas Iscariot verzorgt hij ook in deze band een aantal instrumenten. In dit geval de gitaar, bas en keyboard.
De vocalist is die van (ja ja) Krieg! Als drummer hebben ze meer dan terecht de man Duane Timlin genomen, ook wel bekend onder de alias Cryptic Winter (Krieg, Judas Iscariot). Nu we even de muzikanten op een rijtje gezet te hebben, mogen we toch stellen dat er een aantal goede mensen actief waren in deze band. Helaas zijn ze na het album And To Beast Its Prey uit 2003 opgehouden.
Gelukkig is dat niet het enige album wat deze heren uitgepoept hebben, het debuutalbum hebben ze de naam The Call To Battle
gegeven. Het aantal speelminuten bedraagt slechts 30, maar deze minuten zijn wel erg explosief.
Het tweede nummer To The Triumph Of Evil zit boordevol zieke vocalen, zoals we die gewend zijn van Krieg-frontman Imperial. Dit uit 2001 afkomstige
album bedraagt een potje goede, smerige Black Metal, wat duisterder gemaakt door (sporadisch) gebruik van keyboards.
Het album wat hierop volgde - zojuist al genoemd - vond ik echter een stuk minder gaaf. Onze vrienden vonden het nodig hun instrumentale kunsten te vertonen, in plaats van Lord Impaler aan het 'woord' te laten. Hij screamt natuurlijk wel,
echter een stuk minder dan op het vorige album. Wat zijn screams betreft; ze zijn er niet minder om geworden. In elk nummer zit wel weer een erg vreemd stukje, gekrijs zoals maar weinigen dit kunnen. Al met al geen slecht album, edoch jammer
dat het instrumentale aspect voor deze stuk voor stuk goede muzikanten erg belangrijk bleek.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

nuberus

Bericht door nuberus » do jun 17, 2004 9:15 pm

puist schreef:[..]
Dit is wat ik gevonden heb:

The CD version of Dead As Dreams is BACK IN PRINT!
The double vinyl edition is definately SOLD-OUT!

bron: http://www.tumult.net/catalog/weakling.html

Ik denk dat het zoeken nog wel even duurt
Dat vermoeden heb ik ook, verder dan cd en tape ben ik nog niet gekomen. Heb zo'n vermoeden dat ie aardig wat gaat kosten als het opduikt op ebay.
En de man zal heersen.

ruben somewhere online

Bericht door ruben somewhere online » do jun 17, 2004 9:16 pm

Robgoroth schreef:lang geblaat
Heb je ook naar Svartsyn's Destruction Of Man album geluisterd? Is meer dan het beluisteren waard, geweldig album.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » do jun 17, 2004 9:20 pm

Even denken, de titel komt me bekend voor, Ruben, maar het is dan ook geen al te originele titel...

Hm, ja, er begint iets te dagen. Dat is volgens mij een album dat iets rustiger is hè? Voor zover ik me kan herinneren, een lekker plaatje ja.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

nuberus

Bericht door nuberus » do jun 17, 2004 9:22 pm

Robgoroth schreef:Hehe, oh ja, ik verveelde me gisteravond, op een tijdstip waarop m'n ouders mij de mogelijkheid reeds hadden ontnomen, het internet te bezoeken:
tering Robgo je verveelde je behoorlijk zeker. Een korte bloemlezing over black metal hehe, lijkt wel een stuk proza man!

Svartsyn is een naam die ik hier niet veel hoor, terwijl de band toch al een stuk of 3 a 4 platen heeft uitgebracht. Neem nou de laatste Destruction of Man, uberduistere black met excellente drums en een sfeertje....die je niet vaak hoort. Zal ook wel door de laag en licht rollende screams komen.

Binnenkort nieuw materiaal in de vorm van een split met Arckanum!
En de man zal heersen.

puist

Bericht door puist » do jun 17, 2004 9:22 pm

nuberus schreef:[..]

Dat vermoeden heb ik ook, verder dan cd en tape ben ik nog niet gekomen. Heb zo'n vermoeden dat ie aardig wat gaat kosten als het opduikt op ebay.
Meer als de 700 nog wat dollar voor die Mayhem lp zal het wel niet kosten haha.
Ik denk dat het wel mee valt voor Weakling. Ze hebben immers nog niet de "kult" status zoals bijv. DSO, CB en Moonblood hebben
Heavy Metal! Just my way

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » do jun 17, 2004 9:24 pm

Robgoroth schreef: [...]
Van zowel Astrofaes als Lucifugum heb ik hier drie tapes liggen, waarvan vooral Lucifugum me uitstekend bevalt. Het album Sociopath: Philosophy: Cynicism lijkt een of ander conceptalbum te zijn, hoewel ik geen idee heb wat de heren allemaal brabbelen. Dat album zit vol met gave en beangstigende samples en heeft een uitstekende productie.

Bij Astrofaes verzuipt eigenlijk alleen op het album The Attraction: Heaven and Earth de zang in de gitaarsound: op de albums Heritage en Ancestor's Shadows merk ik daar in ieder geval niets van. Professioneel bandje met (uiteraard) de nodige Nokturnal Mortum-invloeden.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » do jun 17, 2004 9:24 pm

tering Robgo je verveelde je behoorlijk zeker. Een korte bloemlezing over black metal hehe, lijkt wel een stuk proza man!

Svartsyn is een naam die ik hier niet veel hoor, terwijl de band toch al een stuk of 3 a 4 platen heeft uitgebracht. Neem nou de laatste Destruction of Man, uberduistere black met excellente drums en een sfeertje....die je niet vaak hoort. Zal ook wel door de laag en licht rollende screams komen.

Binnenkort nieuw materiaal in de vorm van een split met Arckanum!
Dat laatste feitje is gelijk een behoorlijk heuglijk feit!
Arckanum is tamelijk gaaf.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » do jun 17, 2004 9:26 pm

Draconian schreef:[..]
Bij Astrofaes verzuipt eigenlijk alleen op het album The Attraction: Heaven and Earth de zang in de gitaarsound: op de albums Heritage en Ancestor's Shadows merk ik daar in ieder geval niets van. Professioneel bandje met (uiteraard) de nodige Nokturnal Mortum-invloeden.
Mooi, gauw het andere werk checken.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

nuberus

Bericht door nuberus » do jun 17, 2004 9:27 pm

puist schreef:[..]
Meer als de 700 nog wat dollar voor die Mayhem lp zal het wel niet kosten haha.
Ik denk dat het wel mee valt voor Weakling. Ze hebben immers nog niet de "kult" status zoals bijv. DSO, CB en Moonblood hebben
Nóg niet..., maar ik heb zo het vermoeden dat dat snel gaat komen. Het is een band die door velen over het hoofd is gezien (incl. ik) en als je luistert hoor je toch wel dat het retegoed is. Komt bij dat de band niet meer bestaat en hier en daar zie ik ze op andere forums in de tradelijsten verschijnen als wanted. Zodra ik een lp zie, sla ik toe.....mits je me niet voor bent :!:
En de man zal heersen.

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » do jun 17, 2004 9:29 pm

Robgoroth schreef:[..]

Mooi, gauw het andere werk checken.
Jij hebt dus alleen The Attraction neem ik aan? Check dan vooral Heritage eens uit.

nuberus

Bericht door nuberus » do jun 17, 2004 9:30 pm

Dat laatste feitje is gelijk een behoorlijk heuglijk feit!
Arckanum is tamelijk gaaf.
Hell.

The official ARCKANUM page has moved, please visit the new website NOW and get
samples from the new Arckanum CD "Kaos Svarta Mar" which will be released by
Carnal Records in June 2004!!!

http://www.arckanum.se

And new official ARCKANUM E-Mail: info@arckanum.se

PLEASE UPDATE YOUR BOOKMARK AND SPREAD THE WORD!

and the KAMPEN Double LP will be released within a month!

Hell Satan! Shamaatae
En de man zal heersen.

puist

Bericht door puist » do jun 17, 2004 9:31 pm

Robgoroth schreef:Drudkh, een band waarvan ik wist het nog ergens op m'n PC te hebben...
Van deze band raad ik je trouwens het album Autumn Aurora aan. Door de toevoeging van keyboards is deze band er stukken vooruit op gegaan. Normaal gesprokken ben ik geen fan van keyboards maar Drukh gebruikt ze op de perfecte manier.
Heavy Metal! Just my way

puist

Bericht door puist » do jun 17, 2004 9:37 pm

Nóg niet..., maar ik heb zo het vermoeden dat dat snel gaat komen. Het is een band die door velen over het hoofd is gezien (incl. ik) en als je luistert hoor je toch wel dat het retegoed is. Komt bij dat de band niet meer bestaat en hier en daar zie ik ze op andere forums in de tradelijsten verschijnen als wanted. Zodra ik een lp zie, sla ik toe.....mits je me niet voor bent :!:
Ik heb de band ook pas laat ontdekt. Ik kende de naam al een tijdje maar had nooit de moeite genomen om het uit te checken. Maar een aantal maanden geleden kwam ik steeds meer positieve berichten tegen en heb toen de cd gekocht. Had ik het maar eerder uitgecheckt dan had ik misschien nog wel de dlp kunnen krijgen voor een normale prijs.
Heavy Metal! Just my way

nuberus

Bericht door nuberus » do jun 17, 2004 9:51 pm

wat is er eigenlijk met Demonic gebeurt? Ik heb hier Lead Us Into Darkness liggen. Daarna hebben ze nog Empire of Agony gemaakt, die mijns inziens een tikkie minder was dan de ep, daarna nooit meer wat van gehoord/
En de man zal heersen.

Plaag

Bericht door Plaag » vr jun 18, 2004 10:16 am

Demonic is op den duur gewoon uit elkaar gegaan.
Ze hebben nooit opgetreden, lees ik.

Empire of Agony draai ik nog zelden. Op z'n tijd wel weer eens leuk om te horen. Er is betere black, niet dat dit slecht is, maar het wordt door te veel bands overschaduwd.
Kop dicht, Thorko

Aeolus

Bericht door Aeolus » vr jun 18, 2004 10:27 am

Robgoroth schreef:....
Gaaf verhaal kerel, drudkh is inderdaad een uitstekende band, heb hun twee cd's en die kunnen me zeer goed bekoren.

Wat Svartsyn betreft, ik heb ergens twee albums op mp3 op mn pc staan, alleen nooit aandachtig geluisterd. Wel een aantal reviews van destruction of men ooit eens gelezen en dat interesseerde me behoorlijk, kon alleen nergens een mailorder vinden die hem had.
[i]Well these might be my last days
Because I am about to eclipse my sun[/i]

[img]http://i3.photobucket.com/albums/y74/Dirk86/avatar2.gif[/img]

ruben somewhere online

Bericht door ruben somewhere online » vr jun 18, 2004 10:39 pm

Ben momenteel bezig om een black metal pagina van de grond te krijgen met links naar black metal bands en aanverwante zaken. Ook al ken ik zelf een redelijk aantal black metal bands en dergelijke, zijn er nog genoeg bands die mij niet bekend zijn. Daarom wil ik een beroep doen op de echte kenners van de black metal die me de nodige namen kunnen geven qua bands en aanverwante zaken zoals e-zine's, festivals, labels en mailorders. Mijn dank zal groot zijn.

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » vr jun 18, 2004 10:44 pm

Leuk initiatief, maar denk je niet dat met Myrrthronth en Metal Archives genoeg sites zijn waar zo'n beetje alle links en informatie te vinden is?

ruben somewhere online

Bericht door ruben somewhere online » vr jun 18, 2004 10:58 pm

Draconian schreef:Leuk initiatief, maar denk je niet dat met Myrrthronth en Metal Archives genoeg sites zijn waar zo'n beetje alle links en informatie te vinden is?
Dit wordt een startpagina van Startkabel.nl, waar ik al webmaster ben van de death metal pagina, vandaar.

NIBDEM

Bericht door NIBDEM » vr jun 18, 2004 11:10 pm

leuk idee idd, maar zoals Darconian al zegt zijn er al meerdere sites die veel informatie hebben op gebied van black metal; dus ik denk persoonlijk dat nog zo'n site weinig toevoegende waarde zal hebben mits je het niet gruwelijk uitgebreid zal maken...

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » vr jun 18, 2004 11:21 pm

Naja als je het als hobby doet, waarom niet he? Ik vind het zeker een goed initiatief.
Even ontopic: iemand bekend met het nieuwe album van Bergthron, genaamd Faust für Faust? Al eerder zijn bands als Drudkh en Wyrd genoemd, waarmee Bergthron zeker enige verwantschap vertoont: lange, epische nummers met hier en daar akoestische gitaarpartijen en semi-cleane zang, maar ook snellere stukken met lekker black metalgekrijs. Waar Drudkh mijns inziens ietwat eentonig is, weet Bergthron vooral op dit nieuwe album juist wel pakkende nummers van 10 minuten of langer te schrijven, zonder ook maar ergens te gaan vervelen. Liefhebbers van eerder genoemde bands: zeker eens uitchecken!

De discografie:

Durch den Nebel der Finsternis Demo, 1995
Verborgen In Den Tiefen Der Wälder... Full-length, 1997
Uralte Gedanken EP, 1999
Jagdheim Full-length, 2000
Wotanskult Full-length, 2002
Faust Für Faust Full-length, 2004

NIBDEM

Bericht door NIBDEM » vr jun 18, 2004 11:31 pm

Ik heb 3 albums op m'n computer staan, maar nog geen tijd gehad om ze te beluisteren...

Mendel

Bericht door Mendel » vr jun 18, 2004 11:34 pm

NIBDEM schreef:leuk idee idd, maar zoals Darconian al zegt zijn er al meerdere sites die veel informatie hebben op gebied van black metal; dus ik denk persoonlijk dat nog zo'n site weinig toevoegende waarde zal hebben mits je het niet gruwelijk uitgebreid zal maken...
paas me eens zo'n site vriend.

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » za jun 19, 2004 9:39 am

[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

CALIBANaan
Contacteer:

Bericht door CALIBANaan » za jun 19, 2004 3:35 pm

wauw. ik ben vanmorgen voor het eerst in contact gekomen met Morgul.

ik ben echt verkocht, wat een sfeer heeft die cd.Afbeelding
Gelegenheids Satanist

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » za jun 19, 2004 4:06 pm

Tering, wat heb jij een pik.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

toffe_ellende

Bericht door toffe_ellende » za jun 19, 2004 4:07 pm

Black Metal, is dat geen cd van Venom of zo?
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » za jun 19, 2004 4:17 pm

En die is zo goed dat er alweer 34 pagina's over zijn volgeluld
Front voor/der Matigheid
last.fm

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » za jun 19, 2004 4:17 pm

Zo heet inderdaad een Venom-CD ja.

zwarte raaf

Bericht door zwarte raaf » za jun 19, 2004 5:10 pm

toffe_ellende schreef:Black Metal, is dat geen cd van Venom of zo?
Venom is gaaf, en bovendien, zonder Venom was er geen Black Metal geweest

NIBDEM

Bericht door NIBDEM » za jun 19, 2004 5:34 pm

zwarte raaf schreef:[..]

venom is een overgewaardeerde kut band!

Kimzel

Bericht door Kimzel » za jun 19, 2004 5:38 pm

net als nibdem

NIBDEM

Bericht door NIBDEM » za jun 19, 2004 6:18 pm

natassja schreef:net als nibdem
idd! jij snapt 'm!

Sandr
Contacteer:

Bericht door Sandr » za jun 19, 2004 6:21 pm

zwarte raaf schreef:[..]

ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat Venom muzikaal van zoveel invloed is geweest, het was muzikaal meer aan Motörhead verwant, en dat kan ik in bands als Darkthrone echt niet terughoren
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » za jun 19, 2004 6:37 pm

Sandr schreef:[..]
ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat Venom muzikaal van zoveel invloed is geweest, het was muzikaal meer aan Motörhead verwant, en dat kan ik in bands als Darkthrone echt niet terughoren
Al is in de (zeer) oude Black Metal-band Root (Tsjechië, opgericht omstreeks '87 of zo) toch wel veel terug te horen van Venom.
Echter wel (vooral vocaal gezien) een stuk extremer, en vooruitstrevender op Black Metal gebied. Van Root stammen ook weer een heel groot aantal bands uiteindelijk af.
Ik denk dus dat Venom an sich best veel invloed heeft gehad.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

De Demoon

Bericht door De Demoon » za jun 19, 2004 7:16 pm

Sandr schreef:[..]
Muzikaal zie ik ook niet zoveel gelijkenissen... textueel misschien wel (al is dat bij Venom wel wat komisch bedoeld). Venom is gewoon satanische rock en roll met een knipoog.

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za jun 19, 2004 11:21 pm

toffe_ellende schreef:Black Metal, is dat geen cd van Venom of zo?
jij weet het ook altijd te presteren heh, jezelf continue overtreffen in achterlijke opmerkingen maken..

maar goed, had dus laatst Waffenweihe van Heldentum binnengekregen en die cd rost gigantisch, goede riffs, mooie lead partijen en natuurlijk die blaffende vocalen (band met leden van Absurd, maar qua niveau veel hoger en niet die belachelijke ns invloeden)

ook Nordisches Blut is een geweldige band, lekker epische black metal met veel zwaardengekletter

Ewiges Reich is zeker een aardig bandje, geen nsbm zoals je zou verwachten maar gewoon lekker rossende satanische bm..

Natuurlijk ben ik weer totaal verkocht aan de tweede Forest cd "Like a Blaze above the Ashes' ..productie is niet best, maar wat een sfeer, wat een riffs..echt een cd die je laat ontsnappen en je in een roes brengt (hypnotiserend karakter)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

NIBDEM

Bericht door NIBDEM » za jun 19, 2004 11:44 pm

Jeroen schreef:[..]
Ewiges Reich is zeker een aardig bandje, geen nsbm zoals je zou verwachten maar gewoon lekker rossende satanische bm..
'k heb van ewiges reich de cd 'Zeit des Erwachens' maar 'k vind dat maar een middelmatig black metal album, niet slecht, maar zoals dat album zijn er tientallen (beteren) gemaakt.

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » za jun 19, 2004 11:48 pm

Een paar pagina's terug staat nog een stuk over Ewiges Reich van mij.
Niet fenominaal, nee.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za jun 19, 2004 11:50 pm

ik heb Thron aus Eis, staan toch wel zeer goede nummers op vind ik, al zijn er natuurlijk betere bands, maar voor 4,95 is het zeker niet slecht

Forest heerscht wel, ik ga nu helemaal op in de ellenlange gitaarpartij van het derde nummer van de tweede cd: 'Like a Blaze Above the Ashes' - "To the Fiercest Frost"..die band is gewoon speciaal (ondanks dat er meerderen zijn in deze stijl)

Drudkh, daar gaan de twee cd's ook nog ff van besteld worden
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

NIBDEM

Bericht door NIBDEM » za jun 19, 2004 11:53 pm

dan is Crystalium (wat ik nu zit te luisteren) toch een heel stuk interessanter!

NIBDEM

Bericht door NIBDEM » za jun 19, 2004 11:54 pm

Jeroen schreef: Drudkh, daar gaan de twee cd's ook nog ff van besteld worden
'k heb van drudkh beide albums, beide tape versies en van Forgotten Legends ook de Vinyl versie; ik vind de muziek zo heerschen dat ik er gewoon alles van moet hebben... :)

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » za jun 19, 2004 11:56 pm

Thron Aus Eis:

De plaat gaat van start met een gave intro, waar enkel een hoorn en drums aan te pas komen. Vervolgt wordt het door een nummer die behoorlijk hard rost en beukt. Een paar minuten lang non-stop snelle Black Metal met - helaas - de zang erg op de achtergrond, waar ik niet echt fan van ben.
Im Verborgenen is een wat rustiger nummer, maar nog geen mid-temp te noemen. Heer Maldoror mag dan wel een erg goede krijser zijn, maar helaas laat hij dat niet blijken, en is z'n krijs weggemixt, en dan voornamelijk onder de erg overheersende gitaar.
Het titelnummer is een nummer die tussen de twee voorgaande nummers inzit, en zeker helemaal niet slecht te noemen is. Echter erger ik me nog steeds aan de veel te overheersende gitaar, gelukkig is Maldoror wel iets beter te horen.
Zwischenstück is een prachtig nummer, helaas van korte duur. De hoorn uit de intro is ook aan het begin van dit nummer te horen. De rest is instrumentaal, erg mooi gedaan. Ik houd altijd wel van dergelijke nummers, die even tussen het harde en brute werk door worden gegooid.
Dan komen we alweer bij het zesde nummer, 'Im zeichen Des Weltenwandels' genaamd, wat ook alweer zo'n goed nummer is. Doch weten de heren van Ewiges Reich wel een mooie balans te vormen tussen chaos en melodie. Rauwe kankerherrie is het zeker niet te noemen, en over de muziek is zeker nagedacht.
Inferno is wat sneller dan de vorigen, maar ook zeker de moeite waard, Eruit blinken doet hij niet, maar wel is duidelijk te horen wie het maakt. Mede door de onduidelijke zang is een eigen 'stijl' gecreeërd, en dus erg herkenbaar.
Het laatste nummer voor de outro Ausklang is Geschenk Des Todes, wat een goede afsluiter is. Hij is ongeveer net zo snel en bruut als zijn voorganger Inferno, en de riffs komen behoorlijk overeen.
Na al het brute beukwerk, zijn we aanbeland bij de outro. Dit is een afsluiter van formaat, een erg duister nummertje, enkel geproduceerd door een synthesizer.
Dit is zeer degelijke BM te noemen, en zeker het tussendoortje 'Zwischenstück' geeft het iets extra's. Niets te klagen betreffende deze Duitse knakkers. Het enige (wel erg grote) minpunt is, zoals meerdere malen eerder vermeld, de zang. Niet zozeer de zang zelf (integendeel), maar de manier waarop deze is verzopen in de mix.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » za jun 19, 2004 11:57 pm

NIBDEM schreef:[..]

'k heb van drudkh beide albums, beide tape versies en van Forgotten Legends ook de Vinyl versie; ik vind de muziek zo heerschen dat ik er gewoon alles van moet hebben... :)
Nog bedankt voor het aanraden.
Heb je m'n stuk op de vorige pagina gelezen?
Bijna niets dan lovend.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Plaag

Bericht door Plaag » zo jun 20, 2004 12:00 am

Wat een gelul in de ruimte. Zet liever Crown of the Ancients van Krohm op.
Kop dicht, Thorko

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » zo jun 20, 2004 12:01 am

Plaag schreef:Wat een gelul in de ruimte. Zet liever Crown of the Ancients van Krohm op.
Dan met name Veneria's Call.
Tering.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Plaag

Bericht door Plaag » zo jun 20, 2004 12:02 am

Dan met name Veneria's Call.
Tering.
Alle drie.
Tering.