Black Metal Topic III

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Svenson

Bericht door Svenson » di okt 19, 2004 6:07 pm

fetuskiller schreef:Iemand hier bekent met Master's hammer?
Jazeker! Al heel lang gestopt volgens mij maar godverdomme, wat rost Ritual nog altijd hard!
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

Samoht Slegov

Bericht door Samoht Slegov » di okt 19, 2004 6:09 pm

Robgoroth schreef:Ha, wist men al dat Wrest van Leviathan, Malefic van Xasthur, Azentrius van Nachtmystium en Imperial van Krieg een band gaan beginnen/begonnen zijn? Het heet Twilight en het eerste album moet op Total Holocaust Records worden uitgebracht. Ik ben zéér benieuwd, maar dat kan alleen maar een meesterwerk worden.
Ze zouden Numinas bij die line-up moeten flikkeren trouwens. Desnoods in plaats van Imperial.

http://krieg.warlust.net/forum/showthre ... efic+Wrest
Ze zouden Akhenaten erbij moeten flikkeren en Imperial moet blijven

Samoht Slegov

Bericht door Samoht Slegov » di okt 19, 2004 6:10 pm

Svenson schreef:[..]

Jazeker! Al heel lang gestopt volgens mij maar godverdomme, wat rost Ritual nog altijd hard!
Hun beste werk naar mijn mening

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » di okt 19, 2004 6:11 pm

Samoht Slegov schreef:[..]

Ze zouden Akhenaten erbij moeten flikkeren en Imperial moet blijven
Hahaha, en waarom dan wel niet?
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Samoht Slegov

Bericht door Samoht Slegov » di okt 19, 2004 6:14 pm

Robgoroth schreef:[..]

Hahaha, en waarom dan wel niet?
Omdat Krieg en Judas Iscariot heersen. En dat zou de line up nog interesanter maken dan die al is. Als je naar de muziek van allemaal kijkt kan het best samen

Mortus

Bericht door Mortus » di okt 19, 2004 6:14 pm

Omdat hun heerchen uiteraard.

Dat weet iedereen.
www.opelcluboost.nl

Svenson

Bericht door Svenson » di okt 19, 2004 6:17 pm

Omdat Krieg en Judas Iscariot heersen. En dat zou de line up nog interesanter maken dan die al is. Als je naar de muziek van allemaal kijkt kan het best samen
Man, ook al gaan al die lui samenwerken zit toch nog steeds niemand te wachten op een kloon van welke van die bands dan ook? Laten we eens hopen dat ook maar één van die lui eens een keertje vernieuwing gaat brengen, want muzikale genieën zijn het geen van allen.

Amibor

Bericht door Amibor » di okt 19, 2004 6:19 pm

Hm, ik weet het nog zo net niet. Ik bedoel, het zijn allemaal personen op zich, als ze met z'n allen iets gaan maken, zitten ze elkaar misschien qua creativiteit alleen maar in de weg. Of het kan idd iets geniaals worden, ik weet het niet.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Samoht Slegov

Bericht door Samoht Slegov » di okt 19, 2004 6:19 pm

Man, ook al gaan al die lui samenwerken zit toch nog steeds niemand te wachten op een kloon van welke van die bands dan ook? Laten we eens hopen dat ook maar één van die lui eens een keertje vernieuwing gaat brengen, want muzikale genieën zijn het geen van allen.
Ik vind al die 'bands' gaaf. Dus als het een soort combinatie word van die bands is het erg gaaf.

Samoht Slegov

Bericht door Samoht Slegov » di okt 19, 2004 6:21 pm

Amibor schreef:Hm, ik weet het nog zo net niet. Ik bedoel, het zijn allemaal personen op zich, als ze met z'n allen iets gaan maken, zitten ze elkaar misschien qua creativiteit alleen maar in de weg. Of het kan idd iets geniaals worden, ik weet het niet.
Ja das waar. Maar ik denk dat wanneer ze zoiets aankondigen toch wel eerst ff met elkaar in contact zijn geweest en mischien wel samen gejammed hebben of zoiets dergelijks

Svenson

Bericht door Svenson » di okt 19, 2004 6:22 pm

Ik vind al die 'bands' gaaf. Dus als het een soort combinatie word van die bands is het erg gaaf.
Zo veel verschillen die bands niet van elkaar, ik bedoel, het blijft blackmetal. Ik kan dan ook niet snappen dat die lui maar eeeeuwen in hetzelfde muziek genre blijven hangen, en al helemaal blackmetal, gezien dat toch wel het genre is met de minste technische diepgang.

Al beweer ik met geen van mijn posts dat ik er niet van hou natuurlijk.

Mortus

Bericht door Mortus » di okt 19, 2004 6:23 pm

In weltmacht kon Akhenaten toch ook prima samenwerken met Imperial :)
www.opelcluboost.nl

Samoht Slegov

Bericht door Samoht Slegov » di okt 19, 2004 6:24 pm

Zo veel verschillen die bands niet van elkaar, ik bedoel, het blijft blackmetal. Ik kan dan ook niet snappen dat die lui maar eeeeuwen in hetzelfde muziek genre blijven hangen, en al helemaal blackmetal, gezien dat toch wel het genre is met de minste technische diepgang.

Maar ze hebben we allemaal een aparte stijl. Dus ik ben benieuwd wat de combinatie opleverd

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » di okt 19, 2004 6:25 pm

nuberus schreef:Afbeelding

naar deze split ben ik benieuwd...
Ja. Dat lijkt me wel wat. Is 'ie al uit? Op welk formaat? Waar te bestellen?

Samoht Slegov

Bericht door Samoht Slegov » di okt 19, 2004 6:25 pm

Mortus schreef:In weltmacht kon Akhenaten toch ook prima samenwerken met Imperial :)
Erg gaaf project idd. Ik heb het wel gehoord, moet er nog steeds wat van aanschaffen. Nogmaals over een tijdje Grote Platen en Cd Beurs :P

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » di okt 19, 2004 6:26 pm

Maar ze hebben we allemaal een aparte stijl. Dus ik ben benieuwd wat de combinatie opleverd
Waarschijnlijk dat het in geen enkel element echt uitblinkt, en daarom een standaard bandje wordt.

Ik verwacht er, ondanks de ijzersterke line-up, niet al te veel van in elk geval.

Amibor

Bericht door Amibor » di okt 19, 2004 6:26 pm

Ben ik het niet mee eens. Er zijn wel degelijk een hoop Bm bands met veel technische diepgang. Er zijn daarentegen ook een hoop simpele bands, en die bepalen helaas de scene, waardoor veel mensen niet zo'n hoge pet van BM op hebben.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

puist

Bericht door puist » di okt 19, 2004 6:27 pm

Kevin schreef:[..]

Ja. Dat lijkt me wel wat. Is 'ie al uit? Op welk formaat? Waar te bestellen?
Nog niet uit. Verwacht wordt november '04 op Profound Lore
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

Samoht Slegov

Bericht door Samoht Slegov » di okt 19, 2004 6:28 pm

Kevin schreef:[..]

Waarschijnlijk dat het in geen enkel element echt uitblinkt, en daarom een standaard bandje wordt.

Ik verwacht er, ondanks de ijzersterke line-up, niet al te veel van in elk geval.
Eigenlijk heeft het niet veel zin om er van tevoren over te praten. Ik wacht geduldig en ik verwacht niets.

*edit* hoewel het natuurlijk wel leuk is om te voorspellen hoe het zal worden natuurlijk

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » di okt 19, 2004 6:36 pm

puist schreef:[..]
Nog niet uit. Verwacht wordt november '04 op Profound Lore
Aha, goede zaak.

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » di okt 19, 2004 7:06 pm

Onzin, daar gaat het niet om. Deze opmerking raakt echt kant noch wal, en wel om het volgende:
Nachtmystium, Leviathan en Xasthur horen bij de paar bands die qua stijl erg diepgaand zijn. Een hele vreemde sfeer hangt er omheen, in vrijwel elk opzicht. Ze blinken - vooral Wrest en Malefic - uit, door hun muzikale capaciteiten.
Hiermee vlak ik Akhenaten zeker niet uit, maar hij past totáál niet bij de drie bovengenoemden. Akhenaten is goed voor de stem, zijn instrumenten beheerst hij niet goed genoeg, zeker niet beter dan een van de anderen. Akhenaten's vocals passen op geen enkele manier bij dat wat Twilight moet gaan worden. En ja, ik ga ervanuit dat het weer zo'n diepgaand product wordt.
Zo denk ik ook over Imperial, die met een band als Krieg geenszins te vergelijken valt met een van de drie andere bands waar de rest van afkomstig is. Hij zou beter vervangen kunnen worden door het meest geniale bandlid uit de VS, Numinas. Die man zou het project voor mij compleet maken. Imperial zou wel leuk kunnen zijn om een vreemde draai aan het sowieso al vreemde project te geven. Verder zie ik geen reden hem bij de muziek te betrekken, daar Krieg (noch Weltmacht) nou echt uiblinkt qua instrumentele 'vaardigheden'.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Samoht Slegov

Bericht door Samoht Slegov » di okt 19, 2004 7:13 pm

Onzin, daar gaat het niet om. Deze opmerking raakt echt kant noch wal, en wel om het volgende:
Nachtmystium, Leviathan en Xasthur horen bij de paar bands die qua stijl erg diepgaand zijn. Een hele vreemde sfeer hangt er omheen, in vrijwel elk opzicht. Ze blinken - vooral Wrest en Malefic - uit, door hun muzikale capaciteiten.
Hiermee vlak ik Akhenaten zeker niet uit, maar hij past totáál niet bij de drie bovengenoemden. Akhenaten is goed voor de stem, zijn instrumenten beheerst hij niet goed genoeg, zeker niet beter dan een van de anderen. Akhenaten's vocals passen op geen enkele manier bij dat wat Twilight moet gaan worden. En ja, ik ga ervanuit dat het weer zo'n diepgaand product wordt.
Zo denk ik ook over Imperial, die met een band als Krieg geenszins te vergelijken valt met een van de drie andere bands waar de rest van afkomstig is. Hij zou beter vervangen kunnen worden door het meest geniale bandlid uit de VS, Numinas. Die man zou het project voor mij compleet maken. Imperial zou wel leuk kunnen zijn om een vreemde draai aan het sowieso al vreemde project te geven. Verder zie ik geen reden hem bij de muziek te betrekken, daar Krieg (noch Weltmacht) nou echt uiblinkt qua instrumentele 'vaardigheden'.
Hoe vaak ga je dat spreekwoord nog gebruiken?

Mischien heb je gelijk over de stijl, maar waarom zit Imperial er dan toch bij? Ik denk omdat het iets unieks gaat worden.

Verder vind ik dat Akhenaten en Imperial hun instrumenten prima beheersen. Net alsof die andere gasten van die virtuozen zijn. Zoveel verschilt dat niet.

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » di okt 19, 2004 7:18 pm

Hoe vaak ga je dat spreekwoord nog gebruiken?

Mischien heb je gelijk over de stijl, maar waarom zit Imperial er dan toch bij? Ik denk omdat het iets unieks gaat worden.

Verder vind ik dat Akhenaten en Imperial hun instrumenten prima beheersen. Net alsof die andere gasten van die virtuozen zijn. Zoveel verschilt dat niet.
- Ik gebruik dat spreekwoord zo lang als jij nog idiote opmerkingen blijft maken.
- Ik heb toch zelf ook al aangegeven waarom ik denk dat Imperial erbij zit, wat hij zou kunnen toevoegen, etc.? Wat doe jij als dyslect op een forum?
- Ik raad je aan de bands nog eens goed onder de loep te nemen.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Mausoleum

Bericht door Mausoleum » di okt 19, 2004 7:22 pm

Hahaha.

Ha.

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » di okt 19, 2004 7:22 pm

Hahaha.

Ha.

Samoht Slegov

Bericht door Samoht Slegov » di okt 19, 2004 7:27 pm

- Ik gebruik dat spreekwoord zo lang als jij nog idiote opmerkingen blijft maken.
- Ik heb toch zelf ook al aangegeven waarom ik denk dat Imperial erbij zit, wat hij zou kunnen toevoegen, etc.? Wat doe jij als dyslect op een forum?
- Ik raad je aan de bands nog eens goed onder de loep te nemen.
Zolang ik die opmerkingen blijf maken? Ok daar ga ik niet eens op in.

Als Imperial er bij kan, kan Akhenaten er om dezelfde reden ook wel bij.

Wat versta jij onder een goede instrumentsbeheersing?

Svenson

Bericht door Svenson » di okt 19, 2004 7:52 pm

Amibor schreef:[..]

Ben ik het niet mee eens. Er zijn wel degelijk een hoop Bm bands met veel technische diepgang. Er zijn daarentegen ook een hoop simpele bands, en die bepalen helaas de scene, waardoor veel mensen niet zo'n hoge pet van BM op hebben.
Je snapt niet wat ik zeg. Hoe je het nou wendt of keert, blackmetal blijft één genre, en hele goede muzikanten spelen voor een rede geen blackmetal, puur omdat het gewoon niet het moeilijkste is. De blackmetal scene is waarschijnlijk ook de scene waarin de meeste beginnende bandjes zitten, tezamen met punk misschien. Daarom verwacht ik niet zoveel van een "allstar-project" bestaande uit bekende blackmetallers omdat ze in hun eigen bands eigenlijk alle clichés al gebruikt hebben, en als ze samen komen wordt er van hun verwacht dat ze iets maken in de aard van hun werken individueel. Daarom zullen ze niet kiezen voor vernieuwing en komt er waarschijnlijk een degelijke, maar niet vernieuwende en/of bijster interessante plaat uit voort. Nogmaals, ik luister het zelf ook zeer graag en hou er van met heel mijn hart, maar toch blijft één muziekstijl nogal bekrompen, omdat er zoveel meer is om te ontdekken. Zowel voor luisteraars (maar daar heb ik het nu niet over) als voor muzikanten. Vandaar dat ik vaak bands die stijlen mixen (denk aan: black/thrash o.i.d) veel en veel gaver vind, puur omdat die muziek niet in één bepaald hokje te drukken is. Dus.

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » di okt 19, 2004 8:36 pm

De muziek van Leviathan, Xasthur en Nachtmystium is toch vrij experimenteel. Je kunt wel vast blijven houden aan dat 'Black Metal-labeltje', maar daar schiet je ook niets mee op. Als Black Metal dat is wat zij graag spelen, moeten ze dat vooral doen. Dat is dan ook hetgeen ze goed in zijn.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Svenson

Bericht door Svenson » di okt 19, 2004 8:37 pm

Robgoroth schreef:De muziek van Leviathan, Xasthur en Nachtmystium is toch vrij experimenteel. Je kunt wel vast blijven houden aan dat 'Black Metal-labeltje', maar daar schiet je ook niets mee op. Als Black Metal dat is wat zij graag spelen, moeten ze dat vooral doen. Dat is dan ook hetgeen ze goed in zijn.
Vrij experimenteel in de blackmetal ja, dat is mijn punt. Niet dat het uitmaakt hoor, ik luister ze zelf ook zeer graag.

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » di okt 19, 2004 8:40 pm

Het enige waar ik eigenlijk benieuwd naar ben, is Imperial's aandeel.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Knevelaer

Bericht door Knevelaer » di okt 19, 2004 9:14 pm

Ik vind dat ze Imperial eruit moeten flikkeren. Met z'n drieen kunnen ze het makkelijk af, Imperial zal denk ik maar profiteren van de creativiteit van de rest (ja ik ben geen krieg fan, iemand Rise of the Imperial hordes ruilen?). En ik vind persoonlijk de vocals van Wrest en Malefic vele malen beter dan die van Imperial. Imperial moet het lekker bij Weltmacht en Krieg houden, daar hoort hij ook bij, en zich niet bemoeien met dit project. Maarja, ik zal ook afwachten, misschien neem ik dan al m'n woorden wel terug. Ik ken Krohm trouwens niet goed, dus daar kan ik niet echt over oordelen. Akhenaten z'n instrument beheersing valt trouwens ook wel mee, op de eerste paar albums is het inderdaad ongelooflijk kut, klinkt hij als iemand die net een half jaar een gitaar en een drumkit heeft, maar later gaat dit wel goed. Maar Thomas, je moet niet zomaar alle goeie artiesten in 1 band proppen, want Krieg en Judas Iscariot zijn heel anders dan Leviathan en Xasthur. Trouwens, dat ventje van Draugar (naam vergeten) mag er ook wel bij van mij.
Terug van weg geweest

Knevelaer

Bericht door Knevelaer » di okt 19, 2004 9:44 pm

Iemand hier bekend met Arthemesia? Ik heb nou "The Breeze of Grief" opstaan, en dit is echt een meesterlijk nummer! Weet iemand meer over het nieuwe album?
Terug van weg geweest

Samoht Slegov

Bericht door Samoht Slegov » di okt 19, 2004 9:55 pm

Mijn god, wat is Wyrd toch prachtig

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di okt 19, 2004 9:59 pm

klopt..Drudkh ook
beetje zelfde straatje denk ik wel
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Samoht Slegov

Bericht door Samoht Slegov » di okt 19, 2004 10:01 pm

Jeroen schreef:klopt..Drudkh ook
beetje zelfde straatje denk ik wel
Ja, ik ken alleen Autumn Aurora van Drudkh. moet er maar eens wat van aanschaffen denk ik. Zat het vanmiddag te luisteren vanwege dat topic en Drudkh heerst toch ook wel heel hard

Samoht Slegov

Bericht door Samoht Slegov » di okt 19, 2004 10:04 pm

Het bewijst maar weer eens dat black metal ook mooi kan zijn. Zo word bijvoorbeeld een akoustische gitaar en cleane zang niet geschuwd. Het heeft ook een lekker rustig ritme. Is wel een keer leuk als afwisseling tussen al die snelle metal (die ik luister).

Mortus

Bericht door Mortus » di okt 19, 2004 10:15 pm

Knevelaer schreef:Iemand hier bekend met Arthemesia? Ik heb nou "The Breeze of Grief" opstaan, en dit is echt een meesterlijk nummer! Weet iemand meer over het nieuwe album?
Ik heb enkele nummers op mijn pc staan van deze band
waaronder "Arthemesia - Mors Principium Est"

Heerschende band!
www.opelcluboost.nl

Svenson

Bericht door Svenson » di okt 19, 2004 10:17 pm

Samoht Slegov schreef:Het bewijst maar weer eens dat black metal ook mooi kan zijn. Zo word bijvoorbeeld een akoustische gitaar en cleane zang niet geschuwd. Het heeft ook een lekker rustig ritme. Is wel een keer leuk als afwisseling tussen al die snelle metal (die ik luister).
Als je blackmetal niet mooi vindt waarom luister je het dan?

Samoht Slegov

Bericht door Samoht Slegov » di okt 19, 2004 10:30 pm

Ik zeg niet dat black metal niet mooi is. Ik zeg dat een band als Wyrd benadrukt dat BM mooi is (of liever: kan zijn). Sommige black metal bands vind ik niet perse mooi maar wel erg gaaf of goed
Laatst gewijzigd door Samoht Slegov op di okt 19, 2004 10:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » di okt 19, 2004 10:30 pm

Scherp.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Samoht Slegov

Bericht door Samoht Slegov » di okt 19, 2004 10:34 pm

Scherp.
Alleen wat minder scherp van jou, dat je dat na mijn uitleg post

kkrrizzzzz

Bericht door kkrrizzzzz » di okt 19, 2004 10:36 pm

Hellebaard's newe plaat is ook wel ok. dismember ook maar das geen black.
Life's fantasy - to be locked away and still to think you're free.

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » di okt 19, 2004 10:37 pm

Kent iemand hier de Poolse band Slavland? Extreem-rechts zoals 80% van de Poolse BM-scene, maar volgens mij geen banden met het Darken/Capricornus-spinneweb. Wat ik daarmee wil aangeven; er zitten geen bekende invloeden in verwerkt.
Slavland maakt zéér snelle Black Metal, met gave sfeervolle passages waarvoor bijvoorbeeld de fluit wordt gebruikt. Tevens zijn er - ik zou bijna zeggen bij wijze van uitzonderingen - ook gitaarsolo's op te vinden. Ik ben alleen niet erg onder de indruk van de krijs, wat een beetje ingehouden lijkt. Een paar tonen hoger, en het zou klinken als Hat. Jammer dat hij niet die Donald Duck-sound heeft weten te bereiken, dat was bij deze band toch wel gaaf geweest.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » di okt 19, 2004 10:40 pm

kkrrizzzzz schreef:Hellebaard's newe plaat is ook wel ok. dismember ook maar das geen black.
Laat dat dan ook buiten beschouwing knul.
Laatst gewijzigd door Robgoroth op di okt 19, 2004 10:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Meltdown

Bericht door Meltdown » di okt 19, 2004 10:40 pm

Heb er twee nummers van. Nog niet veel geluisterd, maar toch best gaaf en een leuke toevoeging van allerhande natuursamples. Iets waar Wyrd op de eerste twee platen ook erg goed in is, en dat bevalt me altijd wel.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » di okt 19, 2004 10:42 pm

Meltdown schreef:Heb er twee nummers van. Nog niet veel geluisterd, maar toch best gaaf en een leuke toevoeging van allerhande natuursamples. Iets waar Wyrd op de eerste twee platen ook erg goed in is, en dat bevalt me altijd wel.
Inderdaad, wat nou ook niet typisch-Pools te noemen is. Ok, bij projecten/bands als Lord Wind kom je het (uiteraard) wel tegen, maar de rest van de bands gebruiken vrijwel alleen andere samples. Hiermee doel ik op in- en outro's als die van Graveland's In The Glare Of Burning Churches.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Samoht Slegov

Bericht door Samoht Slegov » di okt 19, 2004 10:43 pm

Laat dat dan ook buiten beschouwing knul.
Heerschend nummer dat je daar luistert

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » di okt 19, 2004 10:44 pm

Heerschend nummer dat je daar luistert
Scherpe analyse.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Meltdown

Bericht door Meltdown » di okt 19, 2004 10:44 pm

De beschrijving op Metalarchives doet trouwens niet vermoeden dat dit alweer NS is.
Niet dat MA altijd even accuraat is, maar ik gebruik het maar even als bron.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Samoht Slegov

Bericht door Samoht Slegov » di okt 19, 2004 10:47 pm

Scherpe analyse.
Altijd :silly:
Zeurpiet

Gesloten