Black Metal deel ?
XnegativeX schreef:Bullshit. Op Hantises is Frozen shadow juist tot een wasdom gekomen.
Alles valt op z'n plek. Een geweldig album dat het gat zo kan vullen dat Immortal heeft achtergelaten na Blizzard beast.
Welk gat? De albums na Blizzard Beasts zijn in mijn optiek juist de beste. Ze zijn juist een beetje ontsnapt aan die cliche BM (niet tekstueel overigens) en helemaal gegaan voor hun eigen ontwikkelde geluid. Strakker dan strak, kouder dan koud.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
Daar ben ik het wel mee eens. Ik heb dezelfde albums van 1349 als jij, vind ze zeker niet slecht maar ik heb altijd het idee dat er op een of andere manier meer in had gezeten. Het geluid is daar ongetwijfeld voor een groot deel debet aan, ook de snaredrum klinkt nogal brak, alsof Frost op een houten tafel zit te hengsten.K. schreef:[..]
Ik vind het gitaargeluid bij 1349 iets te dun, iets te schel. Ik heb alleen "Liberation" en "Beyond The Apocalypse" dus over de nieuwe plaat kan ik niks zeggen. Maar stel je het nummer Pitch Black op Liberation toch eens voor met een zwaar gitaargeluid, argh!
Normaal houd ik wel van rauw spul (mits het niet de zoveelste bedroom Burzumkloon is), maar ik vind het gitaargeluid bij 1349 niet echt geslaagd.
Als je het dan vergelijkt met een band als Keep of Kalessin (Agnen - A journey through the dark), die gasten blazen 1349 weg wat mij betreft.
The True North, Strong and Free
- the true Thorko
Nou inderdaad Nuub!nuberus schreef:http://www.debemur-morti.com/samples/An ... ample).mp3
Dit klinkt naar meer en dat voor een Chileense band.
En de man zal heersen.
nuberus schreef:http://www.debemur-morti.com/samples/An ... ample).mp3
Dit klinkt naar meer en dat voor een Chileense band.
klinkt zeker niet slecht nuub

- the true Thorko
Tijdje geleden hoorde ik dat Barbarian Wrath/Opyros z'n Nazgul's zou re-releasen, maar to op heden helaas nog niets... zit op de re van Mortuary Drape's Secret Sudaria te wachten, vandaar.nuberus schreef:[..]Ha, die wil ik ook inmiddels.
I'm not sick... I'm evil!
Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.
Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.
Ach so, welnu Barbarian in de smiezen houden en ff Animus Mortis beluisteren.the true Thorko schreef:[..]
Tijdje geleden hoorde ik dat Barbarian Wrath/Opyros z'n Nazgul's zou re-releasen, maar to op heden helaas nog niets... zit op de re van Mortuary Drape's Secret Sudaria te wachten, vandaar.
En de man zal heersen.
- the true Thorko
- impaled succubus
Wat vinden we hier eigenlijk van Nocternity? Ik heb afgelopen zondag 'A Fallen Unicorn' gekocht, ik dacht Ony vast te hebben maarja die hoezen lijken best veel op elkaar na wat bier, en ik vind dit verrassend goed. Lekkere sfeervolle, totaal niet dertien in een dozijn black met vocalen die erg prettig in het gehoor liggen.
Het spilt EPtje met Nastrond heb ik al een tijdje in huis maar die kan mij niet boeien.
Het spilt EPtje met Nastrond heb ik al een tijdje in huis maar die kan mij niet boeien.
Luister nog eens goed naar dat splitje. Hij boeit mij namelijk wel. En ik heb verstand van boeiende zaken. Die split is goed. Klaar. (En dan heb ik het met name over het deel van Nocternity, Nastrond klinkt als zieke poep, maar dat is op zijn tijd ook leuk.) Dus ontleed dat Nocternity nummer desnoods en kom terug en zeg JA! GOED MAN!impaled succubus schreef:Wat vinden we hier eigenlijk van Nocternity? Ik heb afgelopen zondag 'A Fallen Unicorn' gekocht, ik dacht Ony vast te hebben maarja die hoezen lijken best veel op elkaar na wat bier, en ik vind dit verrassend goed. Lekkere sfeervolle, totaal niet dertien in een dozijn black met vocalen die erg prettig in het gehoor liggen.
Stelletje piemels jullie. Allemaal.
Laatst gewijzigd door Plaag op do nov 24, 2005 8:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Kop dicht, Thorko
- impaled succubus
Necrohell. Van Nihil Nocturne. Die heb ik. Ik vind er geen barst aan.nuberus schreef:Nihil Nocturne, dat is ook boeiend. En Tha-Norr, en Animus Mortis en zo voort.
Laatst gewijzigd door Meltdown op do nov 24, 2005 8:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Hêhêh, vishandel Berekoek.
- impaled succubus
- XnegativeX
- Contacteer:
Pardon? Alles wat Immortal na Blizzard beast nog heeft uitgebracht wil ik niet eens meer black metal noemen. Goed, At the heart of winter was nog steeds een geweldig werkstukje maar alles wat daarna uit kwam vond ik ronduit saai. Geeft mij Immortal maar in hun razendsnelle, bikkelharde, gitzwarte fase.Amibor schreef:[..]
Welk gat? De albums na Blizzard Beasts zijn in mijn optiek juist de beste. Ze zijn juist een beetje ontsnapt aan die cliche BM (niet tekstueel overigens) en helemaal gegaan voor hun eigen ontwikkelde geluid. Strakker dan strak, kouder dan koud.
En dat is precies het soort muziek dat Frozen shadows ook maakt. Hun album Hantises doet me meer dan eens aan Pure holocaust denken.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Sorry, dat weet ik niet meer. Volgens mij klonk het een beetje nep. Zonder passie, snap je? Met zo'n klotetitel als 'Necrohell', brrr. Maar ik zal 'm nog wel een keertje opzetten voor de zekerheid.Plaag schreef:[..]
Waarom niet?
Die werd mij aangeraden en ik wil weten waarom ik het advies ter harte moet nemen of waarom niet. Voor ik iets binnensleep dat ik aan de kak op de straatstenen niet kwijt raak.
Laatst gewijzigd door Meltdown op do nov 24, 2005 8:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Hêhêh, vishandel Berekoek.
- impaled succubus
Darkthrone heeft wat aardige nummertjes en hun minimalistische muziek zal wel zijn charme hebben als je ervan houdt, en dit soort minimalistische muziek houd ik niet, maar Darkthrone is en blijft overrated.nuberus schreef:[..]
Serieus, ik vind Panzerfaust en Total Death erg sterke black metal.
Laatst gewijzigd door impaled succubus op do nov 24, 2005 8:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- impaled succubus
- XnegativeX
- Contacteer:
Amen.impaled succubus schreef:[..]
Darkthrone heeft wat aardige nummertjes en hun minimalistische muziek zal wel zijn chrame hebben als je ervan houdt, en dit soort minimalistische muziek houd ik niet, maar Darkthrone is en blijft overrated.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- impaled succubus
- AltarOfSacrifice
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
Niet helemaal. Er zijn wel degelijk Darkthrone releases die mij raken. Niet alles, dat zeker niet, maar een "Total Death" bijvoorbeeld wel. En zelfs "Hate Them", ja echt.XnegativeX schreef:Volgens mij heeft impaled succubus een teer punt geraakt toen hij poste dat Darkthrone overrated is. En toch had hij gelijk.
Kop dicht, Thorko
- XnegativeX
- Contacteer:
Niemand zegt ook dat het slechte muziek is toch?
Ik vind alleen dat Darkthrone de legendarische status die de band wordt toegeschreven niet helemaal verdient. Net als Mayhem trouwens.
Zo speciaal is de muziek nou ook weer niet die men neerzet.
Ik vind alleen dat Darkthrone de legendarische status die de band wordt toegeschreven niet helemaal verdient. Net als Mayhem trouwens.
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Wat Frozen Shadows betreft ben ik het 100% met je eens. Koud, duister en ijzig hard. Heerlijk album is dat Hantises.XnegativeX schreef:[..]
Pardon? Alles wat Immortal na Blizzard beast nog heeft uitgebracht wil ik niet eens meer black metal noemen. Goed, At the heart of winter was nog steeds een geweldig werkstukje maar alles wat daarna uit kwam vond ik ronduit saai. Geeft mij Immortal maar in hun razendsnelle, bikkelharde, gitzwarte fase.
En dat is precies het soort muziek dat Frozen shadows ook maakt. Hun album Hantises doet me meer dan eens aan Pure holocaust denken.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Van sommige lui hier denk ik dat als ze 'overrated' zeggen, ze 'kut' bedoelen.XnegativeX schreef:Niemand zegt ook dat het slechte muziek is toch?
Maar je hebt gelijk. Daarom bekijk ik de muziek van een band ook album voor album en niet de band zelf, als zijnde geweldig of slecht. Zo zou ik Satyricon een middelmatige band kunnen noemen, maar dat vind ik nogal raar voor een band die (voor mij) één van de beste black metal platen heeft afgeleverd, vroeger.
Kop dicht, Thorko
- Slechtteboekstaande
ik vind alles van blizzard beasts en eerder nu juist niets aan. Alls erna vind ik goed werk, at the heart of winter si daarbij mijn favorietXnegativeX schreef:[..]
Pardon? Alles wat Immortal na Blizzard beast nog heeft uitgebracht wil ik niet eens meer black metal noemen. Goed, At the heart of winter was nog steeds een geweldig werkstukje maar alles wat daarna uit kwam vond ik ronduit saai. Geeft mij Immortal maar in hun razendsnelle, bikkelharde, gitzwarte fase.
Darkthrone en Mayhem zijn zeker niet overrated...
hun muziek is misschien wel niet vreselijk moeilijk en ingewikkeld... maar wel geniaal.. in de zin van dat het klopt. de nummers kloppen en klinken fijn. Nummers hoeven toch niet altijd bikkelhard snel en technisch ingewikkeld te zijn?
hun muziek is misschien wel niet vreselijk moeilijk en ingewikkeld... maar wel geniaal.. in de zin van dat het klopt. de nummers kloppen en klinken fijn. Nummers hoeven toch niet altijd bikkelhard snel en technisch ingewikkeld te zijn?
http://www.Lafawijn-records.tk