Black Metal
Het eerste stuk Abigor vinyl, op twee/drie singletjes na, toch?nuberus schreef:Abigor's Verwüstung / Invoke The Dark Age wordt als een gatefoldje uitgebracht en binnenkort een verse promo. Mooi is dat.
Wat Plaag al zei: Compleet overbodig maar op FMP en Krieg zal menigeen nu al wel RSI van het rukken hebben.
Een vriend van mij wil ook graag alles van Abigor op vinyl; Echt, waarom?
Hier trouwens iemand bekend met Schattenheer? Duitse underground black die met wat goede wil wet in het Graupel, Nagelfar, TRoB straatje te proppen is. Maar dan zonder, met minder, keyboard.
[quote="KoenM"][..]
Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.
Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.
Met je snor!
Godver.[/quote]
Met je snor!
Godver.[/quote]
Inderdaad de 1e fullength op vinyl. Ik heb dat ding nog steeds niet op cd, dus als ie dan ook nog als gatefold uitkomt schaf ik die wel aan.V. schreef:[..]
Het eerste stuk Abigor vinyl, op twee/drie singletjes na, toch?
Wat Plaag al zei: Compleet overbodig maar op FMP en Krieg zal menigeen nu al wel RSI van het rukken hebben.
Een vriend van mij wil ook graag alles van Abigor op vinyl; Echt, waarom?
Hier trouwens iemand bekend met Schattenheer? Duitse underground black die met wat goede wil wet in het Graupel, Nagelfar, TRoB straatje te proppen is. Maar dan zonder, met minder, keyboard.
En de man zal heersen.
Amibor schreef:[..]
Hm, in dat geval ik ook, hehe. Vond Satanized lang niet zo slecht als menigeen dat vond, dus wellicht nog een gaaf album erbij dit jaar.
Het is een eigenwijze plaat, hier en daar gaat de band weliswaar flink de mist in, maar algemeen gesteld deed "Satanized" me meer dan "Channeling the Quintessence of Satan". En "Battlestar Abigor" is gewoon een leuk bedachte titel, op een cheesy manier. Kom maar op met die nieuwe Abigor plaat.
- Judas Iscariot
Hoe ziewt die cover er uit dan? Btw de eerste keer dat ik dit verhaal 'hoor'.Amibor schreef:Raar overigens dat die cover van de 'In memory' EP gebanned is, ik bedoel, hoeveel gore albums heb je wel niet met dat soort covers. Vreemd.
[quote="KoenM"][..]
Met je snor!
Godver.[/quote]
Met je snor!
Godver.[/quote]
Ik vind het nou ook niet het strekste Abigor werk. Het nummer 'Weeping Miswintertears' vind ik een van de mooiste nummers ooit geschreven maar de rest van die release spreekt mij niet aan. Nee ik hoor veel liever 'Satanized' of 'Supreme Immoratl Art'.nuberus schreef:[..]
Inderdaad de 1e fullength op vinyl. Ik heb dat ding nog steeds niet op cd, dus als ie dan ook nog als gatefold uitkomt schaf ik die wel aan.
[quote="KoenM"][..]
Met je snor!
Godver.[/quote]
Met je snor!
Godver.[/quote]
Het zegt me wel wat, is dat niet waar Plaag laatste mee aankwam? Orlog...Judas Iscariot schreef:Wie plaatste een tijdje geleden nou de link naar de sample "01-Schatten"? Het klinkt namelijk best prettig alleen weet ik nu dus niet wat de bandnaam is.
Laatst gewijzigd door nuberus op di apr 11, 2006 2:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
En de man zal heersen.
- Judas Iscariot
Ik luister nu dat nummer op de labelsite maar ik hoor er de bovenstaande bands absluut niet in. Verder klinkt het wel aardig, maar ik zou er mijn geld niet aan uitgeven.V. schreef:[..]
Ik heb CtQoS hier ook liggen maar die heeft mij nooit op welke manier dan ook weten te raken. Satanized is voor mij het maximale wat Abigor bereikt heeft. Muziekaal technisch is ie niet zo sterk als SIA. Maar de typerende Abigor sound en (tempo) afwisselingen zijn daarop nog verder doorgevoerd.Summoner schreef:[..]
Het is een eigenwijze plaat, hier en daar gaat de band weliswaar flink de mist in, maar algemeen gesteld deed "Satanized" me meer dan "Channeling the Quintessence of Satan". En "Battlestar Abigor" is gewoon een leuk bedachte titel, op een cheesy manier. Kom maar op met die nieuwe Abigor plaat.
[quote="KoenM"][..]
Met je snor!
Godver.[/quote]
Met je snor!
Godver.[/quote]
"Channeling" was m'n eerste Abigor plaat en nog altijd m'n favoriet. Zo heerlijk rauw, duister en mysterieus. Zo veel lagen waarin wat te ontdekken valt. Het keyboard georienteerde werk ben ik later pas echt gaan waarderen na het vaak geluisterd te hebben (Nachthymnen, Opus IV en Supreme).
Verwustung en Satanized heb ik om een of andere vage reden nog maar nauwelijks geluisterd. Volgensmij Satanized nog niet eens helemaal dus een mening erover geven kan ik niet.
Verwustung en Satanized heb ik om een of andere vage reden nog maar nauwelijks geluisterd. Volgensmij Satanized nog niet eens helemaal dus een mening erover geven kan ik niet.
don't mistake lack of talent for genius
Een Now Diabolical review met ballen:
http://www.chroniclesofchaos.com/review ... lical.aspx
Daar zal Satyr niet mee in zijn nopjes zijn. Ik heb het album nog niet gehoord op een drietal nummers na, maar de review is volgens mij geheel terecht.
Daar zal Satyr niet mee in zijn nopjes zijn. Ik heb het album nog niet gehoord op een drietal nummers na, maar de review is volgens mij geheel terecht.
En de man zal heersen.
Ik denk dat het Satyr aan zijn hoorns zal roesten. Afdoen aan de verkoop zal het toch niet.nuberus schreef:Een Now Diabolical review met ballen:
Ben zelf anders wel te Satyriconmoe om ook maar te proberen luisteren of die vent gelijk geeft.
From their torment springs its delight.
Ik wacht wel af. Ik moet het album nog horen... Ik word eerlijk gezegd ook een beetje moe van al die reviewers die denken alles te weten. Zo'n reviewer als deze gaat puur af op zijn eigen smaak. Vindt de riffs niet goed, het drumwerk niet "Frost-waardig", terwijl een ander een wat "back to basic" aanpak juist geweldig vind.
Ik kan zelf enthousiast worden van een review als deze objectief is, maar ik lees ze nog maar zelden. Iedereen vindt zichzelf te belangrijk en meent meteen een mening te moeten hebben zonder zich te verdiepen in wat de bedoeling van een album eigenlijk is. (waarom Satyricon bijv. niet meer de muziek schrijft zoals ze vroeger deden, zonder ze meteen geldwolven te noemen).
Ik kan zelf enthousiast worden van een review als deze objectief is, maar ik lees ze nog maar zelden. Iedereen vindt zichzelf te belangrijk en meent meteen een mening te moeten hebben zonder zich te verdiepen in wat de bedoeling van een album eigenlijk is. (waarom Satyricon bijv. niet meer de muziek schrijft zoals ze vroeger deden, zonder ze meteen geldwolven te noemen).
NvE schreef:Ik wacht wel af. Ik moet het album nog horen... Ik word eerlijk gezegd ook een beetje moe van al die reviewers die denken alles te weten. Zo'n reviewer als deze gaat puur af op zijn eigen smaak. Vindt de riffs niet goed, het drumwerk niet "Frost-waardig", terwijl een ander een wat "back to basic" aanpak juist geweldig vind.
Ik kan je vertellen, het drumwerk is ook zeker niet Frost-waardig. Vergelijk dit met de laatste 1349, en je hoort geen overkomst, geen enkele. Op dit album neemt de 'Roll' in Black 'n Roll een beetje de overhand, waardoor het wel lekker grooved, maar niet gek veel meer met BM te maken heeft. Daarbij komt nog dat het merendeel mid-tempo is, wat natuurlijk een verspilling van een Frost is, en het is zo helder en klinisch geproduceerd, dat de weloude Satyriconsfeer voor altijd vernietigd is.
Lekker albumpje voor op de achtergrond, maar hij zal niet in mijn top10 prijken dit jaar.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
nietszeggend te zijn
Ik heb van de nieuwe Ancient Rites een nummer gehoord en dat deed mij echt helemaal niets.Zorya schreef:[..]
Probeer de nieuwe Ancient Rites straks maar eens.
Ik heb niets gezegd.
@ V.
Onzin. De klassiekers mogen nooit vergeten worden.
Jammer want Dim Carcaso is onovertroffen subliem en Fatherland bevat ook leuke riedeltjes.
Satyricon is echt mijn band niet. Volcano en Rebel... kan ik wel aanhoren maar draaien doe ik ze echt nooit. Nemesis heeft hier ooit wel eens in de kast gestaan maar wat was die plaat saai zeg.
[quote="KoenM"][..]
Met je snor!
Godver.[/quote]
Met je snor!
Godver.[/quote]
V. schreef:[..]
Ik heb van de nieuwe Ancient Rites een nummer gehoord en dat deed mij echt helemaal niets.
Jammer want Dim Carcaso is onovertroffen subliem en Fatherland bevat ook leuke riedeltjes.
Satyricon is echt mijn band niet. Volcano en Rebel... kan ik wel aanhoren maar draaien doe ik ze echt nooit. Nemesis heeft hier ooit wel eens in de kast gestaan maar wat was die plaat saai zeg.
En die twee daarvoor? Heb je die uberhaupt wel geluisterd? Daar heb ik nog nooit negatieve verhalen over gehoord, en terecht overigens.
een haiku is een
nietszeggend te zijn
nietszeggend te zijn
Ik heb er drie nummers van gehoord en ben er nu al moe van. De review beaamt nog 'ns fijntjes waar ik al bang voor was. En of dit zo verkoopt weet ik nog net zo niet, dit is wel een behoorlijke sell-out qua composities.Zorya schreef:[..]
Ik denk dat het Satyr aan zijn hoorns zal roesten. Afdoen aan de verkoop zal het toch niet.
Ben zelf anders wel te Satyriconmoe om ook maar te proberen luisteren of die vent gelijk geeft.
Die Satyr heeft het wel erg hoog in zijn bol, is die vent werkelijk zo onwetend dat zijn lauwe bagger al sinds jaar en dag wordt voorbijgestreefd? Of heeft ie enkel dollartekens in zijn ogen?
En de man zal heersen.
nuberus schreef:[..]
Ik heb er drie nummers van gehoord en ben er nu al moe van. De review beaamt nog 'ns fijntjes waar ik al bang voor was. En of dit zo verkoopt weet ik nog net zo niet, dit is wel een behoorlijke sell-out qua composities.
Die Satyr heeft het wel erg hoog in zijn bol, is die vent werkelijk zo onwetend dat zijn lauwe bagger al sinds jaar en dag wordt voorbijgestreefd? Of heeft ie enkel dollartekens in zijn ogen?
Ach ja, Roadrunner.
een haiku is een
nietszeggend te zijn
nietszeggend te zijn
Ja, die heb ik beide ook gehoord maar die spreken mij minder aan. Waarom precies weet ik zo 1-2-3 niet meer. Al een goede tijd geleden en ik heb ze zelf niet in bezit.Amibor schreef:[..]
En die twee daarvoor? Heb je die uberhaupt wel geluisterd? Daar heb ik nog nooit negatieve verhalen over gehoord, en terecht overigens.
[quote="KoenM"][..]
Met je snor!
Godver.[/quote]
Met je snor!
Godver.[/quote]
Ik heb ' Vice, Suffering and Destruction' hier maar die heeft de CD-speler niet vaak gehaald. Daar is vast een rede voor.Plaag schreef:Haemoth - Kontamination, ga daar maar eens voor zitten.
(Nuub, hou je smoel.)
[quote="KoenM"][..]
Met je snor!
Godver.[/quote]
Met je snor!
Godver.[/quote]
Iemand hier trouwens een beetje bekend met Exitium?
Ben erbij uitgekomen via Furze wat ik een geweldige band vindt. En dit Exitium lijkt een beetje datzelfde sfeertje te hebben. Een beetje black sabbath beinvloedde Black Metal. Gewoon niet alledaags. Een beetje vreemd, maar wel lekker. hehe.
Volgensmij is er pas een demo uit die later op LP is uitgebracht. Binnenkort maar eens bestellen.
Ben erbij uitgekomen via Furze wat ik een geweldige band vindt. En dit Exitium lijkt een beetje datzelfde sfeertje te hebben. Een beetje black sabbath beinvloedde Black Metal. Gewoon niet alledaags. Een beetje vreemd, maar wel lekker. hehe.
Volgensmij is er pas een demo uit die later op LP is uitgebracht. Binnenkort maar eens bestellen.
Wellicht omdat Haemoth peper noch zout is, vleesch nog visch etc. Hier en daar staan zeker leuke passages, maar over het geheel genomen is het toch wat lauw pilsch.V. schreef:[..]
Ik heb ' Vice, Suffering and Destruction' hier maar die heeft de CD-speler niet vaak gehaald. Daar is vast een rede voor.
En de man zal heersen.
Satyricon kan teren op zijn naam. En Roadrunner en dollartekens..tja, dat zijn haast synoniemennuberus schreef:[..]
Ik heb er drie nummers van gehoord en ben er nu al moe van. De review beaamt nog 'ns fijntjes waar ik al bang voor was. En of dit zo verkoopt weet ik nog net zo niet, dit is wel een behoorlijke sell-out qua composities.
En het feit dat ze dit jaar op Graspop staan zal ze vast ook veel goed doen. Verkoop jezelf bij slipknotfans!
En nu lekker DsO opzetten.
We zijn wel een beetje overdrijven vind je niet?Zorya schreef:[..]
Satyricon kan teren op zijn naam. En Roadrunner en dollartekens..tja, dat zijn haast synoniemen
En het feit dat ze dit jaar op Graspop staan zal ze vast ook veel goed doen. Verkoop jezelf bij slipknotfans!
1. De large staat niet vol met Satyricon shirts, onderbroeken, petjes
2. Ze staan dit jaar op Graspop, volgensmij is het uberhaupt al 5 jaar geleden dat ze hier waren.
Toen Satyricon bij Capitol tekende is er in alto/gothic kindergarten ook niet de satyricon hype losgebarsten zoals die werd voorspeld door de Black Metal "kenners" en conservatieven. Dat je het album te toegankelijk en kut vind, ok. Maar overdrijf niet zo.
NvE schreef:[..]
We zijn wel een beetje overdrijven vind je niet?
2. Ze staan dit jaar op Graspop, volgensmij is het uberhaupt al 5 jaar geleden dat ze hier waren.
Toen Satyricon bij Capitol tekende is er in alto/gothic kindergarten ook niet de satyricon hype losgebarsten zoals die werd voorspeld door de Black Metal "kenners" en conservatieven. Dat je het album te toegankelijk en kut vind, ok. Maar overdrijf niet zo.
Je hebt gelijk. Ik smeer ondertussen even wat Dark Medieval Glijmiddel © op mijn Nemesis Condoma © om vervolgens de realsize Satyr opblaaspop vol van achter te nemen.
een haiku is een
nietszeggend te zijn
nietszeggend te zijn
- Draconian
- Lult over cdtjes
Ik vind het eerlijk gezegd maar een sensatiebeluste en slechte review. De schrijver had het album net zo goed niet kunnen luisteren, dan had zijn review er precies hetzelfde uitgezien.nuberus schreef:Een Now Diabolical review met ballen:
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
Als jij de kindergarten zag waar ik woon, sprak je wel anders. S4TyR1c0n 4 L1f3. Het is maar wat je overdrijven noemt.NvE schreef:[..]
We zijn wel een beetje overdrijven vind je niet?
Verder interesseert het me vrij weinig hoor. Ik heb niets tegen massabands, als het maar goede muziek is. Ze zien op Graspop wil ik iig, maar toch vind ik zo'n festival alleen helemaal niets voor zo'n band tussen namen als Korn en Soulfly.
Als ik alleen maar keek naar de populariteit van bands en alles afschreef wat niet underground bleef dan had ik Opeth ook al lang aan een verkoopsite toegewezen hoor.
Ik heb hier Isvind - Dark Waters Stir liggen, ik vind hem zeer gaaf. Op metal-archives heb ik gelezen dat er 1000 stuks van zijn, dus is het nu gaaf dat ik heb heb?
[url]http://www.recordnerd.com/lists/Nasgrath/[/url]
[url]http://www.myspace.com/christianjuntunen[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Nasgrath/?chartstyle=SilverWeekly][img]http://imagegen.last.fm/SilverWeekly/artists/Nasgrath.gif[/img][/url]
[url]http://www.myspace.com/christianjuntunen[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Nasgrath/?chartstyle=SilverWeekly][img]http://imagegen.last.fm/SilverWeekly/artists/Nasgrath.gif[/img][/url]