Doom Metal IV: Burning A Sinner

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Dragonforce

Bericht door Dragonforce » di aug 18, 2009 3:46 pm

Hellhammer schreef:Ach, is wel een redelijk begin. Dat ze er maar een paar mooie bands uit Maryland bij halen (ik noem geen namen, hehe).
En The Gates Of Slumber hebben nog geen concert staan voor 25 oktober, en 24 oktober staan ze in Leeds, UK. 8)
It's the end of time

Hellhammer

Bericht door Hellhammer » di aug 18, 2009 3:50 pm

Oeh, dat zou mooi zijn inderdaad. Die nieuwe belooft weer een fijn album te worden en elke keer als ze in Nederland waren heb ik ze moeten missen (in 2004 traden ze zelfs in Arnhem op, verdomme...).

Gilbert
Lult over cdtjes

Bericht door Gilbert » di aug 18, 2009 5:15 pm

Binnenkort brengt Griftegård de eerste langspeler uit, getiteld Solemn Sacred Severe. Op 11 september dient hij op cd te verschijnen, en later volgt nog een vinyl uitgave. Op de MySpace pagina van Griftegård kun je als voorproefje alvast de ruim zeven minuten lange compositie The Mire beluisteren. Het nummer klinkt mij in ieder geval prima in de oren. :)

Marcel Hubregtse
Contacteer:

Bericht door Marcel Hubregtse » di aug 18, 2009 7:55 pm

Gilbert schreef:Binnenkort brengt Griftegård de eerste langspeler uit, getiteld Solemn Sacred Severe. Op 11 september dient hij op cd te verschijnen, en later volgt nog een vinyl uitgave. Op de MySpace pagina van Griftegård kun je als voorproefje alvast de ruim zeven minuten lange compositie The Mire beluisteren. Het nummer klinkt mij in ieder geval prima in de oren. :)
Heb hem ook net gecheckt en mij klonk het ook prima in de oren (net als het nieuwe werk dat ze op Doom Shall Rise speelden, weet alleen niet meer of daar ook The Mire bij zat)

Zet nu nog maar eens Psalmbok op en daarna het nummer Pagan Altar Cometh (al is dat niet in de typische Grifetård sound.)

Blijft voor mij samen met Procession toch echt wel de beste nieuwere epische doom band.
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

Hellhammer

Bericht door Hellhammer » do aug 20, 2009 3:47 pm

Onze Zweedse vrienden van I Hate Records zijn ook weer goed op dreef, met twee fantastische nieuwe doom CD's. Ten eerste het debuut van Memory Driven, de nieuwe band van Dennis Cornelius, voormalig frontman van Revelation (tijdens ...Yet So Far), Oversoul en Dwell Within. De muziek van Memory Driven lijkt het meest op Revelation tijdens ...Yet So Far, wat alleen maar goed is. Dus doom metal met een licht progressief karakter.

Eind deze maand komt de nieuw Count Raven uit, getiteld Mammons War. CR veteranen Wilbur en Renfield zijn weliswaar de band uit, maar de muziek is nog 100% Count Raven. Heerlijke ouderwetse doom dus. Op de I Hate myspace staan nummers van deze twee albums online (http://www.myspace.com/ihate666). Uitchecken die zooi!

Marcel Hubregtse
Contacteer:

Bericht door Marcel Hubregtse » do aug 20, 2009 5:06 pm

Hellhammer schreef:Onze Zweedse vrienden van I Hate Records zijn ook weer goed op dreef, met twee fantastische nieuwe doom CD's. Ten eerste het debuut van Memory Driven, de nieuwe band van Dennis Cornelius, voormalig frontman van Revelation (tijdens ...Yet So Far), Oversoul en Dwell Within. De muziek van Memory Driven lijkt het meest op Revelation tijdens ...Yet So Far, wat alleen maar goed is. Dus doom metal met een licht progressief karakter.

Eind deze maand komt de nieuw Count Raven uit, getiteld Mammons War. CR veteranen Wilbur en Renfield zijn weliswaar de band uit, maar de muziek is nog 100% Count Raven. Heerlijke ouderwetse doom dus. Op de I Hate myspace staan nummers van deze twee albums online (http://www.myspace.com/ihate666). Uitchecken die zooi!
Die Memory Driven draait hier geregeld zijn rondjes. Heerlijke cd met wat grungy ondertonen.
Kan niet wachten tot de Count Raven cd er is.

Wat betreft I Hate... de re-releases die ze uitbrengen ben ik over het algemeen geen fan van maar de eigen bands die ze releasen zijn allemaal stuk voor stuk toppers. Dit jaar natuurlijk ook de nieuwe Forsaken.

Dawn Crosby (R.I.P.)

Natasja
Contacteer:

Bericht door Natasja » do aug 20, 2009 6:41 pm

Memory Driven klinkt erg goed zeg, luister nu wat nummers op hun myspace, ben benieuwd naar het hele album.
http://www.last.fm/user/Natasja-84

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » do aug 20, 2009 10:57 pm

Hellhammer schreef:Eind deze maand komt de nieuw Count Raven uit, getiteld Mammons War. CR veteranen Wilbur en Renfield zijn weliswaar de band uit, maar de muziek is nog 100% Count Raven. Heerlijke ouderwetse doom dus. Op de I Hate myspace staan nummers van deze twee albums online (http://www.myspace.com/ihate666). Uitchecken die zooi!
Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe CR plaat. Al zal het waarschijnlijk niet het niveau halen van de eerste paar platen wegens het ontbreken van genoemden.
It's the end of time

jeffrey

Bericht door jeffrey » do aug 27, 2009 8:31 pm

http://www.youtube.com/watch?v=uq32PJHZNYo
&
http://www.youtube.com/watch?v=171MgkAcwhs

Hoe gaaf is dit wel niet. Ik begin Doom steeds meer te diggen. Mits het niet blijft voortkabbelen. Aanraders van deze band? Niet 'alles' graag want ik moet op de centen letten hahaha.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » do aug 27, 2009 8:37 pm

jeffrey schreef:http://www.youtube.com/watch?v=uq32PJHZNYo
&
http://www.youtube.com/watch?v=171MgkAcwhs

Hoe gaaf is dit wel niet. Ik begin Doom steeds meer te diggen. Mits het niet blijft voortkabbelen. Aanraders van deze band? Niet 'alles' graag want ik moet op de centen letten hahaha.
Haal het debuut album, de rest kabbelt mij af en toe ook wat teveel door.

En probeer deze band ook eens (met bassist en zanger van RB):

http://www.youtube.com/watch?v=7tOFz9UvhH4
It's the end of time

Pim
Contacteer:

Bericht door Pim » do aug 27, 2009 8:45 pm

Marcel Hubregtse schreef:[..]

Blijft voor mij samen met Procession toch echt wel de beste nieuwere epische doom band.
check Sinister Realm even wil je Marcel. That's an order!

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » do aug 27, 2009 9:00 pm

Pim schreef:[..]

Even voor iedereen:

http://www.myspace.com/enterthesinisterrealm

en gratis de demo downloaden:

http://blogs.myspace.com/index.cfm?fuse ... =468842404

Het album is net uit via Shadow Kingdom Records.
It's the end of time

Marcel Hubregtse
Contacteer:

Bericht door Marcel Hubregtse » do aug 27, 2009 10:13 pm

Pim schreef:[..]

Zal ik doen, mijn grote leider. :D

Dawn Crosby (R.I.P.)

Hellhammer

Bericht door Hellhammer » vr aug 28, 2009 12:13 am

Die demo van Sinister Realm vond ik niet veel aan toen ik 'm een jaar of anderhalf geleden kreeg. Wat ik heb gehoord van het debuut vind ik véél sterker. IJzersterke doomy heavy metal met ballen.

Hellhammer

Bericht door Hellhammer » vr aug 28, 2009 12:27 am

Lees net dat de nieuwe van The Gates Of Slumber op 14 september in de winkels moet liggen. Het plaatje heeft tien nummers en gaat Hymns Of Blood And Thunder heten. Afgaand op de recensies is het net als Conqueror meer een ouderwetse heavy metal plaat met veel doom elementen.

Pim
Contacteer:

Bericht door Pim » vr aug 28, 2009 8:44 am

Hellhammer schreef:Lees net dat de nieuwe van The Gates Of Slumber op 14 september in de winkels moet liggen. Het plaatje heeft tien nummers en gaat Hymns Of Blood And Thunder heten. Afgaand op de recensies is het net als Conqueror meer een ouderwetse heavy metal plaat met veel doom elementen.
Klopt, maar het is een enorme vette plaat. Blind aanschaffen!

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » vr aug 28, 2009 5:32 pm

hehe, ik heb 'm al :mrgreen:

@Hellhammer: Groningen? Dan neem ik aan dat je eind september in de Vera te vinden bent, bij The devil's blood. Pilsen?
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gilbert
Lult over cdtjes

Bericht door Gilbert » vr aug 28, 2009 7:15 pm

Albumcover van het aankomende The 11th Hour debuut:

Afbeelding

Hellhammer

Bericht door Hellhammer » vr aug 28, 2009 9:08 pm

innuendo schreef:hehe, ik heb 'm al :mrgreen:

@Hellhammer: Groningen? Dan neem ik aan dat je eind september in de Vera te vinden bent, bij The devil's blood. Pilsen?
Je hebt de promo, neem ik aan? Je kan die vast wel even afdroppen in Oosterpark als je d'r klaar mee bent. :mrgreen:

Ja, woon hier net een weekje. Helaas ben ik het weekend dat The Devil's Blood optreedt in Arnhem voor de verjaardag van herr Strijdkreet. Kan het trouwens zijn dat ik jou om een uur of één voor de Zernikezaal zag dinsdag? :P

Sentinel

Bericht door Sentinel » vr aug 28, 2009 11:27 pm

Hellhammer schreef:Lees net dat de nieuwe van The Gates Of Slumber op 14 september in de winkels moet liggen. Het plaatje heeft tien nummers en gaat Hymns Of Blood And Thunder heten. Afgaand op de recensies is het net als Conqueror meer een ouderwetse heavy metal plaat met veel doom elementen.
Conqueror is geweldig. Die nieuwe ga ik zeker halen.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Hellhammer

Bericht door Hellhammer » zo aug 30, 2009 6:42 pm

Godverdomme, wat rost die plaat van Sinister Realm zeg. Het klinkt als een soort Amerikaanse mix van Candlemass, Priest en Mercyful Fate. De productie is ijzersterk en de songs zijn uiterst catchy. Hun demo vond ik niet bijzonder goed, maar dit albumpje is één van de betere debuten die ik in tijden heb gehoord. Zeker één voor het jaarlijstje.

Het debuut van Altar Of Oblivion is ook binnen, en ondanks dat het een lekker album is blijft het nergens echt hangen. Misschien kan dat verholpen worden met wat meer luisterbeurten, maar vooralsnog vind ik het album van Sinister Realm stukken beter.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » ma aug 31, 2009 10:41 am

Hellhammer schreef:[..]

Je hebt de promo, neem ik aan? Je kan die vast wel even afdroppen in Oosterpark als je d'r klaar mee bent. :mrgreen:

Ja, woon hier net een weekje. Helaas ben ik het weekend dat The Devil's Blood optreedt in Arnhem voor de verjaardag van herr Strijdkreet. Kan het trouwens zijn dat ik jou om een uur of één voor de Zernikezaal zag dinsdag? :P
Dat zou kunnen, ik werk bij transcom. Dat is ook de enige reden dat ik daar kom.

En ja, de promo. maar dat mag de pret niet drukken. Tof plaatje!

jeffrey

Bericht door jeffrey » ma aug 31, 2009 7:11 pm

Dragonforce schreef:[..]
Haal het debuut album, de rest kabbelt mij af en toe ook wat teveel door.

En probeer deze band ook eens (met bassist en zanger van RB):

http://www.youtube.com/watch?v=7tOFz9UvhH4
Danke schon. Ik ken nu een paar nummers: Childeren of Doom, Council of the Ten, Pyramids on Mars, By this Axe I rule en Doom over the World. En eigenlijk vind ik bijna alles vet, maar ik zoek nog ff verder op Youtube. Nu net na een heerlijke ontdekkingsreis op Jex Thoth - Warrior Woman gekomen. Wat een prachtnummer zeg. Andere ontdekkingen zijn Saint Vitus, The Puritan en Lord Vicar. Ik begin het genre steeds beter te vinden. DDD '09 gaat hem voor mij worden.

NIBDEM

Bericht door NIBDEM » ma aug 31, 2009 7:16 pm

jeffrey schreef:[..]

Danke schon. Ik ken nu een paar nummers: Childeren of Doom, Council of the Ten, Pyramids on Mars, By this Axe I rule en Doom over the World. En eigenlijk vind ik bijna alles vet, maar ik zoek nog ff verder op Youtube. Nu net na een heerlijke ontdekkingsreis op Jex Thoth - Warrior Woman gekomen. Wat een prachtnummer zeg. Andere ontdekkingen zijn Saint Vitus, The Puritan en Lord Vicar. Ik begin het genre steeds beter te vinden. DDD '09 gaat hem voor mij worden.
nu nog ff Warning checken en het komt helemaal goed met je.

Hellhammer

Bericht door Hellhammer » ma aug 31, 2009 7:32 pm

Goeie zaak Jeff! Ik denk dat dat Sinister Realm ook wel iets voor jou is, de link naar hun myspace staat als het goed is ergens op deze pagina. Solitude Aeturnus is natuurlijk ook een must, voor als je die nog niet kent.

Negen september moet de heruitgave van Novy Zavets (aka New Testament) laatste album, Apocalypse, uitkomen op Stormspell. Heerlijke power/doom met zelfs wat thrash invloeden en zeer krachtige zang. Hopelijk komen d'r één dezer dagen wat samples online.

jeffrey

Bericht door jeffrey » ma aug 31, 2009 7:52 pm

Warning staat op de lijst, net als Sinister Realm en Novy Zavets. Zal wel een hoop vrienden maken maar Lowe zijn stemgeluid bevalt me niet zo hahaha.

Over The Lamp of Thoth hoor ik ook een hoop goede dingen, maar zoals zo veel, staat het nog steeds op de lijst 'ooit te checken'.

NIBDEM

Bericht door NIBDEM » ma aug 31, 2009 10:40 pm

lamp of thoth ben ik op cd niet zo kapot van, live zijn ze wel geweldig!

Tox

Bericht door Tox » ma aug 31, 2009 10:46 pm

jeffrey schreef:...maar zoals zo veel, staat het nog steeds op de lijst 'ooit te checken'.

Fucking eindeloos die lijst, heerlijk!
NOT MY FUCKING TEMPO

Metalheank

Bericht door Metalheank » zo sep 06, 2009 12:52 pm

[ check ook even While Heaven Wept Jeffrey ]

Hee, Gods Tower uit Wit-Rusland heeft videoclips. Leuke extra. Vooral van zo'n fantastisch nummer als The Eerie (1997). Mooie, passende clip:

twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

jeffrey

Bericht door jeffrey » zo sep 06, 2009 9:10 pm

Hee Teun, WHW ken ik wel ja. Iig een album namelijk Empires of Forlorn. Is een poos vaak gedraaid hier echter het laatste jaar flink minder. Het nummer Voice in the Wind is werkelijk waar prachtig.

NIBDEM: ok, ik ga iig ff wat downen dan, kijken of het bevalt.

Metalheank

Bericht door Metalheank » zo sep 06, 2009 10:30 pm

jeffrey schreef:Hee Teun, WHW ken ik wel ja. Iig een album namelijk Empires of Forlorn. Is een poos vaak gedraaid hier echter het laatste jaar flink minder. Het nummer Voice in the Wind is werkelijk waar prachtig.
Nu je het zegt, ik had al het vermoeden dat je het al eens over WHW hebt gehad.
Voic in the Wind is zeker schitterend, maar weet iemand misschien of het een cover is? Het kwam me de eerste luisterbuurt enorm bekend voor. Ooit eens gehoord dat het misschien wat met een Duitse New Wave of krautrock band te maken had.
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Marcel Hubregtse
Contacteer:

Bericht door Marcel Hubregtse » ma sep 07, 2009 12:51 pm

Metalheank schreef:[..]

Nu je het zegt, ik had al het vermoeden dat je het al eens over WHW hebt gehad.
Voic in the Wind is zeker schitterend, maar weet iemand misschien of het een cover is? Het kwam me de eerste luisterbuurt enorm bekend voor. Ooit eens gehoord dat het misschien wat met een Duitse New Wave of krautrock band te maken had.
Voice In The Wind is idd een cover van een Duitse band. De band heet Jane.

Dawn Crosby (R.I.P.)

Baldurs Tod

Bericht door Baldurs Tod » ma sep 07, 2009 2:36 pm

Wat tevens een geweldige band is. Het nummer is overigens wel flink naar eigen hand gezet, maar de kernmelodie is hetzelfde.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Metalheank

Bericht door Metalheank » ma sep 07, 2009 7:28 pm

Marcel Hubregtse schreef:[..]

Voice In The Wind is idd een cover van een Duitse band. De band heet Jane.
Cheers. Ik had hem al eens opgezocht, maar ik vind hem er eigenlijk voor geen reet op lijken. Alleen de atmosfeer komt overeen. Des te beter natuurlijk, nog meer waardering voor WHW :)

Hellhammer

Bericht door Hellhammer » ma sep 07, 2009 8:27 pm

Over WHW gesproken, eind dit jaar moet ein-de-fucking-lijk de nieuwe uitkomen. Hij is al helemaal opgenomen, gemixed en gemastered, dus nu ligt het aan Cruz Del Sur. Heerschap Tom Philips doet nu alleen de vokills niet meer. Eén of andere dude die vroeger in een prog band heeft gezongen neemt nu de zangpartijen voor zijn rekening. Wat ik van live werk gehoord heb verschilt z'n stem niet veel van die van meneer Philips.

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » ma sep 07, 2009 9:11 pm

Iemand al bekend met het S/T debuut van Semlah? Wilbur (ex-Count Raven) speelt in deze band.

Hier kun je twee nummers downloaden.
http://www.semlah.se/sound.html

En het nieuwe album van Count Raven is NU uit, dus aanschaffen!
It's the end of time

Marcel Hubregtse
Contacteer:

Bericht door Marcel Hubregtse » ma sep 07, 2009 10:47 pm

Dragonforce schreef:Iemand al bekend met het S/T debuut van Semlah? Wilbur (ex-Count Raven) speelt in deze band.

Hier kun je twee nummers downloaden.
http://www.semlah.se/sound.html

En het nieuwe album van Count Raven is NU uit, dus aanschaffen!
Ja een heerlijke plaat die van Semlah, heb hem meteen aangeschaft toen ze een zeer goede indruk op me maakten tijdens Doom Shall Rise afgelopen april.

Dawn Crosby (R.I.P.)

jeffrey

Bericht door jeffrey » ma sep 07, 2009 11:36 pm

Metalheank schreef:[..]

Cheers. Ik had hem al eens opgezocht, maar ik vind hem er eigenlijk voor geen reet op lijken. Alleen de atmosfeer komt overeen. Des te beter natuurlijk, nog meer waardering voor WHW :)
Idem, alleen vind ik het dan weer een schijtnummer :P.

Marcel Hubregtse
Contacteer:

Bericht door Marcel Hubregtse » ma sep 07, 2009 11:53 pm

Idem, alleen vind ik het dan weer een schijtnummer :P.
Hhahaha, ik vind het wel een goed nummer maar doet me erg aan Orchard Road van Leo Sayer denken (alhoewel dat nummer jonger is dan Voice IN The wind van Jane)

Dawn Crosby (R.I.P.)

CTTS
Contacteer:

Bericht door CTTS » vr sep 11, 2009 11:15 am

Leden van Neurosis/Melvins/Sleep hebben samen met Wino een projectje opgezet: Shrinebuilder.

Eerste nummertje is hier te luisteren: http://www.myspace.com/shrinebuildergroup

kneuz

Bericht door kneuz » zo sep 13, 2009 7:40 pm

Mooi nummer, ik verheug me al op hun eerste album, en hopelijk een tour :)
M A X I M U M V O L U M E Y I E L D S M A X I M U M R E S U L T S

Miikja

Bericht door Miikja » ma sep 14, 2009 10:57 pm

2 Nieuwe Akelei-nummers online:

http://akelei.bandcamp.com

number_17

Bericht door number_17 » di sep 15, 2009 12:23 am

Miikja schreef:2 Nieuwe Akelei-nummers online:

http://akelei.bandcamp.com
Sow!
Nooit meer dan samples daarvan gehoord, die ik wel aardig vond maar ik had me er nooit in verdiept.
Tot dit. Dit klinkt echt geweldig. Hoog Faal gehalte (mijn favo doom band), Nederlandstalige zang en gewoon goede doom.
Wanneer komt die plaat uit? :arrow:
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Baldurs Tod

Bericht door Baldurs Tod » di sep 15, 2009 2:00 pm

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Van de promo was ik heel positief verrast!
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Miikja

Bericht door Miikja » di sep 15, 2009 9:13 pm

Wanneer het album uitkomt valt echt niet te zeggen. We gaan in de winter opnemen en daarna ligt het eraan of iemand het aandurft om het album professioneel uit te brengen of dat we het zelf moeten doen. In het laatste geval zal het wel de lente worden.

10 Oktober spelen we trouwens met Ahab in Breda.

Marcel Hubregtse
Contacteer:

Bericht door Marcel Hubregtse » di sep 15, 2009 9:32 pm

Miikja schreef:
Zal daar zekers aanwezig zijn. Heb immers kaartjes nr. 1 & 2 aangeschaft :lol:

Dawn Crosby (R.I.P.)

number_17

Bericht door number_17 » wo sep 16, 2009 3:42 pm

Miikja schreef:Wanneer het album uitkomt valt echt niet te zeggen. We gaan in de winter opnemen en daarna ligt het eraan of iemand het aandurft om het album professioneel uit te brengen of dat we het zelf moeten doen. In het laatste geval zal het wel de lente worden.

Indien het nog niet is uitverkocht misschien aanwezig. Dinsdag eens voorleggen bij vrienden. 8)
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

CTTS
Contacteer:

Bericht door CTTS » za sep 26, 2009 12:02 am

CTTS schreef:Leden van Neurosis/Melvins/Sleep hebben samen met Wino een projectje opgezet: Shrinebuilder.

Eerste nummertje is hier te luisteren: http://www.myspace.com/shrinebuildergroup
Er is inmiddels een promo te vinden, en die klinkt meer dan veelbelovend.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » ma sep 28, 2009 8:58 pm

jeffrey

Bericht door jeffrey » ma sep 28, 2009 9:12 pm

Godver ik mopet die hebben voor ik ze live zie. 'Suffer no Guilt' bevalt me ook steeds beter. Ze zijn hard op weg om een van mijn favouriete bands te worden. Maar begrijp ik uit je review dat ze minder Doom zijn geworden? Of meer richting de NWoBHM Doomkant?

Gesloten