Black Metal Topic

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
ThorWulf
Contacteer:

Bericht door ThorWulf » ma aug 30, 2004 6:01 pm

Oeioeioei... nouja, we zijn allemaal ergens begonnen natuurlijk..
Ik geef het ook maar uit handen.
At the end of time, our Volk Leader will return for the Wild Hunt[Wildes Heer], with his Final Battalion, astride a White Horse, Sleipnir, his eight- legged steed. He will be the Last Avatar, also known as Wotan and Vishnu-Kalki.

Samoht Slegov

Bericht door Samoht Slegov » ma aug 30, 2004 6:02 pm

Nosferatu Vampyria schreef:[..]

jawel, Dimmu Borgir is hardstikke leuk, en Children of Bodom.
Ik durf bijna niet hard te reageren omdat het vast een lief, klein, schattig meisje is

Nosferatu Vampyria

Bericht door Nosferatu Vampyria » ma aug 30, 2004 6:05 pm

nightwing schreef:gaaf ik ga het subtiel doen.

mag ik vragen welke bands je nog meer leuk vind Nosferatu?
Zeg, doe eens niet zo arrogant! :evil:

Verder luister ik graag naar Dimmu Borgir, Opeth, Cradle of Filth, Children of Bodom, the Kovenant, Dargaard, Finntroll, Haggard, In Flames en Mayhem

Ik heb laatst ook nog wat gedownload van Limbonic Art en dat klonk ook wel mooi :D

iscariah

Bericht door iscariah » ma aug 30, 2004 6:06 pm

Wat vind men hier van Blodsrit, ik heb hun cd Ocularis Infernum en dit is wel een goed black metalcd'tje.
Stevige smerige up-tempo Black zoals zoveel mensen dat hier graag horen.

nightwing

Bericht door nightwing » ma aug 30, 2004 6:07 pm

Verder luister ik graag naar Dimmu Borgir, Opeth, Cradle of Filth, Children of Bodom, the Kovenant, Dargaard, Finntroll, Haggard, In Flames en Mayhem

Ik heb laatst ook nog wat gedownload van Limbonic Art en dat klonk ook wel mooi :D
je bent snel aangebrandt of niet?

ik heb het erover dat jij opeens over Children of Bodem begint in een black metal topic.
www.last.fm/user/robenroll

Samoht Slegov

Bericht door Samoht Slegov » ma aug 30, 2004 6:08 pm

Dat is niet arrogant, jij bevind je op een black metal topic terwijl jij net je eerste nummertje van mayhem hebt gedownload

Meltdown

Bericht door Meltdown » ma aug 30, 2004 6:09 pm

Meid, het komt vanzelf goed. Ik zie dat de wil er is, maar even afgezien van Mayhem heb je het nog niet begrepen. Geeft niks, dat had ik zelf ook niet al te lang geleden.
Welnu:

- Darkthrone
- Burzum
- Immortal

Probeer onmiddelijk deze bands als je wilt weten wat echte black is. Dit zijn de grote klassiekers die aan de wieg stonden, en als je die eenmaal kent ben je al een stuk verder. Goed, met de eerste Bathory platen is het eigenlijk begonnen, maar die zijn mij iets te thrashy om echt als boegbeeld van black metal te dienen.

[/patser mode]
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Mausoleum

Bericht door Mausoleum » ma aug 30, 2004 6:09 pm

Nosferatu Vampyria schreef:Black Metal is leuk :)

Ik heb van Robgoroth wat tips gekregen en heb wat van Mayhem gedownload. Ik vind het toch wel even wennen. Toch wat anders dan de Black Metal die ik al ken, wel leukjes trouwens :D ik mis toch wel wat keyboards af en toe.
Black Metal leuk?
Missen van keyboards?

...

:curse:

Samoht Slegov

Bericht door Samoht Slegov » ma aug 30, 2004 6:09 pm

Maar zo gebeurd er nog eens wat hier, hehe

Mausoleum

Bericht door Mausoleum » ma aug 30, 2004 6:10 pm

iscariah schreef:Wat vind men hier van Blodsrit, ik heb hun cd Ocularis Infernum en dit is wel een goed black metalcd'tje.
Blodsrit is een goede band, alleen nog niet zoveel van gehoord jammer genoeg.

Samoht Slegov

Bericht door Samoht Slegov » ma aug 30, 2004 6:11 pm

Meltdown schreef:Meid, het komt vanzelf goed. Ik zie dat de wil er is, maar even afgezien van Mayhem heb je het nog niet begrepen. Geeft niks, dat had ik zelf ook niet al te lang geleden.
Welnu:

- Darkthrone
- Burzum
- Immortal

Probeer onmiddelijk deze bands als je wilt weten wat echte black is. Dit zijn de grote klassiekers die aan de wieg stonden, en als je die eenmaal kent ben je al een stuk verder. Goed, met de eerste Bathory platen is het eigenlijk begonnen, maar die zijn mij iets te thrashy om echt als boegbeeld van black metal te dienen.

[/patser mode]
Mischien is emperor een mooie overstap omdat daar nog wel keyboards inzitten
verder goede keus uiteraard

nightwing

Bericht door nightwing » ma aug 30, 2004 6:11 pm

Mausoleum schreef:[..]

Black Metal leuk?
Missen van keyboards?

...

:lol:

Mausoleum

Bericht door Mausoleum » ma aug 30, 2004 6:13 pm

Een leuk bandje voor Nosferatu Vampyria... Even zien. In welke Black Metal zitten ook veel keyboards?

Emperor, Mystic Circle misschien?

iscariah

Bericht door iscariah » ma aug 30, 2004 6:13 pm

Damn, wat heeft nederland geluk met Cirith Gorgor, Unveiling The Essence en Onwards to the Spectral Defile zijn twee vet strakke BM platen, Nederland zou trots moeten zijn op Cirith Gorgor.
Laatst gewijzigd door iscariah op ma aug 30, 2004 6:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Meltdown

Bericht door Meltdown » ma aug 30, 2004 6:14 pm

Even terzijde: bands als Finntroll en Limbonic Art zijn ook uitstekend, doch geen pure black, ik doelde met m'n vorige post dan ook op haar post over Mayhem, Dimmu en CoB.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Nosferatu Vampyria

Bericht door Nosferatu Vampyria » ma aug 30, 2004 6:16 pm

Samoht Slegov schreef:[..]

Dat is niet arrogant, jij bevind je op een black metal topic terwijl jij net je eerste nummertje van mayhem hebt gedownload
Wat ik bedoel is dat hij praat alsof ik er niet bij ben.

Ik pak het subtiel aan of zoiets dergelijks

dat vind ik arrogant.

verder had ik gister al met robgoroth al een gesprek over black metal en hij vertelde me dat van de bands die ik opnoemde toen er maar 1 Black Metal band tussen zat.

Nu was mijn vraag aan hem wie de criteria heeft vastgesteld om een band black metal te mogen noemen. Voor zover ik weet zijn bands als Cradle of Filth en Dimmu Borgir wel black metal. Children of Bodom misschien niet omdat dat toch wat anders klinkt maar omdat ik niet zou weten wat het anders is heb ik het maar bij Black Metal ingedeeld :D

Mausoleum

Bericht door Mausoleum » ma aug 30, 2004 6:16 pm

iscariah schreef:Damn, wat heeft nederland geluk met Cirith Gorgor, Unveiling The Essence en Onwards to the Spectral Defile zijn twee vet strakke BM platen, Nederland zou trots moeten zijn op Cirith Gorgor.
Inderdaad zalige band. Trouwens, als je van Cirith Gorgor houd check dan ook Walpurgisnacht. De drummer van CG speelt daarin namelijk.

iscariah

Bericht door iscariah » ma aug 30, 2004 6:17 pm

Inderdaad zalige band. Trouwens, als je van Cirith Gorgor houd check dan ook Walpurgisnacht. De drummer van CG speelt daarin namelijk.
Zal ik doen.

Mausoleum

Bericht door Mausoleum » ma aug 30, 2004 6:17 pm

Children of Bodom misschien niet omdat dat toch wat anders klinkt maar omdat ik niet zou weten wat het anders is heb ik het maar bij Black Metal ingedeeld :D

Niet meer doen he?!

Poggwyd
Contacteer:

Bericht door Poggwyd » ma aug 30, 2004 6:21 pm

dat vind ik arrogant.

verder had ik gister al met robgoroth al een gesprek over black metal en hij vertelde me dat van de bands die ik opnoemde toen er maar 1 Black Metal band tussen zat.

Nu was mijn vraag aan hem wie de criteria heeft vastgesteld om een band black metal te mogen noemen. Voor zover ik weet zijn bands als Cradle of Filth en Dimmu Borgir wel black metal. Children of Bodom misschien niet omdat dat toch wat anders klinkt maar omdat ik niet zou weten wat het anders is heb ik het maar bij Black Metal ingedeeld :D
Trek je al helemaal niks aan van 80% van die prutsers die hier commentaar leveren op jouw persoon omwille van jouw onwetenheid. Diezelfde mensen deden niet langer dan een jaar geleden precies hetzelfde wat jij nu doet.

Het verschil behoren tussen Dimmu Borgir en Cradle of Filth enerzijds en Children of Bodom anderzijds lijkt in den beginne verwarrend. Als je een tijdje blijft hangen in de stroming pik je vanzelf op wanneer iets wel black is en waarom iets niet. Vanzelf zal je dan duidelijk worden wat het is dat Cradle en Dimmu zo impopulair maakt in de underground kringen.
Hoegaarden or die!

Svenson

Bericht door Svenson » ma aug 30, 2004 6:22 pm

iscariah schreef:Wat vind men hier van Blodsrit, ik heb hun cd Ocularis Infernum en dit is wel een goed black metalcd'tje.
Gave band, een een zeer stevige plaat. Check www.crowe.nl voor een review.

Alleen zijn CG en Walpurgisnacht muzikaal niet echt met elkaar te vergelijken. De nieuwe CG rost ook btw.
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

nightwing

Bericht door nightwing » ma aug 30, 2004 6:23 pm

Poggwyd schreef:[..]

Trek je al helemaal niks aan van 80% van die prutsers die hier commentaar leveren op jouw persoon omwille van jouw onwetenheid. Diezelfde mensen deden niet langer dan een jaar geleden precies hetzelfde wat jij nu doet.

Het verschil behoren tussen Dimmu Borgir en Cradle of Filth enerzijds en Children of Bodom anderzijds lijkt in den beginne verwarrend. Als je een tijdje blijft hangen in de stroming pik je vanzelf op wanneer iets wel black is en waarom iets niet. Vanzelf zal je dan duidelijk worden wat het is dat Cradle en Dimmu zo impopulair maakt in de underground kringen.
als je CoF 1 keer live hebt gezien tegenwoordig dan weetje genoeg hoor, wat een poser is die kerel hehe

edit:

an je muzieksmaak te zien, probeer Norther en Eternal tears of Sorrow maar.

nee geen BM
Laatst gewijzigd door nightwing op ma aug 30, 2004 6:24 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Mausoleum

Bericht door Mausoleum » ma aug 30, 2004 6:23 pm

Walpurgisnacht is wel de moeite om is aan een luisterbeurt te onderwerpen.

Samoht Slegov

Bericht door Samoht Slegov » ma aug 30, 2004 6:23 pm

dat vind ik arrogant.

Of Cradle of Filth en Dimmu Borgir black metal zijn is al heeeeel lang gediscussieerd door vele mensen, maar het zijn in ieder geval niet de beste voorbeelden van black metal. Met andere woorden als jij van dimmu borgir houd ben je nog geen black metal liefhebber. Er is niet iemand die die criteria heeft vastgesteld, de stijl is gewoon op die manier ontwikkelt (vanuit trash metal) er zitten dus van oorsprong geen keyboards in black metal, maar later dachten een paar mensen dat het mischien wel leuk zou zijn om keyboard toe te voegen aan black metal en toen kreeg je Dimmu Borgir ETC.

Kimzel

Bericht door Kimzel » ma aug 30, 2004 6:25 pm

cof heeft toegegeven geen blackmetal te zijn
of liever willen zijn

Samoht Slegov

Bericht door Samoht Slegov » ma aug 30, 2004 6:25 pm

Commentaar geven is iets anders dan iets uitleggen en tips geven

Samoht Slegov

Bericht door Samoht Slegov » ma aug 30, 2004 6:26 pm

natassja schreef:cof heeft toegegeven geen blackmetal te zijn
of liever willen zijn
Inderdaad
Gewoon 'extreme metal' als het goed begrepen heb

Mausoleum

Bericht door Mausoleum » ma aug 30, 2004 6:27 pm

Inderdaad
Gewoon 'extreme metal' als het goed begrepen heb
Of Cunt Metal.

el Brujo

Bericht door el Brujo » ma aug 30, 2004 6:28 pm

Is er hier iemand die Aggoloch kent? Komen uit Rusland of oekraine..
Matando Güeros!

Nosferatu Vampyria

Bericht door Nosferatu Vampyria » ma aug 30, 2004 6:28 pm

Dank je wel voor je uitleg :) Ik zal het wel merken denk ik :D

Samoht Slegov

Bericht door Samoht Slegov » ma aug 30, 2004 6:28 pm

Ik vind CoF op plaat best goed trouwens, black metal of niet
Laatst gewijzigd door Samoht Slegov op ma aug 30, 2004 6:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Nosferatu Vampyria

Bericht door Nosferatu Vampyria » ma aug 30, 2004 6:29 pm

Of Cradle of Filth en Dimmu Borgir black metal zijn is al heeeeel lang gediscussieerd door vele mensen, maar het zijn in ieder geval niet de beste voorbeelden van black metal. Met andere woorden als jij van dimmu borgir houd ben je nog geen black metal liefhebber. Er is niet iemand die die criteria heeft vastgesteld, de stijl is gewoon op die manier ontwikkelt (vanuit trash metal) er zitten dus van oorsprong geen keyboards in black metal, maar later dachten een paar mensen dat het mischien wel leuk zou zijn om keyboard toe te voegen aan black metal en toen kreeg je Dimmu Borgir ETC.
okey :D op die manier :D

Poggwyd
Contacteer:

Bericht door Poggwyd » ma aug 30, 2004 6:29 pm

Commentaar geven is iets anders dan iets uitleggen en tips geven
Dan heb jij daar een ander idee van dan ik, nl:

Ik durf bijna niet hard te reageren omdat het vast een lief, klein, schattig meisje is

Samoht Slegov schreef:Maar zo gebeurd er nog eens wat hier, hehe
Dat zou ik niet willen omschrijven als dingen uitleggen of tips geven, in mijn mening is dat puur commentaar.

Verder geen probleem mee: geef commentaar als jij daar behoefte aan hebt, ik doe niet anders. Maar hou het wel oprecht ja...
Hoegaarden or die!

iscariah

Bericht door iscariah » ma aug 30, 2004 6:31 pm

Samoht Slegov schreef:Ik vind CoF op plaat best goed trouwens, black metal of niet
Vempire blijft toch een strakke Symhonische Black cd, voor mij zullen ze die nooit kunnen overtreffen.

Samoht Slegov

Bericht door Samoht Slegov » ma aug 30, 2004 6:31 pm

Dat zou ik niet willen omschrijven als dingen uitleggen of tips geven, in mijn mening is dat puur commentaar.

Verder geen probleem mee: geef commentaar als jij daar behoefte aan hebt, ik doe niet anders. Maar hou het wel oprecht ja...
Ik geef toe dat je gedeeltelijk gelijk hebt maar ik leg ook uit :)

Nosferatu Vampyria

Bericht door Nosferatu Vampyria » ma aug 30, 2004 6:34 pm

iscariah schreef:[..]
Vempire blijft toch een strakke Symhonische Black cd, voor mij zullen ze die nooit kunnen overtreffen.
Die ken ik niet van ze

is die leuk?

Mausoleum

Bericht door Mausoleum » ma aug 30, 2004 6:34 pm

Leuk?!

Samoht Slegov

Bericht door Samoht Slegov » ma aug 30, 2004 6:35 pm

iscariah schreef:[..]
Zeker hoewel ik The Principle Of Evil Made Flesh en Dusk And Her Embrace ook nog wel heel aardig vind, ik ben stiekem toch benieuwd naar de nieuwe plaat :lol:
Laatst gewijzigd door Samoht Slegov op ma aug 30, 2004 6:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma aug 30, 2004 6:35 pm

Mausoleum schreef:Mystic Circle misschien?
Dude! FUCK! Zeg dan Manes ofzo.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Samoht Slegov

Bericht door Samoht Slegov » ma aug 30, 2004 6:35 pm

Mausoleum schreef::curse:

Leuk?!
Ach joh wind je niet zo op hahaha

iscariah

Bericht door iscariah » ma aug 30, 2004 6:36 pm

Is de nieuwe Leviathan 'Tentacles Of Whorror' goed, ik zat zo te denken om hem aan te schaffen.

Mausoleum

Bericht door Mausoleum » ma aug 30, 2004 6:37 pm

XnegativeX schreef:[..]

Dude! FUCK! Zeg dan Manes ofzo.
Kan ze toch wel 'leuk' vinden? :lol:

Samoht Slegov

Bericht door Samoht Slegov » ma aug 30, 2004 6:37 pm

Die ken ik niet van ze

is die leuk?
Die is heel erg goed (naar mijn bescheiden mening)

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma aug 30, 2004 6:37 pm

iscariah schreef:Is de nieuwe Leviathan 'Tentacles Of Whorror' goed, ik zat zo te denken om hem aan te schaffen.
"Goed" dekt de lading niet helemaal.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

iscariah

Bericht door iscariah » ma aug 30, 2004 6:37 pm

Zeker hoewel ik The Principle Of Evil Made Flesh en Dusk And Her Embrace ook nog wel heel aardig vind, ik ben stiekem toch benieuwd naar de nieuwe plaat :lol:
De Maiden en Metallica invloeden liggen er dik op deze keer.

Op de promo tenminste.

Nosferatu Vampyria

Bericht door Nosferatu Vampyria » ma aug 30, 2004 6:38 pm

Die moet ik dan toch maar een keertje gaan downloaden :D

ken alleen Midian, Cruelty and the Beast en Damnation and a Day

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma aug 30, 2004 6:38 pm

Kan ze toch wel 'leuk' vinden? :lol:
Misschien. Maar je zou niemand de pijniging van Mystic circle toewensen. Kom op nou, toon een beetje compassie.

Samoht Slegov

Bericht door Samoht Slegov » ma aug 30, 2004 6:38 pm

iscariah schreef:Is de nieuwe Leviathan 'Tentacles Of Whorror' goed, ik zat zo te denken om hem aan te schaffen.
Ik vind m erg goed, ik heb m gedownload maar ik ga hem zeker weten bestellen

Mausoleum

Bericht door Mausoleum » ma aug 30, 2004 6:39 pm

XnegativeX schreef:[..]

Misschien. Maar je zou niemand de pijniging van Mystic circle toewensen. Kom op nou, toon een beetje compassie.
Ok ok, sorry.

verwoesting

Bericht door verwoesting » ma aug 30, 2004 6:39 pm

Ja hoor

Gesloten