En dingen als Moodyman en Theo Parrish dan? Die hoor ik ook vaak als 'techno' bestempeld worden, maar dat is beide niet echt wat ik me voorstel bij techno.the true Thorko schreef:[..]
Het genre heeft door de jaren heen een behoorlijke ontwikkeling doorgemaakt en dat daardoor verschillende stijlen zijn ontstaan en ondertussen weer door elkaar lopen is wel duidelijk.
Speedy J ttv Pullover wás techno... maar hoe omschrijf je Jeroens werk nou?
In Italie noemen ze HardStyle techno... daar noemen ze immers alles wat geen eurohouse is techno.
Maar Kraftwerk is geen techno - dat is wél zeker.
Gabberrrrr!! [Hardcore-discussietopic]
- the true Thorko
In de UK noemen ze alles 'rave'... d'r is geen touw aan vast te knopen.Erynide schreef:[..]
En dingen als Moodyman en Theo Parrish dan? Die hoor ik ook vaak als 'techno' bestempeld worden, maar dat is beide niet echt wat ik me voorstel bij techno.

I'm not sick... I'm evil!
Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.
Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.
Dat album weet ik niet waar je die kan krijgen, maar je kan op www.recess.nl wel behoorlijk wat materiaal van Hellfish & The DJ Producer vinden. Vooral Deathchant Anti Ebay Weapon 1 vind ik zeer de moeite waard. (check King Of The Vari Speed van DJ Producer maar eens!!!) Vandaag weer 10 vinyltjes binnengekregen. Altijd lekker.K. schreef:Rekels.. heeft iemand van jullie enig idee of het album Constant Mutation van Hellfish & DJ Producer nog ergens te krijgen is? CD of vinyl.. maakt me niet zoveel uit.

-
Pff, Underworld is gaaf.Die_Eier_Von_Satan schreef:[..]
Moby is dan wel weer gaaf, de andere 2 weer kut, hehe.
En tekno is mij altijd bijgebleven als de muziek waar de mensen op een kluitje pal voor de boxen heen en weer staan te wiegen om de beat te voelen (en daarmee hun oren verpesten, maargoed)
ik stond me erover te verbazen toen ik dat voor het eerst zag

[img]http://img294.imageshack.us/img294/5231/fusion1bz.gif[/img]
Dit zullen niet veel mensen leuk vinden, maar toch wil ik dit topic even omhoog kicken. Ben gisteren naar een hardcore feest toegeweest waar Ophidian headliner was, en ik ben zwaar onder de indruk van hem. Hij maakt zeer melodieuze hardcore met veel industriele invloeden. Waarschijnlijk is hij al wel bekend bij menig persoon hier. In ieder geval, hier is een link naar een live set van hem:
http://rapidshare.de/files/32013849/Oph ... 08.05_.mp3
http://rapidshare.de/files/32013849/Oph ... 08.05_.mp3
- Doodskreet
- Contacteer:
Ga dan maar eens meer spul uit de Enzyme stal uitchecken. Hamunaptra, DJ Nosferatu etc.
Ophidian heeft overigens nog een zeer gaaf nummer met Hamunaptra gemaakt: Whispers Of Nameless Fear
Ophidian heeft overigens nog een zeer gaaf nummer met Hamunaptra gemaakt: Whispers Of Nameless Fear
“Play your gloom axe Stephen O’Malley
Sub bass clinging to the sides of the valley
Sub bass ringing in each last ditch and combe
Greg Anderson purvey a sonic doom.”
[img]http://img232.imageshack.us/img232/7098/sunnoanimatedsig6vvst6.gif[/img]
Nosferatu ken ik uiteraard. Van Hamunaptra heb ik nog nooit gehoord, dus daar zal ik eens wat van gaan luisteren.Doodskreet schreef:Ga dan maar eens meer spul uit de Enzyme stal uitchecken. Hamunaptra, DJ Nosferatu etc.
Nu we toch bezig zijn met goede artiesten noemen, check The Outside Agency en Zanthrax maar eens. Ook hele gave artiesten, met aparte stijlen. The Outside Agency maakt een beetje een combinatie tussen hardtechno en hardcore met wat drum 'n bass erdoorheen. Zanthrax gebruikt ook heel veel schranz invloeden. Zeer gaaf.
Edit: En Endymion is uiteraard de moeite waard.
Heerlijk op z'n tijd ja, die duistere darkcore van acts als Endymion, Nosferatu en Ophidian.
En dingen als Neophyte en Headbanger zijn ook erg gaaf. Maar ik prefereer nog altijd de hardste vormen van breakcore, waar hier en daar wat terror, speedcore en gabber opduikt. Dat heeft meestal net wat meer afwisseling.
Echt, Venetian Snares - Scyzag, je stuitert uit je stoel.
En dingen als Neophyte en Headbanger zijn ook erg gaaf. Maar ik prefereer nog altijd de hardste vormen van breakcore, waar hier en daar wat terror, speedcore en gabber opduikt. Dat heeft meestal net wat meer afwisseling.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
nietszeggend te zijn
Venetian Snares vind ik ook erg gaaf. Heb dat album met die klassieke muziek tussendoor. Verder hoorde ik laatst een snoeiharde drum'n bass mix van Raining Blood, gemaakt door Bong-ra. Dat klonk heel gaaf. Ik zal eens kijken of ik dat linkje nog kan vinden.Amibor schreef:Heerlijk op z'n tijd ja, die duistere darkcore van acts als Endymion, Nosferatu en Ophidian.
Edit:
http://www.youtube.com/watch?v=YkFXGCr8 ... ed&search=
- Audiophile
Bong-Ra is briljant, jammer dat ik em in Nijmegen moet missen. Veel bruter dan dat wordt het bij drum n bass niet..Fear_Of_The_Dark schreef:[..]
Venetian Snares vind ik ook erg gaaf. Heb dat album met die klassieke muziek tussendoor. Verder hoorde ik laatst een snoeiharde drum'n bass mix van Raining Blood, gemaakt door Bong-ra. Dat klonk heel gaaf. Ik zal eens kijken of ik dat linkje nog kan vinden.
Edit:
Makkers staakt uw wild geraas
- Audiophile
- Audiophile
ik geef toch ook aan dat de muziek herrie is, lulhannes. maar jij haalt aan dat mijn mening in de gids kan aangzien het woord nerd daar ook herhaaldelijk in voorkwam. het onderwerp verplaatste zich dus even naar de personen achter de muziek. eerst even lezen flip, voor je er allerlei boeiende zinnetjes tegenaan gooit.
En nogmaal over de muziek: mijn klleine broertje van 4 kan dat ook binnen een paar minuten in elkaar jassen.. beat eronder. even een paar sampletjes en klaar. té simpel en té sneu.
En nogmaal over de muziek: mijn klleine broertje van 4 kan dat ook binnen een paar minuten in elkaar jassen.. beat eronder. even een paar sampletjes en klaar. té simpel en té sneu.
i'm confused! wait...... maybe i'm not.
- Sargatanas
Dus wat. Dus ben je nog geen Neophyte. Dus ben je nog geen Bong-Ra. Ik haat gabber, maar ik heb wel geleerd dat je om een pakkende housemix in elkaar te draaien wel wat meer nodig hebt dan een drumcomputer die bonk doet. Een beetje meer rexpect voor de muziek zou ook helpen, en daar kan ik jou niet op betrappen. Blijf dan uit het topic ofzo.
En daarnaast irriteert je schreeuwerige stijl van posten me nogal. Dit is een forum. Mensen nemen de tijd om je bericht te lezen. Die uitroeptekens en capslock zijn nergens goed voor.
En daarnaast irriteert je schreeuwerige stijl van posten me nogal. Dit is een forum. Mensen nemen de tijd om je bericht te lezen. Die uitroeptekens en capslock zijn nergens goed voor.
Makkers staakt uw wild geraas
- Doodskreet
- Contacteer:
Tering! dat is inderdaad erg gaaf.Fear_Of_The_Dark schreef:[..]
Venetian Snares vind ik ook erg gaaf. Heb dat album met die klassieke muziek tussendoor. Verder hoorde ik laatst een snoeiharde drum'n bass mix van Raining Blood, gemaakt door Bong-ra. Dat klonk heel gaaf. Ik zal eens kijken of ik dat linkje nog kan vinden.
Edit:
Heb nu al zin in oud en nieuw! Venetian Snares, Bong-Ra en Unyx: KOM MAAR OP!
En hup! Go Rascul!
Je IQ is volgens mij verbazingwekkend laag, dat blijkt uit je stijl van posten en het herhaaldelijk gebruiken van het woord 'kanker'.@cid schreef:[..]
ziellepootje
Oh, en je onwetendheid natuurlijk.
[url]http://www.recordnerd.com/lists/Nasgrath/[/url]
[url]http://www.myspace.com/christianjuntunen[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Nasgrath/?chartstyle=SilverWeekly][img]http://imagegen.last.fm/SilverWeekly/artists/Nasgrath.gif[/img][/url]
[url]http://www.myspace.com/christianjuntunen[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Nasgrath/?chartstyle=SilverWeekly][img]http://imagegen.last.fm/SilverWeekly/artists/Nasgrath.gif[/img][/url]
Tsja, en hoeveel post heb je gelezen?? 2?Taart schreef:[..]
Je IQ is volgens mij verbazingwekkend laag, dat blijkt uit je stijl van posten en het herhaaldelijk gebruiken van het woord 'kanker'.
Oh, en je onwetendheid natuurlijk.
Denk dat je het eerder moet omdraaien, vriend. Dat jij aanneemt dat een persoon een laag IQ heeft omdat hij/zij op een bepaalde manier posts achterlaat. dat getuigt eerder van een laag IQ. Dat de bovenstaande persoon zich op zijn tenen getrapt voelt omdat ik veel uitroep tekens gebruik is niet mijn probleem. Dat heet force of habit.. of moet ik dat ook maar even uitleggen....
goh, wat begrijp ik de mensen toch die snel dit tranendal verlaten...
i'm confused! wait...... maybe i'm not.
Okeej, je punt is duidelijk. Of iemand er aanstoot aan neemt is een tweede natuurlijk, maar hou je vanaf nu maar lekker uit dit topic.@cid schreef:[..]
Tsja, en hoeveel post heb je gelezen?? 2?
Denk dat je het eerder moet omdraaien, vriend. Dat jij aanneemt dat een persoon een laag IQ heeft omdat hij/zij op een bepaalde manier posts achterlaat. dat getuigt eerder van een laag IQ. Dat de bovenstaande persoon zich op zijn tenen getrapt voelt omdat ik veel uitroep tekens gebruik is niet mijn probleem. Dat heet force of habit.. of moet ik dat ook maar even uitleggen....
- Doodskreet
- Contacteer:
Je weet blijkbaar waar de deur is.@cid schreef:[..]
Tsja, en hoeveel post heb je gelezen?? 2?
Ga verdomme gewoon niet zon topic zitten te verzieken met je domme gezwam.
Kijk het topic (vooral laatste pagina's) maar eens goed door dannightwing schreef:Ik heb er de kloten verstand van. Ik luister Angerfist, Outblast etc. echt veel verder kom ik niet. Wel lekker soms voor de rest moet ik maar eens uit gaan breiden.

Ja, nu jouw gezicht nog en dan zijn we daar ook weer klaar mee.. :' )@cid schreef:gabbers hebben dat echt helemaal naar de tering geholpen......
29 december Venetian Snares in Tivoli de Helling, ik ben wel van de partij.
Dan verder nog dit.. wie kan mij vertellen waar het album "New York City Speedcore" van D.O.A. (Disciples of Annihilation) te verkrijgen valt? Tweedehands is ook prima, zolang het maar enigszins betaalbaar is.
Vette muziek, D.O.A.
Is ie niet te vinden of te bestellen bij de Midtown? In principe zouden ze hem daar wel moeten hebben. Alhoewel ze daar niet echt van de speedcore zijn geloof ik. Als je er een specifieke terrorplaat zoekt, kom je hem 9 van de 10 keer in ieder geval niet tegen (helaas).K. schreef:[..]
Ja, nu jouw gezicht nog en dan zijn we daar ook weer klaar mee.. :' )
29 december Venetian Snares in Tivoli de Helling, ik ben wel van de partij.
Dan verder nog dit.. wie kan mij vertellen waar het album "New York City Speedcore" van D.O.A. (Disciples of Annihilation) te verkrijgen valt? Tweedehands is ook prima, zolang het maar enigszins betaalbaar is.
Vette muziek, D.O.A.
-
Overkill schreef:Wat is dat Venetian Snares waar ik iedereen over hoor? Is het gaaf?
http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic. ... 33&start=0
een haiku is een
nietszeggend te zijn
nietszeggend te zijn
- Audiophile
Leuk, maar je hebt niet begrepen wat ik duidelijk probeerde te maken.@cid schreef:ik geef toch ook aan dat de muziek herrie is, lulhannes. maar jij haalt aan dat mijn mening in de gids kan aangzien het woord nerd daar ook herhaaldelijk in voorkwam. het onderwerp verplaatste zich dus even naar de personen achter de muziek. eerst even lezen flip, voor je er allerlei boeiende zinnetjes tegenaan gooit.
Kan er iemand mij aan wat extratone helpen? Ik ben der beniewd naar.
[quote="Black No. 1"][..]
Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]
Moet je maar eens kijken op speedcore.ca. Daar staan hele zooi speedcore tracks, en ook af en toe wel eens wat extratone. Verder staan er zooi nummers van Plague, zeer goede speedcore DJ. Moet je maar eens checken.Audiophile schreef:[..]
Leuk, maar je hebt niet begrepen wat ik duidelijk probeerde te maken.
Kan er iemand mij aan wat extratone helpen? Ik ben der beniewd naar.
En je moet dat C.S.R. setje maar eens goed luisteren. Daar zit ook een leuk tempo in.
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Nope, het koude digitale lege geluid van dit soort werk doet me nog steeds niets.
Invloeden hoor ik af en toe best graag, maar volledig elektronisch vind ik sowieso niet echt te doen.
Ik vraag me wel eens af wat mensen de meest extreme monotone speedcore of terror nou mooi laat vinden. Datzelfde geldt overigens voor noise, wat ik dan slechts live kan waarderen.
Is dat hetzelfde als met extreme monotone blast black metal, waar toch vaak net wat meer vakmanschap in zit.
Hoe moet ik dat zien?
Invloeden hoor ik af en toe best graag, maar volledig elektronisch vind ik sowieso niet echt te doen.
Ik vraag me wel eens af wat mensen de meest extreme monotone speedcore of terror nou mooi laat vinden. Datzelfde geldt overigens voor noise, wat ik dan slechts live kan waarderen.
Is dat hetzelfde als met extreme monotone blast black metal, waar toch vaak net wat meer vakmanschap in zit.
Hoe moet ik dat zien?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
De aggressie, dat doet het hem. Live vind ik er ook geen fuck aan, hakken op dat tempo is collectieve zelfmoord. Maar om het te luisteren vind ik het erg gaaf, lekker losgaan.Jeroen schreef:Nope, het koude digitale lege geluid van dit soort werk doet me nog steeds niets.
Hoe moet ik dat zien?
En noise...tja. Ik ben ook geen noiseliefhebber. Daar zie ik nou echt niks in.
- Audiophile
We zit iet meer vakmanschap in black metal, alleen meer zweet omdat je niet kan programmeren. Als de energie je niet pakt kan je der weinig aan doen. Noise is gewoon eerst het ideaal proberen te vatten en daarna gewoon diep luisteren en genieten van de koppijn.Jeroen schreef:Nope, het koude digitale lege geluid van dit soort werk doet me nog steeds niets.
Hoe moet ik dat zien?
Heb je het al geprobeerd met het volume op te hard?
[quote="Black No. 1"][..]
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
ja, maar het doet het simpelweg niet.. agressie hoor ik liever terug met echte instrumenten. Waar mensenhanden aan te pas zijn gekomen. Goed goed, extreme black metal met zuigproductie is natuurlijk ook niet echt vakmanschap maar toch. Qua extremiteit ligt het wel dicht bij elkaar.
Smaak blijft een vreemd iets, onverklaarbaar, gelukkig maar ook.
Smaak blijft een vreemd iets, onverklaarbaar, gelukkig maar ook.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
- Maximum Resistance
Ik denk dat de terror stijl je eventueel wel kan bevallen aangezien het botte agressie is vergelijkbaar met bijvoorbeeld brute death metal bandjes. Die maat van je kan je vast wel feestjes aanraden.sanguis schreef:Ik heb ooit eens een maat van me belooft, nadat ie met mij mee naar een metalfeest is geweest, dat ik ook een keer met hem mee zou gaan naar zo`n hardcore/gabber ding.
Zijn er door jullie dingen aan te raden waar ook een metalfan zich redelijk thuis zou voelen.
Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!
Of Unexist, die draait ook altijd wel stevig, met wat terrorelementen erin verwerkt.Maximum Resistance schreef:[..]
Ik denk dat de terror stijl je eventueel wel kan bevallen aangezien het botte agressie is vergelijkbaar met bijvoorbeeld brute death metal bandjes. Die maat van je kan je vast wel feestjes aanraden.
En als je het helemaal aggressief wil hebben, moet je Noizefucker maar eens checken. Die gebruikt ook metalsamples, maar da's ook meteen het uiterste.
- Maximum Resistance
Klopt, hij gebruikt veel samples van Cannibal Corpse maar na 3 nummertjes ben je dan ook helemaal uitgeteld.Fear_Of_The_Dark schreef:[..]
En als je het helemaal aggressief wil hebben, moet je Noizefucker maar eens checken. Die gebruikt ook metalsamples, maar da's ook meteen het uiterste.

Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!
hehehe volgens mij ga ik daar alleen al om de mensen enzo lol hebben. En af en toe wat hardcore kan ik wel waarderen.Maximum Resistance schreef:[..]
Ik denk dat de terror stijl je eventueel wel kan bevallen aangezien het botte agressie is vergelijkbaar met bijvoorbeeld brute death metal bandjes. Die maat van je kan je vast wel feestjes aanraden.