Jazz

Voor alle andere bands
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » ma sep 26, 2005 2:23 pm

defenderofsteel schreef:valt mee hoor, ken zat mensen die "jazz" luistere om te laten zien hoe ontwikkeld en beschaafd ze wel niet zijn etcetc. natuurlijk spreekt dit niet voor alle jazzfans. door dat soort figuren bots ik met jazz. voor de rest is het mijn ding niet en moet iedereen fijn luistere wat men zelf wil
Ik ken zat mensen die metal luisteren om te laten zien hoe ruig en 'anders' ze wel niet zijn. Je hebt in alle 'scenes' mensen die meer om de 'air' die om de muziek hangt geven, dan de muziek zelf. Het feit dat jij je mening baseert over jazz, de muziek, op dat soort mensen is jouw fout. Ja, jazz bevat een hoge mate van 'muzikaal intellect', net zoals sommige metal (bijv. progressive) dat ook bevat. En dat is zeker voor een muzikant fantastisch: de muzikale diepgang en complexiteit van bijv. Allan Holdsworth (fusion gitarist) geeft me minstens net zo'n kick als de power van bijv. "Lack Of Comprehension" van ons aller Chuck.
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Bericht door Rascul » ma sep 26, 2005 7:33 pm

defenderofsteel schreef:valt mee hoor, ken zat mensen die "jazz" luistere om te laten zien hoe ontwikkeld en beschaafd ze wel niet zijn etcetc. natuurlijk spreekt dit niet voor alle jazzfans. door dat soort figuren bots ik met jazz. voor de rest is het mijn ding niet en moet iedereen fijn luistere wat men zelf wil
Koop/download/jat nou gewoon eens Kind Of Blue van Miles Davis, zet All Blues of Blue In Green op en geniet. Dat is jazz, genieten. Vergeet die analystische prietpraat die jazzrecensenten nog wel eens uit willen kramen (lynchen die lui).

Of die prachtige versie van Autumn Leaves door Chet Baker.
Makkers staakt uw wild geraas

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4461
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » ma sep 26, 2005 8:59 pm

Rascul schreef:[..]


Koop/download/jat nou gewoon eens Kind Of Blue van Miles Davis, zet All Blues of Blue In Green op en geniet. Dat is jazz, genieten. Vergeet die analystische prietpraat die jazzrecensenten nog wel eens uit willen kramen (lynchen die lui).

Of die prachtige versie van Autumn Leaves door Chet Baker.
Kun je een metalliefhebber niet beter een Bitches Brew ofzo aanraden om met jazz te beginnen? Kind of Blue is inderdaad goddelijk mooi, maar misschien dat een typische metalliefhebber dat toch te rustig vindt...
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » ma sep 26, 2005 9:06 pm

Of misschien Cynic , Meshuggah's "None" -> Allan Holdsworth?
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma sep 26, 2005 9:10 pm

Jazz is kunst, maar een vorm van kunst waar ik niet van houd. Dat het kunst is staat buiten kijf.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Tymon
Berichten: 824
Lid geworden op: do jan 22, 2004 11:37 am
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Bericht door Tymon » ma sep 26, 2005 9:12 pm

Alle goede muziek is kunst. Maar dat is een andere discussie.
[img]http://www.exivious.net/banner/banner.gif[/img]

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Bericht door Rascul » di sep 27, 2005 11:25 am

Fusion schreef:Of misschien Cynic , Meshuggah's "None" -> Allan Holdsworth?
Cynic en Meshuggah zijn geen jazz. Da's freakmuziek. Het ergert me lichtelijk dat iedereen freakmuziek en jazz als synoniemen ziet, terwijl je dat stempel eerder op Fusion danwel Progmetal kunt drukken. Een beetje "echte" jazz gaat om de emotie, niet om de techniek.

@ Paradigm: juh, dat kan ook, samen met Mahavishnu Orchestra, Tony Williams' Lifetime, Miles Davis - A Tribute To Jack Johnson en Miles Davis - In A Silent Way. Maar da's ook weer jazzrock/fusion en mijn punt was eigenlijk dat "echte" jazz (nee ik ben niet zo'n bebopfascist) ook puur genieten kan zijn zonder dat het gepiel lijkt.
Makkers staakt uw wild geraas

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » di sep 27, 2005 11:32 am

Rascul schreef:Cynic en Meshuggah zijn geen jazz. Da's freakmuziek.
Kom s uit die Ivoren Toren vandaan Rascul. Ik roep helemaal niet dat Cynic, nog Meshuggah jazz is. Lees nou eens mijn post goed door, let op t -> pijltje, en lees ook eens de post voor die van mij :roll: :roll: :roll:
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Tymon
Berichten: 824
Lid geworden op: do jan 22, 2004 11:37 am
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Bericht door Tymon » di sep 27, 2005 3:23 pm

Bebop vind ik ook "echte jazz" en daar wordt heel wat afgepield.

Cynic zou ik inderdaad geen jazz noemen, d.w.z. vrijwel geen improvisatie en weinig echte jazz harmonie. MAAR de soort akkoorden en toonkeus in de solo's is wel degelijk zwaar beinvloed door jazz/fusion. Dus als "opstapje" naar meer pure jazz zijn ze zeker wel aan te raden naar mijn idee.

Overigens, ik hou zelf niet van de oude pure jazz, voor mij begint het bij de bebop periode.
[img]http://www.exivious.net/banner/banner.gif[/img]

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » di sep 27, 2005 3:50 pm

Ik houd ook wel van 'echte jazz', jij toch ook Tymon? :? Ik zag toen bij jou een Real Book op je standaard staan :mrgreen:
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Bericht door Rascul » di sep 27, 2005 5:15 pm

Tsja, een beetje Real- of Fakebook kan je muzikale vocabulair gewoon enorm vooruit helpen. Ook niet-jazzliefhebbers
Makkers staakt uw wild geraas

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4461
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » di sep 27, 2005 5:17 pm

Rascul schreef:[..]


Cynic en Meshuggah zijn geen jazz. Da's freakmuziek. Het ergert me lichtelijk dat iedereen freakmuziek en jazz als synoniemen ziet, terwijl je dat stempel eerder op Fusion danwel Progmetal kunt drukken. Een beetje "echte" jazz gaat om de emotie, niet om de techniek.

@ Paradigm: juh, dat kan ook, samen met Mahavishnu Orchestra, Tony Williams' Lifetime, Miles Davis - A Tribute To Jack Johnson en Miles Davis - In A Silent Way. Maar da's ook weer jazzrock/fusion en mijn punt was eigenlijk dat "echte" jazz (nee ik ben niet zo'n bebopfascist) ook puur genieten kan zijn zonder dat het gepiel lijkt.
Tsja, jazz is sowieso een vaag begrip. Tussen ragtime, dixieland, bebop en cooljazz zitten misschien wel evenveel verschillen als overeenkomsten, het is toch meer een verzamelterm. En wat Fusion al zei, jazzrock kan inderdaad een opstapje zijn om 'echte jazz' te gaan ontdekken, dat was bij mij althans het geval.
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
Tymon
Berichten: 824
Lid geworden op: do jan 22, 2004 11:37 am
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Bericht door Tymon » di sep 27, 2005 6:14 pm

Fusion schreef:Ik houd ook wel van 'echte jazz', jij toch ook Tymon? :? Ik zag toen bij jou een Real Book op je standaard staan :mrgreen:
Ja dat boek heb ik meer om van te leren, niet omdat ik het nou zo ontzettend leuk vind om standards te spelen. Kan opzich best leuk zijn maar dan op een wat hippere manier.
[img]http://www.exivious.net/banner/banner.gif[/img]

Gebruikersavatar
Enlil
Berichten: 128
Lid geworden op: di aug 31, 2004 4:04 pm

Bericht door Enlil » di sep 27, 2005 6:30 pm

Chick corea, Mahavischnu orchestra.... Billy Cobham....

Al di meola, en dan met name Land of the midnight sun, geweldige jazzrock....
Trilok Gurtu niet te vergeten...
En Gary Willis, zijn live cd "Bent", geniaal gewoon!
Simon Phillips, solowerk van deze drummer....
Mike Stern... Tribal Tech....Dave Weckl.... Brecker Brothers....

John Scofield, geniaal....

En bands die meer richting jazzrock/metal gaan
Dixie dregs.... Gordian Knot....Planet X.... Ron Jarzombek/Spastic ink... Spiral architect... Cynic

Jazz / fusion saai? Echt niet :shock:
Onderschrift

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » di sep 27, 2005 8:06 pm

Enlil schreef:fusion saai? Echt niet :shock:
:mrgreen:
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Emmaneul
Berichten: 3277
Lid geworden op: do mar 06, 2003 9:27 am
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Emmaneul » di sep 27, 2005 8:31 pm

Ik ben een beetje blijven steken wat jazz betreft.

Thelonious Monk
Miles Davis
John Coltrane
Cannonball Adderley
Art Blakey
Wes Montgomery
Sonny Rollins
Dave Brubeck
Charles Mingus
Esbjorn Svensson Trio
Charlie Hunter

Meer ontdek ik niet meer.

En wat mijn smaak betreft, hoe minder rock-invloeden hoe beter. Het moet swingen en bij voorkeur 'zwart' klinken. Geen kijk-mij-eens,-ik-kan-keigoed-met-mijn-vingertjes-snel-nootjes-produceren-en-nu-ben-ik-stoer jazz maar jazz die niet 'berekend' klinkt en rechtstreeks uit het hart lijkt te komen.

Iemand advies?
[img]http://imagegen.last.fm/3blackrows/recenttracks/Emmaneul.gif[/img]

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4461
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » di sep 27, 2005 8:42 pm

Emmaneul schreef:Ik ben een beetje blijven steken wat jazz betreft.

Thelonious Monk
Miles Davis
John Coltrane
Cannonball Adderley
Art Blakey
Wes Montgomery
Sonny Rollins
Dave Brubeck
Charles Mingus
Esbjorn Svensson Trio
Charlie Hunter

Meer ontdek ik niet meer.

En wat mijn smaak betreft, hoe minder rock-invloeden hoe beter. Het moet swingen en bij voorkeur 'zwart' klinken. Geen kijk-mij-eens,-ik-kan-keigoed-met-mijn-vingertjes-snel-nootjes-produceren-en-nu-ben-ik-stoer jazz maar jazz die niet 'berekend' klinkt en rechtstreeks uit het hart lijkt te komen.

Iemand advies?
Charlie 'bird' Parker.
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » di sep 27, 2005 11:21 pm

Een mix van metal en fusion-jazzrock:

http://project.metalfan.nl/MYSTIC_schet ... aar_AF.mp3

de onstrakheid komt omdat ik na 3 uur gekromd zittend drums programmeren de gitaren in 1 a 2 takes inspeel, ondertussen de muis balancerend op mn rechterbeen 8)
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19689
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » di sep 27, 2005 11:47 pm

tering fusion, wat een iel gitaargeluid. klinkt als onze demo :wink:
leuk geëxperimenteer met fusion, maar wordt overschaduwd door de metalkant. is dit voor je band? dan ben ik benieuwd hoe jullie drummer het doet, want met een goeie stuwende partij onder het rustige stuk, klinkt het denk ik erg gaaf.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » di sep 27, 2005 11:50 pm

Laatst dit nummer tot de helft ongeveer (en t outro, dat een fade-out moet worden) in de oefenruimte gespeeld, dat klinkt errug lekker al zeg ik t zelf.
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » wo sep 28, 2005 9:49 am

Soulcollector schreef:tering fusion, wat een iel gitaargeluid. klinkt als onze demo :wink:
[HAP]ik vind dit juist een lekker gitaar geluid, ik hoef ook geen zware death metal beuk sound[/HAP]
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Bericht door Rascul » wo sep 28, 2005 11:32 pm

Emmaneul schreef:Ik ben een beetje blijven steken wat jazz betreft.

Thelonious Monk
Miles Davis
John Coltrane
Cannonball Adderley
Art Blakey
Wes Montgomery
Sonny Rollins
Dave Brubeck
Charles Mingus
Esbjorn Svensson Trio
Charlie Hunter

Meer ontdek ik niet meer.

En wat mijn smaak betreft, hoe minder rock-invloeden hoe beter. Het moet swingen en bij voorkeur 'zwart' klinken. Geen kijk-mij-eens,-ik-kan-keigoed-met-mijn-vingertjes-snel-nootjes-produceren-en-nu-ben-ik-stoer jazz maar jazz die niet 'berekend' klinkt en rechtstreeks uit het hart lijkt te komen.

Iemand advies?
Dan heb je wel al de belangrijke namen gehad. Misschien is Chris Potter wel erg tof, hoewel dat natuurlijk niet "zwart" is (Chris Potter is een bleekscheet). Of anders Joshua Redman, die heeft ook wat te gekke funk-achtige platen gemaakt (met de Elastic band). Daar luister ik heel vaak naar.

[edit]Laat ik vooral We Three van Roy Haynes, Phineas Newborn en Paul Chambers niet vergeten, of Keith Jarrett Trio.
Makkers staakt uw wild geraas

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Bericht door Rascul » wo sep 28, 2005 11:36 pm

Enlil schreef:Chick corea, Mahavischnu orchestra.... Billy Cobham....

Al di meola, en dan met name Land of the midnight sun, geweldige jazzrock....
Trilok Gurtu niet te vergeten...
En Gary Willis, zijn live cd "Bent", geniaal gewoon!
Simon Phillips, solowerk van deze drummer....
Mike Stern... Tribal Tech....Dave Weckl.... Brecker Brothers....

John Scofield, geniaal....

En bands die meer richting jazzrock/metal gaan
Dixie dregs.... Gordian Knot....Planet X.... Ron Jarzombek/Spastic ink... Spiral architect... Cynic

Jazz / fusion saai? Echt niet :shock:
Hee, vergeet Tony Williams' Lifetime, Herbie Hancock's Headhunters en de belangrijkste van allemaal, Weather Report, niet!!
Makkers staakt uw wild geraas

Gebruikersavatar
Chucknorris
Berichten: 2314
Lid geworden op: za apr 16, 2005 1:37 pm
Locatie: WELL Favoriete standje:1t/m69

Bericht door Chucknorris » wo sep 28, 2005 11:48 pm

tussen jazz en prog in: liquid scralet - II en liquid scarlet - killer couple strikes again EP..

damn ik kan het niet genoeg zeggen.. geniaaaaaaal!

Gebruikersavatar
Emmaneul
Berichten: 3277
Lid geworden op: do mar 06, 2003 9:27 am
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Emmaneul » do sep 29, 2005 12:48 pm

Rascul schreef:[..]


Dan heb je wel al de belangrijke namen gehad. Misschien is Chris Potter wel erg tof, hoewel dat natuurlijk niet "zwart" is (Chris Potter is een bleekscheet). Of anders Joshua Redman, die heeft ook wat te gekke funk-achtige platen gemaakt (met de Elastic band). Daar luister ik heel vaak naar.

[edit]Laat ik vooral We Three van Roy Haynes, Phineas Newborn en Paul Chambers niet vergeten, of Keith Jarrett Trio.
ik zal eens rondkijken of ik war van ze kan vinden
[img]http://imagegen.last.fm/3blackrows/recenttracks/Emmaneul.gif[/img]

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » do sep 29, 2005 1:05 pm

Emmaneul schreef:[..]


ik zal eens rondkijken of ik war van ze kan vinden
En check vooral mn link :P fusion met metal, wat wil je nog meer ;)
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Alexus
Berichten: 9433
Lid geworden op: di jan 28, 2003 10:35 pm
Locatie: ergens bij Delft

Bericht door Alexus » do sep 29, 2005 3:25 pm

Net maar weer eens wat Django Reinhardt geluisterd

prettig

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » do sep 29, 2005 3:27 pm

Heb van t rosenberg Trio een concert bezocht waar ze alleen maar Django materiaal speelden, was erg goed!
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Alexus
Berichten: 9433
Lid geworden op: di jan 28, 2003 10:35 pm
Locatie: ergens bij Delft

Bericht door Alexus » do sep 29, 2005 3:34 pm

zeker

en is het ook gewoon een Belgische zigeuner van huis uit
dat is niet iets wat ik had verwacht

Gebruikersavatar
Chucknorris
Berichten: 2314
Lid geworden op: za apr 16, 2005 1:37 pm
Locatie: WELL Favoriete standje:1t/m69

Bericht door Chucknorris » do sep 29, 2005 3:56 pm

Chucknorris schreef:tussen jazz en prog in: liquid scralet - II en liquid scarlet - killer couple strikes again EP..

damn ik kan het niet genoeg zeggen.. geniaaaaaaal!

Gebruikersavatar
Emmaneul
Berichten: 3277
Lid geworden op: do mar 06, 2003 9:27 am
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Emmaneul » do sep 29, 2005 4:08 pm

Fusion schreef:[..]
En check vooral mn link :P fusion met metal, wat wil je nog meer ;)
klinkt supertof!

Bij het 1ste keyboard/fusion-stuk klinkt het deuntje er 'vreemd' en uit de maat. In het tweede fusionstuk hoor ik ook wat slordigheden in de lead. (maar dat zal je zelf wel weten :) )

Verder is de opbouw goed gedaan
Die thrashriff aan het einde is ook tof.
Alexus schreef: Net maar weer eens wat Django Reinhardt geluisterd

prettig
HA! Django, dat is de eerste jazz-artiest waar ik een CD van had. Hele leuke muziek is dat!
[img]http://imagegen.last.fm/3blackrows/recenttracks/Emmaneul.gif[/img]

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » do sep 29, 2005 4:13 pm

@Emmaneul: thanks! Ja t is allemaal erg slordig ingespeeld nog. En zowiezo moeten de drums dat metalstuk op t einde inleiden door tijdens mn gitaarsynth solo de spanning op te voeren, om in een climax te eindigen in dat metal stuk. Eerst was t idee om dat metalstuk als fade-out te laten eindigen, maar ik hen net in mn hoofd alweer iets heel anders bedacht, t moet wel prog en elitair blijven :mrgreen: ;)
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Chucknorris
Berichten: 2314
Lid geworden op: za apr 16, 2005 1:37 pm
Locatie: WELL Favoriete standje:1t/m69

Bericht door Chucknorris » do sep 29, 2005 7:21 pm

Fusion schreef:@Emmaneul: thanks! Ja t is allemaal erg slordig ingespeeld nog. En zowiezo moeten de drums dat metalstuk op t einde inleiden door tijdens mn gitaarsynth solo de spanning op te voeren, om in een climax te eindigen in dat metal stuk. Eerst was t idee om dat metalstuk als fade-out te laten eindigen, maar ik hen net in mn hoofd alweer iets heel anders bedacht, t moet wel prog en elitair blijven :mrgreen: ;)

hee poepsukkel... jij moet die nieuwe liquid scarlet beluisteren.. leer jij wat jazz en prog is! (ik zou het je desnoods kunnen sturen zelfs.. )

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Bericht door Rascul » do sep 29, 2005 8:08 pm

Emmaneul schreef:[..]


ik zal eens rondkijken of ik war van ze kan vinden
En we zijn nog lang niet klaar.. Oude jazz natuurlijk, Count Basie, Duke Ellington, noem ze maar op
Makkers staakt uw wild geraas

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » do sep 29, 2005 8:51 pm

Chucknorris schreef:[..]



hee poepsukkel... jij moet die nieuwe liquid scarlet beluisteren.. leer jij wat jazz en prog is! (ik zou het je desnoods kunnen sturen zelfs.. )
He smegmaflikker, ik ga t tsjekken!
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Chucknorris
Berichten: 2314
Lid geworden op: za apr 16, 2005 1:37 pm
Locatie: WELL Favoriete standje:1t/m69

Bericht door Chucknorris » do sep 29, 2005 8:56 pm

Fusion schreef:[..]
He smegmaflikker, ik ga t tsjekken!
als je t niet kan vinden.. paas me een mailtje oid.. ik geemail t dan wel naar u

Gebruikersavatar
Emmaneul
Berichten: 3277
Lid geworden op: do mar 06, 2003 9:27 am
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Emmaneul » do sep 29, 2005 8:58 pm

Rascul schreef:[..]


En we zijn nog lang niet klaar.. Oude jazz natuurlijk, Count Basie, Duke Ellington, noem ze maar op
Duke Ellington heb ik natuurlijk al in mijn collectie.

Echt oude dansgericht jazz zoals Swing of Dixieland vind ik weer niet zo spannend. Wel leuk hoor maar niet spannend.
[img]http://imagegen.last.fm/3blackrows/recenttracks/Emmaneul.gif[/img]

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » do sep 29, 2005 9:04 pm

@Rascul en Emmaneul: kennen jullie ook de klassieke symfonien van Duke Ellington? Die zijn FAN-TAS-TISCH!!! Een keer live door t Concertgebouw Orkest horen uitvoeren ("The River") werden een aantal (klassieke!) orkestleden opeens uitgenodigd te improviseren, dat was echt geweldig!
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Emmaneul
Berichten: 3277
Lid geworden op: do mar 06, 2003 9:27 am
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Emmaneul » do sep 29, 2005 9:05 pm

haha, dat lijkt me tof!

edit: om te zien
[img]http://imagegen.last.fm/3blackrows/recenttracks/Emmaneul.gif[/img]

Gebruikersavatar
Chucknorris
Berichten: 2314
Lid geworden op: za apr 16, 2005 1:37 pm
Locatie: WELL Favoriete standje:1t/m69

Bericht door Chucknorris » do sep 29, 2005 9:07 pm

Fusion schreef:@Rascul en Emmaneul: kennen jullie ook de klassieke symfonien van Duke Ellington? Die zijn FAN-TAS-TISCH!!! Een keer live door t Concertgebouw Orkest horen uitvoeren ("The River") werden een aantal (klassieke!) orkestleden opeens uitgenodigd te improviseren, dat was echt geweldig!
hee als je de nieuwe 2 albums niet kan vinden moet je the red stairs maar eens van hun downloaden; www.liquidscarlet.com.. kan je ook wat samples vinden ;)

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Bericht door Rascul » za okt 01, 2005 5:22 pm

Emmaneul schreef:[..]


Duke Ellington heb ik natuurlijk al in mijn collectie.

Echt oude dansgericht jazz zoals Swing of Dixieland vind ik weer niet zo spannend. Wel leuk hoor maar niet spannend.
Alsnog Count Basie dus he :P
Makkers staakt uw wild geraas

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Bericht door Rascul » za okt 01, 2005 5:23 pm

Fusion schreef:@Rascul en Emmaneul: kennen jullie ook de klassieke symfonien van Duke Ellington? Die zijn FAN-TAS-TISCH!!! Een keer live door t Concertgebouw Orkest horen uitvoeren ("The River") werden een aantal (klassieke!) orkestleden opeens uitgenodigd te improviseren, dat was echt geweldig!
Fuck yeah. Ik heb een keer in het kader van Crossover-project het HGO samen met The Jazz Orchestra Of The Concertgebouw Gershwins American In Paris en de suites van Ellington zien uitvoeren. Genieten man...
Makkers staakt uw wild geraas

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4461
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » di okt 04, 2005 6:08 pm

Ik heb nu (eindelijk) een cd van Masada in huis, vette shit! Kwartet onder leiding van john zorn, vrije jazz gebaseerd op Joodse volksmuziek. Aanrader!
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » di okt 04, 2005 6:09 pm

Jazeker!!! 8) 8) 8)
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4461
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » di okt 04, 2005 6:13 pm

Ik vond het trouwens verrassend 'mooi', mooi als in goed te volgen, logisch klinkend. Ik kende alleen painkiller en Naked city van Zorn, dus ik was voorbereid op een lekkere bak herrie, maar het is heerlijk melodieus, natuurlijk wel met de experimentelere klanken hier en daar, maar de doorsnee jazz-liefhebber zal niet meteen gillend wegrennen.
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » di okt 04, 2005 6:15 pm

Zorn doet veel verschillende dingen, maar ik snap wat je bedoelt. Het is hele mooie, volgbare muziek. En das voor Zorn wel een uitzondering :lol: Wist je trouwens dat hij t debut van Mr Bungle had geproduceerd?
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Nakur
Berichten: 1919
Lid geworden op: ma okt 03, 2005 6:11 pm
Locatie: Rheden

Bericht door Nakur » di okt 04, 2005 6:17 pm

Jaga Jazzist is gaaf!
[img]http://img.photobucket.com/albums/v365/nakur/avatar.jpg[/img]

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4461
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » di okt 04, 2005 6:18 pm

yep.

Wat zijn trouwens de beste delen van masada? er zijn er een stuk of 12 toch? Want ik heb op de bieb maar gewoon arbitrair voor deel drie gekozen...
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
Tymon
Berichten: 824
Lid geworden op: do jan 22, 2004 11:37 am
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Bericht door Tymon » di okt 04, 2005 8:46 pm

Nakur schreef:Jaga Jazzist is gaaf!
Daar vind ik dan weer verdomd weinig aan.
[img]http://www.exivious.net/banner/banner.gif[/img]

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » wo okt 05, 2005 9:26 am

Soms kan t me wel boeien, zag een keer een live optreden van LowLands, dat klonk erg goed. t Optrden in de Melkweg was dan weer echt saaaaaaaaaaaaaai
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Plaats reactie