Rush

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Favoriete plaat uit de jaren tachtig?

Moving Pictures
8
57%
Signals
1
7%
Grace Under Pressure
2
14%
Power Windows
1
7%
Hold Your Fire
1
7%
Presto
1
7%
 
Totaal aantal stemmen: 14

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » zo mar 02, 2008 5:19 pm

Ondertussen aangekomen bij het nummer the spirit of radio en ik kan eigenlijk niet anders zeggen dan dat dit me eigenlijk wel erg bekoord. Goede shit.
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » zo sep 21, 2008 10:23 am

Kleine update van het Rush front:
According to Amazon.com, Canadian rock trio RUSH will release its new concert DVD, "Snakes & Arrows Live" (see artwork below), on November 18. The set — which was filmed in Rotterdam, Netherlands, during the 2007 leg of the band's "Snakes & Arrows" tour — is expected to feature the same track listing as RUSH's "Snakes & Arrows Live" album which was released this past April.

A spokesperson for RUSH has denied Internet reports that the band is leaving Atlantic Records for the independent Canadian company Rounder. In fact, "RUSH are still contracted to Atlantic for one more album," the spokeperson told Classic Rock magazine. Rounder — whose roster includes GEORGE THOROGOOD & THE DESTROYERS, ALISON KRAUSS, THE TRAGICALLY HIP and BRUCE COCKBURN — "will be issuing the trio's upcoming 'Snakes & Arrows Live' DVD, but that's as far as the arrangement goes."

RUSH has been with Atlantic Records since 1989's "Presto" and has released a total of seven studio and four live albums for the label.

RUSH's most recent concert leg wrapped July 24 in Indianapolis, Indiana. The group has been out behind its 18th studio album, "Snakes & Arrows", which marked RUSH's first set of all-new material since 2002's "Vapor Trails".

RUSH's songs "Closer to the Heart" and "Working Man" were recently made available for the Rock Band video game.

RUSH will receive a star on Hollywood's Walk of Fame next year
Bron: Blabbermouth

Afbeelding
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo nov 05, 2008 11:24 pm

Presto aangeschaft en die bevalt me serieus behoorlijk goed! Toch maar weer eens wat meer Rush gaan aanschaffen binnenkort. Op het moment heb ik Fly By Night, Caress Of Steel, 2112, A Farewell To Kings, Hemispheres, Permanent Waves, Moving Pictures, Signals, Grace Under Pressure, Presto, Test For Echo en Snakes & Sirens (van de studioalbums iig, ook nog wat live albums).

Snakes & Sirens blijft het voor mij niet echt doen. Een stuk beter dan Test For Echo, maar op Far Cry na vrij weinig wat echt blijft hangen. Ik blijf als een van de weinigen toch hangen op Signals als favoriete album.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » wo nov 05, 2008 11:25 pm

Van Rush heb ik op het moment alleen nog maar 2112 en Permanent Waves. Laatst genoemde vanavond weer eens gedraaid. Toch een best lekker album, hoewel 2112 nog steeds mijn favoriet blijft.

De rest moet ook nog maar eens in huis komen.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » wo nov 05, 2008 11:27 pm

Ik denk dat ik binnenkort naar hun eerste plaat ga kijken. Waarvan ik overigens alleen het nummer the working man ken.

Ik moet wel een beetje wennen aan moving pictures zeg..
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo nov 05, 2008 11:31 pm

Ik vind Moving Pictures persoonlijk een beetje overrated, helemaal Tom Sawyer heb ik te vaak gehoord. YYZ doet me ook niet zoveel, omdat ik bij Rush de teksten in combinatie met de muziek zo ongelooflijk goed vind. A Farewell To Kings zou ik na Signals als favoriet zien, dankzij Xanadu en Cygnus X-1.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » wo nov 05, 2008 11:31 pm

Lennert schreef:Snakes & Sirens.

& arrows bedoel je? ;)
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » wo nov 05, 2008 11:33 pm

Lennert schreef:Ik vind Moving Pictures persoonlijk een beetje overrated, helemaal Tom Sawyer heb ik te vaak gehoord. YYZ doet me ook niet zoveel, omdat ik bij Rush de teksten in combinatie met de muziek zo ongelooflijk goed vind. A Farewell To Kings zou ik na Signals als favoriet zien, dankzij Xanadu en Cygnus X-1.

Dat is ook prachtig werk ja! Mijn favoriet blijft voorlopig Hemispheres. Maar dat heeft ook een reden dat niks met muziek te maken heeft :mrgreen:
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo nov 05, 2008 11:37 pm

innuendo schreef:[..]



& arrows bedoel je? ;)
...ik dacht al toen ik in mijn albumlijst keek dat er iets niet klopte :?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do nov 06, 2008 12:25 am

Lennert schreef:Ik vind Moving Pictures persoonlijk een beetje overrated, helemaal Tom Sawyer heb ik te vaak gehoord. YYZ doet me ook niet zoveel, omdat ik bij Rush de teksten in combinatie met de muziek zo ongelooflijk goed vind. A Farewell To Kings zou ik na Signals als favoriet zien, dankzij Xanadu en Cygnus X-1.
ik vind Moving Pictures ook niet zo heel erg bijzonder. De plaat mist de diepte van de eerdere albums en tegelijkertijd het pakkende aspect van de latere platen.
Ik mag overigens zowel graag luisteren naar de oude albums, als wel naar het jaren '80 werk. De reggae invloeden (ala The Police) op bijvoorbeeld Grace under Pressure vind ik ook erg gaaf. Mijn favoriete Rush platen zijn dan toch 2112 (alleen al vanwege de eerste paar riffs uit het titelnummer) Power Windows (vanwege Mystic Rhythms vooral) en Presto (stuk voor stuk pakkende nummer, met uitzondering van het wat flauwe Super Conductor).
Snakes & Arrows vind ik dan wel weer een hele stap vooruit op Vapor Trails, vooral qua productie. Daarnaast vind ik dat 'Main Monkey' instrumentaaltje samen met 'Leave that Thing Alone' (van Counterparts) een van de beste instrumentale nummers ooit. Ach, Rush heeft eigenlijk geen slechte cd's, alleen jammer dat men op Test for Echo af en toe een minder nummer laat passeren (Dog Years begint sterk, maar dat refrein is tenenkrommend). Geniale band verder.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
NvE
Berichten: 444
Lid geworden op: wo feb 22, 2006 6:38 pm
Locatie: Baarlo
Contacteer:

Bericht door NvE » do nov 06, 2008 3:08 pm

"Moving Pictures" was mijn kennismaking met Rush en het is voor mij toch wel een van de beste Rush platen ooit. Tom Sawyer, YYZ, Limelight, Red Barchetta, stuk voor stuk parels!

Maar mijn absolute favorieten zijn toch wel "Signals" en "Grace Under Pressure".

Maar goed "Farewell to Kings" en "Permanent Waves" draaien ook zeer regelmatig hun rondjes. En al het latere werk vind ik ook zeker gaaf, maar draai toch meer de live albums van de latere jaren dan de studio-opnamens.
don't mistake lack of talent for genius

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » do nov 06, 2008 3:17 pm

Jeroen schreef:[..]


ik vind Moving Pictures ook niet zo heel erg bijzonder.
Onbegrijpelijk, maar ja daarom noemen ze het waarschijnlijk smaak. Moving Pictures is IMHO een van de beste Rush albums.

'Hold Your Fire' wordt weinig genoemd....ook een toppertje in mijn ogen (beter dan Presto bijvoorbeeld)
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do nov 06, 2008 4:11 pm

Ja, onbegrijpelijk. Ook omdat het wel het eerste album was dat ik van Rush hoorde. Toen vond ik het een prachtig album en dat heb ik nog steeds wel. Maar ik denk dat ik de plaat een beetje dood heb gedraaid. En waar dat bij Moving Pictures dus wel het geval was dat ie een beetje doodsloeg op een gegeven moment, kan ik andere platen nog steeds gerust een hele dag draaien. Uiteraard er gaat niets boven klassenummers als YYZ, Red Barchetta en Tom Sawyer en live was dat ook echt kippenvel, maar toch doet het album me nu niet meer zoveel zoals bepaalde andere albums dat wel doen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » do nov 06, 2008 4:30 pm

Jeroen schreef:Ja, onbegrijpelijk. Ook omdat het wel het eerste album was dat ik van Rush hoorde. Toen vond ik het een prachtig album en dat heb ik nog steeds wel. Maar ik denk dat ik de plaat een beetje dood heb gedraaid. En waar dat bij Moving Pictures dus wel het geval was dat ie een beetje doodsloeg op een gegeven moment, kan ik andere platen nog steeds gerust een hele dag draaien. Uiteraard er gaat niets boven klassenummers als YYZ, Red Barchetta en Tom Sawyer en live was dat ook echt kippenvel, maar toch doet het album me nu niet meer zoveel zoals bepaalde andere albums dat wel doen.
Mijn favoriete nummers zijn juist de nummers die jij niet noemt, Limelight is voor mij kippevel (het laatste nummer dat ze in Rotterdam speelden tijdens de R30 toer). Ook de kleine speelsigheden met de tekst en muziek maken dit tot een fantastisch album.
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » do nov 06, 2008 4:34 pm

Zagato schreef:[..]


Mijn favoriete nummers zijn juist de nummers die jij niet noemt, Limelight is voor mij kippevel (het laatste nummer dat ze in Rotterdam speelden tijdens de R30 toer). Ook de kleine speelsigheden met de tekst en muziek maken dit tot een fantastisch album.
Eens! Limelight bevat één van de beste refreinen ooit bedacht, imo. Ook van The Camera Eye krijg ik geen genoeg.
Maar goed, ik zou helemaal geen keus kunnen maken tussen de oudere platen en Permanent Waves of Moving Pictures.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » do nov 06, 2008 4:44 pm

Edwynn schreef:[..]


Eens! Limelight bevat één van de beste refreinen ooit bedacht, imo. Ook van The Camera Eye krijg ik geen genoeg.
Maar goed, ik zou helemaal geen keus kunnen maken tussen de oudere platen en Permanent Waves of Moving Pictures.
..of Hemispheres, of A farewell to Kings etc. nee Rush blijft een topband. Die DVD van het optreden in Ahoy komt deze maand uit, meteen in huis halen!
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do nov 06, 2008 4:46 pm

Zagato schreef:[..]


Mijn favoriete nummers zijn juist de nummers die jij niet noemt, Limelight is voor mij kippevel (het laatste nummer dat ze in Rotterdam speelden tijdens de R30 toer). Ook de kleine speelsigheden met de tekst en muziek maken dit tot een fantastisch album.
eens, maar dat was dan ook maar een willekeurige greep uit het lading topnummers. Stom eigenlijk, aangezien ik Limelight nog wel met enige regelmaat draai en dan vooral de live versies.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » do nov 06, 2008 4:49 pm

Jeroen schreef:[..]


eens, maar dat was dan ook maar een willekeurige greep uit het lading topnummers. Stom eigenlijk, aangezien ik Limelight nog wel met enige regelmaat draai en dan vooral de live versies.
http://www.youtube.com/watch?v=2UUJF3aOPnw

Ik ben meteen terug in 2004!
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do nov 06, 2008 7:37 pm

en ik vorig jaar in Ahoy, geweldig
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » do nov 06, 2008 7:58 pm

NvE schreef:"Moving Pictures" was mijn kennismaking met Rush en het is voor mij toch wel een van de beste Rush platen ooit. Tom Sawyer, YYZ, Limelight, Red Barchetta, stuk voor stuk parels!

Maar mijn absolute favorieten zijn toch wel "Signals" en "Grace Under Pressure".

Maar goed "Farewell to Kings" en "Permanent Waves" draaien ook zeer regelmatig hun rondjes. En al het latere werk vind ik ook zeker gaaf, maar draai toch meer de live albums van de latere jaren dan de studio-opnamens.
Signals heeft met Subdivisions, The Analog Kid en Losing It (een van hun mooiste ballads) wel 3 van mijn favoriete nummers.

Hoewel ik Anthem van Fly By Night op het moment wel erg veel draai, zo heerlijk rauw en catchy.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » vr nov 07, 2008 4:09 pm

Jeroen schreef:en ik vorig jaar in Ahoy, geweldig
Daar was ik uiteraard ook!
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma aug 31, 2009 11:56 pm

Voor 22,50 de 3dvd/cd boxset Replay x3 aangeschaft bij de Plaatboef en ik ben aan het genieten van A Show Of Hands op het moment. Wat een weergaloos concert en ik blijf iedere keer zo blij met het feit dat deze band met zijn drieen zo'n fantastisch breed geluid kan produceren.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Loppie
Berichten: 12
Lid geworden op: ma aug 10, 2009 12:30 am

Bericht door Loppie » wo sep 02, 2009 11:49 am

Ja gaaf die box. Exit, Stage Left is ook zo onmundig goed. Met als topper toch wel Xanadu.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » za sep 05, 2009 12:41 pm

Gisteren nog voor 5 euro bij de Plaatboef Hold Your Fire aangeschaft, een plaat die voor veel fans erg soft is, maar ik vind hem toch zeer de moeite waard.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » za sep 05, 2009 12:59 pm

Lennert schreef:Gisteren nog voor 5 euro bij de Plaatboef Hold Your Fire aangeschaft, een plaat die voor veel fans erg soft is, maar ik vind hem toch zeer de moeite waard.
Ik vind Hold Your Fire eveneens een uitstekende plaat. Recent viel me op dat Jeroen hem bij de medewerkerssectie zelfs heel hoog in zijn lijstje van favoriete albums ooit heeft staan. Het is inderdaad wel een erg softe plaat. Het is alweer een tijdje geleden dat ik de cd beluisterd heb, maar in mijn herinnering heeft het met metal niks meer te maken. Desondanks bestaat minstens de helft van Hold Your Fire uit prachtige songs.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za sep 05, 2009 6:21 pm

Het is mijn favoriete Rushplaat, stuk voor stuk topsongs. Het kan mij weinig schelen of het soft is, ik vind de sfeer en de instrumentale invulling weergaloos. Daarnaast krijg ik kippenvel van de mooie zanglijnen, solo's en refreinen. Ik vind alles van Rush geweldig, maar Hold Your Fire draai ik samen met Presto en 2112 het meest.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

leonard
Berichten: 266
Lid geworden op: di sep 05, 2006 9:52 pm

Bericht door leonard » ma sep 07, 2009 12:32 pm

Toevallig heb ik de laatste week de albums "Hold your Fire" en "Counterparts" herontdekt.

Die eerste staan eigenlijk geen slechtse songs op, is een typische late jaren 80 album qua produktie en songs.
Omdat ze daar toen 100 % voor kozen is dit achteraf een heel goed coherent album.

Daar dacht ik toendertijd wel anders over, ik had destijds dat concert gezien in Ahoy in 1987 en was nogal teleurgesteld.
Was destijds helemaal lyrisch over hun symfo periode (1977-1981) en had weinig op met hun latere platen.

Ik vind "Grace Under Pressure", "Power Windows" en "Hold Your Fire" wel bij elkaar passen qua stijl.
Alle 3 achter elkaar gemaakt in de periode 1984 - 1987".

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma sep 07, 2009 4:13 pm

Eigenlijk zijn alle platen goed. Enkel met Test For Echo en Vapor Trails heb ik niet zo heel erg veel. Het titelnummer van Roll the Bones (hoe catchy het ook is) mogen ze ook houden.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » ma sep 07, 2009 4:57 pm

Jeroen schreef:Eigenlijk zijn alle platen goed. Enkel met Test For Echo en Vapor Trails heb ik niet zo heel erg veel. Het titelnummer van Roll the Bones (hoe catchy het ook is) mogen ze ook houden.
Vooral dat 'rap' gedeelte....
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma sep 07, 2009 5:08 pm

Jack , relax.
Get busy with the facts.
No zodiacs or almanacs,
No maniacs in polyester slacks.
Just the facts.
Gonna kick some gluteus max.
It's a parallax , you dig?
You move around
The small gets big. It's a rig
It's action , reaction
Random interaction.
So who's afraid
Of a little abstraction?
Can't get no satisfaction
From the facts?
You better run, homeboy
A fact's a fact
From Nome to Rome, boy.


Ja, dit ja, echt afschuwelijk. Het is dat Peart doorgaans geniale teksten schrijft en een werelddrummer is, maar dit is echt je reinste kinderprut.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma sep 07, 2009 7:22 pm

Helemaal in vergelijking met prachtige nummers als Mystic Rhytms, wat mijn absolute favoriet is. Helemaal de clip maakt het compleet.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » ma sep 07, 2009 7:25 pm

he verdomme, al jullie geklets heeft ervoor gezorgd dat ik de halve dag weer Rush gedraaid heb.

En nu moet ik ook maar weer eens wat nieuws van ze halen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » ma sep 07, 2009 9:24 pm

innuendo schreef:he verdomme, al jullie geklets heeft ervoor gezorgd dat ik de halve dag weer Rush gedraaid heb.

En nu moet ik ook maar weer eens wat nieuws van ze halen.
Zoals? Je hebt toch al alles in huis?
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

leonard
Berichten: 266
Lid geworden op: di sep 05, 2006 9:52 pm

Slechte albums van Rush

Bericht door leonard » di sep 08, 2009 10:33 am

Ik kan maar 2 studio albums bedenken van Rush die ik vrijwel nooit draai, dat zijn "Vapor Trails" en "Feedback".
Op die eerste zijn op een enkele uitzondering na (Earthshine) de nummers nietszeggend en de produktie een ramp.

Die cover CD klinkt wel goed maar de coverkeuze daar kan ik weinig mee....van die nummers die plaatselijke coverbandjes in je stamkroeg spelen, zoiets dus.

Test for Echo is denk de meest ondergewaardeerde, ga er maar eens voor zitten en hoor hoe geraffineerd en ingetogen ze musiceren in de nummers die wat minder catchy zijn maar toch blijfen hangen na wat meerdere luisterbeurten.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di sep 08, 2009 10:51 am

Dat kan wel wezen, maar ik vind een nummer als Dog Years toch echt bij de zwakste Rush-nummers ooit horen. Veel te geforceerd en dat geldt eigenlijk ook voor het 'Vapor Trails' album. Op 'Counterparts' wisten de heren nog wel de juiste balans te scheppen.
Ik ben verder blij dat alles op 'Snakes and Arrows' weer prima was, want die plaat bevat in mijn optiek geen zwakke nummers en ook de productie is prima. 'Feedback' vind ik zelf gewoon lekker, om af en toe eens op te zetten, niets meer en niets minder.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » wo nov 04, 2009 3:26 pm

Ik zit weer eens het Working Man tribute album te luisteren, alle Rush fans moeten dit album echt in huis halen. Verrassende uitvoeringen door vaak nog veel verrassendere artiesten (waaronder ook de onlangs overleden Mike Baker) echt top!
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Rush

Bericht door Gilbert » do apr 08, 2010 5:31 pm

Deze zomer gaat Rush in Noord-Amerika aan een "Time Machine Tour" beginnen. Daarbij zullen ze zowel vooruitreizen in de tijd, door wat spiksplinternieuwe songs te spelen, als ver teruggaan in de tijd. In het bijzonder zullen ze voor het eerst het album Moving Pictures in zijn geheel spelen! Nu maar hopen dat die toernee ook naar Europa komt. Er zijn verdorie veel te veel Amerikaanse tours waarbij klassieke albums in zijn geheel worden gespeeld, die vervolgens niet bij ons komen. :( (Ja, Judas Priest en Megadeth, ik heb het over jullie.)

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Re: Rush

Bericht door Zagato » do apr 08, 2010 8:30 pm

Gilbert schreef:Deze zomer gaat Rush in Noord-Amerika aan een "Time Machine Tour" beginnen. Daarbij zullen ze zowel vooruitreizen in de tijd, door wat spiksplinternieuwe songs te spelen, als ver teruggaan in de tijd. In het bijzonder zullen ze voor het eerst het album Moving Pictures in zijn geheel spelen! Nu maar hopen dat die toernee ook naar Europa komt. Er zijn verdorie veel te veel Amerikaanse tours waarbij klassieke albums in zijn geheel worden gespeeld, die vervolgens niet bij ons komen. :( (Ja, Judas Priest en Megadeth, ik heb het over jullie.)

Ik las het net ook in de rush newsletter, wel gaaf. Van mij mogen ze dit in Europa nog een dunnetjes overdoen
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Rush

Bericht door Jeroen » do apr 08, 2010 9:50 pm

Ik vind die plaat eigenlijk niet eens zo heel geniaal. Natuurlijk is het gaaf, maar het was echt zo'n overgangsalbum. Paar klassiekers dat wel. Maar prima natuurlijk, als ze langskomen, ben ik er sowieso bij.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Re: Rush

Bericht door Zagato » zo mei 16, 2010 10:43 am

Interessante Rush documentaire:

http://www.rushbeyondthelightedstage.com/

[youtube]http://www.youtube.com/watch#!v=sk8hbSxY0sE[/youtube]

Nice!

EDIT: stond ook al op de front page: http://www.metalfan.nl/article.php?sid=9495
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Rush

Bericht door Jeroen » zo mei 16, 2010 12:20 pm

Jup, gaaf! Al hoop ik niet dat het zo'n aalglad succesverhaal wordt als Flight 666. Maar goed, Rush heeft natuurlijk geen slechte platen uitgebracht en doet nog steeds grandioos mee aan de top.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Re: Rush

Bericht door Zagato » zo mei 16, 2010 12:22 pm

Jeroen schreef:Jup, gaaf! Al hoop ik niet dat het zo'n aalglad succesverhaal wordt als Flight 666. Maar goed, Rush heeft natuurlijk geen slechte platen uitgebracht en doet nog steeds grandioos mee aan de top.
Als ik de mannen van Rush een beetje kan inschatten dan zal het geen gladde bedoeling worden!
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Rush

Bericht door Jeroen » zo mei 16, 2010 12:33 pm

Welja, ze hebben geen overijverige manager die elke kritische noot eruit gooit, dat scheelt. Ik ben erg benieuwd, alles van Rush is sowieso geweldig, dus ik zet hier niet eens vraagtekens bij. Ik zou haast zeggen 'zolang die nummers maar op de achtergrond klinken'
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Re: Rush

Bericht door Zagato » zo mei 16, 2010 12:42 pm

Jeroen schreef:Welja, ze hebben geen overijverige manager die elke kritische noot eruit gooit, dat scheelt. Ik ben erg benieuwd, alles van Rush is sowieso geweldig, dus ik zet hier niet eens vraagtekens bij. Ik zou haast zeggen 'zolang die nummers maar op de achtergrond klinken'
Inderdaad, misschien stap ik wel in de auto om in één van de theaters te gaan kijken.
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Rush

Bericht door innuendo » zo mei 16, 2010 1:00 pm

Jeroen schreef:Welja, ze hebben geen overijverige manager die elke kritische noot eruit gooit, dat scheelt. Ik ben erg benieuwd, alles van Rush is sowieso geweldig, dus ik zet hier niet eens vraagtekens bij. Ik zou haast zeggen 'zolang die nummers maar op de achtergrond klinken'


hehe, de aalgladde fan?


Ik heb de trailer gezien en ik ben erg benieuwd geworden! Vandaag nog even Moving Pictures en 2112 gedraaid. Tijdloze klassiekers!
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Rush

Bericht door Jeroen » zo mei 16, 2010 7:15 pm

Zolang het niet over Dog Years en de raps in Roll the Bones gaat ;)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1219
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: Rush

Bericht door Dufniall » do mei 20, 2010 4:41 pm

innuendo schreef:Ik heb de trailer gezien en ik ben erg benieuwd geworden! Vandaag nog even Moving Pictures en 2112 gedraaid. Tijdloze klassiekers!
Daar noem je idd even de twee klassiekers, althans in mijn ogen de beste platen van Rush. De rest is ook erg tof, maar deze springen er voor mij toch uit. Had even gemist dat die documentaire eraan zit te komen, eens even in de gaten houden!

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Re: Rush

Bericht door Zagato » vr jun 04, 2010 2:28 pm

Iemand de nieuwe single al van iTunes gehaald? Ik wel, valt echt niet tegen!
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Rush

Bericht door innuendo » vr jun 04, 2010 2:43 pm

Doe ik waarschijnlijk volgende week even. Dan heb ik thuis internet, plus dat ik van mijn verjaardag nog 15 euro Itunes tegoed heb.

edit: Hij is alleen digitaal aan te schaffen toch?
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Metalen Ed
Berichten: 53
Lid geworden op: ma jul 20, 2009 9:35 pm
Locatie: Zaandijk

Re: Rush

Bericht door Metalen Ed » vr jun 04, 2010 2:55 pm

Wat ook een mooie aanbieding is Rush-R30 Live From Frankfurt-2DV+2CD- te koop bij Bol.Com voor 9,99 euro.
2DVD en 2CD voor een tientje dat is toch geen geld.

Plaats reactie