Bruce Dickinson

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt

Beste studioplaat?

Tattooed Millionaire
2
11%
Balls To Picasso
0
Geen stemmen
Skunkworks
1
6%
Accident Of Birth
3
17%
Chemical Wedding
10
56%
Tyranny Of Souls
2
11%
 
Totaal aantal stemmen: 18

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma aug 21, 2006 10:11 am

wimmieIRONmen schreef:vind het jammer

vind dat je bij je band moet blijven en niet daarnaast nog even zelf je naam op gaan krikken heb 1 solo cd van hem ik vind het nix .. hij brengt met zijn stem nix nieuws in solo je hoort meteen van hee dat ik bruce zanger van samson geweest en nu ook nog zanger van ironmaiden .. en ik vind die cd die ik heb net iron maiden alleen dan met slechtere bassist/drummer en gitaristen .. maar ja zangers die willen graag voor eigen succes gaan dus zo ook bruce .. terwijl hij al een terug is gekomen (is net rob halford) haha zometeen krijgen we david lee roth ook weer bij van halen :lol: ) haha kan sammy weg :p

rock on
oke, wat een onzin, ik vraag me af welk album je dan wel niet hebt, want qua spel en nummers doen veel Bruce albums niet onder voor het betere Maiden werk.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8418
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » ma aug 21, 2006 11:57 am

Daarbij is het solowerk van bruce over het algemeen wat harder, dan het iron maiden werk. Al heeft hij er ook wel een hele zooi aan rustigere nummers bij zitten. Maar de hardere nummers van Dickinson zijn toch wel een stuk ruiger dan die van Maiden.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » ma aug 21, 2006 12:34 pm

wimmieIRONmen schreef:heb 1 solo cd van hem ik vind het nix
Juist ja, zeker Balls To Picasso?
It's the end of time

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » ma aug 21, 2006 4:55 pm

wimmieIRONmen schreef:vind het jammer

vind dat je bij je band moet blijven en niet daarnaast nog even zelf je naam op gaan krikken heb 1 solo cd van hem ik vind het nix .. hij brengt met zijn stem nix nieuws in solo je hoort meteen van hee dat ik bruce zanger van samson geweest en nu ook nog zanger van ironmaiden .. en ik vind die cd die ik heb net iron maiden alleen dan met slechtere bassist/drummer en gitaristen .. maar ja zangers die willen graag voor eigen succes gaan dus zo ook bruce .. terwijl hij al een terug is gekomen (is net rob halford) haha zometeen krijgen we david lee roth ook weer bij van halen :lol: ) haha kan sammy weg :p

rock on
Snap even niet waarom een zanger van een band geen nevenactiviteiten, waaronder een soloproject, mag hebben. Met alle respect maar de solo-albums van Dickinson zijn in de regel beter dan die van Iron Maiden zelf. Ben wel benieuwd welk album jij in je bezit hebt. Smaak is smaak en je kunt het niKS vinden maar vemeld dan wel even over welk album je het hebt en waaróm je het niKS vindt.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di aug 22, 2006 12:02 am

Dragonforce schreef:[..]
Juist ja, zeker Balls To Picasso?
wat ik dan wel weer een gewaagd doch prima album vind
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » di aug 22, 2006 12:04 am

Jeroen schreef:[..]


wat ik dan wel weer een gewaagd doch prima album vind
Is ook niet een slecht album, maar wel zo'n album dat niet echt veel mensen aanspreekt.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » di aug 22, 2006 6:14 am

Rebellion666 schreef:[..]
Met alle respect maar de solo-albums van Dickinson zijn in de regel beter dan die van Iron Maiden zelf.
nah, maar in 2 gevallen misschien.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Jens
Berichten: 400
Lid geworden op: vr jan 20, 2006 10:38 pm

Bericht door Jens » di aug 22, 2006 1:32 pm

Wel, Tyranny of Souls is in ieder geval beter dan Dance of Death, vraag me af of de nieuwe dat niveau gaat kunnen halen.

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » di aug 22, 2006 5:22 pm

Ik vind Dance of Death beter dan Tyranny of Souls...Maar zijn solo-albums tijdens de Blaze periode zijn natuurlijk wel beter...Dat was ook niet zo moeilijk, vooral niet bij Virtual XI

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » di aug 22, 2006 6:40 pm

Iron Maiden schreef:Ik vind Dance of Death beter dan Tyranny of Souls...Maar zijn solo-albums tijdens de Blaze periode zijn natuurlijk wel beter...Dat was ook niet zo moeilijk, vooral niet bij Virtual XI
Ik denk dat je op het solowerk van Dickinson, Tyranny of Souls bijvoorbeeld, niet snel gedrochten als 'No More Lies' en 'Dance of Death' zult tegenkomen. Het is natuurlijk wel een smaakkwestie. Ikzelf hou meer van recht toe recht aan metal, relatief korte nummers zonder al teveel geneuzel. Van epics ben ik, mits ze écht goed in elkaar zitten, ook niet zo kapot.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » di aug 22, 2006 6:45 pm

Ik hou wel van epics, maar die zul je toch niet snel tegen komen op een solo-plaat van Dickinson, want Steve Harris is het brein achter de epics van Maiden...wat dat betreft vind ik dat er wel duidelijke verschillen zitten tussen Bruce solo en Maiden...

Ook goed nieuws is dat Bruce heeft getekend voor nog DRIE soloplaten, volgens maidenfans.com

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » wo aug 15, 2007 10:59 pm

Vraagje:

Vanavond is mij het nummer 'Bohemian Rhapsody' van Queen ten gehore gekomen maar dan met Monserrat Caballe (de operazangeres die met Mercury 'Barcelona' zong) in duet met Bruce Dickinson. Zelf dacht ik eerst dat het een geintje was maar na het beluisteren weet ik 1 ding zeker; het betreft 100% deze 2 vocalisten. Heeft een van jullie een idee waar deze opname vandaan komt, uit welk jaar de opname komt en ten ere waarvan?
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Richard
Berichten: 3168
Lid geworden op: di okt 12, 2004 8:23 pm

Bericht door Richard » wo aug 15, 2007 11:07 pm

HAHA neen.

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » wo aug 15, 2007 11:08 pm

THNX!! :D
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » do aug 16, 2007 4:23 pm

Rebellion666 schreef:[..]
Van epics ben ik, mits ze écht goed in elkaar zitten, ook niet zo kapot.
Je hebt liever slechte epics?

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » do aug 16, 2007 7:42 pm

:lol:
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » za aug 18, 2007 11:31 pm

Bob schreef:[..]


Je hebt liever slechte epics?
:mrgreen:
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25584
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma aug 20, 2007 12:33 pm

Van het weekend voor 8 euro in een tweedehands zaak Balls To Picasso gekocht, en ondanks dat ik het so far het minste Bruce album vind heeft het zeker een hoop sterke punten (en dan voornamelijk de uitstekende zang).

Jammer alleen van de productie, die komt in veel gevallen net iets te licht op me over.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » ma aug 20, 2007 9:30 pm

Lennert schreef:Van het weekend voor 8 euro in een tweedehands zaak Balls To Picasso gekocht, en ondanks dat ik het so far het minste Bruce album vind heeft het zeker een hoop sterke punten (en dan voornamelijk de uitstekende zang).

Jammer alleen van de productie, die komt in veel gevallen net iets te licht op me over.
De 2CD remaster? Want die 2e CD is (zover ik me herinner) een stuk beter.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25584
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma aug 20, 2007 9:31 pm

Nee, gewoon de originele uitgave.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
yesferro
Berichten: 5073
Lid geworden op: di jun 04, 2002 1:25 pm
Locatie: plantersville ms
Contacteer:

Bericht door yesferro » di aug 21, 2007 3:45 am

ik vind het een schitterend lichter album, sacred cowboys is geweldig
-We're here to make metal, Black metal, blacker then the blackest black, times infinity- Nathan Explosion

Die happy
Berichten: 239
Lid geworden op: ma jul 11, 2005 12:08 pm

Bericht door Die happy » wo aug 22, 2007 5:25 pm

Balls To Picasso is nog steeds mijn favorite Dickinson album. :D Tyranny Of Souls vind ik een lichte tegenvaller, omdat sommige nummers te veel als standaard Heavy Metal klinken.

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » wo aug 29, 2007 5:34 pm

Interessant:

Chemical Wedding - The Movie

Filming of the supernatural horror thriller CHEMICAL WEDDING is well underway. Based on an original screenplay by Bruce Dickinson, the film directed by Julian Doyle, veteran second unit director and editor of Terry Gilliam's Brazil, Time Bandits and Monty Python's The Life of Brian. Julian wrote and directed Maiden's partially animated promotional video 'Can I Play With Madness'.

Chemical Wedding stars Simon Callow as a reincarnation of Aleister Crowley, dubbed 'the most evil man in Britain.'

Crowley was a major Edwardian figure and a scandalous character. A Cambridge graduate, he became an infamous mystic and occult scholar and although he died in 1947, his books are still in print and he remains a major focus for the occult world. In the film, Crowley's spirit is re-animated by a superconductor mainframe, transforming the shy and stuttering Professor Haddo (Callow) into the charismatic but sexually depraved Crowley who wreaks havoc with the students and faculty of today's Cambridge campus. The cast will be rounded out with cameos from Dickinson and other Python regulars.

The film should be released sometime in 2008 with Bruce supervising the soundtrack.


Afbeelding

Bron: www.ironmaiden.com
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » wo aug 29, 2007 6:15 pm

Bruce Dickinson, dat is toch die beroemde producent die onder andere met Blue Öyster Cult heeft gewerkt? Zie: http://www.youtube.com/watch?v=n_PILVkA0MY.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » wo aug 29, 2007 8:37 pm

Gilbert schreef:Bruce Dickinson, dat is toch die beroemde producent die onder andere met Blue Öyster Cult heeft gewerkt? Zie: http://www.youtube.com/watch?v=n_PILVkA0MY.
Ja tuurlijk, en Iron Maiden is een heavy rock band uit eind jaren zestig.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » vr aug 31, 2007 11:21 pm

Dragonforce schreef:[..]
Ja tuurlijk, en Iron Maiden is een heavy rock band uit eind jaren zestig.


:mrgreen:
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » zo jul 05, 2009 11:10 pm

Zou die soloplaat er dit jaar dan toch eindelijk komen...........?

:roll:
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma jul 06, 2009 12:01 am

Denk het niet, ik meen dat ze in het najaar weer beginnen met een nieuwe Maidenplaat.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » ma jul 06, 2009 1:58 pm

Is die film over Crowley eigenlijk wat? Ik heb er niet meer veel over gehoord.

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » ma jul 06, 2009 2:30 pm

Ik heb 'm gezien in Amsterdam, een paar maanden geleden. Als je oppervlakkig kijkt is 'ie al best leuk, maar de volgende keer dat ik 'm ga zien pak ik het boek (het script) er eerst even bij. Anders snap je 90% van de verwijzingen echt niet.

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » ma jul 06, 2009 9:12 pm

Jeroen schreef:Denk het niet, ik meen dat ze in het najaar weer beginnen met een nieuwe Maidenplaat.
TOS heeft'ie ook in 6 weken in elkaar geflanst. Ook een erg sterk werk geworden. Dus het is maar net hoe hij z'n vrije tijd invult. Zal er toch niet raar van staan te kijken als Dickinson in september met een album komt aanzetten.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
MegaDood
Berichten: 996
Lid geworden op: vr okt 24, 2003 2:35 pm
Locatie: AZ Alkmaar

Re: Bruce Dickinson

Bericht door MegaDood » wo nov 23, 2011 8:59 am

Iron Maiden-zanger wil vliegtuigmaatschappij opzetten
Laatste update: 23 november 2011 01:21 info
AMSTERDAM - Bruce Dickinson, zanger van de Britse heavy metal-band Iron Maiden, wil vliegtuigmaatschappij Astraeus Airlines redden van de ondergang
Foto: Wenn Maandag werd bekend dat Astraeus Airlines bankroet is gegaan. Dickinson werkt al jaren als piloot voor de Britse maatschappij, naast zijn baan als zanger. Even leek het erop dat hij weer fulltime als muzikant aan de slag moest gaan.

Maar BBC News meldt dat Dickinson aan een plan werkt om de maatschappij te redden. Desnoods gaat hij zelf iets opzetten, om zo banen voor zijn (ex-)collega's te creëren.

Toevallig vloog Dickinson de laatste vlucht van Astraeus Airlines. "Toen ik na de landing de telefoon aandeed, stond deze vol met berichten over het slechte nieuws. Ook hadden een aantal investeerders die interesse toonden in het bedrijf contact opgenomen", aldus de 53-jarige zanger/piloot/ondernemer.

Dickinson vloog in 2008 zijn eigen band Iron Maiden rond de wereld in een Boeing 757 die hij mocht lenen van zijn werkgever en die speciaal werd aangepast voor de tournee van de band. Ook de stage-show en crew gingen mee. Ook voor de wereldtournee naar aanleiding van de laatste cd The Final Frontier (2010) werd het vliegtuig van stal gehaald.

youriguitar
Berichten: 91
Lid geworden op: di mar 08, 2011 8:25 pm

Re: Bruce Dickinson

Bericht door youriguitar » wo nov 23, 2011 10:07 am

laat hem maar fulltime aan iron maiden werken

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25584
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Bruce Dickinson

Bericht door Lennert » wo nov 23, 2011 10:12 am

Laat hem maar een paar collega's uit de nood helpen, dat is pas echt iets goeds doen voor mensen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Bruce Dickinson

Bericht door Iron Maiden » wo nov 23, 2011 10:35 am

Toen ik zag dat dit topic weer iets nieuws had, hoopte ik eigenlijk op de aankondiging van een nieuwe solo-plaat. Helaas.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Bruce Dickinson

Bericht door Jeroen » di dec 20, 2011 11:01 pm

Hoog tijd ja. De laatste drie soloplaten van Bruce zijn in ieder geval veel beter dan alles van Maiden na The X Factor. Niet dat die platen echt slecht zijn (Brave New World kan er nog wel aan tippen), maar het solowerk klinkt gewoon veel frisser, harder, beter geproduceerd en ook qua songs compacter en spannender. Daarnaast zingt Bruce ook op zijn laatste twee platen schrikbarend veel beter dan hij op de laatste drie Maidenalbums doet (aangezien hij solo niet te veel woorden of stembuigingen in zanglijnen hoeft te proppen) Graag een nieuwe plaat, ja :)

Daarmee wil ik niet zeggen dat de eerste solo-albums niet goed zijn. Vooral Tattooed Millionaire en Skunkworks mag ik nog steeds graag horen. Balls To Picasso bevat mij iets teveel vage songs (al is Tears Of A Dragon misschien wel de beste solo song van Bruce), maar kan er mee door.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25584
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Bruce Dickinson

Bericht door Lennert » wo dec 21, 2011 12:48 pm

Jeroen, nu dacht ik dat er eindelijk een nieuw album zou komen :mrgreen:

Maar goed, ik ben het er verder wel mee eens. Tyranny Of Souls, Accident Of Birth en vooral Chemical Wedding zijn voor mij beter dan het gros van de Maiden platen. Betere songstructuren, interessantere teksten en inderdaad veel beter gezongen. Songs als Kill Devil Hill, Jerusalem, Dark Side Of Aquarius, Arc Of Space en Book Of Thel hoor ik vele malen liever dan een Run To The Hills of Hallowed Be Thy Name.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Re: Bruce Dickinson

Bericht door Dragonforce » vr dec 23, 2011 7:05 pm

Lennert schreef:Jeroen, nu dacht ik dat er eindelijk een nieuw album zou komen :mrgreen:
Ik denk dat we die fantasie wel uit ons hoofd kunnen zetten. Na ToS zou Bruce ook weer solo gaan touren en binnen niet al te lange tijd weer met een nieuw solo album komen. Intussen zijn we al 6 jaar verder.... Er zal wel weer een nieuw Maiden album komen binnen niet afzienbare tijd. :roll:

Aan de positieve kant heb ik nu wel gelijk weer Kill Devil Hill in m'n hoofd zitten. :D
Dat gebeurt me nooit met Maiden nummers van na Brave New World.

Gebruikersavatar
RadiumAngel
Berichten: 224
Lid geworden op: wo jan 09, 2008 1:58 pm

Re: Bruce Dickinson

Bericht door RadiumAngel » zo dec 25, 2011 12:33 pm

Ik wil op zich ook wel een nieuw solo album, al zou ik de vorige waarschijnlijk maar een 7 geven. Ik voind er te veel standaard heavy metal nummers op staan.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Bruce Dickinson

Bericht door Jeroen » ma jan 02, 2012 11:58 pm

Evenals Maiden en Savatage ook hier even de poll in ere hersteld.
Mijn favoriet is Chemical Wedding. Het hardst, de beste songs en vooral met een supervette drive. Geweldige melodieën bovendien en door de inbreng van Smith en Roy Z. lekker vlammend.

Eigenlijk vind ik alleen Balls To Picasso zoals eerder gezegd iets minder, al staat daar in de vorm van Tears.. wel één van de mooiste Bruce songs op.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Re: Bruce Dickinson

Bericht door Dragonforce » di jan 03, 2012 12:10 am

Ik ben gek op zulke polls. :p

Ik heb ook gestemd op The Chemical Wedding. Net nog wat sterker dan Tyranny Of Soul en iets minder modern geluid. De sfeer op ToS vind ik misschien nog wel iets beter. Accident Of Birth heb ik al weer een tijd niet gehoord, maar tot nu toe vond ik die ook altijd net niet het TCW niveau.
Skunkworks en het debuut zijn ook behoorlijk goed en Balls To Picasso is inderdaad het album waarvan de meeste nummers niet echt blijven hangen.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Bruce Dickinson

Bericht door Johan » di jan 03, 2012 11:16 am

Tyranny of Souls. Waarschijnlijk ook omdat dat de eerste soloplaat van Bruce was die ik luisterde en me beviel. Chemical Wedding en Accident of Birth zijn ook erg goed. Die eerdere albums doen me beduidend minder.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25584
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Bruce Dickinson

Bericht door Lennert » di jan 03, 2012 2:16 pm

De enige die ik nog niet heb is Tattooed Millionaire. Balls To Picasso vind ik een erg lekkere alternatieve rockplaat, terwijl Skunkworks me ook heel erg bevalt door het wat dromerige karakter van de nummers. Solar Confinement is zelfs een van mijn favoriete Bruce Dickinson nummers. Toch zijn het vooral Accident Of Birth, The Chemical Wedding en Tyranny Of Souls die bij zijn beste werk horen door de ijzersterke zang, teksten en onderwerpen. Lekker duister en angstaanjagend, zo mag ik het graag hebben. De combinatie van Taking The Queen en Darkside Of Aquarius wekt iedere keer weer kippenvel op! The Chemical Wedding heb ik echter als favoriet, omdat ik dol ben op William Blake en omdat Jerusalem gewoon mijn favoriete nummer ooit is. Op het moment dat het soloduel begint voel ik mezelf als het ware al over het Engelse landschap glijden, weergaloos! Tyranny Of Souls mist ietwat van de consistentie qua stijlen (Devil On A Hog is echter wel een heel gaaf nummer), maar heeft met Kill Devil Hill ook een persoonlijke favoriet.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1219
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: Bruce Dickinson

Bericht door Dufniall » di jan 03, 2012 2:51 pm

Ik ken eigenlijk alleen Tattooed Millionaire, The Chemical Wedding en Tyranny of Soul, en daarvan is die middelste toch wel duidelijk favoriet, en die draait ook nog geregeld rondjes, echt zo'n plaat die je bijna altijd wel kan opzetten. Met toppers als zoals Lennert ook al zei Jerusalem, maar ook The Tower, Trumpets of Jericho en eigenlijk vrijwel alle nummers zijn sterk.
Iemand trouwens de film Chemical Wedding gezien? Best vermakelijk als je van B-horrorfilms houdt. En de soundtrack bestaat niet verrassend voornamelijk uit Bruce en Maiden nummers, dus dat zit sowieso snor. ;)

Gebruikersavatar
Den
Berichten: 1539
Lid geworden op: za apr 08, 2006 1:35 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Bruce Dickinson

Bericht door Den » di jan 03, 2012 4:04 pm

Mijn stem gaat naar Accident of birth. The chemical wedding is erg goed, maar vind ik niet zo lekker wegluisteren, Tyranny of souls is inderdaad wat onsamenhangend, Skunkworks is leuk, maar dat is typisch zo'n plaat die ik eigenlijk bijna nooit opzet en die andere platen ken ik niet goed genoeg om erover te kunnen oordelen.
heeft geen fuck verstand van muziek!

http://www.scenepointblank.com

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Bruce Dickinson

Bericht door Iron Maiden » di jan 03, 2012 5:33 pm

Ik heb gestemd op Accident of Birth. De eerste soloplaat die hoorde van Bruce. Darkside of Aquarius is het gaafste nummer van Bruce ooit. Chemical Wedding is een goede tweede, gevolgd door Tyranny of Souls.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Bruce Dickinson

Bericht door Jeroen » wo jan 04, 2012 1:02 pm

Ja, ik zal Accident Of Birth straks ook weer eens draaien :) Is ook een erg toffe plaat, maar die mist toch de knalfactor en grandeur van The Chemical Wedding.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Re: Bruce Dickinson

Bericht door IROn » wo jan 04, 2012 2:51 pm

Ik heb het met oud en nieuw weer eens mogen horen allemaal, mijn huisgenoot is groot fan van zijn solowerk, maar het doet me werkelijk helemaal niks. Zelfs Chemical Wedding, die toch het meest op Iron Maiden zou moeten lijken volgens de liefhebbers... nee, hij gaat er niet in.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
RadiumAngel
Berichten: 224
Lid geworden op: wo jan 09, 2008 1:58 pm

Re: Bruce Dickinson

Bericht door RadiumAngel » wo jan 04, 2012 3:49 pm

1. Balls To Picasso
2. Chemical Wedding
3. Accident Of Birth
4. Skunkworks
5. Tyranny Of Souls
5. Tattooed Millionaire

Ookal wilde Dickinson een vetter geluid voor Balls To Picasso, toch ben ik met het aardse geluid tevreden. Vooral de sfeer van het album spreekt me aan. Chemical Wedding is ook goed, maar ik vind het geluid soms wat te modderig. Accident Of Birth vind ik lekker divers. Skunkworks heeft iets spacy achtig voor me. Tyranny Of Souls heeft zijn momenten, maar vind ik als geheel toch wat saai. Tattooed Millionaire wisselt goede, middelmatige en slechte nummers af.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Bruce Dickinson

Bericht door Jeroen » wo jan 04, 2012 3:58 pm

Modderig of niet, als Maiden zo'n vette sound zou hebben als Bruce op The Chemical Wedding, dan teken ik ervoor.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Plaats reactie