Agalloch

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25288
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Agalloch

Bericht door Jeroen » wo okt 19, 2016 12:57 pm

Heeft iemand trouwens die heruitgaven op LP of cd gekocht? Die zouden veel beter klinken dan de originele releases (zeggen ze) Ervaringen?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Nefarian
Berichten: 1107
Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:35 pm
Locatie: Wuppertal/Germany

Re: Agalloch

Bericht door Nefarian » wo okt 19, 2016 10:00 pm

Jeroen schreef:Heeft iemand trouwens die heruitgaven op LP of cd gekocht? Die zouden veel beter klinken dan de originele releases (zeggen ze) Ervaringen?
Ik heb de heruitgave van Pale Folklore en The Mantle gekocht op LP. Heb ook de versies van Grau Productions en de Wooden Box rood Vinyl. Heb die laatste nooit gedraaid, maar vindt de versies van The End (dus de heruitgave) het best klinken.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25288
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Agalloch

Bericht door Jeroen » wo jun 01, 2022 8:25 pm

Ik kreeg afgelopen week het album 'Obsidian Arc' binnen van Pillorian. Dit album was me eerlijk gezegd volledig ontgaan. Ik wist wel dat Haughm na Agalloch met een band door was gegaan en toen een domme opmerking maakte, waardoor die band weer uit elkaar viel, maar die band (Pillorian dus) is echt wel gaaf. Wat mij betreft de plaat die Agalloch na Ashes Against The Grain had moeten maken. Er zit wat meer black metal in de sound, maar de sfeer is behoorlijk vergelijkbaar met de eerste drie platen van Agalloch, zij het wat minder druilerig en uitgesponnen.

Daarmee niet te willen zeggen dat ik Marrow Of The Spirit en The Serpent & The Sphere niet waardeer, maar ik vind deze plaat net een mespunt gaver.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Ernst
Berichten: 5001
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Re: Agalloch

Bericht door Ernst » do jun 02, 2022 7:46 pm

Nou ja...een domme opmerking is wel een behoorlijk eufemisme. Hij is gewoon door-en-door antisemitisch en een aanhanger van samenzweringstheorieën. Een beetje zoals die gast van Amebix en een variant op John Schaeffer. Triest is het zeker, want mooie muziek kon ie zeker maken.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Agalloch

Bericht door Hieronimus » do jun 02, 2022 8:46 pm

Weer een gevalletje van later zijn excuses gemaakt, toch? Er zit me vaag iets van bij, iets met die acteur uit die Hitler-film is wat ik zo snel ook kan vinden, maar de originele comments niet meer.

Pillorian zal ik desondanks nog eens aanslingeren, dat is destijds ook niet fantastisch blijven hangen.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25288
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Agalloch

Bericht door Jeroen » vr jun 03, 2022 4:09 am

Door en door antisemitisch? Nou nou. Dat haal ik er niet uit. Dat 'jewbook ' was dom, maar geeft mijns inziens geen blijk van een of andere haatvolle agenda, als ik de nasleep zo zie.

De consequenties waren al pittig genoeg, maar gezien de stilte rond Haughm en zijn muzikale werk, zal hij inmiddels ook wel grotendeels uit het collectieve geheugen geschrapt zijn.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1532
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: Agalloch

Bericht door Shreds of Sanity » di apr 18, 2023 4:41 pm

Agalloch reunie op Prophecy Fest

https://metalinjection.net/news/reunite ... -september
"After nearly eight years since the band broke up, Agalloch are reforming with the intent of playing limited shows", said Agalloch guitarist Don Anderson. "The line-up remains the original three: vocalist and guitarist John Haughm, guitarist Don Anderson, and bassist Jason Walton. We will be aided by Hunter Ginn (Canvas Solaris, Sculptured, Radical Research Podcast) on drums.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Agalloch

Bericht door Hieronimus » di apr 18, 2023 5:09 pm

Des te meer reden om dit festival wéér aan te doen. Even kijken of we het kunnen inplannen. Benieuwd of ze live wat beter uit de verf komen dan eerder, maar meestal is het geluid in die grot erg goed!
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
scorpion
Berichten: 1625
Lid geworden op: do jul 27, 2006 6:26 pm
Locatie: Doetinchem

Re: Agalloch

Bericht door scorpion » di apr 18, 2023 5:16 pm

Ik wilde het net plaatsen hier. Wat een geweldig nieuws! Denken jullie dat het bij deze shows blijft? Of zou er ook nog nieuwe muziek inzitten?

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Agalloch

Bericht door Krimhild » di apr 18, 2023 5:27 pm

Godsamme!!!
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25288
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Agalloch

Bericht door Jeroen » di apr 18, 2023 7:18 pm

Leuk! Geweldige band.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
zwarte krijser
Berichten: 3392
Lid geworden op: do mei 13, 2004 2:37 am
Locatie: Eindhoven

Re: Agalloch

Bericht door zwarte krijser » di apr 18, 2023 7:41 pm

Prophecy Fest 7-9 sept ergens tussen Dortmund en Hannover. Zo ver is dat ook weer niet, en er komen nog wat andere bands, zo kan eenieder voor de 500e keer proberen Dornenreich leuk te vinden, succes!

Ik sluit zelf niet voor 100% uit hier heen te gaan. Hoe denken andere forummitglieder hierover?

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Agalloch

Bericht door Krimhild » wo apr 19, 2023 7:48 am

Ik word voorlopig niet echt opgewonden van de rest van de affiche. Zal de onbekende bands wel eens opzoeken
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Agalloch

Bericht door Hieronimus » wo apr 19, 2023 9:13 am

zwarte krijser schreef: di apr 18, 2023 7:41 pm Prophecy Fest 7-9 sept ergens tussen Dortmund en Hannover. Zo ver is dat ook weer niet, en er komen nog wat andere bands, zo kan eenieder voor de 500e keer proberen Dornenreich leuk te vinden, succes!

Ik sluit zelf niet voor 100% uit hier heen te gaan. Hoe denken andere forummitglieder hierover?
Maar wel een metalshow van Dornenreich, dat klinkt beter!

Affiche is nu al dikke prima: Darkspace, My Dying Bride, Amenra, die komen allemaal prima tot hun recht daar, verwacht ik. Vooral eerstgenoemde ben ik extreem benieuwd naar. Toch maar alvast tickets regelen, de rest zien we wel...
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Agalloch

Bericht door Johan » wo apr 19, 2023 10:33 am

Dit is wel heel mooi! Echt een kans om zo'n band te zien die al lang en breed uit elkaar waren voor ik er naar ging luisteren. Prophecy Fest gaat zeker een optie worden voor me!

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Agalloch

Bericht door Krimhild » wo apr 19, 2023 10:38 am

Amenra is wel goed maar niet altijd even goed verteerbaar bij mij. Teveel verwrongen duisterheid!
Ik ben hier gewoon.

Plaats reactie