Agalloch

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Agalloch

Bericht door Krimhild » do dec 02, 2010 11:01 am

Metalhead schreef:Voor het eerst heb ik met die nieuwe plaat dat het een release van Agalloch is die me wel pakt. Ik zal dat oudere werk toch maar wat meer moeten luisteren denk ik zo. Dat heb ik al wel eerder gedaan, maar het kwartje viel nooit om de een of andere reden.
Jij bent raar! ^^

@ Crises: Grats!~
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Agalloch

Bericht door Crises » do dec 02, 2010 11:10 am

Apart, dat is hij wel een beetje. Ik bedoel maar: vrijwillig in Den Haag gaan wonen... daar moet je wel een beetje apart voor zijn.
Al woont hij sinds vandaag weer in de beschaafde wereld.

Vandaag maar weer eens verder met de ontdekkingstocht door Agalloch land.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Agalloch

Bericht door Krimhild » do dec 02, 2010 11:12 am

Wat heb je al gehad? Jij bent denk ik wel zo'n Pale Folklore mannetje. The Mantle is toch wat meer zweverig. Maar wie weet, wie weet.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Agalloch

Bericht door Crises » do dec 02, 2010 11:20 am

Ik heb vooral losse nummers gedaan. Nog niet hele albums.
Daarvoor moet ik toch echt even de disco binnentrekken en gaan luisteren, en voordat ik dat doe, wil ik eerst nog even verder luisteren aan losse nummers.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Agalloch

Bericht door Jeroen » do dec 02, 2010 12:46 pm

Krimhild schreef:Wat heb je al gehad? Jij bent denk ik wel zo'n Pale Folklore mannetje. The Mantle is toch wat meer zweverig. Maar wie weet, wie weet.
Ik ben zelf een echt Mantle-mannetje :' )
Pale Folklore is wel lekker guur, maar boeit me eigenlijk niet zoals The Mantle dat doet. Daar staat geen zwak moment op.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Agalloch

Bericht door cataclysm child » do dec 02, 2010 1:27 pm

Zal ik dan maar het Grain-mannetje zijn 8)
Faustian Spirit of the Earth

Richard666
Berichten: 296
Lid geworden op: ma mei 10, 2010 6:14 pm
Locatie: Ergens in zuid-west Nederland.

Re: Agalloch

Bericht door Richard666 » do dec 02, 2010 2:14 pm

Jammer, die wilde ik al zijn. :P Nee hoor, als ik zou moeten kiezen zou ik denk ik voor alles kiezen, ik heb niet echt een favoriete cd van Agalloch, ze zijn allemaal gewoon geweldig.

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: Agalloch

Bericht door Bleek No. 1 » do dec 02, 2010 6:31 pm

Dan ben ik wel een Whiteboy!

Oh, wacht..
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Agalloch

Bericht door Krimhild » do dec 02, 2010 8:15 pm

Hahah :mrgreen:

Klopt het toch weer met mn Jeroenovereenkomst, daar ik een mantlevrouw ben. Ik word trouwens echt een beetje para van je clown avatar, maar dat terzijde.
Beste EP is natuurlijk Of Stone, Wind and Pillor! Kneel to the cross is brilliant! Onee wacht, The White is ook een EP. Dan doe ik wel de negergroet met blackie ^^
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: Agalloch

Bericht door Bleek No. 1 » do dec 02, 2010 8:18 pm

:mrgreen: YO!
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Agalloch

Bericht door Jeroen » do dec 02, 2010 8:20 pm

Sowilo Rune en Pantheist.. dat zijn toch ook geweldige stukken, met name de eerste.
Die nummers sluiten bovendien perfect aan op de wijze hoe ik het leven beschouw. Agalloch komt sowieso erg overeen met mijn levensbeschouwing. Damn, vorig jaar heb ik het helemaal grijs gedraaid (al is The Mantle al grijs) in Noorwegen. Als iets een extra dimensie aan die muziek toevoegt, dan is het wel een land als Noorwegen.

@Suus: PM ;)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Agalloch

Bericht door Krimhild » do dec 02, 2010 8:43 pm

Haha ^^ Hoe lang was je in Noorwegen dan? Alleen 'n vakantie, of langer? Ik wil ook graag naar Noorwegen, alleen in Zweden geweest, maar niet noordelijk genoeg om echte bossen te zien (en we waren serieus over de helft van dat land... ). Bizar hoe ver je moet reizen om een stuk natuur te kunnen aanschouwen dat niet onlangs gekapt is.
Maar die twee nummers hebben toch helemaal geen lyrics? Dus hoe bepaal je dan of ze aansluiten bij een levensbeschouwing? Gewoon op gevoel? Van de nummers met lyrics kan ik het begrijpen. Ik vind birch black en white overigens het goudst =)
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Agalloch

Bericht door Jeroen » do dec 02, 2010 8:49 pm

Zuiver op gevoel en thematiek, wat die twee nummers betreft. Geldt eigenlijk wel voor het hele oeuvre van de band. In Noorwegen was ik op vakantie, slechts anderhalve week, maar toch wel genoeg om in ieder geval te zien hoe mooi (vooral rond Bergen) delen van dat land zijn. Het is geen wonder dat dit soort muziek ook daar wordt gefabriceerd. Vooral bands als Kampfar en Windir (nog wel even in Sogndal geweest) sluiten echt perfect aan op dat landschap.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Agalloch

Bericht door Jeroen » do dec 09, 2010 11:12 pm

Goed, ik heb de nieuwe nu ook in huis en ik vind het eigenlijk best een goede plaat. Ik heb bij bepaalde passages echter wel wat vraagtekens. Waarom smijten ze nu in godsnaam opeens met blastbeats? (een tempo waar ik toch al geen groot liefhebber van ben als ze te pas en te onpas worden ingezet) Ten eerste, ze zijn niet strak, maar uiterst zwabberend en ten tweede, de riffstructuren, melodie- en zanglijnen lopen gewoon hetzelfde door bij de mid-tempo of tragere passages. Ik zie echt het nut niet in van die blastbeats. Evenals bij Drudkh, vind ik blastbeats gewoon niet passen bij die mooie beheerste sound. Het is niet dat ik me er zwaar aan stoor, maar het is gewoon geforceerd, nergens voor nodig en ik krijg haast het vermoeden dat ze er alleen maar inzitten om minder open-minded black metalfans over de streep te trekken. Afgezien van dit punt valt er gelukkig genoeg te genieten, al kan de cd als geheel niet tippen aan de drie voorgangers. Wie weet komt dat nog, maar vooralsnog blijf ik bij mijn eerdere standpunt.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

metalmachine
Berichten: 431
Lid geworden op: do aug 31, 2006 4:54 pm
Locatie: Dronten

Re: Agalloch

Bericht door metalmachine » zo dec 12, 2010 5:25 pm

Het album nu 2x gehoord, eerlijk gezegd toch een beetje teleurgesteld. Ik ben geen mega fan van deze band, maar de laatste twee albums waren toch erg sterk. Zoals jeroen (bovenstaand bericht) al zegt, die blastbeats klinken gewoon niet lekker bij de muziek. Dat eerste nummer (of eigenlijk nummer 2) is gewoon erg gemiddeld en te lang. Bij een band als Drukh klinken blastbeats beter, omdat het naar mijn idee beter aansluit bij de stem van de zanger. Bij Agalloch vind ik dit toch echt wat minder. Daarnaast zijn de nummers vrij lang, ik heb liever een aantal nummers extra op het album en dan wat minder lang allemaal. Het album is zeker niet slecht, maar ik had toch op meer gehoopt!

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: Agalloch

Bericht door Bleek No. 1 » zo dec 12, 2010 5:47 pm

Dat gezeur om blastbeats is echt gezeur om niks, nada.
Als Agalloch 'Marrow' hadden gemaakt als hun laatste twee albums, was vrijwel iedereen gewoon tevree. Punt. Moving on.. Nu probeerde ze andere koek, en het werkt(!), me dunkt.
Ik ben blij dat het geen kopie is van bijv. 'Pale Folklore', want als je dat wilt horen, zet je dat dan maar op. Ik ben meer dan tevreden met hun blastbeats, die naar mijn mening, zeer goed passen in het verhaal en emotie van de nummers.
'Black Lake Nidstång' blijf trouwens wel m'n favorietje op het album. Vooral het langzame effect én het nieuwe stemgeluid (KIPPENVEL!) brengen me helemaal in rep en roer!

UGH!
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Agalloch

Bericht door cataclysm child » zo dec 12, 2010 6:47 pm

ff copy/paste uit Now Playing topic:

Agalloch - Ghosts of the Midwinter Fires
Album: Marrow of the Spirit

Toch een lichte teleurstelling, van Agalloch mag je meer verwachten. Dit is samen met Into The Painted Grey wel veruit het beste nummer van het album, de andere songs zijn gewoon te langdradig. Er gebeurt gewoon heel weinig memorabels op deze plaat.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Agalloch

Bericht door Jeroen » zo dec 12, 2010 7:22 pm

Black No. 1 schreef:Dat gezeur om blastbeats is echt gezeur om niks, nada.
Als Agalloch 'Marrow' hadden gemaakt als hun laatste twee albums, was vrijwel iedereen gewoon tevree. Punt. Moving on.. Nu probeerde ze andere koek, en het werkt(!), me dunkt.
Ik ben blij dat het geen kopie is van bijv. 'Pale Folklore', want als je dat wilt horen, zet je dat dan maar op. Ik ben meer dan tevreden met hun blastbeats, die naar mijn mening, zeer goed passen in het verhaal en emotie van de nummers.
'Black Lake Nidstång' blijf trouwens wel m'n favorietje op het album. Vooral het langzame effect én het nieuwe stemgeluid (KIPPENVEL!) brengen me helemaal in rep en roer!

UGH!
Ja, en wat is je punt? Ik mag toch zelf weten of ik wel of niet te spreken ben over een nieuw album? Dat heeft niets te maken met dat ik vind dat ze maar op herhaling moeten gaan. Ik vind het een goede plaat hoor, hij haalt ook mijn top 10, maar kritiekloos ben ik niet.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Agalloch

Bericht door Krimhild » wo mar 23, 2011 7:34 pm

Hun tour in Amerika komt over 4 dagen ten einde. Dan zou er toch binnenkort wel eens een tour richting Europa mogen komen. =)

Overigens is het Oja!-moment bij Marrow bij mij nooit gekomen. Ik vind het een aardig album maar niet meer dan dat. Ik zou er aardig wat voor over hebben om nog eens een optreden mee te maken waarop ze heel The Mantle spelen.. Hoe vaak doen bands dat eigenlijk, hele albums spelen? En dan vooral albums die onderhand bijna 10 jaar oud zijn...
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Agalloch

Bericht door Draconian » wo mar 23, 2011 9:02 pm

Ik snap nog altijd niet dat mensen Marrow...vinden tegenvallen.

Dit vind ik ervan (voor degenen die de frontpage niet in de gaten houden):

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=6559

Een Europese tour zou ik ten zeerste toejuichen, want ik heb Agalloch helaas nog nooit live gezien.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Agalloch

Bericht door Jeroen » wo mar 23, 2011 10:50 pm

Ben het eens met krimhild. Het is een fijne plaat, maar voor agalloch begrippen vind ik het toch tegenvallen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Agalloch

Bericht door cataclysm child » wo mar 23, 2011 11:32 pm

Exact.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Agalloch

Bericht door Krimhild » do mar 24, 2011 7:51 am

Draconian schreef:Ik snap nog altijd niet dat mensen Marrow...vinden tegenvallen.

Dit vind ik ervan (voor degenen die de frontpage niet in de gaten houden):
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=6559

Een Europese tour zou ik ten zeerste toejuichen, want ik heb Agalloch helaas nog nooit live gezien.
Het mist het subtiele, tegelijkertijd ook het heftige, het verhaal. De vorige albums waren veel meer één compositie terwijl dit allemaal wat meer verdwaald klinkt. Het is overduidelijk Agalloch en het is ook mooi, maar het slaat me niet tegen de vlakte. The Mantle overrompeld me iedere keer weer. Dit album is meer als een storm om je heen, je kunt er naar kijken en dat is prachtig, maar het komt niet echt binnen.

En Agalloch live niet gezien hebben zou ik wel een gemis noemen =)
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Agalloch

Bericht door Jeroen » do mar 24, 2011 11:05 pm

Ik stoor me nog steeds aan die zwabberende blastbeats. Op het eerste album waren ook snelle stukken, maar die stonden veel meer in dienst van het over het algemeen toch wat ruwere sfeertje. Nu vind ik ze misplaatst en bovendien erg zwak uitgevoerd. Het zal best dat het allemaal met sfeer te maken heeft, maar als je blastbeats gebruikt, zorg dan op z'n minst dat ze enigszins strak op tape staan, want dit kan mijns inziens echt niet. Daarnaast ontbreekt het ze aan echte kippenvelmelodieën, in tegenstelling tot The Mantle en Ashes..
Nee, zoals ik al zei, het is een ferme plaat met opnieuw prachtige momenten en in het genre is het zeker een baas, maar vergeleken met eerder werk vind ik het allemaal wat minder memorabel. Concreet: The Mantle en Ashes.. draaide ik soms wel tig keer op een dag of in een week en die pak ik nog steeds wel. Marrow of the Spirit heb ik sinds de twee weken nadat ik de schijf ontving niet meer gedraaid. Ik zal em heus nog wel opzetten, maar ik word niet overweldigd.

@Rik, en ja :P dat je dat niet snapt, dat is heel vervelend, maar wellicht hangt jouw smaak meer aan tegen die (eerlijk is eerlijk) ietwat rommelige half-black metalaanpak.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Oak
Berichten: 3718
Lid geworden op: ma feb 28, 2005 10:40 pm

Re: Agalloch

Bericht door Oak » vr apr 08, 2011 1:58 pm

Heeft iemand al wat gehoord van de Whitedivisiongrey compilatie?
Ik ben voorzal zeer benieuwd naar de twee remixes van Allerseelen en in iets mindere maten de cover van Nest.

Bakema NL
Berichten: 540
Lid geworden op: do apr 21, 2011 2:22 pm

Re: Agalloch

Bericht door Bakema NL » vr apr 22, 2011 2:27 pm

Ik heb de band ontdekt toen ze met The Mantle kwamen...........en dat is en blijft een van de allerbeste cd's die ik ooit gekocht heb, deze band staat op eenzame hoogte, zo onwijs goed zijn ze. De rest heb ik ook trouw gekocht van de band en zal ik blijven kopen, geweldig gewoon.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Agalloch

Bericht door Krimhild » di mei 24, 2011 9:25 am

Bakema NL schreef:Ik heb de band ontdekt toen ze met The Mantle kwamen...........en dat is en blijft een van de allerbeste cd's die ik ooit gekocht heb, deze band staat op eenzame hoogte, zo onwijs goed zijn ze. De rest heb ik ook trouw gekocht van de band en zal ik blijven kopen, geweldig gewoon.
*proost!*

Vorige week was hun website ineens down, met de mededeling dat de fee niet was betaald ofzoiets. Nu issie gelukkig wel weer soort van omhoog. Zou me niks verbazen als ze ineens 10 jaar niets van zich laten horen en dan ineens weer een album uitbrengen alsof er niet gebeurd is. Maar ik hóóp dat ze dit jaar nog even naar Nederland komen =)
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 2643
Lid geworden op: zo apr 24, 2011 5:23 pm
Locatie: Nijmegen/Groningen

Re: Agalloch

Bericht door Gijscoman » di mei 24, 2011 1:51 pm

Geweldige groep! Krijg ik een nieuwe Wiskunde docent. Zoeken we m op, blijkt ie fan te zijn van Agalloch!!! Heb m alleen nog nie ontmoet...

Richard666
Berichten: 296
Lid geworden op: ma mei 10, 2010 6:14 pm
Locatie: Ergens in zuid-west Nederland.

Re: Agalloch

Bericht door Richard666 » di mei 24, 2011 3:26 pm

Krimhild schreef:Maar ik hóóp dat ze dit jaar nog even naar Nederland komen =)
Dat hoop ik nou ook. Aan de ene kant lijkt het me ook wel logisch, want ze zijn zo'n beetje bij iedere Europese tour die ze deden in NL geweest, maar de vraag is natuurlijk óf die tour dit jaar nog komt. Het is na de release van Marrow of the Spirit en die kleine tour in hun thuisland weer helemaal stil rond Agalloch... :(

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Agalloch

Bericht door Jeroen » di mei 24, 2011 11:42 pm

Mooi, dan kunnen ze eens goed nadenken hoe ze hun sound na het voor Agalloch begrippen iets zwakkere laatste album kunnen verbeteren.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Agalloch

Bericht door Krimhild » do mei 26, 2011 9:44 am

Jeroen schreef:Mooi, dan kunnen ze eens goed nadenken hoe ze hun sound na het voor Agalloch begrippen iets zwakkere laatste album kunnen verbeteren.
Genadeloos =P
"Kom maar niet langs hoor, ga maar lekker huiswerk doen" :mrgreen:
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Agalloch

Bericht door Jeroen » do mei 26, 2011 11:50 am

Goede cd verder hoor, maar het steekt hier na al die draaibeurten toch nog bleekjes af tegenover de rest van het oeuvre. Mijns inziens is dit een stap terug.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Agalloch

Bericht door Krimhild » zo okt 09, 2011 2:11 pm

8) Er gebeuren dingen op de site! Ze staan over een maand in Israel. En natuurlijk op Roadburn volgend jaar. Het kan nooit lang duren voor er een concert in Nederland bekend wordt gemaakt. Ik wacht met smart!

En nog @ Jeroen: een stap terug, nee. Meer een zijwaartse omweg, daar waar ook voor een voorwaartse vlucht gekozen had kunnen worden.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Agalloch

Bericht door Jeroen » ma okt 10, 2011 11:22 am

Mening is onveranderd. Dan draai ik liever de cd van Falloch die net uit is. Deze plaat heet 'Where Distant Spirits Remain' en dat is echt een heerlijk post-rock / blackschoenstaar album geworden, al omzeilt men de new wave invloeden. De naam lijkt er op en muzikaal doet dit sterk denken aan The Mantle (en dan met name aan het nummer Odal) met vooral clean zang en slechts heel af en toe een uitspatting naar black metal (met krijszang) die dan wat meer aan Drudkh en Fen doet denken. Schotse band, vandaar ook de fluit en kenmerkende (akoestische) melodieën. Erg fraaie schijf. Gaat dat checken! (ondanks dat de cleane zang een beetje zoetjes is ala Alcest)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Agalloch

Bericht door cataclysm child » ma okt 10, 2011 12:41 pm

Jawel, die Falloch wordt hier binnenkort ook aangeschaft, zeer fijne muziek.
Faustian Spirit of the Earth

ea teasse
Berichten: 853
Lid geworden op: za mei 09, 2009 9:46 am
Locatie: Haacht

Re: Agalloch

Bericht door ea teasse » ma okt 10, 2011 5:45 pm

Hier is hij al aangeschaft.

Richard666
Berichten: 296
Lid geworden op: ma mei 10, 2010 6:14 pm
Locatie: Ergens in zuid-west Nederland.

Re: Agalloch

Bericht door Richard666 » ma okt 10, 2011 7:35 pm

Ik hoop dat er naast het Roadburn optreden ook nog een los optreden in Nederland, België of West-Duitsland volgt, want ik weet nu al dat ik die donderdag Roadburn niet kan bezoeken...

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Agalloch

Bericht door Krimhild » di okt 11, 2011 8:29 pm

Richard666 schreef:Ik hoop dat er naast het Roadburn optreden ook nog een los optreden in Nederland, België of West-Duitsland volgt, want ik weet nu al dat ik die donderdag Roadburn niet kan bezoeken...
Je gaat trouwen? Wat anders weet je nu al zo ver van te voren..
Verder volledig met je eens, want een kaartje voor Roadburn bemachtigen is een hele opgave.

@ Jeroen: Bedankt voor de tip.
Ik ben hier gewoon.

Bakema NL
Berichten: 540
Lid geworden op: do apr 21, 2011 2:22 pm

Re: Agalloch

Bericht door Bakema NL » wo okt 12, 2011 12:22 am

Jeroen schreef:Mening is onveranderd. Dan draai ik liever de cd van Falloch die net uit is. Deze plaat heet 'Where Distant Spirits Remain' en dat is echt een heerlijk post-rock / blackschoenstaar album geworden, al omzeilt men de new wave invloeden. De naam lijkt er op en muzikaal doet dit sterk denken aan The Mantle (en dan met name aan het nummer Odal) met vooral clean zang en slechts heel af en toe een uitspatting naar black metal (met krijszang) die dan wat meer aan Drudkh en Fen doet denken. Schotse band, vandaar ook de fluit en kenmerkende (akoestische) melodieën. Erg fraaie schijf. Gaat dat checken! (ondanks dat de cleane zang een beetje zoetjes is ala Alcest)
Kijk, dit soort dingen maken een forum als dit de moeite waard......muziek ontdekken dat je nog niet kent. Rete-lekker dat Falloch, cd'tje komt er zeker in hier.
Ik heb een paar tracks beluisterd en dit is GVD GOED ZEG !!! .....volgende trip...nieuwe Solstafir en deze, zeker weten.

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: Agalloch

Bericht door Bleek No. 1 » do okt 13, 2011 12:45 pm

Krimhild schreef:8) Er gebeuren dingen op de site! Ze staan over een maand in Israel. En natuurlijk op Roadburn volgend jaar. Het kan nooit lang duren voor er een concert in Nederland bekend wordt gemaakt. Ik wacht met smart!
Mijn eerste keus (zo'n 10 minuten geleden) was nog Ragnarök te Duitsland, ook al zei de rest van de line-up mij helemaal niks.
Hetzelfde geldt voor Roadburn, maar fack yes, dat is -voorlopig- zeker wel mijn nummer 1 keuze.
En ik hoop het, wat je zegt over een los concert! Dynamo of zo :o faaack!
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Agalloch

Bericht door Krimhild » do dec 08, 2011 1:07 am

Jeroen schreef:Mening is onveranderd. Dan draai ik liever de cd van Falloch die net uit is. Deze plaat heet 'Where Distant Spirits Remain' en dat is echt een heerlijk post-rock / blackschoenstaar album geworden, al omzeilt men de new wave invloeden. De naam lijkt er op en muzikaal doet dit sterk denken aan The Mantle (en dan met name aan het nummer Odal) met vooral clean zang en slechts heel af en toe een uitspatting naar black metal (met krijszang) die dan wat meer aan Drudkh en Fen doet denken. Schotse band, vandaar ook de fluit en kenmerkende (akoestische) melodieën. Erg fraaie schijf. Gaat dat checken! (ondanks dat de cleane zang een beetje zoetjes is ala Alcest)
Dat hele Falloch vind ik nou echt helemaal niets. Het gitaargeluid heeft nog wel wat leuke stukken, maar die stem trek ik echt niet. Verder grenst het allemaal zoveel aan plagiaat dat het gewoon pijn doet. Vooral de twee logo's die ze hebben, vrijwel identiek aan de twee logo's die Agalloch heeft. Jammer, helaas.


Over Agalloch, ze treden als het goed is in Duitsland op en ook in Antwerpen :D Van een ander forum geplukt: (want op de badhuissite staat nog niets)

Bands: Agalloch (US), Velnias (US)
When: 03/04/12
Venue : Het Oude Badhuis, Stuivenbergplein 38, 2060 Antwerpen, http://www.oudebadhuis.be
Damage : 23 euro
Tickets : http://www.fnac.be or fnac-stores
Online tickets : http://be.fnacspectacles.com/place-spec ... 7990052006

Ik weet niet of die online-ticketsite zo betrouwbaar is, het is in het Frans en het ziet er eng uit. Hopelijk komt er nog iets officieels op die andere site. Informatie over het optreden in Duitsland kan ik even niet vinden.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Agalloch

Bericht door Orklord » do dec 08, 2011 9:53 am

http://www.kulttempel.com/Programm/Even ... lloch.html
Agalloch Fans aufgepasst! Am 9. April werden Agalloch auf ihrer kommenden
Tour in Oberhausen eines ihrer beiden Deutschland Konzerte für 2012 geben.
Begleitet werden sie dabei von ihren Landsleuten von Velnias. Als exklusiver
Support werden außerdem noch Soliness vor Ort dabei sein. Letztere mussten
aus terminlichen Gründen leider ihr Debüt Konzert vom 29. Oktober absagen -
welches aber nun wie versprochen nachgeholt wird. Stattfinden wird dieser
Abend im Oberhausener Kulttempel

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: Agalloch

Bericht door Bleek No. 1 » zo apr 01, 2012 8:59 pm

Agalloch heeft de opnames van de te verwachten ep Faustian Echoes afgerond. Op het mini-album zal er slechts één track terug te vinden zijn. Het nummer neemt wel twintig minuten in beslag en werd samen met Billy Anderson op plaat gespijkerd. De ep zal zowel op lp als cd verschijnen. Wanneer het materiaal uit moet zijn, is nog niet geweten.
Hakkaa päälle pohjan poika!

Oak
Berichten: 3718
Lid geworden op: ma feb 28, 2005 10:40 pm

Re: Agalloch

Bericht door Oak » di jun 26, 2012 4:52 pm


Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: Agalloch

Bericht door Bleek No. 1 » di jun 26, 2012 4:53 pm

Ben net 4 minuutjes aan het luisteren, maar toch bedankt!
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9474
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Agalloch

Bericht door Heyoka » wo jun 27, 2012 9:10 pm

Steengoed nummer!
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Oak
Berichten: 3718
Lid geworden op: ma feb 28, 2005 10:40 pm

Re: Agalloch

Bericht door Oak » wo jun 27, 2012 11:33 pm

Inderdaad, op de een of andere manier zelfs verfrissend. Doet me goed.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Agalloch

Bericht door Hieronimus » do jun 28, 2012 4:31 pm

Meer black, lekker.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Agalloch

Bericht door Krimhild » wo jul 04, 2012 6:16 pm

Soms ouderwets lekker, soms teveel gedrum. Te hard in de mix vooral, zonde.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9474
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Agalloch

Bericht door Heyoka » wo jul 04, 2012 9:21 pm

Krimhild schreef:Soms ouderwets lekker, soms teveel gedrum. Te hard in de mix vooral, zonde.
Jij bent niet goed wijs, gekkie.
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Plaats reactie