Moonsorrow

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Moonsorrow

Bericht door Hieronimus » do dec 30, 2004 5:31 pm

Jaja dames en heren, binnenkort is het zover, de release van het nieuwe Moonsorrow-album! En raad eens? Het klinkt weer prachtig, epiek tot en met! 5 nummers, 70 minuten. Het eerste opent na een kort ambient stukje heerlijk bombastisch, om daarna bijna 14 minuten lang de aandacht vast te houden met de reeds goed bekende Moonsorrow-aanpak. Dat wil zeggen, uitermate gave Folk-riedeltjes met krachtige gitaarriffs en soms zelfs wat strakke blastbeats. Dit had eigenlijk net zo goed een opsomming kunnen zijn van het gehele album, want, om eerlijk te zijn, is het veel van hetzelfde. Maar veel goede kwaliteit is juist wat we willen en daarom ligt dit album ook weer mooi in het verlengde van de voorgaande albums. Het enige dat er op deze plaat een beetje uit springt, is het eindnummer, Kaiku (Echo), dat 8 minuten duurt, maar waarin geen elektrisch gitaarwerk en drumwerk voorkomt, enkel wat acoustisch gitaar en later wat natuurgeluiden en een brandend vuur. Het past prachtig bij de sfeer en zorgt ervoor dat je hersenen een beetje rust krijgen na de voorgaande 62 minuten, maar het doet toch een beetje overbodig aan. Maar hey, waarover klaag ik eigenlijk? Je kunt dit nummer misschien beter zien als gewoon een extraatje, het gehele album duurt wat langer en je hebt wat meer waar voor je geld. Al met al, ik ben zeer tevreden over deze prestatie, na alle oproer die Moonsorrow zelf heeft veroorzaakt omtrent dit album (echte Finse humor :P), leveren ze toch weer gewoon ouderwetse klasse over. En dat is goed, zeker!

Titels en vertalingen:
1. Karhunkynsi (Berenklauw) - 14:00
2. Haaska (Aas) - 14:42
3. Pimeä (Duister) - 14:08
4. Jotunheim (Jotunheim, wereld van de Reuzen) - 19:28
5. Kaiku (Echo) - 8:19

www.moonsorrow.com
Laatst gewijzigd door Hieronimus op zo nov 26, 2006 1:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » zo jan 23, 2005 10:32 pm

Heidewolf, check...
Front voor/der Matigheid
last.fm

verwoesting
Berichten: 13535
Lid geworden op: vr okt 04, 2002 4:19 pm

Bericht door verwoesting » zo jan 23, 2005 11:02 pm

Ik heb nog niks van de nieuwe nummers gehoord, maar ik acht de kans groot dat dit album gaat zuigen. Helaas.
Hieronimus schreef: Dat wil zeggen, uitermate gave Folk-riedeltjes met krachtige gitaarriffs en soms zelfs wat strakke blastbeats. Dit had eigenlijk net zo goed een opsomming kunnen zijn van het gehele album, want, om eerlijk te zijn, is het veel van hetzelfde."
Kijk, "veel van hetzelfde". Dat lees ik de laatste paar dagen steeds meer in reviews over het nieuwe album.
Op de éérste drie albums is dit to-taal niet het geval.
Bovendien vind ik dat ze nu wel heel erg zijn doorgeslagen kwa 'lengte van nummers'.
Vooral bij de combinatie 'veel van hetzelfde' en 'buitengewoon lange nummers' wekt bij mij al snel het idee op dat er SLEUR in het album gaat zitten. En dat moeten we niet hebben.

Fenris
Berichten: 4480
Lid geworden op: za apr 26, 2003 2:12 am
Locatie: Laren

Bericht door Fenris » zo jan 23, 2005 11:18 pm

Ik merk het wel als ik hem hoor.
Ik vind nog steeds 'Voimasta ja Kunnaista' hun beste album, maar ik vind ze toch allemaal goed.

Oh ja hiero, gewoon omdat een nummer alleen acoustisch en veel sfeer-geluiden bevat betekend niet dat het overbodig is, maargoed ik ben dan ook een enorme folk-liefhebber.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » ma jan 24, 2005 9:25 am

Ik zeg niet dat het daardoor overbodig is, het is misschien alleen een beetje teveel van het goede, het album duurt toch wel lang genoeg, imo.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Taart
Berichten: 1589
Lid geworden op: vr jul 30, 2004 8:32 pm
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Taart » ma jan 24, 2005 5:08 pm

Ik ben beniewd, Moonsorrow heb ik altijd al goed gevonden.
[url]http://www.recordnerd.com/lists/Nasgrath/[/url]
[url]http://www.myspace.com/christianjuntunen[/url]

[url=http://www.last.fm/user/Nasgrath/?chartstyle=SilverWeekly][img]http://imagegen.last.fm/SilverWeekly/artists/Nasgrath.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Bericht door Heidewolf » ma jan 24, 2005 5:11 pm

Hieronimus schreef:Heidewolf, check...
:)

Ik zal dit album maar eens gaan kopen, het klinkt hoe jij het beschrijft.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » ma jan 24, 2005 6:49 pm

't Komt 7 februari uit, dus nog ff wachten kerel :)

(Personal note to self: 7 februari, komt mooi ui! :D)
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Bericht door Heidewolf » ma jan 24, 2005 7:20 pm

7 feb pas? Bah, wachten is stom.

Edit : op dc++ istie al beschikbaar
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Blikskaters
Berichten: 410
Lid geworden op: za nov 06, 2004 6:14 pm

Bericht door Blikskaters » ma jan 24, 2005 7:55 pm

Net dit album beluisterd. Ik vrees dat de heren van Moonsorrow door hun ideeen heen zijn.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma jan 24, 2005 10:53 pm

Moonsorrow boeit in mijn optiek altijd wel. Dit dankzij de sfeer en de prachtige muzikale passages.
Lange nummers kan ik goed hebben, aangezien ik sommige rauwe bm nummers van 15 minuten met constant dezelfde riffs ook wel waarderen kan en dan moet dit meer afwisselende werk geen probleem zijn.

Magische band dit. Toch is Kivenkantaja m'n favoriete vanwege de beter uitgewerkte songstructuren.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Blikskaters
Berichten: 410
Lid geworden op: za nov 06, 2004 6:14 pm

Bericht door Blikskaters » ma jan 24, 2005 11:54 pm

Ook ik ben een Moonsorrow liefhebber. Verisäkeet is een geweldige plaat, alleen, zoals ik al zei, het voegt in mijn optiek niets toe aan het oeuvre.

Fenris
Berichten: 4480
Lid geworden op: za apr 26, 2003 2:12 am
Locatie: Laren

Bericht door Fenris » wo mar 16, 2005 1:11 am

Ik ben het niet met je eens, Blikskaters.
Verisakeet is zeker een zeer gaaf album, wat zeker wel iets toevoegt aan het oeuvre van Moonsorrow.

Het album heeft veel meer blackmetal-invloeden dan de vorige albums en is duisterder en ruiger.

Hoe meer ik hem beluister, hoe beter ik hem ga vinden. Misschien komt deze in mijn eindoordeel wel hoger uit dan Voimasta ja Kunaissta, en dat is een van mijn favoriete albums aller tijden.

Ik zeg je, als je een fan bent van folkmetal, en in het speciaal Moonsorrow, en je hebt geen bezwaar tegen meer blackmetal-invloed, dan moet je dit album nu gaan halen!

Fenris
Berichten: 4480
Lid geworden op: za apr 26, 2003 2:12 am
Locatie: Laren

Bericht door Fenris » wo mar 16, 2005 1:17 am

Ik post nog een keer gewoon om te laten blijken hoe gaaf ik dit album vind.

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » wo mar 16, 2005 1:22 am

Ik kreeg 'm vandaag binnen. Morgen eens opzetten.

Mist die van jou trouwens ook het artwork? Ik stond nogal verbaast te kijken toen ik een zwarte hoes met het logo kreeg. Hij bleek wél op het boekje te zitten, wat ook al zo'n vreemd ding is met z'n karton-achtige materiaal.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
Blikskaters
Berichten: 410
Lid geworden op: za nov 06, 2004 6:14 pm

Bericht door Blikskaters » wo mar 16, 2005 1:32 am

Fenris schreef:Ik ben het niet met je eens, Blikskaters.
Het album heeft veel meer blackmetal-invloeden dan de vorige albums en is duisterder en ruiger.
Het niet eens zijn met mij is je goed recht, maar ik hoop dat je een routekaart bij je hebt voor het land der dwaze uitspraken.

Moonsorrow begon als 100% black metal band, luister maar naar hun promo's uit eind jaren 90, met name een nummer als het waanzinnig gave Fimbulvetr Frost.

Moonsorrow is nu vrij opportunistisch op de polka bandwagon gesprongen, samen met Falkenbach, doodzonde. Is dit de band die nummers als 1065 Aika schreef? Waar zijn de epische monsters op dit album?

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » wo mar 16, 2005 1:37 am

Voor zover ik het gehoord heb (lees: gehoord) is dit album een behoorlijke sprong terug naar de wortels. Suden Uni zat juist ook al vol met die 'polka', dus wat is je probleem?
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
Blikskaters
Berichten: 410
Lid geworden op: za nov 06, 2004 6:14 pm

Bericht door Blikskaters » wo mar 16, 2005 1:43 am

Zwijg, dwaas, je hebt dat hele album nog niet eens gehoord.

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » wo mar 16, 2005 1:53 am

Maar genoeg over gelezen om te weten dat 'ie lang niet zo Bal-Sagoth is al Voimasta.
Nogmaals, wat is je probleem?

Oh, en even leuk doen natuurlijk:
Is dit de band die nummers als 1065 Aika schreef?
Ja. :mrgreen:
Waar zijn de epische monsters op dit album?
De klokken achterna. :mrgreen:
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
Blikskaters
Berichten: 410
Lid geworden op: za nov 06, 2004 6:14 pm

Bericht door Blikskaters » wo mar 16, 2005 3:26 am

Meltdown schreef:Nogmaals, wat is je probleem?
Wat is dit voor 'wat nou wat nou'-gebazel, mislukte trilobiet. Ben je een turk ofzo?

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » wo mar 16, 2005 7:04 am

Ik vind het een top album, echt een aanrader.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Fenris
Berichten: 4480
Lid geworden op: za apr 26, 2003 2:12 am
Locatie: Laren

Bericht door Fenris » wo mar 16, 2005 7:16 am

Blikskaters schreef:[..]

Het niet eens zijn met mij is je goed recht, maar ik hoop dat je een routekaart bij je hebt voor het land der dwaze uitspraken.

Moonsorrow begon als 100% black metal band, luister maar naar hun promo's uit eind jaren 90, met name een nummer als het waanzinnig gave Fimbulvetr Frost.

Moonsorrow is nu vrij opportunistisch op de polka bandwagon gesprongen, samen met Falkenbach, doodzonde. Is dit de band die nummers als 1065 Aika schreef? Waar zijn de epische monsters op dit album?
Zeg Blikkie, ik mag dan wel niet bekend zijn met de promo's en ik zal vast wel niet de enige zijn, maar dat betekend niet dat ik ineens een dwaas ben.
Ik luister nu al lang genoeg metal en in het bijzonder folk-metal. Ik kan als folkmetal-liefhebber andere liefhebbers dit album zeker aanraden.

Wat bedoel je echt met: 'oppurtunistisch op de polkawagen springen'? Gewoon omdat Falkenbach en Moonsorrow die kant op zijn gegaan met hun muziek is de kwaliteit van de muziek achteruit gegaan? Het kan zijn dat er gewoon sprake is van een verschil van smaak, het zij zo. Maar om te zeggen dat alleen 1065: Aika een episch monster is? Pakanajuhla? Sankaritarina?
Waar zijn de epische monsters? Moonsorrow maakt alleen maar epische monsters, vriend.

Gebruikersavatar
Blikskaters
Berichten: 410
Lid geworden op: za nov 06, 2004 6:14 pm

Bericht door Blikskaters » wo mar 16, 2005 10:25 am

Fenris schreef:Maar om te zeggen dat alleen 1065: Aika een episch monster is? Pakanajuhla? Sankaritarina?
"nummers als 1065 Aika"

ALS

** schudt Fenris door elkaar **

Lezen

En als je zo van folkmetal houdt, raad ik je aan met een boog om Moonsorrow's promo's te lopen. Een pijl en boog.

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » wo mar 16, 2005 11:56 am

Blikskaters schreef:[..]

Wat is dit voor 'wat nou wat nou'-gebazel, mislukte trilobiet. Ben je een turk ofzo?
Zwakke reactie. Je bedoelingen uitdrukken in tekst is lastig....enzo....
Nee, dat was gewoon een vriendelijke vraag. Wat is je probleem met Moonsorrow's muziek?

Als ik één band ken die keuzes niet maakt om op de bandwagon te springen, is het Moonsorrow wel, en die polka waar je je schijnbaar zo druk over maakt stond ook al met bakken op Suden Uni. Met Verisakeet zetten ze juist een stap terug naar de roots, dus minder polka en minder blije zooi, en dan is het wéér niet goed. Dat begrijp ik niet, dus ik vraag het.

En inderdaad, Moonsorrow maakt zo'n beetje alleen maar epische muziek. Die nieuwe schijnt nog meer de defenitie van episch te zijn dan al het werk ervoor. Ja, ik moet het zelf nog horen en moet zodoende mijn bakkes houden.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
Blikskaters
Berichten: 410
Lid geworden op: za nov 06, 2004 6:14 pm

Bericht door Blikskaters » wo mar 16, 2005 1:18 pm

Meltdown schreef:Je bedoelingen uitdrukken in tekst is lastig....enzo....
Wees gerust, ik kan met enige moeite toch wel de bedoelingen uit je oeverloos gebazel ontcijferen.
Meltdown schreef: Als ik één band ken die keuzes niet maakt om op de bandwagon te springen, is het Moonsorrow wel, en die polka waar je je schijnbaar zo druk over maakt stond ook al met bakken op Suden Uni. Met Verisakeet zetten ze juist een stap terug naar de roots, dus minder polka en minder blije zooi, en dan is het wéér niet goed. Dat begrijp ik niet, dus ik vraag het.
Suden Uni is smaakvolle folkmetal. Een band als Finntrol maakt polka, karnavalsmuziek, en die richting is Moonsorrow aan het opgaan.

Fenris
Berichten: 4480
Lid geworden op: za apr 26, 2003 2:12 am
Locatie: Laren

Bericht door Fenris » wo mar 16, 2005 1:25 pm

Op zich is die richting ook niet zo gek, aangezien de persoon achter de keyboards van Finntroll dezelfde is als die achter de keyboards van Moonsorrow.

Maar om de muziek van Moonsorrow nu te gaan vergelijken met die van Finntroll is wel heel vergezocht. Ok, het is allebei folk, maar zeker allebei anders.

Toch vind ik dat je zeker even je oren moet laten nakijken als jij vindt dat Moonsorrow met dit album de Finntroll-richting op gaat.

Ik word eerlijk gezegd een beetje moe van deze discussie, we hebben allebei een andere smaak en dus ook een andere mening over dit album.
Laat ieder het voor zichzelf maar uitzoeken.

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » wo mar 16, 2005 1:52 pm

Wees gerust, ik kan met enige moeite toch wel de bedoelingen uit je oeverloos gebazel ontcijferen.
Relnicht. Niks mis met mijn gebazel.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
Blikskaters
Berichten: 410
Lid geworden op: za nov 06, 2004 6:14 pm

Bericht door Blikskaters » wo mar 16, 2005 3:01 pm

Fenris schreef:[..] de persoon achter de keyboards van Finntroll dezelfde is als die achter de keyboards van Moonsorrow.
AHA!!! Zie je wel! Het is gewoon een complot! Eerst releasen ze supergave albums, en vervolgens worden ze met elk volgend album steeds gayer, om mij stiekem carnavalsmuziek in de maag te splitsen. Think again batman!

Oak
Berichten: 3718
Lid geworden op: ma feb 28, 2005 10:40 pm

Bericht door Oak » za apr 30, 2005 12:11 am

Ik vraag me af of Blikskaters het nieuwe album wel gehoord heeft. Het nieuwe album heeft namelijk bar weinig weg van de polka stijl zoals Finntroll die momenteel kent. Of wij hebben allebei een totaal andere definitie van 'polka'.
Maar goed, Verisäkeet...in vergelijking met de andere drie albums van Moonsorrow komt deze op de een na laatste plek te staan.

Plus punten: Goede productie, epische stijl komt meer naar voren dan ooit, goed verzorgde artwork, de emotie Ville af en toe in zijn stem kan leggen is fantastisch, de muziek zelf heeft een erg mooi geheel en steekt goed in elkaar (moet soms denken aan iets van een 'viking opera', ofzo), de hele sfeer om het album is aparter dan ooit te voren.

Minpunten: 19 minuten voor een nummer vind ik wat gortig. En, zoals ik eerder in dit topic ook al zei, af en toe voel je helaas toch wel een beetje 'doorspoel neigingen' opkomen. Ze hadden wel wat meer gebruik mogen maken van meer effecten en meer akoestische stukken (zoals op Kaiku toch wel het geval is) tussen de nummers door, ter afwisseling.

Gebruikersavatar
arnibes
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo feb 06, 2005 10:27 pm
Locatie: 6 meter onder zee niveau
Contacteer:

Bericht door arnibes » za apr 30, 2005 12:49 am

Nou ik heb helemaal geen problemen met lange nummers. Ik moet zeggen dan 19 minuten wel wat lang is, maar het verveelt me zeker niet.
Wel moet ik idd zeggen dat ik iets mis op dit album

Gebruikersavatar
graveworm
Berichten: 2529
Lid geworden op: ma jul 25, 2005 10:10 pm

Bericht door graveworm » zo mar 12, 2006 5:26 pm

:: Moonsorrow has signed a new two-album contract with Spikefarm Records. The fifth album will be recorded during the summer in Tico Tico Studio and is set to be released in late 2006. Stay tuned for the upcoming studio madness!

Gebruikersavatar
Hieronimus2
Berichten: 1019
Lid geworden op: ma mar 21, 2005 10:30 am
Locatie: Well

Bericht door Hieronimus2 » zo mar 12, 2006 5:30 pm

Geil.
Verisäkeet en Kivenkantaja komen hier binnenkort ook in de bus vallen, dus da's ook weer fijn genieten. :)
Ad Astra...

[quote="nightwing"]Ga echt op de vuist ofzo, heb je veel meer aan dan dit gebekvecht.[/quote]
[b]Front voor Zomervakanties.[/b]

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » zo mar 12, 2006 5:54 pm

Geweldige band, alle albums zijn erg goed. Favoriete cd is toch wel Kivenkantaja.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » zo nov 26, 2006 1:08 pm

Dames en heren: 10 januari komt het nieuwe Moonsorrow album uit.
Afbeelding
V: Hävitetty, wat staat voor hoofdstuk 5: Verwoest. Hoei. Als 't klopt wat ik erover gelezen heb, is dit album nóg epischer dan Veräsikeet, met name doordat er maar 2 nummers opstaan, nl:
01. Jäästä Syntynyt Varjojen Virta
02. Tuleen Ajettu Maa

Wat hun recordlabel erover te zeggen heeft:
Picture vast battlefields with ravens soaring above them. Now picture the forest nearby. Therein skulk the oppressed heathens of the barren North. The brazen sons of the earth fighting against the scourge from the West.

The constant fear slowly turns into anger against the invaders. The anger in time escalates to raging hate. Then the time of silent waiting is over – it is time to take action. The harbingers of the false god must be driven away. Leaving their homes behind, their cattle to slaughter the Finnish men pack up their belongings and head to the fight – knowing that this may be the last time they walk on familiar soil. Some will never return, but venture to the dark halls alone. So be it, think the northern sons.

Alongside man stand the beasts; the bear-hunter and the bear, united against a common enemy: the lying messengers of the White Faith. Heroes rise amongst common men, and they shall be revered in songs echoing through ages. Even against a superior number of foes, the proud Finns do not falter, and before their scalding hatred the enemy is stricken back. There shall be no peace before the last man on either side falls.

During their journey of nearly ten years Moonsorrow have gained prestige as advocates of the pagan ways. Telling credible tales of the struggle of the tribes of the northern heathens, and combining this with their recognizable brand of epic folk metal. On each album, encompassing the poetic lyrics, the band’s music has evolved into something more extravagant – their preceding album Kivenkantaja being even mightily progressive. This time it’s different.

Retracing their steps, but yet going forth into something completely new Moonsorrow now deliver their heathen metal in larger dosages. Losing some of the progressive elements, this new epoch entitled Verisäkeet is the band as epic as it gets. At their peak performance the band made an album that is their darkest and harshest to record. Both lyrically and musically.

The bodies of their enemies lie in pyres, or are left for the scavengers to feast on, and the bloodied protectors of their beloved fatherland disappear yet again into the woods. Leaving nothing but death and dead-like silence in their wake.

As night draws nigh again, the weary men gather around a campfire, which soothes their aching bodies in the chill of the coming winter. And soon a song sung to the old gods, the animals and spirits of the forest; to brethren, living and dead, can be heard echoing across the woodlands – declaring that they are not yet beaten. The heritage of the free northern men lives on …in blood.


Ik ben zéér benieuwd.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » zo nov 26, 2006 3:09 pm

Jep, ben er ook erg benieuwd naar!
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Gebruikersavatar
Dragahl
Berichten: 1419
Lid geworden op: di nov 30, 2004 10:45 am
Locatie: Arnhem

Bericht door Dragahl » zo nov 26, 2006 3:39 pm

Dit zullen we 2 nummers zijn met zo hun eigen episodes, m.a.w, aanelkaar gemixte nummers.

Ben toch stiekem wel benieuwd.
De kerken laten we in de dorpen staan, de moskeeën blijven in Marrakesh

Gebruikersavatar
r1Co
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 4:13 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Bericht door r1Co » do dec 28, 2006 11:52 am

nou, van aan elkaar gemixte nummers is wat mij betreft niet echt sprake, heb de (promo?) nu een aantal keer beluisterd en ik ben zeeeeeeer onder de indruk, Moonsorrow is de definitie van epic. Ik had nog geen eerdere releases gekocht van deze band tot nu toe, maar deze zal ik zeker zsm aanschaffen 10 januari, wat een album!

lulhannes
Berichten: 16
Lid geworden op: ma dec 25, 2006 1:32 am

Bericht door lulhannes » do dec 28, 2006 2:59 pm

Die coverart is zo mooi!

Kan echt niet wachten op 10 jan...

Gebruikersavatar
graveworm
Berichten: 2529
Lid geworden op: ma jul 25, 2005 10:10 pm

Bericht door graveworm » do dec 28, 2006 6:11 pm

r1Co schreef:nou, van aan elkaar gemixte nummers is wat mij betreft niet echt sprake, heb de (promo?) nu een aantal keer beluisterd en ik ben zeeeeeeer onder de indruk, Moonsorrow is de definitie van epic. Ik had nog geen eerdere releases gekocht van deze band tot nu toe, maar deze zal ik zeker zsm aanschaffen 10 januari, wat een album!
Promo = gedownload? Zoja, ja dat is hem.

Heb hem ook afgehaald en al 3x beluisterd, ik blijf albums als Suden uni en Voimasta Ja Kunniasta beter vinden maar dit gaat eigenlijk verder op Verisakeet, en die spreekt me net niet echt aan...
Best wel een prachtplaat maar je moet er toch van houden! Zeker ook geen beginnersspul. :wink:

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » do dec 28, 2006 7:16 pm

Zullen ze ooit iets maken dat níet keihard gristenreet trapt? Niet dat ik 'm al gehoord heb.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

metalmachine
Berichten: 431
Lid geworden op: do aug 31, 2006 4:54 pm
Locatie: Dronten

Bericht door metalmachine » di jan 02, 2007 3:49 pm

Heb hem net gehoord. Kon hem downloaden (boefje ben ik) Volgens mij is dat het nieuwe album. Staan twee nummers op van elk zon half uur. Is dat de promo??

Klinkt enorm vet, lijkt veel op het laatste album. De nummers bouwen ze langzaam op, tot een geweldige climax. daarnaast is er weer ruimte voor wat vuurgeknetter en andere vulling. Al met al gewoon vette shit in de lijn van de vorige albums.

Gebruikersavatar
r1Co
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 4:13 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Bericht door r1Co » di jan 02, 2007 7:24 pm

dat vuur geknetter aant begin want dan opbouwd richting een grootste opening met 2 ijzingwekkende gillen, echt super!

Oak
Berichten: 3718
Lid geworden op: ma feb 28, 2005 10:40 pm

Bericht door Oak » di jan 02, 2007 9:17 pm

Ik wacht netjes tot de 10e... en dan download ik hem.

Je weet maar nooit met die gasten. Van het laatste album was ik totaal niet onder de indruk, net zoals Voimasta Ja Kunniasta die snel gaat vervelen.
Nu maar hopen dat de goedheid van de albums van Moonsorrow echt om en om gaat, want dan moet deze nieuwe plaat wel goed zijn, gehehe.

Sobiur
Berichten: 1150
Lid geworden op: wo nov 01, 2006 6:06 pm
Locatie: Huizen

Bericht door Sobiur » wo jan 03, 2007 9:20 am

Weet iemand waar alvast een voorproefje te vinden is, ben zeer benieuwd?
RAISER -- Thrash Metal from Amsterdam
http://www.raiserband.nl
http://www.facebook.com/raiserband

Gebruikersavatar
r1Co
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 4:13 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Bericht door r1Co » wo jan 03, 2007 9:55 am

gewoon dlen? (ik zelf gebruik soulseek, wat lang niet 1 van de geweldigste programma's is, maar het werkt voor mij, kan ik mooi ff luisteren van tevoren en dan wanneer ie uitkomt em alsnog kopen)

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24867
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo jan 03, 2007 10:14 am

gisteren geleend van een vriend

klinkt wederom erg goed, en twee songs vind ik niet erg, zit genoeg variatie in
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

metalmachine
Berichten: 431
Lid geworden op: do aug 31, 2006 4:54 pm
Locatie: Dronten

Bericht door metalmachine » wo jan 03, 2007 12:16 pm

Ja het album is echt goed hoor. de 2 nummers zijn beide geweldig echt een dikke acht voor beide nummers, ze hadden alleen beide nummers 15 minuten moeten maken en er nog 2 nummers aanvast plakken. een album met 2 nummers verveeld gewoon snel, heb hem nu 4 keer geluisterd en begin nummer 1 al over te slaan. Voor de fans een goed album, maar veel nieuwe fans zullen er niet bijkomen denk ik.

Gebruikersavatar
graveworm
Berichten: 2529
Lid geworden op: ma jul 25, 2005 10:10 pm

Bericht door graveworm » wo jan 03, 2007 1:35 pm

Oak schreef:Ik wacht netjes tot de 10e... en dan download ik hem.

Je weet maar nooit met die gasten. Van het laatste album was ik totaal niet onder de indruk, net zoals Voimasta Ja Kunniasta die snel gaat vervelen.
Nu maar hopen dat de goedheid van de albums van Moonsorrow echt om en om gaat, want dan moet deze nieuwe plaat wel goed zijn, gehehe.
Zoals ik al zei, als je Verisakeet niets vind zal deze je ook niet overdonderen. Heeft wel iets in zich, maar maakt niet vele los bij me. Of ik hem koop, geen idee!

@metalmachine; je hebt wel gelijk, nieuwe fans zie ik hiermee ook niet uit de lucht vallen. :wink:

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24867
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » do jan 04, 2007 5:09 pm

ik vind vooral het tweede nummer gaaf

maar ik vind moonsorrow sowieso goed te pruimen

in tegenstelling tot de meeste andere folkmetalbands die gewoon te vrolijk en te simpel zijn, moonsorrow is integer, melodieus, krachtig enzoverder

ik vind moonsorrow, manegram en thyrfing tegenwoordig de beste drie uit het genre
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

metalmachine
Berichten: 431
Lid geworden op: do aug 31, 2006 4:54 pm
Locatie: Dronten

Bericht door metalmachine » do jan 04, 2007 8:41 pm

ja idd, moonsorrow is minder volijk als die andere bands, daarnaast heeft de de band een enorme duistere sfeer, die tot climax komt tijdens het gekrijs.

Denk dat Thyrfing dat niet echt heeft, alleen op het album valdr galga.

Toch vind ik het af en toe wel lekker hoor een beetje vrolijkheid zoals korpiklaani of finntroll

Plaats reactie