Sleepytime Gorilla Museum

Voor alle andere bands
Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Sleepytime Gorilla Museum

Bericht door XnegativeX » za jan 01, 2005 4:04 pm

SGM bestaat uit:
Nils Frykdahl: Guitars, Flute, Voice
Matthias Bessi: Drums, Glockenspiel, Xylophone, Voice
Frank Grau: Drums, Melodica
Dan Rathbun: Bass, Log, Roach, Trombone, Lute, Voice
Moe! Staiano: Metal, Wood, Bowed spatula, Glockenspiel, Spring, Paper
Carla Kihlstedt: Violins, Percussion, Guitar, Autoharp, Organ, Voice.

Aan de bandnaam en het instrumentarium is duidelijk te zien dat we hier niet te maken hebben met een standaard bandje. Sleepytime Gorilla Museum klinkt behoorlijk vreemd en origineel.
Op momenten doet het denken aan David Bowie of, als Carla haar stem inzet, Bjork en andere momenten heeft het wel wat van Mesuggah weg. Hoe ik het precies moet omschrijven weet ik niet maar het klinkt in ieder geval jazzy en theatraal.
Wat ik vooral knap vind is, dat ze met gebruik van autoharps, glockenspiels, xylophones, trombones, lutes, flutes en een gebogen spatel weten een muzikale, demente nachtmerrie te creeren.

Ook textueel weet deze band te prikkelen. Hier ga ik verder niet al te diep op in maar flarden tekst als:
"And let us never forget that the human race with technology is like an alcoholic with a barrel of wine."
en:
"Even though his mind now is drugged, his desperate warning lives on. Blandly titled: Industrial society and its future. Rise up, friends of Unabom. Rise...wake! (Attributed to Ted Kaczynski)"
spreken boekdelen lijkt me.

http://www.sleepytimegorillamuseum.com
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo jan 02, 2005 1:41 pm

Hmmm, weinig animo.
Toch zouden mensen, die houden van bijvoorbeeld King Crimson, Frank Zappa, Faith no more (Angeldust/King for a day) of van mijn part Devil doll, dit een keer moeten luisteren.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » zo jan 02, 2005 1:59 pm

Ik ken hun "The Grand Opening And Closing" ofzoiets. Die is volgens mij al vrij oud (ken m ook al redelijk lang), maar nog steeds erg goed. Die live LP van hun ken ik 2 nummers van maar dat kon me niet zo boeien. Die laatste ken ik niet.

Maareh, was hier niet al een topic over? Ook door jou aangemaakt? :?
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo jan 02, 2005 2:03 pm

Nope, ik heb er een keer over gepost in het prog-metal topic.

Als ik op hun site kijk is dit hun derde CD.
Daarvoor hebben ze Grand Opening and Closing uitgebracht, en daarvoor Live. Van die laatste 2 staan maar 2 nummers op de site dus ik kan niet zien of het een full-length is of niet.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » zo jan 02, 2005 2:05 pm

Weer een typische XnegativeX-band, hehe. Klinkt best tof anyway!
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo jan 02, 2005 2:09 pm

:shock: Heb ik typische bands?
Word ik voorspelbaar?
Laatst gewijzigd door XnegativeX op zo jan 02, 2005 2:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » zo jan 02, 2005 2:12 pm

Ach, nuja, typisch, je kunt soms gewoon duidelijk zien dat jouw stempel op een topic prijkt ;)
En het is 'word' hehe.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » zo jan 02, 2005 2:17 pm

XnegativeX schreef:Nope, ik heb er een keer over gepost in het prog-metal topic.

Als ik op hun site kijk is dit hun derde CD.
Daarvoor hebben ze Grand Opening and Closing uitgebracht, en daarvoor Live. Van die laatste 2 staan maar 2 nummers op de site dus ik kan niet zien of het een full-length is of niet.
Dat zijn volgens mij allebei full length albums ja. Had je nou ook al wat van Estradasphere, Mr. Bungle of Secret Chiefs 3 gechecked?!
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo jan 02, 2005 2:32 pm

Nee joh, d'r is nog zo enorm veel dat ik moet checken dat het bijna niet grappig meer is. SGM kwam ik toevallig tegen en dat sprak me aan. Mr. Bungle heb ik jaren geleden wel eens gehoord (een oom van me was er weg van) maar dat wist me toen (in mijn Pearl jam tijd :wink:) nog niet echt te boeien.
Als ik het eens tegenkom zal ik het eens luisteren.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » zo jan 02, 2005 2:54 pm

Je moet zeker de 2e checken, das echt een van mijn favo albums ALLERTIJDEN! Hij heet "Disco Volante" (en heeft echt niets meer te maken met die grappige eerste self-titled CD) en is een grote mix van alle soorten emotie, structuur, geluidscollages, waanzin, grandeur etc. Maar t is echt n album dat je niet ff op de achtergrond op moet zetten, koptelefoon op, deur op slot en trippen maar! Hun laatste album is ook erg goed, maar dan echt in song structuren gevat.
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Summoner
Berichten: 592
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 10:28 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Summoner » zo jan 02, 2005 10:28 pm

En van het briljante collectief Estradasphere moet je ten eerste het meesterwerk "Buck Fever" checken. Halverwege de tweede luisterbeurt ben je al bezig met het bestellen van "Its Understood" en "Quadropus".

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » zo jan 02, 2005 10:38 pm

Summoner schreef:En van het briljante collectief Estradasphere moet je ten eerste het meesterwerk "Buck Fever" checken. Halverwege de tweede luisterbeurt ben je al bezig met het bestellen van "Its Understood" en "Quadropus".
Vind "Quadropus" persoonlijk niet zo, maar de eerste 2 zijn echt GE-NI-AAL!!!
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » zo jan 02, 2005 10:38 pm

edit: dubbelpost.
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Summoner
Berichten: 592
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 10:28 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Summoner » zo jan 02, 2005 10:45 pm

"Quadropus" heeft "King Krab Battle", m'n favoriete Esphere track. Tevens "Mekapses Ytonisa", "Dubway", "Speck", "Jungle Warfare"... Inderdaad wat mindere tracks in de vorm van "Crystal Blue" en het wat redundante "Hardball".

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » zo jan 02, 2005 10:52 pm

Hmmm, hij is natuurlijk niet slecht, maar hij heeft niet dat ondefinieerbare wat die eerste 2 zo briljant maakt. Als echt moet kiezen is die 2e "Buck Fever" wel mijn favoriet! Check ook de solo CD van de ex drummer van Estradapshere, die is ook (bij vlagen dan) geniaal!
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » zo jan 02, 2005 10:53 pm

Hmmm, hij is natuurlijk niet slecht, maar hij heeft niet dat ondefinieerbare wat die eerste 2 zo briljant maakt. Als echt moet kiezen is die 2e "Buck Fever" wel mijn favoriet! Check ook de solo CD van de ex drummer van Estradapshere, die is ook (bij vlagen dan) geniaal!
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Summoner
Berichten: 592
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 10:28 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Summoner » zo jan 02, 2005 11:14 pm

"Deserts of Träun" is inderdaad niet verkeerd.

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » zo jan 02, 2005 11:51 pm

Ge zijt op de hoogte! ;) Wat vind je van de laatste Secret Chiefs 3? En ken je ook Farmer's Market?
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Summoner
Berichten: 592
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 10:28 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Summoner » ma jan 03, 2005 12:59 am

"Book of Horizons", plaat van het jaar wat mij betreft! En dat zegt veel, aangezien 2004 een uitstekend muziekjaar was. :)

Interessant, die sub-bands... ik wil met name meer horen van Ishraqiyun, The Holy Vehm en Forms. Maar ik vind ze allemaal interessant. En omdat de bands stilistisch hier en daar wat in elkaar overlopen krijg je toch die cohesie die een album nodig heeft. Al heb ik van een aantal personen gehoord dat ze vinden dat de twee death metal nummers de kwaliteit van het geheel wat omlaag haalt... misschien speelt het ook een rol dat zij in principe geen death metal liefhebbers zijn. Verwijder de death metal tracks en de hele balans van het album is foetsie.

Farmers Market... "Musikk Fra Hybridene" staat al een hele tijd op m'n wishlist. Goede aanleiding om daar eens werk van te maken. Ken ze wel van de "Passion For Life" DVD.

Er mag ook wel eens een nieuw Faxed Head album komen. Maar die band lijkt dood...

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » ma jan 03, 2005 9:39 am

Oe! Die "Musikk..." moet je zeker orderen, die is geweldig! Heb ook een aantal live bootlegs van ze, die zijn ook erg indrukwekkend! Ze hadden bijna in t voorprogramma van Fantomas gestaan, maar dat ging op t laatste moment niet door :(
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma jan 03, 2005 12:18 pm

Ja,maar, uhm...wat vinden jullie eigenlijk van die nieuwe Sleepytime Gorilla Museum?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Summoner
Berichten: 592
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 10:28 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Summoner » ma jan 03, 2005 1:42 pm

Ik moet hem nog horen. :)

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » ma jan 03, 2005 1:47 pm

Mie toe.
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di jan 04, 2005 8:12 pm

Luisteren! NU!
Hij is geniaal.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » di jan 04, 2005 8:25 pm

OKE!
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di jan 04, 2005 8:28 pm

Dat dacht ik toch ook...goddamnit. :wink:
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Summoner
Berichten: 592
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 10:28 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Summoner » di jan 04, 2005 11:10 pm

Ik kijk morgen wel even of m'n platenboer hem heeft. Ik ben allergisch voor mp3. :P

Gebruikersavatar
Summoner
Berichten: 592
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 10:28 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Summoner » wo jan 05, 2005 7:53 pm

Besteld. Afbeelding

Alexus
Berichten: 9433
Lid geworden op: di jan 28, 2003 10:35 pm
Locatie: ergens bij Delft

Bericht door Alexus » wo jan 05, 2005 8:56 pm

2nummers gedowload: Sleep is Wrong en 1997
Vreemd, maar het bevalt me wel op een manier.
Met name het onconventionele gebruik van strijkinstrumenten

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo jan 05, 2005 9:34 pm

Beide nummers komen niet van Of natural history.
Ik ben niet bekend met hun oudere werk maar ik weet dat Of natural history erg wierd doch erg geniaal is.

Tracklist:
1) A Hymn to the morning star
2) The Donkey-Headed adversary of humanity opens the discussion
3) Phthisis
4) Bring back the apocalypse
5) FC: The Freedom club
6) Gunday's child
7) The 17-year cicada
8) The Creature
9) What shall we do without us?
10) Babydoctor
11) Cockroach
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo jan 09, 2005 1:01 pm

Ik heb gisteren de teksten en de tekst over het gehele booklet eens doorgelezen. Bijna net zo interessant als de muziek zelf. Eerst las ik, met een behoorlijk grote grijns op mijn gezicht, delen uit het manifest van de Unabomber. En daarna de theorie van het Sleepytime Gorilla museum (blijkbaar vergelijken ze zichzelf met de Freedom club en The Futurists) over, hoe de mensheid tegelijkertijd in een opwaarste en neerwaartse evolutionaire spiraal zit. Technisch gezien in een opwaartse en qua sociaal gedrag in een neerwaartse. Die gaat namelijk steeds meer lijken op die van de insecten.

Erg interessant. Als iemand de cd uberhaupt nog eens in z'n handen heeft dan moet je dat zeker eens doorlezen.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Summoner
Berichten: 592
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 10:28 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Summoner » vr jan 21, 2005 4:46 am

Ik heb hem nu eindelijk in huis. Vandaag twee keer geluisterd, heb er zoals verwacht erg van genoten. Net als met de meeste Mimicry releases zal deze plaat waarschijnlijk lang op mijn playlist blijven staan. Echt zo'n album waarbij je bij elke beluistering weer nieuwe dingen ontdekt.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr okt 14, 2005 2:00 pm

*schop*

Speciaal voor Emmanuel. Ik maak die topics niet voor niks aan :wink:
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Re: Sleepytime Gorilla Museum

Bericht door Rascul » vr okt 14, 2005 2:06 pm

XnegativeX schreef:SGM bestaat uit:
Nils Frykdahl: Guitars, Flute, Voice
Matthias Bessi: Drums, Glockenspiel, Xylophone, Voice
Frank Grau: Drums, Melodica
Dan Rathbun: Bass, Log, Roach, Trombone, Lute, Voice
Moe! Staiano: Metal, Wood, Bowed spatula, Glockenspiel, Spring, Paper
Carla Kihlstedt: Violins, Percussion, Guitar, Autoharp, Organ, Voice.

Aan de bandnaam en het instrumentarium is duidelijk te zien dat we hier niet te maken hebben met een standaard bandje. Sleepytime Gorilla Museum klinkt behoorlijk vreemd en origineel.
Op momenten doet het denken aan David Bowie of, als Carla haar stem inzet, Bjork en andere momenten heeft het wel wat van Mesuggah weg. Hoe ik het precies moet omschrijven weet ik niet maar het klinkt in ieder geval jazzy en theatraal.
Wat ik vooral knap vind is, dat ze met gebruik van autoharps, glockenspiels, xylophones, trombones, lutes, flutes en een gebogen spatel weten een muzikale, demente nachtmerrie te creeren.

Ook textueel weet deze band te prikkelen. Hier ga ik verder niet al te diep op in maar flarden tekst als:
"And let us never forget that the human race with technology is like an alcoholic with a barrel of wine."
en:
"Even though his mind now is drugged, his desperate warning lives on. Blandly titled: Industrial society and its future. Rise up, friends of Unabom. Rise...wake! (Attributed to Ted Kaczynski)"
spreken boekdelen lijkt me.

http://www.sleepytimegorillamuseum.com
Dit lijkt wel een soundtrack joh! Maar dan wel van de meest freaky film die ik ooit hoorde, alsof Tim Burton zwaar aan de XTC is gaan hangen. Fantomas schiet me ook regelmatig te binnen.

Ik vind het erg gaaf, lekker weird en onconventioneel. Het lijkt me een hele belevenis om dit live te zien
Makkers staakt uw wild geraas

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4461
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » vr okt 14, 2005 2:08 pm

XnegativeX schreef:Ik heb gisteren de teksten en de tekst over het gehele booklet eens doorgelezen. Bijna net zo interessant als de muziek zelf. Eerst las ik, met een behoorlijk grote grijns op mijn gezicht, delen uit het manifest van de Unabomber. En daarna de theorie van het Sleepytime Gorilla museum (blijkbaar vergelijken ze zichzelf met de Freedom club en The Futurists) over, hoe de mensheid tegelijkertijd in een opwaarste en neerwaartse evolutionaire spiraal zit. Technisch gezien in een opwaartse en qua sociaal gedrag in een neerwaartse. Die gaat namelijk steeds meer lijken op die van de insecten.

Erg interessant. Als iemand de cd uberhaupt nog eens in z'n handen heeft dan moet je dat zeker eens doorlezen.
Het concept/artwork is inderdaad erg gaaf ja, en ook zeker niet zonder humor. Zoals de sub-titel: Aiming to Answer Common Questions:
What does Man's best friend want from us? What happened in the past? Will the future involve wood? Can we help the lower animals? How does one stare at the sun? Do gall-makers enjoy beauty? What is a gymnosperm? What is delicious? Who swarms? :lol:
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
treurmars
Berichten: 1042
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 4:23 pm
Locatie: Houten
Contacteer:

Bericht door treurmars » wo jan 04, 2006 9:27 am

Flink laat met het reageren op dit topic, maar ik wil het toch nog even onder de aandacht brengen!

Voor fans trouwens van SGM is het uit Duitsland afkomstige Cinema Strange misschien ook wel wat.
[url=http://www.lucid-dreams.org]Lucid Dreams[/url]

[img]http://www.treurmars.com/blaat/stemCU.jpg[/img]

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4461
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » za jul 29, 2006 8:09 pm

http://www.youtube.com/watch?v=gD_5Tp7W-Gg

Clip voor a hymn to the morning star. Aardig verknipt weer...
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
Taart
Berichten: 1589
Lid geworden op: vr jul 30, 2004 8:32 pm
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Taart » za jul 29, 2006 8:29 pm

Geweldige band dit. Geniet er al een tijdje van
[url]http://www.recordnerd.com/lists/Nasgrath/[/url]
[url]http://www.myspace.com/christianjuntunen[/url]

[url=http://www.last.fm/user/Nasgrath/?chartstyle=SilverWeekly][img]http://imagegen.last.fm/SilverWeekly/artists/Nasgrath.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » zo jul 30, 2006 1:57 pm

Voor de liefhebbers van SGM, check ook zeker "The Book Of Knots" http://www.myspace.com/thebookofknots

edit: om de smaakpapillen nog wat meer te prikkelen: bestaan uit Carla Kihlstedt (Tin Hat Trio, Tom Waits, Sleepytime Gorilla Museum, 2 Foot Yard etc), Tony Maimone (Pere Ubu, They Might Be Giants, Bob Mould, Lucinda Williamsetc), producer/engineer/guitarist Joel Hamilton (Elvis Costello, Unsane, Frank Black, Sparklehorse, Shiner, Players Club etc) and Matthias Bossi (Sleepytime Gorilla Museum, Skeleton Key, Vic Thrill etc). Daarnaast gastoptredens van Tom Waits, mensen van The Swans etc etc. Dus je kunt je wel voorstellen dat t duister en rauw is 8)
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
treurmars
Berichten: 1042
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 4:23 pm
Locatie: Houten
Contacteer:

Bericht door treurmars » zo jul 30, 2006 2:29 pm

En voor nog meer liefhebbers van deze band, check ook Secret Chiefs 3 uit! Het zijn labelgenoten dus er moeten hier zeker nog wat liefhebbers van zitten.
[url=http://www.lucid-dreams.org]Lucid Dreams[/url]

[img]http://www.treurmars.com/blaat/stemCU.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » zo jul 30, 2006 2:36 pm

Mmmm lees dit topic eens goed door?
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
treurmars
Berichten: 1042
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 4:23 pm
Locatie: Houten
Contacteer:

Bericht door treurmars » zo jul 30, 2006 3:06 pm

Woeps! :)

Nouja, misschien zijn er nu wel extra mensen die het gaan proberen. ;)
[url=http://www.lucid-dreams.org]Lucid Dreams[/url]

[img]http://www.treurmars.com/blaat/stemCU.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Nakur
Berichten: 1919
Lid geworden op: ma okt 03, 2005 6:11 pm
Locatie: Rheden

Bericht door Nakur » zo jul 30, 2006 5:39 pm

Vet! wist niet dat hier al een topic van was. gave band
[img]http://img.photobucket.com/albums/v365/nakur/avatar.jpg[/img]

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4461
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » ma jul 31, 2006 4:32 pm

Zeker, binnenkort komt er een geremasterde versie uit van grand openig and closing.
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » ma jul 31, 2006 11:01 pm

Iemand al The Book Of Knots gecheckt, behalve onze anonieme Belg?
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » di jan 23, 2007 6:25 pm

Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4461
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » za jan 27, 2007 7:43 pm

Hmm, best aardig! Hoor alleen weinig progressie. Ben desalnietteplus benieuwd naar een nieuw album.
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4461
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » do mei 31, 2007 3:22 pm

De hele nieuwe plaat 'In glorious times' is te beluisteren als stream:

http://www.mp3.com/artist/sleepytime-go ... nload;name

Ik zit nu in het tweede nummer, klinkt lekker tot nu toe, uitgebreidere review volgt als ik de hele plaat gehoord heb.
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
king_pin
Berichten: 736
Lid geworden op: vr okt 07, 2005 4:38 pm
Contacteer:

Bericht door king_pin » di aug 28, 2007 2:37 pm

Ik heb deze band ook pas geleden ontdekt en het is briljant!
Een paar maanden geleden kreeg ik van een gast uit amerika het album 'grand opening and closing', het duurde even om er doorheen te prikken maar het is echt te gek voor woorden.
Laatst zag ik het nieuwe album in de winkel liggen dus ik m gelijk gekocht, erg vreemd artwork maar de muziek is weer super gaaf!

de band valt trouwens onder het kader: RIO/Avant
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

Gebruikersavatar
king_pin
Berichten: 736
Lid geworden op: vr okt 07, 2005 4:38 pm
Contacteer:

Bericht door king_pin » do sep 06, 2007 9:54 pm

voor degene die het nog niet wisten, SGM speelt 18 oktober in het Bimhuis in Amsterdam (de jazz/improvisatie hal in 'het Muziek gebouw aan t IJ')

ik ben er zeker bij
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

Plaats reactie