Communic

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt

Favoriete plaat?

Conspiracy In Mind
1
25%
Waves Of Visual Decay
3
75%
Payment Of Existence
0
Geen stemmen
The Bottom Deep
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 4

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Communic

Bericht door Jeroen » do mei 01, 2014 5:04 pm

De eerste twee albums vind jij het gaafste. De laatste is inderdaad ook top, maar aangezien jij meer van de melodie bent, zou ik toch Waves Of Visual Decay als tweede aanschaffen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Communic

Bericht door Lennert » do mei 01, 2014 6:22 pm

Ik zie dat die laatste op metal-archives (goed, maar twee recensies) alsnog een wat lagere score krijgt. Maar goed, dit lijkt me geen typische band die ineens vanuit het niets met een simpel/slecht album aan zou komen zetten als ik het zo hoor. Damn, wat een fantastische verrassing!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Communic

Bericht door Metalheank » do mei 01, 2014 6:42 pm

Lennert schreef:Omdat ik ooit de titeltrack van Conspiracy Of Mind had gehoord en daaruit had geconcludeerd dat Communic een soort Nevermore was, heb ik altijd in mijn achterhoofd gehouden dat ik hier nog eens wat van moest gaan aanschaffen. 9 jaar later is het er eindelijk van gekomen met Conspiracy Of Mind. Holy shit, wat een gaaf album. Ik begrijp nog licht waarom ik de Nevermore vergelijking in mijn hoofd had (zang), maar dit album is alles behalve een simpele kloon, het is een monsterlijk progalbum met wonderbaarlijk beukende passages en fantastische melodieuze sfeerstukken. Dat ik hier niet eerder meer van aangeschaft heb, is de rest ook zo goed te noemen?
Dat album staat ook wel in mijn top 25. Echt enorm goed. Ze doen mij altijd aan Nevermore (Sanctuary) EN Jag Panzer denken. Helaas vind ik alleen de eerste twee echt goed. Latere albums zijn in dezelfde stijl, maar komen om de een of andere reden totaal niet aan. Echt zonde, ik denk dat die band tè graag albums wil uitbrengen. Naast die eerste twee albums, zijn de Ingermanland demo's (voorloper van Communic) aan te raden. Alleen zijn die compleet nergens te vinden. Obscuurder dan Balkbrugse blackmetal. Ik ken maar twee nummers van de demo's, maar die zijn enorm apart en interessant. Trieste voetnoot: ik had die nummers op youtube gegooid, maar de zanger Odleif heeft ze via een waarschuwing laten verwijderen. Reden: hij schaamde zich voor de opnamekwaliteit en wil de nummers opnieuw uit gaan brengen. Doodzonde: de charme van Ingermanland was nou net het authentieke, kale geluid, terwijl de laatste Communics een verschrikkelijke gelikte en dichtgetimmerde productie hebben. Wat een oetlul.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Communic

Bericht door Lennert » do mei 01, 2014 6:47 pm

Treurig, maar als ik hoor hoe perfect het eerste album al in elkaar steekt kan ik me lichtjes voorstellen dat het een groepje perfectionisten betreft dat ook echt wil dat alles goed klinkt. Maar goed, heel productief zijn ze zo te zien niet inderdaad. Hoe klinkt de band live?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Communic

Bericht door Iron Maiden » do mei 01, 2014 7:13 pm

Metalheank schreef: Naast die eerste twee albums, zijn de Ingermanland demo's (voorloper van Communic) aan te raden. Alleen zijn die compleet nergens te vinden. Obscuurder dan Balkbrugse blackmetal. Ik ken maar twee nummers van de demo's, maar die zijn enorm apart en interessant. Trieste voetnoot: ik had die nummers op youtube gegooid, maar de zanger Odleif heeft ze via een waarschuwing laten verwijderen. Reden: hij schaamde zich voor de opnamekwaliteit en wil de nummers opnieuw uit gaan brengen. Doodzonde: de charme van Ingermanland was nou net het authentieke, kale geluid, terwijl de laatste Communics een verschrikkelijke gelikte en dichtgetimmerde productie hebben. Wat een oetlul.
Ik heb Beyond Equator anders ooit op illegale wijze van het internet geplukt en op een cd gebrand. Het is inderdaad een erg interessante demo. Ik heb Oddleif ooit via Facebook gevraagd of ze beschikbaar zijn ergens, maar hij bevestigde inderdaad dat hij ze opnieuw op wil nemen.

Het enige wat ik nu nog weet is dat Oddleif druk bezig is met schrijven.

@Lennert: Wellicht dat het album Strange to Numbers van Scariot je ook goed bevalt. Oddleif zingt daar eveneens op en de muziek ligt in het verlengde van Communic, al is het compacter. Wel erg melodieus. Een tip waar ik Jeroen nog dankbaar voor ben.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Communic

Bericht door Metalheank » do mei 01, 2014 9:04 pm

Oh! Ik ben erg benieuwd naar Beyond Equator! Scariot wilde ik ook nog noemen! Wat is dat een gave band zeg. Erg virtuoos en wat extremer, thrashender dan Communic.

Cool nummer:


Communic is live een indrukwekkende band. Vooral omdat het een trio is en omdat het toch altijd erg bijzonder is om een zanger goed te horen zingen terwijl hij intensief gitaar speelt. Warrel Dane is zijn grote inspiratie, maar in dit opzicht doet hij ook wel aan Kai Hansen denken.

..Wat was dat een sensatie toen ik voor het eerst Ocean Bed op de regionale radio hoorde 8)

Live:
(slechte beelden, maar super strak gespeeld)
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Communic

Bericht door Jeroen » do mei 01, 2014 10:10 pm

Scariot is ook fantastisch. Ook de laatste schijf is erg tof, ondanks dat Oddleif daar niet op zingt.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Communic

Bericht door Lennert » di okt 14, 2014 3:12 pm

Weet iemand of Waves Of Visual Decay nog ergens in Nederland makkelijk te vinden is? De eerste/derde/vierde heb ik in de tussentijd allemaal binnen (en bevallen me allemaal prima), maar WOVD is wat lastiger te vinden...
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Communic

Bericht door Jeroen » di okt 14, 2014 5:04 pm

Is die niet meer te vinden? Hehe, paar jaar terug struikelde je erover. Op eBay is ie voor een paar euro wel te krijgen. Ik kom em inderdaad ook niet meer bij de mailorders tegen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Communic

Bericht door Iron Maiden » vr sep 08, 2017 6:57 pm

Eindelijk! Na zes lange jaren komt de opvolger van het magistrale 'The Bottom Deep' uit. Op 27 oktober ziet 'Where Echoes Gather' het levenslicht en het is voor mij het album waar ik al jaren het meest naar uit kijk. Het artwork is erg mooi vind ik. De tracklist zorgt ervoor dat ik nog nieuwsgieriger ben.

Afbeelding

Tracklist:
01. The Pulse of the Earth (Part 1 - The Magnetic Center)
02. The Pulse of the Earth (Part 2 - Impact of The Wave)
03. Where Echoes Gather (Part 1 - Beneath The Giant)
04. Where Echoes Gather (Part 2 - The Underground Swine)
05. Moondance
06. Where History Lives
07. Black Flag of Hate
08. The Claws Of The Sea (Part 1 - Journey Into The Source)
09. The Claws Of The Sea (Part 2 - The First Moment)

Bonustracks:
10. Watching It All Disappear (Live In Studio 2017)
11. At Dewy Prime (Live In Studio 2017)
12. Waves Of Visual Decay (Accoustic Live Version - 10th Anniversary Concert)

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Communic

Bericht door Jeroen » vr sep 08, 2017 7:55 pm

Ben ook benieuwd. Hoop op een dynamische plaat die wat organischer klinkt dan de vorige cd's.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Communic

Bericht door Draconian » zo sep 10, 2017 10:35 pm

Ik vond eigenlijk alleen het debuut écht goed. De albums daarna waren allemaal leuk, maar ook weer nét niet op de een of andere manier.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Communic

Bericht door Jeroen » ma sep 11, 2017 8:05 am

Ik vond vooral de eerste twee top. De derde vind ik nog altijd de minste en de laatste gaat er wel in. Denk dat ik de tweede het beste vind.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Communic

Bericht door Lennert » ma sep 11, 2017 11:08 am

Absoluut Waves Of Visual Decay als mijn favoriet, betere songs dan At Dewy Prime en Fooled By The Serpent hebben ze niet gemaakt.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Communic

Bericht door Jeroen » ma sep 11, 2017 11:52 am

Ik ben me na veelvuldig luisteren wel gaan ergeren aan die Jacob Hansen sound. Vet doch veel te opgepompt.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Communic

Bericht door Iron Maiden » za sep 16, 2017 9:42 am

[youtube][/youtube]

De eerste single is een feit en klinkt zeer veelbelovend vind ik.Het lukt me alleen niet de Youtube video direct hier te plaatsen, dus vandaar de link. Ik zal wel wat fout doen.
Laatst gewijzigd door Iron Maiden op zo sep 17, 2017 6:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9166
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Communic

Bericht door Appelflap » za sep 16, 2017 9:54 am

Saai :(
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Re: Communic

Bericht door wyrm » zo sep 17, 2017 2:50 pm

Iron Maiden schreef:

De eerste single is een feit en klinkt zeer veelbelovend vind ik.Het lukt me alleen niet de Youtube video direct hier te plaatsen, dus vandaar de link. Ik zal wel wat fout doen.
De s weglaten in https, dan werkt het.
I drink therefore I am

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Communic

Bericht door Jeroen » zo sep 17, 2017 2:52 pm

Niet al te bijzonder zo op het eerste gehoor.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Communic

Bericht door Lennert » ma sep 18, 2017 12:51 pm

Fuck, ik kom er net achter dat ze op At Dewy Prime gewoon William Blake's 'The Tyger' hebben verwerkt in de teksten (rijmschema, woordkeuze etc.). Nummer is nu nog beter dan ik het voorheen al vond.

Nieuwe nummer is niet boeiend.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Communic

Bericht door Iron Maiden » vr sep 22, 2017 10:45 pm

De band brengt bij dit album een aantal 'behind the scenes' video uit en in de eerste video legt Oddleif uit waarom het zo lang duurde. Het meest interessante is eigenlijk dat hij allerlei oud materiaal uit de Ingermanland-periode heeft gebruikt op dit album. Dus ik heb meteen Ingermanland - Beyond Equator opgezet en dit blijkt te kloppen. Er zijn riffs en passages letterlijk gekopieerd. Het eerste nummer dat is uitgebracht is soms precies het nummer Sleeping with worms van de Ingermanland demo. Ook de riff aan het eind van 'behind the scenes'-video is van Beyond Equator overgenomen. Dit is trouwens ook de demo waar At Dewy Prime op staat. Dit hebben ze al gebruikt op WOVD.

[youtube][/youtube]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Communic

Bericht door Jeroen » za sep 23, 2017 1:04 am

Geen inspiratie dus?

Die demo is cool hoor, maar als je als band daar op je vijfde album nog op terug moet vallen. Had ze dan gewoon in oorspronkelijke vorm als bonuscd toegevoegd. Nou ja, zolang de songs maar gaaf zijn uiteindelijk. Eerste nummer boeit me niet echt.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Communic

Bericht door Iron Maiden » za sep 23, 2017 11:04 am

Ze hadden wel inspiratie, want hij zegt dat ze in 2013 al een nieuw album klaar hadden, maar vervolgens alles hebben 'weggegooid', omdat Oddleif wat met het materiaal van Ingermanland wilde doen.

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Communic

Bericht door Iron Maiden » zo okt 08, 2017 9:25 am

[youtube][/youtube]

Deel twee van het nummer 'Where Echoes Gather'. Een veel afwisselender nummer dan deel 1. In zijn geheel vind ik het een erg goed nummer, vol afwisseling. Het nummer is toch een geheel, ondanks dat het uit twee delen bestaat.

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Communic

Bericht door Iron Maiden » wo nov 08, 2017 1:31 pm

Het nieuwe album is zeker het wachten waard geweest. Ik vind het een erg goed album, waarbij de band terugkeert naar het geluid en de langere nummers van de eerste albums. Het is in mijn ogen tevens een van de meest progressieve albums van de band. Ik vind het erg gaaf om te horen hoe Oddleiff de demo's heeft opgepoetst en er erg gave, nieuwe nummers van heeft gemaakt. Moondance is wel een van de meest sfeervolle en bijzondere nummers die de band heeft geschreven tot nu toe.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Communic

Bericht door Jeroen » ma nov 13, 2017 8:18 pm

Exact. Dapper om met zo'n technische plaat op de proppen te komen. Album bevalt tot nu toe goed.
.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Plaats reactie