Mörk Gryning opgeheven!

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gebruikersavatar
Carnagath
Berichten: 171
Lid geworden op: do aug 26, 2004 8:40 pm
Locatie: Zwolle

Mörk Gryning opgeheven!

Bericht door Carnagath » ma jan 17, 2005 9:37 am

"Mörk Gryning is no more. Yesterday I called everyone in the band and told them I'm leaving.
I know many people will be dissapointed because of this decision I've made, but I'm afraid it
was something I had to do.
Black or death metal simply doesen't attract me in the way it used to do. I've always loved
what we have done but I have lost the spark you so dearly need when you're in a band like this."


Dit volgens Goth, een van de drijvende krachten achter de band!

BRON

Op de site zijn nog wel enkele nummers te downloaden die ze de afgelopen maanden hebben opgenomen!
Een beetje vreemd ....... maar wel lekker!

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » ma jan 17, 2005 9:40 am

Klote, vooral aangezien Pieces of Primal Expressionism een flinke stap vooruit was.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » ma jan 17, 2005 9:44 am

jammer, was een goede band als je het mij vraagt
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Sargatanas
Berichten: 5257
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 4:26 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Sargatanas » ma jan 17, 2005 10:16 am

erg klote, had ze laatst nog live gezien, nou het is niet anders.
[url=http://www.last.fm/user/JeroenS/?chartstyle=BareTrees][img]http://imagegen.last.fm/BareTrees/tracks/5/JeroenS.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Bericht door Rascul » ma jan 17, 2005 10:43 am

Cholera. Ze waren net lekker op weg..
Makkers staakt uw wild geraas

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma jan 17, 2005 12:33 pm

Natuurlijk, het zou ook eens niet.
Brengt de band met Pieces of Primal Expressionism een dijk van een album uit, eindelijk iets origineels een direkt een cd die staat als een huis...
EN DAN KAP JE ER GEWOON MEE?!!!
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Demorpheus
Poseur Extraordinair
Berichten: 18595
Lid geworden op: ma mar 04, 2002 11:13 pm
Locatie: Wageningen

Bericht door Demorpheus » ma jan 17, 2005 12:37 pm

bummer
Nee, jij!!

Gebruikersavatar
Carnagath
Berichten: 171
Lid geworden op: do aug 26, 2004 8:40 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Carnagath » ma jan 17, 2005 12:44 pm

XnegativeX schreef:Natuurlijk, het zou ook eens niet.
Brengt de band met Pieces of Primal Expressionism een dijk van een album uit, eindelijk iets origineels een direkt een cd die staat als een huis...
EN DAN KAP JE ER GEWOON MEE?!!!
Ik vind het ook uiterst treurig! "Pieces ..." was een grote stap voorwaarts voor de band (hier zijn de meningen sterk over verdeeld, ik weet het). De nummers die je op de site kunt downloaden zijn ook niet echt typische black te noemen, maar zijn toch een stuk steviger dan "Pieces ..."
Een beetje vreemd ....... maar wel lekker!

Gebruikersavatar
Knevelaer
Berichten: 1776
Lid geworden op: wo apr 21, 2004 1:46 pm
Locatie: Sittard

Bericht door Knevelaer » ma jan 17, 2005 2:54 pm

XnegativeX schreef:Natuurlijk, het zou ook eens niet.
Brengt de band met Pieces of Primal Expressionism een dijk van een album uit, eindelijk iets origineels een direkt een cd die staat als een huis...
EN DAN KAP JE ER GEWOON MEE?!!!
Inderdaad erg jammer! Ik vind "Pieces..." echt een typsich zomer album :P Een album dat ik vaak luister in de zomer. Als ik had geweten dat ze er mee zouden kappen dan was ik nog even gaan kijken toen ze laatst in nederland waren.
Terug van weg geweest

Gebruikersavatar
Knevelaer
Berichten: 1776
Lid geworden op: wo apr 21, 2004 1:46 pm
Locatie: Sittard

Bericht door Knevelaer » ma jan 17, 2005 2:56 pm

Nou kan ik wel mijn Pieces of Primal Expressionism shirt voor veel op ebay zetten :roll: Volgens mij is dat shirt vrij zeldzaam, ik heb het zelf gewonnen bij de aardschok en verder heb ik nog nooit iemand ermee gezien of heb ik ze ergens te koop gezien.
Terug van weg geweest

Gebruikersavatar
ouwe
Berichten: 1629
Lid geworden op: do mar 04, 2004 11:12 pm

Bericht door ouwe » ma jan 17, 2005 3:05 pm

Goh jongen, ga jij je even in een hoekje zitten rukken op je shirt?

Maar het is inderdaad wel jammer, wel een gave band maar niets speciaals als je het mij vraagt...

sicness0317
Berichten: 5891
Lid geworden op: do jun 12, 2003 10:35 pm
Locatie: Wageningen

Bericht door sicness0317 » ma jan 17, 2005 5:13 pm

Gotver ! net zo'n gave black metol band
[img]http://www.icedtears.com/musica/logos/97.gif[/img]

!! Maar ik heb besloten om niet meer te posten op metalfan, heel mischien soms nog maar mij zul je hier niet echt meer treffen. !!

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » ma jan 17, 2005 5:20 pm

Kut, dat vond ik nou just wel weer een goeie blekkie band... Jammer
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4073
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » ma jan 17, 2005 5:36 pm

Jammer idd, hoewel ik Pieces... minder vond dan het zeer sterke Maelstrom Chaos.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

goatworshipper
Berichten: 4270
Lid geworden op: za nov 08, 2003 2:14 pm
Locatie: Reusel

Bericht door goatworshipper » ma jan 17, 2005 8:22 pm

ik ken alleen de eerste 2 , prima schijven.
alcohol in my veins...

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11740
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » ma jan 17, 2005 8:23 pm

Jammer, maarja, gelukkig is er genoeg vernieuwende BM tegenwoordig.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Sargatanas
Berichten: 5257
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 4:26 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Sargatanas » ma jan 17, 2005 10:27 pm

Tusen ar har gatt, heerschte volgens mij het hardst denk eens na hoe kun je nou zo'n meesterwerk afleveren als je 15 a 16 jaar bent.
[url=http://www.last.fm/user/JeroenS/?chartstyle=BareTrees][img]http://imagegen.last.fm/BareTrees/tracks/5/JeroenS.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Knevelaer
Berichten: 1776
Lid geworden op: wo apr 21, 2004 1:46 pm
Locatie: Sittard

Bericht door Knevelaer » ma jan 17, 2005 11:28 pm

ouwe schreef:Goh jongen, ga jij je even in een hoekje zitten rukken op je shirt?

Maar het is inderdaad wel jammer, wel een gave band maar niets speciaals als je het mij vraagt...
Nee, ik vraag me ook af waar je dat uit opmaakt. Achja, waar de kop van vol zit, loopt de mond van over zullen we maar zeggen. Ik vroeg me gewoon af of iemand wist hoe het zat met dit shirt, want het zou uitgebracht worden op hun site, maar ik heb er verder nooit meer iets van gehoord.
Terug van weg geweest

sicness0317
Berichten: 5891
Lid geworden op: do jun 12, 2003 10:35 pm
Locatie: Wageningen

Bericht door sicness0317 » di jan 18, 2005 3:47 pm

Sargatanas schreef:Tusen ar har gatt, heerschte volgens mij het hardst denk eens na hoe kun je nou zo'n meesterwerk afleveren als je 15 a 16 jaar bent.
enige die ik van ze ken! Opgenomen op die leeftijd ! ? gaaf dan !
[img]http://www.icedtears.com/musica/logos/97.gif[/img]

!! Maar ik heb besloten om niet meer te posten op metalfan, heel mischien soms nog maar mij zul je hier niet echt meer treffen. !!

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » di jan 18, 2005 4:56 pm

Sargatanas schreef:Tusen ar har gatt, heerschte volgens mij het hardst denk eens na hoe kun je nou zo'n meesterwerk afleveren als je 15 a 16 jaar bent.
Zo hard heerschte die cd nou ook weer niet.
Kop dicht, Thorko

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » di jan 18, 2005 5:53 pm

Kut, dit is teleurstellend.

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » di jan 18, 2005 6:01 pm

Wat een ophef toch weer.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di jan 18, 2005 6:53 pm

Dat is opzich logisch Plaag.
In hun beginjaren maakte Mork gryning solide black/death. Niet erg avontuurlijk maar ook zeker niet slecht te noemen.
Maar op hun laatste cd waren ze echt baanbrekend bezig. Je kunt het mooi vinden of niet maar ze waren duidelijk goed bezig. En net nu ze zo'n sterk nieuw pad in zijn geslagen kappen ze er mee. Dat is toch dood zonde?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » di jan 18, 2005 7:01 pm

XnegativeX schreef:Dat is opzich logisch Plaag.
In hun beginjaren maakte Mork gryning solide black/death. Niet erg avontuurlijk maar ook zeker niet slecht te noemen.
Maar op hun laatste cd waren ze echt baanbrekend bezig. Je kunt het mooi vinden of niet maar ze waren duidelijk goed bezig. En net nu ze zo'n sterk nieuw pad in zijn geslagen kappen ze er mee. Dat is toch dood zonde?
Als je een liefhebber bent zeker.
Ik ken alleen Tusen år har gått. En die vind ik niet zo. Ik kan me voorstellen dat de band in de loop der tijd anders is gaan klinken en blijkbaar heeft dat veel mensen aangesproken.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di jan 18, 2005 7:28 pm

Plaag schreef:[..]
Als je een liefhebber bent zeker.
Ik ken alleen Tusen år har gått. En die vind ik niet zo. Ik kan me voorstellen dat de band in de loop der tijd anders is gaan klinken en blijkbaar heeft dat veel mensen aangesproken.
Ga, voor de gein, hun laatste album maar eens luisteren dan.
Dat is een behoorlijke stap in een andere richting.

Als ze alleen albums als Tusen ar har gatt hadden uitgebracht dan was ik ook niet zo rouwig geweest om hun einde. Maar sinds hun laatste album had ik hoge verwachtingen voor deze band die dus niet ingelost worden.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Knevelaer
Berichten: 1776
Lid geworden op: wo apr 21, 2004 1:46 pm
Locatie: Sittard

Bericht door Knevelaer » ma aug 01, 2005 11:24 pm

Het gerucht gaat dat ze nog 1 laatste album gaan opnemen :D
Terug van weg geweest

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4073
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » di aug 02, 2005 2:35 pm

Oh, dat zou te gek zijn, die paar nummers die ze op de site hadden gezet vlak na het uit elkaar gaan klonken best gaaf.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di nov 01, 2005 11:24 pm

Stop de persen!!! Het nieuwe album van Mork gryning zit er aan te komen.

Even een stukje van Lordsofmetal.nl:
Op dit moment luister ik namelijk naar één van de beste black metal releases van de laatste tijd. Alles wat aan voorganger 'Pieces Of Primal Expressionism' net niet klopte, is op de nieuweling meer dan goed gemaakt. De productie is beter, directer, minder rauw en warmer, maar belangrijker nog: de nummers zijn ook echt nummers. Alles wat er gebeurt (en dat is veel), gebeurt precies op het juiste moment, precies op de juiste manier.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » di nov 01, 2005 11:27 pm

Een nieuwe Mörk Gryning? Fak, dit jaar wordt steeds beter.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4073
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » wo nov 02, 2005 10:50 am

XnegativeX schreef:Stop de persen!!! Het nieuwe album van Mork gryning zit er aan te komen.

Even een stukje van Lordsofmetal.nl:
Op dit moment luister ik namelijk naar één van de beste black metal releases van de laatste tijd. Alles wat aan voorganger 'Pieces Of Primal Expressionism' net niet klopte, is op de nieuweling meer dan goed gemaakt. De productie is beter, directer, minder rauw en warmer, maar belangrijker nog: de nummers zijn ook echt nummers. Alles wat er gebeurt (en dat is veel), gebeurt precies op het juiste moment, precies op de juiste manier.
Productie minder rauw....? Alsof de productie op Pieces rauw was :roll: Die was júist glad (Dug-out sound), die nieuwe klinkt juist weer wat organiser en spontaner. Het is trouwens een album bestaande uit nummers die ze nog hadden liggen die ze wegens de grote vraag/druk van fans maar besloten hebben nog even op te nemen.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo nov 02, 2005 11:30 am

Boeiuh!
De vraag is: Is die nieuwe goed?
En ligt ie in de lijn van de vorige?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » wo nov 02, 2005 11:40 am

XnegativeX schreef:Stop de persen!!! Het nieuwe album van Mork gryning zit er aan te komen.
o ja, die lag hier een tijdje terug al. ligt nu bij Rik volgens mij
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » wo nov 02, 2005 11:41 am

Hehe, dat zegt hij nu ... :P :wink:

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4073
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » wo nov 02, 2005 11:59 am

XnegativeX schreef:Boeiuh!
De vraag is: Is die nieuwe goed?
En ligt ie in de lijn van de vorige?
Is hij goed? Ja, ik heb hem pas 1-2 keer geluisterd, maar dat was zeker positief.
Ligt 'ie in de lijn van de vorige? Nee, gelukkig niet.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » wo nov 02, 2005 12:05 pm

Nee, jammer: bedoel je vast.

Gebruikersavatar
Slurp
Berichten: 388
Lid geworden op: wo jan 29, 2003 10:48 pm
Locatie: Houten
Contacteer:

Bericht door Slurp » wo nov 02, 2005 12:17 pm

Hij is retegoed die nieuwe.
Primal was echt een experiment en nu hebben ze weer een beetje de oude sound.
Do something useful commit suicide

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo nov 02, 2005 12:22 pm

MadTinus schreef:[..]

Is hij goed? Ja, ik heb hem pas 1-2 keer geluisterd, maar dat was zeker positief.
Ligt 'ie in de lijn van de vorige? Nee, gelukkig niet.
Que? Hoe? Wat? Waar?
Pieces of Primal Expressionism was en is nog steeds een van de meest geweldige albums uit mijn verzameling. Ok, misschien was de productie wat hol maar dat stond de muziek en het textuele thema wel weer goed.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » wo nov 02, 2005 12:25 pm

MÖRK GRYNING
‘Mörk Gryning’

Experimenteerdrift komt voor bij zowat elke band, het is alleen een kwestie van hoe ver dat te drijven. Blijkbaar was de vorige plaat van Mörk Gryning, 'Pieces of Primal Expressionism', net een stap te ver. Dat is althans een conclusie die getrokken kan worden na horen van dit titelloos schijfje. Weg zijn de licht intellectualistisch aandoende titels, de moderne soundscapes, elektronische blieps en beats en repetitieve gitaarriffs. Mörk Gryning is met deze plaat terug naar de basis gekeerd. Die basis ligt diep verankerd in de black metaltraditie en de band slaat nog eens loeihard terug.

Wat de reden is voor deze koerswijziging heeft een mens het gissen naar. Het voornaamste dat opvalt aan dit album is dat Mörk Gryning blijkbaar spelvreugde herwonnen heeft, want de negen nummers op dit kleinood (acht eigen composities en een cover van At The Gates) zijn als een sluipend gif. Het druppelt langzaam en schijnbaar onopvallend de hersenen in waar het zich een baan vreet naar de diepste regionen. Om maar te zeggen dat Mörk Gryning opnieuw met scherp schiet. Het tempo is trouwens weer fluks de hoogte ingejaagd en dubbele basdrumroffels vliegen een mens om de oren. De gitaren snijden en hakken diepe wonden in het vlees en laten tegelijkertijd een smakelijke portie maden achter. De band klinkt smeriger dan ooit tevoren, een evolutie die enkel valt toe te juichen. Is Mörk Gryning meteen de nieuwste sensatie van de duistere legioenen? Dat niet meteen, want ook al zit dit album goed in elkaar, toch hapert er links en rechts nog wat aan. Sommige nummers zijn onderling inwisselbaar en doordat de band regelmatig flirt met death metal valt het moeilijk te zeggen welke stijl Mörk Gryning tegenwoordig precies uit wil. De toekomst zal dat moeten uitwijzen, maar experimentjes zoals op 'Pieces of Primal Expressionism' behoren blijkbaar tot het verleden.

Waarom Mörk Gryning er ineens voor gekozen heeft om terug te keren naar de basis is een raadsel. Niet dat de band er niet beter door geworden is, integendeel. Maar het lijkt alsof hun experimenteerdrift hen zuur opgebroken is en ze nu de potten proberen lijmen. In elk geval, dit titelloze album is behoorlijk genietbaar geworden voor liefhebbers van logge black metal met een ranzig kantje.

Guy Van Campenhout
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Procrustus
Berichten: 1246
Lid geworden op: wo jul 27, 2005 7:04 pm
Locatie: Breda

Bericht door Procrustus » wo nov 02, 2005 12:30 pm

Zagato schreef:
MÖRK GRYNING
‘Mörk Gryning’

Experimenteerdrift komt voor bij zowat elke band, het is alleen een kwestie van hoe ver dat te drijven. Blijkbaar was de vorige plaat van Mörk Gryning, 'Pieces of Primal Expressionism', net een stap te ver. Dat is althans een conclusie die getrokken kan worden na horen van dit titelloos schijfje. Weg zijn de licht intellectualistisch aandoende titels, de moderne soundscapes, elektronische blieps en beats en repetitieve gitaarriffs. Mörk Gryning is met deze plaat terug naar de basis gekeerd. Die basis ligt diep verankerd in de black metaltraditie en de band slaat nog eens loeihard terug.

Wat de reden is voor deze koerswijziging heeft een mens het gissen naar. Het voornaamste dat opvalt aan dit album is dat Mörk Gryning blijkbaar spelvreugde herwonnen heeft, want de negen nummers op dit kleinood (acht eigen composities en een cover van At The Gates) zijn als een sluipend gif. Het druppelt langzaam en schijnbaar onopvallend de hersenen in waar het zich een baan vreet naar de diepste regionen. Om maar te zeggen dat Mörk Gryning opnieuw met scherp schiet. Het tempo is trouwens weer fluks de hoogte ingejaagd en dubbele basdrumroffels vliegen een mens om de oren. De gitaren snijden en hakken diepe wonden in het vlees en laten tegelijkertijd een smakelijke portie maden achter. De band klinkt smeriger dan ooit tevoren, een evolutie die enkel valt toe te juichen. Is Mörk Gryning meteen de nieuwste sensatie van de duistere legioenen? Dat niet meteen, want ook al zit dit album goed in elkaar, toch hapert er links en rechts nog wat aan. Sommige nummers zijn onderling inwisselbaar en doordat de band regelmatig flirt met death metal valt het moeilijk te zeggen welke stijl Mörk Gryning tegenwoordig precies uit wil. De toekomst zal dat moeten uitwijzen, maar experimentjes zoals op 'Pieces of Primal Expressionism' behoren blijkbaar tot het verleden.

Waarom Mörk Gryning er ineens voor gekozen heeft om terug te keren naar de basis is een raadsel. Niet dat de band er niet beter door geworden is, integendeel. Maar het lijkt alsof hun experimenteerdrift hen zuur opgebroken is en ze nu de potten proberen lijmen. In elk geval, dit titelloze album is behoorlijk genietbaar geworden voor liefhebbers van logge black metal met een ranzig kantje.

Guy Van Campenhout
Zo klinkt het net alsof de band doorgaat, maar voor zover ik had begrepen is het nu gewoon klaar... toch?

Gebruikersavatar
valkyrian
Berichten: 4642
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:54 am

Bericht door valkyrian » wo nov 02, 2005 1:12 pm

ach ja die band was echt aan t aftakelen, heb ze vorig jaar op summerbreeze gezien, wat een mannetjes zeg, zucht. die zanger was zo bezopen die die haast van t podium afpleurde

Gebruikersavatar
Sargatanas
Berichten: 5257
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 4:26 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Sargatanas » wo nov 02, 2005 1:19 pm

valkyrian schreef:ach ja die band was echt aan t aftakelen, heb ze vorig jaar op summerbreeze gezien, wat een mannetjes zeg, zucht. die zanger was zo bezopen die die haast van t podium afpleurde

Al vond ik ze vorig september geweldig.
Lekker strak, lekker geluid.
Ik heb die avond genoten.
[url=http://www.last.fm/user/JeroenS/?chartstyle=BareTrees][img]http://imagegen.last.fm/BareTrees/tracks/5/JeroenS.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo nov 02, 2005 1:38 pm

Gave band. Primal Expressions.. en die daarvoor vond ik erg leuke albums, al vond ik toch de zang op Primal Expressions... een struikelblok. Muzikaal echter was dat een dijk van een album.

Ik ben wel benieuwd naar het nieuwe werk.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4073
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » wo nov 02, 2005 1:44 pm

iscariah schreef:Nee, jammer: bedoel je vast.
Uiteraard niet, Pieces was voor mij toch wel een teleurstelling na het erg sterke Maelstrom Chaos. Op zich klopt het wel dat dit nieuwe album weer goed is, ze begonnen erg goed met Tusen Ar Har Gatt, daarna was Return Fire zwak, Maelstrom Chaos was dan weer heel sterk, Pieces zwakker en nu weer een sterk album. Nu dan echt stoppen is dan ook een goed idee.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo nov 02, 2005 1:52 pm

Hmmm, jij gaat dus meer voor de albums waarop ze als een Dark funeral rip-off klinken dan voor het album waar ze wel origineel uit de hoek komen?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo nov 02, 2005 1:59 pm

Maelstrom Chaos bevatte meer inventiviteit dan alle albums van DF bij elkaar

Pieces was qua songstructuren gewoon een stuk complexer en beter.

Alleen die zang..jammer
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
valkyrian
Berichten: 4642
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:54 am

Bericht door valkyrian » wo nov 02, 2005 3:25 pm

Sargatanas schreef:[..]



Al vond ik ze vorig september geweldig.
Lekker strak, lekker geluid.
Ik heb die avond genoten.
oh er was niets mis met hun geluid, maar om t echt leuk te vinden moest je je ogen dicht doen, wat een slechte podiumpresentatie, jezus

Gebruikersavatar
Sargatanas
Berichten: 5257
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 4:26 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Sargatanas » wo nov 02, 2005 3:41 pm

valkyrian schreef:[..]


oh er was niets mis met hun geluid, maar om t echt leuk te vinden moest je je ogen dicht doen, wat een slechte podiumpresentatie, jezus
Podiumpresentatie was niets mee in Groningen.
[url=http://www.last.fm/user/JeroenS/?chartstyle=BareTrees][img]http://imagegen.last.fm/BareTrees/tracks/5/JeroenS.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4073
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » wo nov 02, 2005 4:34 pm

XnegativeX schreef:Hmmm, jij gaat dus meer voor de albums waarop ze als een Dark funeral rip-off klinken dan voor het album waar ze wel origineel uit de hoek komen?
Jeroen schreef:Maelstrom Chaos bevatte meer inventiviteit dan alle albums van DF bij elkaar
Haha, inderdaad, daarnaast lijkt MG in niks op DF, behalve dat ze ook Zweeds zijn. MG bevat vele malen meer variatie en melodie dan DF. Dissection rip-off kan ik me nog iets bij voorstellen, maar DF rip-off doet MG echt zwaar onrecht aan.

En origineel is niet automatisch goed/interessant.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » zo nov 13, 2005 11:48 am

Rik's review van de nieuwe cd:

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=2207
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4073
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » di nov 29, 2005 12:17 am

Na een aantal keer luisteren gaat het nieuwe album echt groeien. Wellicht niet zo 'avant garde' als "Pieces...", maar zeker niet minder origineel, de nummers zitten vol originele, dwarse melodieën en riffs.

Favorieten tot nu toe zijn "Ingen Dyrkan" en "The Aurora". Gave CD!
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Plaats reactie