Sonata Arctica

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt

Geweldig?

Heerschend!
39
50%
Wel aardig
22
28%
Troep
17
22%
 
Totaal aantal stemmen: 78

Gebruikersavatar
yesferro
Berichten: 5073
Lid geworden op: di jun 04, 2002 1:25 pm
Locatie: plantersville ms
Contacteer:

Bericht door yesferro » vr apr 20, 2007 3:21 pm

Jeroen schreef:ik begon me de laatste jaren juist te irriteren aan de overdreven geforceerde vrolijkheid bij deze band en vele duizenden andere melodieuze power metal bands.

Deze band heeft wat meer ballen nodig..
Live heeft deze band verdomd genoeg ballen, ik zag ze in 2000 om 10u smorgens een betere show geven dan iedere band die na hun op dat podium stond (behalve hammerfall misschien). Goed geluid, een zanger die het live kan waarmaken en enthousiasme
-We're here to make metal, Black metal, blacker then the blackest black, times infinity- Nathan Explosion

Gebruikersavatar
Running Wild
Berichten: 200
Lid geworden op: ma jun 12, 2006 6:28 pm
Locatie: Schiedam

Bericht door Running Wild » vr apr 20, 2007 9:27 pm

De laatste jaren heeft sonata echt geen ballen (meer). Heb ze sinds 2004 3x gezien, en ben alle keren weggelopen omdat het geluid bagger, echt baggerslecht was.

Op cd kan ik het nog wel waarderen, maar live neem ik niet eens meer de moeite om naar het podium te lopen
"If It's Not In Thy Blood, Thou Will Never Understand"

Damien, son of Lucifer
Berichten: 3228
Lid geworden op: do mei 29, 2003 12:42 pm
Locatie: Nimwegen

Bericht door Damien, son of Lucifer » vr apr 20, 2007 9:36 pm

Uhm... De eerste vraag die me te binnen schiet is "waarom ga je dan een tweede keer, als je de eerste keer al zo kut vond?"

De tweede vraag is "waarom ga je een fakking derde keer, als je de eerste twee keer zo kut vond?"
[b]DAUDR!![/b]

Gebruikersavatar
Running Wild
Berichten: 200
Lid geworden op: ma jun 12, 2006 6:28 pm
Locatie: Schiedam

Bericht door Running Wild » vr apr 20, 2007 9:44 pm

Na de 1e keer had ik nog zoiets van "ik geef ze een 2e kans", de 3e keer dat ik ze zag speelden ze recht voor de merchandise-stand waarin ik werkte, en kon ik weinig anders dan blijven kijken.
"If It's Not In Thy Blood, Thou Will Never Understand"

Damien, son of Lucifer
Berichten: 3228
Lid geworden op: do mei 29, 2003 12:42 pm
Locatie: Nimwegen

Bericht door Damien, son of Lucifer » vr apr 20, 2007 11:32 pm

Ok, fair enough ;)
[b]DAUDR!![/b]

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » za apr 21, 2007 3:57 pm

Dit is de afgelopen jaren totaal langs me heen gegaan:

http://www.winterheartsguild.com/

Gebruikersavatar
Blutengel
Berichten: 1509
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 1:59 pm
Locatie: BE

Bericht door Blutengel » vr jun 08, 2007 11:47 pm

Na minstens 30 keer luisteren van Unia, kan ik maar 1 ding concluderen: Deze plaat is geniaal!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za jun 09, 2007 12:09 am

Ik vind em na meerdere luisterbeurten niet echt beter worden.
Weer slechts power akkoorden. Weinig opzienbarend riffwerk.
Het soleren is wel aardig en de zang is goed, maar die eeuwige standaard drumbasis naast de ladingen synths en simpele akkoorden begint me aardig de strot uit te hangen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo jun 13, 2007 5:57 pm

En mijn eerste luisterbeurt viel me honderd procent mee, sterker nog, ik ben blij dat ze zijn doorgegaan op de tour die het vorige album al maakte! Tony blijft een geniale stem hebben en ik hoor genoeg afwisseling in de nummers dat ik het gebrek aan snelheid nog niet eens gemist heb. Caleb is voorlopig mijn favoriet
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » do jun 14, 2007 12:37 am

En hij blijft groeien en groeien, ik ben nu op het punt toe te geven dat ik hem beter vind dan Reckoning Night.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » do jun 14, 2007 7:15 pm

Jeroen schreef:ik begon me de laatste jaren juist te irriteren aan de overdreven geforceerde vrolijkheid bij deze band en vele duizenden andere melodieuze power metal bands.

Deze band heeft wat meer ballen nodig..
Ik vond juist dat Sonata Arctiva in tegen stelling tot een Dragonforce of een Hamerfall behoorlijk wat ballen had. Juist nu met al die midtempo nummers vind ik dat die ballen verdwenen zijn.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma jun 25, 2007 12:48 pm

Zojuist voor mijn verjaardag gehad, ik ben helemaal weg van Caleb, My Dream's But A Drop Of Fuel For A Nightmare en The Harvest (vooral de laatste heeft behoorlijk wat ballen en doet me aan Wildfire denken). Eigenlijk ben ik nog geen zwak nummer tegen gekomen. Jammer alleen dat de digipack die ik heb de tekst van Fly With The Black Swan na een couplet al afbreekt, terwijl de tekst van het behoorlijke bonusnummer To Create A Warlike Feel er ook slecht aangegeven in staat.

Toch, ik zie mezelf meer als een fan van het latere werk (vanaf Winterheart's Guild)

Mijn favoriete in onwillekeurige volgorde nummers van Sonata zijn dan ook Ruins Of My Life, Gravenimage, Caleb, The Harvest, Wildfire, maar ook The Power Of One, Destruction Preventer en Wolf And Raven.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Emalaith
Berichten: 304
Lid geworden op: do jun 21, 2007 8:52 am
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door Emalaith » do jun 28, 2007 5:17 pm

Meh...

Was al geen grote fan van de oude albums, ben ook geen fan van de nieuwe. Unia doet me bar weinig eigenlijk.
Als cool metal een genre was, had Megadeth het uitgevonden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » do jun 28, 2007 5:19 pm

Ach, lyrics raden op Ecliptica blijft toch nog steeds gaaf.

Maar ik blijf er wel bij dat Unia een groeier is.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Emalaith
Berichten: 304
Lid geworden op: do jun 21, 2007 8:52 am
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door Emalaith » do jun 28, 2007 5:23 pm

Lennert schreef:Ach, lyrics raden op Ecliptica blijft toch nog steeds gaaf.

Maar ik blijf er wel bij dat Unia een groeier is.
Ja, je hebt met Sonata Arctica wel het meeste lol wat betreft raden wat ze in godsnaam proberen te zeggen.
Als cool metal een genre was, had Megadeth het uitgevonden.

Gebruikersavatar
Anskar
Berichten: 305
Lid geworden op: di jan 02, 2007 4:54 pm
Locatie: Temse

Bericht door Anskar » di jul 03, 2007 9:33 pm

Lennert schreef:Ach, lyrics raden op Ecliptica blijft toch nog steeds gaaf.

Maar ik blijf er wel bij dat Unia een groeier is.
Zeker en vast.

Eerst vond ik Unia het slechtste wat SA ooit heeft uitgebracht, en nu is het net het omgekeerde. Het is niet meer zo voorspelbaar vind ik. Ben eens benieuwd hoe die nieuwe nummers het live gaan doen. It won't fade zou al een knaller van formaat zijn live.

Gebruikersavatar
Pantalaimon
Berichten: 985
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 10:57 pm

Bericht door Pantalaimon » di jul 03, 2007 10:49 pm

Sonata Arctica is/was een van mijn favo bands. Maar nu ik Unia weer aanzet heb ik toch snel de neiging om hem uit te zetten.
"We do not inherit the earth from our ancestors; We borrow it from our children"

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » vr jul 06, 2007 7:50 pm

Ik heb het ook nog enkele malen geprobeert, maar het gaat niks worden. Het heeft gewoon niet hetgene wat me aantrok in de muziek. Unia komt er dus officieel niet in hier.

Het is goed als de band zichzelf wil ontikkelen, een andere richting op wil, maar ik vind het niks. Jammer... dus live hopen we gewoon weer op wat fijne nummers van de andere albums.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » vr mar 20, 2009 3:01 pm

Toetsenist Henrik Klingenberg heeft het een en ander te melden over het aankomende Sonata Arctica album. Het belangrijkste heb ik even duidelijk gemarkeerd, voor degenen die niet het hele verhaal willen lezen:
Zapp-a !

Long time no news, right? I'm currently at home making rehearsal mixes for Marko and Tommy. So far we have about half of the record in shape, so we're missing some songs, as usual. In April we start recording and as before me and Tony are working at our home studios while the other guys records at more 'professional' studios, and by the end of May everything should be recorded and we're ready to mix and master. I know a lot of you are really eager to hear what the album sounds like and probably the speculations have already started on the forums, etc. I can only say that it's a bit darker and maybe not so complex as Unia. Nevertheless, it's definitely not a back-to-the-roots album with fast power-metal. All the trademark Sonata stuff is on there, solos, lots of singing some slower songs. Actually, I can hardly wait to hear how it turns out myself.

Next fall we start to tour again, it will once again be a massive effort and going all over the world... at least once. We'll be starting the world tour in.....shit, I can't say that yet. Anyway, there'll be a lot of new places and even more of places we've already been to.

My daughter thinks I should stop typing now and do something else, I agree. Until the next time.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr mar 20, 2009 3:14 pm

dan maar weer een zoete voorspelbare en slappe hard rockplaat met kinderrefreinen. Jammer
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Das Gesicht
Berichten: 1732
Lid geworden op: vr mei 13, 2005 8:12 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Das Gesicht » vr mar 20, 2009 3:31 pm

laatst weer eens Reckoning Night gedraaid na een hele tijd. Het viel me op dat ik na vooral de laatste jaren veel thrash te luisteren niet meer door had dat Sonata niet zo gay is als de doorsnee power-metal band, waarbij ik Wildfire zelfs meer als speed-metal vond klinken dan power-metal.
Op die plaat klopt gewoon elk nummer, ze zijn echt heel sterk geschreven.
Unia heb ik nooit wat van gehoord en kan me eigenlijk ook weinig boeien of ik hem ooit zal horen want ik heb alle platen tot en met Reckoning Night en dat is voor mij al de power-metal die ik nodig heb.
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p

NotYourBitch
Berichten: 2305
Lid geworden op: wo okt 01, 2008 7:29 pm
Locatie: Haarlemmy

Bericht door NotYourBitch » vr mar 20, 2009 3:47 pm

Verslaafd aan SA.Beter komen ze dit jaar weer in Nederland spelen.Anders ga ik wel weer naar Noorwegen of Finland. :D
Daar is de sfeer ook stukken beter trouwens,daar gaat echt het hele publiek vet uit zijn dak.
***

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » vr mar 20, 2009 4:46 pm

NotYourBitch schreef:Verslaafd aan SA.Beter komen ze dit jaar weer in Nederland spelen.
Dat doen ze ook. Ze spelen namelijk op het Lowlands festival.

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » vr mar 20, 2009 6:33 pm

Gilbert schreef:Toetsenist Henrik Klingenberg heeft het een en ander te melden over het aankomende Sonata Arctica album. Het belangrijkste heb ik even duidelijk gemarkeerd, voor degenen die niet het hele verhaal willen lezen:
Bedankt voor de markering, dan laat ik hem lekker links liggen. Scheelt weer.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

NotYourBitch
Berichten: 2305
Lid geworden op: wo okt 01, 2008 7:29 pm
Locatie: Haarlemmy

Bericht door NotYourBitch » vr mar 20, 2009 8:45 pm

Gilbert schreef:[..]

Dat doen ze ook. Ze spelen namelijk op het Lowlands festival.
Ja had ik al gelezen,maar Lowlands is verdr qua bands niet mijn kopje thee.
Liever dat SA in een knus zaaltje speelt.Heb ze vorige jaar moeten missen. :cry:
***

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » vr aug 28, 2009 9:15 am

Bij het nummer Flag In The Ground heeft Sonata Arctica een videoclip gemaakt. Zie deze link.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr aug 28, 2009 10:06 am

Hmmm, dit nummer doet me dan vrij weinig. De zanglijnen zijn vooral in het begin zeer matigjes, het refrein is niet bijster catchy. Daar staat wel tegenover dat de keyboard/gitaarmelodie lekker catchy is en in de korte solo kan ik toch horen dat de nieuwe gitarist ook de nodige kunde heeft.

Maar goed, benieuwd wat het nieuwe album gaat brengen, op Unia stonden voor mij genoeg gave nummers om de band te blijven beluisteren.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
NochdFaol
Berichten: 7664
Lid geworden op: ma nov 08, 2004 3:34 pm
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door NochdFaol » vr aug 28, 2009 10:31 am

Ik vond Ecliptica wel erg gaaf.

Maar heb ze een aantal jaar geleden gezien en sindsdien mijd ik het als de pest. Ik vond de muziek te slordig gespeeld en de zang was echt nietom aan te horen.

Ze waren mee bezig om 15 jarige nep goths fashion statements te laten zien en hun ego op te vijzelen dan muziek te maken.

ben enorm op ze afgeknapt.
It´s not the world that is wrong but the way some people tend to think.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » vr aug 28, 2009 6:21 pm

Ik was ook groot fan van de band en zal altijd de eerste vier cd's een warm hart toedragen. Alleen sinds Unia kijk ik nu niet meer zo erg uit naar het nieuwe album.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

NotYourBitch
Berichten: 2305
Lid geworden op: wo okt 01, 2008 7:29 pm
Locatie: Haarlemmy

Bericht door NotYourBitch » vr aug 28, 2009 6:43 pm

Lennert schreef:
Maar goed, benieuwd wat het nieuwe album gaat brengen, op Unia stonden voor mij genoeg gave nummers om de band te blijven beluisteren.
+1
***

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » vr aug 28, 2009 6:51 pm

Ik vond Reckoning Night al een tegenvaller. De eerste 3 albums vind ik wel echt heerlijk om te luisteren.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » za aug 29, 2009 9:30 am

Reckoning Night vind ik juist een van hun sterkste albums eigenlijk. Veel steviger, complexere nummers. Stratovarius ontgroeid zullen we maar zeggen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » zo aug 30, 2009 4:49 pm

Goed, net Flag In The Ground beluisterd en nu kijk ik opeens wél uit naar de nieuwe cd. Ik had niet verwacht dat ze zouden kiezen voor een snel nummer als single, of dat ze uberhaupt nog een snel nummer zouden maken. In persberichten is immers te lezen dat we niet hoefden te rekenen op een terugkeer naar de oude sound. Maar ik vind dat dit juist wel weer lekkere old school-Sonata Arctica is. Laat toch maar komen, de nieuwe cd!
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Devoo
Berichten: 22
Lid geworden op: za mar 08, 2008 7:36 pm

Bericht door Devoo » di sep 15, 2009 9:19 pm

Eén van de 6 bands die op mijn Last.Fm meer dan 1.000 plays heeft. Ik vind ze dus kortom, geweldig!
[img]http://img508.imageshack.us/img508/911/devoosigsw6.png[/img]

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » di sep 15, 2009 10:01 pm

Ik vond Flag In The Ground ontzettend gekunsteld, maar The Last Amazing Grays belooft meer goeds.

En ligt het aan mij of is Tony Kakko nóg nasaler gaan zingen?

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Sonata Arctica

Bericht door Lennert » di nov 15, 2011 10:26 pm

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=7062

Review van de nieuwste dvd, aanradertje voor de fans (al zal niet iedereen blij zijn met de setlist).
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Re: Sonata Arctica

Bericht door Bob » wo nov 16, 2011 12:58 pm

W00t, Shy! Verder wel érg veel nieuw werk inderdaad.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Sonata Arctica

Bericht door Rene » wo nov 16, 2011 1:37 pm

Er zijn al eerder dvd's uitgebracht, dus veel nieuw werk is in dat geval niet erg. En ik zie ook oude nr's (Marie-Lou) die volgens mij niet eerder zijn verschenen op dvd.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Sonata Arctica

Bericht door Lennert » do nov 17, 2011 9:26 am

Jammer dat er niets van Silence en maar een nummer van Reckoning Night op staan inderdaad, maar op For The Sake Of Revenge staan die twee albums weer centraal, dus fans moeten ze gewoon allebei aanschaffen :mrgreen:

De Mary-Lou/Shy/Letter To Dana set is overigens weergaloos gespeeld.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
JustinMaiden
Berichten: 63
Lid geworden op: wo sep 21, 2005 8:06 pm
Contacteer:

Re: Sonata Arctica

Bericht door JustinMaiden » vr nov 18, 2011 10:45 pm

Vind Sonata Arctica altijd wel leuk om naar te luisteren. Alle platen VOOR Unia dan. Unia vind ik nog wel gaan maar The Days of Grays vind ik echt bagger.
http://www.justinovitch.nl

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Sonata Arctica

Bericht door Lennert » za dec 17, 2011 4:12 pm

http://metalfan.nl/interviews.php?id=851

Interview met de toetsenist!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Sonata Arctica

Bericht door Lennert » za mar 31, 2012 8:23 pm

Stones Grow Her Name gaat een album worden wat zowel de fans van Winterheart's Guilt/Reckoning Night en Unia/Last Days Of Grays zal kunnen plezieren. Vind het zelf persoonlijk de beste sinds Reckoning Night!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Sonata Arctica

Bericht door Lennert » ma apr 16, 2012 3:53 pm

Godverdomme, Stones Grew Her Name doet me het matige The Days Of Grays echt met gemak vergeten! Solo's en loodzware riffs, maar wel allemaal met een vertrouwde Sonata Arctica sound. Ik verander mijn mening van beste sinds Reckoning Night toch echt naar beste sinds Winterheart's Guild en net iets sterker dan Reckoning Night.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Sonata Arctica

Bericht door Draconian » ma apr 16, 2012 4:02 pm

Dat klinkt veelbelovend! Ik ben eigenlijk een beetje afgehaakt bij de laatste twee albums. Niet slecht, maar te veel kabbelend en te weinig echte power...
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Sonata Arctica

Bericht door innuendo » ma apr 16, 2012 4:05 pm

Net iets beter dan Reckoning Night staat voor mij nog altijd gelijk aan rotzooi :P
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Sonata Arctica

Bericht door Lennert » ma apr 16, 2012 7:10 pm

Draconian schreef:Dat klinkt veelbelovend! Ik ben eigenlijk een beetje afgehaakt bij de laatste twee albums. Niet slecht, maar te veel kabbelend en te weinig echte power...
Unia luister ik op het moment gewoon af en toe wel eens wat nummers van (eigenlijk alleen For The Sake Of Revenge, Caleb en The Harvest), maar van The Days Of Grays vind ik alleen Deathaura goed. Op het vorige album waren de keys heel belangrijk, hier draait het veel meer om de gitaar die ook meteen een veel zwaardere sound heeft meegekregen. Dat en er worden weer eens solo's gespeeld voor de verandering (laatste album had praktisch niets). Nee, deze zal je in dat opzicht een stuk beter bevallen. Geen terugkeer naar Silence, maar meer een combi van alle albums daarna met een zwaardere sound. De Wildfire nummers zijn weergaloos.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Sonata Arctica

Bericht door Lennert » ma apr 16, 2012 7:22 pm

innuendo schreef:Net iets beter dan Reckoning Night staat voor mij nog altijd gelijk aan rotzooi :P
Heb jij uberhaupt ooit wel eens iets goed gevonden van Sonata Arctica? :P

Maar serieus, Reckoning Night vind ik echt een briljant album. Goed, My Selene is vrij oninteressant, maar Don't Say A Word en Wildfire zijn favorieten.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Sonata Arctica

Bericht door Lennert » ma apr 23, 2012 10:06 am

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9AW5GZLL ... re=related[/youtube]

Eerste single van het nieuwe album. En nee, het is zeker niet het beste nummer van het album :P
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Sonata Arctica

Bericht door Lennert » ma mei 07, 2012 7:11 pm

Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Sonata Arctica

Bericht door jeffrey » ma mei 07, 2012 11:22 pm

Prima nummer. Benieuwd naar de nieuwe plaat.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Plaats reactie