Finntroll

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » za mar 10, 2007 2:27 am

Het valt te zien wat je onorigineel vindt. Als het echt meer black/folk is met veel minder humpa elementen is dat voor Finntroll toch redelijk vernieuwend.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Richard
Berichten: 3168
Lid geworden op: di okt 12, 2004 8:23 pm

Bericht door Richard » za mar 10, 2007 2:29 am

zijn ze de gimmick kwijt ja?

Je kan zeiken wat je wil in dit soort gevallen eigenlijk he, of je vindt het leuk of niet.
HAHA neen.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » zo apr 01, 2007 2:12 am

Heb me vandaag hun nieuwe plaat aangeschaft en het valt me zeker goed mee. Veel gevarieerder (enigszins een beetje te vergelijken met Jaktens Tid), duisterder, folk-gerichter, sfeervoller en minder humpa dan op hun vorige platen.

Prima plaat !
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Flip
Berichten: 1219
Lid geworden op: vr jun 10, 2005 12:45 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Flip » zo apr 01, 2007 9:14 pm

Die nieuwe weet me meer te boeien dat is wellicht te wijten aan dat geminderde hupsa hupsa en omdat het wat veelzijdiger is.
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x2/redgothic.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Cranial » zo apr 01, 2007 9:21 pm

al is de hoempa wel een grote starter van feestelijkheden bij de concerten :lol: ,maar de nieuwe plaat kan me zeker bekoren,kmoet alleen wel ff wennen aan de nieuwe zanger...
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » ma apr 02, 2007 1:00 am

Cranial schreef:kmoet alleen wel ff wennen aan de nieuwe zanger...

Ik vind dat hij op plaat erg goed klinkt! Live was het ook goed, maar toch iets minder overtuigend omdat hij gewoonweg die podiumprésence van een Wilska niet heeft, maar z'n stem is wel ok.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Mnorde
Berichten: 102
Lid geworden op: za sep 10, 2005 7:21 pm
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Bericht door Mnorde » ma apr 02, 2007 1:28 am

Kwam tot mijn grote verbazing vandaag dit album tegen toen ik in Amsterdam was, dacht dat ie pas eind april zou uitkomen, meteen gekocht dus en heb hem nu opstaan en ik kan elke Finntroll liefhebber verzekeren dat dit album zeker wel je geld waard is!
Heb er ook nog is een bonus DVD bij gekregen die ik zo nog ff ga kijken, toppie!
(':

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » ma apr 02, 2007 1:46 am

Staan jammer genoeg maar 2 nummers op, live @ wacken 2006


Nattfödd en Det Iskalla Trollblodet
Faustian Spirit of the Earth

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » ma apr 02, 2007 1:49 am

Die wil ik nog wel hebben. Opzich leuk idee, omdat ik erbij was.

Minder cool dat ik stijf stond van de Jägermeister. Zal er waarschijnlijk weinig van herkennen...

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Cranial » ma apr 02, 2007 11:37 am

ik ben persoonlijk ook erg van de wilska...echt jammer dat ie weg is... :D
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
Methilde
Berichten: 3967
Lid geworden op: zo jun 06, 2004 5:35 pm
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Methilde » ma apr 02, 2007 5:23 pm

De nieuwe klinkt zo op het eerste gehoor erg prettig. Heeft naar mijn mening nog wel die typische Finntroll elementjes, maar Vreth is even wennen :)

metalmachine
Berichten: 431
Lid geworden op: do aug 31, 2006 4:54 pm
Locatie: Dronten

Bericht door metalmachine » ma apr 02, 2007 8:49 pm

heb hem nu heel wat keren geluisterd, ik kan niet anders concluderen dat deze schijf echt geweldig is. Misschien wel de beste cd. ondanks een aantal nummers (nummer 6) wel heel veel moonsorrow invloeden bevat staan er ook veel geweldige identieke finntroll nummers op. Nieuwe zanger vind ik juist erg sterk vooral nummer 10 echt mega strak.

Gebruikersavatar
Asitis
Berichten: 188
Lid geworden op: ma apr 02, 2007 7:41 pm
Locatie: St Michielsgestel
Contacteer:

Bericht door Asitis » ma apr 02, 2007 9:01 pm

Ik vind het een hele verbetering op Nattfodd!
[url=http://www.last.fm/user/Forlornson/?chartstyle=Bones][img]http://imagegen.last.fm/Bones/recenttracks/4/Forlornson.gif[/img][/url]
En ik ben een eikel die MSN smileys te pas en onpas gebruikt.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » za apr 07, 2007 2:10 am

En Maktig Har moet zowat hun meest pure folknummer ooit zijn ! (Visor Om Slutet even terzijde gelaten natuurlijk)
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » za apr 07, 2007 11:20 am

metalmachine schreef:heb hem nu heel wat keren geluisterd, ik kan niet anders concluderen dat deze schijf echt geweldig is. Misschien wel de beste cd. ondanks een aantal nummers (nummer 6) wel heel veel moonsorrow invloeden bevat staan er ook veel geweldige identieke finntroll nummers op. Nieuwe zanger vind ik juist erg sterk vooral nummer 10 echt mega strak.
Ik heb het nieuwe album nu één keer helemaal gehoord. Op zich een aardig album, meer volwassen ook dan de vorige albums. Maar toch grijpt het album me nog niet zo als zijn voorgangers. Nattfodd moest bij mij weliswaar ook even groeien, maar eigenlijk staat er op dat album geen enkel slecht nummer. Maar op het nieuwe album mis ik een beetje het speelse van Finntroll, zoals ze op de eerste twee albums lieten horen. De onstuimigheid van Midnattens Widunder en de geweldige feestsfeer op Jaktens Tid. Maar misschien stel ik na meerdere luisterbeurten mijn mening nog wel wat bij...
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » zo apr 08, 2007 1:58 am

Ik vind alle nummers veel beter uitgewerkt dan alle nummers op hun voorgaande platen. Dat maakt het allemaal wat volwassener idd. Maar de folky deuntjes op elk nummer maken ook wel duidelijk dat ze nog steeds 'speels' zijn.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Antonio Montana
Berichten: 3219
Lid geworden op: ma feb 26, 2007 8:49 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Antonio Montana » zo apr 08, 2007 10:49 am

Ik nooit echt veel met Finntroll, maar de nieuwe is best een fijn werkje geworden.
[url]http://www.gitarist.nl[/url]
[url]http://www.slagwerkwereld.nl[/url]
[url]http://www.interface.nl[/url]

Gebruikersavatar
Metaltop
Berichten: 165
Lid geworden op: do apr 05, 2007 10:03 pm
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Bericht door Metaltop » zo apr 08, 2007 10:02 pm

Het album klinkt erg goed,, maar bij Finntroll verwacht ik meer vrolijke deuntjes enzo,,(polka invloeden),,

Want voor het zwaardere en het meer serieuse werk heb ik genoeg andere bands en albums.

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » zo apr 08, 2007 11:25 pm

En zo is het maar net. Ik moet 'm nog wel horen, maar Finntroll zonder hun 'gimmick' is weinig waard, voor sommige bands geldt dat simpelweg. Immortal dat The Darkness achterna gaat zou ook geen Immortal meer zijn.

Oké, dat is wel heel extreem, maar je ziet wat ik bedoel.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » ma apr 09, 2007 1:53 am

Ach, het is nog humpa genoeg hoor. In elk nummer is er wel een grappig folk deuntje te horen. Zeker een nummer als En Maktig Har is op en top Finntroll.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Mnorde
Berichten: 102
Lid geworden op: za sep 10, 2005 7:21 pm
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Bericht door Mnorde » ma apr 09, 2007 10:20 am

Inderdaad, na een hoop luisterbeurten begin ik dit album steeds beter te vinden, met als favoriete tracks En Maktig Har, Korpens Saga en verder vind ik de intro Gryning ook prachtig!
Jaktens Tid blijft altijd mijn favoriete album maar deze is zeker niet mis!
Die bonus DVD valt me alleen wel tegen, 2 nummers die ik niet zo super vind (Nattfodd en Det Iskalla Trollblodet) en er gaat ook niet erg veel enthiousiasme van het optreden uit.
Maargoed die bonus DVD is maar een extraatje dus ik mag eigenlijk niet zeuren. :P
(':

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Bericht door ketter » wo apr 11, 2007 9:13 am

Ik luister nu die laatste cd voor het eerst, en ik moet zeggen: dit klinkt verdomd goed!

Met Nat Vod had ik ze geen kans meer gegeven, maar dit klinkt eigenlijk best vertrouwd, sterk en erg finntroll!

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Bericht door ketter » wo apr 11, 2007 9:14 am

En dat gebrek aan humpa vind ik ook enorm meevallen, de nummers hebben nog genoeg folk invloeden imo.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » wo apr 11, 2007 9:56 am

Wat heeft iedereen toch tegen Nattfodd? Geweldig album vind ik dat.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18563
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Bericht door Krimhild » wo apr 11, 2007 10:52 am

Ik heb Ur Jordens Djup nu een keer of 2 geluisterd maar hij kan me (nog) niet echt boeien. Wellicht na nog een paar keer wel.. Nattfödd ken ik niet eens, maar even d'r achteraan dan
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Cranial » wo apr 11, 2007 12:40 pm

Draconian schreef:Wat heeft iedereen toch tegen Nattfodd? Geweldig album vind ik dat.
vind ik ook,samen met jaktens tid een van hun meesterwerkjes in mijn ogen
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
Metaltop
Berichten: 165
Lid geworden op: do apr 05, 2007 10:03 pm
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Bericht door Metaltop » za apr 14, 2007 2:25 am

het nummer Maktens Spira vind ik het beste nummer van dit album, dit nummer is volgens mij het meest vrolijke van het album

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Bericht door Rascul » za apr 14, 2007 9:23 am

Ik stem voor Et Mäktig Här... Verder vind ik 'em wel stukken minder catchy dan Nattfödd (wat ik overigens een te gekke plaat vond). Het duurde even voordat ik 'em echt ging waarderen.
Makkers staakt uw wild geraas

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » zo apr 15, 2007 1:50 am

En Maktig Har en Maktens Spira zijn geweldig idd !


Ur Djupet is ook een zeer goed nummer vind ik, meezingbaar refrein, als je Zweeds kent tenminste :D
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di apr 24, 2007 9:40 pm

Ik had het nooit verwacht maar ik heb met Ur Jordens Djup alweer mijn tweede Finntroll album aangeschaft. De eerste 2 albums vond ik wel aardig maar het was mij allemaal wat te jolig en te vrolijk. Tijdens Nattfödd werd de band wat donkerder en serieuzer en dat album heb ik dan toen ook aangeschaft. Nu zetten ze met Ur Jordens Djup de lijn van Nattfödd door. Dit album klinkt nog iets donkerder en agressiever. Maar de pure folk/humpa is nog steeds aanwezig. Alleen zit het nu beter door de muziek verwoven. Af en toe doet Finntroll me op dit album een beetje aan Bal-sagoth denken. De fantasy elementen zijn dus duidelijk aanwezig maar Finntroll klinkt op dit album toch weer lekker donker en agressief.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » di apr 24, 2007 9:44 pm

De eerste is veel donkerder dan Nattfödd...
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » di apr 24, 2007 11:13 pm

sterker nog, ik vind dat Nattfödd zelfs het vrolijkste finntroll album is.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18563
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Bericht door Krimhild » di apr 24, 2007 11:15 pm

:lol: @ alles hierboven

Ik heb alle albums gehoord, behalve Nättfod. Kan ik weer niet meepraten.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » za apr 28, 2007 2:09 am

innuendo schreef:sterker nog, ik vind dat Nattfödd zelfs het vrolijkste finntroll album is.

Zeker en vast. Maar het nieuwe album is prima, dus van mijn part mogen ze op deze weg verder gaan.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za apr 28, 2007 8:37 am

Duister is misschien het verkeerde woord. Ik vond hem in ieder geval een stuk ruiger dan Jaktens Tid. Ik moet toegeven dan ik Midnattens Widunder nog nooit heb gehoord.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
kneuz
Berichten: 1588
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 2:47 am
Locatie: Den Haag

Bericht door kneuz » za apr 28, 2007 11:32 am

Cranial schreef:[..]
vind ik ook,samen met jaktens tid een van hun meesterwerkjes in mijn ogen
+1


de rest van Finntroll vind ik, in vergelijking met die twee albums, zwaar tegenvallen.
M A X I M U M V O L U M E Y I E L D S M A X I M U M R E S U L T S

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Bericht door ketter » za apr 28, 2007 12:03 pm

XnegativeX schreef:Duister is misschien het verkeerde woord. Ik vond hem in ieder geval een stuk ruiger dan Jaktens Tid. Ik moet toegeven dan ik Midnattens Widunder nog nooit heb gehoord.
Dan mis je wat, ik vind 'm van dezelfde klasse als Jaktens Tid.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » za apr 28, 2007 12:50 pm

Midnattens widunder is een prima album, maar ik vind dat hij toch minder goed is dan Jaktens Tid. Met name het titelnummer is erg gaaf.

Ik denk trouwens niet dat ze ooit nog het niveau van JT zullen evenaren, laat staan overtreffen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » za apr 28, 2007 11:32 pm

XnegativeX schreef:Duister is misschien het verkeerde woord. Ik vond hem in ieder geval een stuk ruiger dan Jaktens Tid. Ik moet toegeven dan ik Midnattens Widunder nog nooit heb gehoord.
Toch maar doen dan, Midnattens Widunder is Finntroll op z'n primitiefst, ruwer en beniger (als in; bot en gemeen) dan alles erna. Ik vind 'm eigenlijk het beste hun gimmick neerzetten, vuile trollen. In dit geval vuile trollen die je achterna zitten en niet opgeven eer je afgeslacht bent en bij ze aan het spit hangt.

Jaktens Tid is weliswaar net aan m'n favoriet omdat ie zo heerlijk swingt als een tiet en je gewoon de geur van schraal bier en verschroeid vlees kunt ruiken, maar Midnattens Widunder is vooral snel en dreigend, en dat past precies bij het idee dat ik bij Finntroll heb ontwikkeld. Een nummer als Vätteanda ramt ongenadig door en wordt constant begeleidt door een stuwend keyboard met zo'n paniekende toon erin die je op andere albums helaas niet meer terughoort, waar normale Folk steeds meer het roer overneemt. Dit is vooral puur de opgefokte hoempa die ze in de eerste plaats zo scheidde van het koren. Eenvoudiger, korter ook, maar wel fucking donker, met je kop in de modder. De demo doet het misschien nog wel beter op dat laatste vlak, maar die gaat gebukt onder een nogal gaar geluid en mist dus de nodige energie.

Op Nattfödd mogen ze dan wel weer wat ruwer zijn gaan spelen dan op Jaktens Tid ('meer Black Metal', noemen ze dat dan), maar de vuiligheid en dreiging zijn amper aanwezig door de schrijfstijl die gewoon anders is. Waar is de hoempa? Ursvamp en de eerste seconden van Eliytres, ja, maar dat was het ook wel. De hand van Katla en Somnium (die ironisch genoeg vrijwel alle nummers schreven) ontbreekt, de rest kan het niet echt opvangen. Het resultaat is iets anders, wel nog steeds kwalitatief goed genoeg om fans te trekken die er zelfs de voorkeur aan geven, smaakkwestie, maar ik voor mij is het duidelijk minder. Gewoon, omdat het niet de Finntroll is die ik tof vind, te bombastisch (of 'groots' klinkend voor mijn part, weet ik veel hoe je het verwoordt) en te vaak te traag, dan luister ik wel naar Moonsorrow, daar past het bij. Finntroll moet razen, aan dennenbos en zwijnestront doen denken. En afgekliefde hoofden, met de botte bijl! Maar ik geef het nog niet op, Ur Jordens Djup dan maar eens proberen...
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
Richard
Berichten: 3168
Lid geworden op: di okt 12, 2004 8:23 pm

Bericht door Richard » za apr 28, 2007 11:42 pm

dude als de hitmaschine Finntroll je niet meer bevalt, dan zijn er een miljoen andere bands (gelijk inderdaad hun zwakste punt) in het genre tegenwoordig.

Kindermetal.
HAHA neen.

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » zo apr 29, 2007 12:04 am

Hitmachine? Omdat er een video van Trollhammaren in de Finse top nogwat beland?

En nee, dat laatste is geen oplossing. Ja, Folk Metal is er zat, maar wat Finntroll op hun eerste twee albums doet is nog steeds redelijk uniek te noemen. De enige kloon die ik kan bedenken is die Noorse kutband met die piratenmetal van ze.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo apr 29, 2007 9:49 am

Richard schreef: Kindermetal.
Wat is "kindermetal" nou weer? Een nieuw genre ofzo?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Metaltop
Berichten: 165
Lid geworden op: do apr 05, 2007 10:03 pm
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Bericht door Metaltop » vr aug 17, 2007 11:17 pm

3K met massamoord is "kindermetal" http://www.youtube.com/watch?v=WPdQrRs_nac

OT: Vind het jammer dat dit album maar een paar nummers heeft met de vrolijke deuntjes die je van Finntroll zou verwachten.

metalmachine
Berichten: 431
Lid geworden op: do aug 31, 2006 4:54 pm
Locatie: Dronten

Bericht door metalmachine » do aug 23, 2007 7:53 pm

ik heb het album nu een aantal maanden, ik vind het echt geweldig. Dit is voor mij een van de beste albums dit jaar.

Kindermetal? ok er zaten op oude albums van finntroll een aantal iets kinderachtige nummers (Trolhammaren), maar dit nieuwe album is gewoon snoeiharde folk metal. waar ik zowel black metal als death metal in hoor en er geweldige melodieen in voorkomen.

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » do aug 23, 2007 8:52 pm

Meltdown schreef:Hitmachine? Omdat er een video van Trollhammaren in de Finse top nogwat beland?

En nee, dat laatste is geen oplossing. Ja, Folk Metal is er zat, maar wat Finntroll op hun eerste twee albums doet is nog steeds redelijk uniek te noemen. De enige kloon die ik kan bedenken is die Noorse kutband met die piratenmetal van ze.
Battleheart ?
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » do aug 23, 2007 9:12 pm

Battleheart is Schots. ;)

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » do aug 23, 2007 9:13 pm

Hellhammer schreef:Battleheart is Schots. ;)
Ja, maar ook een kutband die "piraten" muziek maakt. :P
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » do aug 23, 2007 9:17 pm

Ken ik niet. Maar ik bedoelde volgens mij Trollfest.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » do aug 23, 2007 9:18 pm

Meltdown schreef:Ken ik niet. Maar ik bedoelde volgens mij Trollfest.
Oh oke.
Als je trollfest al kut vind luister dan vooral geen battleheart. :P
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » vr aug 24, 2007 1:50 am

metalmachine schreef:ik heb het album nu een aantal maanden, ik vind het echt geweldig. Dit is voor mij een van de beste albums dit jaar.

Kindermetal? ok er zaten op oude albums van finntroll een aantal iets kinderachtige nummers (Trolhammaren), maar dit nieuwe album is gewoon snoeiharde folk metal. waar ik zowel black metal als death metal in hoor en er geweldige melodieen in voorkomen.
Death metal? Dat hoor ik er nu niet meteen in.
Faustian Spirit of the Earth

Plaats reactie